Maaliskuun muruset 2012

Okei, voiko raskausoireeks laskea sen, että kaikki itkettää.. :D Luin ton Memelisan jutun ja kun kirjotit, että mistä kaikesta teidän suhteenne on selvinny ja vaan vahvistunu, niin itku meinas tulla. Ehkä vähän jo herkkistä. :LOL:

Tervetuloa uusille taas ja erikoishalaukset Aracialle :heart:

Täällä ei mitään uutta, paitsi tilasin sen angel sound dopplerin kanssa... Kauheesti jänskättää pysyykö kyytiläinen mukana, mutta kai se siellä. :) Tissit on vaan entistä aremmat ja turpoo! Nännit ja nännipihat on ihan hirviömäiset entisiin verrattuna ja mies ei huomaa mitään, oon harkinnu pitäskö oikeen loukkaantua. :LOL:

Me asustellaan pienkerrostalossa kolmiossa, joten tilaa on varattuna uudelle tulokkaalle. Jus tossa maaliskuussa ostettiin oma ja ihan tarkotuksella otettiin se "ylimääränen" huone. :) Tarkotus on sitten joskus vähän myöhemmin ruveta kattelemaan omakotitaloa pienellä tontilla! Jos meistä vähän kerron, niin minähän oon 22, täytän 23 ja mies on 31, että ikäeroa on 8 vuotta. Naimisissa ollaan oltu vähän vajaa vuosi, kihloissa sitä ennen vuosi ja seurusteltiin sitä ennen ehkä joku puolisen vuotta. Varsin nopeeta toimintaa siis, mutta nopeet liikkeet on näyttäviä sanoisin. :D Eikä ja ihan oikeesti, kyllä on alusta asti tuntunut niin oikeelta, ettei oo missään vaiheessa meno pelottanu. Perheeseen kuuluu meidän lisäksi karvavauva Väinö, meidän kissa, joka näillä näppäimillä taitaa olla vuoden. Hirrrveän kokonen kolli, arvokkaasti sisäkissana viihtyy, säännöllisesti pääsis kyllä ulkoilemaan, muttei oo järin innokas.

Meillä ei kerrota kelleen ennen 12 viikkoa, paitsi mä salaa siskolleni, joka on mun yks ehdoton henkireikä tässä elämässä. :) Ja katotaan nyt sitten, kuinka sitä malttaa, mutta aikomus ois vielä olla hiljaa..

Tekonimi tulee meillä aivan loistavasta Eve Hietamiehen kirjasta nimeltään yösyöttö, jonka meillä ukkokin luki. Suosittelen kaikille! Vaikka tavallaan karu tarina, mutta niin hauska ja opettavainen ja todellisen olonen.

Ei taas tällä erää kai muuta. :)

Naive ja Paavo 6+3
 
tunturihilla Mä kyllä olen pohtinut tuota sukupuolineutraalia kasvatusta! On ärsyttävää, että esim. tyttövauvoille puetaan vain vaalenapunaista ja poikavauvoille vaaleansinistä. Se alkaa monesti jo noin pienestä se sukupuoli"rooliin" kasvaminen. Minusta ainakin on ok, jos esim. poikalapsi haluaa leikkiä nukella tai tyttölapsi autoilla. Itse olen lapsena tehnyt kaikenlaista legoilla ja huristellut myös autoilla. Itse en lähtisi liikaa ohjaamaan lastani johonkin tiettyyn suuntaan, vaan leikkiköön millä haluaa. Minusta olisi myös hyvä, että lapset oppisivat leikkimään keskenään, tytöt ja pojat sekaisin. Jos tyttölapsi on selkeästi esim. prinsessatyyppinen tai poika esim. ritarityyppinen, niin antaa vaan palaa. Haluaisin antaa lapselle vapaat kädet enkä lähteä liikaa rajoittamaan tai ohjaamaan. Ja mitä vaatetukseen tulee, niin olipa tyttö tai poika, niin aion kyllä sekoitella värejä keskenään, eikä haittaa, jos tytöllä on päällään jotakin sinistä tai pojalla punaista. Mitä mieltä sinä olet?

Laretzki Kiitos oikein hyvästä vastauksesta! :) Tarkoititko leipäjuustolla sitä "nitkuvaa" leipäjuustoa vai levitteitä?

Aracia Suuren suuret voimahalit :hug:

Tea84 Olipas ihana lukea hyviä uutisia!!!! Tosi hyvä juttu, että vuoto lakkasi eikä ole ollut kipuja. Alkuraskaudessa voi hyvinkin tulla vuotoja. Tsemppiä nyt jatkoon!

Imoen Onnittelut plussasta :heart: Teilläkin kovin pitkä tie takana ja plussan olette ansainneet! Meillä on myös pitkä ja kivinen tie... yksi aiempi tärppi käynyt tammikuussa 2011, joka meni kesken. Sitten ei tapahtunutkaan mitään ennen tätä plussaa 20.6. Ja siis yli vuosi meni tuohon ekaankin plussaan. On se vaan ihana tunne saada ne kaksi punaista viivaa testiin, mutta samalla aikaisempi km on mielessä. Mekään ei kerrota kuin lähimmille ystäville ja vanhemmille, koska viimeksi jouduin ilmoittamaan, ettei mitään vauvaa tulekaan. Jouduin myös perumaan neuvolan. Nyt uskalsin varata neuvola-ajan vasta tällä viikolla. Varovainen on minusta tullut, mutta hyvillä fiiliksillä kuitenkin :D

Memelisa Kiitos muru :heart: Siis tää mitä nyt teen on sitä ilta- ja yötyötä enkä tasan tarkkaan jatka enää elokuussa! Ei oo mun juttu tollaset työvuorot :kieh: Pidän elokuussa kolme viikkoa lomaa ja aloitan elokuun lopussa uuden työn. Sopimus on heinäkuun 2012 loppuun ja jos projekti saa lisää rahoitusta, niin sitten työtkin jatkuisi. Eli periaatteessa "vakkari" siihen saakka, kunnes rahoitus loppuu. Mutta hyvä pätkä tuokin. Kunhan vaan ei tartteis alkaa riitelee tämän raskauden takia... hei pitää kirjoitella tästä vaikka yksärinä, kun en tänne halua enempää asiasta kirjoitelle! Sopiiko se? =) Voi muru ihan varmasti sulla on salamatkustaja mukana! Mä luulen, että pieni jännitys ja pelko ekaan ultraan ja kaikkeen muuhunkin seurantaan kuuluu asiaan. Ainakin mä jännitän kamalasti ja ehkä vähän pelottaakin lähinnä se, että näkyykö siellä kohdussa mitään. Hei tuota mä en tiennytkään, että oot asunu Espanjassa!!!!! Missäpäin ja miksi? Mä oon asunut myös Espanjassa 3kk :D

jendde Huhuilen sua! Mikä vointi?

Täällä on keskusteltu paljon varhaisultrasta. Minä olen käsittänyt, että kelakorvaus tulee yksityisellä tehdystä ultrasta vain, jos on tietyt raskausviikot ja muistaakseni ne on 8-12 ja 18-22. Hinnoista on ollut myös puhetta. Taisinkin tuossa vähän aikaa sitten sanoa, että mun gynellä se maksaa 110e. Vielä ois odotettava kaksi viikkoa! Mitä raskausoireisiin tulee, niin mua on kans alkanu jotkut ihan ihmeelliset asiat herkistää! Esim. eka työvuoro oli jotain ihan kamalaa, kun oli ikävä miestä ja ylipäätään ikävä koti-iltaa, niin johan itkun turautin työpaikalla.
 
Viimeksi muokattu:
"kuumeilija" samaa mieltä olen, ja lisäksi vielä että jos vaikka poika-sukupuolinen lapsi tulis, niin en ymmärrä miksei se saisi vetää hametta päälle ja helmiä kaulaan, jos haluaa. aina sanotaan että "muut lapset kiusaa" mutta miusta se on kyllä se vika sitten niiden muiden lasten kasvatuksessa. se on vaan leikkausero kankaassa esim. housut vs.hame.
osittain oma päätös on syntynyt siitä, että ystäväpiirissä on ihmisiä jotka kokevat olevansa sukupuolettomia, ja ovat saaneet kärsi'ä kovastikinsiitä että tytöstä on väkisin tehty prinsessa jne. nuo muotit on niin ahtaat usein, haluaisin että lapsi saa itse valita.
mies on miulla aivan samoilla linjoilla. itse veisin asian niin pitkälle ettei edes kerrota kumpi tuli, kun en ymmärrä mitä väliä sillä on. miehen pyynnöstä kuitenkin kerrotaan muille, mutta aiotaan vaatia kaikilta lapsen kanssa tekemisissä olevilta, että sukupuolia ei korosteta, ei kehuta "hyvä tyttö" tai sanota että "sää oot jo iso poika..." jne. lapsi saa olla ennenkaikkea lapsi eikä tyttö tai poika. :)
 
sunni jos ne ultraavat vatsapeitteiden päältä niin rakon pitää olla tod. täynnä jotta se nostaa kohtua lähemmäs ja näkyy alkio paremmin ja jos taasen sisäkautta niin toisinpäin :)
Soitin itse aikaa ultraan ja sanoi että juo 2-3 isoa lasia vettä ennen kun lähet tulemaan.

Aracia :hug:

sukupuolineutr. Itse olen sitä mieltä että tytöt voi leikkiä autoilla ja pojat nukeilla. itsekkin rakentelin leegoilla pikkuveljen kanssa lapsena ja oli junaratoja yms. ja sinistä voi olla tytöllä päällä, mutta taasen monet ovat sitä mieltä ettei pojalla voi olla pinkkiä..itse en ole. Nykyaikana on aika lailla sekoittunu nuo väriskaalatkin molemmille.

Ihanaa kun ukkostaa, puhdistuu ilma ja viilenee edes hetkeksi. Ja siinä on jotain niin voimakasta kun salamoi :)

Täällä on iskenyt himo suolakurkkuun, eilen meni 2 ja tänään taas ja sehän auttaa turvotukseen:rolleyes:
 
Aracia :hug:

syysmama Tervetuloa! Mukavaa kun muitakin Oulun seudulta :)

naive88 todellakin itku herkässä :D Kaverin poika oppi seisoon ilman tukea niin meinasin pillahtaa itkuun :D

ON: Siskon luona oltu ja vauvaa hoideltu, se on kyllä ihana :heart: Muutaman kerran tosi kovasti vihlassut alavatsaa kun nousee ylös. Närästys onneksi toistaiseksi loppui! *onnellinen* Tuntuu et sinne ultraan on ikuisuus.. huoh.

kn&murunen 6+1?
 
Aracia :hug:

oireista täällä kans hirmu vähän oireita,mitä nyt repäsee alavatsalla jos tekee äkkinäisen liikkeen,menkkakipuja ja väsyttää ja nälättää..

ja hei täälläkin sais ukkostaa !!!! missä se viipyy,kuuma ja painostava ilma. mittari näyttää 33 astetta :D huh

alavatsaa särkee kun kauheesti joutunu tota esikoista nosteleen tänään,se kun tuppaa meneen joka paikkaan mihin ei sais,ja aina saa kantaa pois :D

huomenissa kirjottelen paremmin,nyt taas pakko mennä ruokaa tekemään =)

sunniee & vilperi 5+5
 
tuo sukupuolineutraalius on omasta mielestäni enemmänkin kuin millä leikkii ja minkä väristä on päällä. sukupuolisia odotuksia on niin paljon, että ei ihme kun ne, ketkä eivät tunne kuuluvansa kumpaankaan, ahdistuvat kovasti.
 
Laretzki
Aracialle pahoittelut. :hug:

kuumeilija Nimen omaa narskujuustoa, eli sitä litteää juustoa, jota pyydään erikokoisina paloina tarkoitan.

Naive Teillähän on paljon samaa kuin meillä. :D. Meillä on kanssa miehen kanssa ikäeroa 8 vuotta, naimisissa ollaan oltu vajaa vuosi ja sitä ennen vähän yli vuosi kihloissa. Ennen kihloihin menoa oltiin kolmisen vuotta yksissä, joten siinä ollaan oltu vähän hitaampia.

On. Tänään on alkanut närästää, tai ainakin mä kuvittelen että se on sitä, koska koskaan aikasemmin ei oo sitä ollut. Sellanen polttava, karhea tunne tuolla kurkussa, rintalastan yläosassa. Ei tunnu yhtään kivalta. Enkä oikein tiiä mitä pitäis ajatella, kun ne menkkamaiset kivut, joita oli ennen plussaa alkoivat taas. Jatkuvaa, jäytävää jomotusta.
 
Vihdoinkin kotona reissuilta :), aurinkoa tuli otettua ja uitua monta tuntia putkeen joka päivä (elämä on ihanaa)...
tämä raskaus tuntuu edelleenkin aika epätodelliselta vaikka oksennankin päivittäin ja p lentää :LOL:,juu tiedän ,että halusitte tämänkin tietää.

Aracia: Olen todella pahoillani, ihan surullinen olo tuli, koita jaksella ja superhalauksia täältä :hug:

Tea: Nyt sitten pieni rukous jonnekkin et kaikki menee hyvin ja toukka pysyy mukana :heart:, tuo vuoto alkuraskauden aikana ei onneksi ole mikään harvinaisuus, pidä meidät ajan tasalla.

jendde:mites siellä menee ja mikä on vointi? millasta se kipu on ja missä?

Tervetuloa uudet ,kommentoin teidän kirjoituksia huomenna paremmin, nyt on niin huono olo et meen maate.

tuohon sukupuolineutraaliuteen, olen aika konservatiivinen ihminen ja jotenkin tökkii ainakin minulla vastaan pojan pukeminen mekkoon :D, toki meillä poika ollut mukana prinsessaleikeissä ja muissakin tyttöleikeissä sekä toisinpäin,mutta kyllä aina ollut pojalla poikamaiset jutut ja tytöillä tyttömäiset ilman mitään sen kummempia painostuksia mihinkään suuntaan.Jokaisella meillä vanhemmalla on omat tapamme,eikä ainoaa oikeaa sellaista ole.Mutta joo, en mä antais poikani tosissaan juosta puistoissa ja muualla ku omalla pihalla hameessa.kukin tavallaan ja ei ole oikeaa tapaa ,tämä vaan on meille se omantuntuisin.Ketään missään nimessä tuomitsemassa tai arvostelemassa :).
4+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusilla :heart:

Oon käyny lukee mut kommentoiminen on ollu vähäistä...

Pakko kommentoida tuohon sukupuolettomaan kasvatukseen... meillä esikoinen poika ja toinen tyttä ikä ero 1v 7 kk:tta ja leluja osteltu silloin tällöin tytöllä oli alussa samat vauvalelut kuin pojalla ja pojan lelut tyrkyllä mut kaikesta huolimatta tyttäreni on aivan mahdoton prinsessa itse en ole lainkaan tyttömäinen.. molemmat on saaneet leikkiä kaikilla leluilla mitä on ja jostain syytä se on mennyt niin että pojalla on ne poikien jutut ja tytöllä tyttöjen...

En meinaa millään oikein tajuta että olen raskaana, aamu päivät on muuten kauheita huimaa ja on huonoa oloa ja nyt olen huomannut että ei passaa olla liian kauaa syömättä vaikka ei nälkä olisi tai tullee hutera olo... eilen en meinannu pystyä nukkumaan vatsalla kun rinnat oli niin kipeet...
 
Aracia: pahoittelut! :hug:

Tea: pidetään peukut ja varpaat pystyssä!! :heart:

Tuosta sukupuolineutraalista kasvatuksesta.. Minulla kun on jo neljä lasta niin ei meillä ole mitenkään korostettu tyttöjuttuja eikä poikajuttuja. Eikä myöskään mitään neutraaliutta.. Molempia sukupuolia meiltä löytyy ja ristiin ovat leikkineet autoilla ja nukeilla ja on käytetty kaikenvärisiä vaatteita. Isompana jos poika tahtoo vetää hametta päälleen niin laittakoon mutta en vauvana sille hametta laittanu.

Uusille TERVETULOA!

Omassa navasta sen verta että elävien kirjoihin ollaan palattu!! KIITOS PAHOINVOINTIRANNEKKEIDEN! :D olin hyvin epäileväinen kyseisiä kapistuksia kohtaan, mutta pakko kai se on uskoa kun nyt olen pystynyt toimimaan normaalisti. Lievää kuvotusta toki on mutta se tuskainen olo on poissa! Eiliseen astihan en pystynyt olemaan mitenkään päin. ainostaan vaakatasossa pystyi joten kuten olemaan. Ja sehän ku ei onnistu neljän tenavan kanssa kotona että äiti makaa 24/7
Syömään ei pysty edelleenkään kunnolla mutta pakosta voi nyt paremmin syödä

NinnaN 7+0??
 
Viimeksi muokattu:
:wave: Varovasti kurkistelen tänne. Tein plussa-testin tänään ja ylihuomenna ajattelin tehdä vielä varmistustestiä. Sen tuloksesta riippuen sitten toivottavasti pääsen siirtymään tänne maaliskuisten pinoon.

Vähän esittelyä laitan nyt jo kuitenkin. Eli meillä on kohta 1v. esikoinen ja nyt toivottavasti pikkusisko tai -veli tulossa. LA olisi ilmeisesti 18.3 ja viikkoja nyt 4+0.
 
Aracia :hug: Isot pahoittelut!

Tea84: Täällä samanlaista vuotoa ollut tänään! Alkoi ihan yllättäen, ihan punaista verta. Hetken jälkeen ei kuitenkaan ole tullut kuin hennon vaaleanpunaista ihan vähän. Ei täälläkään kipuja, joten toivotaan että meillä molemmilla kyseessä harmiton vuoto. Kyllä silti pelottaa, pitänee soittaa huomenna neuvolaan ja kysellä mitä ois syytä tehdä. Ei varmaan muuta voi kun odottaa ja toivoa ettei tule enempää.
 
laretzki vai miten tuo nimimerkki meni :D Älä välitä pienestä närästyksestä; Mulla on närästäny ihan hulluna viime tiistaista saakka 24/7. Se on jotakin niiiiiiiin viheliäistä!

Komppaan pikkuviikinkiä tuossa sukupuolineutraaliuudessa vai miten sanotaan. Kukin taaplaa tyylillään mut mun pojat ei kulje mekko päällä niin kauan ku eivät itte tajua vaatetuksesta.

Tervetuloa uudet! :)

Marika27 Sinne myös tsempit et kaikki hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Niin onko joku teistä ollu ulkomailla alkuraskaudesta??
Täällä mä pähkäilen meniskö ultraan vai ei, olisko se isompi paha jos jättäis menemättä vaiko stressi päällänsä kunnan ultraan saakka...
aika moni teistä menee, pitäisiköhän?
Perheen miehet on naurannu!!! mulle tänään, olen kuulema rantanorsu, RANTANORSU... turvonnu ja pöhöttyneen näköinen.. :mad: Onneksi esikko sentään kehui tänään prinsessoiksi meitä kahta :)

kengu
 
Rantanorsufiilikset täälläkin :). Vois luulla, että raskaus olisi jo pidemmällä kuin 6. viikolla...

KertomisestaEilen oltiin naapureiden kanssa terassikierroksella. Totesin, että pääsen helpommalla, kun kerron raskaudesta. Oli oikein mukavaa, mutta taisi tulla vaan auringonpistos, kun tänään on ollut ihan krapulainen olo :D.

Vuodoista Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa verenvuotoja läpi raskauden alkaen viikosta 6. Syytä ei ikinä selvinnyt, mutta toistuvat ultraukset eivät ainakaan rauhoittaneet vuotoja... Oli järkyttävää todeta, että mitään ei varsinaisesti tehdä vauvan pelastamiseksi ennen viikkoa 22 (kohautellaan vaan olkia ja käsketään seuraamaan tilannetta), mutta sen jälkeen tehdäänkin sitten kaikki, mitä ikinä voidaan. Kaksosemme syntyivät pikkukeskosina viikolla 29 ja ovat nyt terveitä kolmevuotiaita.
 
Uusille taas tervetuloa :wave:

Voi ei Aracia :( Pahoittelut täältä, surullinen olo tuli sun puolesta. Voimia :hug:

Tea84:lle isot tsempit :hug: Samoin myös marika27:lle, toivottavasti vuoto on harmitonta!

kuumeilija & pikkuviikinki Kiitos kysymästä :), nyt on ihan hyvä olo, mitä nyt vieläkin kipuja on mutta helpottanut jo jonkinverran! Lähinnä neljän seinän sisällä olen viime päivät viettäny, kun ei energia riitä mihinkään ja kipujen takia en viitsi edes hirveesti mihinkään mennä. Nyt siis toistaiseksi vain lepoa!

Laretzki Yh, närästys on kyllä yks piru :x Mulla myös sitä ja se on niin hirveetä. Loppuraskautta odotellessa, sillon se vasta kamalaa onkin..
Toivottavasti sullakin kivut helpottaa pian.

Imoen Onnea raskaudesta, toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte vauvan syliin maaliskuussa :heart:

Pikkuviikinki Kiva että teillä oli onnistunut reissu :) Mullakin tuntuu raskaus vielä hirveen epätodelliselta, vaikka kipuja on ja oksu lentää täälläkin nykyään :D

Ninnan Minkälainen se pahoinvointiranneke on ja mistä niitä saa? Mulla meinaan myös aivan järkky pahoinvointi. Olis kiva testata sellasta jos kerta auttaa!

Sukupuolineutraali kasvatus... Ööh... tosi vaikee ottaa mitään kantaa tähän kun tälläseen on oo hirveesti perehtynyt.. Mutta mä kyllä kasvatan mun lapset tytöt tyttöinä ja pojat poikina, mutta tietty jos jotain muuta haluavat olla niin saa kyllä olla. En tyrkytä väkisin prinsessa juttuja tai "poika juttuja", mutta kyllä se vaan niin on, että meijän tytön vaatekaapista löytyy vaan niitä ns. tyttövaatteita yms. ja tyttöleluja. Vai mikskä niitä kutsuis.. No semmosia tyttöjen juttuja meijän tytöllä. Vaikee kuvitella että kasvattaisin lapseni "ei minään", koska kyllä mä itsenikin miellän naiseksi ja lapsen isän mieheksi. Ja meidän lapsi on tyttö josta kasvaa sitten aikanaan mitä kasvaakaan.. Äääh, vaikee selittää, mutta ehkä tästä sepustuksesta jotain selkoa sai :) Meitä on niin moneen junaan, ja jokainen tekee asiat niinkuin parhaaksi näkee, meillä tämä asia menee näin :) Ja jollain toisella menee erilailla, en tietenkään arvostelemaan ala tai muutakaan sellasta. Jokainen tyylillään.

ON: HYI mikä olo! Ihan järkyttävä pahoinvointi. Yöööök! No onpahan sentään taas vähän lisää merkkejä tästä raskaudesta :D Toivottavasti tää vaan menis äkkiä pois.

Nyt ei yhtään muista mitä piti vielä kirjotella, eli siirryn leffan ja mehujätskin pariin tästä :wave:

jende & salamatkustaja 5+1
 
Jendde: näitä saa apteekista. kaksi sellaista kangasranneketta mitkä ei haittaa eloa millään muotoa. Kannattaa kokeilla.. nää makso jotain 19 erkkiä ja risat muistaakseni. Minulla ainakin oli sen hinnan väärtti :)

marika27: toivottavasti olis jotain harmitonta

Kengumamma: minulla olisi tuossa kohtapuoliin ulkomaanreissu tiedossa. ihan samaa olen täällä pähkäillyt että oliskos se hyvä käydä ennen sitä ultrassa.. vaikka en mä tiiä muuttaako se asiaa miksikään.

ninnan 7+0
 
marika27 Toivotaan ettei meillä kummallakaan ole mitään sen kummempaa.:hug:

Päivän aikana on tullut enää hiukan ns. vanhaa verta eikä kipuja tms. ole edelleenkään. Autosta noustessa oli ihan samoja tuttuja repäisykipuja kuin koko ajan on ollut, mutta ei muuta. Huomenna aamusta soitto tk:seen ja katsotaan tehdäänkö mitään. Tiistaina olisi tosiaan se varhaisultra, että siellä viimeistään tilanne selviää. Kamalaa on tämä epätietoisuus..

Yhdynnästä vuoto ei voi johtua, koska edellinen kerta on 3 päivää sitten ja vuoto tuli eilen, kuukautiset ois pitäny olla juhannusviikolla, jonka jälkeen teinkin testin, joten ei ole mitään selitystä että mistä tulee. Kaveri puhui eteisistukasta, mutta voiko se jo nyt vuotaa? Tai vaikuttaako aikaisempi raskaus+hätä sectio? Mene ja tiedä..

Tea ja Ihme 6 tai 7 viikkoa??
 
Huomenia !

täällä herätty 5.20,kiitos auringon =)

ON: kuvotus on tälleen aikasin aamulla pahimmillaan,yökkimistä on,mut ei oo tarvinnu pariin päivään oksentaa :D kauhee nälkä taas heti herättyä joten pitää alkaa kohta itellekin jotain aamupalaa tekemään..


sukupuolineutraalius: meillä kasvatetaan tytöt tyttöinä,ja pojat poikina... en oo perehtyny sukupuolineutraaliin kasvatukseen mut näin meillä :)



MIKSI on vieläkin niin epätodellinen olo,ei voi uskoa että on raskaana ! :D

vähän taustatietoja
: Meillä myös 8 vuotta ikäeroa,mies vanhempi :) ollaan 3 vuotta yhdessä elelty,vähän päälle 2 vuotta siitä naimisissa,ja meillä on 1 poika joka täyttää 1-vuotta elokuun 10.päivä :) ja Helsingissä asumme..

huomenna poksuu :)
sunniee & vilperi 5+6 :heart:

muoks* piti vielä närästyksestä sanoa,että täällä kans sitä on,PALJON. mutta muistan esikoisen odotuksen loppuajoista että se oli niin kipeää jo silloin,et itku pääsi kun ruokatorvea korvensi ja mitkään närästyslääkkeet ei auttanu :(
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet!:) Kiva kun täällä on näin paljon jo porukkaa :) Eikö se maaliskuu taida ollakkin kiireisintä aikaa synnärillä :D

Tuosta sukup. hommasta, en mäkään ole perehtynyt asiaan ja varmasti on paljon enemmän kun joku vaatteiden väri/lelut, mutta sanoin vain omia mietteitä :)

Täällä esikoinen muutti omaan huoneeseen ja hyvin nukku yön, paitsi että herättiin vähän yli 5.. no otamma päikkärit sitten. Muutoin kai olisi voinut jatkaa nukkumista meidän huoneessa/perhepedissä, mutta on aika herkkäuninen ja herää varmasti sitten jatkossa jos vauva huutaa samassa huoneessa.


Mulla tuo maha kans pömpöttää ja näyttää kun olisin jo pitemmällä kun oon :) Ihanaa :)

Niin meidän taustoista, että mä olen 28v ja mies just täytti 29v, esikoinen on 1v4kk ja miehen kanssa tapasimme reilu kolme vuotta sitten, tapaamisesta kului n. 3kk kun muutettiin yhteen ja mentiin kihloihin ja naimisiin mennään varmaan sitten ristiäisten kanssa samaan aikaa tai pyörähdetään joku kaunis päivä maistraatissa :)
Ja vajaa 3v rotikka/dogo argentino mix löytyypi myös :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!

Täällä kans yks plussannut! Viime viikolla oli niin kipeä olo, että jouduin lähtemään kesken kaiken toistä pois; suoraan kauppaan ostamaan testi ja siitähän syy sitten selvis. Oon seurannu ketjua, mutta nyt päätin itsekin kirjoittaa! On kyllä maaliskuussa ruuhkaa synnäreillä :)

Ikää 23v ,4+3 viikot, puoli vuotta ollaan oltu ilman pillereitä ja nyt tärppäs! :) LA olis näillä näkymin sitten 16.3. Jos tää tästä pidemmälle jatkuu (tai kun saan itselleni edes päähän taottua tän asian) niin ehdottomasti NKL synnärinä=) Neuvolaan en oo vielä soittanut, siellä taitaa vastata mua työharjoittelussa aikanaan ohjannut terveydenhoitaja, ellei oo jääny jo pois :D
 
Aika surkee yö takana, katoin illalla jonkun natsien metsästys dokkarin ja eiks siin sit näytetty jotain lapsiuhreja elävänä ja niihin liittyvää kamalaa... Ei tullut uni ja itkin miehelle sitä puolet yöstä, tuli niin hapa olo ja suuttumus niiden lasten takia.:'(

noh aamulla täs on taas ollut hyvin pahaolo,ainoa mikä alas menee .on taas se kuuluisa appelsiinimehu ja jäävesi.
rinnat on ihan sairaan kipeet ja ISOT :O.

Meidän taustoja: minä 30v,mies 33v,oltu yhdessä 3v,naimisissa 1v,kihloissa 2.5v,3 lasta edellisestä liitosta minulla,tämä miehen eka,2 koiraa eli 2 perunkarvatontakoiraa.

täällä närästää nyt vähemmän ku alussa,onneks on loppunut, sillä tässä oksentamisessa on ihan tarpeeksi jo, maha on pikkasen turvonnut ja ilmavaivat on aivan kamalat.

pikkuviikinki 5+0
 

Yhteistyössä