Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

Huh helpotusta, rinnan ultraääni oli tänään ja löytämäni patti oli ihan vaaraton rasvanäppylä. Nyt vaan keskityn olemaan stressaamatta enää mistään!

Lauantaiaamuna suunnataan tyttöjen viikonloppuun ja lähdetään ainakin näin alkajaisiksi yrittämään sitä, "olen antibioottikuurilla ja jos haluat tietää lisää, niin googlaa emätintulehdus" :D. Katsotaan, meneekö läpi... Yksi noista kavereista on vaan myös mun tuleva työkaveri enkä todellakaan halua, että kukaan töissä tietää mitään, ennen kuin olen itse saanut kerrottua pomolle. (Ja tosiaan, itsehän vaihdan työpaikkaa kahden viikon päästä ja yritän nyt selvitä ainakin pari viikkoa ennen kuin ilmoitan jääväni mammalomalle. Mikä superduunari :sneaky:!)
 
  • Tykkää
Reactions: unna1
Hei, kiva kun on paljon uusia tulokkaita! Tervetuloa kaikille!

Huomenna eka neuvola. Toivottavasti on kiva täti.

Huomenna on myös viimeinen työpäivä ennen lomaa! Jee!

Mä oon ollu tosi kovilla viimeiset reippa kolme vuotta töissä ja ehkä jo vähän leipääntynytkin tiettyihin työn osioihin (lähinnä muun organisaation sekoilu, josta itse saan kärsiä), joten mulle tää tuleva äitiyslomalla tulisi ihan sopivaan saumaan. Pääsen myös sluibaamaan yhdestä pitkästä työmatkasta, josta en ole kovin innoissani, etenkin kun se saattaa ajoittua jouluksi.

Veikkaan, että työmotivaatio taas nousisi kun vuoden vaihtelisi kakkavaippoja ja keskustelisi tää-tää-gaa-gaa tasolla. En myöskään koe, että uran tässä vaiheessa olisi kovin todennäköisesti mitään ylennyksiä tiedossa, joten siinä mielessä en koe menettäväni paljoa olemassa pois töistä. Muutama vuosi sitten olisin varmaan paljon katkerampana katsonut kun oman äippäloman aikana nuoret miehet saa haastavia ja opettavaisia tehtäviä ja ylenee ja etenee ja itselle ei heru mitään, mutta nyt tuntuu että on kokemusta ja haastetta saanut ihan riittävästi joksikin aikaa.

Mites muiden työtilanteet?

8 + 1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna olis kaverin häät.... ilmoitin jo että on antibioottikuuri ja mulla on virtsatulehdus ;) vähän huolettaa kun olen oksentanut toissa päivänä aamupalan ja eilen illalla tutustuin taas meijän vessanpönttöön tarkemmin :sick:. Ens viikolla on eka neuvola juhuuu!
 
Uggla85 antibioottikuuri Flagyl tekee monelle huononolon ja jopa oksentelua. ;) Ite tein eilen illan pelastavan pahoinvointismoothien mantelimaidosta ja jäisistä mustikoista. Oli pitkään hyvä olo. Äsken kalttasin kuorellisia manteleita. Kuori lähti puristamalla nopeasti. Nyt vaan taskun pohjalle ja testailemaan. Toivottavasti auttais. :)

Viikonloppuja!

MasuMyy 6+6
 
Mä tosiaan aloitan uudessa työssä kahden viikon päästä ja tarkoitus olisi ahkeroida nyt ainakin se useampi viikkon ennen kun ilmoitan jääväni äippälomalle. Olen pätkätyöläinen, joten ikinä ei ole periatteessa "hyvä aika" jäädä pois, mutta toisaalta näistä pätkistäkään ei ikinä tiedä, milloin niitä on vai onko ollenkaan. Alkava pätkä olisi siis vuodeksi eteenpäin, niin kuin kaikki edellisetkin. Esikoisen jälkeen olen ollut töissä kolme vuotta (näissä vuoden pätkissä) ja vaihteeksi on kyllä kiva jäädä kotiin verrattuna siihen, että TAAS etsin uutta duunia ja TAAS opettelen uuden paikan tavoille. Ideaalitapauksessa olisin jäänyt äippälomalla heti tämän nykyisen pätkän jälkeen, mutta meillä tätä vauvaa yritettiin viime syksystä asti ennen kuin nyt kesä-heinäkuussa vihdoin tärppäsi.

En kyllä ole ajatellut tuntea yhtään huonoa omaatuntoa siitä, että jään melkein heti uudesta duunista pois. Naisvaltaisella alalla tää on kuitenkin melko yleistä ja tässä alkavassa pätkässä mua on kohdeltu työsopimuksen kanssa niin epäreilusti, että oikeastaan ilmoitan poisjäännistäni ihan mielelläni :sneaky:.

Mä taidan vaihtaakin sen emätintulehduksen kans virtsatulehdukseen. Kaivelin jo lääkekaappia, josko sieltä olisi löytynyt joku vanhan antibioottipurkki laukun pohjalle mukaan, mutta eipä löytynyt :LOL:. Mutta tällä taudilla mennään siis huomenna! (Kai tuossa virtsatulehduksessa on oireina sen oksentelun lisäksi myös pastöroimattomien juustojen ja sushin välttely ;)?)
 
Heippa!

Mäkin voisin tulla mukaan :) ehdin testailla pari negaa jo viime kuussa kun oli ällö-olo ja viikko sitten tein taas yhden kun oudosti oli huippaillut ja maha vaan oli vieläkin ihmeen turvonnut :D kierto on epäsäännöllinen niin siitä en osannut päätellä... Mutta tässä ollaan!! :)

Eli milagro/25/ehkä 13.3/2.lapsi/kättäri?
 
Hei taas,
olot olleet vaihtelevat. Koittanut löytää balanssin miten ylläpitää semmoista ok oloa. En oo vielä keksinyt vastausta...

Tänään kävin moikkaamassa pientä vastasyntynyttä, joka syntyi about 7vkoa etuajassa. Voitte vain kuvitella kuinka pikkuinen toinen oli. Toivotaan että tämä ei ihan nii aikaisin tule.

Töistä kysyttiin. Nykyinen työsuhde vuodenvaihteeseen. Ollut siellä kohta 2 vuotta ja tässä ollut puhetta vakinaistamisesta vuoden vaihteen jälkeen. Toivon toki saavani paikan vaikka siinä pian äitiyslomalle jäisinkin, mutta katsotaan. Meillä on pieni tiimi ja luulen että pian loman jälkeen pitää kertoa työkaverille / lähimmälle esimiehelle. Tulossa paljon poissaoloja kiitos labrojen yms.

Me ostettiin tässä auto, ollaan nyt varauduttu kasvavaan perheeseen. Mahtuu vaikka tulis kaksosetkin, haha. No, yksi lisää riittäisi kyllä. Ja toki ollaan etsimässä isompaa kämppää. Täällä päin hyvä alkaa jo etsimään kun jonot vuokra asuntoihin pitkät. Jos ois enemmän rahaa niin kyllä hankittais oma. Ehkä joskus sitten. Onko muut jo miettiny tämmöisiä isompia ratkaisuja?

Kuulin tässä yksi päivä tuolla Lastentarvike liikkeessä kun kysyin että kun sain ystävältäni brion turvakaukalon minkä voi klikata kiinni brion rattaisiin ym kokonaisuuteen, että brioja ei enää valmisteta. Ne on kaikki britaxin alla. Että jos haluan hyödyntää turvakaukaloa niin pitäisi etsiä jo nyt vaunut yms. Tuntuu vähän aikaiselta ja myös sekin etteikö brion kaukalo kävisi muiden merkkien kanssa. Onko kellään tästä tietoa tai kokemusta briosta? Itellä on kyllä esikosta yhdistelmävaunu, eri merkkinen mutta ajattelin jos olisi hankkinut vähän vaihtelua.


Tulipas tarinoita. . Mukavaa viikonloppua!

saraneito ja oisko se nyt 8+4 ainakin omassa. (Nla 8+6)
 
Moikka! Täällä yksi viimeisimpiä mahdollisia maaliskuisia :) Viikkoja kasassa nyt vasta jotain 4+0 - 4+2 väliltä, sillä en muista tarkalleen minä päivänä viimeksi alkoi kuukautiset, enkä oikeastaan kierron pituuttanikaan :D Hirmu vahvan plussan (tai no kaksi...) sain kuitenkin jo 3 päivää sitten! Eli joko raskaus nelosviikon hyvällä puolella, tai sitten mulla raskaushormonin määrä nousee rymisemällä. Tällä hetkellä oireina jäätävä väsymys, alavatsan kipristely ja lievä ällötys. Kuitenkin kokoaja tiedostan että nämä oireet ei ole vielä mitään, muistoissa on todellakin esikoisen ihanat pahoinvoinnit ja mielialanvaihtelut... Esikoinen mulla on syntynyt 09/2013 :) Ja mä haluaisin myös mukaan fb-ryhmään! Laitan viestiä sille mimille (?) :)

Elikkä siis: Pikkumuikkunen / 22v / 2. Lapsi / OYS / LA 31.3 (/1.4?)
 
Tsilinut, kiitoksia kiitoksia. ^__^

Mä en ole tällä hetkellä töissä, ja sitten kun vauva saadaan maailmaan niin aion viihtyä kotona mahdollisimman pitkään. Niin tein esikoisenkin kanssa.

Kämppähommista: Me asutaan isohkossa kaksiossa ja haetaan Helsingistä mun vanhempien läheltä kaupunginasuntoa. Jos jostain syystä tässä vielä oltais vauvan synnyttyä niin ei se mikään katastrofi olisi. Alueena en hirveesti pidä tästä paikasta enää vaikka täällä on pitkään tullut asuttuakin ja kaipaan hirveesti takaisin kotikonnuille.

Mä olin tänään salilla ekaa kertaa tietoisena raskaudesta ja olin tosi vainoharhainen! Tarkkailin sykettä ja mietin että millä intensiteetillä voin treenata ja mitä pitää ottaa huomioon myöhemmin liikkeiden osalta. Täällä on muuten tosia hyviä tekstejä raskaus- ja äitiysajan liikuntaan liittyen, jos kiinnostaa.

Harrastatteko te muut jotain liikuntaa?
 
Mun pitäis pitää tää maha asukki salassa 30.9 asti ja toivoa että mun soppari uusitaan seuraavaks 6kk.
Esikoisen kohdalla työkaverit oli huomannu jo rv 12, että olen raskaana ja nyt pitäs pitää salassa vähintään rv 16. :S

Hyvää viikonloppua kaikille!:)

Rv 6+0 (neuvola 6+2)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä ei ole onneksi tarvetta isompiin muutoksiin asunnon ja auton suhteen. Farkkuun mahdutaan hyvin nelihenkisenäkin perheenä ja tässä kolmiossa ollaan myös aiottu jatkaa. Ainoa kysymysmerkki on mahdollinen tuleva putkiremppa, jota ei tähän olla enää ajateltu kustantaa vaan sen alkaessa laitetaan koti myyntiin. Luultavasti kuitenkin vasta parin vuoden päästä, onneksi! Ollaan viihdytty tällä alueella hyvin, mutta isommat asunnot tässä ovat kiven alla ja omakotitalot todellakin hieman eri hintaluokassa kuin mihin meillä olisi varaa o_O. Esikoiselta meillä on vielä pinnasänky vermeineen, hoitopöytä + alusta ja yhdistelmävaunut sekä kaikenmaailman pikkusälää rintapumpusta vauvaharjan :). Tulevia hankintoja on tosiaan siis vaan turvakaukalo, sitteri ja rintareppu ja sitten toki vaatteita, joita haluan ihan uusia :). Mutta yritän vielä hillitä itseni kaupassa...!
 
Meillä olisi tarve saada suurempi asunto, mutta kun suunnitelmana on, että appivanhemmat muuttaa meidän paritalon isommalta puolelta pois parin vuoden päästä, niin saatais rempattua koko talo yhdeksi asunnoksi. Tällä hetkellä meidän kämppä on 70neliön kaksio. Tuo paritalomme toinen pääty pitää sisällään monta makkaria, saunan, takkatuvan, olohuoneen, khh, keittiön ja kaksi vessaa.
Viime syksynä myytiin omat autot pois, ja ostettiin tilalle yksi isompi auto yhteiseen käyttöön. Mietittiin silloin jo niin, että sinne pitää sopia ne lastenrattaat kyytiin :p

Mitään vauvan hoitoon liittyviä tavaroita meillä ei vielä ole.
 
Meillä ehkä tarve isommalle asunnolle mut ei ainakaan heti ens alkuun kuitenkaan. Tarvikkeista turvakaukalo, hoitopöytä, sitteri ja vaatteet ainoat mitä pitää hankkia. Muuten löytyy kaikki jo ennestään.
Jokohan uskaltaisi maanantaina soittaa neuvolaan digi tehty(himotestaaja ku olen) ja 3+ tuli ❤ eli viikot täsmää ainakin. Tänään siis 5+3. Ja ny lopetan testaamisen :D
Mikä jeesaa rintojen vihlontaa?? Välillä sattuu niin pirusti et huh. Tulee vähän sama tunne ku maito nousee.

Tervetuloa uudet! :)
 
Meilläkään ei ole oikeastaan mitään tarvetta hankinnoille, kaikki on vielä tallessa esikoisen jäljiltä. Jos jotain uutta vaatetta haluaa ostaa, niin niitä, mutta muuten ei tarvita mitään. Muutenkin autot, kämppä jne. on "ajan tasalla". :)

Ainoa mikä mietityttää on tuo esikoinen. Onko pahasti mustasukkainen? Miten aika riittää kahdelle? Siis siinä mielessä, että nyt esikoinen on koko päivän kiinni minussa ja leikkii aika vähän itsekseen. Ensi vuonna pitäisi vauvakin hoitaa samalla. :eek: Oma aika (harrastuksille) on jo nyt kortilla, joten kahden kanssa sitä ei ole varmasti senkään vertaa jos ollenkaan.
 
Kävin tänään päivystyksessä, koska olin huolestunut menkkamaisista kivuista ja veren vuodosta:cry:. Kohdunkaula oli kiinni ja nyt pääsen ensi viikon alussa gynelle ja varhaisultraan :love:. Toivottavasti kaikki on hyvin ja ultrasta löytyy pikkuinen :love:.

Ensi viikolla olisi myös neuvola (30.7). Saas nähä päästäänkö pikkuisen kanssa sinne asti, vai jääkö matkan varrella pois (n).

Oireista sen verran, että ovat hyvinkin aaltoilevia niinkuin pitkääkin olla. Aamut ovat parhaimpia, kun mitään oireita ei ole. Iltapäivästä onkin jo pahoinvointia ja rintojen kipuilua :LOL:.

Asunnosta on kans näemmä ollut puhetta, asumme mieheni kanssa yksiössä ja meillä on kovan etsinnän alla kaksio. Mielummin reilunkokoinen. Kolmioo emme mielestämme tarvitse.

Memmmy ja Katkarapu 8+3
 
Me muutettiin just kolmioon eli sen pitäis hetkeks riittää. Auton vaihtoa pitää ehkä sitten miettiä, tähän asti koira on matkustanu takapenkillä mutta vauvan tullen sen ois ehkä parempi olla farmarimallisessa autossa perällä. Mitään hankintoja en varmasti uskalla vielä aikoihin tehdä!

Neuvolaan soittelin eilen ja sain ajan 11.8 eli rv 7+6. Maanantaina ajattelin varata varhaisultran. :)

Ensi viikolla ollaan menossa äidin ja anopin kanssa Tallinnaan, saa nähdä paljastunko heille. Laivan buffa ei oikein houkuta ja heille on myös ehkä vähän vaikeeta ruveta peittelemään miks ei lasi viiniä maistu :D
 
Meilläkin on ihan kaikki tarpeellinen valmiina. :love: Oma talo valmistui pikkukakkosen vauva-aikana ja auton on jo nyt pitänyt olla tilava, kun on noita nelijalkaisiakin aina mukana ja usein matkustetaan pitkiä matkoja. Ainoa, mikä puuttuu, on tyttöjen vaatteet ja niiden tarpeen todennäköisyys on 50% :p
 
Heippa taas kaikki! :) memmmylle onnea ultraan :)

Käyn vähän kirjoittelemassa täällä, mutta joka päivä käyn lukemassa kaikkien kuulumiset, on tullut luettua niin hyvää kuin huonoakin, hirveän paljon ollut tässä ryhmässä menetyksiä, joten toivotaan lopuille vauvaliimaa ja tarrasukkia:)

Täällä jännityksellä etippäin porskutellaan, ja 29.7 ois eka ultra, jännäääää:D

oireista, että unna1, täällä kans kärsitään tissien kivusta välillä oikein toden teolla, mutta on viikkojen edetessä vähän helpannut, enkä oo keksiny mitää mikä auttas(n)
Pahinvointi sitä luokkaa, että on pakko syödä tunnin välein ettei tuu huono olo, yöllä olo on aina helpompi, jostain syystä, mutta nälkä sitäkin kovempi :D Eilenkin kävin lauleskelemassa karaokea, nyt kun vielä pystyn käymään:whistle: ja banaani oli laukussa mukana :)

Kämpästä, tilasta ja hankinnoista sen verran että mehän muutetaan takasi sieltä mistä lähettiin, kerettiin hetki asumaan muualla, mutta sopimus oli että jos perheenlisäystä tulee, niin tullaan takasin, mutta ei aateltu sen kyllä tapahtuvan näin pian, kun kerrasta tärppäs:D Isohon rempattuun kaksioon muutetaan ja sovittiin että siinä nyt ainakin hetki ollaan, oli makkari sitä kokoluokkaa, että hyvin mahtuu vauvakin samaan huoneeseen. Myöhemmin sitten kun on enemmän varaa ja vähän säästetty, niin tarkoitus olisi muuttaa mielekkääseen rivarikolmioon sitten kun sellainen osuu kohdalle ja oltas siinä sitten niin kauan kuin vaan mahdollista. Hankinnoista en vielä tiedä että mitä tarvitsee ostaa, kun on näitä tuttuja joilla on 1-2v ikäisiä, joilta tulee tavaraa, esim. miehenki siskolta joka tietää jo raskaudesta, niin on sanonut että jotain voi löytyä:) Autoahan meillä ei ole, mutta se oon kyllä hommauslistalla nro. 1.

Tyttönen93 ja masuasukki 7+6
 
Äsht Memmy vuoto on aivan kamalaa ja ärsyttävää ja pelottavaa! Eilen mullakin vuosi TAAS! Oikein holahti. Soittelin päivystykseenki, mutta ei käyty kun mitään ei mahdolliselle keskenmenolle voi. Vuoto on taas loppunut. Luojalle kiitos meillä on keskiviikkona ultra. 3 keskenmenoa hakkaa takaraivossa, mutta oon päättäny, että tämähän muuten pysyy! Silti sais tulla jo 12 viikkoa täyteen.:D

Me tarttettais yks järkevä auto noitten erikoisvehkeitten rinnalle ja asuntokin on kovin pieni koska ollaan niin reissaavaa sorttia. Asunto on oma, mutta sisältää vain huoneen ja keittiön. Alle 40 neliötä :LOL: kyllä tässä vielä pärjää vaikka pari vuotta. Ostetaan omakotitalo kunhan meille sopiva löytyy. Töiden puolesta menee hyvin. Työtä on niin paljon tarjolla kuin haluaa tehdä. Tosin se ei ole mitenkään miellyttävää ja uudelleen kouluttautuminen on edessä. Itselläni se tietää pidempää opiskelua. Kunhan nyt saisi edes yhden taimen kasvatettua aluilleen tai mielellään vielä toisenkin.

Kaikki menee omalla painollaan kun vähän uhraa kalenterilleen ja pankkitililleen aikaa.

Pistäkäähän hää- ja polttarikemu kuulumisia. Epäilikö kukaan? Lensikö laatta ja jouduitteko selittelemään erehdyksissä ottaneenne huikkaa antibiootin kanssa? Itkittekö näyttävästi tai oliko muuta mielenkiintoista? :)

MasuMyy7+0
 
Tässä varovaisesti liityn seuraanne. Tällä hetkellä kauhuissani kun tuli hieman rusehtavaa verta housuihin. Viime kuussa meni kesken ja heti tärppäs taas ja nyt sit pelkään että tulee ulos. Tosin ihan eri tunne. Edellinen oli voimakas menkkakipu ja iso punainen verilammikko housuun. Nyt ei mitään jomotusta kummempaa ja tippa vaan. Pelottaa silti :unsure:
Olen kuitenki seurannut tätä sivua ja pahoittelen menetykset ja peukkuja ettei kellään mene kesken enää.
Ite plussasin alkuviikosta. Tänään tein uuden testin apteekin testillä ja nyt kun alko tää tiputtelu niin aloin epäröimään sitä uutta testiä kun ei vieläkään yhtä vahva kun se toinen tarkistusviiva vai mikä se nyt on. Mietin nyt sit vaan kokoajan et onko tulossa pois. Olin juonu kyl melkein puoliltraa vettä mut edellisestä vessakäynnistä oli aikaa.. AAArhg pää hajoaa:(
En ole soittanu neuvolaan vielä aikaa mut maanantaina varmaan soitan ja lisäksi verikokeen että oonko sen mukaan vielä 5+2 niinku laskuissani olen. Vaikeeta laskea ku km 18.6 mut totta se siitä lasketaan ja ovis 1.7. Oireita ei kummosia..jomotus alavattassa ja ehkä tissit aremmat ku normisti ut ei kipeät..hieman etova olo mut en sanois et pahaolo. Nyt odotan jo oireita et olis paremi fiilis.

Anteeksi tämmönen vuodatus tähän eka viestiin mut pakko oli kirjottaa.

Mulle vois lisätä PikkuPöllö/32v./1.lapsi/LKS/la23.3 Katotaan sit oonko kauaa listalla:(
 
Heipsan kaikki varovaisesti ehkä uskallan esittäytyä toivoen että kaikki menee hyvin.Täälä 40v uusioperheen äiti ( 18, 15, 10 ja juniori 6kk) Vanhin poika on jo muuttanu omilleen ja toisiks vanhinkin alottelee lukioo
Plussasin vajaa 2vk si ja menkoista laskettu aika olis 24.3 Neuvolaan en oo vielä ilmotellu. Imetän edelleen ja sen takia raskaus olikin positiivinen yllätys Haluttiin pienellä ikäerolla sisarus nuorimmalle, mutta en olis uskonu et näin pian tärppää vielä tässä iässä
Onko täälä muita vanhempia odottajia?
Onko muuten suunnitteilla fb ryhmää Maaliskuisulle vielä?
Tätä kautta eksyin viimeks Tammivauvat 2015 ryhmään ja se on edelleen ISO henkireikä Porukalla käytiin läpi odotusaika vaivoineen, synnytykset ja nyt tietenkin jaetaan kaikki vauvojen jutut
 
  • Tykkää
Reactions: Timpurah

Yhteistyössä