Maaliskuun muruset 2012

"Kuumeilija" ihanaa, säkin tulit jo tänne :heart: onnea vielä raskaudesta. Onnea myös uusille tulokkaille plussista :wave:

Täällä ollaan kans todella varovaisia tän raskauden suhteen, kuitenkin tuo rv15 napanuoran kiertymä maaliskuussa muistuttaa vielä olemassaolostaan... Mutta positiivisin ja toiveikkain ajatuksin mennään eteenpäin, en mä tavallaan pelkää, ehkä on vaan varovaisempi.

Täällä on tullu ihan kauheesti tekstiä ku on pitäny olla nettipiilossa pari päivää. Pikkuveli oli käymässä ja piti vältellä vauvajuttuja ku en halua et vielä kärähdetään. Tänään tulee miehen veli sit kyläilemään, joten taitaa seuraava mahdollinen kommentointi mennä sunnuntaille tai maanantaille. No eipä tässä kauhee kiire ookkaan, töistä käyn aina salaa lukemassa teiän tekstejä ;)

Me aijotaan ottaa äitiyspakkaus kun kerran eka lapsi on kyseessä eikä kaikkee jaksa lähtee miettimään et mitä tarttee, siinä ne kaikki tulee aikalailla samassa paketissa :heart:

Oireilusta ja rintakivuista Täällä ei oikeestaan oo edelleenkään mitään oireita. Välillä vessattaa ihan kauheesti ja välillä on ettei pissiä tule vaikka hätä sinäänsä on. Repäsykipuja mulla ei oo paljoa, mutta uskon et mun kohdun kannattimet voi olla vielä löysähköt edellisen raskauden jäljiltä, siitä on vasta 4kk. Rinnatkaan ei oo kipeät, viime raskaudessa oli tässä vaiheessa jo melkoset kasvut kehissä ja se vähän mietityttääkin. Mutta joka raskaushan on erilainen eikä niitä pitäs keskenään vertailla ;)Tänään tuli ekaa kertaa töissä aidon oikeesti huono olo, söin kalakeittoa ruoaksi ja tuntu et pitääkö mun kesken päivän kotiin lähtee, mut onneksi sain sinniteltyä loppupäivän, katotaan nyt millasena tää jatkuu. Väsymys on jotain aivan järjetöntä. Mulla on vissiin raskausoireena iltaunettomuus ku nukkumaan pitäs mennä, siks ei oikein jaksa päivisinkään. Yölläkin ku herää vessaan ni saattaa mennä reippaasti yli puoituntia et saa unen päästä kiinni. Aamulla kyllä nukkus niin pitkään ku sais nukkua, mutta kiitos aamuviikon sekään ei nyt helpota tilannetta :D

Sikiöseulontoihin osallistutaan. Me ollaan miehen kanssa puhuttu et ei haluta tähän maailmaan ketään kärsimään synnyttää, ja ollaan omalla tavalla ehkä huonoja jaksamaan sellasten huolehtimisesta. Mut jos seulonnoissa jotain selviää niin sit mennään varmaan ihan fiiliksen mukaan, mitään ei oo ennalta tyrmätty.

Neuvola meille on varattu 15.7 loman aloituksen kunniaksi :heart: toivottavasti päästään heti loman jälkeen sitten np-ultraan ja seuraavaan neuvolaan. Aijon kyllä kinuta itelle useamman ultra-ajan np- ja rakenneultran väliin... siinä tulee varmasti oltua paniikissa. Onneks kotona on tuo kotidoppleri, uskon et se tulee olemaan hyvin, hyvin ahkeralla käytöllä. Ja toivon myös et liikkeet alkas taas yhtä aikaseen ku viimeksikin, niitä oli niin ihana tunnostella :heart:

Ketkä kaikki täällä on menossa varhaisultraan? Joko ootte aikoja varailleet ja mille r.viikolle? Mä soittelin tänään ajan ja keskiviikkona 13.7 puolen päivän aikaan pääsis kurkkaamaan et onhan tuolla oikeesti joku :heart: Oikeestaan ei pelota, vähän jännittää... kuitenkin viimesin ultrareissu ei ollu se ihan mieluisin ja varmaan sen tunteet latistaa vähän innokkuutta. Parempi ehkä olla neutraalilla kannalla niin ei pety niin paljoa jos siellä ei mitään näykkään. Ultratessa mulla oon todennäköisesti rv7 loppupuolella (6+4)

huoh... viime raskaudessa tuntu et aika ei kulu millään... nyt tuntuu et aika lentää siivillä... vastahan mä plussasin ja ens viikolla mennään jo varhaisultraan ja neuvolaan, sit neljä viikkoo lomaa, joka menee ku siivillä ja sit ollaan jo rv 11 ja on np-ultra ja mahollisesti uus neuvola :O


Kaippa tässä nyt kaikista tärkeimmät tuli kirjotettua romaaniksi :)
Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 5+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jomi
Memelisa: ikävä kokemus sulla ennestään :( toivotaan että tällä kertaa kaikki sujuu mallikkaasti,uskon ainakin näin ! :)

Imetystyyny: mä en ikinä hankkinu sitä,mun mielestä oli helpompi imettää kyljellään ihan pientä,ja sit mikä vaan tyyny oli avuksi jos sitä tartti myöhemmin :)

kantopussi: mulla on kantopussi,en käyttäny kun kerran,se on lämpö/kantopussi.. sitten mulla on myös kantoliina joka on maailman paras keksintö ! se tulee varmasti ahkeraan käyttöön kun esikoinen on vasta 1,5 v kun tämä pieni syntyy,joten pieni taitaa tulla kantoliinassa mukana melko paljon :) ja kantoreppukin löytyy,myös loistokeksintö tuon lapsen kanssa :D

mun puolesta saa joka kuu laittaa uuden pinon pystyyn,näyttää kertyvän sen verran paljon asiaa tänne,että ennemmin tai myöhemmn sivu jumittaa kun on liikaa sivuja :S

sunniee & vilperi 5+2
 
pikkuviikinki: Juu mun oma neuvolantäti on aivan ihana:heart: ja onneksi se tulee lomilta eka käynnille
toiveena: Kiitos rohkaisevista sanoista:hug:

Tää on nyt taas niin tätä että tunteet on pinnassa joten kaikki tulee otettua liianki henk.koht.
Pääasia et miehen kans odotetaan onnellisina uutta nyyttiä:heart:
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista!! :wave:

Mä hain tänään postista se dopplerin, ja pakkohan se oli yrittää heti kuunnella vaikka tiesinki että ihan turhaan. Kuunneltiin sitte omia sydänääniä! :D Millonhan sillä voi aikasintaan kuulua? Ja oliko se niin että sikiön syke on jotain yli sata? Hitto ku siinä ei tullu ees suomenkielisiä ohjeita mukana. Mut pitää ettii netistä ku kerkee.

Kiitos Pikkuviikinki tuosta linkistä! Helpotti kummasti stressiä! :)

Nyt pitää kyllä lähtee suihkuun ja nukkumaan ku aamulla neljän jälkeen ylös! Ihania nämä aamuvuoroviikot :/ Vaikkakin parempia kuin iltavuorot.
 
Ekassa ultrassa käyty rv 5+3 ja täydellisen tasainen rinkula siellä oli aivan oikeassa paikassa ja koko vastasi rv 5+2. Seuraava ultra tasan kahden viikon päästä ja siitä kolmas sitten taas kahden viikon päästä. Ja sitten onkin jo np-ultra. Kohdunulkoisen/keskenmenojen takia ultrataan näin paljon.

Neuvola ensi viikolla.
 
Tää taitaa olla mun porukka!
Plussattu viikonloppuna ja menossa 5+4 joten povattu laskettuaika 4.3 ja vielä vähän hommat epäselvät mutta uskoisin että Hyvinkään HUS saa toimia estraadina.
Ikä 24 ja ensimmäinen odotus. Raskaus erittäin epäsuunniteltu, mutta alkushokista toivottua onhan se myönnettävä; olen aika onnellinen :)
Vielä kun saisin miehenkin vakuuttuneeksi, että tää on hyvä juttu..

Oireet vielä vähäiset, rinnat on tuplaantunu ja vähän nippailuja. Flunssan piru pukkas päälle ja olo tosi väsynyt, sit kun ei löydy edes kotoota mitään särkylääkettä mikä olis raskaana ok, murr!! No, viikonloppuna pääsee huilimaan hetkeksi :)

Onnea kaikille tuleville äideille! :)

Mikö muuten on horoskooppi maaliskuussa syntyneillä?
 
  • Tykkää
Reactions: jendde
Tervetuloa taas uusille! :wave:

Kauheesti juttuja tullu taas, että puolet meni ihan ohi!

Viola30 Voi että, ihana juttu että ultrassa näkyi jo jotain :heart:

Asumisesta oli puhetta. Meillä on nyt 60 neliön kaksio ja luultavasti joutuu isompaan muuttamaan ennen kun tää toinen syntyy. Harmi, kun mä niin tykkään tästä asunnosta ja oon jo niin kotiutunu tänne vaikka ollaan vasta päälle vuosi asuttu :( Mutta saattaa tulla pikkasen ahdasta jos meinaa 2 lapsen kans tässä asua. Alku menis varmaan vielä, mut jossain vaiheessa se on muutettava.

Alavatsakivut on tosi kovia mullakin! Tänään ollu ihan toivoton päivän, tosin on kyllä tullu riehuttua ihan liikaa tänään. Painavia kauppakasseja kannellu ja imuroinu ja pessy lattioita raivolla tänään. Oli pakko vielä äskenkin pestä lattiat uudestaan, en kyllä yhtään tiedä miks :confused: :D Ja nyt on hirveet kivut alavatsassa. Viime yönä heräsin tosi kovaan kipuun joka kestä noin puol tuntia. Piti ihan itkua vääntää kun niin sattu. Mä olin ihan varma että nyt tulee keskenmeno mutta eipä sieltä mitään tullu. Ja kipukin meni ohi. Johtuu varmaan kohdunkasvusta? Odotan toista lastya, niin ehkä se kohtu kasvaa nyt enemmän ja nopeammin ja siitä kovat kivut? Esikoisesta ei tällästä ollu näin alussa (4+5).

Turvotusta löytyy vaikka muille jakaa! huhhuh. Oon ihan pallero joka puolelta. Onneks en oo painoa päässy kyyläilemään kun vaa'asta loppunu patterit :D Vähän jänskättää se paino... Painan kuitenkin jo 10kg enemmän kuin ennen esikoista :headwall: Ei kyllä hirveesti mitään ylimäärästä ole, kunhan vaan vähän lihaa tullu luiden päälle (perseeseen :D) Sillon kun esikoista aloin odottaa,niin olin kuitenkin tosi laiha, 44kg. Että nyt ollaan semmosessa normaali painossa.

Kestoilu en meinaa ruveta. Ostettiin kerran kestovaipat valmiiks ennen kun meijän tyttö syntyi ja niitä oli tarkotus käyttää, mutta ei sitte tullu käytettyä kun ehkä 2 kertaa. Myin ne pois parempaan kotiin :) Että tuskin musta tälläkään kertaa siihen hommaan on..

Ja mitäs sitte vielä.. Ei muistu nyt yhtään mieleen mistä kaikesta ollu puhetta. Täytyy nyt lähtee nukkumaan jos vaikka sais nää kivut jo pois :stick:

jende & salamatkustaja (kohta) 4+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille :) Ihanaa, onpi perjantai :) Vaikka ei se mitenkään muuten ole erilainen päivä kuin muutkaan, perjantaisin matkataan aina viikonlopuksi kotiin. Eli meillä on sekä rivitaloasunto että omakotitalo, välimatkaa on n. 150 km, mutta töiden vuoksi tällainen järjestely. Lisäksi meillä on talossa laajennus käynnissä, joten siellä on aika tuskaista asustella koko viikko aina putkeen.

Eilen oli ensimmäistä kertaa ns. huono olo, siskolla oltiin kylässä muksujen kanssa ja hän joi kahvi, niin se haisi jotenkin ihan yli mun nenääni. Ja sitten illalla pyöräiltiin (lapset pyöräili, toista pitää vetää narussa vielä) leikkipuistoon, niin siellä tuli sellainen tosi huono olo. Voi kyllä johtua tuosta helteestäkin, vaikka olikin juomaa mukana. Illalla ja aamulla sitten vähän mahaakin juhmi taas, eli ilmeisesti kaikki ihan hyvin, toivotaan. Alan kallistua sen varhaisultran kannalle tässä kyllä, tuntuu, että saisi sillä lailla mielenrauhan, kun kaikki kenelle olen raskaudesta kertonut, ovat suhtautuneet jotenkin oudosti. Muutama on kysellyt, että onko nyt varmaa ja miten voit tietää, jos teet vain yhden testin ja että eikö minun pitäisi käydä neuvolassa varmistamassa asia ja sitten yksi oli sitä mieltä, että onnea, jos olette oikeasti toivoneet, hänelle tilanne, että tulisi kolmas, olisi maanpäällinen helvetti! Ehkä olen tullut hieman herkäksi, mutta minusta noissa ajatuksissa ei ole mitään kivaa, varsinkin kun oikein ollaan lokakuusta lähtien toivottu. Ja ilmeisesti en olisi tullut raskaaksi ilman sitä vyöhyketerapiaa edes... Anteeksi, kun purkaudun, mutta tämä on vähän masentanut ja painanut mieltä.

Kaikesta huolimatta, taidan alkaa varamaan sitä ultra-aikaa, joko se kannattaisi ensi viikolle yrittää saada? En yhtään muista, miten kävin kahdesta edellisestä :D Muuten vointi on mitä mainioin ja ruoka se vaan maistuu :) varhaiskaali on nam ja manssikat. Taidan käydä lasten kanssa tänään katsomassa, joko olisi mustikoitakin :)

Ihanaa perjantaita odottajakaverit :)

Viivi+Tiuhti 5+5
 
Huomenta huomenta kaikki!
Itse tulen vasta töistä(yövuoro) ja ihan tolkuttoman väsynyt olen :(
Alavatsaan sattuu niin, että pitää oikein kyykkyyn mennä puhisemaan.. Nyt keittelen miehen lapsille puuroa :D Onneksi ei ole oksettava olo
 
Huomenta!
Paljon onnea uusille plussanneille :heart:

Asumme maalla omakotitalossa. Ihanassa rauhaisuudessa :)
En meinaa ruveta käyttää kestovaippoja, olen myös liian laiska siihen.
Mulla on imetystyyny ja se oli kyllä tosi hyvä ja paljon käytössä esikoisen kohdalla.
Alavatsa vihlaisuja tulee välillä, varsinkin kun aivastaa niin sattuu niin pirusti :(
Rintakipuja minulla ei ole ollut eikä ollut edellisessä raskaudessakaan.
Memelisa Olen menossa varhaisultraan, meilla se kuuluu neuvolaan. Minulla se on ensi viikon torstaina eli 6+4.
Viola30 Hienoa, että ultrassa kaikki näkyi olevan hyvin :)
 
Heissan!

Tälläkertaa koitan ihan pikasesti kirjottaa..
Nyt kun en ole muistanu aiemmin toivottaa uusia tervetulleiksi niin tervetuloa kaikille uusille!

Ihanaa kun alkaa tulla jo hyviä uutisia monilta!
Toviotaan että ei tulis niitä huonoja uutisia! Ne on tosi kamalia!!!

Eilen kävin heittään talviturkin järveen lasten kans ja kyllä oliki ihana uida..
Viilentää oloa kummasti. Ehkä tänäänki biitsipäivää vietteleen ;)

Testeistä
Vaikka itekkin tein jo ihan yhtä tumman viivan kuin testiviiva, niin silti tekis mieli tehdä taas testi =D
Jotaankin kaipailee sitä varmistuksen varmsitusta koko ajan kun pelottaa..
Mutta olen päättänyt olla nyt kummemmin testailematta ja odotella sinne neuvolaan!

Päivä kerrallaan eteenpäin!

Hyviä vointeja ja tarrasukkia

Vaavimasu ja nasu 5+3/4
 
huomenia !

kamala,ärsyttävä olo ollut aamusta saakka. mikään ei toimi,väsyttää,nälättää ja taas ärsyttää..

varhaisultra en vielä tiedä meenkö,oon miettinyt et menis kun on 7 viikkoa täynnä et se sykekin varmasti näkyis. meidän neuvolassa on kans ultra,joten mietin että suostuiskohan ne ultraan jos oikein nätisti pyydän :saint:


ihanaa että on viikonloppu,saa nukkua ja mies saa viihdyttää esikoista että saisin nämä univelat taas nukuttua pois :) kumma juttu kun väsyttää,mutta illalla saa pyöriä tuntitolkulla et uni tulee |O

mukavaa viikonloppua kaikille !

sunniee & vilperi 5+3
 
APUA: Mun maha on edelleen löysä,saan juosta n.7 kertaa vessas päivän aikana ja nyt olen oksentanut jo 2 kertaa, kävin puntarilla ja mun paino laskee 1kg päivävauhdilla... mitä tää on?
pitäisköhän sitä soitella jonnekkin jo? eikä muilla tosiaan ole tällasta? mun olematon vauvakumpu kadonnut ja tilalla pelkkä kuoppa. onko mun aineenvaihdunta jotenki seonnut vai mitä ihmettä?: /
 
Viola30 Mukavia uutisia! :)

Tervetuloa Memssi :flower:

Asumisesta Meillä on 100 neliöinen omakotitalo pienessä kylässä, maalla. Löytyy myös saksanpaimenkoirauros Koda ja kissa Viiru :)

turvotus Mää oon ihan pallo!? Mieskin tuumas et tuota mahaa et kyllä voi laittaa viel vauvan piikkiin.. Et tosi turvoksissa ollaan! Enkä ole edes syönyt mitenkään epäterveellisesti ja tennistä pelattu kovasti. Mistä turvotus johtuu??

Täällä oli eilen tosiaan iha järkyttävä närästys.. Hyi. Tänään onneks alko vapaat ja suunnataan ehkä mun siskolle yökuntiin; Siellä 2kk ikäinen vauva :)

kn&murunen 5+6 (POKS) :) :)
 
Toiveena:
meillä pitää varata neuvola hyvissä ajoin kun kättäriltä tulee ne ultra-ajat ja niissä kestää pari viikkoa kunnes ne saa kotiin.

ja sit mua häiritsi kun katoin et sulla on LA 9.3 ja viikkoja 5+4 ja mulla LA 6.3 ja viikkoja vasta 5+3 :D en ymmärrä? heh
 
Huomenta.

Pikkuviikinki: seuraa nestetasapainoasi tarkkaan. Ota kahdella sormella kämmenen päältä kiinni ja nipistä, katso palautuuko iho normaalisti (eli nopeasti). Mikäli ihon palautuminen on hidasta, nestetasapaino on järkkynyt. Tiedän, että huonovointisena on vaikea juoda, mutta jos nestetasapaino pääsee järkkymään liikaa, joka tapahtuu helposti oksentamisen ja helteen seurauksena, on syytä hakeutua sairaalaan tiputukseen. Useimmat kyllä pyörtyilevät siinä kohtaa. En halua pelotella, tämä on tietenkin viimeisiä vaihtoehtoja, mutta kuullut vaan noita kauhutarinoita liikaa.

Miksi, oi miksi, nukahtamisesta on tullut niin vaikeaa. Olisi ihanaa nukkua yksi yö nyt ihan kokonaan, kun poikakin on poissa. Lenkkeilykään kuumassa ilmassa ei ollut oikein hyvä ratkaisu, puolet matkasta sai miettiä lähteekö taju. Isännälle annoin ensimmäisenä kotiintultuani ohjeet, mitä pitää tehdä jos satun pyörtymään. :D

Esikoisesta en muista juuri pahoinvointia, tosin voi olla että aika kultaa muistot. En ainakaan oksentanut kertaakaan, sitä en vielä ole tehnyt nytkään. Mutta tuo kuvotus! Ainoa hyvä puoli tästä jatkuvasta oksetuksen tunteesta on, että tupakka ei maistu. Ennen raskautta poltin n. 4 tupakkaa päivässä, mutta plussasta lähtien ei ole maistunut. Tällä kertaa siis siitä voi päästä nopeammin eroon, esikoisen kohdalla meni viikolle 12 että pääsin kokonaan eroon. Ja sitten tyhmänä päästin itseni repsahtamaan kuitenkin viime syksynä. Josko tällä kertaa osaisi olla fiksumpi ja pääsisi eroon mokomasta paheesta kokonaan.

Että sellaista omaa napaa tällä kertaa. Toivottavasti juuri Sinun päiväsi on alkanut tänään hyvin!

Aracia ja Ötökkä 4+3
 
Huomenta!

Just heräilty kun tuli pitkästä aikaa tehtyä ravintolahommia. Lupasin ennen plussausta mennä ekstraamaan tämän viikonlopun ajaksi. Hyvin jaksoin ja oli ihan kivaakin. Vielä pitäis pariksi yöksi mennä.
Täällä olo pysynyt muuttumattomana eli hyvin voidaan. Varhaisultraa olen itsekkin miettinyt mutta en ole vielä aivan päättänyt. Nythän tulis vähän tuota ylimääräistä rahaakin noista ekstra hommista. Olis kyllä kiva tietää, että kaikki olis hyvin. Toivottavasti. Meilläkään ei täällä koko kylässä taida ultrauslaitetta olla eli naapurikaupunkiin pitäis läheteä. Josko lähtis aamupalan laittoon. Hyviä vointeja kaikille!
Juupe ja Pikkuinen 5+4
 
Hei!
Edelleenkään en ennätä kommentoimaan muiden juttuja vaikka mieli tekisi - pikasesti tulin kertomaan varhaisultran tuloksia. Alkiopussi vastas 6+1, syke näkyi :) Crl-mittaa ei saatu kun oli jotenkin oudossa asennossa (?) mutta oikein hyviä uutisia :) Vastas siis viikkoja, yhden päivän olin ite laskenut pieleen. Menkkojen eka päivähän on siis 0+0 eikä heti 0+1 :ashamed: LA on 1.3. (tais olla listassakin niin)
Ihanaa viikonloppua kaikille :wave:

marika + pieni 6+1
 
täällä on tosiaan todella huono olo,alko tänään ja ihan tuskanhiki tulee otsalle :x.
tänään pitäis lähteä kökariin viikonlopuksi, joten päivitän uudet vasta su-ma aikana, kännyn kautta pääsen kyllä lukemaan juttujanne,mutta päivitys on liian vaikeaa.

pikkuviikinki 4+4
 
kn071: Ainoa syy, miksi tuorejuustot ja homejuustot on kiellettyjä, on listerian riski. Aika huono tuuri ois ollu, jos yhdestä kerrasta oisit sen saanut. Kunhan nyt välttelet tulevaisuudessa.

Aracia ja Ötökkä 4+3
 

Yhteistyössä