Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

Oltiin pari päivää reissussa ja vaan tabletin varassa ja se näytti nää sivut välillä ihan kummallisesti, joten en yrittänyt kunnolla vastailla...

Töistä kyseli joku ja päinvastoin kuin esikoisen kohdalla, niin nyt mulla on vakityöt :D joten tällä kertaa on työpaikkakin mihin palata sitten joskus. Saa nähdä milloin töissä joudun kertomaan. Mahdollisesti ultran aikoihin jos sitä ei saa varattua mun työaikojen mukaan...
Suuria hankintoja meidän ei kyllä pitäis joutua enää tekemään. Autot on ihan hyvät ja ennen joulua ostettiin omakotitalo, missä olis tarkoitus sitten seuraavat 25 vuotta asia (tai jotain sellaista). Tuplavaunuja joutuu ehkä harkitsemaan ja kaikkea pientä vaikka paljon on tallessa ekalta kerraltakin.

Joku kysyi BRIO:n vaunuista kokemusta ja sen verran mulla on kokemusta, että meillä oli Brion travel system eli siis brion turvakaukalo (ja telakka autossa) ja sitten siihen kaukaloon sopiva ratasrunko johon sen kaukalon sai vaan klikattua kiinni ja sitten siihen runkoon sai sekä kovan vaunukopan ja ratasistuimen. :) Ja tykättiin kovasti. Tosin meidän oli käytettynä ostettu ja vähän vanhempaa mallia ja se uudistetumpi malli oli muutamalta kohdalta parantunut selvästi. Tuo oli meillä siis kuitenkin vaan kaupunkivaunuina niiin sanotusti eli lisäksi oli toiset vaunut millä sitten lenkkeiltiin vauvan kanssa ja muutenkin liikuttiin pidempiä matkoja. Tuo travel system kun ei myöskään kilorajoiltaan ollut kauhean pitkäikäinen, mutta aivan ihana sen ajan kun oli käytössä. (Myytiin siis jo pois.)

Brion kaukalosta en kauheasti tykännyt, vaikka ihan sekin asiansa ajoi. Musta se asento varsinkin ihan vastasyntyneelle oli jotenkin ihmeellisen pysty ja ne vauvatuet eivät minusta riittävästi tukeneet ja tuntui että istuma-asento vähän isommallakin ei ollut paras mahdollinen. Mutta voi olla että nekin on sen jälkeen uudistuneet. :)

Vaikeinta tässä vastaamisessa aina on, että ehtii unohtaa ihan kokonaan mitä kaikkea piti kirjoittaa... Kun niin montaa asiaa on käsitelty tässä välissä.

Neuvolaan en ole vielä ehtinyt soitella kun ollaan reissattu enkä ole reissunpäältä muistanut soitella. Maanantaina pitäis ehdottomasti muistaa!
 
Tänne on rantautunut ällö-olo joka on melkein koko ajan :( nukkuminen onkin parasta, sillon on hyvä olla..

Mä olen kotona hoitamassa 1v2kk taaperoa eikä ole työpaikkaa mihin mennä. Toisaalta hyvä niin koska haluan vaihtaa alaa :) eli edessä toivottavasti opiskelua kunhan tää pikkukakkonen on sitten joskus jo vähän isompi :)

Me asutaan suloisessa ja pienessä kaksiossa josta ei haluta pois! Kun aluekin on mukava ja rauhallinen. Ollaankin mietitty sisustusta uusiksi, jos vaihdettaisiin vuodesohvaan ja muutetaan olohuoneeseen. Niin lapsille jää makkari tilavammaksi. Katsotaan :)

Huomenna edessä neuvola! Varhaisultraan en mene, odottelen sitten sitä ekaa ultraa :)

Milagro ja bebe 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Timpurah
Heippa naiset ja terkut tyttöjen viikonlopusta :)! Mojitokannuja kannettiin pöytään, mutta mulla oli antibioottikuuri siihen virtsatulehdukseen. Käsittämätöntä, että se meni läpi - sain jopa vinkkejä ja kokemuksia tulehduksen hoidosta (onneksi en siis valinnut sitä emätintulehdusta...!) :LOL:. Vähän tosin jäi morkkis valehtelusta, etenkin kun puhuttiin pitkään toisen lapsen yrittämisestä ja kaverit kyseli meidän tilanteesta. Mutta uskon, että ymmärtävät miksi ei haluttu vielä kertoa, koska kahdella muullakin kavereista on ollut kakkosen saamisessa ongelmia.

Mutta muuten reissu meni kivasti! Pahoinvointikin pysyy selkeästi parhaiten poissa, kun on paljon liikkellä ja unohtaa koko öklötyksen. Aamulla söin jopa hotelliaamiaisella mustaa makkaraa :LOL: (arvaatte varmaan, missä oltiin?). Nyt tosin ajatuskin oksettaa...

Meillä eka neuvola ti. Jei :)!
 
Moi kaikki ja tervetuloa uudet ja onnea :)

Täällä kesäloma reissussa ollaan ja pahoinvointi on kamalaa etenkin öisin! Eli se oon minä kuka ryynää leirintäalueen vessassa yöt :sick: Kävin tänään ostaan B6 vitamiineja ja nää käsirannekkeet, katotaan jos helpottas.

Töist joku kyseli, kotiäitinä oon ollu jo yli 5vuotta ja loppua ei näy :)

Kyyneltenhymy 5+6 (?) Huomenna voikin sanoa että viikko enään ultraan :rolleyes:
 
kevlarsoul Pisteet kotiin harhauttamisesta (y)

Mä oon lähdössä nyt viikolla äidin luona käymään ja varmaan siskonkin näen samalla reissulla. En vielä haluais kertoa heille. Sisko tosin saattaa arvata ja tietää heti, jos mulle ei saunasiideri maistu. Enkä voi vedota virtsikseenkään, koska normaalisti sisko tietäis jo senkin (olisin soittanut ja kertonut :ROFLMAO:) Migreeni vois olla toinen vaihtoehto..

Ihanaa, tiistaina on 5+0 ja kuudes raskausviikko alkaa (meneehän se noin).
 
Kevlarsoul hyvä että meni läpi :) mulla ei mennyt läpi meijän vedätys vaan no kälyni alkoi epäilee heti no olihan se pakko tunnustaa miten asia on :p
no täytyy toivoa että kaikki menee hyvin... tiistaina neuvola (y) autoa ei tarvitse vaihtaa farkku sopii siihen oikeen hyvin , no kämppä on vähän liian pieni alle 40neliöö ei tänne kyllä mahu täytyy ostaa tai vuokrata isompi jossain vaiheessa...
 
Heissulivei! Tänään rv 5+0. Vatsassa tuntemukset lisääntyy ja nälkä tuntuu enemmän, aamuisinkin on sellanen fiilis että on pakko saada ruokaa ja heti. Rinnat tuntuu aralta. Satunnainen kuvotus on vähentynyt alkuajoista, vaikka välillä jotkut voimakkaat hajut edelleen meinaa aiheuttaa kakomista.:sick:

Mä en oo vielä kovin monelle kertonut raskaudesta, mutta muutamalle ihmiselle kuitenkin. Jos joku kysyy niin sitten kerron. Oon luottavainen tällä hetkellä raskauden suhteen eikä pelkoja varsinaisesti ole.

Hankintoja ei hirveesti tarvitse tehdä. Uusi turvakaukalo pitäis ostaa ja siinä oon aika tarkka että se on sekä turvallinen että suhteellisen kemikaaliton. Ootteko katselleet autoliiton turvaistuintestejä? Cybex Cloud Q vaikuttaa erittäin hyvältä vaihtoehdolta, vaikkakin haitallisia kemikaaleja on jonkin verran. Ajattelin että päällisen pesu varmaan auttaa asiaa.

Mulla on eka neuvolakäynti vasta 9:llä viikollä, plääh! Siellä oli ruuhkaa niin en pääse aikaisemmin. Olishan se ollut kiva päästä kuuntelemaan sikiön sydänääniä mahdollisimman pian. :(

Ironpumper 5+0
 
Tervetuloa Pikkupöllö ja bubbus!

Niistä raskausoireista. Nyt ne on täälläkin! Seitsemän viikkoa siinä meni. :rolleyes: Pahoinvointia, pahoinvointia, pahoinvointia. Puuh. Rinnat ei oo kyllä yhtään kipeet, ei ollu esikoisestakaan.

Me ei olla kerrottu kenellekään. Pari täpärää tilannetta on ollut, mutta niistä on sutvittu ilman epäilyjä lopulta. Ekan ultran jälkeen kerrotaan vasta, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, jotka saavat kuulla aiemmin.

Autoliiton testejä ja muutenkin noita istuinten turvallisuusasioita katsottiin puolitoista vuotta sitten esikoista varten. Ja ne autoliiton testit on yhtä tyhjän kanssa (jos katsoo vain arvosanat), itsekin autoliitossa kehottavat tutkimaan ruotsalaiset testit, joiden perusteella mekin lopullinen päätös istuimista tehtiin. Niissä autoliiton testeissä ei kannata tuijottaa sitä istuimen saamaa arvosanaa, vaan kokoa rvostelua. Istuinvoi saada esim. välttävän sen takia, että kankaat on vaikea irroittaa pesuun tai istuimen asentamiseen menee aikaa. Vaikka turvallisuuden puolesta olisi erinomainen. :eek:
 
Heips vaan kaikille ja tervetuloa kaikille uusille!!

Pahoinvointia on täällä aamulla ja illalla, syöt tai et syö :sick: ruoka ei muutenkaan meinaa maittaa. Toisaalta ihan hyvä kun elopainoa on kyllä enemmänkin kuin tarpeeksi.

Mutta asiasta kolmanteen. Minulla oli tänään ultra ja jostain syystä sain kauhean jännityksen itseeni ladattua. Sitten kun pikkuinen sikiö ja pomppottava sydän näkyi ruudussa, itkuhan se tuli. :LOL:Neuvolan laskujen mukaan olis 9+1, mutta ultra näytti 8+5, joten laskettua aikaa ei muutettu. Se on siis 28.2, mutta mielelläni jatkaisin maaliskuisissa, koska oikein laskettuna se menisi maaliskuulle :whistle: kenellekään ei oo vielä kerrottu, no okei 4 vuotiaalle esikoiselle kerrottiin, kun oli huolissan, kun äitillä on kokoajan paha olo. Eiköhän hän sitten möläytä, jos ei me keritä kertoa muille.

Me asutaan kolmiossa, johon muutama vuosi sitten tehtiin välikattoon yläkerta. Hyvin vielä mahdutaan, mutta jossain välissä pitää varmaan miettiä vaihtoa. Autoja meillä on kaksi, minun auto on ihan rämä jota pitää koko ajan korjata, mutta se on ihan tilaihme. Miehen auto on taas on muka iso, mutta nytkin alkaa olla ahdasta. En tiiä sit miten mahdutaan kun yksi matkustaja tulee lisää. :ROFLMAO:

Pygmi ja seuralainen 9+1 (oikeesti 8+5, kumpaa näistä nyt sit käyttää?!?)
 
Heips, kai sitä on "pakko" lukemisen sijaan vähän kirjoitellakin. Liityn siis joukkohon!
Eilen olin ihan kuallu. Väsytti, särki, työt piti tehhä (2. Työ) ja koti hoitaa päivätyötä varten kuntoon. Illalla makasin raatona sohvalla jatkuvan ellotuksen kanssa. Etovaa oloa ilmassa. Ruoka ei auta mut ilman sitä niin etoo jumalattomasti. Kivaa. Jostain syystä alaselkää särkee koko ajan ja pää yrittää kehitellä kauheuksia...

Parempaa maanantaita teille :)

Carriina ja hampaaton 6+4?
 
Soitin tänään neuvolaan ja antoivat ajan ultraan perjantaille. Saan sit mielenrauhan kun selviää onko siellä ketään vai onko vuotanut ulos. Vuodot on kuitenki tosi niukat ja ei kuulemma pitäis olla syytä huoleen. No onneksi selviää sit perjantaina. Tänään 5+4 ja perjantaina 6+1. Kuuluukohan siellä sydänääniä jo siinä vaiheessa?
En nyt voi miettiä muutaku tätä kokoajan. Raskaustesti oli aamulla edelleen positiivinen vaikkei missään vaiheessa hirveän vahva ole ollu. Kokemuksia apteekin raskaustestistä? Kuinka vahvan plussan ootte saanu?
 
O
Soitin tänään neuvolaan ja antoivat ajan ultraan perjantaille. Saan sit mielenrauhan kun selviää onko siellä ketään vai onko vuotanut ulos. Vuodot on kuitenki tosi niukat ja ei kuulemma pitäis olla syytä huoleen. No onneksi selviää sit perjantaina. Tänään 5+4 ja perjantaina 6+1. Kuuluukohan siellä sydänääniä jo siinä vaiheessa?
En nyt voi miettiä muutaku tätä kokoajan. Raskaustesti oli aamulla edelleen positiivinen vaikkei missään vaiheessa hirveän vahva ole ollu. Kokemuksia apteekin raskaustestistä? Kuinka vahvan plussan ootte saanu?
Kyllä tuolloin saattaa sydän jo pamppailla ja näkyä ultrassa. Tein 5+2 apteekin oman testin ja testiviiva oli vahvempi ku kontrolliviiva. Ni ja päiväpissasta tehtynä. Voisko olla et sulla olis viikkoja oletettua vähemmän? Tai tosiaan nää hcg arvot on kyllä niin yksilöllisiä et kaikilla ei testit mitään kirkuvan punaisia ole. Pidetään peukkuja et tulee hyviä ultra kuulumisia! Jaksamisia älä murehdi liikaa :)
 
O

Kyllä tuolloin saattaa sydän jo pamppailla ja näkyä ultrassa. Tein 5+2 apteekin oman testin ja testiviiva oli vahvempi ku kontrolliviiva. Ni ja päiväpissasta tehtynä. Voisko olla et sulla olis viikkoja oletettua vähemmän? Tai tosiaan nää hcg arvot on kyllä niin yksilöllisiä et kaikilla ei testit mitään kirkuvan punaisia ole. Pidetään peukkuja et tulee hyviä ultra kuulumisia! Jaksamisia älä murehdi liikaa :)
Oon kyllä miettinyt sitä viivaa mut paras olla vaan miettimättä. Asia selviää kyllä sit perjantaina. Enpä oo toivonu lomaviikon menevän näin nopeaa koskaan:)
 
  • Tykkää
Reactions: unna1
Pc antoi 5+0 tumman, muttei tasavahvaa viivaa. Eilen 6+0 oli jo kunnon viiva. Mutta eilen alkoikin vatsakivut, jotka johtivat kohdunulkoisen raskauden leikkaamiseen viime yönä. Revennyt munanjohdin oli vuotanut verta vatsaonteloon 1,3 litraa ja hemoglobiini oli alle 80. Täällä nyt osastolla huilitaan.

Maaliskuussa oli varhainen km ja nyt tämä. Pistää miettimään, että mitähän seuraavaksi.. No, hyvillä mielin kohti uusia yrityksiä, molemmat tuubatkin tallella. ;)

Onnea odotukseen kaikille!
 
Pc antoi 5+0 tumman, muttei tasavahvaa viivaa. Eilen 6+0 oli jo kunnon viiva. Mutta eilen alkoikin vatsakivut, jotka johtivat kohdunulkoisen raskauden leikkaamiseen viime yönä. Revennyt munanjohdin oli vuotanut verta vatsaonteloon 1,3 litraa ja hemoglobiini oli alle 80. Täällä nyt osastolla huilitaan.

Maaliskuussa oli varhainen km ja nyt tämä. Pistää miettimään, että mitähän seuraavaksi.. No, hyvillä mielin kohti uusia yrityksiä, molemmat tuubatkin tallella. ;)

Onnea odotukseen kaikille!
Hui :eek: onneksi kaikki hyvin nyt! Voimia toipumiseen ja toivottavasti jatkossa ei kävisi mitään.
 
Pahoittelut pinjamaaria!Tsemppiä jatkoon!
Tääl taas hirvee olo huimaa, olis nälkä mut kuvottaa tissit kipeet, nippailee mahaan ja ja ja kaveri joka melki loppu vaihees ei oo varmaan missään vaiheessa kärsiny tän vertaa oireita ja mulla ne jo heti alussa kaikki
5+4 ja tällänen olo Haluis kans fase ryhmään, mut en tie uskaltaako vielä..
 
Voi huoh tätä pikkukylän neuvolatoimintaa! Meille oli varattu neuvola huomiselle, mutta siirrettiin sitten vasta kahden vkon päähän. Viikkoja ei kuulemma ole tarpeeksi?! Nyt siis mennään 6+2 ja yli kahdeksalla päästään neuvolaan. Idea oli, että oltaisiin miehen kanssa kummatkin päästy sinne, kun lomalla ollaan.
Ultraahan tuolla ei tehdä, mutta minimimoidaankohan tuolla keskemmenot ja vältetään turhia käyntejä.
 
Pinjamaaria :cry: Voimia!

Onko muita kamalan oireettomia vielä? Mulla on ihan sellainen olo kun en raskaana oliskaan. Ei oikein mitään oireita oo nyt pari pvä ollut. :/ Vähän melkein huolestuttaa! Olen päättänyt että neuvolaa otan vasta ensi maanantaina yhteyttä jos ei ennen sitä ala minkäälaiset vuodot. Kaksi raskautta siis alkanut vuotamaan n. Rv 6 aikoihin ja perjantaina tulisi se täyteen. Toinen raskauksista oli keskeytetty keskenmeno ja toisessa hematooma. Onneksi siinä kaikki meni hyvin ja tämä pieni nukkuu juuri minun vieressä tälläkin hetkellä :) <3

Laittaisko joku ne tiedot miten sinne faceen pääsis. Jotenkin tänne en viiti Kauheesti kirjoitella ettei tunnisteta :D

Tavaroista: meillä on melkein kaikki valmiina kun kuopus on vasta vuoden. Jotain pientä olen kyllä jo kerennyt myymään. Tuplarattaat pitää ostaa varmaan.

Onko muille tulossa suht pientä ikäeroa? Meillä olisi tulossa n. 1v 9kk. Esikoisen ja keskimmäisen välillä oli ikäeroa 1v 7kk :)



Sydänx3 5+3
 
HEIPPA! :)

Varovaisesti liityn matkaan :) ELI

Hipsutin88/26v/3.lapsi/LA 24.3/PHKS (punaiseksi en osaa tehdä)

Mulla siis ennestään tytöt 02/07 ja 11/14 :) Olen naimisissa. Sanoimme toisillemme tahdon 24.7 eli viime pe :love: Kaikilla sama isä :)

Olo on kamala kokoajan, tissit kipeät ja väsyttää. Tämä raskaus tuli pienenä mutta ILOISENA yllätyksenä meille :)
Nyt menossa 5+4 ja neuvolaan sain tänään ajan 11.8 ja nlalri (jossa ultra on 18.8 :) )

Mulla loppuu tästä -14 syntyneestä äploma 19.8 ja jään työttömäksi 20.8 ja toivon että saan keploteltua kotona olemaan itseni sinne asti kun kolmas syntyy.. Ei vaan ole vara jäädä kht:lle...

Jaksamista surun kohdanneille :cry:
 

Yhteistyössä