Maaliskuun Muruset 2012 *Tammikuussa*

Väsymys on tullut mulle takaisin. Pakko nukkua päikärit silloin kun tyttökin nukkuu ja kun hän herää niin itsestä tuntuu, että voisi vieläkin jatkaa unia. Yöt nukkuisin tosi hyvin jos lonkkakipuja ei olisi. Jos herään vessaan niin saan kyllä unenpäästä heti uudestaan kiinni. Ainut tosiaan, että jos koskee niin se pitä hereillä |O
 
onko kellään vielä pää kiinnittynyt? mulla ei ollut ainakaan kun viimeks neuvolas kävin ja siellä sanottiin et jos synnytys nyt käynnistyy nii pitää lähteä samantien sairaalaan kun on uudelleen synnyttäjä, vaarana on et napanuora luiskahtaa väliin... nii mistä sen tietää koska oikein on lähettävä...: /

väsymys on kaameeta, tuntuu et vois koko ajan nukkua, yöllä kun kömpii sänkyyn rättiväsyneenä nii uni ei tuukkaan... ja herään joka aamuyö 4:n aikaan ja taas pyörin ennen kuin saan unen päästä kii, alkaa ärsyttää!|O

jännittää synnytys ihan sikana, kauhulla ootan taas sitä kipua mitä joutuu kestää, toivon et tulee nopeasti. mut siis jännitystä se on mulla ei pelkoa...
samalla odotan kovasti nyyttiä kainaloon, miettinyt jo kovasti miltä näyttää ja onkohan rauhallinen vai temperamenttinen kaveri, onko hiuksia yms...

onko kukaan jo pakannut sairaalakassin valmiiksi? oon alkanut miettiä et pitäiskö alkaa jo laittaa kun tulee nii usein näit kipeitä supistuksia, sit kun on tosi kyseessä nii silloin ei musta ainakaan ole mitään pakkaamaan.

pepper& mussukka 35+6
 
Viimeksi muokattu:
pepper83 varmaankin tarkotti että jos vedet menee niin sit sairaalaan,kun sillon se napanuoran esiinluiskahdus voi tapahtua jos ei kiinnittyny..

täällä siis ei oo pää kiinnittynyt,heiluu edelleen..

sairaalakassia
en oo vielä pakannu mut tänään kans mietin et pitäs jo pakata kun koko päivän oli ikävää menkkajuilintaa ja supistuksia.. vauvakin jotenkin tosi vilkkaalla tuulella..

sunniee ja vv 34+6
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Viola 30: Ostimme Vaunuaitasta vaunut, denim-kuosilla. Meillä oli ennen Phil&tedsin Vibet, jotka juuri myimme pois. Voin kehua niitä(kin), meillä kahdella ensimmäisellä ikäeroa 1v 9kk. Asumme pienellä paikkakunnalla. Luulen, että vaunuja tullaan käyttämään kaupungissa, ostoskeskuksissa sekä tasaisessa maastossa. Meillä lähialueen tiet ovat suurin osa asfaltoituja ja muuten suht tasaista. Metsässä niillä ei ole tarkoitus kulkea:D Olen kyllä lukenut, että liikkuisivat hyvin myös lumessa ja maastossa. Aika näyttää, onko näin...otimme talvirenkaat, joiden pitäisi auttaa tässä.

Mies pitää vaunuissa siitä, että ovat kevyet. Pyrimme selviämään vain näillä. Takavuosina kun niitä vaunuja kertyi useammat kappaleet ja vievät ärsyttävästi tilaa. Itselle oli tärkeää, että kaukalon saa kiinni vaunuihin.

Meidän vauva oli vielä joulukuun lopussa perätilassa, mutta on tajunnut kääntyä oikein päin. Viime ultrassa todettiin ja olipa helpottunut olo! Vielähän se ehtii heittää volttia siellä moneen kertaan:) Nyt tuntuisi hikasta päätellen, että on edelleen raivotarjonnassa..

Sairaalakassia en ole pakannut. Itse asiassa en ole vielä ajatustakaan uhrannut moiselle:D Pikkuhiljaa sitä kohti..

Synnytys on alkanut jännittää. Jotenkin se, että mieleen palautuu taas kipu ja miten sitä itse jaksaa. Ja tietysti se, että tajuan lähteä ajoissa sairaalaan.:D

Myrmeliini 31+4 kai????:LOL:
 
Sairaalakassi pakkaamatta, varmaan alan sitä laittamaan kunhan olen saanut kaikki muut paikoilleen.... tänään pesn loput liinavaatteet täkit ja makuupussin sitten olisi kaikki pesty. Häkkisängyn vaunujen turvakaukalon&lelujen hakureissua suunnittelen pääsis nekin jo laittamaan paikoilleen... varmaan paljon vaikuttaa mitä neuvolasta sanotaan mikä on tilanne kohdunkaulalla et miten vauhdilla loput laittelen... jos kaikki vielä kiinni ja kaulaa paljon jäljellä ni sitten loppuu kiirehtiminen...

Mie lupaan teille kaikille että tiedätte milloin lähteä ja milloin on kyse NIISTÄ supistuksista... ei voi olla huomaamatta mut kai nekin voi olla lieviä ?!?! mut kyllä suurin osa meistää saa tuta ne nahoissaan.

Mie haluisin jotkut ihanat matkikset semmoiset mihin sais turvakaukalon kiinni... vai oonko järkevä ja pärjään sillä mitä jo on kaikkea nimittäin jo on. Jotkut hienot matkikset kyllä haluaisin, meiän Briot on sen verran isot ettei niitä tuonne kaupunki reissuille välttämättä haluaisi mukaan. Pitää vielä katella löytyiskö miua miellyttäviä.

Oon nukkunu kaksi yötä peräkkäin heräämättä, oli se yö valvominen niin hermostuttavaa et ihana kun saa nukkua koko yön ei tarvii päiväuniakaan vaikka väsymys iskee päivälläkin.

Mie sain muutaman uuden huonekalun ja nyt olis niiden asettelu ja paikoilleen laitto, voisi sanoa että aikamoinen pesänrakennus on meneillään. Viikonlopuks olisi aikuisten menoja lapset menee hoitoon ja se on oikein mukavaa vaihtelua samoin seuraavana viikonloppuna on aikuisten juhlat edessä joten oikein mukavaan aikaan viimeiset riennot vielä :) En kovin kova menijä ole muutenkaan mutta uskon että piristää näen paljon ystäviä samalla kerralla.

Oikein ihanaa pakkaspäivää (talon lämmityspäivää)

Minnarun&pikku-ukko 34+6
 
Neuvolalääkäri kuulumisia

Painoa +117g/vko
Verepaine 122/85, oli vähän noussu alapaine
Mulla toi verenpaine alko viime raskaudessa nousee samoilla viikoilla ja siitä tuli raskausmyrkytys, saa nähdä alkaako paineet nyt taas nousemaan.
SF mitta 32, pienentynyt sentillä
Vauvan syke 130
Paikat pehmenneet mut kiinni edelleen ja raivotarjonnassa vauva oli,
enkä oo ihan varma sanoko kiinnittyneen.
Niin ja sitten mulla olis hiiva taas vaihteeks, rasittava vaiva sekin.
Toi mun lääkäri puhuu niin hiljaa et sitä joutuu kuuntelee todella tarkkaan ja siltiki tarvii kysellä välillä et mitä sanoit...Inhottavaa..
ens viikolla sitten taas neuvolaan. Alkaa nyt olee viikon välein.

Eipä oo sairaalakassia pakattu täälläkään, tosin aattelin et jos sen vaikka tän viikon aikana tekis, ni olis sitte ainakin valmiina.

Synnytystä mä en oo kauheesti miettinyt, oon vaan aatellut että se menee sitten miten menee. Ainoastaan se vähän jännittää, kun tietää miten paljon sillon sattuu, mutta turhaan sitäkin etukäteen miettii. Toivottavasti kerkeen saamaan jotain kipulääketä kun esikon kohdalla en kerinnyt.

Nyt on pakko lähtee syömään, kauhee nälkä :))

Jenduka & 35+5
 
moikka!

huh kun aika lentää ni ei kerkee mitään tekemään.. se olis sit poks 33!!!

Supistuksia vaan lisää tullu nyt, mut oon jo tottunu siihen et johonkii koskee koko ajan, ei siis tahtia haittaa :) Vauvan huone on nyt maalattu ja laitettu valmiiks, jos seuraavaksi rupeis pesemään vauvan vaatteita. Tulee vaan itku ku ne on niin sulosen pieniä :ashamed:

neuvola olis ollu huomenna mut jouduin perumaan, on siis vasta ensi maanantaina. Viimeksi kun kävin rv 31+1 oli vauva jo laskeutunu terkkarin mielestä viikkoihin nähden tosi alas. sf mitta oli sillon 27. Painoa oli tullu yhteensä 7kg.

painoarviosta
Kun mulla ei nyt mitään ylimääräisiä käyntejä ole niin ei hajuakaan vauvan koosta. Että te joilla on vauvan kokoa arvioitu niin minkä kokosia on suunnilleen näin rv 33-34?

Pitäis varmaan rueta pikkuhiljaa miettimään mitä pitäis vielä hankkia ym. Mutta kun minä vaan aina ajattelen et onhan tässä aikaa vaik kuinka paljon, mutta niin ne vaan viikot hupenee =)

Enää yksi kuukausi ja sit se olis meidän kuu, jippii !!

maruli rv 33+0!
 
babby wipestä ei vissiin ole vielä kuulunut mitään?!

Sipsunen Toivottavasti seuraavista linkeistä on jotain hyötyä jumppapallon kanssa tekemiseen. Nuo otin talteen tuolta fb:n puolelta. En ole vielä itse päässyt testamaan, kun en ikinä muista ostaa sitä palloa kaupasta....

Fysiopallon k

Raskausjumppa.info

pikkumökö Miten ihmeessä sinä uskallat vielä matkustaa helmikuun lopussa? Minä päätin, etten enää matkusta minnekään kotimaassakaan ennen vauvan syntymää. Minun tuurilla vauva muuten syntyisi jossain matkalla :)

Sairaalakassia en ole vielä pakannut ja voi olla, että viime hetken paniikissa niitä tavaroita kerään yhteen. Asutaan todella lähellä synnäriä, että ei mene mieheltä pitkään hakiessakaan.

ON Ensimmäiset raskausarvet ovat nyt ilmestyneet minullekin! Vaikka niiden tuleminen on ihan normaalia, niin silti säikähdin niitä ja tuli surullinen olo... Muutoin vointi on hyvä, kun saa tarpeeksi levättyä. Harkkasupistuksetkin tajusin vihdoin ja viimein, kun niitä tuli sunnuntaina aika paljon. Aikaisemminkin niitä on tullut, mutta harvoin. Silloin en vielä tajunnut, mitä olivat.

Kirskis ja Kaiku 34+0
 
Kirskis: Kiitos paljon noista linkeistä :)

Neuvolan terkan kehoituksesta lääkärissä (terv. keskus päivystys) käyty ja kohdunsuulla tilanne seuraava:
Kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki, kaulaa jäljellä 1,5-2cm. Tosta aukiolosta en ymmärtänyt, että oliko kokonaan vai ulkosuulta. Sanoi vain ettei aio sormeaan sinne työntää.

Ilmeisesti ei kannata uimahalliin mennä ennen kuin neuvolalääkäri on katsonut tilanteen?

Lääkäri oli tosi nuori ja vähän epävarman oloinen. Totesi vain, että jos kipeitä jomotuksia ja suppareita tulee vielä niin sitten uudestaan näytille, muutoin ei hätää. Neuvolääkäri on kuitenkin jo kahden viikon päästä.

Kehotti vaan jättämään jo raskaammat hommat ja ylimääräiset nostelut pois.
(Vertailun vuoksi laitan tähän rv27+0 tilanteen, jolloin kohdunsuu oli osin pehmeä, ulkosuulta puolelle sormelle auki ja kaulaa 3cm)

Kiinnittymisestä ei ole kukaan sanonut, mutta vauva on tosi alhaalla lantiossa eikä terkkari ilmeisesti oikein tuntenut sitä päätä eilen kun vatsan päältä kokeili. En usko, että olisi kiinnittynyt kun mutjuaa kuitenkin tuota peppua välillä ylemmäs. Tämän päiväinen lääkäri ei ollut varma pään tuntemisesta alakautta kokeillessaan. Sanoi ettei ihan tunne ja sitten että ehkä tunteekin :D

Sairaalakassia en ole pakannut enkä varmaan pakkaa ennen kuin synnytys käynnistyy. Karkkeja (salmiakkeja :p) ja vähän limua ostan valmiiksi kaappiin ja kirjoitan varmaan listan mitä kassiin heitän. Paljoa en tarvitse ja jos jotain oleellista kaipaan, niin mies voi tuoda kun tulee katsomaan meitä. Kunhan on neuvolakortti ja kamera niin pärjään synnytyksen.

Tytölle ja koiralle sen sijaan alan nyt laittamaan kasseja valmiiksi, jotta hoitajien on sitten helppo napata vaan valmis kassi mukaan. Tytön hakevat miehen vanhemmat ja koiran hakee tarvittaessa mun isä. En ole ottanut stressiä noista, mutta mies hiillostaa noiden tytön ja koiran kassien kanssa :D Hyvähän ne on olla valmiina ettei sitten unohdu jotain oleellista. Eikä sitä ikinä tiedä milloin ja miten se lähtö tulee, vaikka uskon että tälläkin kertaa saadaan ihan rauhassa tehdä lähtöä.

Sipsunen & pikkusisko 33+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
poksista 35+0 ! =) ja sen kunniaksi viime yönä järjetön närästys joka ei millään lähteny pois :(

sipsunen ei hitto hyvä että sanoit :D munhan pitää tietysti pojallekin pakata laukku kun menee hoitoon sitten synnytyksen ajaksi. heh,ei aina voi kaikkee tajuta |O

tulin vaan nopsaa käymään kun aattelin herkutella nyt kun poika on päikkäreillä..


sunniee ja vv 35+0
 
kirskis ei mua stressaa -sit synnytetään jossai muussa sairaalassa jos ei kotiin ehditä :D mulla on vielä 10.3 suunnitteilla yks etelä-suomen reissu (500km/suunta) jos tää ei oo ennen sitä syntyny :D edellisen aikaa käytiin vielä ke hakee muuttokuorma 500km päästä ku pe oli laskettuaika -matkalla olevat sairaalat vaan täytyy olla selvillä et mithin suuntaan millonki sit pitää sit suunnata..

neuvolassa käyty aamulla ja kopsin tonne kerhon neuvolakuulumisiin tarkempia tietoja...

Hitto nää pakkaset on perseestä!!! sais olla koko aika lämmittässä/kantamassa puita jos meinais et sisälämpötila pysys lämpimänä. KESÄÄÄÄÄ!!!!

pikkumökö + pp 33+3
 
Sairaalakassi on pesuaineiden osalta pakattu! :) Mitään herkkuja en voi ostaa valmiiksi, ku söisin ne samantien :D Tuokoon mies sitten synnärille herkkuja jos siltä tuntuu. Vauvalle on kotiinlähtövaatteet myös pakattu.

Kiinnittymisestä ei oo tietoa, selvinnee huomenna neuvolassa. Huomenna myös synnytysvalmennus ja tutustuminen synnärille! :) Jes, tekemistä!

(.) Meidän neidillä on ollu kunnon masubileet tänään! Käy ihan kipeetä ku pötkii ja möyrii! Turvotus on myös pahentunu, ja oonki vetäny tuoretta ananasta kuin pieni pöhlö! Ei kyllä hirveesti apua, mut onhan se hyvää! :p Mua hävetti eilen ostaa kaks kokonaista ananasta, ku edellisenä päivänä hain kans yhden, ja oli sama kassa :D Huominen neuvola kyllä veetuttaa jo valmiiksi, varmaan tullu se kilo/viikko painoa :(

Pätkis 34+3
 
Pätkis: Mulla oli sama homma mustikkajogurtin kanssa tuossa lähikaupassa :D

Mulle on alkanut nyt tulla hikiaaltoja/ kuumotuskohtauksia. Muistaakseni esikoisesta oli vikoilla viikoilla ian samaa. Muita?
 
Viimeksi muokattu:
nii se terkkari silloin varmaan meinasikin et jos ei vauva ole kiinnittynyt ja vedet lähtee sit on kiire sairaalaan sen esiinluiskahduksen vaaran takia. mulle jäi jotenki vain kaikumaan päähän ettei ole kiinnittynyt, vaara, äkkiä sairaalaan jos synnytys käynnistyy.:p -kiitos sunniee kun selvensit!:D

reissaaminen en kyl itekään uskaltais lähtee minnekään pidemmälle enää kun ei tiedä koska sattuu lähtö. vaikka onhan näitä sairaaloita ympäriinsä missä voi synnyttää. mut ei kyl reissaaminen muutenkaan kiinnosta kun on jo nii tukalat oltavat.

hikiaallot on ollut jo jonkun aikaan mun kiusana, ei oo mitään mukavaa kun yhtäkkiä saa tommosii kohtauksia. kädet ja jalat ovat koko ajan hikiset kun ennen ollut jääkylmät.

omille lapsille ei tarvii pakkaa mitään valmiiks kun miehen vanhemmat asuu ihan lähellä nii jos vaik yöllä täytyy hälyttää paikalle vahtimaan, löytävät vaatteet ite sit kaapeista.

pepper& mussukka POKS 36:heart:
 
Hei!

Ensinnäkin anteeksi etten oo käyny täällä pitkään aikaan, mutta tässä on ollu muutama "muuttuja"..

Meille syntyi pienen pieni poika 9.1. klo. 00:28 raskausviikolla 30+1. Pikkuruisella oli painoa 1 420g ja pituutta n. 38cm. Eli meillä on kohta kuukauden ikänen vauva. Poika kasvaa ja kehittyy vielä ainakin kuukauden keskolassa. Siellä me käydään joka päivä poikaa katsomassa ja hoitamassa. Kenguruunkin pyritään ottamaan mahollisimman usein. Elikkäs tämmöstä kuuluu tänne..
 
Tuhannesti onnea Sinisilmä :flower: Voimia pikkuiselle kasvamiseen.

Luin tuota jumppapallolinkkiä ja en taida uskaltaa käyttää palloa ennen neuvolalääkärillä käyntiä (14.2) kun kuitenkin vauva jo alhaalla (ja muutenkin optimaalisessa asennossa) ja paikat pehmeät ja vähän auki.
 
Voi Sinisilmä !! Paljon onnea pienen pienestä pojasta!! :heart: On kyllä todella pienikokoinen ja aikaisin syntynyt. Toivottavasti voitte kaikki hyvin! On varmasti ollut myös raskastakin aikaa! :( Voimia ja jaksamista! :hug: :flower:

Hui että! Jeah, eiköhän sitten vaan meille kaikille tsemit loppuun asti! :flower: On tämä jännää aikaa, ja jännemmäksi menee. =)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja Sipsunen
Miulla on kyllä tunne, et meillä vauva syntyy vasta sit tuolloin maaliskuussa lähempänä laskettua tai pikkusen lasketun yli, 6.-15.3. siihen väliin veikkaan. ;) Meillä ei oo vieläkään toi vauveli kiinnittynyt, eikä hirveemmin mitään harkkasuppareitakaan tullu tai muuta. Mut yllättävän monella tuntuis olevan jo raskaus hyvinkin jännässä vaiheessa. =) Millaset tuntemukset teillä olis vauvan syntymisen ajankohdasta? :)
 
pikkumökö: Oletteko menossa ihan risteilylle? Me olemme menossa päivä Tukholmassa -risteilylle helmikuun puolessa välissä. Uskoisin, että ei tämä ihan vielä silloin synny..edelliset ovat tulleet pari päivää lasketun ajan jälkeen..

Myrmeliini
 

Yhteistyössä