Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

Moikka!
Pippa Pikaista paranemisia sinne teidän perheellenne :hug:
Elä nyt Hekla meitä heivaa ;) tottahan sä täällä kirjoittelet, eihän sillä ole merkitystä koska vauveli syntyi, olithan meidän kanssa samassa odotuspinossa ja ihana lukea miten teillä kasvetaan ja kehitytään :hug:

Hetki sitten tultiin reilun tunnin vaunulenkiltä kun niin ihana ilma mut on tää aika rankkaa kun painolastina vaunujen päällä sisaristuimessa reilu 12kg paino ;)
Sitä ennen sain sovittua ristiäisten ajankohdan eli Nuppumme saa nimen 2.5 :heart:
Ristiäiset pidetään seurakuntakodissa kun meillä ahdasta ja vaikka onkin ainoastaan kummit, siskoniperhe ja mummot, tietty oma väki niin väkistin siitä koostu melkeen 20henk.
Kummit saimme eilen myös kysyttyä ja sovittua ;) nyt siis pitäis alkaa suunnittelemaan tarjottavat vaik jotain jo esikon kanssa ollaankin mietitty.

Mut nyt taas vaipanvaihtoon, palaillaan :wave:
Ävm70 ja Nuppu tasan 3vkoa :heart:
 
Ekaa kertaa ilman vauvaa kaupungilla! Oli ihanaa ja samalla omituista ja koko ajan katsoin kännykkää, että onko Mummo soittanut... Sain hirveesti asioita toimitettua ja voi että Bearin huutokin kuulosti ihanalta kun tulin takaisin. Olin siis poissa kokonaista 3 tuntia. Hullua, miten ihmismieli toimii. En edes yritä selittää tätä yksinkertaisesta ja pienestä asiasta tullutta suurta fiilistä.

Mun ostoksiin kuului mm. kankaat imetyspaitoja varten. Mulla on kavereilta saatuja H&M:n V-aukkoisia paitoja, joissa on se läppä, ettei kaikki näy kun imettää, mutta musta tuntuu, että ne Boob-tyyliset olis parempia käytössä ja sellaisia ajattelin nyt yrittää ommella. Onko teillä kommentteja käytännöllisistä imetyspaidoista? Ja jos jollain on niitä Boob-paitoja, niin kuinka ylös se etukappaleen alempi pala tulee? (eli antakaas vinkkejä ompeluun, jos suinkin irtoo...)

Kantoliina me saatiin lahjana, mutta ei oo vielä ollut kuin kerran ihan vaan kokeiluna. Idea vaikuttaa hyvältä, mutta ei oo siis vielä opeteltu käyttämään.

Jälkivuoto on lähes olematonta, mutta ei kuitenkaan ihan loppu. Ja huomenna tulee 4 viikkoa vauvan syntymästä. Toivon todella, ettei ne menkat alkais ihan heti, mutta täysimetys ei siis näytä niitä varmasti poissa pitävän. Eli toivotaan, toivotaan..

Paranemisia teille, joilla vatsatauti tai muu nuha jyllää, inhottavia nuo kaikki taudit!

sallamaria84 ja Bear-poika, huomenna 4 vko
 
Heippa!!

pippa Kiitos paljon uudesta pinosta!! Mukana ollaan!

Paljon paljon onnea kaikille uusille synnyttänäneille!! Ja antoisia nautintohetkiä pikkuisten kanssa!

3-viikon painokontrolli oli 3490 g. Ensi viikolla on Lucaksella nla-kontrolli, sit saadaan tietää uusi tilanne. Tämä pieni rakkauspakkaus on kasvanut hyvin, sen huomaa miten pienimmät vaatteet on jo jäämässä liian pieniksi ja se on saanut myös ihanan kaksoisleuan. Se on kiltti, hyvin nukkuva vauva, vaikka välillä onkin pientä mahavaivaa. :heart: :heart:

Oikein ihanaa vauva-arkea kaikille!

Minna ja Lucas 7 vkoa ja 3 pvää
 
Helou!
Nyt vasta ensimmäistä kertaa täällä vauvapuolella vaikka "Ralla"-neiti on jo nyt kuukauden ikäinen. Aika kuluu vauvan kanssa käsittämättömän nopeasti. Nytkin kuuluu voimistuva tuhina kärryistä, voi olla että tissiä kaivataan taas pikapikaa.

Haikeutta ilmassa. Näillä näkymin Ralla on meidän kolmas ja viimeinen lapsi. Suren aika ajoin sitä, että nyt mä hoidan mun viimeistä omaa vauvaa. Välillä pohdin asian tolaa ja alan oikein rypeä itsesäälissä. Ei enää koskaan vauvaa, ajttelen ja sydämeni itkee verta.

Imetyksen ihanuus ja kurjuus Imetys on jotenkin sulosen läheistä ja alkukantasen eläimellistä. Toki meidän ikäpolvemme tietää imetyksen ihanteen takana olevat tieteelliset faktat. Ehkäisee allergioita, astmaa, infektioita, lisännee lapsen älykkyyttä, parantaa äidin ja lapsen suhdetta ynnä muuta ynnä muuta.
Mutta silti imetys korpeaa Se on isotöistä ja sitovaa.
"Imettäminen on niin kätevää" julistavat lahjakkaat imettäjänaiset. Kattia kanssa. Yöllä ja aamulla tissit on pinkeänä maidosta. Toisinaan rintoja vihloo.
Kun kakru tempaisee ensimmäisen imun, maitoa ruutaa ja suihkuaa kuin mouhijärveläisestä lypsylehmästä. Illalla rinnat on tyhjät. Vauveli kiskoo tyhjiä nahkapusseja. Ja raivoaa, syystäkin.
Lisäksi imetys masentaa ja saa pään sekaisin. Kun lapsi on rinnalla ja maito alkaa herua, oksitosiinit humahtaa elimistöön. Sillon mulla tulee epätodellinen ja masentunut olo.
Imettäessä ei koskaan tiedä, saako lapsi tarpeeksi maitoa. Nyyti voi olla tyytyväinen kolme tuntia tai olla valtavan nälkäinen kymmenen minuutin kuluttua. Menojen ja koko elämän suunntelu etukäteen on hankalaa. Pitäisi osata vain antautua symbioosiin...
Mun esikoinen oli kokonaan pullovauva ja koin, että pulloilu oli tosi kätevää ja helppoa. Lisäksi esikko oli tyytyväinen vauva. Ja on nyt 12-vuotiaana oikea unelmalapsi.
Mutta silti tavoittenani on puolen vuoden imetys.
Näihin sekaviin mietteisiin,
Dominique
 
Hei vaan täältäkin!

Josko sitä itsekin tännekin jotain kirjoittelisi vaikka tuon kerhonkin perustin. Meillä oli su ristiäiset ja vauva sai nimekseen Taika :wave:

Juuri tultiin vaunuttelemasta koko sakki, tai no esikko nyt tietty oli koulus, eskarilainen veivas vimmattua kyytiä mukana kun oli vapaapäivä eskarista =) On tuo pyöräily kyllä lasten mielestä niin ihanaa =) Josko nyt tulis käytyä useamminkin kun on vain yks lykittävä :ashamed: Jossain vaihees oli hieman hankalaa kun oli kaksostenrattaat, sitten 2 veivas päättömästi puolikuurona pyörällä ties missä: Koko kylä raiku kun mamma lähti lenkkeilemään :LOL:

Mä en huomannu oliko kukaan vastannu oliko se Latsiksen kysymykseen kun ihmettelit että kun vauva on tyytyväinen, kakka on keltasta ja kun on mahavaivaa, kakka on vihreää. Oon kuullu noiden muiden lasten mahavaivojen aikaan sanottavan että kun on ilmaa mahassa niin kakka muuttuu vihertäväksi. Se on ihan looginen syy kyllä nyt kun miettii teidänkin tilannetta. Sitähän ne mahavaivat vauvalla on, ilmaa mahassa.

Ja sitten siitä pumppauksesta, mä olen nyt 3viikkoa pumpannut ja parin päivän jälkeen rinnat tottuu siihen ja heruminen helpottuu. Näin mulla ainakin kävi vaikka onhan ne määrät surkeita vieläkin, mutta en ota stressiä, nekin on tärkeitä vauvalle. Osittaisimetyksellä siis meillä mennään, maitoa en taaskaan saanut nousemaan vaikka apuna oli homeopaattiset, 3-4h lypsyvälit imetyksen lisäksi, riittävä juonti ja syönti, lepo, imetysapulaite, pesiminen. Imetystukihenkilökään ei oikein osannut enää auttaa miten olisi vielä voinut jatkaa. Joten näillä eväillä sitten mennään. Olis vaan kiva tietää oman mielenrauhan vuoksi että mikä se syy on miksei sitä maitoa tuu riittävästi :| Se kuitenkin on ollut ykköstoive jokaisen 5n lapsen aikana ja kyllähän se mieltä kaihertaa, sitä ei voi kieltää. Muiden imettäminen ei silti harmita, olkaa tyytyväisiä jos maitoa tulee ja vauva on tyytyväinen :) :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dominique:
Imetyksen ihanuus ja kurjuus Imetys on jotenkin sulosen läheistä ja alkukantasen eläimellistä. Toki meidän ikäpolvemme tietää imetyksen ihanteen takana olevat tieteelliset faktat. Ehkäisee allergioita, astmaa, infektioita, lisännee lapsen älykkyyttä, parantaa äidin ja lapsen suhdetta ynnä muuta ynnä muuta.
Mutta silti imetys korpeaa Se on isotöistä ja sitovaa.
"Imettäminen on niin kätevää" julistavat lahjakkaat imettäjänaiset. Kattia kanssa. Yöllä ja aamulla tissit on pinkeänä maidosta. Toisinaan rintoja vihloo.
Kun kakru tempaisee ensimmäisen imun, maitoa ruutaa ja suihkuaa kuin mouhijärveläisestä lypsylehmästä. Illalla rinnat on tyhjät. Vauveli kiskoo tyhjiä nahkapusseja. Ja raivoaa, syystäkin.
Lisäksi imetys masentaa ja saa pään sekaisin. Kun lapsi on rinnalla ja maito alkaa herua, oksitosiinit humahtaa elimistöön. Sillon mulla tulee epätodellinen ja masentunut olo.
Imettäessä ei koskaan tiedä, saako lapsi tarpeeksi maitoa. Nyyti voi olla tyytyväinen kolme tuntia tai olla valtavan nälkäinen kymmenen minuutin kuluttua. Menojen ja koko elämän suunntelu etukäteen on hankalaa. Pitäisi osata vain antautua symbioosiin...
Mun esikoinen oli kokonaan pullovauva ja koin, että pulloilu oli tosi kätevää ja helppoa. Lisäksi esikko oli tyytyväinen vauva. Ja on nyt 12-vuotiaana oikea unelmalapsi.
Mutta silti tavoittenani on puolen vuoden imetys.

:flower: kuin minun kirjoittamaani tekstiäni. Imetys ei ole todellakaan minun juttuni. :(

Rintatulehdus on nyt selätetty, mutta edelleen minulla on haavauma nännissä, joten yritän parannella sitä rintakumin avulla. Imetys tekee edelleen kipeää, en tiedä missä syy. Imuote pitäisi olla oikea ja kai nyt kolmessa viikossa pitäisi rintojenkin tottua imetykseen. Kaikki puhuu, että se helpottuu, mutta eipä ole niin käynyt. Oikeasti mietin joka imetyskerta, kauanko jaksan tätä kipua, ja siten imetystä. :ashamed: Kuukauden rajapyykki tulee kohta vastaan... en tiedä, tekisi mieli luovuttaa.

Mutterikahdelle ja poju 3 vk 2 päivää
 
Samat sanat, Dominique ja Mutterikahdelle, oli pakko tulla kommentoimaan lyhyesti, osasipa Dominique pukea hyvin sanoiksi tämän imetysasian. Mietin välillä itse, että miltä tuntuisi pumpata omaa maitoa ja syöttää pullosta. Ei olisi itse sidottu syöttöpuuhiin ja tietäisi paljonko ipana maitoa on syönyt. Mutta, menee toistaiseksi näinkin, vaikka ärräpäät lentääkin ekojen imujen yhteydessä!

sallamaria84 ja Bear-poika, 4 viikkoa :heart:
 
Päivitystä taasen... Neiti kävi kylvyssä ja lasta vaihdettiin. Vasemmassa jalassa on takana alue, jossa on joko kakan polttamaa tai sitten jotain sienen tapaista juttua... No kaksi viikkoa vielä jäljellä (toivottavasti). Nyt vain pitää olla paljon enemmän talkkia ja vähän ilmakylpyjä mahallaan, että saataisiin kuntoon ilman lääkitystä. Siellä oli ihan järkky määrä kakkaa jäänyt, kun ei meinaa saada puhtaaksi lastan alta. Mutta onneksi ei ollut pahempi.
Mutta paino on tällä hetkellä 4405g eli noin 200g tulee viikossa painoa lisää. Tälläkään kertaa ei tuota pituutta otettu, joten siitä ei tiedetä vieläkään. Ei ainakaan kovin paljoa ole kasvanut, koska 60 cm paidat ja housut (mitkä vain venyvät vyötäröstä) ovat sopivia. Mutta neiti onkin lisäruokinnalla iltaisin, joten luultavasti ilman sitä ei painoa tulisi näin paljon...
 
Moikka!

Laitanpa neuvola päivitystä! Likka oli tosi ihanalla päällä ja killitteli vaan sitä terveydenhoitajaa tyytyväisenä. :heart:

Ikä: 1kk1pvä
Paino: 5210g XD
Pituus: 57.7cm
Kuuppa:38.2 wow Mutta tuossa on varmaan vielä vähän sitä pahkaa jäljellä. Ainakin niin epäilivät kun on niin iso tuo mitta.

Eli kaikki hyvin! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dominique:
Helou!
Haikeutta ilmassa. Näillä näkymin Ralla on meidän kolmas ja viimeinen lapsi. Suren aika ajoin sitä, että nyt mä hoidan mun viimeistä omaa vauvaa. Välillä pohdin asian tolaa ja alan oikein rypeä itsesäälissä. Ei enää koskaan vauvaa, ajttelen ja sydämeni itkee verta.
Dominique
Dominique Ihana nimi pienellä :heart:
Täällä samaa haikeutta ja monasti olen jo itkenytkin kaikilta salaa ja itku tuli jälleenkin kun luin kirjoituksesi koska meillä tämä on viimeinen vauva :'( Onhan meillä jo "kaksi sarjaa" eli nämä vanhemmat että nyt nämä -07 että tämä maaliskuinen Nuppumme :heart: Miten tää voikaan olla niin vaikeeta päästä itsensä kanssa sujuiksi tän asian kanssa :ashamed:
Piti mun muutakin kirjoittaa mut enpä mä nyt sit saakkaan mitään järkevää :ashamed:

Jaksuja kaikille vauveleiden kanssa :heart:

 
Piti oikein kattomani et miten teillä onkin noin reilusti kasvaneita lapsia, kun meillä on 50cm vaatteet vielä reilua (tyttö tänään 3viikkoa eikä nyt niin mahdottoman pienikään ollut syntyessään, lyhyt kyllä) ja vaipatkin on kokoa 2-5kg, niissä menee teipit päällekäin. Viime pe oli 3790g. Omat tekemät nb-nöttösetkin on vielä ihan liian isoja joten kerttiksillä on menty, samoin pakkauksen imse vimset.
 
Olen ihan samaa mieltä imetyksestä kuin Dominique, Mutterikahdelle ja Sallamaria84.
Tavoitteena silti puolen vuoden imetys. En tiiä miten onnistuu!
En haluais käyttää korviketta kuin äärimmäisessä hätätapauksessa. Omaa maitoa en ole pumpannut kuin ei tule mitään ja pitäs monena iltana pumppailla, että lisääntyis maidontuotanto. En tiiä jaksanko sitäkään rumbaa.

Lahja Lintikka, meillä myös 50 vaatteet vielä käytössä ja menee varmaan vielä ainakin kaksi viikkoa ellei enemmänkin. Vaipoista myös pienimmät, nekin on aika suuria ja valskaavat aika hyvin. Tämän hetkistä painoa en tiiä, arvelisin jotain 3,5kg. Perjantaina on seuraava neuvola.

ilona ja poju 3vko5pvä
 
Painosta Meillä oli likka jo syntyessään 4190g :ashamed: Tuhteja ollaan siis kaikki kolme. Mutta menee vielä nippanappa 56cm vaatteet. Ja tosiaan näyttäis siltä että isäänsä olis tulossa tuossa pituudessakin... Mä jään sitten näitten 2 metristen kanssa joskus tulevaisuudessa niiii-in alakynteen. XD Nimimerkillä 167cm sulka päässä. :LOL:
 
harakanhattu Mehän ollaan liki "samiksia" :D
Jätkän mitat syntyessään oli 4165g (rv39!) pituus 52 cm ja pipo 38
Nyt eilen (ikää 1kk1pvä) neuvolassa mitat oli 4975g, pituut 57cm ja pipo 39 :D :heart: Ja 56cm vaatteet menisi juurikin vielä hetken päälle, mutta siirsi ne suosiolla laatikkoon jo ja otin 62cm vaatteet käyttöön. Vaipoista on käytössä Lidlin Midi vaipat, ovat ihanan joustavia ja menee hyvin jäpikän päälle.
Meillä on mies yli 180cm ja minä 156cm joten taidan olla piankin alakynnessä täällä :LOL:

Eli mukana ollaan pinossa, ei saa tiputtaa meitä pois ja pipalle iso kiitos pinosta =)

Pikkarainen ja Kepuli 1kk 2pvä
 
Täällä ollaan. Huomenna poika jo kuukauden vanha! Hitsi, että aika menee nopeasti, justhan me vasta lähdettiin synnärille :whistle:

Maanantaina neuvolassa pituus 56cm ja painoa 4645g ( synt. 52 ja 3605 )

Vatsavaivoista kärsitään edelleen, tosin hyvin paljon vähemmän kun pari viikkoa sitten. Tänään taas vyöhyketerapiaan, käytössä myös cuplaton sekä gefilus d-tipat.

kantoliinasta
Mä haluaisin tosi paljon opetella jonkun sitomistavan kun on tuo liinakin, olisko jotain vinkkejä mikä tuolta kantoliinakanavan sivuilta olis kätevin opetella?
 
Hei kaikille!
Tänä aamuna vasta kylvetin pojan ekaa kertaa. Piti eilen illalla, mutta kun poika vaan nukkui, niin jäi tälle aamulle. Poitsulla nyt ikää 10pv. Vauvan kanssa on mennyt ihan tosi hyvin kaikki, imetys ei ainakaan vielä minua harmita. Miehen kanssa on ongelmia :( Ei meillä tunnu olevan muuta vaihtoehtoa kun ainakin asumusero, tai ero ihan kokonaan. Jos muutama päivä vauvan syntymästä on jo isoa riitaa, niin eikö se jo kerro että parempi ottaa etäisyyttä.
Nyt tulee kohta vieraita joten pitää lopettaa.

Jaksamista kaikille imetykseen tai muuhun mikä tökkii.
 
MLL
Heippa rallaa tännekkin puolelle pitkästä aikaa!

täälä on ehtiny tapahtua vaikka mitä tässä vajaassa neljässä viikossa mitä vauvalla on nyt ikää, mutta kone hajosi niin en ole päässyt päivittelemään. Alotetaampas vaikka tämän päiväsestä "1 kuukauden" neuvolasta (ikää siis oikeasti 3 vk ja 5 vrk)

Paino 5870g (syntyessä 4610g)
Pituus 58 cm (syntyessä 54 cm)
Pään ymp. 39 cm (syntyessä 37cm)

Kasvettu siis on ja muutenkin kaikki pojalla oikeen hyvin. Välillä masu vähän rutisee ja sitä sitten kitistään. Mulla tuli viikko synnytyksen jälkeen paha rintatulehdus molempiin tiseihin ja kävin sen takia tiputuksessa 5 päivää sairaalalla, onneksi eivät osastolle ottaneet pojan kanssa vaikka tulehdusarvo huiteli 260 pahimmillaan :/ No se alkaa olla selätetty, mutta edelleen on toisessa nännissä kipeä ja aika syvä haava, joka ei tosin onneksi vuoda. Imetys on siis ollu alusta asti ihan perseestä ja vaikka alkaa muuten jo sujua niin kipeetä tekee, eikä tunnu omalta niinkun tossa muutama muukin tuntu kirjotelleen..Ristiäiset on päätetty pitää vasta 13.6. Nyt poika vaatii huomiota, joten palaampa myöhemmin asiaan :)

 
Nyt sais sit pienokaisen pulauttelu jo loppua tai ainakin vähentyä kun se on todella runsasta, oltiin tänään ekassa neuvolassa ja painokäyrä tekee jyrkkää laskua. Syntyessään 3290g ja nyt oli 3970g ikää kuiteski 1kk ja viikko päälle. Onneks pituutta oli tullu 5cm. Nyt mennään ylimääräiselle neuvolakäynnille tuon painon takia. Mulla tulis maitoa hyvin mut tuntuu et kaikki tulee aterian jälkeen takasin vaikka tekis mitä :ashamed:

Mä olen ihan tykänny imetyksestä vaikka joudunkin rintakumien kanssa pelaamaan, mulla ei ilman niitä tuosta hommasta tulisi mitään, on sen verran onnettomat rinnanpäät ettei niistä sais minkäänlaista otetta. Meillä on aika tulinen sielu tää tyttö. Ruoka pitää saada just eikä melkein kun sen aika on. Kylpemisestä tykkää mut antakaas ku vaatteet pitäis saada päälle, se on joka kerran ollu senpäivänen huuto et kuulee yläkerran naapuritkin kun meillä kylvetään tai siis laitetaan vaatteet sen jälkeen päälle. Muutenkin jos joku mättää niin siitä kyllä ilmotetaan kovaa ja korkeelta, ei millään pienellä kitinällä :LOL:

Nyt käy kutsuhuuto :wave:

Mamu-78 ja Sofia 1kk 1vko :heart:
 
Abello: Kantoliinakanavan sivuilta kannattaa opetella tuo kietaisuristi 2. Itse tykkään siitä ja se on tukeva ja helppo sitoa. Nytkin Elia nukkuu kantoliinassa ja juuri tuossa kietaisuristi 2-sidonnassa. Muitakin voi kokeilla, mutta itse en ole harjoitellut kuin tuon ja olen sillä pärjännyt loistavasti.

MayaM ja Elia 5viikkoa ja 5 päivää
 
Mamu, teillä on tullu hurjasti pituutta joten yksi notkahdus painokäyrällä ei vielä merkitse mitään. Yleensä toinen jää jalkoihin jos toista tulee enemmän :wave: Ja pulautteluun, on olemassa semmosta ainetta kun gaviscone mitä saa antaa näin pienelle. Mä käytin sitä lääkärinmääräyksestä aikoinani kakkoselle kun tuli kanssa kaaressa kaikki pihalle ja painokäyrät heitteli siksakkia. Tosin, kunnon apu saatiin vasta kun poika nousi seisomaan ja yökkimisreaktio on vielä tänä päivänäkin herkkä kun ikää on yli 6v. Eikä kokoakaan hurjasti ole :D

Lahja Lintikka ja Taika pari päivää yli 3viikkoa :heart:
 
ja Pipalle kiitos pinosta! Mukana olen, vaikka näköjään en kerki ollenkaan koneelle! Täydennyksiä meidän osalta etusivulle, että pojan syntymäpaino oli 3380g ja 50cm pituutta. Uudet mitat tulee ensi viikolla 1kk neuvolassa (edellisten paikalla oli jo 3 viikon neuvola - säästöjä täälläkin...). Mutta 50 cm vaatteet mahtuu vielä, vaikka ei uskoakseni enää pitkään.

Mitä muuta... täysimetksellä pärjätään, vaikka se on työn takana, mutta olen tyytyväinen, ettei tarvi pulloa lisäksi. Kantoliinaa on käytetty jonkin verran, ja tullaan aina enemmän käyttämään (kietaisuristi 2 meidänkin suosikki). Vaipat on enimmäkseen kestot, äp:n vaippoja aika pitkälti ja villahousut. Enkä ole kokonaisuudessa kuitenkaan mikään kauhea luomuihminen, vauva saa minusta ne puolet esille... Ja päivittäiset vaunulenkit on ihania, siihen ntkin kohta mennään.
Ristiäiset vasta kesäkuussa, kun aiemmin ei saa sukua maailmalta kasaan. Meilläkin viimeinen lapsi tämä, kolmas, ja outoja haikeita tunteita se saa aikaan, vaikka päätös on selvä.

Mirabel ja Ottu 4vko 1pvä
 
Jospa minäkin tähän väliin ehtisin muutaman sanan naputtaa kun tuntuu tuo aika menevän niin vauhdilla ja tekemistä on nyky'ään enemmän kun ehtii itse tekemään.
Meillä taitaa olla joko aika vaativa vauva tai sitten se ei saa tarpeeksi ruokaa ja siksi on niin kärttyinen.Yöt menee ihan hyvin, herää kaks tai kolme kertaa yössä syömään, riippuu siitä mihin aikaan aletaan yöunille.Ja päivisin hyvin nukkuu vaunuissa mutta kun hän on hereillä niin viihtyy vaan sylissä ja suurimman osan siitäkin ajasta nirisee ja narisee jos ei oo liikkeessä...
Pari viikkoa sitten musta tuntui että hukun tytön kanssa tuohon maitoon ja nyt taas epäilyttää et tuleekohan sitä ihan niin paljon tyttö tarvitsis ja vähän huokuttaa ajatus yhtenä päivänä antaa maitoa vaan pullosta ja katsoa onko sillä mitään vaikutusta tytön käyttäytymiseen.
Eilen illalla kun oli päivällä hikisesti saanut lypsettyä molemmista tisseistä yhteensä 30ml maitoa niin annoin sen sitten pullosta neidille illalla kun oli kiukkunen ja nukahtamaisillaan.Ja se joi sen alkuhämmennyksen jälkeen mielellään ja lisääkin ois mennyt jos ois ollut ja sen jälkeen nukahti tyytyväisenä...Pissaa kyllä tulee ja kakkaa on joka vaipassa et niiden mukaan maitoa kyllä riittää mut luulis et ees vähän aikaa vauva ois tyytyväinen myös syöttöjen välissä?
Vaippoina meillä on pääasiassa kestot ja yöllä sekä pidemmille päikyille oon laittanut kerttiksen.
Ehkäisyä ei olla miehen kanssa varmaksi päätetty vielä, kun ei olla ihan sata varmoja et jääkö tää kolmas meidän viimeiseksi...
Ristiäiset on vihdoin päätetty, ne on 25.4 ja kummitkin on jo pyydetty kaks vielä puhuu keskenään ja ilmoittaa mitä päättivät.
Mut nyt tulee kaveri kylään niin heippu!

Metsätähti ja tyttö 1kk ja 3pv
 
Moikka taas,

Nyt joutaa hetken kirjoittelemaan kuulumisia, kun mies viihdyttää vauvaa =). Meillä on kans samantapainen vaavi kun metsätähti kertoi edellä. Vauva on paljon päivisin hereillä (saattaa olla yhteen menoon n. 4-5h) ja kärryttelyn aikana nukkuu hyvin. Päivisin kaipaa koko ajan viihdykettä ja syliä. Nukahtaa monesti tissille, mutta heti kun nostaa esim. sohvalle nukkumaan, niin herää ja haluaa taas sylkkyyn.

Kantoliinaa sain kaverilta lainaan (kiitos mobic :heart: ) ja tänään vähän kokeiltiin sitä. Vielä en osaa oikein kunnolla sitoa sitä, mutta sen mitä saatiin testattua, niin vauva viihtyi kyllä hyvin =) . Pitää alkaa miehen avustuksella reenaamaan nuita sitomistapoja niin sais päivisin samalla jotain kotihommiakin tehtyä.. B)

Imetysjutuista Mulla kans maitoa tuntuu tulevan paljon ja vauhdilla. Neuvolantäti ehdotti maidonluovutusta, mutta mulla on säännöllinen lääkitys joka estää sen. Harmi :(. En ole aiemmin saanu imetystä istualleen oikein kunnolla toimimaan, mutta tänään neuvolakäynnillä imetin ja se menikin ihan luontevasti :LOL: . Ainoa haitta vaan istualleen imettämisessä on se, että me ollaan vauvan kans molemmat ihan maidossa.. en tiiä miten sitten kun pitäis jossain kylässä tai kartsalla alkaa imettään.. Pitänee ottaa molemmille säkillinen vaihtovaatteita messiin :D. On päiviä, jolloin imetys ei onnistu alkuunkaan kun vauva riuhtoo tissillä ja maidot lentelee, mutta myös päiviä jolloin kaikki menee nappiin =) . En ole miettiny kauanko imetän, aika näyttää.

Neuvolan uudet mitat: Käytiin tänään "1kk neuvolassa", herralle tulee siis ens viikon maanantaina ikää 1kk.

ikä 3vk 3pv
pituus 52,5cm
paino 4030g

Nyt kutsu käy kyllä niin kovana, että pitänee lähtiä taas vaihteeksi imetyshommiin :saint:

Mimmurainen & nälkäinen pikkumies 3vk 3pv :heart:
 
Mukana ollaan! Kiitos pippa taas uudesta pinosta!

Täällä aika menee nopsaa neljän lapsen kanssa, ei tekemisen puutetta kyllä ole!
Tänään poika tasan kuukauden ja eilen kävi terveydenh, punnihtee poikaa ja oli kyllä hyvin paino noussu. Painoa nyt jo 6 kiloa, kahdessa viikossa tullut 1,5 kiloa!Onkohan meiän poika liiankin iso? Juu ja pitänyt 60cm vaatteisiin siirtyä...
Maito siis taitaa riittää, vaik toisinaan illalla pitänyt tuttelia antaa!
Sunnuntaina poju saa sit nimen.
Meillä myös lapset flunssassa ja pienimmäiselläkin nenu vuotaa ja silmät rähmii!

Mut kutsu käy!
 

Yhteistyössä