Maaliskuun muruset 2017 *Heinäkuussa*

Olen seurannut teitä taustalta jo hetkisen, nyt meneillään rv 6+6, joten uskaltaisinkohan jo liittyä tänne. :) LA on 14.3. ja toista odotellaan. Ensimmäinen raskaus oli kuin oppikirjaraskaus, mutta nyt tätä toista odotellessa on pelot hiipineet mieleen. Toivottavasti kyytiläinen pysyy matkassa loppuun asti, kovasti odottelemme jo np-ultraa, jotta saamme vahvistuksen että onko tuolla mahassa edes mitään... Olo on ollut yllättävän normaali, lähiaikoina tuntuu että kaikki etoo, mutta vessanpöntölle ei ole vielä ainakaan tarvinnut rynnätä. Onnea kaikille muillekin plussanneille! Ikävä lukea keskenmenoista, voimia teille sen kokeneille. :(
 
Kyllä keskenmeno itseäkin vähän pelottaa varsinkin kun lukee toisten surusta. Tässä vietän ihanaa päivää rannalla lasten kanssa, vielä ei ole ollut pahoinvointiakaan kuin ihan ohikiitäviä hetkiä. Täytyy nauttia täysillä kesästä kun vielä sietää oleilla auringossa ;) Sormet ristiin että meidän kaikkien vauvat pysyy matkassa :love:
 
Tunnin päästä aika alkuraskauden ultraan!! Hui!! Tekis mieli tunkee pää pusikkoon!

Voimia kaikille keskenmenon kokeneille. :( itsellä on ollut yks kkm muutama vuosi sitten. Sillon raskaus sai alkunsa, vaikka oli kuparikierukka. Se oli todella raskasta :(
 
Kävin lisäilemässä ison kasan väkeä face-ryhmään. Aika monta oli sellaista jotka laittaneet vain kaveripyyntöä, ilman mitään viestiä. Jos olet täältä ja haluat ryhmään, käväise katsomassa viestipyynnöt. En uskalla lisätä sieltä suoraan, ainakin yksi vaikutti minua pyytäneen kaveriksi vain yhteisen kaverin perusteella, tulen informoineeksi tällaisia henkilöitä tahattomasti tuttunsa raskaudesta jos lisäilen ryhmään ilman yv:tä.

Pahoittelut keskenmenon kokeneille!
Ja tervetuloa uusille!
 
Ultra takana.
Vauva ja syke löytyi. Ultraaja tosin sai ekaksi mitaksi vain 6+2, eli viikon pienemmän. Tokalla mittauksella 6+5. Vaisto kuitenkin sanoi, että noihin viikkoihin nähden sikiö näyttää liian "vanhalta". Mitattiin vielä. Seuraavat kolme mittaa oli 7+1. Lääkäri pahoitteli edellisiä mittoja. Onneks pyysin mittaamaan monta kertaa uudelleen. Kaikki siis hyvin! Syke 130. <3 ja la on nyt 12.3. :)
 
Minäkin täältä liityn mukaan, hetken olen jo taustalta seurannut.:)

Toista lasta odottelen. Näillä näkymin la olisi 15.3. Viikkoja kasassa siis 6+6. Alkuraskauden ultrassa paljastui viikkoja olevan vähemmän kuin olin laskeskellut, salaa toivoin että olisi ollut pidemmällä niin olisi tämä ensimmäinen kolmannes ohi nopeammin. :D
 
Onko kukaan käynyt yksotyisellä ultrassa?
Mitähän suunilleen maksoi?
Tilailin ajan terveystalolle ultraan.
Eikös ne siinä 100e pintaan oo yleensä ollut? Muistelen ainakin niin olleen edellisessä raskaudessa. Käytiin silloinkin yksityisellä.
Kunnalliselle ei pääse minkään pelottaa ja ei kunnolla oireita syyn takia.
Kuitenkin parempi tietää aikaisemmin, jos kaikki ei olekaan hyvin...
 
Moikka!

Mäkin liityn tähän mukaan.. :) LA ois laskujen mukaan 27.3. eli viikkoja ois kasassa 5+1.. Toinen lapsi tulossa ja oireet ihan erilaiset kun ekassa. Esikoisessa oli kaikenmaailman oireet laidasta laitaan, mutta tästä toisesta ei ole kuin väsymys, iltaisin rintojen arkuus ja miehen sanojen mukaan armoton v*ttuilu ja leukojen loksutus.. Hups!
 
Moi!
Mä oon kans uusi täällä. Ensimmäistä lasta odotan. En oo vielä uskaltanut innostua, kun on niin alussa vielä. LA on laskureiden mukaan 24.3. ja viikkoja on nyt 5 + 4. Tulisin mielelläni myös mukaan siihen facebook-ryhmään. :)
 
Hei kaikille odottajille !

Täällä ilmoittautuu mukaan uusi odottaja viikoilla 5+2. Eli alussa ollaan ja eteenpäin mennään täysillä :sneaky: 26.3 olisi siis la.

Tämä uusi tulokas olis minun toinen lapseni, edellisestä raskausajasta onkin jo aikaa 8-vuotta. Jokohan sitä on unohtanut kaiken? :confused:

Joka tapauksessa oli ihana kokea plussaaminen uudestaan näin monen vuoden jälkeen ja mitä plussaamiseen tulee niin naisen intuitio on vahva. Samalla tavalla kävi kuin edellisessäkin raskaudessa ettei minkään valtakunnan oireita ole muuta kuin kuukautisten poisjääminen. Nyt vaan odotellaan ensimmäistä neuvolaa ja katsotaan muistuuko asioita mieleen :LOL:

Itsekin voisin facebook ryhmään liittyä!
 
Hei ja pahoittelut jälleen kerran tästä listan päivittämättömyydestä. Joku tässä aktiivisempi voisi ottaa haltuun sitten Elokuun keskustelun listoineen :LOL: Yritän jälleen päivittää etusivun ajantasalle.

Tervetuloa uudet ja valtavasti voimia keskenmenon kokeneille <3
 
Onko kukaan käynyt yksotyisellä ultrassa?
Mitähän suunilleen maksoi?
Tilailin ajan terveystalolle ultraan.
Eikös ne siinä 100e pintaan oo yleensä ollut? Muistelen ainakin niin olleen edellisessä raskaudessa. Käytiin silloinkin yksityisellä.
Kunnalliselle ei pääse minkään pelottaa ja ei kunnolla oireita syyn takia.
Kuitenkin parempi tietää aikaisemmin, jos kaikki ei olekaan hyvin...
Hei, esikosta kävin marraskuussa 2014 ja silloin maksoi n.400€ mutta kyseessä oli rakenneultra. Alkuraskauden varmasti halvempi :) haluttiin silloin toinenkin mielipide, onneks sain kustannukset junailtua sairauskassan piikkiin :)

oireita ei juuri ole, veikkaisin että kohdun kasvukipuja kun välillä juilii ja vihloo. Esikosta ei ollu kyllä mitään, ei edes harjotus suppareita :D reilun viikon päästä alkuraskauden ultraan selvittään kyytiläisen ikä. Np testeihin en ole vieläkään ilmoittautunut kun en osaa päättää. :/

Mukipukipuu ja kyytiläinen ehkä rv7
 
Mulla hieman samat fiilikset.. viimmesimmästä raskaudesta kuitenkin jo 10v, ja sillon nuorena ei ees osannu ns pelätä mitään.. ei käyny ees mielessä, että jokin vois mennä eitoivotulla tavalla.. Nyt jotenkin varpaillaan on ainakin sinne np-ultraan asti..

Muutoin kyllä vointi suht jees.. :) Huomenna soittaavat sieltä nlasta.. Jännittää jo sekin.. :D Minä niiiin toivon, että pääsisin pikimiten ultrattavaksi..

Mites teillä muilla tuo alkuraskauden turvotus? Ku mulla maha älytön jo.. :eek: on toki tullu herkuteltuakkin, mutta on kyllä muutakin turvotusta.. Myö jo miehen kaa vitsailtu, että kaksosetko lie.. :ROFLMAO::ROFLMAO: Tosin mulla sillon nuorenakkii tyttönä maha tullatupsahti nopiaa esiin.. puol välissä jo tuntemattomatki pysäytteli, että ei lie pitkä aika ennää.. :D Mutta ois kyllä nyt toivonu menevän muutaman vkon vielä ilman pallomistumista ettei ihmiset alkas liian aikaseen kyselemään.. Nyt kuitenkin vasta rv 6+5 menkoista laskettuna.. luultavasti kuitenki rv7 ovulaatiosta.. :love:

Mulla iltaisin iha järkkyturvotus jo.. Ne jotka tästä raskaudesta tietää onki jo pelotellu niillä kaksosilla ku meillä suvussa sitä on ja vielä molempien vanhempieni puolelta..

Nyt on myös alkanu housut tuntumaa inhottavalta alavatsan päällä vaikka ei mitää mahaa ookkaa, mistähä vois johtua?
 
Pitihän uittaa huvikseen vielä yksi PC ja Apteekin oma.
Vain tasavahvat viivat. Ehkä aavistuksen kontrollia vahvempi testiviiva PC:ssä. Apteekin omassa ehkä just ja just tasavahvat.
Tasavahvat olen saanut jo aikoja sitten. Missään vaiheessa en selvästi tummempaa testuviivaa.
Arvaatte varmaan, että tästäkin saan panikoin. Edellisissä raskauksissa olen jokaisessa saanut myös tuloksen testiviiva selkeesti tummempi, kun kontrolli.
Olen niin varma, että tää ei tuu päättymään hyvin.
Olo on niin oireetonkin.

Voimia kaikille keskenmenon kokeneille!
 
-hansutin, mulla oli kakkosta odottaessa koko ajan maha todella arka ja siis ihan järkky turvotus jo alusta. En voinut esim. samoja odotus farkkuja pitää joita pidin esikoisen aikaan ihan loppusuoralle vaikka olin "pienemmässä" kuosissa :rolleyes: Saapi nähdä kuinka nyt käy, turvottaa välillä aika paljon vaikka viikkoja vasta 5+2.. eikä normaalisti siis turvota. Housuja en ole kyllä nyt edes kokeillut kun hellemekolla onneksi pärjää :cool: muoks. ai katos vaan, meillä olikin sama laskettu (y)
 
Täällä mukaan tulisi toista odottava äiti :) nyt olisi kasassa 6+5 eli 16.3 laskettu aika ! Ennestään kolmevuotias kotona. Hirveä väsymys ja turvotus vaivana. Vatsa on aivan pallo :LOL: kuvotusta myös joka pysyy poissa syömällä parin tunnin välein :whistle:
 
-hansutin, mulla oli kakkosta odottaessa koko ajan maha todella arka ja siis ihan järkky turvotus jo alusta. En voinut esim. samoja odotus farkkuja pitää joita pidin esikoisen aikaan ihan loppusuoralle vaikka olin "pienemmässä" kuosissa :rolleyes: Saapi nähdä kuinka nyt käy, turvottaa välillä aika paljon vaikka viikkoja vasta 5+2.. eikä normaalisti siis turvota. Housuja en ole kyllä nyt edes kokeillut kun hellemekolla onneksi pärjää :cool: muoks. ai katos vaan, meillä olikin sama laskettu (y)

Joo kyl täs on aika tukalaa olla jo näin aikasilla viikoilla ku maha pömpöttää eikä housutkaa istu.. Saati et vois nukkuu mahallaa :whistle:
 
Täällä myös turvottaa. Lähinnä iltaisin. Aamulla vatsa on onneks normaali mitoissa. :D haluun vielä toistaseks pysyä ihan normaalin näkösenä. Sitä isoa mahaa kerkiää kuitenkin myöhemmin kantaa ihan tarpeeks. Vaikka se ihanaa onkin, ei se aina kovin kevyt ole. Ja mun selkä on niin huono, että tiedän joutuvani sairaslomalle viikon 30 jälkeen.
Me ollaan muutamille ihmisille kerrottu tulevasta vauvasta. Ihmeen hyvin ovat ottaneet. Kauhistelevat mun nuorta ikää ja sitä kun jo viides! Olen siis 30 vee..
 
Pitihän uittaa huvikseen vielä yksi PC ja Apteekin oma.
Vain tasavahvat viivat. Ehkä aavistuksen kontrollia vahvempi testiviiva PC:ssä. Apteekin omassa ehkä just ja just tasavahvat.
Tasavahvat olen saanut jo aikoja sitten. Missään vaiheessa en selvästi tummempaa testuviivaa.
Arvaatte varmaan, että tästäkin saan panikoin. Edellisissä raskauksissa olen jokaisessa saanut myös tuloksen testiviiva selkeesti tummempi, kun kontrolli.
Olen niin varma, että tää ei tuu päättymään hyvin.
Olo on niin oireetonkin.

Voimia kaikille keskenmenon kokeneille!
Minä jo tuolla aiemmin jo selontekoa tein omista oireistani/oireettomuudestani aiemmista raskauksistani.. :) Eli hyvin helpolla oon kyllä mielestäni päässyt.. En muista että ois aiemmissa raskauksissa tissitkään kipeytyneet, mut nyt tässä nykysessä ovat iiiihanan hellänä.. :p ja toinen oire nyt vaan tää turvottelu.. mut eipä sit muuta nyttenkään.. ikinä en oo pönttöä joutunu halailemaan ellei oo sit ihan tauti sattunu tulee..

Mut itelläki edelleen toki on epäuskonen ja epävarma olo näistä pikkuoireista huolimatta.. vaan ens ti eka nla ja samalla ultraavat.. :love: Toivottavasti kaikki ois niinku pitäiskin..
Täällä myös turvottaa. Lähinnä iltaisin. Aamulla vatsa on onneks normaali mitoissa. :D haluun vielä toistaseks pysyä ihan normaalin näkösenä. Sitä isoa mahaa kerkiää kuitenkin myöhemmin kantaa ihan tarpeeks. Vaikka se ihanaa onkin, ei se aina kovin kevyt ole. Ja mun selkä on niin huono, että tiedän joutuvani sairaslomalle viikon 30 jälkeen.
Me ollaan muutamille ihmisille kerrottu tulevasta vauvasta. Ihmeen hyvin ovat ottaneet. Kauhistelevat mun nuorta ikää ja sitä kun jo viides! Olen siis 30 vee..
Mullakin viides.. :) Ikää tosin jo 33v ja nuorimmainenkin jo 10v.. eli iltatähdestä puhutaan.. :D:love:

Sain ekan nla ajan ens vkon tiistaille, jolloin samalla ultraavat.. olo on ku ekaa kertaa raskaana, jännittää hirmusesti.. :p Kun vaan kaikki ois ja menis hyvin, niin superonnellinen oisin.. kuten varmasti kaikki samassa tilanteessa olevat..

Jännittää sekin, millon immeiset alkaa raskaudesta kysellä.. nyt menee varmaan normi lihomisen piikkiin ku ei oo vauva-aikeista kellekkää kerrottu.. eh.. :D Mut maha on kyllä jo mahoton.. mie niin tykkään!!! :love::love::love:

Tekis mieli jo ostellakkii kaikkee pientä ja suloista, mut jos sen spuolen eka utelis sit joskus viikkojen päästä.. äääh ku odottavan aika osaakin olla piiiiiitkääää.. :ROFLMAO:
 
Minä jo tuolla aiemmin jo selontekoa tein omista oireistani/oireettomuudestani aiemmista raskauksistani.. :) Eli hyvin helpolla oon kyllä mielestäni päässyt.. En muista että ois aiemmissa raskauksissa tissitkään kipeytyneet, mut nyt tässä nykysessä ovat iiiihanan hellänä.. :p ja toinen oire nyt vaan tää turvottelu.. mut eipä sit muuta nyttenkään.. ikinä en oo pönttöä joutunu halailemaan ellei oo sit ihan tauti sattunu tulee..

Mut itelläki edelleen toki on epäuskonen ja epävarma olo näistä pikkuoireista huolimatta.. vaan ens ti eka nla ja samalla ultraavat.. :love: Toivottavasti kaikki ois niinku pitäiskin..


Mullakin viides.. :) Ikää tosin jo 33v ja nuorimmainenkin jo 10v.. eli iltatähdestä puhutaan.. :D:love:

Sain ekan nla ajan ens vkon tiistaille, jolloin samalla ultraavat.. olo on ku ekaa kertaa raskaana, jännittää hirmusesti.. :p Kun vaan kaikki ois ja menis hyvin, niin superonnellinen oisin.. kuten varmasti kaikki samassa tilanteessa olevat..

Jännittää sekin, millon immeiset alkaa raskaudesta kysellä.. nyt menee varmaan normi lihomisen piikkiin ku ei oo vauva-aikeista kellekkää kerrottu.. eh.. :D Mut maha on kyllä jo mahoton.. mie niin tykkään!!! :love::love::love:

Tekis mieli jo ostellakkii kaikkee pientä ja suloista, mut jos sen spuolen eka utelis sit joskus viikkojen päästä.. äääh ku odottavan aika osaakin olla piiiiiitkääää.. :ROFLMAO:
Hurjaa! Mulla vanhin 9 vee! Millon oot ekan saanu? Nuorin täyttää 3 marraskuussa.

Mulla neuvola ens viikon perjantaina. Oma neuvolatäti on lomalla. En tykkää sijaisista kun eivät tunne meitä ollenkaan.
 
Hurjaa! Mulla vanhin 9 vee! Millon oot ekan saanu? Nuorin täyttää 3 marraskuussa.

Mulla neuvola ens viikon perjantaina. Oma neuvolatäti on lomalla. En tykkää sijaisista kun eivät tunne meitä ollenkaan.
Kerkesin täyttää pari kk aiemmin 18v ku jäbä synty.. ja seukka vuonna tuli toinen, ja sit parin vuoden välein seuraavat.. :love:

Minä en ees tiiä ketä lie meidän nlassa nykyään töissä, vaikka samassa talossa oonkin töissä.. :D Sekin jännittää, että saako työkamut kii nlan tiloista lorvailemasta.. ja ku ei varmaan papa koe tms mee läpi, ku mies tahtoo mukaan tulla.. :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä