~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Krokodiili
Napa: Ulos on pompsahtanut mullakin ajat sitten...

nystymuikio: Nyt toivotaan, ettei myrkytys pahene. Mutta pääasia, että tilannetta seurataan -> ryhdytään sitten heti toimenpiteisiin, jos siltä näyttää. Saatat päästä pian mahastasi :)

Raskausarvista: Vatsassa ei ole vielä yhtään. Reisien yläosissa ja etenkin kyljen puolella lantiolla/reiden yläosassa ikävä kyllä sensijaan on punajuovia... :headwall: Vatsaa olen rasvannut koko raskauden ajan ihan jollain tavallisella bodylotionilla.

tiitu87: Täällä osapuilleen samat tunnelmat...

( . ) Eilen oli pelkokeskustelu kätilön kanssa. Hän oli esim. sitä mieltä, että tarttisin lääkkeet nukkumiseen just nyt... Mutta en nyt vielä innostunut. Yöt ovat todellakin kyllä aivan surkeita, mutta koetan vielä jaksaa näin. Keskustelun perusteella kätilö teki alustavan synnytyssuunnitelman, joka sitten tulostetaan h-hetkellä vuorossa olevalle kätilölle. Sain myös ohjeeksi vakavasti harkita ulkopuolisen tukihenkilön mukaanottoa synnytykseen (isän lisäksi siis!!), saattaisi kuulemma minun tapauksessani olla hyvä vaihtoehto. Omaa äitiäni voisin kyllä harkita tässä yhteydessä. Ei ollut kyllä käynyt mielessäkään, että ottaisin jonkun muunkin sinne kuin puolisoni. Mutta sain laajat perustelut kätilöltä, miksi hänen ideansa olisi hyvä. Voisihan se olla :)

terv. Krokodiili 37+1
 
Heippa!
Kiitos kaikille, jotka olette kirjoitelleen isyyspakkauksen sisältövinkeistä. Olin juuri shoppailemassa sellaista, ja sunnuntaina ajattelin ystävänpäivälahjan lisäksi sellaisen antaa.

Tuuppasin päivällä rakkaani tienpäälle ja viikonlopuksi laskettelukeskukseen kavereiden kanssa. Olen tosi iloinen, että hän saa koko viikonlopun itselleen ja touhuta ystävien kanssa mitä tahtoo. Me ei koskaan kyllä muutenkaan lasketa toistemme menemisiä, mutta väkisinkin hän joutuu jatkossa olemaan "valmiustilassa" eikä tuollaiset viikonlopun yli menemiset onnistu samalla tavalla. Sitten taas kun nöösi on syntynyt. Mä saan nyt rauhassa shoppailla noita isyyspakkaustarvikkeita ja muutenkin yllätysjuttuja sunnuntaille. Kivaa!

Monet alkavat olla hermostuneita odotukseen. Niin olin minäkin jo välillä. Sitten eilen tuli yllättäen sellainen olo, että oikeasti - tässä ollaan joka tapauksessa loppumetreillä. Kohta on kaikilla nyytit kainalossa ja uudenlainen arki alkaa. Ihanahan sitä on vielä silitellä masua ja tuntea kuinka pikkuinen siellä kasvaa. Kaikki nämä inhottavat kivut, supistukset, närästykset yms. loppuvat pian kuitenkin. Onhan tämä loppuaika, joka nyt on käsillä ainutlaatuista. Pikkuisten on hyvä kasvaa masussa ihan loppuun saakka, joten nautitaan nyt vielä siskot!

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

Hani-pöö & nöösi 33 + 4
 
onko kellään muulla pahoinvointia? mulla on nyt ollu kahtena iltana, tai eilen iski ihan hirveen pahaolo, eto, yökötti ja heikotti..ja nyt sama juttu.. kauheen levoton olo, menee kylmiä väreitä ja yököttää ja etoo..oon juonu kumminki tosi hyvin (vissyä ) ja syönykki..en ymmärrä mistä tää johtuu, tai onko sit ihan normaalia?! ainaki kurjaa :(
 
miimon Kiitos! Aika on mennyt tosiaan todella nopeasti. Ihanaa, että sielläkin on mies kotona!

Jemppi Piakista paranemista! :hug:

LillaMy Hyvä kuulla, että vauva mahtuu tulemaan alakautta!

tiitu87 :hug:

mirabel Tässä on muutama linkki:
http://www.nymbler.com/
http://www.thinkbabynames.com/
http://www.nordicnames.de/wiki/Main_Page
http://www.babycenter.com/baby-names
http://www.behindthename.com/
http://www.babynames.com/

Ne on aikalailla kansainvälisiä sivustoja, ja niillä on paljon hyvin erikoisia nimiä ja nimiä jotka ei tule meille kuuloonkaan... Toisaalta, on sit helppo eliminoida turhat nimet.

nystymuikio :hug: Toivottavasti vointi pysyy tasaisena! Ainakin ovat valmiina toimimaan, jos myrkytys pahenee, se on hyvä juttu.
 
Glow
Alkuperäinen kirjoittaja katariina00:
onko kellään muulla pahoinvointia? mulla on nyt ollu kahtena iltana, tai eilen iski ihan hirveen pahaolo, eto, yökötti ja heikotti..ja nyt sama juttu.. kauheen levoton olo, menee kylmiä väreitä ja yököttää ja etoo..oon juonu kumminki tosi hyvin (vissyä ) ja syönykki..en ymmärrä mistä tää johtuu, tai onko sit ihan normaalia?! ainaki kurjaa :(
On täälläkin :/ nyt muutamana päivänä tai iltana ja aamuyöstä myöskin. En käsitä mistä johtuu. Suht koht säännöllisesti ja jokseenki järkevästi koetan syödä ettei ainakaan mistään rasvaisesta tms johdu. Juomistakin menee, vettä aika paljon kun tuntuu että kokoajan on jano. En ymmärrä mistä tuo huono olo johtuu. Kaverini valitteli ihan samaa about viikko sitten. Hän on raskaana mua 2 rv:a edellä. Josko toi yökötysheikotus oloki nyt kuuluu vaan joillakin asiaan, ei kiva :x En muista että mulla kahdessa aiemmmassa raskaudessa olis ollu tätä (kään ) .

Paljoa ei muuten kerralla edes voi syödä. Äsken oli älytön nälkä. Söin 2 pientä leipää ja sit olikin muka ähky...
 
Me päästiin vihdoin miehen kanssa yhteisymmärrykseen nimistä. Nyt on sekä tytölle että pojalle nimi alustavasti lyöty lukkoon. Katsotaan nyt vielä että muuttuuko kunhan pikkunen nähdään livenä.

Raskausarpia Ei juurikaan ole. Olen kanssa aina rasvannut suihkun jälkeen kun oon muistanu.
 
Pitäisi kai itsekin ottaa tuo nimi asia ihan toden teolla puheeksi.. Itse tykkään ns vähän erikoisemmista nimistä kun taas tuo isukki tykkää ns perussuomalaisista.. Tyttöä tänne on siis lupailtu.. Hmm.. Meillä ois pojalle niin monta hyvää ja yhteistä nimeä.. Noh eihän sitä voi varma olla kumpi sieltä tulee ja toki tuo tyttönenkin on täysin tervetullut siinä missä poikakin! Kävin tänään vähän ostelemassa mikroa, valaisimia, varaamassa sängyn jne.. Sinne siis menivät rahat.. Ja jollain pitäisi tää kuukausi elää loppuun.. Pikkuiselle ostin pinniksen ja vähän vaatteita:) Hmm.. Nyt tosiaan muuten ymmärrän sen sanonnan että "odottavan aika on pitkä" :D Kaupoilla olessa vähän supisteli, viime yönä tuli muutama kivulias supistelu.. Maanantaina ois äippäpolille aika ja sitte perjantaina neuvola.. Nyt taidan vetäytyä sänkyyn:)
Zihihi ja Möngertäjä
 
Alkuperäinen kirjoittaja katariina00:
ah okei, menny ihan ohi...sori lillastina :ashamed:
Ei mua haittaa, tuli vain mieleeni mainita, kun kyselit... Kun mietin, että josko tämä ennakoi jotain. Kun koko ajan on jotenkin huono/heikko/oksetus olo...
Mutta mene ja tiedä... Ehkä tämä tästä...
:D

Mua saa siis lisäillä siellä FB:ssä kaveriksi....
 
Vihdoin sain vaunut ja olen niin iloinen! Sainkin juuri sellaiset mitä olin hallunnut, vaikka olin jo tyytynyt toiseen malliin.
Löydettiin siittenkin vielä Brion Happy:n viime vuoden malli ja vielä juuri liilat, kun sellaiset halusin. Olin jo ehtinyt luovuttamaan, kun tuntui, että niitä ei mistään enää löydy. Tämän vuoden Brion väreistä (Musta, harmaa, ruskea, punainen ja sininen) en pitänyt, mutta Brioon olin tykästynyt. Mustat me olisimme ottaneet, jos näitä ei olisi löytynyt. Lisäksi meitä onnisti, kun näissä vaunuissa on viimevuoden parempi runko, eli saatiin sittenkin heittoaisa. Varsinkin bussissa siitä on varmaan hyötyä, kun saa sen työntöosan pois tieltä. Muutenkin vaunut tuntuivat viimeistellymmältä, kuin tämän vuoden kombi malli olisi ollut. Sitten vielä möivät vanhan mallin reilusti halvemmalla, kuin mitä se tämän vuoden malli olisi maksanut, vaikka siis tuli parempi runko ja erillinen vaunuosa.

Noh, olempas minä nyt materiasta iloinen... Mutta jotenkin on kiva, kun saa olla innostunut vauvavalmisteluista. Taidan olla konkreettinen ihminen. Olen tämän illan ihastellut ja hypistellyt vaunuja keskellä olohuonetta ja on ollut helppoa kuvitella vauva niihin.

Toivottavasti ei nyt sitten saada kuulla keneltäkään ilkeää kommentia siitä, kun vaunut ovat "tyttö" väriset. Lapsen sukupuolta me ei vielä tiedetä, mutta ei kumpaakaan haluttanut sen takia valita väriä, mistä ei oltaisi pidetty. Lasta vaunujen väri nyt ei tietenkään voi häiritä, mutta toivottavasti ei ketään muutakaan. Varmaan vaan lapsi huomaa ilokseen, kun äiti ja isä iloisina työntelee pirteän värisiä vaunujaan. :D Onhan niitä tietenkin aina ilkeitä kommentoijia, eikä niistä pidä välittää. Mennä vuonna serkkuni sai kuulla häissään, että ei ole ollenkaan oikea morsian, kun ei ollut päällä valkoista kolttua.

Oletteko muuten kuulleet niistä tutkimuksista, jossa on kerätty ylös minkälaisa kommentteja ja muita reakointeja lapset on saanut, kun niitä on puettu vuorotellen pojiksi ja tytöksi? Pojiksi pukeutuneita kehutaan reippaiksi ja rohkeiksi ja tytöiksi pukeutuneita näteiksi ja kilteiksi ja niin edelleen. Vaikka siis kyseessä sama lapsi. Mitä jos haluaisinkin kasvattaa tytöstäni rohkean ja pojastani tunteellisen?

Raskausarpia ei ole. Jos minulle niitä olisi tullut, niin koittaisin olla asiasta huolehtimatta, kun mulla on ollut sellainen käsitys, että se on perinnöllisistä tekijöistä kiinni tuleeko niitä vai ei, että jos niitä on tullakseen, niin mitään ei oikein voi asialle tehdä. Minun äidilläni ei ole yhtään, vaikka on neljä lasta saanut. Onkohan muuten suonikohjujen saaminen kanssa perinnöllistä? Niitä minun äidillä on raskauksista tullut.

Oikein mukavaa perjantai-iltaa kaikille!

Talvimama 34+4
 
katariina00: Sulla taitaa olla saapuneet kansio täynnä. Minäkään en saa viestiä tulemaan perille...

Täällä on pesty kaikki vauvan vaatteet. Jouduttiin käymään pesemässä ne muualla, koska omasta kaivosta meinasi vesi loppua. Onneksi sitä on nyt tullut jo lisää. Jospa jatkossa voidaan pestä vaatteet taas kotona.

Remontilla meinaa tulla kiire ja se ottaa välillä hermoon. Toivon mukaan saamme sen tehtyä ennen kuin joudun sairaalaan. Perjantaina 19.2 päätetään sektiopäivä. Toivon, että tämä kaveri leikataan jo helmikuun lopussa. On meinaan isokokoinen. Ja poikittain viihtyy masussa.

MayaM + PikkuVeturi 36+0
 
Täällä käyty tänään vikassa neuvolalääkärissä. Ultralla katottiin vauvan kokoa ja lääkärin mukaan olis 2560g. Ite kuvittelin et olis ollu pienempi. Kohdunsuu oli auki sormelle ja paikat pehmentyny. Kysyin lääkäriltä et uskaltaako vielä lähteä viikonloppuna Helsinkiin ni sanoi että uskaltaa kun ottaa rauhallisesti ja pitää taukoja välillä matkan aikana. Täältä sinne ajaa noin 3 h. Meinataan siis huomenna lähteä miehen kummitytön synttäreitä viettämään. Ja lääkäri tokas nauraen et onhan siellä matkalla noita sairaaloita. Hyvä mieli jäi kyllä lääkärikäynnistä, yleensä kyseinen lääkäri on aika juron olonen mut nyt oli niin lepposalla päällä :LOL:

Miten muuten teillä joilla on peräpukamia ja olette synnyttäny ni peräpukamat on käyttäytyny synnytyksessä? Mua hirvittää ku on tullu tässä vuosien saatossa pukamia ja välillä ihan suoli tunkee ulospäin ja pelkään et synnytyksessä se oikeesti tulee sieltä ulos ponnistuksen voimasta? :eek:

Jotain muutakin piti kommentoida mut en nyt enää muista mitä. Hyviä illan jatkoja kaikille maaliskuisille :wave:

Mamu-78+masuasukki 36+1 :heart:
 
Nyt on työharjottelukin ohi. Koko illan oon nukkunu tai torkahdellut sohvalla. Nyt kun tietää että voi rentoutua niin huomaa miten väsyny sitä oikeesti on. Samalla tavalla kävi joulun paikkeilla kun yhtäkkiä oli lomaa koulusta ja monta vapaapäivää putkeen töistä.

Raskausarpia Ei ole vielä ainakaan tullu uusia ja lähes neljän vuoden takaset ei oikeestaan enää näy. En ole sen kummemmin ihoa rasvaillut, se että tuleeko niitä arpia on enemmän ihotyyppikysymys.

Nyt en muista mitä muuta pitäis kommentoida ja silmät alkaa taas menemään kiinni joten hvyää yötä kaikille.

Fantaihana 35+4
 
Pikaseen vaan.... Äippäloma alko täälläkii! Kasseja oon pakkaillu kun neuvolasta kehottivat, on jo nii kärkyllä kuulemma. Ens ke ois äippäpoli et tarkistaavat alakerran tilanteen, saas nähä onko nää supparit mitää tehny! :/

Mamali ja discobaby 35 iha just kohta =)
 
Talvimama: Noista tutkimuksista (tyttö-poikakohtelu). Lempikirjailijani on kirjottanu kaverinsa kanssa kirjan Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka eivät auta toisiaan, joka kertoo just tästä tyttöjen ja poikien huomaamattomasta erilailla kohtelusta. Oon lukenu ton kirjan muutaman kerran jo ennen raskaaks tuloa ja nyt pari kertaa sen taas luin läpi raskauden aikana. Mielenkiintoista, todella :) Suosittelen kirjaa kyllä. Pistää miettimään :D En kuitenkaan ite ota mitään stressiä moisista enkä jaksa uskoa et halittelisin&pusuttelisin tyttöä enemmän ku poikaa. Tai antaisin pojan kolhia enemmän itteään ku tytön. Mut mistäs sitä ikinä tietää, harvempi noissa tutkimuksissakaan sitä on tietoisesti tehny.. :)
 
ja minä oon täällä heti kukon pierasun aikaan. :headwall:
alkaa hajottamaan ku ei unta tule.. viime yön nukkunu taas pyörien ja vessassa käyden..
tosin, onhan ne 5 tunnin unetki parempia ku 2 tunnin. :|
Näin ihmeellistä unta.. näin et lillastina lähti nyt yöllä synnyttämään. :D

Kyllä vaan voi tulla tylsä päivä tänään.. istua taas kerran kotona, yksin. :B tosin mä varmaan tiskaan jossain vaiheessa päivää mutta siihen ne hommat sit loppuuki.. ei ees pyykkiäkään ole mitä vois pestä. Taitaa mennä siihen että menen nukkumaan puolilta päivin uudestaan. :) oon hereillä muutaman tunnin ja nukkumaan.. siihen on minunki rytmi menny.

Yöllä taas kipuili minkä kerkesi.. sais tulla jo niiiiiin kovasti että lähtö tulis..
Ja huolestuin eilen kun ei pahemmin koko päivän aikaan tuntunu liikkeitä, mutta tänä aamuna herätessä myllersi silleen että se on vaan eilen levähtäny. :)
Nyt taas rauhottunu nukkumaan ku on saanu pikkasen aamupalaa nassuun. :)

Mie taas höpisen vaan tänne kaikkee vaikkei ees oo asiaa. B)

raskausarvista niitä löytyy mullakin.. mahasta ei ollenkaan mutta tissit ja takamus ja reidet ovat saaneet kauheet jäljet. Kauheet jenkkakahvatki on kerinny parin viikon aikana kasvaa tonne sivulle. :LOL:

napa on tällä hetkellä sellanen toooosi pieni kuoppa. Että jos raskaus jatkuu tässä vielä pitempäänki niin se tulee pullahtamaan ulos. :) koko aika pienenee tuo aukko.

pahoinvointia ollu itelläki.. ei mitenkään kivaa oo ollu kun massussa kiertää ja ei tiiä et tulisko vai eikö tulis. Viimeksi nyt aamulla ku heräsin niin oli pakko sitten nousta ylös ja ruveta syömään et helpottais. Vaikkei mulla ees oo nälkä niin mun on pakko syödä jotain että se olo lähtee.. Välillä tulee vaan yhtäkkiä sellanen yökki refleksi kun on paikoillaan. :/ ei oo ollenkaa kivaa.

peräpukamat vaivaa täällä myös.. viimeksi kun kävin lääkärillä ja sanoin pukamasta, kun se pukama on "hirttäytyny".. niin se ei sanonu muuta ku että sepä lähtee sitten raskauden jälkeen.. :attn: no jeah right.. ja välillä on niin epämukava olo kun se on suurentunu. . :(

Viimesestä neuvolalääkäristä oli kans jotain puhetta.. mulla se oli joskus tammikuun lopussa.. ja mulle ei tehty sisätutkimusta.. joo vaikka mulla on paikat auki niin olis toisaalta taas ollu kiva tietää että onko auennu lisää.. hoitajaki kysy että onko paikat auennu enempää.. mä vaa olin että ei se tehny ees sisätutkimusta.. Täällä on kyllä tosi hiljanen neuvolalääkäri, ei oo kauheen puhelias. hyvä ettei ultranki aikaan vaa vetäny näyttöö itteensä päin että mä en nää mitään. :|

Jospa mä lopetan tän "turhanpäiväsen" höpöttelyn. :LOL: hihihi

mussu ja tomppa 37+3 :heart:
 
Eilen heräsin tajuumaan kun juttelin ystävieni kanssa, että tää toukka voi päättää tupsahta maailmaan ihan millon vaan... ja siis toivottavasti pysyykin vielä sisällä. kun vikkoja o kuitenkin vasta 33 + 4 mut perjaatteessa... aikasemmin on ollu vaan sellanen olo et viel on pitkä aika... tajusin et pitää varmaan rupee ainakin ajattelemaan sairalakassin pakkaamista ja pinnasängyn kasaamista, jonkun verran vaatteita oon jo pessy. ei sinällään et tässä vielä mikään kiire oo, mut en kummoinkaan haluu et asioit jää hirveesti tekemättä.
täytyis soittaa viel sairaalaanki ja varata tutustumis käyntikin... normaalisti organisoin ja järjestän kaiken todella hyvin... aika menee liian nopeasti....

missäkohtaa teillä on maha laskeutunu?... mul on tainnu tehdä sen nyt ... ilman et oon ees huomannu... :D sairasta...

Raskausarpia ei ole tullut... katotaan sit synnytyksen jälkeen uudestaan..
ja napa on pysyny paikallaan... =)

Karol82 ja toukka 33+4
 

Yhteistyössä