Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

Voi hyvää päivää, meillä kasvetaan!

Käytiin tänään neuvolassa (2kk ja 4 vrk) ottamassa eka annos rotavirusrokotetta, passattiin se viimeksi, ettei mahdolliset mahavaivat sotke ristiäisiä. Otettiin samalla uudet mitat, jotka oli

pituus 58 cm
paino 5040 g
pipo 40,1 cm


Ja viikko sitten pituus oli 57 ja paino oli jotain 4720. Että näin. Ollaan oltu huolissamme, kun poika oksenteli maanantaina ja kakka on tosi löysää, että onkohan tässä kuivumisen vaaraa, no ei kuulemma ole...

Ihana aurinko! Istuskelen patiolla ja Bear nukkuu/ei nuku vaunukopassa vieressä. Tähän voisi tosiaankin tottua tähän keliin B)
 
Täälläkin kasvetaan ja erityisesti pituutta. Nyt oli tullu sentti per viikko edellisestä käynnistä. Meidän omaa th ei nyt sitten enää vähään aikaan nähdäkkään, kun jää sekin äitiyslomalle. Vähän harmittaa, kun oli kaikista niistä neuvolan th:sta mukavin keiden luona siellä olen käynyt. Mutta siis eiliset mitat ja nämä siis 2 kk iässä.
pituus 62,8 cm
paino 5835 g
pää 41,7 cm
 
Kyllä nyt NIIN toivoisin näiden helteiden loppuvan!!! Meillä on 2 päivää nukuttu vartin pätkissä päiväsaikaan, ja ulkona ei halua olla yhtään, koska sisällä oin viileämpää. Itse haluaisin istua edes varjossa, mutta typy kitisee heti. Blaah. Tulipa taas naristua itekin... :whistle:

meillä likalla 2kk mitat: 5360g/57,5cm
 

Dominique: ymmärrän sua,meillä samanlaista ja tunteet vyöryy laidasta laitaan sillä erolla et tää on esikko,ja tosissaan mietin välillä et tuleekohan ikinä seuraavaa!
Musta tuntuu usein et oon yksin vastuussa koko muksusta,miehen pinna ei tunnu kestävän yhtään ton huutoa...ja sit jos mulla menee hermo ni se jaksaa kyl muistuttaa mitä oon suustani päästäny :( esim.yks ilta ku olin 3h kantanu poikaa ja se vaan huusi(nukahtaminen vaan venähti, ja oksetti) ni tiuskasin sitte jätettyäni pojan sänkyynsä et nakkaan sen kohta seinään :eek: :ashamed: :x en tietenkään ikinä koskaan tekis hänelle mitään mut jotenki tuntuu et toi äijä ei muuten "herää" auttamaan mua yhtään,aina pitää käskeä sitä tekemään kaikki...ja heti jos muksu ruopee itkee ku sen on hänel ni se kiikutetaan mulle. en tiiä...tää kuulostaa pahalta ja siltä et meil ei oo kaikki ihan koton mut ei huolta,nyt on alkanu sujumaan vihdoin vähän paremmin,huomaa selvästi et maaginen 3 kk on muuten tänään täysi! kaiken tämän huudon aiheuttaa siis mun suihkutissit ja poika syödessään hotkii ilmaa :( noh,kaipa tämä tästä,ja kyllä,oon ottanu kaiken maailman vinkeistä vaarin mut mikään ei auta muu kuin pojan kasvu ilmeisesti.

tää on nyt kyl tosi sekava sepustus taas,vähän vaikea pukea sanoiks kaikkia tunteita. Oon kuitenki onnellinen meidän pojasta ja jaksan nyt jo paremmin kyllä hoitaa häntä ku hän on alkanu nukkumaan öisin 3-4-5h putkeen kerran.mieskään ei oo oikeesti kovin paha,ottaa vaan pattiin ku sil ei tunnu olevan kovin paljoa pinnaa eikä varsinkaan mitään luontaista lapsenhoito viettiä...onneksi,olen ollu huomaavinani pientä muutosta tässäkin asiassa viime aikoina.

mitäs sitte,jos ei vaan taas valittais :) 3kk neukku mitat: 7570g ja 59,5 cm ,ei tosiaan mikään pieni möykky kannettavaksi! :D päätä kannatellaan,mut ei ihan vielä jaksa käsistä nostaessa pitää mukana. lelut on alkanu kiinnostaa ja katseella seurailee kaikkea liikkuvaa. lattialle hänt ei kyl saa minuutikskaan,heti alkaa silmitön ja erittäin loukkaantunut huuto! :kieh: kaikenlainen rytmi on edelleen hakusessa,johtuu siitä että on koko pienen ikänsä heräilly pitkin uniensa röyhyn ja närästyksen ja oksennuksen takia :( noh,toivottavasti ja eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa.


Pahimmalta kyllä tuntuu se et aina ku joku suunnitelma menee mönkään tai poika on pitkään rasittava,tuntuu siltä et se on mun syytä :( ja sitten tulee miehen puolesta syyllinen olo,ku joku asia ei meekkään niinku piti tai oltiin ajateltu...en tiiä mistä tää johtuu...

Mutta,kaikesta huolimatta,vaikka kaikki olisi voinut mennä miljoonasti helpommin ja tekisi mieli olla katkera tutuille kenen vauvat aina vaan kilttejä ja nukkuvat 8 tuntia putkeen(kyllä,mulla on näitä kavereita!!) niin olen silti onnellinen ja rakastan pientä poikaamme! :heart: pakko ajatella et seuraava on sit helpompi ja ainaski tietää selvinneensä tästäkin joten ei enää pelkää pahempaa ku tietää mitä tää on ! :LOL:

huhhuh,ja anteeksi! :wave:
 
nowalle, Dominiquelle ja muille oman jaksamisen kanssa kamppaileville kovasti voimia! On se epäreilua, että joillekin osuu ne haastavimmat vauvat.

Meidänkään nuoriherra 2 kk ei ole ollut sieltä helpoimmasta päästä ja varmaan jos tämä olisi esikoiseni, olisin ihan hajalla. Mulla on kuitenkin ennestään 2 lasta ja näistä kaikista esikoinen on ollut tyytyväisin tapaus pikkuvauvaikäisenä. Tosin sitten myöhemmin se alkoi itkeä kaiket yöt, mutta siinä vaiheessa olin jo niin hurmaantunut häneen ettei hermot menneet koskaan. Oon miettinyt, että jos se olisi alusta alkaen ollut niin huonosti nukkuva ja haastava, olisi mun hurmioni saattanut olla vähän pidempään hakusassa.

Mutta nyt tällä kolmannella on tosiaan vaihtelevasti ollut vatsavaivoja, refluksia ym. Ei varsinaisesti ole ollut kova huutamaan, mutta sillä tavalla työllistävä että paljon on sitä saanut kantaa. Noin 5-6 viikon paikkeilla huomasin, että parempiakin päiviä rupeaa jo olemaan ja sen jälkeen niitä onkin enenevästi ollut. Vauvan hyvinä päivinä huomaa, että paljon paremmin sitä kyllä silloin jaksaa nauttia ja iloita vauvasta ja koko elämästä, kuin niinä vaikeina päivinä. Vauvaan en ole hermostunut koskaan, mutta vauvan ollessa oikein tyytymätön oma pinna kuitenkin kiristyy ja se purkautuu isommille lapsille ja miehelle.

Oon pohtinutkin, millaista mahtaakaan olla koliikkivauvojen vanhempien elämä. Vaikka oma vauva on rakkainta maailmassa huutoineen päivineen, niin onhan se selvää että hymyilevästä ja tyytyväisestä vauvasta on helpompi iloita. Onneksi koliikit ja muutkin vaivat ovat normaalisti ohimeneviä juttuja - onneksi - ja toivottavasti kaikki saavat ainakin sitten kokea äitiyden onnen.

Mäkin oon ajoittain ollut vähän katkerakin siitä, kun tuttavapiirissä ja sukulaisilla tuntuu olevan niin helpot vauvat ja itselle on sattunut huonosti nukkuvaa, tyytymätöntä, allergista ja infektiokierteistä jälkikasvua. Toisaalta kaikkien noiden vaivojen kanssa pystyy elämään eikä kyse ole onneksi kuolemanvakavista asioista (paitsi pari kertaa allerginen reaktio on ollut sitä luokkaa että ilman pikaista hoitoa olisi voinut käydä tosi huonosti), mutta totta kai jos olisin saanut valita, olisin ottanut lapsille enemmän terveyttä, hyvät yö- ja päiväunet ja kasapäin iloisuutta ja naurua. :) Nämä asiat ei vaan ole omissa käsissä, joten on otettava vastaan se mitä annetaan ja kai silläkin joku tarkoituksensa on. Jos ei muuta, niin ainakin sitten vanhuuden päivinään osaa arvostaa katkeamatonta yöunta enemmän kuin moni muu. :LOL:

nowalle vielä tuosta miehesi käytöksestä. Miehet ei tosiaan aina tajua ja itse ainakin oon sellainen, etten jaksa aikuista ihmistä komennella vaan odotan että se itse tajuaa toimia. Joskus heikkona hetkenäni oon saattanut itku kurkussa kantaa itkevää vauvaa ties monettako tuntia, miehen pelatessa kaikessa rauhassa tietokoneella. Mun on vaikea sanoa toiselle että voisitko säkin välillä, kun itse tartun tilaisuuteen aina käskemättä, ja siksi tuntuu niin vaikealta ymmärtää että kaikilla ei vaan ole tilannetajua. Ei tuo mies sellainen ilkeyttään ole, mutta monella miehellä on varmaan vaan puutteellinen ymmärrys vauva-arkeen, kun ne käy kuitenkin töissä eikä ole vauvan kanssa 24/7, kuten suuri osa äideistä tässä vaiheessa. Meillä kyllä mies hoitaa vauvaa mielellään - silloin kun hoitaa... :whistle: Eilenkin mies suorastaan vaati saada jäädä vauvan kanssa kahdestaan kotiin, kun mä lähdin isompien lasten kanssa kevätjuhlaan. Olisin halunnut ottaa vauvan mukaan, mutta mies sai ylipuhuttua ja hyvinhän niillä oli täällä sujunut, vauvakin oli tyytyväisenä juonut maitonsa pullosta ja oikeastaan tuollaiset isän ja vauvan kahdenkeskiset hetket on tosi tärkeitä. Monesti mä varmaan ihan liikaa häärään vauvan kanssa ja isä jää vähän vahingossakin sinne taka-alalle, ellei aktiivisesti hakeudu mukaan.
 
huoh, meillä on kans aika rankkaa tää arki nytte. On lopetettu kova puklaaminen mut tilalle on tullu raastavampaakin raastava itku. Vauva saa yhtäkkiä aivan tajuttoman huutokohtauksen johon ei auta yhtikäs mikään, ei tutti, ei tissi, ei kantelu, ei heilutus ei siis niin mikään. Huutaa naama punasena ja suorastaan karjuu :( Eilen mun äiti oli täällä hoitamassa vauvaa kun olin töissä kevätjuhlissa ja kun vauveli oli alkanut huutamaan niin hää oli lähteny vaunulenkille, no eihän se siellä vaunuissakaan hiljentyny joten vauva syliin ja toisella kädellä vaunuja lykkäämään ja aika pitkän matkan olikin saanut lykkiä ennen ku oli nukahtanu siihen ja sai vaunuihin laitettua. Onneks sentään nukkuu yöt, kellon ympäri, syö siinä välissä pari kertaa. Päivisin nukkuminen onkin sit pieniä torkkuja lähinnä. Pari viikkoa sitten nukkui vielä 3-4 tuntia vaunuissa, vaan eipä enää. Iltasin kun mies tulee töistä, usein aika myöhään niin hän ei paljon tyytyväistä vauvaa näe. Onneksi jaksaa silti kanniskella ja olla apuna, siitä nostan hattua, en olisi uskonut raskausaikana et niin hyvin on mukana vauvan hoidossa. Tykkää kylvettää mut vaippaa ei oma-aloitteisesti kyl vaihtais millään, varsinkaan kakkavaippaa :LOL: Huomaan et itellä pinna on sen verran kireällä välillä ja väsyttää et esikoiselle tulee purettua liikaakin sitä omaa kiukkua vaikkei hänelle pitäis olla vihanen, niin ihanasti siskoa hoitaa ja kanniskelee, on suurena apuna kyllä :ashamed: No koitan ajatella tätä raskasta vaihetta sillä että pian se menee ohi kunhan kasvaa ja kehittyy, pian tätä aikaa ei edes muista.

Mamu-78 ja Sofia 2kk 2viikkoa :heart:
 
TAAS TEKSTIT HÄVIS KUN OLIN KIRJOITTANUT!

Toosi ihana ilman, aurinkoa sain otettua 1h, ihan niiku aurinkotolissa, sen jälkeen oli tokkurainen olo, aamutuimaan lähettiin Eemilin kanssa lenkille ja nautittiin ilmasta.
Äsken tultiin ulkoa, piti kastella kukat ja vahtisin esikoista, kun hyppisi trampoliinilla, mielestäni aika vaarallinen vehje, vaikka onhan siinä turvaverkko:)
Pian lähden kauppaan ja sitten mies grillaa. :p
On kyllä ollut ennätys lämmintä, en muista koska viimeksi olisin ollu näin lämmintä. Alku toukokuusta.
Eemilin mitat 3kk:
Paino: 6450g
Pituus:58cm

KUNNON JÄBÄ!

Alina ja Eemil n. 3kk
 
Heippa!

Nyt sain lukaistua kirjoituksenne, en ole siis koneella kunnolla käynyt kun ollaan aikasta paljon oltu ulkona kun ollut ihanat ilmat ja tiedossa oli että sää jälleen kylmenee. Viimeviikolla sain tehtyä kasvimaankin ja huvimajan kuuurattua ym. vaikka kyllä niitä pihajuttuja riittää koko kesäks ja millään ei saa kaikkea tehtyä mitä haluaisi.
Kovasti jaksuhalauksia kaikille joilla vauvojen kanssa nukkumis tahi muita koetuksia :hug:

Meillä oli perjantaina 2kk neuvola:
paino 4,512kg
pituus 55cm
Onko meidän Nuppu nyt ainoa joka vielä alle 5kg 2kk iässä :ashamed: kun lukee että järjestäin kaikilla jo yli 5kg täynnä. Terkka kyllä sano et hyvin on kasvanut et kk paino noussut 600g et sen 150g/vko et 100gkin riittää.

Meillä kovasti seuraillaan mitä ympärillä tapahtuu, lattialla ei meinaa viihtyä kun laitan, mieluummin on sitterissä tai sylissä. Lämpiminä päivinä hoksas varpaansakkin kun ei olleet enää sukkiksien tahi potkarin peitossa ;) Samoin nyrkki on kova sana, hirvee maiskutus kuuluu kun neitillä tissin tarve kun tutti on edelleen siellä kaupan hyllyllä ihan periaatteesta kun kaikki kolmekin edellistäkin pärjänneet ilman tuttia niin miksi ei siis tämäkin ;)
Meillä nukutaan yöt edellee tosi hyvin, hävettää ihan kirjoittaa että 8-9h putkeen :ashamed: mut uskon et viimeistään sitten loppuu pitkät unoset kun aletaan tekemään hampaita eli nautitaan nyt näistä öistä. Kyllä tuo syksyllä 3v. täyttävä muistaa välillä heräillä keskellä yötä ja huudella äitiä tai sitten kömpii meidän väliin. Aamuisin kun Nuppu herää niin se on saanut hilattua ittensä pinniksen päätyyn jos nukkuu vatsallaan, eilenkin sohvalla ollessa masullaan nosti pyllyä ja työnsi jaloillaan et kiire oisi kova päästä jo jonnekkin ;)

Omasta ajasta ollut kirjoitusta eli ihan täysin omaa aikaa ei ole mutta en sitä kaipaa eli se että päästiin taas uimaan pikkuneidin kanssa on ollut ihanaa, Nuppu siis lasten altaan vieressä kopassa. Mitä enemmän uimalassa hälinää niin sitä paremmin neiti nukkuu, varsinkin jos sattuneet koululaisia olemaan meidän ollessa :) Samoin sit käydään 1-2xvko tuossa kyläpuistossa jossa neiti pääsee leikkii perhepäivähoitajan lapsukaisten kanssa ja itse saa sit vaihtaa kuulumiset ;) Nuppu on kuitenkin tissimaakari joka vaatii tissiä välillä tunninkin sisään parikin kertaa ja pienestä kun oppii olemaan kaikkialla mukana, niin ei tartte miettii hoitajaa ym. jos haluaa mennä johonkin minne voi lapsukaiset mukaan ottaa. Pikkuneitimmekin oli 6vkon iästä alkaen mun kanssa silloin uimalan punttisalilla niin oppi siihen ja näin aion syksyllä opettaa Nupunkin ;) Tarkoitan tällä et mulle siis riittää että pääsen jonnekkin omaan juttuun vaikka lapsukaiset ovatkin mukana eikä tarkoitukseni ole soimata ketään joka hankkii lapsen vahdin tai mies katsoo sillä aikaa, ihanaahan se on jos saatte mennä ihan ilman pieniä, minä vain en osaa enkä halua :)

Nyt mentävä, Nuppu kaipailee eikä tunnu rauhoittuvan muiden syliin.
Ävm70 ja Nuppu 2kk1pv :heart:
 
Meidän tyttö sai viikko sitten maanantaina rotavirus-rokotteen. Sanoi neuvolantäti että virus on viikon kuluttua voimakkaimmillaan. Eilen ja tänään meillä on ollut TOSI tyytymätön ipana, kakkaa tullut ja se on vihertävää. Onko muilla ollut vastaavaa, mahtaako johtua rokotteesta??

Entäs onko teillä muilla konsteja millä nämä kaksikuiset saisi nukkumaan päivällä oikeita päiväunia?? Niinkuin muillakin täällä, myös meillä sitä ongelmaa että nukkuu päivisin pelkkiä torkkuja, ja myös syöminen on sellasta että n. 50ml/kerta ja sitten vuorotellen syödään näitä maitotilkkoja ja nukutaan n. puoli tuntia kerrallaan. Hirmu rasittavaa......!!!

Meillä alkanut nyt nukahtaa iltaisin melko helposti omaan sänkyynsä! Huomasin että tykkää nukkua enemmän selällään kuin kyljellään. Peittoa ei saa olla käsien päällä ja naaman edessä pitää olla unirätti myttynä. Taputtelen tai painan kädellä kevyesti pakaraan niin rauhoittuu.

Kausiahan nämä kaikki on, nyt nämä ongelmat ja ehkä kuukauden päästä taas jotain muuta, mutta kun tällä hetkellä tuntuu että päivät menee niin että puoli tuntia nukutusta, puoli tuntia unta ja sitten taas puoli tuntia tyytyväinen vauva, kunnes onkin jo taas valmis uudelleen nukutettavaksi. Blaah.

Onkohan tää ikä nyt joku tosi rankka kun mullakin alkanu päässä pyöriä toisinaan vähän synkkiä ajatuksia :/
 
Mä olen nyt huomannut että Leo nukahtaa päivällä parhaiten tuohon olohuoneeseen vaunukoppaan, kun radio on päällä (tai joku cd soimassa tms). =) Siinä sitten nukkuu vaihtelevasti, välillä 15 minuuttia ja välillä monta tuntia, mutta kuitenkin paljon paremmin kuin makuuhuoneessa omassa sängyssään hiljaisuudessa.

Tänä aamuna Leo huusi vatsavaivojaan varmaan pari tuntia. Olisin niiiiiin halunnut mennä nukkumaan kun väsytti, mutta ei voinut. |O Nyt ei enää väsytä... Paremmin menee silti kuin aikaisemmin, johtuukohan siitä että ollaan annettu Levolacia kun kakkaaminen on tolla tuntunut välillä kovin vaikeelta. Veikkaan että tän aamuinen johtui siitä että ei muistettu antaa sitä Levolacia eilen vai toissapäivänä.

Mä olen tässä käynyt ulkona kävelylenkeillä mutta silti tuntuu että mieli on vähän maassa jatkuvasti. Huomaan haikailevani silloin tällöin menneitä, niitä aikoja kun oltiin miehen kanssa vaan kaksin. :( Ehkä se on vaan tätä tottumattomuutta. Vaikka voihan olla ettei tää mene ohi ollenkaan. Onneksi äitini hoitaa vauvaa mielellään niin päästään miehen kanssa kahdestaan välillä uloskin.
 
Moikka!

Vihdoin mä löysin teidät täältä.

Meille syntyi kaunis tyttö 27.3.2010 klo:3.06. Synnytys kesti 2h josta sairaalassa oltiin 1h. Syntymäpaino 2480 ja pituutta 46cm. Tyttö syntyi rv40+3. Tarkempaa synnytys kertomusta voin kirjoittaa kun kerkeen. Tai jos nyt ketään edes enää kiinnostaa.

Ristiäiset oli viime lauantaina. Nimeksi tyttö sai Vanessa Lumia Aleksandra. Mites onko muilla kuinka ristiäisiä/nimiäisiä?

Kaikki on mennyt hyvin lukuunottamatta vatsavaivoja.
 
Mötkylä, meillä rotavirusrokotuksesta myös huomenna viikko, ja eilen Bear oli pieni kiukkuinen ihminen oikein olan takaa. Tänään kun on viileämpi ilma, hän nukkuu tyytyväisenä (?) ulkona, niin en vielä tiedän onko kiukkua vai ei... Kakka on vihreetä tai ainakin vihertävää ja oletan sen johtuvan just rokotteesta. Meitähän neuvottiin käyttämään kertakäyttövaippoja kestoilun sijaan, ettei sohlata sen erilaisen kakan kanssa ja olla itse vatsataudissa.

Muutenkin saman kuuloisesti mennään, nimittäin yöllä nukahtaa suht hyvin omaan sänkyyn ja tutti ei oo enää niin pop, mutta nyt pitää olla sideharso, jota rätvätä naaman edessä. Eikä peitto tosiaankaan saa missään nimessä olla käsien päällä! Hauskaa, miten näin pienellä on "oma tahto". Edelleen yritän laittaa ainakin välillä Bearin kyljelleen, mutta selälleen hän kääntyy lähes poikkeuksetta ja kasvot vielä usein vasemmalle kääntyneenä.

Eilen poitsu oli äidilläni hoidossa ja kävin itse kokeilemassa zumbaa. Olihan se ihan hauskaa, mutta multa meni vähän ohi, että onko se nyt tosiaa jotain aivan uutta ja ennen näkemätöntä - ei mun mielestä. Ja haluan todella nähdä sen ihmeen, joka kuluttaa sillä tunnilla telkkarimainosten lupaaman kalorimäärän. No, ei niin että olisin ikinä siihen uskonutkaan... Eli otan eilisen siltä kannalta, että oli mukavaa kokeilla jotain uutta.

Mitäh, meille tulossa päivällä 4 tunnin väli syömisiin! Miksei tällaista tapahdu öisin...
 
Sallamaria: Joo just vasemmalle meidänkin tytöllä on kasvot selällään kääntyneenä! Joo siis vihreä kakka ja kiukkuisuus johtuu just rokotteesta! Meidän neuvolatäti sanoi vaan ettei mitään oireita pitäis tulla ja rokote on ollut hyvin siedetty. Tänään tosin meillä kans nukkunut oikeastaan koko päivän kun on ollut sateinen ilma. Saa nähdä millanen yö on tulossa ny sit... :/

Nyt nukahti olkapäälle niin vein sänkyyn ja sinne jäi...tosin edellisestä syötöstä jo aikaa joten herää varmaan pian syömään ja sitten täytyy oikein nukuttaa että alkaa nukkua kunnon yöunta. Nukahtaako teidän vauvat päivä/yöunille syömättä? Meillä ei väsyneenä syö koskaan, kiukkuaa vaan. Kun on hetken torkkunut, jaksaa syödä vatsansa täyteen ja sitten vasta alkaa kunnon uni. Tämä on vähän ärsyttävää kun laittaa ulos vaunuihin. Pian pitää sitten tuoda takaisin sisälle syötettäväksi ja sen jälkeen laittaa takas vaunuihin ulos jatkaan unia... En tiedä miten saisin syömään ennen nukahtamista?? Onkos tälläinenkin sitten aivan yleistä??
 
Mä tapaan tehdä niin että puetan ensin, syötän sitten. Sitten vauva on jo puolihorroksessa ja jotenkin kai se lämmin olo sitten saa vauvan syömään. En toki tiedä toimiiko tää kaikilla, mutta meillä toiminu jo 5llä kun ovat oikein olleet sitä mieltä että ei syödä, siten oon saanu sitten syömään.

Meillä oli 2kk neuvola eilen, Taika oli 5135g ja reilu 56cm, hyvin tullu kasvua alle kk. Yli 600g ja 3cm. Sai rotarokotteen josta kiitoksena oli joka vaipas tavarat ja hieman masukipua, yö oli hieman levoton. Ei meille muuten sanottu mitään kestoilun tauottamisesta. Toki ihan looginen syy mutta eipä täyskestoilijatkaan hae lapselleen kerttiksiä mahataudin takia yleensä. On tietty niitäkin jotka hakee mutta yleensä ei. Ite käytän kyllä kestoja nyt enemmin niin ei harmita niin kovasti vaipat roskiksessa jotka on muuten kuivia mutta joku pieni kakkatahra siellä. Käsihygienia kunniaan ja vaipathan voi keittopestä sen viikon jälkeen :)

Meillä on 2 viikkoa aika sutinaa, tai ei sutinaa mut rasittavaa kun kolmonen on uimakoulus ja joka päivä la/su lukuunottamatta heittää uimahallille, 1.5h ja hakea pois. Ja sitten ne oli sielä vielä pakottaneet sukeltamaan vaikka tyttö on putkitettu ja korvat suojattu ja meille on annettu täyssukelluskielto. Niin ei menny sitten jakeluun :headwall:
 
mötkylä, nukahtaa kyllä ja itse asiassa parempi piettääkin n. tunnin väli syöttämisen ja nukkumaanpanon välillä, muuten neitiä alkaa närästää pahemman kerran :/
Tänään ois 2kk-neuvola ja mie hirveessä flunsassa - jo toista kertaa synnytyksen jälkeen! :eek: Ilmeisesti tytsy imee musta kaikki hivenaineet ja vitamiinit, kun emmie yleensä sairastele näin usein. Pääasia, et neiti pysyis terveenä (esikoinen kyl sairasti tän taudin mut selvästi lievempänä kuin mie)

Nyt ei jaksa muuta raapustaa, levolle mars!

mobic ja Oona tänään tasan 2kk :heart:
 
Hei taas!
Erityiterveiset Mamulle, Daremythille ja Nowalle ja kaikille muillekin, joita välillä hajottaa vauva-arki!
Me oltiin viime perjantaina lastenlääkärillä Rallan runsaan pulauttelun takia. Saimme lääkkeeksi Nexiumin. Se auttaa jonkin verran.
Ens perjantaina mennään osteopaatille. Hän näyttää mm., mistä löytyy suoliston alueen akupisteitä, joita voi hieroa. enshätään hän käski hieroa vauvaa oliivioljyllä, jossa on pisara laventeliöljyä, jalkapohjista ja vatsan alueelta. Mulle osteopaatti suositteli maitohappobakteereita ja fenkoliteetä.

kohtuullisin fiiliksin, dominique ja ralla 2kk 2vko
 
Oi voi kun aika tuntuu vaan katoavan johonkin...
Siis eipä tässä koneella enää niin vaan istuskella
niinku ennen oli tapana..

Meillä neiti on vähän huono nukkuun päivisin ja
kovasti vaan oleilis sylissä, ni surffailu on vähän
vaikeeta.. :(
Koskahan oon viimeks mitään kirjotellu edes..?

Lyhyesti kirjotan nyt kuulumiset kun neiti suostui
nukahtaan hetkeks..
Eli meillä oli melkosta huutoa kaiket päivät ja päivisin
ei nukuttu kun vartin pätkiä sylissä...kovasti jo
pelkäsin koliikkia tai vastaavaa...
Ja kakkaamattakin oli n. 6pv ni kitinäki sen mukasta..
Sitte vaihdettiin tutteli nanniin ja alettiin päivittäin
käyttään cuplatonta ni johan helpotti ja mahakin
rupes taas toimiin normaalisti..
Päivisin on nyt nukkunu pätkiä muuallaki ku sylis,
jolloin oon yrittäny pistää kämppää kuosiin..

Taidan tästä nytkin hilpasta ruuanlaittoon ettei
esikoinen näänny nälkään..
(nyt muuten ollut pientä mustis-meininkiä havaittavis..)

Tinttis ja Menninkäinen 11vkoa
 
Pikaseen vaan kertoon, et hyvin Oona kasvaa:
Ikä tasan 2kk ja mittaa 60cm (+4,5cm/kk) ja painoa 6,1kg (+1,1kg/kk) ja pelkällä rintamaidolla mennään :) Sai ekan annoksen rota-rokotetta, sivuvaikutuksia odottaen.. Vatsavaivoja on, mutta ehkä hiukan vähenemään päin. Pulautteleen on alkanu alkua selvästi enemmän, mut eipä näytä hirveesti kasvua haittaavan.

katariinalle huom! laitoin yksäriä :wave:

mobic
 
Meidän kultamme sai kasteessa nimeksi Jasmin. Ristiäiset sujui hienosti vaikka helle kiusasi. Jasmin nukkui koko toimituksen ajan.

Tässä vielä 2kk mittoja

rv 40+2 . . . . 4035 g . . . 52 cm . . . 36 cm
2vko 2pv . . . 4020 g . . . 52,5 cm . . . 36 cm
1 kk . . . . . . . 4320 g . . . 53,6 cm . . . 37,2 cm
2 kk . . . . . . . 4845 g . . . 55 cm . . . . 38,5 cm

Neiti on ollut muutaman päivän kiukkuinen kuin ampiainen rotaviirus rokotteen takia. Rokotteen ei kuulemma pitäisi aiheuttaa oireita. Saas nähdä miten paljon oireita muista sitten tulee.
 
Voi pientä Bear-parkaa mahakipujen kanssa,

nyt ne rotavirusrokotteen oireet sitten alkoivat toden teolla, tai ainakin näin oleta. Meillä viime yö oli kehnoin ikinä, eipä juuri kukaan nukuttu silmäystäkään :( Mahaa kipristää niin vietävästi ja miten ilmavaivat voivat olla niin massiiviset tuon kokoisella?? Mistä sitä kaasua kehittyy niin paljon, kun aivan koko ajan peppu päräjää. Ilmeisesti poitsu on niin väsynyt yön kauhuista, että täällä on nukuttu koko päivä ja oon koko ajan tähän asti pitänyt sylissä. Pakko oli tulla syömään ja ilmeisesti uni omassa sängyssä maistuu nyt, kun jalat on nostettu rullatun peiton päälle ja pään ja niskan tukena on pehmovirtahepo siten, että asento olisi kippura. Ja laukkaan koko ajan katsomassa, kun tuo "tyynyt" käyttäminen hieman arveluttaa. Mutta jos mitään tukea ei olisi, niin Bear vänkäisi selkää kaarelle ja niskat solmuun mahakouristuksien yhteydessä. Mene ja tiedä... Kaikille rotarokotteen kanssa vänkääville vauvoille pikaista paranemista :heart:

Mulla oli tällä viikolla jälkitarkastus (vihdoin) ja kaikki periaatteessa ok. Siitä liukuhihnameiningistä ei kylläkään jäänyt hyvä fiilis, mutta se paha mieli on nyt onneksi käsitelty...

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille,
Sallamaria ja Bear 2,5 kk

...ai niin, ihan mielenkiinnosta, kuinka monta kertaa teidän vauvelit syövät vuorokaudessa? meillä melko vakio on 8 (ei ainakaan vähemmän) ja se tuntuu aika paljolta.
 
Sallamaria musta tuntuu että meillä syödään ainakin tuplasti tuon kun jo pelkkä aamupäivä meni jatkuvaan tissillä roikkumiseen mutta meillä vaikuttaa sit et neiti nukkuu sen 8-9h yössä ja nyt sen tissimaratoonin jälkeen nukkunut päikkäreitä kohta 4h mut illan tiedän taas menevän aikasta pitkälle tissitellessä. Mieluummin meillä näin kuin rikkinäisiä öitä ;) Kovasti jaksuja teille ja muillekkin joiden vauvat joutuu kärvistelemään masukipujen kanssa :hug:
 

Yhteistyössä