Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

Toivottavasti saadaan tosiaan tännekin keskustelua viimeistään sitten, kun loppukuun odottajat tulevat. Vertaistukea kaivataan myös täällä, mutta näin alussa kirjoitan kyllä ihan anonyymina. AINA on joku tuttu tai tutuntuttu, joille en halua mahdollisia huonoja uutisia selitellä. Ja toki pomolle, ystäville ja sukulaisille kerron mielelläni itse, kun aika on oikea...

Mä olen vielä vähän kahden vaiheilla tuosta alkuraskauden ultrasta. Joskus yksityisellä utrattavana näkyneenä kun muistelisin hinnan tosiaan olleen lähellä sitä paria sataa: gynekäynti jo satasen ja ultrauksesta hinta sitten erikseen. Mutta joo, saa nähdä.

Milläs viikolla se np-ultra sitten on? Siis se, mikä saadaan kunnalliselta?
 
Nt-ultra on rv 10-13.. riippuen paikasta.

Joo täällä kirjottelu on yksi henkireikä, toki yksi ystävä tietää.. sellainen joka mukana huonoissakin hetkissä aina. Vanhemmille paljastetaan sit nt-ultran jälkeen ja muille rakenneultran.. viimeksikin näin, harvemmin tuli missään käytyä niin hyvin pysy salassa :)

Tänään(kin) ihan tolkuton väsymys..
 
Kenellekään ei vielä ole kerrottu, enkä neuvolaan aikaa varannut. Odottelen tässä vielä..rinnat arat, alavatsalla "kummia" tuntemuksia ja huono olo aaltoilee aamuisin. Ai niin, ja hajuaisti on huipussaan
 
Nii joo, oireita ei oikeistaan ole muita kun se että rinnat tosi kipeet. Onko täällä muita jotka käyny syystä tai toisesta jo ultrassa? Itse kävin tänään kun ei ollut oikeen varmuutta raskauden kestosta mutta eipä siellä vielä näkynyt muuta kun ruskuaispussi ja lääkäri arvioi että n. rv 5 menossa. Uutta ultra aikaa antoi tän kuun lopulle, jospa siellä sitten näkyis eloa :)
 
Täällä kans jännätään kun eka raskaus ja tuntuu niin helpolta kun ekasta yrityskerrasta tärppäs:D Ultraan ei millään jaksas oottaa ja eka neuvola on vko 8 suurinpiirtein ja nyt menossa 5+4:) Ällötysolot alkaa päivien myötä lisääntyyn..
 
Tervetuloa uudet,
oltu lomailemaan niin vähän hiljaiseloa omalta osalta. Muutenkin varmasti täällä myös vilkastuu kun lomat ohitse ja monilla arkirutiinit alkaa. Itse tulen pysymään täällä, en aio siirtyä fb:n puolelle.
Muutenkin tässä alussa ei mitään ihmeellisempää, huonoa oloa ja rinnat turvonneet ku mitkäkin. Muuten aika olematonta.
Ens viikko reissussa ja sitten oiskin neuvola. Onneksi ollaan reissus ni ei mee aika vaan odotellessa

Tultiin tänään sukulaisista ni nyt jalat ylös ja vähän lepoa.

saraneito 6+3
 
Hei kaikki!

Minä odotan nyt toivottavasti toista lastani, ensimmäinen syntyi 2011. Ikäeroa lapsille tulisi viitisen vuotta. Taustalla vuoden verran yritystä, syksyllä todettu PCOS (polykystinen ovariosyndrooma eli munasarjojen monirakkulatauti) ja apuna kiertoon, ovulaatioon ja raskautumiseen ollut siis lääkitys: Terolut, Letrozol ja Metforem.

Nyt reilu viikko sitten tehty raskaustesti joka näyttikin positiivista. Ja tein vain sen yhden testin, sekin se apteekin halpismalli :p Nyt vaan kovasti toivon, että raskaus kestää. Ikää minulla on 35 vuotta, ja PCOS:ssa on 30-50% kohonnut keskenmenoriski :(

Varasin varhaisultran koska minulla on tämä sairaus/tila/miksi sitä nyt sanookin, ja koska haluan tietää mahd. pian, että onko kyseessä oikea raskaus eikä esim. kohdun ulkopuolinen tai tuulimuna.

Olen sellaisessa työssä, että olen joutunut muutamille jo nyt töissä kertomaan. Tosi tylsää, etenkin koska meillä juorutaan todella paljon, ja pian kaikki tietää. Työkavereita kuitenkin useampi kymmen. Huoh. Olemme kertoneet myös perheillemme mieheni kanssa, lähinnä koska emme halua, että he kuulevat asiasta muualta.

Ja viikkoja nyt siis 6+0 (vähän laskurista riippuen). L.A olisi siis 3.3.

Joo, piti vissii tehä joku yhteenveto etusivua varten: escape, 35 vuotta, 2. raskaus, l.a. 3.3. ja sairaala KOKS.

 
Tervetuloa escape. Mullakin pcos toivotaan että kaikille sujuu raskaus hyvin. :love:

Minä nyt kuitenkin laitoin jo liittymispyynnön sinne facebookryhmään, malttamaton kun olen.. :oops: tämän aamun testin jälkee ei ole enää epäilystäkään mitä näytti.. ja pahoinvointi se vaan vahvistuu.
 
Huomenta ja tervetuloa uusille!

Täällä voinnit tosi hyvät, mitä nyt väsymys on aikamoinen mutta mieluummin näin kun edellisillä kerroilla tosiaan kärsin hypereemisestä pahoinvoinnista ja vietin useammat viikot sairaalassa tiputuksessa. Nyt vain peukut ylös, että vointi pysyykin tällaisena.

Muutenkin jo huomaa tämän raskauden alun erilaiseksi kuin edelliset... iho tuntuu vain päivä päivältä huonontuvan ja ihan HIRVEE himo täytettyyn minttulakuun ja kaikkeen makean kirpeään Tiedän, että neuvolassa tuosta lakusta tullaan sanomaan mutta tällä kertaa kyllä viis veisaan siitä jos pääsen tällä siihen, ettei makaa lähes tajukankaalla kun mitään ei pysty syömään tai jos saa jotain alas niin sillä on samantien suunta ylös.

Mä vielä vähän mietin tuota facen ryhmää, että missä vaiheessa sinne liityn...

Nyt aamuskille!
 
Nannal: suurella todennäköisyydellä sama paikka :D Minä varmaan soittelen ens viikolla ja yritän saada ajan joskus 7+ viikolle. Hurjan samat oireet mulla sun kanssa.. pahoinvointi alkoi täälläkin lievänä jo 2 päivää ennen plussaa ja voimistuu koko ajan.
 
Oho, tajusin just, että olen 36-vuotias enkä 35-, kuten tuohon ekaan viestiin laitoin :LOL::LOL: Hupsista!

Meillä on se varhaisultra ensi tiistaina, eli 14. päivä, eka neuvola on varattu seuraavalle viikolle eli 21. päivä. Sitten toivottavasti konkretisoituu tämä raskaus.

Minulla on sen PCOS:n takia ollut aika epäsäännöllinen kierto, lääkkeistä huolimatta, ja olenkin ollut aika valmistautunut siihen, että en tule raskaaksi. Kuukautiset on aiemmissa kierroissa tullut milloin mitenkin, raskaustestejä olen viime syksystä alkaen tehnyt ehkä viisi. En siis läheskään joka kierrossa.

Oireina mulla oli ensimmäisenä valtava turvotus muutamana päivänä, siis todella kova turvotus. Mietin mitä olen syönyt enkä keksinyt mitään, mikä sen voisi aiheuttaa. Kuukautiskipuja oli, ja kuukautisia odotin alkavaksi. Sitten huomasin rintojen olevan normaalia kipeämmät ja jotenkin vähän turpeat. Toisesta rinnasta jopa sai tihkutettua maitomaista eritettä. Joten päätin tehdä testin, ja se olikin sitten positiivinen :love:

Nyt minulla on vatsakipua välillä, kuukautiskipuihin sopiva selkäkipu on vähentynyt. Turvotus on vähentynyt, mutta vatsa on enemmän pömpöllä kuin aiemmin.

Tulisi pian nyt se ultra vaan!
 
Täällä kanssas pcos, viime syksystä ollut clomit ja terot.. nyt sain tähän kiertoon vielä metut.

Vielä on aikamoinen pelko keskenmenosta.. itkin jo miehelle, että mitä pahaa mä olen tehnyt jos 1,5v aikana saan tasan kaksi plussaa ja molemmat menis kesken.. plussilla väliä siis toi 1,5v..

Pelottaa tosi paljon mennä ultraan, johon siis nyt 11 päivää.. en siis mitenkään laske :D
Eilen oli se päivä kun viimeksi alkoi ensimmäinen km vuoto joita menkoiksi luulin, 6+2 tuli sitten lopullisesti pois.. siihen vielä aikaa.

20150709_111919~2.jpg Nää on eiliseltä 4+3 ja dpo 17

pientä menkkamaista juilintaa on vielä.. sehän se tässä hieman jännääkin joka vessa käynnillä.

Tänään 4+4.. ens vkolla poksuis taas yks vko eteenpäin. Ultra on rv 6+1.
 
Minä liittyisin kanssa fb ryhmään vasta sitten kun ollaan vähän varmemmilla vesillä.
Kertokaa escape ja pisamapeikko sitte miten ultrassa meni :)
Miulla on kanssa tota menkkamaista juilimista mutta ei enää jokapäivä eikä niin kivuliasta kun joku viikko sitte.
Jotenki tuntuu et tässä kakkosta ootellessa jännittää kaikki paljon enemmän kun ekaa odotellessa sillon -06 :D
 
Viimeksi muokattu:
Mitä vitamiinejä suosittelette syötäväksi?

Kaikki tuntuu tällähetkellä hassulta. Väsyttää ja ihan outo olo, ei oo normaalia mulle. Välillä sitä vaan jää silittelemään mahaa peilin eteen tai puhumaan itseksensä söpöjä juttuja katkaravulle, vaikka se ei niitä vielä kuulisikkaan :love:

Memmmy ja Katkarapu 6+2
 

Yhteistyössä