Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme


Poika kasvaa ja ristiäiset lähestyy!
Lähetin kortit,että sitten vieraat kerkiää valmistautumaan kauimmat sukulaiset tulee Utsjoelta!
Olin tänään ostoksilla ja löysin ihania vauvanvaatteita ne oli niin ihania ja halusin ostaa ne kaikki ja tuhlasin niihin 300e, HUPS! Mies kysäsi et mitä oot oikee ostelluXD. Sisältys tohon hintaa kyllä esikoisellekkin aika paljon vaatteita. Ihanin vaate pojalle oli Gantin haalarit. Ne oli niin ihanat ja oli pakko saada ne.
Ja pesukone o pessy sitten niitä tässä pari tuntia.
Flunssä iski miehelle eilen mutta onneksi ei ole paha, ihan pinetä nuhaa.
Yörytmi
Noin muodossa.
Mennään nukkumaan n. 21.00-22.00
Herää n. 2-4
Sitten herää 7-8
Yöt menee hyvin, joka on hyvä asia!
Hymyjä on nähty jo parisen kappaletta!

Alina ja Poika pian 7vko
 
Neuvolakuulumiset 5 viikon ikäisenä:
paino 4020g, pituus 54cm ja pipo 38,2

ja kommenttina päälle vielä että hienosti kasvaa!

Harmia meillä aiheuttavat mahavaivat ja neuvolasta käytiinkin tänään näyttäytymässä vielä lääkärille. Todettiin onneksi pelkiksi ilmavaivoiksi, tosin ei se pientä lohduta siinä itkussa, mutta siis onneksi ei mitään vakavaa, tosiaan harmillista vain. Nyt relatipat käytössä ja koitetaan syödä muuten kuin hotkimalla...

Yörytmi meillä vielä täysin hukassa, noin 2-3 tunnin välein heräilee syömään, sitten voi yhtäkkiä tullakin neljän tunnin pätkä.

sallamaria84 ja Bear
 
Pitäisköhän tänne ehtiä joskus jotain rustaamaan?
Pientä haipakkaa on, kun neiti on vaativa tissitakiainen (juu yhä vain tappelen, en halua lopettaa imetystä kokonaan) ja esikolla on ihan järkky uhmaviikko takana. Siis sanoisinko kauniisti, että hermot on mennyt joka päivä sen 10 kertaa. Tiistaina ymmärsin jo olla reagoimatta... Toimii meillä hyvin, kun jätän jätkän makaamaan ja huutamaan ihan rauhassa...
Mutta tunteet vaihtelee päivässä raivosta, naurusta ihan itkuun asti, päivittäin.
Neidin imetystä en halua lopettaa, vaikka pitäisi jo pikku hiljaa alkaa tunnustamaan tosiasiat. Ei se maito riitä, vaikka mitä tekisin. Olen kyllä ihan reilusti tuota korviketta vetänyt peliin, mutta yritän silti väenvängellä imettää... Ei vain esikon uhmaa yhtään auta tuo neidin 2½ tunnin syöntimaratonit...

Nyt olis piparit leivottu neidille juhliin. Tehtiin pienen pieniä kädenjälkiä, joihin tulee päälle vaaleanpunainen kuorutus. Laittelen kuvia sitten, kun ovat valmiit. Kaveri teki kakkuun koristeet ja ne pitäis mennä Nummelasta hakemaan... piti jo tällä viikolla, mutta en ole ehtinyt yksinkertaisesti. Mun puolelta on sitten kaikki tehty... mummi tekee loput. Hössöttää ihan älyttömästi, mutta se suotakoon hälle. :heart:

Yörytmi meillä on vähän mikä on. Neiti nukahtaa 23.30-01 välillä syönnin jälkeen. Herää 4.30-6 välillä syömään ja nukahtaa sitten uudestaan. Esikko herää siinä 7-7.30 ja sitten herättää neidin samalla. Sitten jo syökin uudestaan...
Päivä meneekin aika leppoisasti... Yleensä mennään ulos 9-9.30, jolloin neiti menee vaunuihin nukkumaan. Sisälle tullaan noin puolilta päivin syömään ja sen jälkeen mennään kaikki 3 päikkäreille; neiti ulos parvekkeelle. Nukkuu siellä sitten noin 13-16 välisen ajan... Ja sitten alkaakin taas tissittely, välillä nukutaan ja seurustellaan...

Jaahas... meillä kutsutaan taas maitobaaria :D
 
Huomenta!

LillaStina kovasti jaksuja sulle imetyksen ja uhmiksen kanssa :hug:
Meillä jatkunut kans tää taistelu tuon pikkuneidin kanssa :ashamed: Viimeyönä 11 aikaan heräs ja hirvee raivo päällänsä tuli meidän makkariin, huusi, löirepi peittoo niin eikös siihen tappeluun sit vauvakin reagoinut ja alko itkee, mies menettää hermonsa ja raivoo sit mulle :ashamed: ei auttanut kuin lähtee taas alakertaan sen kanssa, laitto Ti-Ti Nalle dvd.n pyörii, mun ois pitänyt muka jäädä kans niin jostain syystä meni sähköt koko olkkarista :/ onneks tuo sulakekaappi tuos eteisessä mistä näppärä kääntää tuo olkkari pimeeks, neitin ei auttanut kuin tulla nyyhkyttäen mun kans nukkuu, kamala äippä toisella ;) Neuvolassa puhuttiin tästä niin meinasi et osakseen myös mustasukkaisuutta et tällä hakee äipän huomiota :(

Yörytmi aikasta pitkälti et ilta tankataan tissillä et nukahtaa sit siin klo 21 paikkeilla ja herää sit syömään 2-5.30 väliin et nukkuu sen 5-8,5h yössä putkeen .

1kk mitat; 3,960kg (synt. 3,560) ja 53cm (47,5) eli kivasti oltiin kasvettu =)

jaahas, kaipa se on mentävä, palaillaan :wave:
Ävm70 ja Nuppu 1kk1pv :heart:
 
Pitkästä aikaa täällä. Oltiin vauvan kanssa melkein viikko kysissä rs-viruksen takia. Nyt pikkuinen on tervehtynyt ja ite yritän kuroa univelkoja kiinni. Kyllä on nämä ensimmäiset viikot mennyt ihan sumussa. Ensin ite pidin rintatulehduksen, sitten keskimmäinen tuli kuumeeseen ja korvatulehdukseen ja samaan syssyyn vauva sairastui. Jospa tää nyt alkais tästä tasaantumaan.
Vatsavaivoja meinaa meilläkin olla iltaisin. Alkaa n.19.30 ja rauhottuu n.22.30-23.30. Ihme juttu. Jekovitit on vaihdettu gefilus 3d tippoihin, ja vähän on ehkä sen jälkeen rauhoittunutkin..
Rintamaidolla mennään. Välillä iltaitkujen aikaan olen miettinyt, josko maito ei riitä ja on nälkä ja olen tarjonnut tuttelia, muttei ole kelvannut, eli ei kai se sit nälkää ainakaan ole.
Ehkäisyä meille ei oteta käyttöön. Tervetuloa uusi raskaus jos on tullakseen. en kyllä uskokaan, että heti tulee, koska ongelmia on tällä saralla ollut.
Jaksamista kaikille ja ennen kaikkea triplat-74:lle!
Miiru
 
Pikaisesti kirjoitan kun nyt hetken tauko itellä..

Eilen siis kotiuduttiin sairaalasta, jonne sunnuntaina
jouduttiin RS-viruksen takia..
Ihan paras synttärilahja mulle toi kotiin pääsy!

No, isompi neiti sitten oksenteli eilisen, mitähän tautia
sillä sitten oli..?

Nyt taitaa tuo pikkuinen taistelija taasen heräillä,
joten pakko mennä...
Mutta tuun kirjotteleen paremmal ajal koko sairaalareissun..

 
LillaStina jaksamista imetyksen kanssa. Meillä myös löytyy melkonen tissitakiainen.

Neuvolassa käytiin ja mitat 5 viikkosena ja 2 päiväsenä oli seuraavat:

Paino 5290 g
Pituus 60 cm
Pään ymp. 40,5

Hyvin siis kasvaa ja kaikinpuolin muutenkin meillä on asiat hyvin. Ja ihania hymyjäkin jo useesti saadaan. :heart:
 
Mekin tullaan mukaan !

Olen käynyt lukemassa mutta en ole ehtinyt kirjoitella, nyt "Op" nukkuu rattaissa ulkona,joten pääsin koneelle rauhassa.

Op on jo vähän yli 2 kuukautta vanha! Aika menee nopeasti.. :D Ristiäiset meillä oli kaksi viikkoa sitten ja kutsun täällä lastani nimimerkillä "Op".

Imetän ja minusta se on helppoa ja mukavaa. Ymmärrän hyvin että jollain se ei onnistu, eivätkä pidä siitä, mutta minulle se on onneksi ollut helppoa ja mukavaa. Ainakin vielä.. ;)
Tuttelia on saanut jos on isällä tai mummulla hoidossa. Aloitin itse jumpat 3 viikkoa sitten ja olen käynyt 3 kertaa viikossa spinningissä/combatissa/salilla. Aluksi oli tosi rankkaa, mutta nyt on tullut jo himo... Vauvan kanssa on tosi ihanaa, mutta aijon pitää omasta ajastani kiinni (jolloin myös mielenterveyteni pysyy hyvänä) ja käydä liikkumassa sen 3 kertaa viikossa. Op on silloin hoidossa 1,5 h ja yleensä ajoitan sen siihen aikaan että Op nukkuu. Toki on muutaman kerran herännyt, ja ovat Tuttelia antaneet mitä pikku herra iloisesti syö! (onneksi, sillä muuten tuo harrastus ei olisi mahdollinen)

Viikko sitten 2 kk neuvolassa:
4580 g (syntymäpaino 3180g)
56 cm (50 cm)
Katson täällä muiden lukuja, niin tuntuu oma poika aika vähän kasvavan.. Mutta neuvolassa ovat tyytyväisiä pojan painon nousuun, että taitaa riittää..

Parisuhteestakin on tullut pidettyä huolta, kaksi viikkoa sitten lähdettiin miehen kanssa yhdessä ulos. Kahden tunnin jälkeen soitin saako tulla jo kotiin..
:whistle: No, oltiin me sitten loppujen lopuksi 5 tuntia parantamassa parisuhdetta ja kivaa oli . Mutta ihanaa oli tulla kotiin vauvan luokse!! Ja muutama siideri kosahti hattuun ihan mukavasti.. ;) Hoitajat olivat onnellisia saadessaan hoitaa pientä poikaamme, eli kaikille jotain!

Op on iltaisin vähän huudellut ilmavaivojaan muutaman viikon, ja Cuplatonilla ja hieronnalla on rauhoittunut. Joka ilta hieron Op:n mahan ja "jumpautan" jalkoja. Op tykkää ja hymyilee, ja pieruja tulee paljon... :LOL: Kauhea käry ja onnellinen pieni mies ! :LOL:

Meillä siis menee kaikenkaikkiaan hyvin! Elämä on sitten ihanaa!! :heart:

t. nalle1puh ja Op 2 kk 4 päivää
 
Pikaisesti kysyn onko täällä muita iltahuutaja-vauvoja? Meillä 3 vko ikäisenä alkoi iltahuudot, kädet ja jalat viuhtoo, kitisee ja välillä huutaa ja imaisee rinnasta pari kertaa, sit taas huutaa, viuhtoo ja imaisee...

Vatsavaivoja oli aluksi mutta nyt ei oo enää niitä. Viikko sitten aloin antaa iltamaidot pullosta. Ja se on auttanu! Ei niin kauaa huuda ja kitise, syökin levollisemmin pullosta! Mitä tää vois olla? Eikö maitoa tuu tarpeeksi? Oon yrittäny sit iltaisin pumputtaa mutta aina ei jaksa :(

En tiedä loppuuko meillä imetys ennen pitkää tän takia. En kuitenkaan jaksa sitä iltakitinää ja narinaa ja huutoa ja tissillä rimpuilua, vaan annan mielummin pullon. Kun uneen päästään, nukutaan 3-5h sen jälkeen. Käytössä myös rintakumit, niin matalat rinnanpäät ettei onnistu muutoin... Esikoista imetin 3,5kk mutta tää taitaa loppua jo aikasemmin :'(

Inhoan imettämistä yli kaiken, just kun se on niin säätämistä. Oli esikoisen kanssakin. Ja koskaan ei tiedä millon seuraava nälkä, ei voi suunnitella ulkoilua jne. Miksi pitää tuntea näin paljon syyllisyyttä että antaa pullosta?? :'(
 
Minna77 meillä ihan samanlainen yörytmi. Pari kertaa yössä herää syömään ja nukahtaa sitten, aamulla sitten haluaakin jäädä hereille ja tykkää seurustelusta kovasti. Mitään ei tarvinnut sen kummemmin tehdä päivärytmin aikaansaamiseksi. Toivottavasti tämä pysyisi tälläisenä! Päivisin on meidän poitsu valvonut vaihtelevasti, joskus on raskasta, jos koko päivä menee valvoessa. Ei ehdi mitään tekemään, edes suihkussa käymään, kun poitsu alkaa heti kätisemään, jos ei ole sylissä tai ei hänen kanssa seurustella.

nalle1puh , sulla tuntui olevan kivasti hoidossa toi oma aika. Täytyy itsekin järkätä jotain vastaavaa, kun nuppi on ollut vähän kireenä. ;) Miten sulla on kuntoilu onnistunut, kun imetät? Tyhjennätkö rinnat jotenkin erityisesti ennen kuntoilua? Minua vähän mietityttää sattuuko rintoihin kuntoileminen tai valuuku niistä hulluna maitoa...

Miehen oma aika on aiheuttanut minussa mustasukkaisuutta. Mies pystyy vielä käymään ulkonakin ja minä en enää edes kioskilla ilman, että kotona jo nuorimies saataa kaivata sydäntäraastavasti huutaen. Kumpa saisi muutaman päivän lomaa, kävisi jossain hemmotteluhoidoissa, vaatekaupoissa ja hoitaisi papereita ja muita asioita kotona, niin ja kävisi ulkona vähän irroittelemassa! Ei saa käsittää väärin äidin kulta mussukka on valloittanut tämän naisen sydämmen täysin, mutta omat rajansa tuntee... paljon iloisempi jaksaisin olla, jos nyt saisin vähän lomaa!

Talvimama ja poitsu 5 viikkoa 5 päivää
 
Tänään käytiin 1kk-neuvolassa. Hyvin on tyttö kasvanu:

Paino 4940g (3610g)
Pituus 55,5cm (50cm)
Pää 38,3cm (35,5cm)

"Tyytyväinen, rauhallinen vauva. Kasvaa hyvin, rintamaito riittää. Iho ja napa siistit. Vauva katselee jo virkeästi, katsekontakti tulee hetkeksi. Kaikki hyvin."

Eilen otettiin miehen kans omaa aikaa ja käytiin elokuvissa. Kyllä sitä vaan silti ikävöi kovasti lasten luo.. :ashamed:
Toissapäivänä söin sipulia ja siitä saatiin maksaa kovaa hintaa loppupäivä: neiti huusi puukossa vatsavaivoja ja ikävästi palasi esikoisen koliikki mieleen.. :/ Ollaan kyllä äärimmäisen onnellisia (ja onnekkaita!), että neidillä ei ole muuten mitään vaivoja ollukaan! :) Möytkylän iltahuutamisesta tuli kyl tuo esikoisen koliikki mieleen: herra huusi pää punaisena, selkä kaarella tuntikausia kunnes väsyi ja nukkui yöt kuitenkin hyvin. Ja silloinkin maitoa kyl riitti omasta takaa hyvin ettei se tosiaan nälkää huutanu. Ja alkoi 3 viikon iässä ja loppui n.4kk iässä. Onneksi tästä ajasta hyvin hatarat muistikuvat :LOL:

Rintareppua ollaan nyt kokeiltu ja ollaan oltu erittäin tyytyväisiä siihen manducaan (kiitokset vielä teille, kun annoitte vinkkejä hyvästä rintarepusta :hug: )

Nyt esikoinen kaipaa huomiota kun neiti on mummin sylkyttelyssä :)

mobic ja pinse 1kk 1pv :heart:
 
Mukana olen!

Tänään oltiin neuvolassa ja vähän alle 3-viikkoisella Leolla mitat seuraavanlaiset:

Pituus: 53,6 cm
Paino: 3762 g
Päänympärys: 37,2 cm


Paino oli siis noussut 200 g kymmenessä päivässä. Eli rintaruokinnalla jatketaan, vaikka olen (turhaan) epäillyt maidon riittävyyttä. :)

Meillä vatsakivut vaivaavat vauvaa päivittäin. :/ Vaikka olen yrittänyt vältellä tiettyjä ruokia. Täytyy ottaa rela-tipat kehiin jos ne vaikka auttaisivat.
 
Täällä on ollu paljon hiljasempaa:D

Morjesta vaa.
Meillä olis ne ristiäiset sitten sunnuntain nimi tulee olemaan normaali ehkei nyt niin erikoinen mutta ainakin on nimi:)
Järjestelyt on jo kunnossa ja esikoiselle pitäisi hakea mekko sitten perjantaina.
Vappukin tulee ja ootan sitäkin jo innolla, vois tietty laitta sen ylioppilaslakin päähä täytyypä kaivaa se jstn:D Kovin railakkaasti ei voida juhlia, mutta aateltiin mennä piknikille lapset mukana. Ja sitten johonkin torille. Ja MANSIKOITA nams:p
Poika voi todella hyvin ja vatsavaivoja on ollut vain 2pv joskus 1vko-2vko sitten, joten hyvin ollaan siltä säilytty. Neuvola on torstaina niin nähään jo 2kk painon ja mitat, HUI kaksi kuukautta:O
Mutta menen valmistamaan murkinaa.

Alina ja Poika melkein 8vko KAI?:D

 
Laitan tämän nyt tännekin:

Apuuva! Nyt on toi toinen tissi ihan järkyn kipeä ja kosketusarka. Neiti sitä imi päivällä ja ei aamulla ollut mitään... Mietin vain, että johtuuko tää siitä ettei maitoa ollut ja sitä syötiin vai onko tässä nyt iskemässä tulehdus... Mietin vain, että pitääkö tässä nyt tehdä jotain?
Siis niille, jotka eivät vielä tiedä, niin olen siis tapellut tuon imettämisen kanssa jo 6 viikkoa. Nyt alan antaa periksi, varsinkin kun tuo tissi on niin järkyn kipeä. Muita oireita ei ole kuin tuo kipu... Sen takia mietin, että josko se on vain tuosta imemisestä... Jos se oli niin tyhjä ja kipeytyi, kun neiti yritti vain imeä ja imeä...
 
Mötkylä: Meillä huudettiin noin viikon verran iltasin ( ja päivisinkin). Heti pelästyin koliikkia, kunnes hoksasin että vauva syö paljon tiheämmin ja huomasin että rinnat on tyhjemmät. Neuvolassa selvisi että paino ei ollut noussut kuin ihan hitusen, joten nälkäähän raukka vaan huusi. Otin korvikkeen käyttöön ja huudot loppui siihen ja yöt nukutaan paremmin kuin hyvin. Nyt on menty rintamaidolla ja korvikkeella ( tarvittaessa, ei joka syötöllä ) viime viikosta ja vauva on tyytyväinen.

5 viikon neuvolassa mitat 57cm ( s.52cm) ja paino 4825g ( s.3605g)

Vatsavaivat meillä saatiin kuriin cuplaton ja gefilus d-tippa yhdistelmällä.

Abello ja poitsu 6 vk

 
Mä lypsän ihan maidon ja annan sen iltaisin pullosta. Joskus menee seassa korvikettakin, riippuen siitä miten oon jaksanu pumputa. Tällä vältetään iltahuuto. Nyt oon joutunu antaan päivisinkin joskus pumputettua maitoa pullosta, kun vain raivoaa tissillä. En kyllä kauaa jaksa pumppailla jos nyt kokonaan tissistä vierottuu. Miten muilla sujuu osittaisimetys, eikö muilla raivoa tissillä?? Millasia pulloja teillä on käytössä? Meillä Mam ultivent, vaimikäsenytoli...
 
Ei meillä raivota tissillä, on yllättävän tyytyväinen ja rauhallinen. Mutta eipä ollut esikkokaan sellainen raivooja.
Pulloina meillä on ihan normi/peruspulloja, joita lähikaupasta saa. Ei siis mitään hienoja aventteja tms. Onko ne sitten ainun pulloja vai mitähän lie?
 
Oon käyny tätä ketjua lueskelemassa mut en oo saanu aikaseks mitään kirjottaa.. Nyt kuitenkin.. Eli pikkuisemme syntyi 9.4(ei siis maaliskuussa,mutta mieluusti teidän parissa jatkaisin jos vain sallitte?) Painoa neidillä oli 3688g, pituutta 50cm ja pipo 37cm.
21.4 Kasvaa hyvin rintamaidolla. Paino 3780g.Virkeä. tyytyväinen.silmät, suu siistit. napa puhdistettu. iho hyvä. Että näin:) Yöt nukutaan täällä yhdellä tai kahdella syötöllä ja ylös noustaan joskus 7-10 välillä.
 
Hei!

Mulla oli tänään kunnon perheenäidin survivor-aamu. Kahdeksan aikaan vielä isommat lapset pukematta ja vauvalla soossit vaipassa ja nälkä ja puoli yhdeksältä piti olla eskarissa ja heti sen jälkeen neuvolassa. Lisäjännityksenä auton temppuileva avain/virtalukko, joka ei nyt onnelks temppuillu. Eikä ees myöhästytty eskasta kun 5 minuuttia.

Vauva (ikää reilut 3vkoa) on edelleenkin ollut rauhallinen ja helppohoitoinen. Pelkällä imetyksellä on hyvin pärjätty. Onneks poika imee nopeasti niin ei tarvii koko ajan sängyllä pötkötellä. Oon kai tumpula kun en oikeen osaa muuten kun sängyllä kyljellään imettää, kun ei oo tullu sitä imetystyynyäkään hommattua.
Neuvola oli 4-vuotiaan, joten ei ole vauvasta uusia mittoja ilmoittaa.

Eilen testasin manduca-kantoreppua ja minäkin sitä lämpimästi suosittelen. Lasten kanssa kävin ulkoilemassa vauva manducassa ja vauveli vaan tyytyväisenä nukkui lähes koko ulkoilun. Hetken aikaa ähki hereillä välistä ja sitten taas nukahti. Hyvä kun ei tarvinnu ollenkaan huolehtia onko vauvalla sopivan lämmin, kun oli tuossa rintarepussa ja minun fleecetakin sisällä niin tiesi että sopivan lämmintä pojalla on varmasti. Paljon paremmalta poika tuntui rintarepussa kantaa kuin loppuaikoina mahassa. :)
 
tänään se tapahtui. Sain ensimmäistä kertaa täyslastit päälleni. Syötin likkaa sohvalla ja yhtäkkiä alkoi tuntua oikein lorinaa. Vaippa valskasi ja sain päälleni tuntuvan lastin sitä itseään. Myös sohva, lattia, sohvapöytä ja kylpyhuone sai osansa. Ihanaa!!! :D :LOL:
 
Pitkästä aika kerkisin minäkin lukemaan, mutta onneksi tekstiäkään ei tule sitä vauhtia kuin loppuvaiheessa siihen odotuspinoon. Kaikilla muita kiireitä. :)

Poika on huomenna 6 viikkoa. Täysimetyksellä, välillä saa nopetastikin syötyä, mutta välillä pitkiä ja tiheitä imusessioita pitää. Lisää ei ole kuitenkaan ekan parin viikon jälkeen pullosta antanut. Välillä oli mahakipua ja huutoja aika reilustikin, ei millään rytkillä eikä selvästi iltaisin, vaan ihan satunnaiseen aikaan päivästä, myös aamuyöstä, huuto jota edes tissi ei rauhoittanut ja lopuksi vaivala tuleva ilma/kakka. Eilen ostin Disflatylia (esikoisen aikana Cuplatonista kokemus, että se ei auttanut yhtään, siksi valitsin nyt eri valmisteen), ja voihan se olla sattuma tai pelkkä toive, mutta viimeisen vuorokauden aikana sellaista itkua ei ole tullut (vaihteleehan se muutenkin) ja yökin meni paremmin. Jospa se auttaisi...
'
Ja rytmiä ei ole meillä ollenkaan, nukahtaa joskus illalla klo 20-24 välillä, herää yöllä syömään 2-3-4-5 kertaa, aamulla herää klo 5-9 välillä, joskus valvoo yöllä tunnin-puolitoista, mutta ei aina... Ja päivällä nukkuu satunnaisiin aikoihin pari pitempää unta (tunnin-kaki-kolmekin), ne joko (liikkuvissa) rattaissa tai kantoliinassa tai isin sylissä (iltaisin isi ei raaski sitä laittaa sylistä pois... enkä raaski käskeä, vaikka eihän se hyvä tottumus ola...), ei ikinä sängyssä.

Eka hymy tuli joku päivä sitten, pää ei vielä nouse, kuin ihan vähän mahalla ollessaan, mutta katsella seuraa kun lelua liikuttaa silmien edessä.

Tänään kai päätimme nimen, vaikka ristiäisiin on reilu kuukausi.

Mirabel ja Ottu 5vko6pvä
 

Yhteistyössä