~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Tulin vaan poksutteleen viikot eli tänään siis laskettu aika 40+0. Ja samaa vikaa kun Poppelilla, aika hiljasta tuntuu olevan että tässä nyt lähiaikoina mihinkään synnyttämään pääsisi |O.

Tänään neuvolaan. Eipä sielläkään varmaan mitään kummosta oo. Eikun odotellaan :kieh:

Onnea kovasti jälleen synnyttäneille.. pääsispä pian itekkin :p

Mimmurainen & sitkeä ötikkä 40+0 *POKS*

 
Onnittelut vauvan saaneille :heart:

Eilen oli viimeinen neuvola ja ensi viikolla pääsen tosi toimiin ja nyytti on sylissä tiettynä päivänä. Sitä päivää odotellessa on helppo hymyillä, joten lähetän kaikille kärvistelijöille paljon :hug: Mutta ei ole hauskaa joutua leikkaukseen, mutta otan vastaan sen mikä pitää ja mikä on turvallisin tapa minulle ja vauvalle!

Iloa ja hyvää mieltä jokaisen kotiin! Kohta on kaikille nyytit sylissä ja kevät tulee samaan aikaan ja aurinko lämmittää jokaisen meiltä!
 
Onnittelut vauvoista!
Erityisen lämpimät terkut Poppelille ja Mimmuraiselle! Myös mulla tänään la, mutta ei mitään synnytysmerkkiä päällä. Tylsää.
Kaikista karmeinta on, että loukkasin viime viikolla SI-nivelen. Kävellä töpötän kuin teuraalle menevä lehmänkanttura ja häpeän itseäni. Olen melkein neljän seinän vanki. Säälin itseäni. Synnytys auttaisi.
SSS-metodista mulla kipeät supistukset laukaisee vain seksi. Mutta ne näyttää loppuvan ennen kuin mitään oikeasti tapahtuu.

D 40+0
 
Heissan kaikille!

En ole piiitkäään aikaan päässyt kirjoittelemaan, olen kyllä juttujanne käynyt lueskelemassa. Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille ja tsemppiä vielä nyyttiään odotteleville :)

Mun laskettu aika oli 28.3 mutta meidän neitimme syntyikin neljä viikkoa etuajassa 28.2!!! Pieni tyttö tuli 2425g ja 43cm, mutta pirteä neitokainen on ja päästiin kotiin neljän sairaalapäivän jälkeen.

Aurinkoista päivää kaikille, ihanaa kun on vähän kevättä ilmassa vaikka huomenna kai jo taas pakkanen paukkuu :LOL:

 
Pitkästä aikaa, monta päivää on ollut tarkoitus kirjottaa kuulumisia, juttujanne oon siis joka päivä lukenut, mut en vaan ole saanu mitään kirjotettua.

Tiistaina kävi neuvolantäti kotona ja paino oli pojalla jo noussut yli synytmäpainon. Esikoisella ei vieläkään näy mitään mustasukkaisuuden merkkejä. Neuvolatätikin sano että saattaa tosiaan mennä muutama viikko ennen kun mustasukkasuus nousee pintaan, no katotaan miten tässä käy.
Ainoa asia mikä alkaa ahdistamaan on tää sisällä olo. Mä niin odotan että vauvalle tulis ikää sen verran et päästäis ulos. Nyt tuntuu suurelta luksukselta käydä yksin lähikaupassa. Toisaalta pari viikkoa menee aika nopeesti ja onneks täällä Helsingissä alkaa olemaan jo aika lämpimät kelit.

Onnea taas kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä niitä vielä odottaville.

Fantaihana ja pikkupoika 9 pv
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Paljon on pikkuisia tullut maailmaan, lämpimät onnittelut kaikille jo vauvan saaneille!! :flower:
Meilläkin on vihdoin alettu valmistautumaan pikkusiskon syntymään, pari päivää sitten saatiin jopa vaunut ostettua, tuli sitten ostettua vaaleanpunaiset..
Samoin tällä viikolla on muutenkin tullut tehtyä hankintoja, aikamoinen pino noita pikkuruisia vaatteita on kertynyt ostettavaksi tuolla kaupoissa kierreltyä, vaikka päätin, että minimoidaan se tavaramäärä, on vaan löytynyt kaikkea niin kivaa, ettei ole voinut olla ostamatta =)
Eilen oli synnytystapa- arvio, lääkäri päätyi siihen tulokseen, että pyritään alatiesynnytykseen. Nähtäväksi jää, miten vauva sitten maailmaan saadaan, kokoa oli jo aika paljon..
Mahtaako tässä pinossa olla muuten muita äitejä/odottajia Vantaalta?
Oikein paljon jaksamisia kaikille vielä odottaville loppuraskauteen ja onnellisia päiviä kaikille jo uuteen perheenjäseniin tutustuville!!
Terkuin Espresso ja tytteli, 37+6
 
Taas onnitteluja synnyttäneille! :flower: Kohta on kuukausi puolessavälissä, joten tilastollisesit voisivat kohta olla puolet synnyttäneet. Kirjoituksiakaan ei tule niin paljon, kun moni on sairaalassa ja toisilla jo vauvan kanssa puuhaa.

POKS 38+0 Mirabel
 
Onnea vauvautuneille! :flower:
Tulin poksumaan elikkäs minullakin tänään 40+0! Supistelee 10-15 minsan välein jo toista päivää, muttei tarpeeksi. Vauva aikas hiljainen joten liikkeitä seurailen. Voi kun ei tarviis murehtia noista liikkeistä.
Miiru80
 
Alkuperäinen kirjoittaja Espresso:
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Paljon on pikkuisia tullut maailmaan, lämpimät onnittelut kaikille jo vauvan saaneille!! :flower:
Meilläkin on vihdoin alettu valmistautumaan pikkusiskon syntymään, pari päivää sitten saatiin jopa vaunut ostettua, tuli sitten ostettua vaaleanpunaiset..
Samoin tällä viikolla on muutenkin tullut tehtyä hankintoja, aikamoinen pino noita pikkuruisia vaatteita on kertynyt ostettavaksi tuolla kaupoissa kierreltyä, vaikka päätin, että minimoidaan se tavaramäärä, on vaan löytynyt kaikkea niin kivaa, ettei ole voinut olla ostamatta =)
Eilen oli synnytystapa- arvio, lääkäri päätyi siihen tulokseen, että pyritään alatiesynnytykseen. Nähtäväksi jää, miten vauva sitten maailmaan saadaan, kokoa oli jo aika paljon..
Mahtaako tässä pinossa olla muuten muita äitejä/odottajia Vantaalta?
Oikein paljon jaksamisia kaikille vielä odottaville loppuraskauteen ja onnellisia päiviä kaikille jo uuteen perheenjäseniin tutustuville!!
Terkuin Espresso ja tytteli, 37+6

länsi-vantaalta ollaan ainakin täällä :)

 
uppula, noi suklaaleivokset näyttää NIIN hyviltä!!! Päätin jo, että teen niitä ensi tiistaiksi itselleni lohdutukseksi, kun ois laskettu aika ja jos mitään ei tapahdukaan...

Tänään hyvä päivä, kävin ulkona pitkällä (niin, kaikki on suhteellista nykyään) kävelyllä, tuunasin yhden kaverilta saamani imetyspaidan itselleni sopivaksi ja löydettiin jopa kotipaikkakunnalta meille sopiva sänky (kun se edellinen siis räksähti) ja tilattiin se! Ja sitten haettiin vielä pitsatavarat lähikaupasta, tänään herkutellaan, maiskis!

Epämiellyttäviä yksityiskohtia: aamulla olin sekunnin ajan jo täysin varma, että nyt meni vedet, mutta ei. Eipä tietenkään. Ilmeisesti sitä limatulppaa sitten ja muuta vuotoa, mutta tuli sen verran "hulahtamalla" kun nousin sängystä, että luulin ( =toivoin) että olis jo menoa. On kauheen ristiriitainen olo sen suhteen, että mihin tässä uskaltaa enää lähteä, jos ei ikinä tiedä mitä ja milloin tuolta alhaalta ulos tulee, mutta sitten taas mielenterveys hajoaa, jos vaan kotona istuu. Apua.

Joo, verenpainekin kotona ilman stressiä mitattuna oli paljon matalampi, kun neuvolassa, eli ei tässä sittenkään mistään raskausmyrkytyksestä tarvi olla huolissaan.

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA SEKÄ VAUVAUTUNEILLE ETTÄ MEILLE ODOTTAVILLE :heart:

sallamaria84, 39+3
 
Luvassa synnytyskertomusta..

Eli lapsivedet lähtivät tihkuttamaan jo 7.3 aamuyöllä n. klo 4 aikaan.
Supistuksista ei ollut tietoakaan ja lapsivesikin oli täysin kirkasta, joten laitoin yösiteen ja painuin takaisin "nukkumaan".
No eihän siitä unesta mitään tullut, kun kokoajan tiesi, että kohta on vauva kainalossa!
Aamulla sitten soitin synnärille ja kyselin mitä pitäisi tehdä.
Käskivät tulla iltapäivästä käymään näytillä, ellei supistuksia rupea tulemaan.
No supistuksiahan ei tullut ja iltapäivällä n. klo 16, oltiin synnärillä.
Otettiin käyrää ja katsottiin kohdunsuun tilannetta. Edistystä ei ollut tullut yhtään sitten edellisestä lääkärineuvolasta.
Uusi käsky oli tulla osastolle yöksi. Sovittiin, että aamulla aloitetaan käynnistys.
18 tuntia lapsivesien menosta aloitettiin antibiootit tipalla tulehdusriskin vuoksi.
Yöllä nukuin koiranunta, odottelin supistuksia ja katsoin oscar-gaala...

Aamulla 8.3 katsottiin jälleen kohdunsuun tilannetta, kaula oli hävinnyt ja n. 3cm auki.
Oli kuulemma lapsivesi kypsyttänyt tilannetta, koska yhtäkään supistusta en ollut tuntenut!
Sain syötyä aamupalan ja siirryttiin synnytyssaliin.

Omia supistuksia alkoikin tulemaan hiljakseen heti saliin siirtymisen jälkeen ja oksitosiinitippa laitettiin klo 8.30.
Supistukset voimistuivat nopeasti ja tilanne eteni oikein hyvin. Kun kipu alkoi tuntua sietämättmältä, päätettiin laittaa paracervikaalipudutus,
jonka teho oli melko mitätön.. Kokeilin myös lämmitettyä riisipussia, joka tuntui yllätävän mukavalta.
Kätilön ehdottaessa spinaalipuudutusta olin täysin valmis kokeilemaan sitä, vaikka alunperin olen ollut noita selkäänlaitettavia puudutteita vastaan.
Spinaali veti jalat ja pepun melkein tunnottomaksi, mutta mielettömät alavatsan supistukset jatkuivat.
Sanoin kätilölle, etten kyllä kestä enää ja hän tokaisikin, ettei tarvitsekaan jaksaa, saat ponnistaa!
15 minuuttia ponnistamista ja tyttö maailmassa klo 12.00.
Napanuorassa oli solmu sekä nuora kerran kaulan ympärillä.
Suojelusenkeli ollut matkassa mukana.

Avautumisvaiheen kesto 3h 15min ja ponnistus 15min.
Ei repeytymiä ja olo itsellä mitä onnellisin :heart:

Paljon tsemppiä kaikille tulevaan synnytykseen ja onnitteluja vauvaantuneille :hug:

Pippa ja tyttö 4pv
 

Pitkästä aikaa:)

En kerkenyt tulemaan tänne kun on ollut kaikenlaista.
Totta kai mun piti mennä liukastumaan tuolla ulkona ja nyt on kyynärsauvat ja polvi pas*ana, hiukkase v*tuttaa.
Poika voi mitä mainioimmin, painoa oli tullut lissää ja muutenkin kaikki oli ok.
Ei vieläkä ilmaantunut mitään vaivaa mulla eikä pojalla. JES. Poika nukkuu niin hyvin yönsä,että HUHUH.
No ei tässä kauheesti voidaan nyt liikkua mihinkään suunta 1vk liikunta kielto ja kuntoutus :|
Mutta poika on oikein herras mies tänään tuli jo valitut kummit kattomaa, ja ei itkenyt ollenkaan:)
Nyt vissii pitäis lähtee syömään

Alina ja Rokkari 1vk3pv(?)
 
Oikein paljon onnea vauvansa saaneille!! :hug: :flower: Myönnetään, täällä ajatukset alkaa olla jo hyvin pitkälti synnytyksessä, joten kaikki muu tuntuu "toisarvoiselta" :ashamed: Tätä vauvaa saakin sitten odotella pidempään syntyväksi kuin esikoista (esikoinen syntyi siis näillä viikoilla mitä tänään on) Pari kipeää supistusta on tullu tänään ja nyt ehkä tuntuu laskeutuvan, sen verran päätä jurraa alakertaan mutta otan kaiken vain positiivisuudella vastaan :p Alkuraskaudessahan tämä vauveli tuntui olevan aika mysteerinen, ei antanu kuulua itestään ja nyt sitte varmaan haluaa piettää meitä viimiseen asti epätietoisuudessa kuka mun masussa asustelee :LOL:

Muuten ei tänne uutta, synnytystä ootellessa :) Nyt saunaan. Kiitos synnytyskertomuksista ja vauva-arjen kuulumisista :wave: Jakselkaahan hyvin kaikki vielä mahakkaat ja pienoisensa jo saaneet! :hug: Ja hurrrrjasti supistuksia kaikille lasketunajan saavuttaineille/ylittäneille! ;)

mobic ja kevätpörriäinen 38+2
 
Onnea ja ihanaa vauvojen tuoksuista arkea Marimint, Ilo, pippa, Daizz, nowa ja siri :flower: :flower:

Malinda olen itse lueskellut tuota helmikuisten ketjua synnytyskertomusten janoisena ja myös siksi, kun aluksi luulin nassukan syntyvän jo helmikuun puolella (LA 28.2). Kovasti olet tervetullut.

Tänään kävin yliaikaistarkastuksessa äippäpolilla. Nassukalla oli kaikki hyvin ja peuhasi taas niin kovasti, että ultraus oli hankalaa. Painoarvioon ei saatu enää päätä mukaan, koska oli niin alhaalla lantiossa. Muutenkin tuntui, ettei huonon asennon ja liikkumisen takia saatu kovin tarkkaa tulosta. Edelleen kovin pikkuinen kaveri on tulossa meille. Nyt arvio oli 2900g. Tuohan voi tosin heittää jopa puoli kiloa. No ei ainakaan ole jättiläinen tulossa. Virtaukset oli hyvät ja lapsivettä normaalisti. Käyrälle saatiin piirtymään, jopa pari pientä supparia. Kohdunsuu oli nyt juuri ja juuri sormelle koko matkalta auki ja kaulaa jäljellä melkein kolme senttiä, että eipä mitään uutta tuolla rintamalla:headwall:. Edelleen lääkäri yritti pyöritellä kalvoja, mutta toistaiseksi ei ole ollut mitään vaikutusta. Yllätys oli mulle se, ettäkäskivät sunnuntaina takaisin ja silloin aloitetaan käynnistämään!!! Ei ole paljoa armonaikaa nassukalla tajuta tulla itsekseen pois. No minun tuurilla ei ole tilaa sunnuntaina, nyt kun siihen on alkanut valmistautumaan. Lähettävät varmaan uudelleen kotiin...
HUOMENNA PITÄISI OLLA MINUN VIIMEINEN PÄIVÄ KOTONA JA YHTENÄ KAPPALEENA. Huh.. hiukan alkoi pelottaa ja hämmästyttää, että pian on odotus ja tuskailu ohi.

minjoh mitähän sulle sanottiin tarkastuksessa vai oletko jo synnyttämässä?

epäusko ja nassukka 41+5
 
epäusko.. Jännittävä viikonloppu sulla alkoi nyt ! :D
Käy vähän kateeksi vaikka ei mulla noita viikkoja itselläni ole vielä lähellekään noin paljon.
Sunnuntaina sulla on vauva sylissä.. ellei jo huomen aamulla!
 
Eipä tässä oo mihkään päästy enkä kyllä enää edes odota pääseväni synnyttämään. En uskalla. Yhtäkkiä painoarvioks on tullu reilusti yli 4,5 kg. Vikalla neuvolan lääkäri käynnillä arvio oli, että laskettuna aikana olis 3 kg. Ja sitten laskettuna päivänä th käsin kokeilemalla arvioi, että olis 3,5 kg. Eli puolessatoista viikossa painoarvio pomppas sellaset vajaa 1,5 kg..

Paniikki iski kun kuulin tuon koon, kun ihan puskista tuli ja muutenkin kun oli vaikee saada sykkeitä piirtymään tai niitä mittoja otettua, kun niitäkin otettiin kahdella koneella ja kahden lääkärin voimin, kun ei eka lääkäri saanu niitä otettua, kun on tuolla masussa niin huonossa asennossa. Jostain suu auki asennosta/tarjonnasta puhuivat. Ikinä ennen kuullukkaan.. Mutta siis jotenkin ihan sekavaa oli koko käynti ja sitten jäi kaikki asiat kyselemättä sen jälkeen, kun tuon painoarvion antoivat, kun alko vaan ahdistamaan ja halusin vaan päästä pois. Mutta maanantai aamuna on uus aika polille ja nyt sitten olen valmistautunu kysymään kaikki asiat ja pitää vaatia jotain mittauksia tms. että mahtuuko tuo edes tulemaan. Ittestä ei kyllä edes tunnu, että olis joku viiskilonen masussa. Tai enhän minä sitä tiiä miltä minkäkinkokonen tuntuu, kun ekaa vasta odotan, mutta ei vaan tunnu siltä, että olis niin iso. Sf-mittakin on loppuajat menny tasasesti yläkäyrän alapuolella, kun luulis, että tuon kokosesta asukista olis mitatkin ollut vähän isommat. Että sellasta..

Mutta paljon onnea sinulle epäusko synnytyksen käynnistämiseen. Toivotaan, että eivät innostu nyt viikonlopun aikana lähtemään muitten masuasukit syntymään, että ei tule ruuhkia. Ei olis enää paljon aikaa jäljellä ja ihan kohta sinulla on jo oma pieni sylissä. Ihanaa!

järkytyksestä toipuva minjoh 41+3
 
Hei!

tulin vilkaisemaan onko lisää vauvoja syntynyt. No onhan niitä!

Lämpimät onnittelut vauvojen vanhemmille ja perheille :hug: :flower: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Tänään oli oikein kunnon tissittelypäivä. Tyttö 1 vk taisi tilata lisää maitoa :whistle:

Flunssasta olemme koko perhe jo toipumassa. Vauvaan ei ole vielä ainakaan tarttunut. jospa rintamaito estää tartunnan :wave:

Todella suuret ja nopeat synnytyssupistukset niitä tarvitseville! Tsemppiä synnytykseen!!!

momtoo ja pikkuprinsessa 1 vk :wave:
 
Onnea LillaStina!

Tuli sitten googletettua avosuu tarjonnasta niin en todellakaan enää halua mennä synnyttämään. Synnytykset vaikuttais tuosta tarjonnasta johtuen olevan todella pitkä kestosia ja erittäin kivuliaita. Ja vähän tuli sellanen kuva, että helposti jää tuossa tarjonnassa vauva jumiin ja päädytään hätäsektioon. Erittäin lupaavalta kuullostaa..
 
minjoh, mulla kans oli pari vko sitten vauva tossa avosuutarjonnassa ja iso vauva tulossa muutenkin. kun kyselin että mitäs sitten tehdään, niin terkka sanoi että vasta synnytyksen alussa katsotaan missä tarjonnassa on, koska vauva voi pyöritellä vielä itseään ja vasta kun synnytys käynnistyy, näkee miten on tulossa.. vaatii enemmän tilaa tullakseen jos on tuossa tarjonnassa. en oo varma suostunko ees yrittää alakautta, jos on sen 4,2kg ainakin vauva mitä povattu ja tarjontakin huono..

onnea lillastina!!!
 
Oikein isosti Onnea kaikille vauvautuneille ja tsemiä kaikille vauvoja vielä odottaville :)

Täällä arki kaksosten kaa sujuu erittäin hyvin :heart: Poikia on kovasti neuvolassakin kehuttu ja painoa + pituutta tullut huimasti lisää kahessa viikossa :heart: :heart:
Mun oma maito on vissiin aika tuottoisaa kamaa ;) :D :D

Tässä pikkuhiljaa kun molemmat vaavit on syönyt jne. niin lähdemme vaunukiesittelemään (jeeee), eilen kävin ekan kerran vaunuilemassa samalla kun neuvolassa kävimme :)

Kinderi ja pojuset 17pv :heart: :heart:
 

Yhteistyössä