Maaliskuun mussukat 2011 MEIDÄN KUU

onnitteluja vauvan saaneille, kiva että jaksatte käydä kertomassa omat tarinanne miten elämä syntyi :)

pullojen kans ei tartte pelata kun kerran päivässä keittää kaikki, mulla on monta pulloa, ja heti käytön jälkeen keitän vedenkeittimellä veden jonka jätän huuhdottuun pulloon joksikin aikaa, tuttiosan jätän alassuin pullon sisään ja siihen tuttiinkin laitan keitettyä vettä. ja tuosta yhden kerran keitetyllä vedellä huuhdellulla pullolla syötän vielä toisen kerran ennen ku laitan sen pesuun.
sitten nuo kaikki neljä pulloa keitän joka aamu, pesen kaikki kerralla ja keitän kerralla. näin ei ole koko ajan likaisia pulloja ja selkee rutiini kotihommassa tässäkin on kätevä :D

ite oon aika väsynyt, mutta yritän levätä päivällä vaikka ei millään malttais :D aamut katkee just makeimpaan uniaikaan kun vauva herää neljän aikaan syömään, siihen sit mun uni katkeaa ja kun herätys on puol 7 niin tuohon toiseen pätkään ei kovin pitkää unta itel tule.. no, kahvia kahvia ja kahvia :)

ensimmäisen neuvolakerran painoon on matkaa enää kolme kiloa. 600 g tippunut esim kahdessa vuorokaudessa. kiva olla itsellä kyllä :) sen enempää en oo laihduttanut, kattonu edelleen vaan annoskokoa. herkut viikonloppuihin. ja vettä juon liki 3 litraa päiväs. ja liikun. ylipainoa silti periaattessa kymmenisen kiloa että tekemistä silti on, mut oon jo tosi tyytyväinen itseeni tässäkin koossa :) ei täs miltää riisitautiselta tartte näyttääkään kolmen lapsen jälkeen :)

jaaha sit neiti heräsikin aamutirsoilta, mukavaa päivää kaikille :)

floweri ja neiti pian 1kk
 
Onnea vauvan saaneille!! :)

dogitar: Kun itse synnyin niin oli vähän samanlaista. Jouduin teholle huonon hengityksen vuoksi ja oli juurikin lapsivettä keuhkoissa. Mutta parissa päivässä olin ollut ihan normaali. Mulla tosin jouduttiin imemään vettä ja vieläkin rintalastassa on pieni reikä joka ei koskaan umpeudu. Hyvä että siellä loppu hyvin, kaikki hyvin vaikka hankalaa on ollut!!
 
Heippa taas :)

Onnittelu vauvan saaneille yhteisesti :)

Täällä en oo pahemmin jaksanut kirjotella, koska yhdellä kädellä se on niin vaikeata :rolleyes: Yleensä nää päivät menee siihen, että hyssyttelen neitiä sylissä ja yritän saada tyytyväiseksi imettämällä. Tai sitten tankkaan pulloon maitoa joka imettämisen jälkeen ja yritän sillä saada tyyntymään.

Eli siis suuri imetysongelma täällä. Sitkeästi ollaan yritetty, mutta vaikka tyttö imee tunninkin, niin silti pullosta menee 100-120ml vielä siihen päälle. Maitoa tulee kyllä, koska tänäänkin aamulla sain pumpattua (tai ei oikeastaan tarttenu pumppaillakaan, suihkusi sen verran) melkein 300ml pulloon. Ja tuo siis pelkästään sitä mikä tuli pumppaamatta/lypsämättä. Ei voi olla kyse siitä, ettei maitoa olis. Ei vaan ole tyytyväinen pelkän tissittelyn jälkeen.

En tiedä mikä tässä nyt mättää. Eikö tuo tyttö osaa imeä? Eikö se viitsi tai jaksa imeä kunnolla? Mitä mä teen tuon kanssa? Haluaisin kyllä imettää, mutta täytyykö mun luovuttaa tuon suhteen? Päätin kyllä jo, että pumppaan maitoa niin kauan ku sitä riittää ja annan pullosta tuota omaakin. Ja sitten kun loppuu, niin loppuu... Täällä ei ole kuulemma saatavilla kunnollista imetysohjausta, meidän neuvolasta ei ole asiassa mitään hyötyä. Kaveri on taistellu imetysongelmien kans, eikä sillekään ole apua löytynyt... Mut jos jollakin on vinkkejä, niin otetaan vastaan...

Lisäks mua on alkanu vaivaamaan, et onkohan jotain vialla, kun jälkivuoto alkoi uudestaan. Tänään siis aattelin että pystyn jo olemaan pikkuhousunsuojalla, mut lorahti oikein kunnolla, suoja märkänä ja housut meni pyykkiin. Alamahaa ja selkää on jomotellu. Mieleen tulee kyllä sekin, et alkoko mulla menkat jo nyt? Jos näin on, niin en kyllä ala....

Meillä on sairastettu nyt mahatautia, itsekin olen toipilas tällä hetkellä. Esikoinen oksensi pe-la yönä, tointui onneks siitä nopeasti, lauantaina oli ihan oma itsensä. Mä sitten oksensin ma-ti yön, kuume nousi ma iltana parissa tunnissa melkein 39:n (mulla normaalilämpö on 36). Eilen ei sit ollu kuumetta, maha kyllä pitää hirveetä meteliä edelleen eikä syödä uskalla.

Sunnuntaina käytiin esikoisen kans kattomassa Titi-nallea ja kyllä oli kiva reissu. Lapsi oli niin innoissaan, että meinas äipältä päästä itku kun sitä katteli :D Oli niin täysillä mukana...

Nyt otan tuon käärön syliin ja menen peiton alle hetkeksi, ennenku isompi tulee hoidosta. On nyt ollu eilisen ja tän päivän mummulassa, että saan toipua taudistani. En mä sen kans täällä jaksaiskaan olla...

Ai niin... On pitäny kysyä, et te joilla tarvitaan isyydentunnustus, onko lastenvalvoja ottanu yhteyttä? Jos on, niin miten nopeasti syntymän jälkeen? Meillä ei ole kuulunut mitään ja nyt maanantaina vihdoin sain yhteen lastensuojelun ihmiseen yhteyden (siihen, joka oli meillä lastenvalvojana sillon esikoisen aikaan) ja se hoiti sit asiaa eteenpäin. Ihmetteli kovasti, ettei meihin ole otettu yhteyttä... Ristiäisiin kun on meillä enää vajaa 3 viikkoa aikaa, illalla laskin et 12 arkipäivää ja isyys pitäis saada ennen sitä vahvistettua. Tuo lapsi kun olis tarkoitus kastaa isänsä nimelle. Ottaa muuten hieman päähän, kun pitää tuota nyt sitten jännittää tässä kaiken muun stressin keskellä...

-JennyA & pikkuneiti melkein 5 vkoa-
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä