Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

Jaksamishalaus Pinjamaarialle <3


"Onko muille tulossa suht pientä ikäeroa? Meillä olisi tulossa n. 1v 9kk. Esikoisen ja keskimmäisen välillä oli ikäeroa 1v 7kk :)



Sydänx3 5+3"

Meille tulisi 1v10kk ikäeroa esikoiselle ja tälle :) oon tosi iloinen jos kaikki menee hyvin, koska ollaan toivottu meidän esikoiselle leikkikaveria. Itsellä on yli 5 v ikäeroa omiin sisaruksiin ja ei oikein koskaan leikit mennyt kovin yksiin... Niin mukava jos omille lapsille saisi vähemmän ikäeroa. :) tai ainakin näille kahdelle, sitten voisikin pitää taukoa ja katsoa myöhemmin jos saisi vielä pikkuisia :)
 
***************************

Heippa tänne ketjuun ja lämpimät onnittelut kaikille!!
Tulin tuolta tammikuisista tänne mainostamaan perustamaani faceryhmää
KYSissä synnyttäville talvivauvojen odottajille j
a ajattelin mainoksen laittaa tännekin!

Jos kiinnostaa siis paikallinen vertaistuki (Kuopio ja lähiympäristö), niin laittakaa minulle täällä yksityisviestiä tai sitten sähköpostia suoraan koirani @ gmail. com

***************************

ja jos teillä on faceryhmä ja siellä tieto kulkisi, niin tätä mainosta saa jakaa sielläkin :) Sähköpostin kautta saa sitten vaikka kutsun liittyä ryhmään.
 
Taitaa tämäkin tulla ulos niinku edellinenki. En taida perjantain ultraan ehtiä edes. Menkkakipuja mitä nyt semmosia et särkylääkkeen vois ottaa ja verenvuoto on jo ihan vuotoa.
Ihan tosi paska fiilis. Tämmöstäkö tää tulee olemaan että kaikki menee kesken...:cry: kuinka todennäköistä on edes että yk1 ja yk2 molemmat plussana ja sit vielä molemmat kesken. Ei ollu hauskaa tämä lapsien teko :(
Menen nyt silti ultraan että näkevät että kaikki tulee varmasti. Lönttejä ei oo vielä näkyny mut viimekuiseen verrattuna tiedän odottaa niitä iltapäivällä...
 
Aivan hirveää!! :( Paljon voimia pikkupöllö ja toivottavasti kaikki olis sitten kumminkin kunnossa. <3

Meillä olis eka neuvola 10.8 ja en millään malttais jaksaa odottaa sinne. Ehkä sitten kun on kuullut sydän äänet, alkaa asia todellistumaan. :)

Facebook ryhmään haluisin liittyä, mutta en tiedä onko joku sellaisen jo luonut?

Rv 6+4
 
Voimia kaikille menetyksen kohdanneille!
Ja tervetuloa uudet plussanneet.

Täällä olot ihan okei. Ajattelin kohta kun puhelintunti alkaa niin varata ajan ultraan. Joskus elokuun puoleen väliin varmaan menee.

Kysyttiin kaksosfiiliksistä. No, periaatteessa olisi mahdollista. Isän sisko kaksonen ja äidinäiti kaksonen. Mutta en osaa olojen perusteella sanoa. Ollaan kyllä puhuttu mahdollisuudesta mutta katsotaan.

Nimiäkin on jo mietitty ja tytölle taitaa olla nimi valittuna .

Timpurah, muistelen että fb ryhmä on luotu, en vaan muista keneen yhteyttä. Ehkäpä joku muu vinkkaa..


Saraneito 9+1 (9+3)
 
Mulle tuli tänään kutsu TAYS Naistentautien polille gyne ja ultra tutkimuksiin viikonloppuisen päivystys reissun takia. Pikkaisen pelottaa huominen.

Torstaina olisi ultra, saas nähä päästäänkö sinne asti.

Vuoto on onneksi loppunut.

Memmmy ja Katkarapu 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: MasuMyy
Pitkästä aikaa tännekin kuulumisia..
Viikkoja on nyt 6+2 ja aika matelee..
olen ollut nyt 5 päivää yh kun mies on reissussa ja tulee vasta viikonlopuksi kotiin.. ei oo mitään herkkua pidätellä oksennusta ja hoitaa koti ja lapset.. tänään meinas vähän itkukin tulla ku ei vaan jaksais.. eilen illalla oksensin ekaa kertaa.. luulen että sama on taas illalla edessä.

Alkuraskauden ultra olisi ensi maanantaina.. mua pelottaa jos on tuulimuna tms.. ystävä menee naimisiin parin viikon päästä ja olen kaasona.. se meinaa vähän ahdistaa miten selviydyn tän oloni kanssa siitä.
 
Nyt on neuvolaan aika varattu. Kahden viikon päästä sinne :) Ar-ultra pitäis ens viikolle varata myös. Sen jälkeen uskaltaa listalle ja face ryhmään tulla mukaan. Olo on hyvä vielä on tissit niin perkuleen kipeet mut kaippa sekin helpottaa. Nyt on menossa rv6+0 Voikaa hyvin!
 
Selma144/29v./1.lapsi/LA 10.03/KOS
H
ei kaikille,
liityn minäkin keskusteluun:)
Olisiko täällä äitejä Keravalta?

Nyt on vko 7+5. Lievää pahoinvointia ja väsymystä.
Viikolla 6 oli kirkasta verenvuotoa päivän verran, mutta ei sen jälkeen mitään. Pelottaa hirveästi ultrassa käynti, mikä on vasta elokuun lopussa..

Tsemppiä kaikille!
 
Tervetuloa uudet ja tsemppiä kaikille alkuraskauden tuskailuihin! :)

Meillä on miehen kanssa ollut tänään merkittävä päivä. Horkkamaisen tärinän kanssa odottelin ultraan pääsyä. Mies jännitti vieressä ja kiukutteli koko aamun.

Gynekologimme oli hauska vanha mies, joka kyllä osasi tähän astisista gyneistä parhaiten hommansa. 12mm pitkä alkio löytyi oikeasta paikasta ja vastasi lääkärin laskemia viikkoja. Sydän läpätti hirmuista vauhtia, niin äidillä, isällä kuin Myylläkin. Itkuhan siinä pääsi.

Tavattoman kaunis päivä tänään. Taidampa lähteä mustikkametsälle. :love:

MasuMyy 7+3
 
Eilen sielä neuvolassa käyty :) ei oikee selvinnyt mistä vuotaa rusehtavaa ku olin ultrassa joka ei ollut niin hyvä laite sain lähetteen nyt jonnekkin parempaan ultraan... viikotkaan eivät vastanneet kuulemma :eek: pitäisi olla 8+1 mutta lääkäri sanoi että olisi 6+5. Rusehtava vuoto alkoi 1.7 ja jatkui 10.7 ja nyt välillä on tullut jonkin verran mutta ei mitään runsasta tai punertavas verta mutta kumminkin huolettaa että mikä sielä vuotaa ja mistä. Mutta olen päättänyt että en ota stressiä kun näin pitkälle on päästy ja mennään nyt edelleen tuolla 8+1viikolla katsotaan sitten toisen ultran jälkeen millä mennään :) virtuaali hali kaikkille menettäneille
 
Täältäkin varovaisesti ilmottaudun mukaan..

Minea90/25v./2.lapsi/LA 22.03/OYS

Oireina vähäiset menkkamaiset kivut, pissalla ravaaminen ja valkosipulin himo :D varhaisultraan aika vasta 11.8., eikä millään jaksais oottaa.. Luulen että la siirtyy muutaman päivän eteenpäin. Mulla ollut epäsäännöllinen ja pitkä kierto.

Neuvolaan en ole vielä edes soittanut. Millä viikolla yleensä eka neuvola? En nyt yhtään muista vaikka aikalailla tasan 2 vuotta sitten oltiin samassa tilanteessa. Eli esikoinen on 1,5v. Mukava liittyä taas mukaan jakamaan kokemuksia :)

Minea ja papu 6+1
 
Ihanaa lisää plussailijoita <3 eli uusille tiedoksi myös tuo meidän fb-ryhmä, jonne pääsee ilmoittautumaan laittamalla mulle yksityisviestillä nimensä (jos monta saman nimistä, niin linkki profiiliin). Ryhmä on salainen eli muut käyttäjät eivät sitä näe.

Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille :)

Hei Mimi, miten siulle laitetaan yksäriä? haluisin sinne facebookryhmään mukaan :)
 
Onnea Masumyylle hyvistä uutisista! :) Täällä ollut mielenkiintoinen päivä tänään, oli meinaan eka neuvola ja ukkoa jännitti varmaan yhtä paljon ku minua:p Kaikkia perusjuttuja vaan ja eivät kuunnelleet kivikautisella dopplerilla sydänääniä. Vkolle 12 menee ultra ja en niiiiiiin jaksa oottaa, vielä 1kk.
Tänään on soiteltu töitä ja jos vaikka työpaikan sais, niin vois olla tekemistä tuoksi piinaavaksi kuukaudeksi:whistle:

Tyttönen93 ja masuasukki 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: MasuMyy
Heips!
Tervetuloa uusille, voimia menetyksen kohdanneille ja vuotojen kanssa jännääjille!
Ja onnea MasuMyylle hyvistä uutisista!

Minä soittelin tänään neuvolaan ja sain ajan jo ensi viikolle. Ei saatu aikoja sopimaan yhteen seuraavalle viikolle (kun ekalle käynnille varataan 1,5h - en kyllä ymmärrä mitä ihmettä siellä niin kauan höpötetään, en mä ekasta ainakaan muista niin kauaa siellä olleeni, mutta ehkä en ollutkaan kun muutenkin mun eka raskaus sujui pääasiassa niin ongelmitta, että ei oikein kovin kauaa tarvinnut neuvolassa jutella). Yleensä kuulemma ei aikoja anneta ennen kuin kahdeksannella viikolla, mutta kun ensi viikolle oli niin paljon helpompi saada ajat sopimaan (olen vielä lomalla) niin tehtiin sitten näin.

Miehen kahdelle siskolle kerrottu, mutta muut sukulaiset saavat odottaa tietoa nyt vielä hetken. Veljelleni voisin kertoa kyllä lähiaikoina, mutta anoppi varsinkin saa odottaa vielä kun edellisestä oli vähän liian suurisuinen ja kertoili ihmisille vaikkei ollut lupaa... :(

Tuplarattaiden hankkimista pohditaan täällä ahkerasti, vaikka vielä ei toki oikeasti olla niitä hankkimassa... :)

Neuvolan mukaan nyt viikkoja on 6+3 ja varmaan sen mukaiseksi pitää muuttaa tuo laskettu aikakin joskus tuolta listasta, mutta ei ihan vielä... Ne kun ei tosiaan ota huomioon lainkaan kierron pituutta siellä, mutta katsotaan sitten miltä näyttää sitten joskus ultrassa. :)

- Nuska ja pikkuinen (pitäis ehkä yrittää keksiä joku kiva työnimi, viimeksi ei oikein ollut mitään)
 
  • Tykkää
Reactions: MasuMyy
Minäkin voisin varovasti liittyä mukaan ja mielelläni varsinkin faceryhmään.

Eilen kävin lääkärissä kun vuotoa oli kestänyt 16vrk.
Tein varmuudeksi raskaustestin ennen ja se oli yllätyksekseni plussa!
Lääkärissä selvisi että tosiaan raskaana olen ja siellä näkyi kaksi pussia joissa ruskuaispussit. Kahden viikon päästä kontrolliultraan katsomaan onko tyypeillä sykkeitä.

Eli
Emmaoo/29v/3. Ja 4. Lapsi/ Koks/Espanja
 
MasuMyy, niin ihana teksti :love:. Tuli hyvä mieli teidän ultrasta, etenkin kun täällä on ollut pitkään niin paljon surullisia uutisia. Mutta jospa ne olisivat nut tuossa!

Mulla oli eka neuvola tiistaina ja sen varatun puolentoista tunnin sijaan siellä meni vaan noin 45 minuuttia. Olisin niin mielelläni kuunnellut sydänääniä tai jotain, mutta eipä se tuolla tietenkään onnistunut. Sen verran kuitenkin selvisi, etten joudu nyt sokerirasitukseen, sillä ekassa raskaudessa kaikki oli ok enkä muutenkaan ole riskiryhmässä. Huh helpotusta, tuon kokemuksen jätän kyllä mielelläni väliin! Pelkopolille sen sijaan pääsen ilman perusteluja raskauden puolivälin jälkeen, mikä on kans kiva :). Edellinen synnytys kun oli sanalla sanoen traumaattinen... Seuraava neuvola sitten 23.9. SIIS VASTA!!!

Oletteko kaikki osallistumassa sikiöseuloihin? Itse pohdin vielä, mutta verikokeessa ajattelin ensi viikolla kuitenkin käydä. Stressaan jotenkin tätä ikääni, joka aina lisää riskiä kaikkeen; toki olen edelleen "nuori" (eli 31), mutta edelliseen raskauteen ikää on tullut kuitenkin 5 vuotta lisää. Viime raskaudessa ei kuitenkaan ollut mitään.

Mulla oli maanantaina oksentelupäivä, mutta sen jälkeen olo on ollut välillä ihan normaali enkä ole halaillut pönttöä ollenkaan. Nyt sitä taas ihan odottaa, että pääsisi oksentamaan, että tietäisi, että kaikki on hyvin :rolleyes:. On tää niin hullua! Huomenna onneksi poksuu taas viikot - 9+0! Aina helpompi olla, kun numero kasvaa....

Me ei olla edelleenkään kerrottu kenellekään eikä varmaan kerrotakaan ennen np-ultraa. Sen jälkeen voisi uskaltaa sinne Faceenkin....
 
  • Tykkää
Reactions: MasuMyy
Tervetuloa emmaoo! Tuliko sulla siis yllätys tuplat vai onko hoitoja takana? Jos tuli täysin yllätyksenä niin aika kova! :LOL:

Kevlarsoul me mennään Nt-ultraan joka ei periaatteessa jännitä muuta kuin elintoimintojen suhteen. Täällähän joku kirjoitteli, että oli jäänyt kaikista lapsistaan siellä kiinni, mutta silti olivat syntyneet terveenä.

Tänään pitäisi mennä töihin... En oo ollu nyt pieneen hetkeen ja vähäsen jännittääpi. Pitää todennäköisesti kertoa työtovereille raskaudesta työnkuvasta johtuen. En millään haluaisi koska pelkään sen leviävän. No pitänee katsoa. Jos vaikka nämä hukit pärjäisi.

Hei te aikaisemmin raskaana olleet. Miltä tuntuu kun kohtu kasvaa? Mulla juilii ja on vähän niinkuin arka tuo alavatsa. Ponnistaessa tai aivastellessa vähän vihlaisee ja virtsarakon täyttyessä tulee aremmaksi. Kasvaakohan kohtu jo? En tajunnut eilen lääkäriltä kysyä.

MasuMyy 7+4
 
Emmaoo oih! Tuplaonnea!
Kaikille muillekin ihania uutisia saaneille lämpimästi onnea. Menetyksen kohdanneile suunnattomasti voimia ja jaksamista <3

Täällä ollaan minä masuineni ja lapset mummoloimassa. Koko aika saa jännittää iskeekö ellotus ja jos iskee, miten selviän jäämättä kiinni. Just olin aamukahvilla ja alkoi ällöttää. Missään raskaudessa en ole joutunut oksentamaan mutta kertahan se olisi ensimmäinenkin..Tässä raskaudessa on lähinnä ainoastaan noita repiviä kipuja kannattimissa ja rinnat vähän kipeät.

Apua, en enää muista kaikkea mitä piti kirjoittaa..Minäkään en käynyt kakkosesta sokerirasituksessa mutta mitenhän nyt kun aikaa on taas kulunut..ja riskiraskaudestakin on kysymys. Esikoisesta pääsin ultraan Oysiin Aydin Tekaylle. Kakkosesta kävin normaalit ultrat. Taas tämä kolmas on kysymysmerkki. Mutta ihan mielellään käyn neuvolassa seurannassa vaikka kaikki onkin ennestään tuttua. Autuaasti olen kyllä unohtanut juttuja seurontoihin liittyen. Nyt mietin kuumeisesti, oliko neuvolassa laite, millä saatiin sykkeet jo rv7..muistaakseni oli..:rolleyes:
 
Menin lääkäriin pitkien menkkojen vuoksi. En siis edes ajatellut raskautta saati tuplia! Ihan luomuna ja yllärinä.
Mulla siis kaksi lasta ennestään, nyt 2v9kk ja 1v1kk.

Vuotoa on edelleen. Saa nähdä jatkavatko molemmat tyypit kehittymistä vai kuinka käy.
Parin viikon päästä ollaan senkin asian suhteen viisaampia. :)
 

Yhteistyössä