Maaliskuun mussukat 2011 MEIDÄN KUU

pikasesti kävin täällä juttuja lueskelemassa ja aivan ihania vauvojen kuvia moni tänne laittanut :heart: Olisi mukavaa jos moni tulisi kirjoittelemaan tuonne syntyneiden pinoon :flower:

Kauhea suru on kohdannut Marielan perhettä :( ja vielä toistamiseen. Suuret osaanotot koko meidän perheeltä. Miehenkin veti hiljaiseksi kun kerroin mitä oli tapahtunut. Niin väärin. En löydä sanoja mitä voisin sanoa. :hug::'(

Dindei + nuunuu 3vk :kiss:
 
Hiljaista tosiaan! Liekö taas massakarkaaminen synnärille...:D

Mulla on aamusta taas supistellut ja olo on hankala. Kauhean kipeitä tai säännöllisiä supparit eivät ole olleet joten mä paukkasin pojan kanssa kauppaan pöytäliinaostoksille. Pari kivaa vahakangasta löysinkin. Jospas niistä sais piristystä päivään =) Kieppastiin vielä ruokakaupassa, ihan vaan sen takia, että jos tää pystyssä oleminen ja liikkuminen sais jotain aikaan.;) Toistaiseksi ei mitään.

dindei eiköhän täältä kirjoittelijoita löydy, kunhan saadaan asiat siihen pisteeseen, että vauvelit on sylissä :)

Kohta pitäis varmaan lähteä ulos paistattelemaan päivää! :cool:
pikkutalvio 39+4
 
Olipa yö. Nukkumaan mentiin 23.30 ja eka herätys oli 4.00 siinä valvottiin sit Emilian kanssa 6.00 kunnes se vihdoin nukahti uudelleen. Sit herättiinkin 10 maissa uudestaan. Elikkä yhdellä pitkällä herätyksellä päästiin yön yli. Vähän on töhö olo..

SuzZ + Emilia 1vk 1pv :heart:
 
Hiljaseks kyllä vetää toi Marielan tilanne :'( Niin surullista... Osanotot ja voimia koko perheelle :hug:

Itellä täällä huono olo jatkuu jo kolmatta päivää, jotenkin kummallisen väsyny ja "tunkkanen" olo koko ajan, kuuma ja päätä särkee, mikään ei huvita... Tuntuu et koko elämä on tauolla ja jatkuu vasta sit kun vauva syntyy. Harmittaa ettei osaa ottaa tätä postiivisesti enää ollenkaan. Esikoinenkin lähti just jääkiekkokauden päättäjäisturnaukseen ja tarkotus oli et koko perhe lähtee koko viikonlopuks mukaan, nyt ei varmaan päästä pelejä edes yhtenä päivänä kattoon kun sairaala liian kaukana :( Toinen ekaa kertaa noin kauan pois kotoa ja nyt jo mammalla ikävä :heart:
Ehkä pitäs painua tonne aurinkoon vähäks aikaa jos sieltä sais vaikka vähän virtaa!

nannah&pieni 40+4
 
no mä voin lörpöttää täällä kun ei näytä ketään olevan tosiaan teidän odottajien seurana :D

suzz muistelin et eiks sulla ollu laskettu aika liki mun ajan kans, kun mulla oli 9.3 ja vauva tosiaan syntyi sinä aamuna. et meidän vauvat ovatkin lähes saman ikäiset :) täsmällisiä tapauksia ....

nauttikaa oikeesti tosta kelistä sen minkä vaan jaksatte, vaikkei mitää liikkuiskaan, niin jo se että toljottaa sitä auringonpaistetta, tekee mielelle hyvän. ja nannahilla on jo aikakin niin käsillä kun vaan voi :) jänskää ketä on seuraava. mä ainakin käyn täällä kytiksellä joka päivä moneen otteeseen ja odotan teidän jakaantumis-uutisointia :D melkeen japanin uutisetkin jää toiseks ;)

nää loppuajat on kyl vaikeita odottajalle. mut ite oon kyllä kun ei ois raskaana ikinä ollukkaan, askel on niin kevyt kun pääsee touhuamaan kaikenlaista.
Mulla on vaan se paha vika et lähtee liian helposti käsistä tää hääräily,vauva kun nukkuu neljän tunnin pätkissä, jää aikaa tehdä vaikka mitä. sit hän on vajaa pari tuntia aina hereillä ja sit taas neljä tuntia unta kaaliin :D helppoo kuin heinänteko! mut vaarana on se et mä uuvahdan nopeesti. siks näiden tekemisien lomassa onkin kätsyä ottaa läppäri syliin ja oikasta selkää kunnolla. aika hurahtaa hetkessä.

ihana ilma tosiaan onkin!!! kävin just vaatekaupoilla ja ilokseni huomasin et entinen housukoko ujahtaa päälle, kunhan strechiä ovat ;) vero moda köyhtyi yksillä housuilla, mä tanssahtelen suorastaan kun löysin muutaman paidankin. ja ostin jopa uuden yöpaidankin. odotusajan paituli alkoi jo oksettaa :D

mies lähtee työporukan urheilutempaukseen ja me neitokaisen kanssa ihmetellään maailman menoa toistaiseks vielä sisällä.. terkkari kävi aamulla ja kehui vallan hurmaavaksi :heart: no sehän on selvä, näistä vanhemmista ois muuta voinu tullakaan :LOL: hiukanko vedin äsken kahvia niin johan alkaa taas juttu lennellä :)

synnytyksistä: onko kellään koskaan sattunut olemaan mies-kätilöä? tuli vaan mieleen et onkohan niitä miehinä ollenkaan. toki mukavampi että ovatkin yleisimmin naisia. mut tämmönen putkahti mieleen...

mullakin oli kätilö ja kaksi muuta naista siinä ponnistusvaiheessa mukana, en tiedä miks mut oli varsin turvallinen olo kun oli auttavia käsiä ja tukemassa mun jalkoja yms. ja ei siinä sillä hetkellä kyllä lainkaan mieti et tupa täynnä porukkaa :) kyl niin itse sitä siinä tilanteessa on. uih, mahtava kokemus kyllä. ja musta oli niin kivasti kätilöltä kun se sanoi että mä synnytin kauniisti :)

tämmöstä täällä... kyllä se on enää päivien kysymys kuka poksauttaa vauvan pellolle seuraavaks, kattelin et laskettuja aikoja on ihan liki :) tsemppiä tsemppiä ja vielä kerran tsemppiä kaikille !!!!!
 
41+2
Vika neuvola oli eilen ja maanantaille on varattu yliaikaiskontrolli!


...Tosin iso verinen limakasa irtos tänäaamuna ja sen jälkeen ollut paineentunnetta/menkkatunnetta alaselällä ja -vatsalla... Nyt jännätään.
 
Mieskätilöistä: Mä en taatusti suostu sellaista ottamaan vastaan, mä haluan siihen tuskaan avukseni ihmisen jolla on edes pieni käsitys siitä miltä synnytys tuntuu - mieluiten itse synnyttänyt kätilö - ja miehillä ei ole aavistustakaan edes menkkakivuista.
 
Moido!

Samaralle tsemppiä, se on varmaan menoa piakkoin sitten!

Mieskätilö: Juu, no thanks! Tuntuis jotenkin kummalta semmonen... ei oo kohdalle semmosta osunut, mut luulis että siinäkin joku tasa-arvo pätee, et niitäkin olemassa on :D

flower: Joo kelpaa kyllä, eihän niistä imetyksistä koskaan tiedä miten alkaa meneen. Eikä se imetys olekaan mikään mitta millekään, mäkin oon jopa ajatellut antavani myös korviketta, edellyttäen että tää nyt sen pullonkin huolis. Ensviikolla en varmaan vieläkään jakaannu, joten vois nähdäkin... Olokin on noin fyysisesti ihan hyvä :) Mäkin haluan synnyttää kauniisti, oisko mitään vinkkejä miten se onnistuu? Kun tapanani on olla kyllä ihan räjähtänyt, noin ulkomuodollisesti ja henkisesti :D

Täällä ei mittään kummempia taaskaan... ollaan vaan ja ihmetellään. Vauva liikkuu ihan ok:sti joten olo on siltä osin huoleton.

Aloin tässä miettimään tätä meidän suunnan yhtä "vahvistusta" Vattihattua, että jokos on mahtanut saada vauvansa?

Mindi83 38+5
 
Samara oi oi, kuulostaa lupaavalta! Tsemppiä :hug:
Voi kun itelläkin olis jotain tuollaisia oireita. Tulee itteään kytättyä kyllästymiseen saakka :D.

mieskätilö en huoli!! Oon usein tosi hööli ottamaan esim. opiskelijoita jne mutta mieskätilöä en haluaisi kyllä ellei olisi ihan pakko.

nannah sama juttu, jotenkin sellainen just "tunkkainen" olo mullakin ja päänsärkyä. Oon saanut hirmu hyvin nukuttua pari yötä j aamulla en meinaa päästä käyntiin sitten millään. Tallitöitä teen normaalin ihmisen malliin ja kyllä herää hyvin auringonpaisteessa kun taluttelee hevoset ulos. Mutta se aika ennen kun saa vaatteet päälle ja itsensä ulos. Tuntuu että naama on ihan turvoksissa, muusta vartalosta puhumattakaan :whistle:.

flower WOW!!! Mahdut jo entisiin housuihin, hienoa!
Saa nähdä kauanko mulla menee... :ashamed:
Tuntuu että oon valtava. Painoa tullut 18kg ja nyt jo karvan alle 80kg näyttää vaaka, perhana.
Oon kyllä uhonnut että 1.6. painan sen normaalin 60kg ja jos menee yhtään samalla tavalla kun poikien aikana, parissa kuukaudessa pääsen entisiin mittoihin takaisin. Tosin poikien jälkeen paino ollut sitten viidenkympin puolella, mutta tykkään että se on mulle liika vähän pituuteen nähden. Uuden nyrkkeilysäkin ja säkkihanskat tilasin jo :).

Ja muuten hassu juttu, mua kans oksettaa tää odotusajan yöpaita, plaah. Pitää hakea sitten joku edes pikkuisen seksikkäämpi kunhan palautuu normaalimmaksi.

Isommat lapset läks isälleen viikonlopuksi, minä tulin tallista paskanluonnista. Oon ollut ihmeen energinen päivisin ja siivonnut taloa perusteellisemmin. Miehellä on kaveri istumassa kylässä ja mun kavereita tulee illalla kans kylään. On ollut ihanaa kun miehellä ollut 2 viikon sairasloma mikä päättyy ens keskiviikkona, ollaan saatu olla päivisin yhessä ja kyllä on tullut läheisempi suhde entisestään. Mies on aamuisin tullut mun kanssa tallille ja ollaan siellä pusuteltu ja hassuteltu :heart:. Kuopus ollut menossa mukana kun ei ole vielä eskarissakaan. Olisi ihannejuttu että mies saisi jatkaa isyyslomaa tähän sairasloman päälle suoraan, mutta oireettomuus ei sitä kyllä lupaile.

tiinelli ja vauva (joka saisi jo tulla!!!) 39+2 :heart:
 
Flower again nojoo. Laskettu aika oli 11.3. ja tää ritsessa päätti syntyä 10.3. 22:50. Elikkä n. tunti ennen laskettua aikaa.. Mulla esikoinenkin syntyi n. 5h ennen laskettua aikaa. Täsmällisiä tyttöjä molemmat ;)

Tänään me lähdetään mökille koko perheen kanssa. Iha sähkölliseen valmiiksi lämmitettyyn mökkiin..
 
samaralla kuulostaa jo aika lupaavalta! :)

Flower Aika saavutus, kun jo nyt mahdut tavallisiin vaatteisiin. Varmaan ihana tunne, kun saa pistää päällensä muutakin kuin niitä samoja äityisvaatteita. Musta tuntuu, että omat vanhat rytkytkin tuntuisivat kuin uusilta. Oisko vielä vinkkejä siihen kauniiseen synnytykseen :D. Mä haluun kanssa sellaisen!

Yöasuihin mä oon saanut "kivaa" vaihtelua turvautumalla miehen isoihin t-paitoihin. Seksikkääksi en varsinaisesti ole kyllä itseäni tuntenut :D

Huomiseksi pitäisi kaivaa jostain joku vähän siistimpi "teltta" että kehtaisi mennä ravintolaan miehen veljen synttäreille. Sieltä voiskin sitten massu täynnä lähteä vaikka synnärille ;)

Mieskätilöä en varmaankaan valitsisi, jos vaihtoehtoja olisi. Mutta tuskin poiskaan ajaisin. Onhan iso osa synnärin lääkäreistäkin miehiä. Ja jos totta puhutaan, niin en edes kyllä muista, minkä näköisiä kätilöitä mulla on edellisissä synnytyksissä ollut. Luultavasti ja muistaakseni siellä ei kuitenkaan ole miehiä näkynyt :LOL:

Mukavaa mökkireissua Suzz ja perhe!

pikkutalvio
 
hei älkää nyt luulko et mahaa ei enää ole.... voi miten mä sen vaan ilmaisen... kun housujen materiaali venyy ja paukkuu ni menee mut vanhat farkut ennen odotusta ei siis vielä aikoihin mene.. nappi ja napinläpi noin 10 cm:n päässä toisiensa kohtaamisesta et suotta kadehtia mua :LOL:
ja nauroinkin et kun palasin sairaalaan, kuume laski niin pari päivää ja yötä hikoilin kuin isompikin sika :D ja kun vuotaa vielä kohdunkin tyhjäksi, kyynelkanavista puhumattakaan, mä luulen et kaikki mahollinen neste kehosta pukkas pihalle :LOL:

mieskätilö en oo minäkää nähny mut kai se sillä hetkellä pakko ois.... anestesialääkärinä oli esikoisen synnytyksessä mies. muutoin kokemuksia vain naisista. ja niin mäkin uskon et vain toinen nainen voi toista ymmärtää ...

mukavaa viikonloppua kaikille :)

mindi jos tykkäisit ja jaksaisit ni voisit tulla tupatarkastukselle meil ;) tai sitte me tullaan pikkaisen kans kaksin. kiva jos huolit noi, käyttämättömiähän ne onkin ..

suzzmukavaa mökki-viikendiä :)

kaunis synnytys heh... no enpä minäkää niin kauniina itteäni pitänyt ;) mutta lapsi tuli maailmaan suhteellisen näpsäkästi, et ihan kivahan se tollanenkin palaute oli saada..

tiinellisun tila on lähes kadehdittava... vatta pystyssä se painelee tallihommissa... oispa oma fysiikka ollu kans loppuaikana yhtä loistokkaassa tilassa... tosi kiva kyllä.

mitenkähän silvian vauva-arki on pyörähtänyt käyntiin.... ja kukas se oli se kotisynnyttäjä, mucho vai? vitsit kun haluis kuulla niin monesta kanssa-odottajasta.... mut taitavat majailla siellä suljetun puolella.......

samara sä lähet tänään sit... onnea matkaan!!!!!!! ihanaa taas jännätä ;)

ja ei tällä erää muuta :)
 
Ulkona käyty ja harmitus väheni huomattavasti :)
Tiinelli täällä kans vois lisätä tähän kummalliseen oloon vielä järkyttävän turvotuksen, ei kohta enää peiliin kehtaa kattoo ku naama niin turvoksessa :kieh: Ja kengistä mahtuu tasan enää uggit, saappaista tai muista ihmisten ilmoille kelpaavista on turha ees haaveilla.. Ja ainut kiinni menevä takkikin on pitkä toppatakki et näillä keleillä alkaa jo hiki pukkaamaan näissä varusteissa :LOL: Kohta ei enää täältä neljän seinän sisältä voi mihkään lähteekkään kun ei vaatteet mahu päälle...
Mieskätilö ei mua varmaan haittais, tuskin tajuaisin ees mitään eroa synnytyksen tuskissani :LOL: Mulla ollu neuvolalääkäritkin yleensä aina miehiä eli ihan sama oikeestaan oisko mies vai nainen. Toki ainakin synnyttäneen naisen vois kuvitella olevan myötätuntosempi kun ymmärtäs kivun laadun.
 
Kiitos, tsemppiähän siellä todellakin tarvitaan! :)

Nyt on jotenkin taas normaali olo, sellanen ihan pieni menkka-/paineentunne välillä ilmaantuu alaselkään tai vatsaan... Ja vatsa toimii. Mut jotenkin meinaa usko loppua kun ei edisty taas millään ja olo on ihan hyvä :D

Tänään tehtiin nopee päätös, että mies alottaa huomisesta isyysloman (tänään sil on vp), koska muuten sillä olis viikonloppu 12-tuntista yövuoroa... Ja koska se on siellä yksin ja sitä paikkaa ei voi jättää hetkekskään, niin sen on vaikee lähtee sieltä tarvittaessa - ja ei kukaan pysty lupaamaan sille varmaa sijaista. Ni on viisainta alottaa huomisesta koska käynnistys on sitten luultavasti viimeistään torstaina ellei jo maanantaina niin päätetä :)
 
Pakko tulla arjen kiireen keskeltä kommentoimaan tohon mieskätilöön eli LPKS:sta löytyy ja on kovin pidetty. Tekee kuulemma keikkaa myös LKS:ssa. Parilla tutulla ollut kätilönä ja sanovat olleen ihan huippu. Miehellä itsellään on usempi lapsi olemassa. Monihan sanoo miehen olevan gynekologina parempi kuin nainen.

Meillä täysimetyksellä mennään ja pieni kasvaa kovasti :) Itsekkin olen synnytyksestä toipunut hyvin.

Peppioliina ja pienimies 3vko
 
mariella Voi kamala sentään:'( En voi kuvitellakaan kokemaanne tuskaan ja tuskin kukaan muukaan. Ja vielä toistamiseen:'( Suunnattomasti voimia suureen suruunne:'( Itku pääsi täälläkin.

vaatteisiin mahtuminen Niin mulla sitä painoa tuli n.15kg ja nyt on 10 lähtenyt. Mulla kaikki farkut on tosi pieniä,jotain 34-36 kokoa jotka ei jousta yhtään joten ei toivoaakaan että menis vielä päälle. Niinkuin flowerkin sanoi että nappi ja napinläpi on about 15 sentin päässä toisistaan:LOL: Strech housut olen yhdet saanut päälleni entisistä housuistani,muuten jatkan yhä tätä perkeleen legginsi-tunika linjaa:kieh: Niin tekis mieli ostaa uusia mutta tiedän että kuukauden päästä olen tod.näköisesti jo suht entisilläni niin en viitsi näin lyhyttä jaksoa varten ostaa uusia isoja kokoja. Mulla ei meinaa entiset paidatkaan kunnolla mennä kun tissit kinnaa vastaan:O Mun normi koko on B.kuppi ja nyt siis DD:whistle: LAitoin tossa yks päivä mun villakangastakin päälle pitkästä aikaa,ei siis mennyt odotusaikana päälle ja nyt meni kyllä mutta tissien kohdalta nappi ei mennyt kiinni:whistle: Mä odotan todella kovasti että pääsen taas omiin vaatteisiini takaisin.

ON Tänään oli neuvola ja hyvin poju kasvaa. Kahdessa viikossa tullut 700g painoa ja pituutta 2,6cm. Pituus nyt siis 54cm,syntyessä 49cm. Huomasinkin että 56cm vaatteet on alkaneet käydä jo pieniksi,niin pieni aika niitä kerkesi käyttämään,onneksi ei ollut kuin muutamat niin pienet vaatteet.
Tämä aamu lähtikin sitten aika hurjasti taas käyntiin:( Heräsin yöllä kahen jälkeen ja syötin pojan ja mittasin samalla verensokerin joka näytti mielettömät 24,1!!!:O Normaali siis 4-6. Pistin tottakai aika reilulla kädellä insuliinia ja menin takasin pehkuihin,ajattelin että seuraavalle syötölle olisi jo alkanut laskea. No,sitä seuraavaa syöttöä ei tullut :( Heräsin oletettavasti joskus viiden jälkeen ja meni pitkä aika kunnes tajusin että olen todella hereillä. Suu ja vartalo tuntui kummalta kunnes tajusin että verensokerini on todella,todella matala. En voinut liikkua ja olin taas purrut kieltä unissani niin paljon etten saanut sanaa suusta. Sain myös ihmeellisiä kouristuksia siinä hereillä ollessani :( Esikoinen oli kömpinyt viereeni ja yritin saada ääntä kuulumaan jotta hän heräisi ja hakisi miehen apuun. Mies oli nukahtanut sohvalle olkkariin ja minä siis makkarissa. Ääntä ei tullut,pientä pihinää vain. Sain tarrattua käden esikoisen käteen ja sain kouristuksen juuri samalla joten puristin kädellä esikoisen kättä todella kovaa,jolloin hän heräsi. Hän yritti kysellä että mikä mulla on ja miksi en sano mitään ja lopulta sain epämääräisesti sanottua että hakee apua. Mies tulee ja tajusi samantien mistä on kyse. En kuitenkaan saanut mehua nieltyä koska kieli oli niin turvoksissa joten mies hieroi hunajaa ikeniini. Aloin pikkuhiljaa virota,huomasin että olin pissannut housuunkin:ashamed: Meni kuitenkin yli tunti ennenkuin pääsin sängystä ylös ja kädet ja jalat alkoi toimia. Koko päivän ollut aika höntti olo. Jumankekka että taas pääsi käymään näin!!!:ashamed: Pitää näköjään olla tosi varuillaan tuon insuliinin pistämisen kanssa. Aion opettaa esikoiselle nyt miten soitetaan ambulanssi,pakko se näköjään on :(

Paljon onnea kaikille vauvan saanneille ja voimia niille keillä koitos on vielä edessä :)

Yritän muistaa laittaa yksäriä että pääsee tuonne vauvapuolelle lätisemään.

Huomenna menen viimeinkin ottamaan ripsipidennykset,jihuuu!!!! :D Olen himoinnut niitä ties miten pitkään mutta raskaana ollessa en voinut laitattaa kun siinä pitää maata niin kauan selällään mutta nyt sitten viimeinkin :)

-Naurukohtaus ja Poikani eilen tasan 1kk-
 
Marielalle perheelle syvät osanotot, toi on ihan kauhea kokemus toistamiseen.:hug:

Vauvatuneille onnea.

Pikasesti olen välillä käynyt, mut ei ole jaksanut oikein lukea tai kommentoida.

Mulla meni maanantaina 8.3 lapsivesi illlalla auki 1 cm ja kaula jäljellä. yö kotona ja aamusta osastolle käynnistykseen. tiistai käynisteltiin cytotekeillä, ei oikein vastetta. ke aamulla kohtu 2 cm auki ja kaula jäljella. Laittoivat saliin kun mulla CRP nousussa ja kamala flunssa päällä. Oksitosiini tipassa olin koko keskiviikon salissa.
supistuksia saatiin aikaan. ilokaasua kipuun. sit kun tuli epiduraalin aika, niin se talvio ei saanut sitä laitettua, selkä täynnä reikiä. Sain vielä varrota yli tunnin tuskissani lääkäriä!!! sain kohdunkaulan puudutteen ja aqua rakkulat, niistä apua aina 1,5 tunnin ajan. sain tämän komplinaation useesti!! ja rakkuloiden laitto ei mukavaa, mutta autto. ja sitten panadolia
Illasta kyselin uudestaan epiduraalia kun eri anelääkäri paikalla. kätilö sitä mieltä et spinaali.
Ane paikalle ja sai heti ekalla yrittämällä epiduraalin.
Kohdun suu ei edistynyt.
epiduraaliin piti laittaa lisäannos, no ei apua, ei ollut enään paikallaan. Lopulta lääkäri myönsi et pakko tehä jotain, kipuja, CRP nousussa, iv antibiootti ei auta ja kohtu auennut 5 cm ja mitään muuta ei tapahtunut koko vuorokautena.
Torstai aamuna klo 00.33 kiireellisellä sektiolla syntyi poikamme.
Sektio spinaalissa, sain kamalan yskän puuskan ja tuntu et tukehdun. Henkeä meni sisään päin, mutten saanut yskittyä limaa pois. Siellä sitten hoitaja imi mun kurkkua ja meikä oksensi.

Synnytykseen meni lapsiveden menosta 53 tuntia 8 minuutti.
Olin niin väsynyt ja sekasin, että ei kunnon muistikuvaa vauvasta ja seuravasta päivästä. Multa meni ihan ohi mun lapsen syntymä ja se harmittaa ihan kamalasti. Silmät ei pysynyt auki ja mä en oikein rekisteröinyt mitään. Olin ihan väsy synnytyksestä, kolmen päivän valvomisesta ja lääkkeistä joita vedin pumpusta ehkä liikaakin.

Muutenkin touhu TAYSin osastoilla vei makuja, mut en jaksa kaikkea nyt sepustaa. Kaikki kätilöt salissa oli ihania ja tsempasi kovasti.
Mieskin oli ihan poikki, mutta ihana tuki ja turva mulle. ilman häntä en olisi jaksanut.

Diagnoosina oli pysähtynyt synnytys ja avonainen tarjonta ja rimpsu muita


Synnyttäneiden osastolla ei mitään ohjausta sektion suhteen ( onneksi hoitajana osas nousta oikein ja pyytää yskimis tyynyä). vauvan ruokailussa ongelmia ja muitakin pikku juttuja, joista hoitajat ei mulle puhunut kun vasta kun lasta vietiin lääkärin pakeille. Onneksi ei tarvinnut mennä lastenosastolle. Osa käski mut heti liikkeelle ja osa patisti sänkyyn ja käski lepään ja hoiti poikaa. siis niin ristiriitasta toimintaa.

kolmantena päivänä lähettiin ja lähtöhetkellä sanoivat, et paino edelleen pojalla laskussa syötä 3 h välein. Nukkuvaa poikaa revitty alasti vähän väli ja ei ole oikein nukkuva poika syönyt, mut nyt mennään jo vauvan mukaan ja melkein lähtöpaino saatu kiinni viikossa.
Meikä ihan paniikissa. itkenyt kotona koko ajan. Synnytys pitäs puhua jonkun kanssa läpi.
Terkkani tukenut mua ihan hirveesti ja tietysti rakas mieheni. Pikku hiljaa pää alkaa oleen kasassa ja arki alkaa sujuun ja luotto itseensä.
Mulla on niin kamala pelko et mun vauvalle käy jotain, mut päivä kerrallaan.
Ollaan molemmat flunsassa ja mies ollut kuumeessa asti, et ei ihan mitään ihanne tapa saada lasta. En ihan tälläiseksi ajatellut tapahtumaa. Olen kuitenkin äärettömän onnellinen perheestäni.

Todella sekavaa sepustusta väsyneeltä tunne myrskyssä piehtaroivalta äidiltä ja pelkkää omaa napaan.
ensimmäinen viikko kotona takana, neuvola reissuja kolme. Vauva voi hyvin ja pikku hiljaa oppii lukemaan lastaan. Joka on maailman ihanin.
Leikkaushaava auki pikkasen yhdestä kulmasta, erittää ja katteinen. Kivut onneksi jo poissa. Kevyseti pitää ottaa huhtikuun loppuun ja sitä välillä vaikea muistaa.
imetys sujuu ja maitoa tulee, vaikak ite sitä epäilen koko ajan. Välillä anann korviketta ihan varmuudeksi

Kun saan arkeni ja pääni kasaan, niin eiköhän palstailu taas maistu paremmin. mä en vaan ole jaksanut mitää, en edes puhua kavereideni kanssa. Viikkoon meillä ei ole käynyt kukaan muukun äitini siivoomassa ja anoppi tuomassa ruuan. mä en vaan jaksa mitään muuta kun hoitaa lastani nyt

Voimia vielä kaikille jotka ei ole jakaantunut. Vaikka synnytykseni oli kamala, niin paljon silti positiivisia asioita sain kokemuksesta.

Sorry sekavuus ja kirjotus virheetm mut pakko alkaa pikku hiljaa purkaa tuntojaan.

Nyt aamupalaa ja valmistautuun illan ensimmäiseen kylvetykseen. Täytyy hakea amme ja pedata petiä. Kyl tämä on ihanaa aikaa.

sane ja toivo 9 päivää

päivityksiin, poika synty rv 39+6
 
Huomenta!

Koko ilta meni tosi tiukkojen supistusten kans taas mut niinpä vaan nukahdin panadolin voimalla ja nukuin koko yön loistavasti..:kieh: Kyllä ottaa pattiin ku olin jo niin varma et nyt se on menoa, mut ei sit kuitenka..Tälläkään kertaa..Ei oo aiemmissa raskauksissa joutunu tälleen arvailee et millo pitää lähteä vaan se on ollu menoa ekoista supistuksista.. Noh, kyl tää tästä..
Tsemppiä muillekkin mahakkaille, ei ehkä enää kauaa ni ollaa kaikki jakauduttu :heart:
Minttis ja pokkula 38+3
 
Marielalle osanottoni. Ei oikein mitään muuta osaa sanoa surun keskelle.

nannah, tuo kuvaa niin hyvin näitä päivä: tuntuu kuin elämä olis tauolla, pitää vaan jaksaa odottaa, mitään ei osaa suunnitella seuraavalle päivällekään.

sanelle kovasti voimia toipumiseen! Olipa rankka kokemus. Nyt vaan tosiaan lepäät minkä voit ja keräät voimia. Kyllä se siitä pikkuhiljaa.

Hauskaa on se, että me naapurin kanssa tässä yhdessä jännäillään, kumpi lähtee ensin synnärille. Hänellä meni laskettu aika jo 6 päivää aikasemmin kuin mulla, mutta just näytti tuossa edelleen kävelevän meidän ohi.

Esikoisella ja miehellä on flunssakin vielä. Saakohan sinne synnärille edes tulla flunssaisena synnytystueksi?

Novelle 40+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvan saaneille!! :heart:

Mulla on paino tippunut n. 13kg, enää nelisen kiloa lähtöpainoon :) Viime kesäiset farkut meni melkein jalkaan; nappi meni kii mut vetskari ei xD Noo eiköhän ne vielä mahdu. Ihanaa kun voi tehdä kaikenlaista kun maha ei ole tiellä. Ja nukkua mahallaan! Paitsi täydet tissit vähän haittaa sitä..

Maitoa tosiaan tulee runsaasti, koko ajan on paita märkä suojista huolimatta, samoin nukkuessa lakana kastuu. Maidonkerääjäkin täyttyi hetkessä. Imetys silti tuottaa hieman päänvaivaa kun sopivaa asentoa on vaikea löytää ja vauva saa samalla ilmaa mahaansa kun joutuu imemään niin kauhealla tahdilla kun maitoa tulee niin paljon.

Kotona ollaan nyt oltu kolme yötä ja ihan hyvin on lähtenyt sujumaan. Vauva herää yössä pari kolme kertaa syömään. Mahavaivoja sillä hieman on ainakin välillä. Kiltti on eikä juuri ollenkaan huuda.

LD + Pikkunen 8vrk
 
Heips!

Tombatarelle onnea tyttösestä! :heart: :flower:

Sanella olikin ollut hurja kokemus, toipumiseen tsemppiä!

Mieskätilöistä: niin sellaista ei tosiaan ole vastaan tullut, mutta esikoisen syntymässä oli imukuppia käyttämässä mieslääkäri, eikä se siinä kyllä haitannut yhtään kuka sitä veti... ehkäpä siihen tottuisi =) Anestesialääkärikin oli mies silloin.

Flower: joo mää tuun käymään, on varmaan teillekin helpompi niin =) Sovitaan vaan se päivä.

Meillä herättiin vähäisiin liikkeisiin aamuyöllä, hirveen paniikin sain päälle ja päätettiin miehen kanssa mennä sitten varmuudeksi käymään synnärillä. Siellä oltiin tosiaan joskus kahdeksan aamun aikaan ja käyrille päästiin. Ihan hyvin kuitenkin piirtyi liikkeitä ja vaihtelevuuttakin oli... supistuksiakin oli, mut en kyllä niitä tuntenut siinä. Oli todella mukava lääkäri ja sanoi, että ihan oikein tein kun tulin (podin vähän syyllisyyttä, kun oon vähän yliherkkä nyt ehkä reagoimaan kaikkeen). Lääkäri sitten ultrasi ja kaikki oli masussa hyvin! Tarkisti samalla myös veden määrän ja se oli todella hyvä, joten ensiviikon poliaika tuli käytyä nyt sitten tänään, mikä toisaalta oli ihan plussaa. Painoarvio oli 3285g, joten ihan sopusuhtanen tapaus on :heart: Autossa kotimatkalla sain ihan oikeen kipeen supistuksenkin, mut se jäi kyllä siihen yhteen :LOL:

Pistänpä tähän masukuvaa, kun en pitkiin aikoihin ole laittanut...
Tämä siis tänään napsaistu ja olo on kuin sotanorsulla :D

[URL=http://aijaa.com/v.php?i=005437716984.jpg][/URL]

Mindi83 38+6
 
Viimeksi muokattu:
heips!
Olen ollut taustalla seurailemassa palstalaisten elämää ja haluan toivottaa kaikille vauvan saaneille onnea!
Itse synnytin viikko sitten ja haluaisinkin kysyä viisaammilta esim. Flowerilta kun sinähän ilmeisesti annat vauvallesi korviketta? Kaikkien neuvot otetaan toki vastaan. Kuinka paljon annat vauvalle korviketta? Annatko vauvan tarpeen mukaan, eli sen verran kun vauvan vatsa vetää? Kun itselläni on se tilanne, että maito ei ole noussut ja olen joutunut imetyksen ohella antamaan korviketta, vauvani saattaa juoda molempien rintojen jälkeen vielä 85ml korviketta, hän on viikon ikäinen. Olen vähän hukassa näiden korvike asioiden kanssa kun luulin että imetys olisi käynnistynyt kunnolla. Ja sitten vielä tyhmä kysymys, lämmitätkö korvikkeen ennen vauvalle antoa? Muutenkin tuijotatko niitä saanti suosituksia alle 1kk vauvalle, vai annatko tosiaan korviketta vauvan nälän mukaan?
Kurjalta on tuntunut tosiaan kun imetys ei sujunutkaan niinkuin unelma, taitaa vauva tarvita niinpaljon korviketta. Tiedän että en ole sen huonompi äiti kuin imettäjäkään mutta harmittaa! Niin ja muuten keitätkö pullot joka käytön jälkeen?
Toivottavasti en ihan väärälle foorumille kysymystä laita, mutta ajattelin että täältä saisi vertaistukea ja jos joku samassa tilanteessa oleva ja kokeneempi voisi neuvoa.. :)

Terv. Inger ja vaavi
 

Yhteistyössä