Maaliskuun muruset <3 2016 *Tammikuussa*

Apua. En muista että lantio olisi näin pahasti löystynyt viime raskaudessa. Tuntuu että liitokset ei todellakaan pysy paikallaan vaan menee omia menojaan, mikä tuntuu liikkumisessa ja olemisessa. Nukkuminen olisi parasta jos se onnistuisi parhaiten istualteen tai seisaaltaan. Ei maaten. Koitin imetystyynyn avulla saada tukea lonkille mutta ei se mitään auttanut, tai pitäisi jaksaa jatkaa pidempään etsiä hyvää asentoa. Pelkään että jos tää on jatkuva öinen ongelma, ei seuraavasta kuukaudesta tule oikein mukava.
Ja luulen että bongasin peräpukama vaivankin, olen niiltä tässä välttynyt ja toivon että oli kuvitelma tai hetkittäinen vaiva.

Sori purkaus, piti nyt vaan saada ulos

Mietin että kohta on helmikuu ja ekat meidän vauvelit saattaapi syntyä siis jo ensi kuussa. Wau

saraneito ja rv35+4
 
Hellurei kaikille!

Täällä kans yöt ollu jo pitkään tosi hankalia :( sopivaa asentoa ei löydy mitenkään päin vaikka kuin tyynyillä tukisi, painaa ja pistää kylkikaarien alle ja vessassa pitää ravata jatkuvasti. Kyljen kääntäminen on isotöistä ja oma operaationsa.. Kai tämä on sitä valmistautumista tuleviin yövalvomisiin ;)

Vauvalle oon hankkinu jo melko lailla vaatetta ja tarvikkeita, nyt pitäisi huonetta alkaa sisustamaan pikkuhiljaa valmiiksi. Ensi perjantaina on lääkärineuvola :) Minua on alkanut pelottaa, jos vauva on kauhean iso ja koko synnytys hirvittää ja kauhistuttaa, kun edellisestä alkaa ollakin jo 16 vuotta :eek:. Neuvolatäti käski painottamaan lääkärille tätä pelkoa, toivottavasti minua kuunnellaan asiassa. Vielä pelkojen lietsomiseksi oon kattonut Youtubesta sarjaa One Born Every Minute ;) Oletteko muut katsonu kyseistä sarjaa?

Tässä ollaan isännän kanssa naurettu, että meidän tuurilla poika syntyy kuitenkin karkauspäivänä, että mitenkäs niitä synttäreitä sitten tulevaisuudessa järjestellään :LOL: joka 4. vuosi vai? :LOL:

Minsuli ja poitsu 35+1
 
Moikka :)

Mulla oli tänään viimeinen työpäivä, kun jäin vähän varhennetusti lomille (nyt 32+4). Mä olen vatvonut ja vatvonut, että kannattiko nyt jo jäädä, mutta toisaalta viimeisen viikon tuntemukset on olleet jo vähän sensuuntaisia, että varmaan olisin kohta ollut joka tapauksessa sairauslomalla tai jotain... Supistukset (kivuttomia ollut pitkään) siis ovat alkaneet tuntua voimakkaammin ja ehkä jopa vähän kivuliaastikin. Itse asiassa juuri tänään töiden jälkeen tuntui muutaman tunnin ajan siltä, että onko sitä kohta soitettava jonnekin. Mutta tuntuu että toistaiseksi ainakin rauhottui. Ehkä kuitenkin se sairaalakassin pakkaaminen voisi olla aika pian listalla varmuuden vuoksi, kun ei sitä koskaan tiedä :eek: Mulla ei ole mitään tarkastusta kohdunsuun tilanteesta tehty tai mitään. Ehkä soittelen neuvolaan, jos supistelu jatkuu tuollaisena. Tosin tässä n. viikko-kaksi takaperin oli hiukan epämääräistä vuotoakin (sori nyt tällanen intiimitieto...:rolleyes:), mutta neuvolassa oltiin siitäkin sitä mieltä, ettei kuulosta huolestuttavalta, limakalvot siellä vaan verestää. Aika löysin rantein tuntuu neuvolan hoitsu ottavan siis :unsure:

lilow, mulla kanssa on läpi raskauden ollut jos jonkinlaista pelkoa.. kyllä pelkopolilla kannattaa kaikki ottaa esille. Mä en tiedä mistä omat pelkoni johtuvat, kun ei taustalla ole mitään keskenmenojakaan tms. Toisaalta ehkä se onkin tässä se juttu; kun raskaus alkoi tosi helposti ja aika vähillä vaivoillakin olen mielestäni selvinnyt, niin en osaa luottaa siihen että kaikki oikeasti menisi näin hyvin. En mä varmaan tosissani usko että meille on vauva tulossakaan ennen kuin se on lopulta sylissä... Mua ahdistaa ajatus, että vauva menisi yli lasketun ajan (pelkään että vauva kuolee kohtuun...), ja siitä puhuinkin pelkopolilla. Kyllä se kätilö lohdutteli, että käynnistystäkin voidaan sitten miettiä, jos on kovin ahdistunut.

Viime viikonloppuna olin kipeänä, kuumettakin sitten nousi 38 ja ilman parasetamolia varmaan olisi noussut enemmänkin. Tiedä sitten, vaikka olisi ollut ihan influenssaakin (rokotettuunhan se voi iskeä lievempänä), kun ei mulla muuten oikein koskaan ole kuumetta. Panikoin kamalasti että miten se vauva pärjäilee, mutta ilmeisesti ihan hyvin, möyrimisestä päätellen. Eikä kova kuumekaan sitten kestänyt kuin pari päivää. Toivottavasti olisi nyt sairastelut sairasteltu! Jotain kuume+raskaus -juttuja googlettaessani törmäsin netissä kokemuksiin siitäkin, miten jotkut epäonniset ovat joutuneet kuumeessa/mahataudissa synnyttämään... huhheijaa! :eek:

Hyviä vointeja kaikille! :)
 
Pahoittelut, tämä mama ei ole täällä kirjoitellutkaan moneen kuukauteen.
Tänään rv 33 poks!

Jos joku päivittelee listaa, mulle voi merkitä lasketuksiajaksi 26.3. ja tyttö tulossa.

Vähän pikakuulumisia. Pääsin pienen sf-mitan (rv 31+ 24cm) takia ylimääräiseen ultraan rv 32+4. Kaikki oli kunnossa! Tyttö kasvaa normaalisti keskikäyrän tuntumassa, painoarvioksi saatiin 1700g. Kaikki virtauksetkin oli mallilllaan, joten nyt helpottuneena jatketaan viimeisille viikoille. Tyttö on tosi aktiivinen, pyörii ja hyörii, mutta osasi lääkärin ultrassa olla pää alaspäinkin. Aiemmin neuvolassa oli vielä perätilassa. Nyt tuntuukin, että peppu heiluu vain tuossa vatsan yläosassa puolelta toiselle. Jospa se kohta jäisikin niin. Tukisukkahousuissa "kiidetään", mua vaivaa paha suonikohju toisessa jalassa. Toivon niin paljon, että se häviää edes osaksi synnytyksen jälkeen. Liitoskivut alapäässä on aika hurjat välillä eikä mitään nopeita kävelylenkkejä pysty tekemään.
Olen tehnyt jo listaa, mitä sairaalakassiin pakataan ja kyllä tuntuu jo tosi jännältä ajatella, että kohta on oma vuoro.. Helmikuussa on aika paljon reissuja perheen kanssa, joten musta tuntuu, että kuukausi menee kuin hujauksessa ja sitten onkin jo jännät paikat..Mulla on tosi hyvät fiilikset ja aion nauttia niin täysillä kuin vaan voi <3

Nyt kahvikuppi nenän eteen ja lukemaan teidän tammikuun kuulumiset!
 
Moikka!

Pikaisia päivityksiä tältä viikonlopulta myös teillekkin tänne. Kävimme perjantaina liikkeiden vähäisyyden takia Tayssin Svolla käyrillä ja ultrassa. Kaikki oli ok. Oikein hyvä fiilis jäi koko reissusta vaikka kovasti säikähdettiin!

Ultrassa selvisi, että mulla on koko masun ja kyljet peittävä laaja istukka. Pojan pää vastaa viikkoa rv37 ja painoarvio oli 2800g (rv 34+2 oli perjantaina). Virtaukset oli ok. Poika oli pysynyt poikana edelleenkin.

Tiistaina menemme tunnustamaan avopuolisoni kanssa isyyttä ja tekemään yhteishuoltajuuspaperit :). Pitää hieman tuosta pään koosta kysyä, kun jäi mietityttää.. Tiistaina alkaa myös virallisesti mammaloma vaikka tässä onkin jo tovi lomailtu!

T. Memmmmy & Poju rv 34+4
 

Yhteistyössä