Maaliskuun muruset 2016 <3 *lokakuussa*

Supistelee ! Nyt on 19+2 ja tänään on ekan kerran supistellut. Ihan niin et on menkkamaista kipua ja vähän henkeä salpaa..vaikka oon vapailla enkä oo tehny muuta kuin pessy pyykkiä ja raivannu keittiötä. Kaipa ne harjotussupistuksia on tai sitten kohtu kasvaa. Hirmuinen jytä käy vatsassa välillä että elossa siellä ainakin ollaan. Naapurin emäntä kävi ja tuumi että ei mun vatsa oo juurikaan kasvanu ja vähän samasta asiasta oon ollu ittekin huolissaan kun edellisillä kerroilla on kyllä tässä vaiheessa jo kovasti ollu mammavaatteet käytössä. Ens viikolla on rakenneultra, sitä tässä nyt odottelen. Vähän jännittää että onkohan siellä kaikki hyvin. Mulla on aikasemmissa raskauksissa ollut lapsivettä vähänlaisesti ja nyt jo mietityttää et onko tämä merkkejä samasta hommasta. Toivottavasti supistelu ei tule jatkuvasti vieraaksi, töissä on sen verran fyysistä menoa että sehän tietää saikkua saikun perään ja mulla ei kyllä kulu aika kotona.

Meillä luettiin kolmatta odottaessa kovasti kirjoja joissa kerrottiin vauvan odotuksesta ja mistä vauvat tulee ja nyt on vaan kerrottu 5vlle et hänestä tulee isosisko ja on mietitty miten hän aikoo osallistua vauvan hoitoon. Nuorimmaisen ainut huoli on ollu et pääseekö hän enää syliin ja saako tulla äitin viereen nukkumaan. Olen sanonu että vauva on ensin niin pieni ettei heti vie toisen paikkaa
t. Janisjoplin 19+2
 
Heippatiralla! Tosi pitkä aika ku viimeks kirjoitin. Mutta hengissä ollaan.
Liikkeet tuntuu päivä päivältä selvemmin, ekat ihan pienet hipaisut jo hyvin aikaisin (vko14 vaiko 15) ja nyt ei enää ole hipaisuja vaan pieniä monokkeleita (esimakua tulevasta).
Enää 4 viikkoa rakenneultraan! Ollut tosi poikaolo mutta nyt viikon sisällä muuttunut täysin tyttöoloksi. Mene sit ja tiiä, sen tiiän et paino nousee tosi kovaa vauhtia ja maha tuntuu omasta mielestä ihan hirmu isolta.

Tässä kuussa vietetään esikon 4 v juhliakin ja vaikka ei olla sanottu suoraan, että vauva tulee niin ei hän tyhmä ole. Yksi päivä kysyi saunassa, että koska äiti meille tulee se pieni jötkövauva? Kysyin että mistäs sellanen saadaan? Niin poika katteli mun mahaa ja sanoi että äidin mahasta tulee. Liian viksu kaveri.... Kovin tuntuu odottavan ja sanoo, että kun sit hän saa antaa sille leluja koko ajan <3. Kuopuksesta en ole niin varma, miten ottaa vauvan kun tuntuu tuo 2 v olevan itsekin aivan vauva vielä.

Mutta ei musta sen enempää. Tervetuloa uusille uskaltautuneille! Ja ihania rakenneultrakuulumisia:)

Carriina ja hampaaton 17+ jotai
 
Meillä esikoinen neljävee jo ihan odottaa vauvan syntymää ja uskon, että kaikki tulee siltä osin menemään hyvin :). Parhaalla kaverilla on tuossa naapurissa puolivuotias pikkuveli ja on siinä hyvin nähnyt, mitä tuleman pitää. Ainoa, mistä oli huolissaan, oli, että ostaahan isi hänelle kuitenkin sen oikean auton ennen kuin vauvalle :LOL:. On siis jostain syystä saanut päähänsä, että kunhan hän on aikuinen, niin isi ostaa hänelle auton. Kyllä elämä vielä opettaa kovalla kädellä ;)...!
 
Moi!

Ei ole täälläkään taloudessa kiireeltä ehtinyt istahtaa ja kirjautua tänne. Nyt ehti!

Ensi viikolla on rakenneultra. Jännitystä ei vielä paljoa ole sen tiimoilta, mutta kun täällä on jo muutama omassa ultrassaan käynyt niin kyllä sitä alkaa miettiä, että se on itselläkin oikeasti kohta edessä. (y)

Muoks. Helemi lisätty, tervetuloa!
 
Heippa kaikille!

Uutena kirjoittelen minäkin tänne. Eli siis
halla_/24 v/1. lapsi/TAYS

LA 25.3.
Olisi kiva päästä jakamaan kokemuksia odotusajasta, varsinkin, kun tosiaan ensimmäistä meillä vasta odotellaan ja olen kaveripiirissäni ensimmäisten joukossa, jotka on ruvennut lapsia hankkimaan, joten en samassa tilanteessa olevia juurikaan tunne.

Rakenneultraa ja liikkeiden tuntumista täällä kovasti jo odotellaan. Näkyyhän tuo maha jo vähän, mutta silti välillä tuntuu vielä niin epätodelliselta, että siellä mahassa joku muka olisi :D

Tulisin myös tuohon FB-ryhmään mielelläni mukaan, siellä sen verran aktiivisemmin, tai suoraan sanottuna liiankin paljon kuitenkin tulee pyörittyä.

halla_ 16+4
 
Kiva kun edelleen tulee uusia, tervetuloa!

Täällä ollaan iloisia, että viimein liikkeitä tuntuu lähes joka päivä ja odotellaan perjantain rakenneultraa.
Töissä jo jotkut tietää liittyen sijaisen valintaan, mutta edelleen olen kulkenut löysissä paidoissa enkä ole tullut virallisesti kaapista ulos. Ehkä rakenneultran jälkeen voisi lähimmille työkavereille kertoa. Ja kaipa sekin vaihe kohta tulee, että löysätkään paidat ei enää auta.

19 + 6
 
Mustakin tuntuu että on alkanut supistella :( olen nyt aikalailla kaksin esikoisen kanssa kotosalla niin on aika vaikea tästä tämän enempää "rauhoittua" tai levätä! Vaikka ei taida harkkasupistukset pahaa odotuksemme tehdäkään? Tuntuu vaan epämukavalta, varsinkin iltaa kohden tuntuu napakalta kun on päivä touhuttu yhdessä.

Ja liikkeitä on aina mukava kuulostella :) viikon päästä rakenneultra! Sitten alan kyllä valmistella kaikkea kunnolla vauvalle, siis kehdon sisustusta ja sellaista.

Aiotteko ottaa siis äitiyspakkausta? Olin aiemmin itse miettinyt että en kun on jo yksi saatu ja siitä tärkeääimmät tallessa mutta nyt katsoin ne kuosit ja nehän on aika kivat! Varsinkin jos tulee poika :rolleyes: jos tulee tyttö niin sitten otan varmaan rahana.

Tervetuloa uusille :)

Ja ihanaa aurinkoista syysviikkoa kaikille !

Milagro ja bebe 18+3
 
Me ei luultavasti oteta äitiyspakkausta vaikka mieli tekisi. Vaatetta ja tavaraa on ihan järjetön määrä ja mieluummin sitä sitten tekisi joitain täsmäostoksia todelliseen tarpeeseen. Mutta täytyy vielä harkita.

Työnkuva on vaihtunut kaikkea muuta kuin koulutusta vastaavaksi ja on todella turhauttavaa olla duunissa. Lähinnä odotan vain äitiysloman alkamista jos pieni pysyy matkassa ja hoitovapaalla sitten mietin mitä tulevaisuudessa. Onko kenelläkään muulla työstressiä tai jopa alanvaihtoa mielessä kypsymässä?

Kävin eilen kutsuvierasnäytännössä katsomassa Äidin toive-elokuvan. Voin lämpimästi suositella kaikille. <3
 
Heippa pitkästä aikaa!

Outoa. Välillä tuntuu että viikot vierii eteenpäin mutta välillä tajuaa että eihän tässä olla kuin vasta aika alkumetreillä. Masu alkaa kasvaa ja normaaleista farkuista oli nyt pakko luopua. :D Liikkeitä tuntuu useita kertoja päivässä. Myös omaan käteen olen tuntenut mutta toistaiseksi mies ja esikko ovat liian malttamattomia tunnustelemaan riittävän pitkään. Ihanaa kuunnella pieniä potkuja kun tietää että kyllä siellä sydän lyö. :)

Pahoinvointi ei ota helpottakseen. Oksennus tulee edelleen päivittäin, lähinnä nyt vaan iltapainotteisesti. Onneksi sentään aamujen heikotus on helpottanut että jaksaa olla töissä. Tuon pahoinvoinnin ja alhaisen painon(nousun) vuoksi joudun käymään ylimääräisessä neuvolassa vk 18. Toivon vain että pieni silti kasvaisi riittävästi. Alkuviikkojen järjetön väsymys on ehkä hieman helpottanut mutta edelleen tuntuu välillä toivottoman raskaalta tämä arjen pyöritys ja vuorotyö. Suoraan sanottuna odotan jo äitiyslomaa vaikka tiedän ettei se mitään lomaa olekaan.

En tiedä onko esikoisella muuten vaan uhmaikä vai vaikuttaako vauvauutiset, mutta meillä on melkoisia uhmakiukkuja. Sekä äidillä että tytöllä ajoittain... :D lapsi odottaa pikkusisarusta innoissaan mutta kai se voi sitten jotenki alitajuisesti aiheuttaa myös kiukkua ja rajojen kokeilua. Onko muilla samasta kokemusta?

Tintti & myttynen 16+4
 
Tintti: Älä huoli, pikkuinen varmasti ottaa tarvitsemansa! Äidit loppupeleissä yleensä kärsivät. >>Tuttu oli ajoittain tiputuksessakin rankan pahoinvoinnin seurauksena, mutta vauva voi aina olosuhteisiin nähden oikein hyvin. tsemppiä sulle tosi kovasti. <3 Täällä pahoinvointia on melkein päivittäin, mutta oksentaa ei ole tarvinnut enää viikkoihin.

Mun mielestä äitiysloma + muut vapaat oli kyllä esikoisen kanssa ihan vaan piiiiitkä ihana loma. Varmasti olisi eri asia jos olisi erityislapsi tai erityistarpeita omaava lapsi kyseessä. :) Harvinaisen pitkä ihana loma, koska tulevaisuudessa yhteinen aika perheen kanssa tulee menemään vuosilomien nimellä ja kovasti niukemmalla ajalla.
 
Rakenneultrassa kaikki oli hyvin ja vauva vastasi kooltaan laskettua aikaa. Huitoi ja potkiskeli aktiivisesti, kuten viime ultrassakin. Kuvista analysoitiin, että tulokkaalla on äitini terävä nenä. Anoppi ja käly veikkaavat tyttöä ja se on myös oma veikkaukseni, mutta ultrassa emme halunneet asiaa selvittää. Sen verransiosta rivakkaa tahtia kätilö mittaukset teki, että tekee mieli kyllä varata vielä 4 d ultra, missä saisi enemmänbahan kanssa nähdä ja kuulla tulokkaasta. Voisi ensi viikolla soitella, että millä viikoilla kannattaisi mennä ja olisi aikoja.

Haluan ehdottomasti äitiyspakkauksen, mutta joudun odottelemaan marraskuun alkuun seuraavaan neuvolaan, missä saa raskaustodistuksen ennen kuin sitä pääsee hakemaan. Vauvavakuutusta voisi ehkä nyt hakea, jollei todistusta vaadita siihenkin.

20 +2
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Perjantaina käytiin rakenneultrassa ja pienellä kaikki niin kuin olla pitää :) Muutamaa päivää pienempi viikkoihin nähden, mutta ei vaikuta laskettuun aikaan. Ja poika sieltä olis tulollaan :love:

Alkuraskaudessa oli ihan tyttöfiilis, varmaan pahoinvoinnin ym.perusteella, mutta viime aikoina näin paljon unia, jossa minulla oli poikavauva :D unet siis piti paikkansa.

Vointi on ollut hyvä, mitä nyt edelleen silloin tällöin välillä tuhruttelen verta eikä sille tunnu löytyvän syytä (n) istukkakin oli etuseinämässä, ettei ainakaan eteisistukasta vuotelu johdu. Mut en stressaa asiasta, kerta vuoto on niin pientä ja liikkeet tuntuu päivittäin eikä kipuja ole :)

Täällä kotona kauhee remonttishow ollu meneillään, onneksi loppu häämöttää (y)

Kauheen hiljainen tämä meidän ketju ollu, onko kaikki karannu Faceen..? Itse viihdyn ihan hyvin täällä palstailemassa :)

Hyviä vointeja kaikille!! Joulu sieltä tulla jollottaa :)

Minsuli 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Uu16 ja Pygmi
Mäkin mietin onko kaikki mennyt faceen vai onko vaan syksy niin kiireistä aikaa :-D

Ihana kuulla hyviä rakenneultra uutisia! Me jo odotetaan innolla, ensi perjantaina olisi se vihdoin edessä :)

Itse mietin alan vaihtoa kyllä! Tosin sitä olen miettinyt varmaan jo valmistumisesta saakka ja työelämäkokemusta ei ehtinyt paljon kertyä ennen kun jäin kotiäidiksi. Mutta tulevaisuuden haaveissa siintää uudet opinnot ihan eri alalle kun mitä olen ja odotan sitä jo innolla. Jos siis opiskelemaan pääsisin! :D mutta onhan tässä vielä tätä pohtimisaikaa. Silti jo vilkuilen netistä tietoa jospa jo ensi keväänä kävisin pääsykokeissa katsomassa miten käy.

Milagro ja bebe 18+6
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Joulua ootan minäki jo innolla ( joka vuosi )
Mä en oo vielä tehnyt mitään hankintoja, tuntuu joteki ettei uskalla... Eihän tässä kiire toki olekaan, mutta toisaalta tekis jo mieli jotain ostaa.. Mulla ei oo mitään enää valmiina, paitsi jotain vaatteita varmaan kyllä löytyy (ne ei tosin oo täällä meillä).
Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa, aika lailla muuttunut vuosien varrella =D

Beibin liikkeet tuntuneet parisen viikkoa, iltasella pääosin. Saa kyllä keskittyä vielä kuulostelemaan, ei kovin voimakkaita potkuja ole vielä =)
Supisteluja ollut vaihteleva määrä viikon ajan, pissanäytteen vei mut oli puhdas. Viljelytulos tosin valmis vasta huomenna.
Mulla on keskiviikkona lääkärillä, täytyy jutella näistä ja pyytää ottamaan hiiva ym. testit varmuudeksi, ettei vaan niistä johdu. Oireita ei kyllä ole.
Supistelut ei juurikaan kipua aiheuta, mutta ihme paineentunne alapäässä mietityttää... En muista aiemmista tämmöstä. Onko muilla?

Nimet ovat pyörineet tänään mun mielessä urakalla, isännän kans ei olla vielä niistä keskusteltu, tuntuu seki niin aikaiselta
Kertokaapas mitäs siellä lääkärinlassa tapahtuukaan =)??


Helemi ja beibe 16+6
 
Helou, täällä ollaan.
Ei fb:ssä mutta eipä ole ollut kovin ihmeellisiä kertoa.
Tosin oltiin nyt reissussa esikoisen kanssa, reissu meni hyvin vaikka flunssa paheni ja kotiin palattiin melkein ilman ääntä.

Innostuin jotain ostamaan alennusmyynnistä, tosin tulee käyttöön ehkä vuoden päästä. Innostuinpa käymään läpi noita pikkuvaatteita, mitä mulla on tallessa ni tiiän ostella lisää. Viimeksi sain paljon lainaan ja ne menneet jo menojaan. Kunhan näkee vielä mitä äitiyspakkauksesta tulee. Vaikka oonkin jo käynyt katselemassa netistä paketin kuvia, mutta ootanpa että pääsee tutkimaan kädestä pitäen.

Sain kaverilta doomoo buddy imetystyynyn mutta hän onnistui tuhoamaan ne sisätyynyn täytteet. Vinkkejä kellään miten saisi halvimmalla täytettyä? Saahan noihin ostettua täytteitä, omiaan, mutta maksaa jotain 15e pussi ja niitä kun ei taida ihan yksi riittää. Joten vinkkejä otetaan vastaan.

Lääkärineuvola, hmm, mulla kyseli olot ja tarkisti alapään tilanteen ja tunnustella kohdun. Käynti taisi kestää sen max 15min.

Täällä myös liikkeet alkaa pikkuhiljaa tuntua. Ei vielä mitään selkeitä, mutta pikkuhiljaa. Istukka on takaseinässä, mutta kun tuota omaa suojaseinämää on edessä niin helposti vaimentaa.

Mukavaa tulevaa viikkoa meille!


saraneito ja vauveli 20+6
 
Tervetuloa halla, lisäsin sut mukaan.

Mulla oli myös tosi nopea lääkärineuvola. Aikaa meni varmaan se 20-25 minsaa. Ultrasi ja teki sisätutkimuksen, kyseli vähän ja kiitoshei. :geek:

Minäkään en ole jaksanut kirjoitella huonolta ololta ja karmealta väsymykseltä. Energinen keskiraskaus, pah!
 
Moi :)

täällä moni on käynny jo toisessa ultrassa ja kaikki saannu hyviä uutisia :) Itellä vasta aika 9päivä. Sit aateltiin kertoa pojalle vauvasta, jos liikkeet tuntuu päällepäin.
liikkeitten osalta ollu hiljasta, mutta tänään kamala mylläys menossa, nytki tuntuu räpiköintiä :)

Millonhan sitä piti työkkäriin ilmottaa alkavasta äitiyslomasta?

Täällä pompattoon sokerirasituksissa, mut kotona mittaukset on oll rajojen sisällä :)

Onko täällä muita joilla pinna kireellä? Itellä taas ketuttaa joka asia, johtuu varmaan hormooneista. Yhtään ei helpota pojan uhma :/ hammasta purraan sata kertaa päiväs ja miehelle tulee tiuskittua :(

Infulenssa rokotteesta joku tais kysellä, mä en ota. En oo koskaan ottanu "ylimääräsiä" piikkejä kellekään.

KyyneltenHymy & Anni-Eemeli 18+0
 
Mulla ei neuvolalääkäri tehnyt edes sisätutkimusta, kun ei ollut ollut mitään alapään vaivoja.
Eli aika samanlainen kuin terkkarineuvola. Sydänäänet kuunneltiin ja kyseltiin kuulumisia.

Täälläkin on masussa ollut tänään vilkasta.

Välillä on ollut pinna kireellä, enimmäkseen kumminkin ok.

Työkkäristä en tiiä, mutta oon sellaisessa käsityksessä, että rakenneultran jälkeisessä neuvolassa saa virallisen raskaustodistuksen, jolla saa hakea Kelalta äitiyspäivärahaa ja äitiyspakkausta ja joka toimitetaan töihin.

Silloin varmaan myös määrätään sokerirasituseen, vähän jänskättää miten siinä käy. Nyt ainakin herkut maistuu liikaakin. Onneksi paino ei oo toistaiseksi hirveesti noussut ainakaan kotivaa'an mukaan. Navan ympärys on kasvanut 5 cm alkuun verrattuna. Painoa tullut vajaa 3 kg.

Shoppailut on mulla ehkä mennyt jo vähän överiksi lähinnä käytettyjen vaatteiden puolella. Uusia oon ostanu ihan muutaman yksittäisen. Taidan nyt toistaiseksi kieltää itseltäni ainakin isompien kokojen ostelun. ( Ellei todellisia helmiä halvalla kävele vastaan.) :rolleyes: Ehdottomasti täytyy kieltää itseltäni minkään tylsän värisen ostelun, oli ne sitten kuinka halpoja tahansa. Sellaisia kumminkin tulee äitiyspakkauksessa paljon.

Ihan pieniä vaatteita ehkä voisi vähän ostaa lisää. Niitä on tosi vaikea löytää missään kivoissa kirkkaissa väreissä, kaikki tuppaa olemaan pastellisävyjä.

Jospa yrittäisi seuraavaksi paneutua turvakaukaloihin ja vaunuihin... jotenKun ne vaan tuntuu ahdistavammalta päätöksellä kun ovat niin kalliita ja ominaisuuksista ei oikeen tiedä, että mitkä on oikeesti hyödyllisiä.

20 +4
 
Kuinka moni tuntee jo liikeet ja miltä viikoilta olette tunteneet? Itse tunsin ekat kevyet sipaisut jostain rv 15-16 ja 16+0 eteenpäin ei ole voinut erehtyä! Yleensä eniten pieni myllää iltaisin. Silloin tietysti tulee istuttua pitkän työpäivän päätteeksi alas.

Väsyys on edelleen läsnä ja rinnat ovat tosi arat. Pahoinvointia sen sijaan on enää harvakseltaan.

Minulla on lääkärineuvoal vasta joulun alla. Mutta eipä tuo haittaa kun ei mitään vaivoja ole. Eihän lääkäri edes tee sisätutkimusta jos kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Koska kuitenkin supistelee jo helposti esim. juostessa, on varmasti itse asiassa hyödyllisempää mennä vähän myöhemmin ja samalla tsekata, että paikat ovat edelleen kunnossa.

Onkos kaikki jo pyöritelleet nimiä? :) Meiltä oli esikoisen jäljiltä "varastossa" nimiehdotuksia, jotka on nyt täydennetty. Olipa tulokas tyttö tai poika, nimet ovat lähes valmiiksi mietittyjä. :D
 
Huhuu vaan täältäkin.

Pinna on täälläkin todella kireällä, sama juttu oli edellisessäkin raskaudessa. Jotenkin koko ajan on ihan extra kireällä. Tulee ihan syyttä suotta hermostutta ihan pienistäkin asioista miehelle ja pojille, sitten vähän ajan päästä harmittaa. Kakkonen on muutenkin alkanut vänkäämään joka asiasta vastaan. Onhan se tosin välillä ihan hassuakin kun 2,5-v vastaa melkein joka asiaan ei, ei ikinä.

Pahoinvointi on pikkuisen alkanut helpottaa, ei ihan joka päivä okseta, ehkä joka toinen päivä tulee oksennettua :LOL:. Väsymystä on vielä, vaikka hemoglobiini oli aivan ihanne lukemissa.

Liikkeitä tuntuu joka päivä ihan mukavasti, mutta tulee sitä dobblerilla silti kuunneltua pompotusta. Pojatkin sitä ihan mielellään kuuntelee. Esikoinen olikin päiväkodissa kuuluttanut, että meille tulee vauva kuukauden päästä (y)

Muutenpa täällä mennään ihan rauhallisesti eteenpäin. Äitipolilla ramppaaminen varmaa alkaa kohta puolin, kun näyttää verenpaine pikku hiljaa nousemisen merkkejä ja sitä meikäläisen myomaakin seurataan, sokerit sentään on pysyny kurissa. Mitähän sitä vielä kerkeekin tulemaan.

Pygmi ja seuralainen 21+2
 
Täällä taas, hengissä, mutta tämän keskustelun unohtaneena. Ultrassa kertaalleen jo käyty ja kyllä oli ihmeellistä nähdä meidän pikku Titi-Uu ensimmäisen kerran. Siellä se nukkui, varhainen aamu kun oli. Piti kunnolla härnätä, että vaihtais asentoa :D

Ultrassa vaihtui laskettu aika, saisko joku tohon päivitettyä, eli nykyään LA on 26.3.2016 :)

Oon jotenkii edelleen ihan pihalla siitä, että mitä tapahtuu. Rv 17+3, mutta mitään liikkeitä ei vieläkään tunnu. Vatsakaan ei ole kasvanut oikeastaan yhtään. Ainoa, josta huomaa, että raskaus on tehnyt tehtävänsä, on rinnat. Ne on nyt vähintään kaksinkertaiset, mistä en kyllä valita yhtään :D Muutoin oikeastaan olo on normaali, mitä nyt vastustuskyky on heikompi ja flunssa on iskenyt nyt jo kolmannen kerran raskauden aikana.

Minkä niminen se FB-ryhmä on ja onko siihen edelleen mahdollisuus päästä mukaan? Vielä toistaiseksi tämä raskaus on ns. "FB-salainen", eli kun ei olla kaikille lähisukulaisille vielä kerrottu, niin ei sitten olla missään FB:ssä, instagramissa, tai snapchatissa asiasta mitään myöskään mainittu, mutta kunhan tämän kuun lopussa päästään viimeisille sukulaisille kertomaan, niin uskaltaisin ehkä liittyä myös FB-ryhmään :)
 
Heippa naiset ja mukavaa alkanutta viikkoa! Väsymys tällä hetkellä ihan käsittämätöntä, niin en juuri ole jaksanut kirjoitella saati sivuille kirjautua o_O. Mutta halukkaat voivat edelleen laittaa minulle viestiä fb-ryhmästä; kysehän on siis salaisesta ryhmästä, niin keskustelut eivät pomppaa mihinkään yleiselle seinälle tai kukaan ulkopuolinen ei näe, jos ryhmään on liittynyt.

Meillä oli eilen rakenneultra ja kaikki oli kunnossa. Olo on ihan älyttömän helpottunut! Ultrassa löytyi myös pieni pippeli, joten toinen poika olisi meille melko varmasti tulossa :love:. Hirveän onnellinen olo siitäkin. Mulla on jo nimi valmiina, nyt vaan pitää saada mies suostuteltua siihen :sneaky:. Meillä ei maut näissä asioissa juuri kohtaa...

Liikeet tuntuu nyt jo ulospäinkin, nyt siis 20+3. Ja paineen tunne KAUHEA. Tuntuu, että vauva on tosi alhaalla ja esim. kovaa kävellessä paine/kiristys on välillä aika tympeää. Puhumattakaan siitä, että pitäisi vielä aivastaa if you know what I mean ;)... On tää olo edelleen niin "hehkeä" o_O.

Mä olen myös pöyritellyt alan vaihtoa. Olen siis enemmän kuin oikealla alalla, mutta viime vuosina aivan totaalisen uupunut pätkätöihin eli määräaikaisiin työsuhteisiin, työpaikan vaihtamiseen ja kesien työttömyyksiin. Opetusalalla siis olen, nyt seitsemättä vuotta, ja tätä pätkää tää on tällä alueella varmasti jatkossakin :unsure:. Olisi kiva löytää vähän joku jatkuvampi työpaikka mutta toisaalta lisäkoulutus ei enää näin laajan yliopistotutkinnon jälkeen houkuta. Mutta tätä pohdin siis äippälomalla eikä kiire töihin ole, koska tääkin pätkä ehtii loppua kevään aikana.
 
Heippa naiset ja mukavaa alkanutta viikkoa! Väsymys tällä hetkellä ihan käsittämätöntä, niin en juuri ole jaksanut kirjoitella saati sivuille kirjautua o_O. Mutta halukkaat voivat edelleen laittaa minulle viestiä fb-ryhmästä; kysehän on siis salaisesta ryhmästä, niin keskustelut eivät pomppaa mihinkään yleiselle seinälle tai kukaan ulkopuolinen ei näe, jos ryhmään on liittynyt.

Meillä oli eilen rakenneultra ja kaikki oli kunnossa. Olo on ihan älyttömän helpottunut! Ultrassa löytyi myös pieni pippeli, joten toinen poika olisi meille melko varmasti tulossa :love:. Hirveän onnellinen olo siitäkin. Mulla on jo nimi valmiina, nyt vaan pitää saada mies suostuteltua siihen :sneaky:. Meillä ei maut näissä asioissa juuri kohtaa...

Liikeet tuntuu nyt jo ulospäinkin, nyt siis 20+3. Ja paineen tunne KAUHEA. Tuntuu, että vauva on tosi alhaalla ja esim. kovaa kävellessä paine/kiristys on välillä aika tympeää. Puhumattakaan siitä, että pitäisi vielä aivastaa if you know what I mean ;)... On tää olo edelleen niin "hehkeä" o_O.

Mä olen myös pöyritellyt alan vaihtoa. Olen siis enemmän kuin oikealla alalla, mutta viime vuosina aivan totaalisen uupunut pätkätöihin eli määräaikaisiin työsuhteisiin, työpaikan vaihtamiseen ja kesien työttömyyksiin. Opetusalalla siis olen, nyt seitsemättä vuotta, ja tätä pätkää tää on tällä alueella varmasti jatkossakin :unsure:. Olisi kiva löytää vähän joku jatkuvampi työpaikka mutta toisaalta lisäkoulutus ei enää näin laajan yliopistotutkinnon jälkeen houkuta. Mutta tätä pohdin siis äippälomalla eikä kiire töihin ole, koska tääkin pätkä ehtii loppua kevään aikana.
Hei jee, laitoin siulle viestiä äsken FB-ryhmästä :)

Oliko siulla vahva tunne pojasta, vai tuliko yllätyksenä? Miulla ei oo mitään käsitystä tällä hetkellä siitä, kumpi olisi tulossa. Mies sano odottavansa tyttöä ja tytölle nimi onkin jo päätetty. Pojan nimi taas tuntuu olevan tosi vaikea päättää, mutta onneksi tässä on aikaa pohtia, jos poika on tulossa. Rakenneultra on vasta marraskuun alussa, joten vielä pitää hetki jännätä :p

Sosiaali(sella) alalla pätkätyöt on kyllä valitettavia. Tarve on suuri, muta silti paikkoja ei täytetä/ei ole varaa täyttää. Toivottavasti tilanne kuitenkin paranee :)
 

Yhteistyössä