Maaliskuun muruset 2012

Valtavasti tulee tekstiä, joten ehkä meille kannattaa tehdä uusi pino aina kuun vaihduttua, muutenhan tämä menee ihan tukkoon! :) Minä näin yöllä unta että sain kaksoset, huh! Ilmeisesti torstain ultra alkaa tulla uniin jo.. Toivottavasti kaikki on edelleen hyvin, mutta toivottavasti myös selviää mistä se aikaisempi kova vuoto oli peräisin.

Väsymys vaivaa täälläkin kovasti, ei meinaa millään jaksaa touhuta. Vielä tämä viikko on lomaa ja sit pitäisi töihin jaksaa.. Saa nähdä miten saan työkavereilta vielä odotuksen salattua, selityksiä tupakattomuudelle on jo keksitty satoja! :$

Itsellä tekisi kovasti kuntosalille mieli, mutta ilmeisesti täytyy teettää uusi saliohjelma ennen salille menoa! Ilmeisesti osa liikkeistä ja laitteista on nyt pois suljettuja, mutta jotakin tekisi mieli tehdä ettei jää ihan laakereille makaamaan. Painoa on tullut taas ihan liikaa kun tupakointi on poissa..:ashamed:

Tea ja Ihme 8vkoa:heart:
 
tuun äkkiä teille tupakoitsijoille vinkkaamaan yhestä kirjasta.jos siis haluutte kokeilla kaikki keinot niin ton lukemisesta on aika varmasti apua.sellanen ku ALLEN CARR : VIHDOINKIN SAVUTON meillä löyty ainakin kirjastosta.luin itse hiljattain kun olin kyllä koko edellisen raskauden polttamatta mutta ärsyttävästi rupes lipsumaan silloin tällöin yksi tupakka,plaa plaa,ja en vaan jaksa sitä röökiä.nyt en oo sit polttanut taaskaan lainkaan.kannataa lukasta. =D
 
  • Tykkää
Reactions: jendde ja sunniee
Aurinkoista huomenta!

Juuri tultiin pikku neidin kanssa puistosta ja nyt olisi hetki omaa aikaa kun hän meni nukkumaan. Juu, meillä herätään aikaisin ja ekat (ja monesti päivän ainoat) päikärit nukutaan jo aamulla.

Lomat on lomailtu ja siivous sekä pyykkivuori odottavat. Syyskuussa mies pitää vielä toisen setin lomaa ja jos mun vointi on hyvä, niin ajatuksena olisi lähteä jonnekin reissuun (ulkomaille).

Mahaa on nippaillut vähän väliä ja huimaa taas kun nousee esim. kyykystä ylös. Muutoin olo on hyvä.

Nanniga oli tainnut sekoittaa mut sinisilmään, mutta nyt kun tuli puheeksi, niin olen minäkin hoitoalalla, psyk. puolella. Parhaillaan olen kylläkin hoitovapaalla, mikä sopiikin mulle paremmin kuin hyvin tämän raskauden kannalta :) Olin edellisen raskauden aikana paljon sairaslomilla ja se painoi mieltä, kun tiesi työkavereiden painavan duunia sitten munkin edestä, usein jo valmiiksi vajaalla miehityksellä. Vaikka kyllähän koko työryhmä tuki ja ymmärsi, niin silti se tuntui itsestä kurjalta.

Jännittää se varhaisultra ja sinne on vielä kaksi piiiiitkää viikkoa! Miten ihmeessä mä maltan mieleni. Pitikin ottaa se niin myöhään. Halusin kyllä ottaa sen ihan varmoille viikoille, että sitten kanssa syke näkyy jos on näkyäkseen.

Sipsunen & SV 5+1:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei te jotka ootte käyneet/ olette menossa varhaisultraan! Mitä olen lueskellu tejän juttuja niin osa on käyny ultrassa jo rv 6+. Ootteko käyny yksityisellä vai kunnalla? Omassa kunnassani ekaan ultraan pääsee vasta joskus 10 rv jälkeen. Ellei nyt satu olemaan mitään erikoista että tilanne pitää tarkistaa aiemmin. Siskoni pääsi ultraan ekalla neuvola käynnillä, koska ensimmäinen raskaus päätty keskenmenoon. Siskolla oli sillon rv n. 8.

Tänään pitäis mennä iltavuoroon klo. 12.45-21.15. Huomenna on sitten yö. Onko täällä muita joilla on 3vuoro työ? Tiiättekö yhtään miten yövuoro vaikuttaa raskauteen?
 
Sinisilmä: Täällä Espoossa ainakin pitää mennä yksityiselle jos varhaisultraan mielii eikä taustalla ole esim. keskenmenoa. Ystäväni pääsi neuvolan lähetteellä varhaisultraan raskauden keston määrittämiseksi, kuukautisten jäätyä kokonaan pois edellisen raskauden jälkeen. Np-ultra on sitten kunnan tarjoama kaikille. Viikoilla 6+ pitäisi jo sykkeen näkyä. Itse otin ultran rv 7+1, niin ei sitten ainakaan ole liian aikaisin tehty.
 
Yksityisellä kävin 6+3 viikolla/päivillä. Syke näkyi hienosti :)Oli sellainen yhden ihmisen firma niin siksi maksoi vain sen 50€. Netti sivuilla luki et syke alkaa näkyä 6+2 ja itse olin varaamassa aikaa niin et olis ollu 6+5 mutta hän oli muualla sillon ja sanoi että kyllä se näkyy jo tuolloin kun antoi aikaisemman ajan. Kunnan np-ultra on sitten muutaman viikon päästä.

Täällä yritetään selvitä pahoinvoinnista..kamalaa..
 
PIKKUVIIKINKI Nyt nopeasti hakemaan apua! Raskaudenaikaista pahoinvointia voidaan helpottaa mahdollisesti myös lääketieteellisin keinoin. Mielialanvaihtelut, masennus ja ahdistus kuuluvat alkuraskauteen, mutta olosi vaikuttaa niin tukalalta että hakisin sinuna apua. Noista oireista on hyvä "ottaa kiinni" jo alkuvaiheessa ennenkuin ne pääsevät pahaksi. Esimerkiksi jo sydämen kiihtynyt syke kertoo siitä, ettet voi hyvin. (Elimistö käy ylikierroksilla..) Ja se, että painon nousu ahdistaa sinua noin paljon. Ovatko aikaisemmat raskautesi sujuneet hyvin, vai onko alkuraskaus ollut sinulle aina vaikeaa aikaa?
Viestisi pysäytti mut ja totisesti toivon, että haet apua! Olet mielessä. :hug:
 
hhheei:) On ollu kiirus viikonloppu nii en oo kerenny ku lukemaan kaikki kommentit.nyt sit aattelin vähä kirjottaa:D
SUNNIEE:Tarkoititko että alkaa 7rv?:) Raskaushormonitko hyrräävät;)?

MELINDA:Älä ihmeessä tee aborttia kenenkään painostuksesta!Entä jos et saisikaan lasta enää?Ja miehesi ei vielä ehkä ymmärrä tätä asiaa joten anna sulatella ja katso muuttuuko mieli:) jos hän uhkaa jättää sinut yksin hän ei ole arvoisesi.Tosi mies kantaa vastuun:)

SINISILMÄ:Täällä pikkukaupungissa ei ole kuin np ultra ja joku myöhempi joten varasin varhaisultraan ajan yksityiselle naapurikuntaan.


Niin mulla 11.8 varhaisultra niin mitä luulette näkyykö silloin jo jotain kun rv 9+6?


mimma & piskuinen 6+3<3
 
sinisilmä: :wave: täällä myös 3-vuorotyöläinen :) yövuoroahan ei suositella raskaana oleville kun voi aiheuttaa keskenmenoja (kuin todistetusti tutkittu niin en tiedä...) kun kroppahan reagoi eritavalla yöaikaan kun sillon kuuluisi nukkua.. itellä edellisessä raskaudessa kun teki öitä niin ainoo ongelma oli se et öisin rupes etomaan paljon enempi kun muutenki sellanen hönttäfiilis.. mullaki ois ens viikolla 2yötä ja ku vika loppuu ni siitä 8h ja iltavuoroon..

ON: Äsken varasin varhaisultraan ajan...huiiii!!! Täytys ehkä neuvolaanki soitella... plaah... ens viikolla ois se varhaisultra ja toivottavasti jo jotain näkyy kun viikkoja ois ehkä 6+3... tjtn... saispa ehkä tietääkin missä mennään, voihan olla et on jo vähä enempiki. Ois vaan kaikki hyvin ni vähenis ainakin tää stressaaminen.
voi luoja mulla palo taas hermo eilen!! Mun äiti ei vielä tiedä et oon raskaana, mut tietää et ollaan yritetty heti perään toista. Se on sit jauhanu n.puol vuotta kaksostytöistä. Sit meidän häiden seuraavana aamuna taas mainosti et "seuraavat juhlat on ne kaksostyttöjen ristiäiset" -kilahdin täysin!! Et voitko vittu antaa olla!! no nyt sit kuulin et se oli miehelle taas viikonloppuna jauhanu asiasta ja sit mies ei ollu sanonu mitään et oo hiljaa -myötäilly vaan. vittu mä kilahdin sille et jos ei helvetti voi sanoo mun mutsille et turpa kii vaan täytyy pakkomiellyttää vaik tietää kuin paljon mua noi loukkaa (-etenki sillon ku oli se km ja ei vaan tullu raskaaks.), et entä jos meiän lapsi onkin poika ni sitkö tehdään abortti??!! sit vaan paiskasin puhelimen kiinni -vittu mikä ääliö!! Tai siis molemmat!
Se jauhaa noista kaksostytöistä sen takii ku miehen äiti on kaksonen, mut ku se ei raukka tajuu et kaksosuus ei periydy miehen puolelta niin helposti ku naisen puolelta.

täällä ei edelleenkään oo mitään oireita. ei sillä et mä haluisin oksentaa 24/7 mut jotain ois vois et ymmärtäis edes et on raskaana.

pikkumökö+ ?? (mietinnässä..) 5+2...tjtn..
 
Täällä olo ei pätkääkään parempi,koko yö tähän hetkeen asti on mennyt vollottaessa, ihan tuntuu sydämmen pakahtuvan ja halkeavan, täällä on suuri suru.
mies yrittää parhaansa mukaan tukea ja on aivan ihana,rakastan häntä niin paljon, mutta arvaatte varmaan millaista syyllisyyttä kannan näistä mun tunteista, onhan tämä miehen ensimmäinen lapsi ja minä tunnen näin negatiivisesti raskautta kohtaan. minusta tuntuu että petän mieheni.
soitin äsken neuvolaan ja sanoin olevan hätä, varasivat ajan jo ensi maanantaille ja lääkäriajan tiistaille.
syysmama:minulle tehty 3 sektiota ja tämä olisi neljäs. aikaisemmat raskaudet ovat menneet ihan ok, mitä nyt pientä kuvotusta alussa, mutta muuten tosi positiivisesti.
nyt tuntuu että maailmanloppu on tullut.
anteeksi tää omanapa ,mut ei oo voimia muuhun.:'(
6+0 tai jotain
 
Viimeksi muokattu:
mimma] : ei kun tarkotin että alkaa 8.raskausviikko .. :D viikkoja on huomenna 7+0 eli 8 raskausviikko alkaa :) tiedätkö, 7 viikkoa täynnä,kahdeksas alkaa? :D

ON: en oo vielkää varannu sitä varhaisultraa,mua pelottaa jos siel ei näykään viel mitään,vaikka kaiken järjen mukaan pitäis jo näkyäkin :D hmm,ehkä mä odottelen sitä ekaa ultraa ihan rauhassa..
voisin syödä KOKAJAN,siis just puolisen tuntia sitte söin lautasellisen kanaa ja riisiä. ja taas kurnii nälkä masussa :snotty:

PIKKUVIIKINKI iso voima :hug: toivottavasti saat apua ja olo paranee. :(

sunniee ja vilperi 6+6
 
SUNNIEE: Juu anteeks sekaannus:D oletin jotenki et tarkotit niinku 8+jotain ym mut juu ymmärsin:D Taitaa ne raskaus huurut leijua tääläpääs:p
Hitto en tiä mitä tekis ku ettin alkukesästä kesätöitä ja annoin yhelle grillille mun numeron et saa soittaa jos tarvii apua ja nyt sit soitti ja tänään pitäis mennä tehtävänantoon ja en tiä pystynkö siihen:O On niin valtava pahaolo ku seisoo hetkenki:/ja entä sitte jos yrittää viä siä ranskisten ym kärys olla..ei tuu kesää.ja vielä aina joskus illalla kuuden jälkeen ja sillon olo kaikista pahin:O MITÄ TEEEN? en kehtais sanoo etten voikkaa tulla mut olo ei anna periks:/
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
ilmottaudun!! vaikka kyllä pelottaa että vielä kerkee jotain dramaattista sattua :/ ekan kerran plussan testasin 4+1 ja vahvaa plussaa näytti (vaikka tein joskus 3 aikaan päivällä) ja uudestaan testasin parin päivän päästä ja lähes heti näytti vahvaa plussaa.

Vaikea kyllä uskoa, että masussa on uuden elämän alku kasvamassa =)

laskettuaika ois 15.03.2012 eli päivää ennen omia 20 vuotis synttäreitä :D ois kyllä paras synttäri lahja ikinä <3

eksynyt_enkeli / 19 / PKKS / 1. lapsi
 
Ootteko hei varanneet neuvolaa ihan kotiraskaustestin perusteella? Mä varasin, mutta nyt iski epävarmuus, että pitäiskö kuitenkin käydä ihan oikeessa labrassa? :D
Mulla olis nyt 4+4 kasassa ja ajan sain tonne 8.8.
 
Argh! Kirjoittelin vaikka kuinka ja paljon ja kun koetin lähettää, olikin sivusto errorissa ja sinne meni ne tekstit. :mad: Nyt siis vaan lyhyesti sama:

PIKKUVIIKINKI, kurjalta olo kuulostaa, onneksi sait ajan ja toivottavasti jotain apua neuvolasta! :hug:

Mitäköhän Melindalle kuuluu? Jaksamista vaikeaan tilanteeseen! Voihan olla että miehen mieli tässä vielä muuttuisi, niistä kun ei koskaan oikein ota selvää. : /

Mariaja, aika harvat varmaan käy erikseen labrassa, kun nuo kotitestit on niin luotettavia. En mä ainakaan ole käynyt. :)

(.) Sain neuvola-ajan 4.8., silloin viikkoja 8+1. Meillä siis neuvolassa on vanha ultra jolla jo ekalla kerralla koetetaan jotain saada näkyviin, mutta kun vatsan päältä katsotaan, ei välttämättä vielä näy. KM-raskaudessa ei ainakaan näkynyt 7+6 viikolla, voi tietty olla ettei silloin sydän lyönyt enää.

Melko oireitta täällä toistaiseksi mennään, turvotusta kyllä on ja kun lähes koko työpäivän joutuu istumaan, tuntuu aika kurjalta kun housut painaa vatsaa. Ja nälkä ja jano on koko ajan. Esikoisesta pahoinvointi alkoi joskus viikolla 7-8. Silloinkin oli suht iisiä ja meni ohi parissa viikossa. Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, en kyllä kadehdi vaikka tietty toisaalta olisi kiva kun olisi kunnon oireet. KM-raskaudessa ei ollut juuri mitään oireita koko aikana, olo oli loistava ja sen takia osasin varautua siihen että käy huonosti. Paitsi rinnat oli ihan jumalattoman kipeät vielä KM:n jälkeenkin hetken.

Pikkuhiljaa täällä siis mennään eteenpäin ja lueskelen teidän juttuja joka päivä, mutta en oikein osaa kirjoittaa mitään kun on niin outoa olla raskaana pitkän yrityksen jälkeen. :)

Imoen & Mantti 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Pakko tulla tänne hehkuttaa!
Esimieheni passitti minut lääkäriin ja sitten meninkin mehiläiseen..No siellä kauhisteltiin olotilaani ja passittivat naistenklinikalle lisätutkimuksiin..
Olin aivan kauhuissaan!
No siellä sitten verikokeet ja pissanäyte ja kaksi tuntia makoilua huoneessa.
Sitten onneksi pääsin lääkärin puheille ja se otti ultran samalla.
"Terve sikiö täällä näyttää olevan" Olin onnesta sekaisin kun näin sen pienen katkaravun jonka sydän sykki tuhatta ja sataa<3
No loppuviikko saikkua(Thank God!) harmittaa vaan, kun tänään aamulla oksentaessa alaselkä niksahti.. Vielä lisää huonoa oloa??! :D
 
Kirikaze IHANAA !! onnea sykkeestä ja pienestä katkaravusta,mahtavaa :)

Mariaja jep,ihan kotitestin perusteella,ei yleensä mennä labraan tekeen raskaustestiä jos ei oo jotain erikoista syytä epäillä sitä testiä

sunniee ja vilperi 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: kirikaze
Jaahas, johan on vierähtäny taas viime kirjottelusta!
Kaiken käyn kyllä aina lukemassa ja jotenkin koitan pysyä kärryillä. :)

Tervetuloa uudet :wave: ja ONNEA, kyllä nää pienet ihmeet vaan on onnittelujen arvosia!

Tsemppiä kaikille pahanolon kourissa kärvisteleville :hug:
toivottavasti helpottaa piakkoin! Täällä satunnaisesti kärsitään pahoinvointi "kohtauksista" ja jo ne tuntuu tosi inhottavilta, enkä ole edes kertaakaan oksentanut. :x

Onnea ihanista ultrakuulumisista, niitäkin on tippunut nyt jo paljon! :heart:
Minäpä kärvistelen sinne np-ultraan, joka on jo kyllä varattu 18.8., niiin pitkä aika sinne vielä tuntuu olevan, vaikka loppujen lopuksi aika taitaa kulua melko nopsaan, kun töissä painaa. :)


Pikkuviikinki :hug: Hyvä, että otit yhteyttä neuvolaan, toivottavasti siellä käynti ja juttelu helpottaa! Ja muista, ettei täällä kukaan pelästy sun ajatuksia tai niitä arvostele, pura tänne vaan! Kaikki tsempataan toinen toisiamme, eiköhän niitä huonoja päiviä tuu vielä meille kaikille. :)

Sunnille peukutukset! Luotetaan, että kaikki masussa hyvin ja saat nähä kasvaneen pikkusen perjantaina! :heart:

(.) Täällä ei sen suurempia.. Olo on ihan hyvä, niin kun jo mainitsinkin, etenkin iltasin tulee semmosia "oksetuskohtauksia", että kaottaa kauheesti, mutten oksentanut ole. Nälkä ja jano vaivaa, turvottaa, pierettää ja vaikka mitä muuta :LOL: Että kai näitä täytyy raskausoireiksi laskea. Edelleen vähän epävarmoin mielin ootellaan sitä 12 viikon rajapyykkiä, ennen sitä ei kelleen mitään kerrota. Ainiin, joku oli niistä alaselän kivuista kyselly, mulla niitä kanssa on ajoittain ollu, toivottavasti harmittomia. :) Olo on jotenkin erilainen, kun keskenmenneessä raskaudessa, jotta kai sitä sitten tässä tilassa ollaan pysyvämmin, toivottavasti!

Naive ja Paavo 7+4
 
Huhhuh pian pitäis mennä sinne grillille enkä vieläkää tiedä mitä pitäis tehä...ottaa vastaan hommat ja olla siä niin hemmetin huonovointisena vai maata kotona ilman tekemistä:/

KIRIKAZE:eek:nnittelut hyvistä uutisista:)

MARIAJA:mä tein aluksi 3kotitestiä ja sitten vein pissa näytteen labraan ja samaplussa kaikissa:)

mimma & piskuinen 6+3<3
 
Heippa kaikille! :wave:

Kai se minäki ilmoittaudun tänne, vaikka jännittääkin ihan sikana. Eli mun taustaa vähän: Huhtikuussa 2011 ultrassa todettiin tuulimunaraskaus 11+1 oli sillon viikkoja. Ja nyt tyhjennyksen jälkeen tämä oli YK3 kun tärppäsi, eli kaikenkaikkiaan YK8.

Viime yönä sitten pyöriskelin sängyssä ja tein testin joka oli positiivinen, aamulla on pakko tehdä toinen ja sekin vahva positiivinen. :rolleyes: :ashamed:

Epa_88 / 23v / 1. lapsi / YK 5+3 / LA 25.3-27.3.2012
 
Tervetuloa uusille ja onnea :flower:

Kirikaze ihana juttu :heart:

Pikkuviikinki :hug: :hug: Täällä aika samat fiilikset.. :(

ON: ei mitään muuta kun helvetin huonoa oloa. Mä oon niiiin huonovointinen ja muutenkin ihan paskana tän raskauden takia :( tai en tiedä mistään johtuu, mutta mikään ei kiinnosta, eikä kyllä mitään edes jaksa tai pysty tehdä. Kaikki ärsyttää ja vois vaan nukkua kaikki päivät. Millon tää menee ohi?.... Pitäis vielä jaksaa pieni lapsi hoitaa. Mä en jaksa!!! :headwall: Eilen jo ajattelin etten halua enää olla raskaana :ashamed: ettei tästä mitään tuu kuitenkaan. Eikä tää olotila mene ohi! :'(

Kai se pitää mennä siivomaan tai jotain vielä. |O

6+2
 

Yhteistyössä