Maaliskuun muruset 2012

Neuvola: Täällä Rovaniemellä ku soitin neuvolaan, sanottiin et pitää eka käydä tuossa varhaisultrassa ja vasta sitten varataan neuvola-aika, kuulemma 10rv:lle.
Mullahan tuo ultra on ens maanantaina ja silloin siis rv 7+5. :)
 
Laretzki
kolibro Kyllä edelleen aika ajoin juimii ja juimii niin perskuleesti. Itse olen tullut siihen tulokseen, että niiden pitäisi olla hyviä merkkejä, että siellä se kohtu johonkin suuntaan aina koettaa kasvaa :)

mimma Ei ainakaan vielä pelota, mutta toisaalta se on ehkä hieman aikaista edes vielä sanoa mit sitä oikein siitä synnyttyksestä oikeasti ajattelee, kun ei tätä raskautta oikein muutenkaan meinaa uskoa.

Neuvolasta Mulla oli eka neuvola 6+3, seuraava tulee olemaan 10+2 ja sit onkin jo ultra kun on 11+3. Ei millään malttaisi odotella, vaikkei noihin sitten kuitenkaan ole niin hirveän pitkä aika. :heart:

Lare ja Spyro 8+5
 
Ensiodottajan "hölmöjä" kysymyksiä: olen tehnyt kaksi raskaustestiä (vkoilla 4 ja 6, ilta-aikaan) ja ne ovat selkeästi positiivisia mutta kyllä aika haaleita. Onko sillä värin tummuudella mitään väliä jos viiva kuitenkin pärähtää näkyviin heti pissatessa? Entä sitten tämä pahoinvointi? Väsyttää, kuvottaa, hikoiluttaa ja rintoihin koskee, mutta ei mitään muuta eikä mitään mahdotonta. Onhan ihan ok, ettei tuolla pää pöntössä oksentele? Tarkoitan, että heikot oireet eivät ole merkki heikosta raskaudesta?

Mietityttää jo siksi, että olen muuten hyvin herkkä ihminen hormoneille ja ylipäänsä.

Kiitos jo etukäteen vastauksista. Nyt siis viikko 6 lopuillaan, 27v, eka lapsi, kättärille menen. eka neuvola 5.8.
 
Oltiin sitten varhaisultrassa. Syke sieltä löytyi, ja vastasi viikkoja 6+4 vaikka pitäisi laskujen mukaan olla 7+2... lääkäri kyllä sano, että se voi muuttua moneen kertaan ja mittasuhde voi heittää ettei saa kunnolla mitattua eikä syytä ole huoleen. Lääkärinä oli joku iha vieras kun lapsettomuuspoli kiinni... noh, kaippa kaikki on nyt tältä osin ok...

Nanniga & Tirriäinen 6+4 (7+2?) tai jotain.....
 
Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin ja muiden ikävien oireiden kanssa kamppaileville!

Täällä pahinta taitaa olla toi kiukkuisuus. Hermo ei kestä mitään, vaikka normaalisti mulla on pitkä pinna. Kuuma ilma ei varsinaisesti auta asiaa yhtään. Muksutkin taisi olla vaan tyytyväisiä, että äiti meni muutamaksi päiväksi töihin.

No niin, neuvolassa käyty ja virallinen laskettu aika on nyt 6.3. ja sairaala Nkl. Tosin Hesarissa oli just juttua Naistenklinikan remontista, mutta neuvolassa ei ollut mitään tietoa siitä. Saa siis nähdä minne päädytään. Viimeksi aloitettiin Kättärillä ja päädyttiin Naistenklinikalle, ehkä tällä kertaa toisinpäin :).

Olisin toivonut, että tässä raskaudessa ei tarvitsisi kärsiä vuodoista, mutta huonolta näyttää. Nyt tuhruttelee satunnaisesti vanhaa verta. Aivan samaan aikaan kuin edellisessä raskaudessakin.

Eleanor 7+2
Mullakin sellaista ruskeaa tuhrua... ja verisiä hyytymiäkin tullut paperiin pyyhkiessä.
Ilmeisesti kuitenkin ihan harmittomia...
 
Oltiin sitten varhaisultrassa. Syke sieltä löytyi, ja vastasi viikkoja 6+4 vaikka pitäisi laskujen mukaan olla 7+2... lääkäri kyllä sano, että se voi muuttua moneen kertaan ja mittasuhde voi heittää ettei saa kunnolla mitattua eikä syytä ole huoleen. Lääkärinä oli joku iha vieras kun lapsettomuuspoli kiinni... noh, kaippa kaikki on nyt tältä osin ok...

Nanniga & Tirriäinen 6+4 (7+2?) tai jotain.....
Mie epäilen et mullaki heittää maanantain ultrassa varmasti nuo raskausviikot ku mitä ilmeisimmin ollut myöhäinen kiinnittyminen. :)
 
kengumamma oot päässy HIEMAN helpommalla :D mulla kesti synnytys 47 tuntia ,josta ponnistin 34 minuuttia.. huhhuh. oli meinaan aika rajua valvoa kaks päivää putkeen kun avautuminen aina pysähtyi jossain kohtaa ja taas ooteltiin ja vaihdeltiin asentoa.. :D loppu hyvin kaikki hyvin,mut rankkaa oli :DD

synnytys: en oo esikoisen odottaja,mutta
voin vastata niin että sillon kun odotin esikoista niin synnytys ei pelottanut yhtään,ja mitä lähemmäs mentiin laskettua aikaa niin sitä enemmän toivoo että ALKAIS JO SATTUMAAN niin tietää et jotain tapahtuu :D

NEuvolasta eka neuvola oli 7+0 ja esikoisesta se tais olla jotain 7+4.. en tiedä miks noin aikasi.. seuraava kerta onkin vasta viikolla 18,ennen rakenneultraa koska oon uudelleensynnyttäjä. näin täällä säästetään :D

mut juu,eipä mulla muuta .. !

sunniee ja vilperi 7+2
 
Voi kuolema miten kuuma!

Ipanat vinkuu rannalle ja mun olo on niin kehno, että kuolen pelkästä ajatuksesta kuumassa autossa! Kätevää kun autossa ilmastointi mikä ei toimi ja kukaan ei ole jaksannut/kerennyt viedä sitä ilmastointi huoltoon. Onneksi meillä on ilmalämpöpumppu kotona ja surutta olen sitä huudattanut tai muuten olis kyllä järki jo mennyt! Ärsyttävät levottomat ja kuumottavat jalat ottaa aivoon myös ihan huolella ja viime yökin meni jalkoja vipattaessa ja kylmävoiteella rasvaillessa ja voi ääh kun tiedän, että tää vaiva vaan tulee pahenemaan. Magnesiumia ja b-vitskuja olen popsinut, mutta ei niistä tunnu olevan mitään iloa. Joten jatkan jalkojen vipatusa ja ukollakin menee hermot kun koko sängy hytkyy :stick: Viime yönä siirryin sitten sohvalle vipattamaan niin saa edes toinen meistä nukkua.

Mua ei pelota synnytys enään yhtään. Kipeetä se ottaa, mutta kyllä siitä hengissä selviää ja loppujen lopuksi se on aika pieni osuus koko tässä raskaus + vauva rojektissa. Esikoista ponnistin aikanaan 24minuuttia ja kuopus lumpsahti ulos saippuapalana alle minuutissa. Kipu oli kyllä ihan yhtä järkyttävä molemmista!

Kovasti tuntuu nykyään olevan erilaisia neuvolakäytäntöjä eri paikkakunnilla. Mullahan tässä raskaudessa ei mene minkään normin mukaan nämä käynnit. Eka käynti oli 4+6 ja rv 8 (jee enään tasan viikko) eka äitipoli käynti, 11.8 eli rv tasan 10 on sovittuna neuvolalääkäri, mutta tästä ns ihan turhasta käynnistä meinaan itseni kyllä vielä puhua poies. Tuolloin rv 10 olis tarkoitus käydä myös antamassa seulaveerikokeet ja seuraavalla vkolla jo sitten sokerirasitus ja sit rv 12 ultra ja siitä varmaan viikon sisään se lankojen laitto ja siitä eteenpäin ei seurannoista ole hajuakaan. Mutta paljon tulee olemaan juoksua tohtorilassa ja varmaan 22 viikon jälkeen en normineuvolassa tule käymään ellei sitten vallan kummia tapahdu ja raskaus kestä loppuun saakka jolloin ei ole tarvetta käydä enään 34 viikon jälkeen äitipolilla kun nipsauttamassa langat pois 36-37 viikolla, mutta jotenkin en usko, että ihan niin pitkälle tarvitsee asioita edes suunnitella. Toki se olisi erittäin hienoa.

Mä lähden syömään vaikka jätskiä välillä...

Sonsku tasan rv 7
 
Voi surkeus, mikä uutinen sinulla PIKKUVIIKINKI*!!!*Hirveän paljon voimia.... Huh! Välillä mietin, että olisi parempi ku täällä ei lukisi kaikkia suru-uutisia, sillä itsellä ollut todella hyvä olla koko ajan. Ei ole pelottanut mikään... Mutta aina nousee pala kurkkuun, kun joku joutuu jättämään meidät :(
Onneksi itsellä huomenna ultra, pääsee näkemään, että missä mennään : /

Sati RV*6+jotain
 
Moikka!
Mä myös tulisin mukaan jos sopii? Olen kaikki jutut lukenut ja seuraillut alusta saakka....
Ennen ku kerron itestä mitään, niin voimia pikkuviikinki ja muut jotka kohdannut surun.

Sit:
Mä oon 30v nainen ja 4lapsi olisi tulossa. Tyttö 6/99, poika5/01 ja poika 4/10. Sain huhtikuussa keskenmenon, seurailin silloin marraskuisia, mut en lähtenyt mukaan, ku tuntui ettei kaikki ole ok.Kokoajan koski päähän ja oli ripuli, sit alkoi tuhrut ja lopulta valtava vuoto, oli 2pv tipassa ku meni niin paljon verta.
Nyt laskettuaika kuukautisten mukaan ois 1.3. Pahoinvointia on, mut en ole oksentanut kuin yhden päivän yövuoron jälkeen.....etoo ja väsyttää!!!!!!!
Ensi viikolla mulla on neuvola aika ja ultra, joka jännittää ihan kamalasti,ku viimeksi ultra ei mennyt ihan hyvin...Mut tiedot näin:
Viikinhe 30v. K-SKS ja 4. lapsi LA 1.3 Elis huomenna 8+0
 
Pikkuviikinki :hug::hug: Sanat ei riitä kertomaan kuinka pahoillani olen puolestasi. Tuntuu aivan kohtuuttomalta, että joudut noiden vaivojen päälle vielä tämän menetyksen kokemaan. Kovasti voimia sinulle ja perheellesi.

Äitiyspakkaus otetaan. Otettiin esikoisestakin ja kaikki vaatteet käytettiin ( yhtä ihmeellistä välihaalaria lukuun ottamatta). Kaikki ovat tallessa, mutta musta se on ihana lahja joka on kiva hakea, penkoa ja fiilistellä. Tätä uutta en olekaan vielä edes känyt katsomassa, mutta jos kaikki ei ole mieleen, niin tulee niitä kotosalla käytettyä. Kodin ulkopuolelle ostelen sitten oman maun mukaisia.

Synnytyksestä oli ollut puhetta. Esikoisen synnytykseen lähdin avoimin mielin ja kokemuksesta jäi hyvät muistot. Synnytys oli helppo ja mun muistikuva siitä on, että se oli kivaa :D Salissa oltiin 5h ja sitten ponnistus kesti siihen päälle 9min. Sain epiduraalin ja ilokaasua tuli vedettyä liikaa. Jos nyt pääsen maaliskuussa seuraavan kerran vauvan hakuun, niin ainoa minkä toivoisin menevän erilailla on se, että en käyttäisi ilokaasua niin paljon tai ollenkaan (siihen en varmaan pysty). Olisi kiva olla suht tolkuissaan :)

Vaunuja olen tässä miettinyt. Esikoisella on Crescentin classicit ja niihin olen ollut todella tyytyväinen. Nyt olisi kaiketi sisarusvaunujen hankinta edessä. Paljon ollaan niitä pyöritelty jo nyt mielessä. Kaiketi olemme päätymässä Phil & Tedsiin. Riippuu toki paljon siitä millaisia vaunut livenä ovat. Mites te muut joilla on tulossa pieni ikäero, oletteko jo miettineet vaunu asioita?

Pikkumökö: Mulla tulee neuvolan mukaan noilla menkkojen mukaan lasketuilla viikoilla LA olemaan ilmeisesti 16.3 kun tuo 18.3 on oviksesta itse laskemani versio. Mutta voithan vähentää mun viikoista sen 2vrk ja olet taas kartalla. Tai sitten et, sillä mäkin joudun tarkistelemaan niitä kalenterista kun en muista :D Esikoista odottaessa muistin aina päivälleen.

Sipsunen & SV 5+6
 
PIKKUVIIKINKI sanat ei nyt riitä kertomaan kuinka pahoillani oon että oot joutunut kokemaan tuollaista.. paljon jaksamista,ja toivon pikaista toipumista sinulle :hug:


Vaunuista
meille tulee ikäeroa 1v7kk ja oon tosiaan miettiny kans noita sisarusrattaita,seisomalautaa en taida viel hankkia kun ei tuo pieni 1 vuotias vauvani jaksa vielä niin kauaa seistä varmaan kyydissä :D joten iteki oon katellu niit Phil&tedsejä,mut en oo yhtään varma mitkä lopulta hankitaan.. noi p&t näyttää kovin huterilta,kun oon niitä ihmisillä käytössä nähnyt..:s

tervetuloa Viikinhe ja onnea plussasta ! :)

lisäys: ne eiliset labrat jossa kävin vatsakivun takia,kaikki puhtaat crp vaan 4 ,ei hiivatulehdusta,verenkuva normaali. lääkäri totes jotta normaaleja kohdunkasvukipuja ovat ja varmasti hellittämään päin jo :)


sunniee ja vilperi 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Voi että PIKKUVIIKINKI. Olen todella pahoillani menetyksesi johdosta. Kova iskuhan tämä on koko perheelle. Voimia. :hug:

Itselläni pelottaa maanantain ultra ihan kauheasti ja tämä pelkoni on saanut aiheensa nuista tiputteluvuodoista.
Kävin tiistaina labrassa otattamassa hiivatulehduskokeen, koska minulla ollut kutinaa emättimessä ja ulkosynnyttimissä sen jälkeen kun lopetin Lugesteronien käytön. Arvelin tiputtelunkin johtuvan tuosta. Tulos oli kuitenkin negatiivinen eli nyt olen entistä epävarmempi mistä tuo kutina johtuu.

Sairaanhoitaja neuvoi hakemaan apteekista maitohappobakteerikapseleita (Gynophilus) jotka laitetaan emättimeen... epäilee että kutinani syy olisi emättimen bakteeritasapainon horjuminen.

On tämä kyllä melkoista vuoristorataa... ei sellaista hetkeä tule, ettei jostain asiasta olisi huolissaan...
No huomenna painelen apteekkiin hakemaan noita Gynophiluksia ja toivon että niistä löytäisin avun. Sitten seuraava toivon/ piinan paikka onkin se ultra... : /
 
PIKKUVIIKINKI: Voi eii:( ei näin ois sulle saanu käydä:( hirveen pahaolo sun puolesta<33voimia<3

On:kauhee.mikään ei mee alas ja ylös tulee sitäki enemmän:( aina ku nousen ylös lentää oksennus:(

mimma & piskuinen 6+6<3
 
sunni
Pikkuviikinki voimahalaus. Olen todella pahoillani puolestasi :( :(
Ei riitä sanoja täälläkään :(



(.) tää väsymys on ihan tautista. Nukun vaan,mitään en jaksa tehdä. Ei kuulu yhtään mun luonteeseen. Oon aina ollu oikee ikiliikkuja ja koko ajan työntouhussa, mut nyt on eka kertaa elämässäni puhti pois, totally. Pahaolon kourissa taas meni aamupäivä ja päivä, mitään ei oikein ole voinu syödä, välillä jo toivoin että tulis se oksu,että helpottuis olo... Ja tää turvotus on karmeeta!! Maha on nyt oikee keilapallo! Ja rinnat ku pamela andersonilla.. omg :(
Mun puolesta sais nää helteet loppuu, tosi tukalaa kun sisällä yhtä kuuma kuin ulkona. Sadettakaan ei oo tullut 5 päivään..


Huomenna se varhaisultra yksityisellä, jännittää onko pikkunen elossa ja onko kasvanut...



s+ rusinapulla 7+2
 
Sintu: Mulla on tosi usein ollut hiiva tai bakteeri vaginoosi tai molemmat yhtä aikaa. Viimeksi oli hiiva juuri kun jännäilin plussaa. Viime raskaudessa olin varma jomman kumman olevan kyseessä, mutta labrat oli negat. Mulla auttoi kutinaan ceridal intiimi öljy, jota saa apteekista. Oli vaan kuivat ja arat limakalvot ja siitä johtui kutina. Sitä olen käyttänyt jos on ollut kutinaa eikä hiivaa tai bakteeritulehdusta ole löytynyt. Mä joskus kokeilin noita kapseleita, eikä ne mitään auttaneet. Toivottavasti löydät avun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimma];24240004:
PIKKUVIIKINKI: Voi eii:( ei näin ois sulle saanu käydä:( hirveen pahaolo sun puolesta<33voimia<3

On:kauhee.mikään ei mee alas ja ylös tulee sitäki enemmän:( aina ku nousen ylös lentää oksennus:(

mimma & piskuinen 6+6<3
Mulla ei vieläkään tuota huonovointisuutta. Hampaiden pesusta olen huomannut sellaisen asian, että kielen harjaaminen aiheuttaa yökkimisreaktion... tätä ei normaalisti ole ollut.

Haju- ja makuaistini ovat herkistyneet, mutta esim. mikään ruoka-aine ei tee vielä pahaa.
Vatsa on kyllä turvoksissa... joku kertoi että hiilareita pitäis välttää, mutta ku jätski on niin ihanaa tähän aikaan vuodesta. :)
 
Hei vaan!

:hug: Pikkuviikingille ja paljon voimia surutyöhön. Olen kovin pahoillani. :hug:

Hirmuisen helteen ja tropiikin lykkäsi, mutta ei se auta, lasten kanssa on 4-6km joka päivä tallattu, tai siis he ajavat polkupyörillään ja minä kävelen vieressä. Kyllä meinasi tänään jo huumori loppua, muutenkin ollut vähän hermo tiukalla tänään, tosin voi johtua siitäkin, että yleensä nukun lasten kanssa päikkärit ja tänään niitä ei nukkunut kunnolla kukaan. Tein nimittäin kunnon urheilusuorituksen ja kävin shoppailemassa lasten kanssa... olen siis valmis maratoonia varten :D Vaatteiden sovitukset meinasi olla problemaattisia, koska pikkumies halusi, että muutkin näkee, mitä äippä sovittelee :D mutta löysin viimein mekon, kolmen tunnin hypistelyn tuloksena...

Mietin juuri, että onkohan mullakaan kaikki ihan kunnossa, kun voin niin hyvin. Toisaalta, esikoisestakin voin todella hyvin, kun ei ollut sitä diabetestä. Hajuaisti on kovin tarkka kyllä ja iltaisin juilii, jos on ollut raskas päivä, mutta ei ole huono olo, ei ehkä kiukuta kovinkaan poikkeuksellisesti eikä väsytä edes erityisesti. Hirveästi tekee mieli kaikkea terveellistä, edelleen, ja sitä mango-melonijätskiä :p ja maha se vaan paisuu... ostin myös ensimmäiset odotusfarkut, kun oli henkkamaukassa seitsemään euroon neljänkympin housut. Tällä kertaa ostin omaa kokoa, koska viimeksi ostin numeron liian isot, kun kaikki sanoivat, että paisun ja toisin kävi: ne farkut menivät isommalle ihmiselle, en koskaan kyennyt niitä pitämään, kun ei ne pysyneet ylhäällä.

Synnytysten kestoista sen verran (minulle tyypillinen lausahdus tuo sen verran... heh, ihan kuin joku forrest gumb... :D ), että ekaa synnytin 21 h ja epiduraalin otin, vaikka ensin en olisi halunnut ja ilokaasua vedin sekä rallattelin umpitunnelissa rockia raadiosta... synnytys ei edennyt mihinkään ja oksitosiinitipalla sitten saatiin leidi ulos. Silloinen mies oli niin väsähtänyt, että nukahti salin lattialle koitoksen jälkeen... Kävelin omin jaloin osastolle ja työnsin vauvaa edelläni, nauroin ja typerä ilme naamallani ilmoitin kaikille vastaantulijoille, että 'mulle synty äsken vauva, mä tuun kyllä tänne toistekin'. Toista synnytin 10,5 h ja sama setti oksitosiinia myöten, tosin meinasi tulla hoppu, kun pojan sydänäänet laski, hän oli sokerilapsi ja melkein nelikiloinen eikä typerä lääkäri (tappelimme lähes koko raskauteni ajan tämän saman naisen kanssa ja tietenkin, kun et jonkun kanssa toimeen tule, niin kukas se hädän hetkellä siellä salissa taas olikaan...) tajunnut, kun sanoin, ettei se sieltä mahdu. No imukupilla mahtui sitten. Työtään kai sekin nuori nainen teki, mutta kannattaisi ehkä niidenkin kuunnella asiakastaan joskus. Olin niin puhki koko hommasta, että pyörryin suihkuun, jonne minua tietenkin kiellettiin menemästä... ja minut vietiin vauvoineni sängyllä osastolle, jossa ilmoitin, että en taida ikinä enää tulla tänne :D Ja taas mennään... :D

Matkustelusta pidän myös kovin, just olin siellä ilosaarirockissa, viikon päästä lähden kuskiksi karmarockiin ja syyskuussa olen lähdössä vielä radiorock-risteilylle, että jos vaan kunto antaa myöden, niin ilman muuta kannattaa matkustella! Lentää en uskalla, kun mulla lähti viimeks taju ryanairin koneessa, kun nousi niin nopeasti. En ollut koko lennon aikana juurikaan tajuissani (2h). Ekaa kun odotin, olin vielä polttarikuskina viikko ennen laskettua aikaa... toisestakin taisin tehdä yhtä sun toista, mutta diabeteksen vuoksi kunto oli huomattavasti kehnompi näihin hommiin.

Sellaista jaaritusta ja romaania tällä kertaa. Jaa niin ja minäkin olen tukkaani värjännyt jatkuvasti, se on ollut kohta 15 vuotta punainen. Ihan on normaalin oloiset nuo minun lapseni :)

Kaikkea hyvää kaikille :heart:
Viivi+Tiuhti 7+4
 
pikkuviikinki :hug: voimia kovasti!!

toisaalta alkaa pelottaa ens viikon ultra jos jotain on pielessä..toisaalta haluisin mennä sinne yksin mut mies haluu lähtee mukaan, ja onhan se ihan hyväkin tietty. mut mä vaan oon sellanen et haluun ajatella kaikki asiat valmiiks ja sit vasta puhuu niistä ja toinen taas jauhaa jauhaa ja jauhaa... mut toivotaan nyt ettei kellekään tuu enää huonoja uutisia!!

Hitto mä säikähdin viime yönä ku heräsin hirveeseen ukkoseen!

jeps mut jospa sitä lähtis nukkumattiiki moikkaa ni jaksais taas huomenna töitä tehdä...
 
Eipä ne oireet olekkaan kadonneet, tilalle on näyköjään tullut univaikeudet. Olen heräillyt 2h välein koko yön :S.

Ja äsken kävi jotain, mitä en uskonut voivan käydä: heräsin ja menin unenpöpperössä tupakalle. Sitten siinä puolessa välissä sitä tupakkaa muistin, että olen raskaana :confused:. Eli siis kyllä senkin voi näköjään unohtaa :D
 
Sen verran jaksan tähän tulla,kiittääkseni kaikkia tuesta ja välittämisestä.
Kamalaa ensin olla niin sairaan raskaana kaikkine vaivoine ja sit kohdusta ei löydykkään elämää, en ois ikinä uskonu:'(. ystäväni joka samoilla viikoilla kävi samalla tavalla tällä viikolla,elämä on niin epäreilua.
en jaksa päivittää ketjua ,mut toiv. saatte asian hoidettua, sillä mulla ei riitä voimat sen järjestämiseen (kivut niin saatanalliset).
ihanaa odotusta teille ja lähetän pyynnön enkelille ,et kulkis vierellänne loppuun asti.:saint:
 

Yhteistyössä