Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

Josko nyt ehtis jotain kirjottamaan kun neiti tuolla
nukkuu...
Meillä oli eilenkin semmoinen päivä, että neiti nukahti
vaan viideks minuutiks ja sitten taas heräs ja rupes
ähisteleen ja hermostumaan..
Maha varmaan vaivaa, meillä kun kakataan 2-3pv:n välein,
sillonkin kerralla vaippa täyteen ja se on siinä...
Miten usein muilla toi maha toimii..?

Ristiäisiä ollaan järjestetty...tai minä vähempi ja anoppi
sitten pikkasen enempi.. (murr..)
Sunnuntain jälkeen onneks päästään palaamaan takasin
arkeen..odotan jo niin innolla!

Nyt tarttee väkertää muutama koriste vielä ristiäisiin
kun neiti noin rauhallisesti vetelee sikeitä.. :wave:

Tinttis ja Menninkäinen (ma jo 6vkoa!)
 
Olikos täällä joku järjestämässä nimiäisiä? Jos on niin onko teillä jonkunlaista ohjelmaa siellä? Millasta? Lähinnä siis että kerrotteko nimen jollain tavalla siellä ja onko sitten jotain muuta? Toivottavasti nyt joku ymmärsi mitä kysymyksellä tarkoitin.. Meillä täällä vähän mietitään, että miten tuon tilaisuuden järjestäisi, niin siihen olisin vinkkejä kaivannut.
 
Hellouu:)

Meillä poika syö,syö ja syö, ja kasvaa kasvaa ja kasvaa:) Onneksi maitovarastot on vielä täynnä:) Ja täysimetyksellä mennään. Ongelmia ei onneksi ole tullut imetyksen kanssa,esikoisen syntymässä oli jotakin ongelmia.
Kantoliinaa ollaan käytetty n. 3krt, mutta ite en oikein tykänny siitä ni jäi sitte sen käyttö.
Meillä vaippoina on ihan normit vaipat. Liberoa ja Pampersia käytetään:D
Huomenna lähetään miehen vanhempien luo, eivät ole nähneet poikaa viimeksi kuin 3vko vanhana. Tänään oltiin ostamassa miehen äidille lahja ja tytölle juhlapuku kaverin synttäreille:)
Poika rakastaa kylpemistä. Ja kun meinataan lähteä kylvystä tämä alkaa itkemään,eikä haluaa takaisin:D
Ristiäiset siis on toukokuun 2pvä ja ollaan jo mietitty mitä tarjotaan ym. Mietitään että kuinka paljon vieraita tulee, en haluaisi että kovin montaa.. Mutta pahalta näyttää.
Tänään juteltii papin kanssa kasvotusten, kun niin hän halusi. Ja pappi on sama kuin mulla oli kun olin riparilla josta on sitten aikaa......13.vuotta? Tosi mukava ihminen:)
Mutta nyt täytyy lähteä valmistamaan tuon tyttären kanssa pizzaa.

Alina ja Poika 1kk2vko
 
Hei!

Kävin joskus tuota odotusketjua lukemassa, mutta jäi sitten vastaaminen sinne... Tänään pitäisi olla aikaa kun olen poikkeuksellisesti kotona (odottelen rattaita saapuvaksi hetkellä millä hyvänsä - piti tulla jo 3 tuntia sitten). Lisäksi minulla on hieman flunssainen olo enkä tosiaan halua vauvoja tartuttaa!

Meillä tuntuu päivät olevan täys hommaa, kun suurimman osan ajasta olen kuitenkin vauvojen luona. Aamulla herään kello 7, käyn suihkussa, pumppaan maidot, luen lehden ja otan aamupalan + teen eväät ja lähden sitten laitokselle. Sieltä mies sitten hakee mut töitten jälkeen kotia, on itsekin siinä vaiheessa tunnin-pari seurana. Illalla ollaan rempattu lastenhuoneita, ostettu kaikkea tarpeellista, käyty sukuloimassa, leffassa yms. Vietetty nyt "viimisiä vapaita" ennen kun lapset pääsee kotia. Illalla käyn nukkumaan kello 21 aikoihin, pumpattuani vielä kerran ja soitettuani lapsille hyvät yöt. Yöllä herään kerran pumppaamaan, käyn vessassa ja tarkastan puhelimen, ettei ole soitettu sairaalalta. Päivän aikana tulee pumpattua 6-8 kertaa, jos ei Eeli pääse kunnolla imemisvauhtiin rinnalla.

Ja nyt sitten ehkä viikon kuluttua ainakin Eeli tulee kotiin! Meidän pikkupoika on jo "iso" mies :LOL: herra oli 1kk iässä mitatessa 2480g ja 43cm! Hurjaa tuo kasvutahti! Eeli onkin jo "kasvatusyksikössä", jossa on treenattu vauvanhoitoa, kuten kylvetystä, vaipanvaihtoa ja imetystä (melkein koko ateria menee jo rinnasta/pullosta!). Eeli on alusta alkaen ollut parhaimassa kunnossa kolmikosta, eikä sydämessä ole isoja ongelma hänellä.

Ella ja Emma sitten ovat vielä tarkemmassa hoidossa ja ainakin Emman kotiutuminen on vielä ihan auki. Ella voi olla että pääsee Eelin kanssa yhtä aikaa kotia. Ella väsyy helposti kyllä ja maitoa täytyy vielä melkoisesti laittaa nenämahaletkua pitkin menemään. Ellan mitat 1kk iässä olivat 2240g ja 41cm. Pieni siro keijukainen! Ellalla oli aika paljon turvotusta tuosta feto-fetaalitransfuusiosta johtuen ja siksi paino ei ole noussut ihan niin hyvin kuin velipojalla.

Emma on meidän taistelija. Suuren osan päivästä hän nukkuu ja kerää voimia (ja kasvaa). Vielä on auki, mitä massiivinen aivoverenvuoto on tuonut hänelle, ehkä ei mitään, ehkä jonkin asteen aivovamman. Onneksi verenvuoto on aivoissa loppunut ja hyytymä liuennut lääkäreidenkin mielestä todella nopesti. Emma on 1500g ja 38cm, pienin näistä kolmesta ja ei tosiaan vielä kotiutumiskuntoa lähelläkään. Emmalle on tehty jo 2 leikkausta: on suljettu jokin valtimoyhteys ja sitten suolistoa piti operoida.

Saa nähdä sittn miten arki lähtee pyörimään kunhan Eeli ja Ella saadaan kotiin. Onneksi saatiin tutulta tuplarattaat lainaan, niin pääsen Emmaa katsomaan päivälläkin. Mies pitää pekkasia ensin, sitten isyysloman, kesäloman ja monikkopidennyksestä osan, kunhan ainakin 2 lasta on kotona.
 
Täällä hajoo pää ton vauvan syömisen kanssa. Tänään aamulla kun imetin ni neiti puklas kesken syömisen ja sitä tuli myös nenästä, molemmista sieraimista :eek: Aivan kauheeta kun puklataan niin ettei perässä pysy. Nyt päätin et pumppaan maitoa pulloon ja koitin hiukan himmata syömistä eli otin pulloa välillä pois ja se meni ihan hyvin. Mut pumppauksessa maitoa ei tullu ku 60 ml. Aika vähän mun mielestä ja jos raukka siitäkin määrästä puklaa melkeen kaikki pois ni ei ihme et paino ei nouse :( Surku on toisen puolesta :ashamed:

Mut kyl on ihanaa kun tulee kevät kunnolla, aurinko paistaa ja koko ajan lämpenee, se on kesä ennen kun huomaakaan, jotain positiivista sentään tähän päivään =) Viel kun joku pesis meijän ikkunat :LOL: Nyt hiukan siivosin, lähetin miehen pihalle vauvan kanssa kun siitä touhusta ei tahdo tulla mitään kun vauva kitisee ja tarvis muka olla saatavilla kokoa ajan ja joku homma jää aina kesken. Saa edes jonkun asian tehtyä loppuun asti. Sain pyykit viikattua ja imuroitua. Nyt jatkamaan ennen kun saapuvat kotiin. Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Triplat-74, mukava kuulla teidän kuulumisia ja paljon voimia pikkuisille!

Meillä on tänään huudettu vatsavaivoja ja sitten jotain muutakin, en vaan tiedä mitä
:( Koko ajan olisi syömässä mutta ei nälkäkään voi olla, rupesin kyllä miettimään jos maitoa ei tulekkaan tarpeeksi ja siksi olisi koko ajan tissillä. Outoa sinäänsä koska maitoa on tähän asti tullut kyllä todella runsaasti. Toivottavasti nukkuisi edes osan yöstä :/

Abello ja poitsu 1kk 1pv
 
tsemppiä pienille triploille ja äidille :heart:
mamu-78, puklaako vauva aina ulos maidot? mun mies pienenä teki sitä ja sillä oli vatsaportin tukkeuma, joka leikattiin. jos jatkuu, kannattaa ehkä tsekkauttaa ettei oo mitään sellaista.

meille ei ihmeitä, vauva syö ja kasvaa, ensi viikolla neuvola, sitten näkee kuinka paljon.
 
Lohdullista luettavaa triplojen kuulumiset. Toivottavasti saatte myös pikkuisen Emmankin kotiin. Kovasti voimia kaikille kolmelle ja tietysti myös vanhemmille :hug:

Sain eilen varattua papin eli ristiäispäivä on lyöty lukkoon (15.5) Kummit pitää viel päättää ja nimenkin kans vähän jahkaillaan :p Onneksi on aikaa. Mulle pukkas flunssan torstaina. Ihan hyvin oon kuiten jaksanu, tosin maitoa tuntuu tulevan nyt vähemmän kuin terveenä :/ Tyttö on kuitenkin tyytyväinen, joten ei hän vissiin nälkää näe. Iltaisin huutaa ilmavaivoja (annetaan Cuplatonia ja aamuöisin käykin semmoinen pörinä :LOL: ) Neiti ei ole lähellekään niin kova kakkaamaan kuin veljensä aikoinaan, ehkä parit kolmet päivässä.

Nyt voisin vähän aikaa lepäillä kun mies lasten kans ulkona. Aion kyl itekki lähteä happihyppelylle, ettei pää ihan hajoa neljän seinän sisällä.

mobic ja pinse 3vk 2pv :heart:
 
Triplat-74
Ihana kuulla teistä.

Meillä työ tyttönen kasvaa joka suuntaan:D
1kk
Paino: 4995g
Pituus:54,3cm
Piiitkä tyttö.
Kastajaiset meillä tullaan viettämään varmaanki vk. 19, elikkä kuukauden päästä about vai?:D
Tyttö rakastaa ulkoilua. Nukkuminen käy todella nopeeaan. Onneksi ilmat lämpenee, niin voidaan olla kauemmin.¨
Unohtusi jo kaikki mitä piti kirjottamaa:/

Riina ja Pirpana 1kk1pv
 
Heippa!

Triplat-74 Paljon voimia teidän perheelle!

Abello Josko teidän vaavilla olisi tiheän imun kausi ja siksi on jatkuvasti rinnalla?

Meidän neiti kasvaa hienosti ja maitoa riittää. Suuremmilta masuvaivoiltakin on ainakin toistaiseksi vältytty. Välillä paukuttelee jonkin verran, mutta mitään kamalaa huutoa ne ei onneksi aiheuta. Iltaisin tankkaa rinnalla tehokkaasti, mutta päivällä syö nopeammin. Siskonsa tykkäsi olla rinnalla ns. muuten vaankin, mutta tämä neiti nauttii enemmän vanhempiensa olkapäällä oleilusta ja usein nukahtaakin siihen asentoon. Eilen illalla neiti nukahti klo21 ja odotin, että heräisi tunnin parin sisään syömään, koska söi aika vähän illan aikana. Noh, klo 22.30 menin sänkyyn ja ajattelin, että ihan pian varmasti joudun nousta syöttöpuuhiin. Mitä vielä, vauva heräsi vasta klo2 :D. Koko yö meni muutenkin hyvin.

Päiväunet vauva nukkuu parhaiten ulkona, n.2-3h putkeen. Yleensä laitan vauvan vaunu-unille aamupäivällä, kun mennään esikoisen kanssa ulos leikkimään. Toisetkin pidemmät unet vauva nukkuu useimmiten pihalla iltapäivästä.

Nyt esikoinen heräsi päikkäreiltä, täytyy mennä. :wave:
 
Kiva kuulla triplan kuulumisia :wave: Paljon jaksamista teidän vauva-arkeen :heart:

Täällä 2kk neuvolan kasvuja:
4540g ja 56,6cm. Pipo 38,1cm :) Hyvin siis kasvellaan ihan keskikäyrällä...

Jaahas, ja itkuhälytin huutaa taas!

Jemppi & Mea 2kk
 
Triploille jaksamisia kovasti kasvuun!

Meillä kaikki menny aika mukavasti,tytöt nukkuu tälläki hetkellä kiltisti vaunuissa ja tuo meidän pikkumieski nukahti sohvalle,esikoinen taas tekee palapelejä :) Eli ehtii olla jopa tylsää meillä ku ei oikeen kotihommiakaan kovasti ole.

Meillä oli eilen ristiäiset ja tytöt saivat nimikseen Aada Sara Sofia ja Ella Anni Aurora :) Pappi oli kyllä niin ulalla ihan kaikesta,mutta ohi on jo onneks nuoki pippalot :D

Mut nyt ku tätä luppoaikaa on niin vois käydä viikkaan pyykit,joten :wave:

Nystis ja Aada&Ella 7vko3pvä
 
Jospa jopa ehtisi kirjoittaa jotain... lukemassa olen kyllä säännöllisesti käynyt.

Torstaina tuli tasan kuukausi täyteen ja oli neuvola.
Paino 4270g (3424g)
Pituus 52,5cm (50,5cm) tosin th harjoittelija ei mielestäni saanut tytön jalkaa suoraksi asti...no eohän ne todelliset sentit mihinkään katoa =)
Pää 37cm (34,9cm)
Ainakin painoa siis tullut!
 
Triplojen tarina itketti täälläkin. Ihana, että kaikki on sen verran hyvin, mutta melkoisesti jaksamista se vaatii jokaiselta teistä. Toivottavasti menee vaan parempaan päin! :hug:

Poika nukkuu kantoliinassa, isommat kävelivät isin kanssa kauppaan perunoita hakemaan. Äidillä rauhallinen hetki. Huomenna neuvola, jännityksellä odotamme painoa. Varmaankin vähän yli 4kg, luulisin.


Ihana on isompien sisarusten rajaton rakkaus tätä pikkuveljeä kohtaan! Kyllä 4v ja 6v on jo mahtavat hitamaan, rakastamaan, ymmärtämään. Se että kauhea tarve halata ja suukotta tulee joskus juuri silloin, kun vauva on nukahtanut, se on pikku juttu, kun ne on niiiiin posittiivisia ja niin onnellisia vauvasta.

Mutta sää on taas tylsä, räntää sataa...

Mirabel ja Ottu 1kk1pvä
 
Tsemppiä triploille :heart: Ja nautinnollisia hetkiä vielä ennen vauvojen kotiintuloa :)

Meillä vietettiin tänään ristiäisiä ja pikkuneiti sai nimekseen Senni Linnea :heart: Maitotankkaus osui täysin kohdalleen kun neiti nukkui koko seremonian ajan ja oli muutoinkin kuin pieni aurinko koko juhlan ajan kunnes nukahti. Ihana pieni äitin kulta :heart: :heart:

Vatsavaivat on aiheuttaneet päänvaivaa ja välillä on itketty kroppa kaarella..kakka tulee tosi harvoin, ehkä n. kerran viikossa, joten sekin aiheuttaa vatsanpuruja. Perjantaina kävi sitten täti antamassa vyöhyketerapiaa ensimmäisen kerran, toinen kerta oli tänään ja viimeinen on sitten tiistaina. Heti ensimmäisen kerran jälkeen Senni rauhoittui silmin nähtävästi ja illat on olleet täysin erilaisia kuin tähän asti viimeiset 6 viikkoa! Ihan on ihmetelty että mites ei huutoa kuulu laisinkaan :)

Vatsavaivoja ei myöskään auta minun antibioottikuuri poskiontelotulehduksen takia. Tästä syystä on sitten annettu pelkästään pulloa perjantaista lähtien ja olen pumpannut omat maidot viemäristä alas. Lisäksi vaihdettiin Rela Dropsit Lacrophilus jauheeseen, jota terapeutti suositteli. Katsotaan josko näillä eväillä saataisiin vatsa rauhoittumaan.

Nyt suihkuun ja sänkyyn. Raskas päivä takana, mutta ihanaa että ristiäiset on nyt vihdoin ohi!!

Miimon ja Senni 6vkoa
 
Kovasti jaksuja Triplat teille vanhemmille että voimistumisa vauvoille :hug:

Huoh :ashamed: siis täällä ihan kamala aamupäivä takana :ashamed: Meidän 2,5v järjestänyt taas sellaset shown ettei tosiaankaan :ashamed: Aamuyöllä 3 aikaan alko, heräs eikä suostunut tulee meidän väliin eikä menee takas omaankaan vaan potki että huuti meidän välis, vauvakin tietty heräs mut olihan sekin kyllä nukkunut jo reilun 5h et ihan hyvä aika herätä syömään, vauva kun oli syönyt niin piti mennä alakertaan kattoo mitä tää pikkuneiti touhus, samalla huomasin et pesukone vilkutti ja esikko tarvi ne kokkitakit aamulla pestynä, ei muuta kuin kato nukkasiivilä, samassa soi puhelin niin mä aloin panikoimaan et kellä nyt hätä, mitä kamalaa tapahtunut mut olikin mies joka soittaa mulle alas et vauva itkee ja samalla tajusin ettei se pikkuneiti olekkaan siin tuolis et missä hitsis se on, etin saunan ja joka paikan ja mies tulee alas kans kun mua ei kuulu het ylös niin neiti makaa olkkarin lattialla osoittaen mieltään, mies tietty kireenä kuin viulunkieli et oonko niin saakelin sokee etten yhtä lasta nää eli jätin neitin siihen et saan vauvan rauhotettuu niin olikin sit nukahtanut ettei sillä ollutkaan mitään hätää, sit menin kattoo neitii niin oli tulossa jo ylös mut päättikin toisin kun näki mut :ashamed: No, mä lähin ylös takas niin sit tuli huutaa, raivoo mua alas niin tempasin sit peiton ja menin alakerran sohvalle johon neitikin hetken pääst tuli ja nukahti. Siitä sen 4-6 nukuttiin kunnes mies tuli alas.
Tänään isot likat meni jo omin avuin ja meidän piti lähtee kauppaan, ei sit yhtäkkii halunnutkaan lähtee kunnes sain puettuu Nupun ja itseni, vein autoon ja sanoin et jalkapallo on auton alla et menee rikki jos ei tule mukaan, niin kummasti ulkovaatteet saipi päälle ja oli taas kuin enkeli, kaupassakin kaikki oli ensin tosi hyvin kunne pikkukärryt kaatu ja ennenkuin itse ehdin paikalle joku mamma nosti ne ja siitähän neitin hepuli alko, sit mentiin kaupas peräkanaa, sit alko huuto, itku raivo kun yritti päästä sielt karkaa. minä kannoin kainalossa huutavaa lasta, yritin työntää ostoskärryjä ja kassan luona seisitiin 10min kaikkien pällisteltävänä ja eikä asiaa auttanut kun ihmiset yrittää tätä tulla leputtelee, sehän vaan pahenee :ashamed: Neiti yritti lyödä, repii, karata eli sit kun homma ei mitenkään edennyt niin neiti oli kainalossa ja yritin saada tavarat hihnalle, siihen kassallle ei sit uskaltanutkaan enää mun jälkeen kuin 1 mies niin myyjä pakkas mun kamoja, samoin tuli myymälähoitaja joka sit lopulta toi vielä ystävällisesti tavarat mulle autoon ja takakonttiin. Lohdutti mua et tietää tasantarkkaan et kun siskon tyttö samanlainen et huuto ei tule loppumaan ennenkuin nukahtaa ja kassakin lohdutti ettei ole ainoa tapaus et näitä näkee päivittäin. Myymälähoitaja toivotteli vielä mulle pitkää pinnaa tähän päivään eli ihanaa et ymmärtäväisiäkin ihmisiä löytyy eikä vaan hiton pällistelijöitä :/ Mulla oli lisäks mun äitin kauppatavarat et tosiaan oisin ollut ihan pulassa ilman auttavaa prisman henkilökuntaa ;) Menihn siinä neitillä 45min raivotessa kun vein sit äitin kamat sen jääkaappiin kun neiti huusi viel autos mut sit kun kävin hakee kasteservetit niin halus jo mukaan ja taas oltiin kuin enkeli, ihan kuin ei mitään kohtausta oisi ollutkaan. Onneksi Nuppu nukkui kiltisti eikä reagoinut :heart:
Toivottavasti tämä loppupäivä sujuisi edes paremmin.............
Ävm70 ja Nuppu 4vkoa :heart:
 
äiti vm70 tiedän tunteen... meillä lähes päivittäin jostain asiasta on tuollainen. Hermot meinaa palaa itseltäni aina välillä, mutta minkäs teet. Uhma on päällä ja pitää vain yrittää tässä luovia välissä. Lauantaina cittarissa sai raivarit, kun ei saanut just tiettyä pussia sipsejä ostaa. No voi voi. Kaikki muut katselee kuin me oltais rääkätty lasta oikein kunnolla. Siis ihan kamalaa muille, kun joutuvat katselemaan välillä kiukuttelevaa lasta kaupassa :saint:

Jaksuja tähän päivään :hug:
Meillä tapellaan siitä just nyt, että saako laittaa vaippaa jos samalla haluaa käyttää cars-pikkuhousuja. Tyhmä äiti, kun antaa valita vain jommankumman :saint: :D
Mutta kun pitäisi oikeasti jättää jo tuo vaippa pois pikku hiljaa... Aamulla tapeltiin ja nyt suostui jo päikkäreiden jälkeen pistää pöksyt jalkaan ihan kivasti. Katotaan nyt käykö potalla vai pissiikö tahallaan pöksyihin kuten aamulla...
 
Hei kaikille!

Poika käytetty eilen neuvolassa, joka siis oli se "kotikäynti" vasta. Painoa oli 4600 ja rapiat 2vkon ja 1pv:n iässä. (syntymäpaino 4330g) Iso poika meillä siis. Onneks ei meillä alle 56cm vaatteita ollutkaan kun pieniähän nuo ois heti ollu. Paita jossa tuli sairaalasta kotiin ei enää menny toissapäivänä pojan pään yli ollenkaan, oli pienikokoinen 60cm paita. Muuten kyllä vielä menee 56cm vaatteet juuri ja juuri ja 2-5kg vaipatkin vähän aikaa.

Aurinkoista päivää kaikille!
 
Terveiset 1 kk neuvolasta...
Paino 4320g, pituus 53,6 cm ja pipo 37,2 cm
(rv 40+2 . . . 4035g . . . 52 cm . . pipo 36 cm)
(2vko 2pv . . 4020g . . . 52,5 cm . . . . 36 cm)

Meillä menee 50 cm vaatteet vielä just ja just vaikka neiti oli 52 cm syntyessään. Joitakin 56 senttiä olen ottanut jo käyttöön. Ristiäiset meillä on 16.5. Kovasti olen yrittänyt valmisteluja jo tehdä, ettei iskisi sitten ihan kauhee paniikki. Mitähän kaikkea sitä pitäisikään huomioida?
:eek: Kakun olen tilannut ja kutsut tehnyt. Tänään pitäisi mennä tilaamaan vielä kukat.

Kutsu kuuluu, joten palaillaan :wave:
 
Meillä oli maanantaina 6 viikon neuvola.

Elian uudet mitat:
Paino 5765g, pituus 58 cm ja pipo 37,6 cm
(Syntyessään: 3750g/51 cm ja pipo 35,5cm)
(Kotikäynnillä 16.3.:4200g)
(5 viikon neuvola (keltaisuuden vuoksi):5450g/58cm)

Elia on alkanut antamaan hymyjä ja jokeltelee silloin tällöin. Rintamaidolla kasvetaan edelleen. Pakasteessa on omaa maitoa, kun tiedän, että jossain vaiheessa iltaisin ei rinnoissa ole maitoa.

MayaM ja Elia 6vko
 
Moikka!

Ajattelin täällä tulla nopeeta poikkeen ennenku alan tekeen ristiäiskutsuja. Tekstarilla oon kyllä jo kaikki kutsunu mut ajattelin tehdä vielä kutsutki ku tykkään niin näperrellä! Matilda tuhisee tyytyväisenä kopassaan! <3

Hyvää keskiviikkoa kaikille!! :flower:
 
Heippa!

Vauva-arki on ihanaa, vaikka välillä uuvuttavaakin. Siltikin nautin. :) Yölläkin vaikka valvottaisiin, niin on ihana pitää Lucasta sylissä ja rauhoitella, ja tuntuu aivan ihanalta kun se sitten lopulta nukahtaa äitin syliin. Näistä hetkistä nautin, kun kuitenkin on niin lyhyt aika kun tämä pieni kulta on näin pieni ja näin riippuvainen äidistä.

Tosin, Lucas on oikein kiltti poika, joten ei nuo valvomisetkaan ole niin raskaita, eikä niitä enää olekaan, kun yörytmi on löytynyt.

Minkälainen yörytmi teillä on syömisten ja valvomisten suhteen? Meillä, Lucas syö ennen maatemenoa klo 22-23 tienoilla, seuraavan kerran se herää klo 02-03, ja aamu alkaa klo 06-07. Sen jälkeen se ei suostu nukahtamaan ja pysyy pitkaän hereillä, lähes koko aamupäivän.

Neuvola vko 8 (syntymä )
Paino: 4360 g (2974 g)
Pituus: 57,5 cm (49 cm)
Päänympärys: 38,5 cm (33 cm)

Minna ja Lucas 8 vkoa 6 pvää
 

Yhteistyössä