Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

Pojalla tänään 1kk, täynnä!
Pari ihanaa hymyä on nähty. =)
Kerroin tuosta yhen illan imetysmaratoonista, oli tosiaan onneks vaan maidon lisätilaamista. Seuraavana iltana kun poika nukkui illan, niin olikin tissit tosi täynnä.

Meillä menee yöt niin että yhdeksän maita mennään nukkumaan, poika saattaa syödä jo kahdeltatoista ekan kerran, mutta monesti nukkuu kahteen tai kolmeenkin asti putkeen. Mutta toinen tai joskus kolmas syöttö on aina vailla viisi aamulla ja silloin poika yleensä on jonkun ajan hereillä ja ähkii ja puhisee ja kakkii. Sitten onkin vaippa vaihdettava ja jonkin aikaa yleensä pötkötellään vielä sängyssä ja noustaan kuudelta tai seitsemältä.
Joinain aamuina nukahdetaan vauvan kans vierekkäin vielä ja nukutaan pitempään. Päivisin ei oo mitään tiettyä rytmiä, poika saattaa nukkua pieniä pätkiä ympäri päivää tai yhdet pitkät unet ja pikku pätkiä muuten. Poika tuntuu nukkuvan liikkeellä paremmin, jos on rintarepussa tai rattaissa tai autokaukalossa niin uni maittaa. Kotona jos pojan päivällä laittaa omaan sänkyyn niin aika varmasti melkein heti herää.

Huomenna 1kk neuvola, kiva nähdä paljonko poika kasvanut. Sen verran on pyöreät posket pojalla ettei huolta kyllä oo. Niin joo, hormooninäppyjäkin on poskissa ja leualla.
 
Tulen tänne hieman myöhässä. :D Vihdoinki enemmän aikaa tulla tänne lueskelemaan juttuja. On sellanen ilmaki että saapi olla sisällä ja jos jättäis illaksi kaikki siivoukset. :)

Ja jos minunki tietoja päivitettäis? :)
Nii eli poika tuli 10.3. rv 41
syntyessä 3968g ja 51cm
1kk 4610g ja 55,7 , py 37,8
1,5kk 5610g

Niin ja maistraattiin ilmotettiin nimi jo etukäteen että saadaan asiat hoidettua ja kaikki maholliset jutut tehtyä. :)

Poika sai nimekseen Tomi Erik
Ristiäiset tosin on vasta 19.6. Pikkusiskolla ku on laskettu aika 10.5.
niin pidetään sitten yhtä aikaa.

Imetyksen oon lopettanut ja aluksi annoin korviketta ja nyt oon jo uskaltanu sekottaa pikkasen maissivelliä sekaan. :)
Nukkuminen oli alussa mitä oli. välillä oli sellasia öitä että nukku monta tuntia ennen ku heräs taas syömään. Tällä hetkellä rupee nukkumaan 20-22 aikaan ja nukkuu 5-7 tuntia ennen ku herää ja sillonkaa Tomilla ei välttämättä ole nälkä. Että pelkästään haluaa tutin tai viereen nukkumaan. Iltasin laitetaan pinnikseen nukkumaan ja yöllä otetaan viereen nukkumaan. Parhaimmillaan Tomi nukku 13 tuntia, välissä oli vaan muutaman kerran parin minuutin heräilyä ja sillon otti pikkasen lisää maitoo. :)
Tunnostaa ettei päivisin pysty sisällä nukkumaan, tai sillee että se on tosi levoton sisällä nukkuessa tai ei nuku ku tunnin. Vaunuissa nukkuu sen 3-5 tuntia. Riippuen mitä teen ja missä oon. :D

Karstaa pojalla on paljon. :/ ja se tekee päivällä pojan levottomaksi ku niin paljon kutittaa. :/ oon koittanu harjailla sitä pois mutta ei sitä paljon lähde ja se on kerinny raapasta päänahkansa auki niin en uskalla öljyäkää laittaa. :(

Huomenna on 2kk neuvola ja reumalääkäri. :) jospa olis hyvät ilmat niin vois lähtee vaunuilla neuvolaan. :D

mussu ja tomppa 1kk 3vk
 
Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki näyttäisi edelleen hyvältä. Pituuskasvu on nyt tasottunut ja kyllä sen on huomannut, kun on alkanut tulemaan pojalle pyöreyttä.
Mitat oli siis seuraavat tasan 7 viikkosena:
Paino 5570 g
Pituus 60,8 cm
Pää 41,4 cm

Saatiin myös ensimmäinen rokote, vaikkakin kovasti yritti sylkästä sitä ainetta ulospäin, kun th sitä suuhun anto. Mutta kaipa sitä jotain jäi sisäänkin.

Itse olen myös päässyt taas urheilemaan ja eilen olinkin spinningissä. Ihan täysii ei vielä uskalla tehä, mutta kyllä se vaan tekee hyvää mielellekkin, kun vähän aikaa saa tehä omia juttuja ja pääsee vähän liikkumaankin.
 
Tänään ekaa kertaa jumppaan, jippii! Käytiin Bearin kanssa vaunuilemassa ja samalla ostin itselleni piristykseksi ja tsemppauslahjaksi pirteän keltaisen juomapullon, kyllä nyt pitäis bodypumpissa kulkea =)

Meillä alkanut jonkinlainen rytmi löytyä ja yöt sujunut nyt suuremmitta ongelmitta. Huutoa meillä riittää aamupäivisin ja sitten iltaisin edelleen, mutta joko minä alan sietää sitä yhä paremmin tai sitten se on vähentynyt... Käymme nukkumaan 22, syödään 1, 3, 6-7 ja sitten Bear siirtyy meidän sänkyyn kun mies nousee ylös ja me otetaan vielä yhdet unet yhdessä. Päivällä sitten yritetään nukkua kaksi pidempää pätkää ulkona vaunuissa, ja siitä marmatan nyt seuraavaksi:

Itkuhälytin oli ensin taivaallinen hankinta, mutta nyt se on alkanut toimimaan miten sattuu. Ostettiin käytettynä joku ei-tutun-merkkinen malli, joka onkin ilmeisesti tarkoitettu vain sisäkäyttöön. Todella kätevää... Vaunu-päikkäreiden idea on just siinä, että Bear nukkuu paremmin ja pidempään ja mulla olis aikaa tehdä mitä haluan ilman, että tarvii koko ajan olla kurkkimassa, että miten siellä pärjätään. No nyt siis kurkin, kun itkuhälyttimen vastaanottimesta kuuluu samanlaista ääntä, kun joku rallattaisi sirkkeliä korvan juuressa. Onko teillä suositella siis jotain luotettavaa, ulkokäytössä kestävää hälytintä? Kertokaa ihmeessä!

Nyt askarteluhommiin, sekä mammalla että mummolla on synttärit tällä viikolla, ja sitten vielä äitienpäivä :flower:

sallamaria ja Bear 1,5 kk
 
Heippa!

Kylläpäs täällä on hienosti kasvettu kun lukee teidän neuvolakuulumisia :heart:
Täällä moni aloitellut jo jumppiakin, mä siirrän suosiolla oman punttisalini syksyyn kun kesällä tuo uimalan sali aukee vasta klo 9.00 :ashamed: Jälkitarkastuskin vasta ensviikolla mut aattelin mä et jos perjantaina veisin itse jo pikkuneidin uimaan kun isosiskot eivät ehdi sitä viemään kun harrastukset taas pakkaa päälle :/ Pidän sit Nuppumme autokopassa altaan vierellä, niin tein pikkuneidinkin aikaan kun kävin itse uimassa ;)

sallamaria meillä on philipsin itkuhälyytin ja meillä ainakin se toimii moitteettomasti ulkonakin. Mulla on ollut se käytössä jo -07 et sillä uskallan sitä suositella ;) Sen saa joko pelkästään pattereilla että myös verkkovirralla toimivaks. Itselläni on sisällä käytettävä verkkovirras ja ulkona patterit.

No niin, kutsu käy, palaillaan :wave:
 
Täällä kans käyty tänään neuvolassa kun paino ei ole noussut toivotulla tavalla puklailujen takia. Sitä tulee todella runsaasti ja on alkanut haista pahalle.

Nyt mitat:
Paino 4550g
Pituus 57 cm
Pipo 38 cm

Meillä siis hyvin siro neitonen, ikää tulee kahden päivän päästä 2kk. Rotavirusrokote saatiin ja onneksi pysyi sisällä, ei puklannut yli tuntiin että kyllä sinne siitä siis jotain jäi. Onko teille muille terveydenhoitaja sanonut että nyt kun se rokotus annettiin ni vauvan kakan kanssa pitää olla tarkkana ja pestä ja desinfioida käsiä hyvin koska siitä kakasta voi nyt saada itelle tai muille perheenjäsenille sen rotaviruksen? Me mennään hakemaan "kunnon" rokotus hiukan tavallista aikasemmin kun lähdetään etelään 1.6 ja vauva on sillon vajaa 3kk ja terveydenhoitajan mielestä se olisi hyvä ennen matkaa kuiteskin ottaa.

Ostettiin itkuhälytin ihan uutena ja Padwico merkkinen. On ollut hyvä ostos, toimii vähän liiankin hyvin kun kuuluu jopa tosta sadan metrin päästä koulun pihalta äänet :LOL: Sen saa kyllä säädettyä jostain niin ettei ottais ihan kaikkia ääniä mut en ole vielä kerinny sitä säätämään. Tänään kun olin eskoisen kanssa hammaslääkärissä ja jätin vauvan siihen pihalle nukkumaan itkuhälyttimen kera niin ihmiset kieltämättä hiukan kattoi kun taskusta kuului kaikki pihan äänet kun muuten oli niin hiljasta. Kyllä olen ollu tyytyväinen että ostettiin itkuhälytin, nyt pääsee suihkuunkin niin ettei tarvi toista raahata aina sitterissä mukana vaan voi jättää omaan sänkyyn nukkumaan ja hälytin vaan päälle.

Mamu-78 ja Sofia ihan pian 2kk :heart:
 
Pitkän typyn nimeksi tuli sitten Angeliina Lumikki Metsänneito + mun ja miehen vierasmaalainen sukunimeni ( ainoa laatuaan nimi koko maailmassa tuo Metsänneito ).
Su on ristiäiset ja pikku Angin nimi kaiverretaan kastemaljaan.

Phuuh jotenkin helpottava olo kun sai nimen annetuksi ja enää kaste edessä :D
!
Olipa vaikeaa päättää nimestä. Mies päätti lopulta etunimen ja eipä sitä enää muuttamaankaan kun kaikkien läheisten suuhun se taipui aika kivasti jo ekaan lempinimeenkin "Angiin".
 
Kiitos Sallamari, samoin sinulle.
Kiitos Riinanen :):)
Onnittelut muillekin lasten nimistä! Jännittävää aikaa itse kullekin kun uusi tulokas saa nimensä kirjoihin ja pian postilaatikosta tippuu kelan kirje jossa kelakortti.
 
Kertokaa, miten te muut nukutatte vauvanne? Siis päiväunille, yöunille? Meillä nukkuu aamulla n. 10 asti, joten aamupäiväunet tulevat siinä. Mutta pelkään, että pian alkaa herätä aamulla jo aikasemmin ja joudun NUKUTTAA aamupäiväunille erikseen. Päiväunille menee 12 aikaan ulos vaunuihin, ja sinne nukahtaa suht helposti, tosin voi joutua käydä 1-20 kertaa vetelemässä vaunuja ennenkuin vaipuu uneen. Nukkuu sitten n. klo 15-16 asti. Ja tuossa alkuillasta vaikuttaa taas väsyneeltä, enkä saa häntä millään uneen. Siitä sitten alkaakin usein iltahuuto, kun on liian väsynyt, ei jaksa syödä, eikä nukkua. Saattaa itkeskellä puoleen yöhönkin asti.

En jaksaisi 3x päivässä pukea ulos että saan nukkumaan, miten nukahtais sisälle?? Olemme siirtyneet pulloruokintaan, joten tissille nukahtaminen ei käy meille. Pulloon ei nukahda. Ei vieressä maaten, ei sitteriin, kantoliinaan kyllä nukahtaa mutta silloin pitää itse liikkua tosi paljon, ei voi tv:tä katsella tms.

Iltaisin kantelen tuntikausia ja hytkyttelen sylissä. Sitten kun olen saanut siirrettyä sänkyyn, voi vielä 1-2h herätä aina kun tutti tipahtaa, tuttia on siis melkein PAINETTAVA suuhun sängyn vieressä iltaisin joskus parikin tuntia. Ei siis huuda enää tällöin, mutta valpastuu heti jos tutti putoaa.

Olen ihan äimän käkenä, että miten voi 2kk ikäisen vauvan nukuttaminen vaatia näin paljon??
 
Myöhästyneet äitienpäiväonnittelut kaikille maaliskuun mammoille :flower:

Kylläpäs on palsta hiljentynyt..taitaa jälkikasvu pitää mammansa kiireisinä :heart:

Mötkylä: Voi miten kurjaa että teillä on noin hankalaa. Meillä neiti nukkuu tosi helposti ja saan välillä ihan herätelläkin häntä ettei nukkuisi liikaa, varsinkin ilta-aikaan..yritän pitää hänellä suht samanlaista rytmiä koko ajan.

Neiti heräilee nykyisin 8-9 kieppeillä, jolloin jaksaa pötkötellä kuitenkin sängyssä naureskellen ja kattopaneeleita tuijotellen pitkät tovit. Tehdään siinä sitten rauhassa aamutoimet ja istuskelee sitterissä maailman menoa katselemassa. Heti kun alkaa kiukkuamaan niin annan maitopullon ja alkaa pilkkimään yleensä jo syödessä. Nukahtaa päikkäreille n. 10-11 aikaan. Heitän hänet vaunuun jonne nukahtaa tyytyväisenä ilman hytkyttelyjä. Nukkuu siellä 3-4 tuntia.

Ottaa pikkutorkkuja tai välillä 1-2 tunnin päikkärit alkuillasta yleensä sisällä. Laitan hänet pötköttelemään sohvalle tutti suussa johon sit torkahtaa, mut jos ollaan ulkohommissa niin sitten vaunuun jossa nukkuukin sitten pidempään.

Illalla aloitellaan iltatoimet n. 20.00 ja on siinä vaiheessa yleensä jo väsyneen oloinen. Yökkärit päälle ja vaipanvaihdot (tai kylpy), maitopullo, sylittelyä ja sänkyyn tutti suussa kun on selkeästi jo tosi väsynyt (silmät luppaa...). Nukahtaa sinne itsekseen. Tuttia voi joutua nostamaan pari kertaa, mutta ei välttämättä sitäkään.

Meilläkin oli aiemmin taistelua tuo nukkumaanmeno ja illat meni itkiessä, mut aloitettiin sit vaan iltatoimet samalla rytmillä suht samoihin aikoihin joka ilta ja yksinkertaisesti heitettiin sänkyyn nukkumaan ilman mitään ylimääräisiä hyssyttelyjä ja kanteluja niin alkoi jostain syystä tepsiä ja ilta illalta meni paremmin.

Olen yrittänyt myös välttää vaunujen hytkyttelyä ettei "tottuisi" siihen ja vaatisi sitä aina nukahtaakseen. Lähden lenkillekin koirien kanssa vasta n. tunnin-puolentoista päästä neitin nukahtamisesta.

Jaahas..kutsu käy :)

Miimon ja Senni 2 kk



 
Meidän poitsu on ekaa kertaa yksin ulkona nukkumassa. Äiti jännää tässä heti ikkunan takana. Aikaisemmin ollaan vaan tehty pitkiä kävelylenkkejä. Täytyy kanssa hommata se itkuhälytin, että vois levollisimmin mielin jättää ulos tutimaan. Nyt on jo nukkunut 60min! Se on hyvin ekakertana.
Huomaan muuten pelkääväni ihan vähän, että joku kaappaisi pojan. Naapurin kurittomat kakarat esimerkiksi. :eek:

Nimenantojuhlien kanssa on ollut pähkäilemistä, kun ei sekään ole ollut selvää, että onko ne nimiäiset vai ristiäiset. Ja kummit on ollut kanssa vaikea valita, mutta nyt kaikki tärkeimmät on päätetty ja valmisteltu ensi sunnuntaita varten. Nimen kanssa ei onneksi ollut hankaluutta, jos ei nyt sellaista tähän loppumetreille kehitetä. Rennolla asenteella, tiettyä hartautta unohtamatta, ajattelimme nimiäisjuhlan hoitaa.

Minne ihmeeseen se facebookin maaliskuun mammojen ryhmä on minulta kadonnut. En löydä sitä enää omista ryhmistäni. Voisiko joku auttaa, miten sinne löysikään?

Talvimama ja poitsu 7 viikkoa ja 6 päivää
 
Ulkoilu kahden pikkuisen kanssa ei onnistu:
En voi mennä poikani 1v5kk kanssa ulos pihaleikkeihin sillä asumme veden ääressä ja pitää tietty olla silmät selässäkin :) !
Tyttö 1kk ja risat huutaa kuin syötävä jos menemme pihalle jossa vaunut ei kulje tyyliin 123km/h koko ajan kuten reippaassa ulkoilussa ( esim. kävelylenkeillä ) . Sylikään ei kelpaa pitkäksi aikaa ja on hankala ratkaisu. Myöskään vauva ei viihdy kantoliinassani :D

En siis käy ikinä ulkona poikani kanssa ennen kuin vauva lakkaa huutamasta. Onneksi on mies ja isovanhemmat ja kummitkin pääsevät aina silloin tällöin ( matkaa 2 tuntia es taas tulla meille ).

Aika odottamaton ylläri sanoisin:) Kuvittelin että vauvan voi helposti ottaa pihalle vaikka vaunupäikkäreille kun poika leikkii ja mä vahdin.
 
Leon 1 kk neuvolakuulumisia:

Pituus: 56 cm
Paino: 4440 g
Päänympärys: 39 cm


Mä en ole nukuttanut muualle kuin sisälle. Vaunuissa kyllä nukkuu kun menee kävelylle. Kovasti ihmiset sanovat että ulkona vauva nukkuisi hyvin, mutta en ole viitsinyt nukuttaa tuohon parvekkeelle koska naapurit tupakoivat.

Leo herää yleensä klo 5:45 ja 7:30 välillä, ja voi kestää 11 asti tai pidempään ennenkuin saan sen nukutettua omaan sänkyynsä. Se kun tykkäisi nukkua sylissä. Illat on myös sellaista aikaa että sylissä nukkuis tai sitten ei ollenkaan.

Mulla on Manducan kantoreppu, jossa Leo on nukkunut parin kokeilukerran ajan. Mutta eilen aamulla kun koitin nukuttaa siinä niin vauva vaan ähisi ja teki kakat niin että kantoreppukin meni likaiseksi. :kieh:
 
Mäkään en päässy maaliskuun mammoissa sisään enää :(

Meillä neiti on alkunut nukkumaan todella hyvin ulkona. Tänään yli kolme tuntia ja edellispäivänäkin sen lähes kolme tuntia. Sisällä ei nuku kun pieniä pätkiä ja sit itkuttaa kun unet jää kesken. Olen siis aamupäivisin laittanu pihalle ikkunan alle nukkumaan. Asutaan kerrostalossa mut alimmassa kerroksessa ni on kätevää viedä esikon ikkunan alle. Itkuhälytin on todella kätevä, ei tarvi ollenkaan rampata kattomassa. Muutenkin jos ollaan liikeenteessä autolla ni neiti kyllä nukkuu todella hyvin. Iltaisin nukkuisi vaan oikeastaan sylissä ja välillä olen sortunut kanniskelemaan uneen vaikka niin ennen syntymää vannoin että vaan omaan sänkyyn illalla nukahdetaan. Paremmin sanottu kun tehty :whistle: Kovasti on alettu "juttelemaan" ja hymyilemään. Ja nyrkit on löytyny, niitä pitäisi joka välissä tunkea suuhun. Puklaus on edelleen todella runsasta, ajoittain. Eilen ei puklattu juuri ollenkaan ja tänään senkin edestä, joka ruokailun jälkeen, omat vaatteet olen vaihtanu tänään ties montako kertaa. Se sais kyllä jo loppua :x Kolmen viikon päästä lähdetään etelänmatkalle Kreikkaan. Hiukkasen jännittää miten saadaan vauveli pidettyä pois auringosta, se kun ei kestä sitä vielä hiukkaakaan, paahde on hiukkasen eri luokkaa kun täällä kesällä. Mut on tätä reissua taas odotettu B)

Mamu-78 ja Sofia 2kk 3 päivää
 
Moikkelis =)!

Viimeksi, kun kirjoittelin niin jäi yllätys yllätys juttu kesken, kun tuli poika ulkoa syömään. Meillä oli vapun jälkeisenä sunnuntaina ristiäiset. Esikoinen tuli sitten juuri sopivasti flunssaan ja kuumeeseen. Hälle ei maistunut edes herkut. Oli muutenkin hankalana ja ujono, kun oli ihmiset juhlatamineissa ja pappikin paikalla. Vieraat oli kuitenkin tuttuja. Piti sitten yrittä poikaa houkutella kuviin ja syömään. Tyttö otti juhlansa rauhassa ja tutin voimalla kiersi pakollisissa kuvissa sylistä syliin. Herkkuja sitten olikin äidin maha monta päivää täynnä, koska pitihän kakut jonkun syödä loppuun. Täällä voisin kutsua tyttöä vaikka Kertuksi.

Laihtuminen toisen raskauden jälkeen ei sujukaan yhtä helposti kuin viimeksi. Poika pakottaa elämän tiettyyn rytmiin, joten enää ei voi nukkua vauvan tahdissa eikä lähteä vaunulenkille, kun huvittaa. Lisäksi painoa ehti tulla hiukan enemmän ja herkkuja olen popsinut ihan urakalla. Olen täysin koukussa makeaan. Viimeksi välttelin liikoja herkkuja hiivatukehduksen pelossa, koska niitä oli raskauden aikana useita. Tällä kerralla vältyin onneksi moisilta vaivoilta. Muuta kuntoilua en ole ehtinyt vielä aloittaa, koska olen ollut lähes koko synnytyksen jälkeisen ajan sairaana. Viimeisimpänä hauskana tuttavuutena oli angiina.

Oletteko muut vielä matkustaneet autossa pitempiä reissuja. Meillä olis tarkoitus lähteä keskiviikkona noin neljän tunnin matkalle omien vanhempieni luokse. Saa nähdä, miten sujuu, kun lapset ovat kahdestaan takapenkillä. Muunlainen järjestely ei onnistu istuimien takia. Esikoisella on ollut aina joku viihdyttäjä seuranaan. No toisaalta nyt hän istuu naama menosuuntaan ja osa jutella paljon enemmän. Lisäksi pyritään lähtemään pojan päikkäriaikaan, jos vaikka nukkuis sen ensimmäiset kaks tuntia.

Kantoliinankin ostin, mutta ei ole tullut liikaa harjoiteltua. Kerttu viihtyy mukavasti leikkimatolla, jonka mummu oli ostanut kirpparilta ja sitterissä myös. Tyttö on kyllä helpompi tapaus kuin poika oli aikoinaan. Meilläkin tosin sisällä nukkuminen on vaikeaa ja herää muutaman minuutin päästä, kun tutti tippuu suusta. Sama illalla: syvään uneen pääseminen kestää melko kauan. Meillä kyllä vielä nukutetaan syliin ja yöllä nukahtaa tissille, josta siirretään omaan sänkyyn nukkumaan. Minä en osaisi nukku rauhassa lapsen vieressä. Enää en herä joka inahdukseen niin kuin tein ensimmäisen lapsen kanssa.

Tällaista tänne. Jaksamista ja aurinkoisia päiviä... nythän on luvattu oikein lämmintä.
 
Meilläkin taitaa olla helpohko nukahtaja. Neitihän ähisee aina aamuyöt niin että on aika väsy jo aamulla heräämisen jälkeen (tänään heräs 7.40 ja nukahti tissille 8.50. Siitä vaan röyhytyksen jälkeen omaan sänkyyn) Vaunuissa nukkuu ulkona hyvin, yleensä jotain 3-4h ellei sitten märkä vaippa herätä. Ei kaipaa hytkyttelyä paitsi nukahtamiseen jos ei ole vielä riittävän väsy. Illat onkin sitten nukuttamisen kannalta vaikeempia. Neiti valvoo illalla 2-3h mutta nukahtaminen on vaikeaa kun ei jaksa oikeen enää röyhtästä syönnin päälle (heräilee sitten aina röyhtäsemään ja sitten saa kanniskella että nukahtaa uudelleen) Tuttia ei tämä tapaus huoli :/ Esikoinen oli senki eestä tutin perään. Toisaalta hyvä mutta toisaalta huono. Manducan kantorepussa toki nukkuu mutta sillon kantajan pitää koko ajan liikehtiä, muuten ei oo hyvä :D

Tyttö ei selvästikään ole niin huomionkipeä kuin esikoinen, viihtyy esim. sitterissä katellen kun muu perhe syö. Esikoinen kun oli koko ekan vuotensa semmonen sylivauva, jota sai kanniskella koko ajan ja kaipas hirveesti äksöniä koko hereilläoloajan. Oli rankkaa. Esikoinen oppi liikkumaankin suht myöhään ja oli (ja on) ikäisekseen isokokoinen, joten kyllä se kuntoilusta kävi kun sai rampata huoneesta toiseen herra sylissä.

Kuntoilusta puheen ollen, ootan kuin kuuta nousevaa että pääsen salille rehkiin kun nuo vaunulenkitki jääny minimiin. Vaikka paino on lähtölukemissa niin olo on tosi löllö :$

Jahas, mut pitää varmaan alkaa täs esikoisen kans aamutoimia hoitaan kun vauva nukkuu. Veroilmoitustaki pitäs korjailla..

Hyviä jatkoja kaikille :wave:
 
talvimama ja mamu-78.: Minut oli myös poistettu facepookin maalismammoista, harvemmin oon kerennyt käydä kommentoimassa siellä ja myös tääl kaksplussan sivuilla juttuja, kun neljä lasta vie lähes kaiken aikani...Mut sain sellasen käsityksen et poistavat meitä jotka eivät niin aktiivisesti kommentoi...En tiiä onko sit väärä luulo, mutta mutta...

:(

Meillä myös poika nukkuu tosi hyvin ulkona päikkäreitä, mut meilläkin puuttuu tuo itkuhälytin, joka on kyllä tarkotus hankkia...
Lattialla myös viihtyy: jokeltelee ja naureskelee siellä!Muutenkin hyvän tuulinen poika! =)

Mulla mennyt selkä tosi huonoon kuntoon, kun poika jo aikas painava ja tahtoo ihan pahaa tehä, kun niin jumissa on hartiat!Nyt sain onneksi vihdoinkin tilattua hierojalle ajan...

Juu mulla myös tuo kuntoilu jääny vähemmälle, niin tuntuu ettei nämä loput raskauskilot lähe pois...Lenkkeilen ja jumppaan sillon kun kereän ja herkut täälläkin maistuu ihan liian kanssa!

Täytyy mennä, kun kutsu käy.

anri ja poika 8vk
 
Neuvola 2 kk (tulee täyteen oikeesti sunnuntaina)
pituus 57 cm
paino 4720 g
pipo 39,6 cm


eli lähtöpituuteen tullut jo liki 10 senttiä lisää, kyllä se siltä syömiseltä tuntuukin, kun pelkällä rintamaidolla mennään...

Rotavirusrokotuksesta, meille sanottiin, että voi aiheuttaa mahavaivoja ja kun tämän koliikin kanssa on tässä painittu, niin ei otettukaan rokotusta tänään just ristiäisten alla, vaan mennään ens viikolla hakemaan se. Lisäksi sanottiin, että kestovaippojen hyllyttäminen n. viikoksi on ihan hyvä idea rokotteen jälkeen, kun sitä virusta tulee kakan mukana, ettei vaippojen kanssa läträtessä hanki itselleen ripulia... joku kyseli tästä asiasta, niin näin meitä neuvottiin.

Ulkona nukutaan meillä aina päivällä, kun on tarkoitus ottaa pidemmät päikkärit. Vaunuissa takapihan patiolla menee helposti 3 tuntia aamupäiväunilla ja yleensä yli 2 tuntia iltapäiväunillakin. Muuten sisällä on torkahtelemista, ei kunnon päikkäreitä. Illalla ihmeen hyvin nukahtaa sänkyyn, tosin täälläkin vaivaa tuttiongelma - jos ja kun se tippuu, niin vaikertaminen alkaa välittömästi, kunnes Bear jossain vaiheessa pääsee syvempään uneen.

epäusko kyseli automatkoista. Me oltiin reilun kuukauden iässä Jyväskylässä Kotkasta, eli autossa reilu 3 tuntia ja lähes koko pätkä meni nukkuen. Tauko toki pidettiin, ettei tule niin pitkää aikaa istuimessa olemista (lääkärin neuvo meille ennen reissua). Ja Bear matkustaa yksin takapenkillä, tarkoituksemme on että näin mennään, ettei totu leikittäjään. Saas nähdä, miten tämän(kin) periaatteen ajan myötä käy...

Painon tippuminen on täällä sujunut suht hyvin, mutta ei apua sitä löllön määrää vatsan kohdalla! Vaaka näyttää 3 kg enemmän kuin ennen raskautta, mutta peilikuva ei tod. oo sama. Mut ei oo tangossa olevat painotkaan bodypumpissa ;) Kaipa se tästä, pikkuhiljaa. Yhden lapsen kanssa vaunulenkit onnistuu hyvin, on vain itsestään kiinni, että lähtee ulos. Ymmärrän hyvin, että kahden tai useamman kanssa on haastavampaa...

Nyt ristiäisvalmisteluiden kimppuun - lihapullat valmistui just uunista ja seuraavaksi pihahommiin!

sallamaria84 ja Bear, sunnuntaina 2 kk
 

Yhteistyössä