Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Moikka!

Multa on mennyt ohi kokonaan mistä tai keneltä on lähtöisin toi Flowerin mainitsema pariskunnat kotona-juttu mutta mä en kestäis jos mies olis enemmän kotona kun on!!! Hulluksi tulisin ellei mulla olisi tarpeeksi omaa aikaa ja rauhaa :D. Kannatan mieluummin laatuaikaa kuin sitä et meillä olisi molemmilla 8-16 työ ja kaikki illat ja viikonloput oltais vapaalla yhtaikaa... Noup... Ei sovi mulle semmonen. Tosin tietty joskus kyllä tuntuu et mies on liikaakin poissa... :whistle:

Mä sain tänään järkyttävän määrän tavaraa ulos kaapeista. Suursiivous kaapeillekin silloin tällöin tekee hyvää! En vaan tajunnut sitä ylimääräistä olevan niin paljon... Mutta tuli hyvä mieli kun sai aikaiseksi!
Täällä on kanssa pari päivää ollut hermot koetuksella sekä esikon kanssa et milloin mistäkin syystä... Hormonit ne on kai syy juu... Ainakin hyvä tekosyy... :whistle: Tosin huomaan et saatan suuttua jos joku asia ei onnistu samantien jne. eli kärsivällisyys on kadoksissa. Tänään päivällä siivouksen ohessa rentouduin keittämällä kahvia ja surffaamalla matkatoimistojen sivuilla... Mulla on ihan kamala matkakuume!!! Se iskee aina keväällä kun silloin katsoo seuraavan kesän/syksyn matkoja. Nyt ajateltiin jotain kohdetta johon ei lennä yli 6 tuntia sillä en tiedä miten se lentomatka sitten menee esikon ja vauvan kanssa. Onko kukaan muu lähdössä kesällä vauvan kanssa reissuun? Me ei oltu silloin kun esikko oli niin pieni eli ihan uusi juttu. Mutta eiköhän semmosen alle puolivuotiaan kanssa ole reissussa helpompaa kuin ylienergisen taaperon :LOL::LOL::LOL:
 
flower again,minä niistä sokeriarvoista mietiskelin.hyvä tietää tommonen homma,mutta neuvolantätinä nyt semmonen uusi täti.Joka tunnusteli että vauva on pää ylhäällä,sitten kuunteli sykkeet ja totes että ei kun on se pää alaspäin.Eli se kerta kun sain noi kaikki laput ja laitteen oli muutenkin sekava.
Mäki jo ajattelin että kolmas tulossa,ei kai sielä laitoksella tarvi pitkään olla...noh,nyt tiedän että voin joutua olemaan :p

Itse olen ihan suosiolla syönyt terveellisesti ja säännöllisesti.Tänään on hieman herkuttelua,mutta seki pysyy kohtuuksissa.
Eilisien mittausten kanssa meinas olla ongelmia,työvuoro alkoi klo18 ja ehdin just syödä..sitte se tunti ruokailun jälkeen mittaus.Iltapalan vuoro olikin sitten vasta klo 24,enkä enää mitannut siihen aikaan.Olis pitänyt laittaa herätys soimaan mittausta varten.

flower again
ja muut sokerin kanssa kamppailijat,niin kuinka usein joudutte nyt mittailemaan arvoja?Onko miten ollut heittelyjä yms?


Täällä on käyty saunassa tyttöjen kanssa,katseltu aristokatit ja nyt hieman jotain puuhailua ennen Putousta.Mies viettää kaverin luona poikienviikonloppua,eli naiset pitää torppaa pystyssä.
 
vauvan kanssa matkustaminen En usko että meillä on kesällä kauheasti ylimääräistä rahaa, joten taitaa jäädä meidän matkustelu mökkimatkoihin. Olen kyllä sanonut että tahdon käydä vaikka kotkassa...tai jossain päiväseltään edes.
Jos tuo yksi saisi töitä, niin sitten toiveissa olisi että syksyllä pääsisimme saksaan. Mun haaveena on ostaa sieltä kenkiä. Siellä ku olisi naisellisia kenkiä koossa 43 :whistle: Mulla on oikeasti tavoitteena että syksyllä olen kokoa 46/48 ja ei tarvitsisi aina liikkua teltoissa. Siippa on luvannut että kannustaa mut liikkumaan. Lähtee siis mun kanssa kävelylle ja katsoo vauvaa että pääsen taas vesijuoksemaan.

LD Jos et ole vielä sitä pakastinta sieltä sossusta kysynyt, niin kysy samalla imuria. Onneksi kahvinkeittimiä saa edullisesti nykyään.

Miraci Osaatko antaa mitään linkkiä kaupasta, joka lähettäisi liivejä suomeen?
Voisin taas pistää siskon ostelemaan mulle. Johan hänellä on kotona kasa vauvantavaroita :D Kun ne tuli suoraan hänelle.

sokereista Mä mittailen niitä aina silloin tällöin ku muistan. Pitäis mitata säännöllisesti, mutta tällä hataralla päällä se o mahdotonta. Onneksi ovat vielä olleet normaaleja, joten neuvolassa ei olla oltu mistään huolissaan. Ei edes siitä että se 10h raja meni pikkasen yli. Kättärin lääkäri paasasi sitten senkin edestä.

Mä olen syksystä saakka ostanut vain vauvalle tavaroita. Itselleni en edes vaatteita, kun olen ihan varmasti pienenpää kokoa toukokuussa. Menin sitten tänään tilaamaan iittalan nettikaupasta teema v.pun lasikulhoja 12kpl ja sinnehän hurahti lopulta reippaasti yli 100€ :whistle:
Saan ylityöt rahana ja päätin että ne rahat käytän vain itseeni. Lomat toki tulee rahana myös, mutta niistä pitää ostaa vauvalle kaukalo ja maksaa ens kuun vuokra.


Silvia ja viliANNA 32+4
 
Vauvan kanssa matkustaminen Meillä tarkotus ois kesällä ainakin Pärnuuseen lähteä. Monet tutut on sanonu, että helppohan sellasen parin kuukauden ikäsen vauvan kanssa on matkustaa. Riippuu tietysti varmaan vauvasta, mutta suurimmaks osaks sehän vielä vaan nukkuu. Ja ruokakin kulkee mukana, jos imetys onnistuu. ;)

Itselle ostamisesta Mä en kans koko syksyyn oo itelle ostanu juuri mitään. Normaalisti kun tulee ostettua viikoittain uusia vaatteita itelle (oon siis vaatekaupassa töissä). Nyt jo kaipaan sitä että sais ostettua jotain ihania piristäviä kevät vaatteita. Mutta ensin on päästävä tästä mahasta eroon.. =) Sitten aijon kyllä palkita itteni uusilla vaatteilla.

Meillä alkaa vauvan huone olla nyt valmis. Siitä tuli just niin ihana ku toivoinki. :heart: Kyllä luulis tyttösen kelpaavan siellä köllötellä. :saint:

Ai että mä olin eilen tyytyväinen itteeni, ku tein oikeen kunnon siivouksen, ja sitte vielä leivoin pullaa. Mulla on tullu joku ihme vietti nyt, et haluun leipoa ja tehdä sellasia "hankalia" ruokia. Johtuu varmaan siitäkin kun kerranki on aikaa. Normaalisti kun ei oo aikaa keitellä mitään lihakastikeita montaa tuntia.
Kai tää on vähän sama ku toi pesänrakennus vietti. :) Mulla se ei oo mitenkään erikoista. Se tulee JOKA VUOSI muutamaan kertaan. On saatava uudet verhot ja uus sisustus muutenki.

Tänään on ollu taas niin tylsä päivä. Ei sitte niin mitään tekemistä koko päivänä. Kaikki vaan sanoo mulle että "lepää nyt vielä kun voit"... No joo, mä en vaan oo sen tyylinen ihminen että jaksaisin vaan maata päivät pitkät. Pakko saada käydä jossain ja keksiä jotain tekemistä. Sit ku noi viikot on jo aika tylsiä, ni jotenki odottaa että viikonloppuisin ois jotain tekemistä edes. MUT EI! :kieh: Sit mua vaan kiukuttaa ku tylsistyn!

( . ) Mulla on nyt taas muutaman päivän poltellu tuolta alavatsalta ja selän puoleltaki. Kai neki niitä supistuksia on, vaikka onki erilaisia ku ne mahan kovettumis supparit...

Sisätutkimus Mulle on myös tehty aina neuvola lääkärillä. Oon myös muutamaan kertaan ollu äippäpolilla alavatsa kipujen takia, ja siellä se kohdun suun tilanne on katottu ultralla. Seuraava lääkäri onki 2vkon päästä.

Mä meen nyt jatkamaan tätä LEPÄÄMISTÄ!! Johan sitä on tänään levätty koko viikon edestä.. |O
 
sokereista: Mä mittaan tällä hetkellä sokereita kerran 3-4 viikossa paastosokerin, koska mitä ilmeisimmin Helsingin kaupunkin on säästöbudjetilla raskausdiabetikkojen suhteen. Hyviähän noi arvot on ollut ja ne pari muutakin, joita mä oon mitannut.. Mua vaan huolettaa, kun neuvolassa on vastavalmistunut terkkari, joka ei pysty kyllä sanomaan vauvan koosta sen vertaa kuin minä (omalla kokemuksellani). Ja käynnitkin on edelleen 4-5 viikon välein. Seuraavaksi siis lääkäri rv36. Siihen asti pitäis sinnitellä ja uskoa ettei pieni ole liian iso eikä liian pieni, kun sf:kin on ollut laskusuuntainen.. Mutta joo, ei täällä meillä päin tehdä edes yhtä ainutta vuorokausikäyrää sokereista. Puhumattakaan mistään kokoarviosta sairaalassa..

Sisätutkimuksista: Nyt on kertaalleen tehty lääkärillä ja se toinen tulee sit seuraavalla kerralla. Turhia tutkimuksia ei mun mielestä tarvi tehdä, sit jos on syytä on toinen juttu. Ultrien yhteydessä kun ei sen kummempaa sisätutkimusta ole tehty.

Supistuksista: Supistaa levossa ja teossa, ei siis mitään merkitystä millään. Varmasti supistaa aina, kun oon syönyt. Ja on ne kipeitäkin nykyään, kuukauden verran on kipeytyneet koko ajan. Mä kanssa mietin välillä että näinköhän mennään loppuun asti, mutta en ole enää huolissani, kun viikot on niin hyvät.

Mies ja minä kotona: Voi kun mies voisikin olla enemmän kotona... :) Meillä on tiukka tilanne edessä, kun ei ole tietoa, jatkuuko miehen työt ensi viikon jälkeen vai ei. Mutta kaikki selviää ajallaan ja joka tapauksessa vauvan syntyessä on sit kotona muutaman päivän ainakin.

Esikoisesta: Meillä tuo nelivuotias täällä touhottaa mukana ja ollaan nyt suunniteltu päivähoitojatkoja ja sen sellaisia tässä.. Nyt kun voin itse olla kotona, tyttö on satunnaisesti 1-2 päivää pois päiväkodista, mutta kun vauva syntyy, aloittaa 3 päivää viikossa 5-7 tunnin sopimuksella, joten me saadaan vähän matalampi laskukin kotiin. :) Ihana iso tyttö on jo, tänä talvena on kasvanut jotenkin vastuulliseksi, jos niin voi sanoa nelivuotiaasta. Mutta on avulias ja ajattelee enemmän ennen kuin tekee. Äidin rakas.. Vaikka nyt onkin menossa sellainen isä-kausi ettei mitään rajaa. Äiti ei mahdu juttuihin mukaan ollenkaan eikä kelpaa mihinkään. Jos nyt kysyisi niin tyttö olisi varmaan menossa isin kanssa naimisiinkin. :)

Hermoista ja Hormoneista: Mun hermot kestää kohtalaisesti, yllättävän kärsivällinen olen jaksanut olla nimenomaan esikoisen kanssa, koiraan sitä vastoin menee hermot useamminkin. Mutta kyllä kaikenlainen tunteiden heittely ja itkuisuus on nyt taas yllättäen lisääntyneet. Tänäänkin kyyneleet valui ihan vaan siksi, kun tyttö itki.. Mikä on outoa. Tosin mieheenkin on kyllä joku hormoniryöppy iskenyt, kun se itki (eikä se koskaan itke) Masterchef Australian voittajan perheen jälleennäkemisen takia toissapäivänä. :heart:

Imetysliiveistä: Mä en kyllä osaisi imettää ilman, mutta kukin tavallaan eikös juu. :) Mulle on kyllä riittänyt esikoisen kanssa Lindexin ja H&M:n liivit, toivon että tämänkin kanssa riittävät. Toiveissa imettää pitkään tämän kanssa.. Vaan koskaan ei tiedä, miten käy.

Liitoskivut ovat taas ihan karmeat. Mulla oli alkuraskaudessa hirveitä liitoskipuja ja iskiaskin vaivasi, välissä oli muutama ihan helppo kuukausi ja nyt liitoskivut on taas pahentuneet. Ja samoin nivelten naksuminen ja poksuminen. Toissapäivänä erehdyin juoksemaan bussiin 20 metrin matkan ja sen jälkeen ei ollakaan kävelty normaalisti ollenkaan. Kyykkiessa ei tunnu kipua, joten siinä asennossa sitten on viihdytty. :D

Että silleen, yritin nyt muistaa, mistä kaikesta olette keskustelleet ja niitä kommentoida, ehkä sitä sitten pääsee tähän mukaan taas kun jaksaa hetken olla pihalla kuin lumiukko.

Ai niin, ja päivityksenä etusivulle voi vielä muuttaa synnytyssairaalan, joka on KOS ja Haikaranpesä sekä lupauksen pienestä pojasta miehen seuraksi meidän perheeseen. :flower:
 
Itselle ostaminen on kyllä täälläkin huomattavasti vähentynyt... Taisi kyllä vähentyä jo esikkoa odottaessa. Tosin en tarvitsekaan mitään ja enkä osta muutenkaan nykyään enää mitään huvin vuoksi. Mutta jos ostan satsaan sitten siihen mitä ostan. Mulla on ehkä aika rajattu maku monien juttujen suhteen ja sitten olen mieluummin ostamatta ellei ole varaa sillä hetkellä just niihin mitä haluan. Sama koskee kyllä lastenvaatteita ja miehenkin vaatteita... Tai ylipäätään mitä vaan! Semmonen huvishoppailu ei maistu...

SL: Se vaaleanpunainen on söpö! Tilasitko tusinan vai enemmän? Toi on kanssa varmaan kausiväri et kannattaa ottaa muutama ylimääräinen. Nimim. olis ollut kannattavaa ostaa enemmän kuin tarpeeksi mustikan väristä kartiota... Joskus pikkukädet tiputtaa niitä ihan vahingossa. Vaikka tosin ne ei ihan helposti mene rikki!!! Suosin nyt ihan kirkasta vaan...
Mä katsoin niitä kulhoja punaisia kun kotoa löytyy Teemaa ja Taikaa punaisena sekä valkoisena. Sopisi niihin. Mutta sitten en raaskinut ostaa vaikka alessa onkin. Kartiollahan on kanssa se vaaleanpunainen mallistossa nyt. Samoin se KoKon uusi kuosi on aikasta jännä!!!! Haluaisin punaisia laseja mutta ne on niin pirun kalliita etten osta... Mun tuurilla hajoaa joka ikinen alle vuodessa...

Kodin uudelleen sisustaminen on kyllä semmonen joka kevät päätään nostava juttu täälläkin... Haluaa päivittää ja uusia vähän ilmettä! Tosin tää raskaus ehkä pahentaa sitä ;).
Mulla oli mm. kamala kappaongelma keittiössä!!! Näiden hormonien kanssa se oli elämääkin suurempi ongelma!!!! Lopputuloksena on et ainoa ratkaisu pitkän mietinnän jälkeen on ostaa samanmoinen valmisverho kun mulla on jo tässä samassa tilassa. Mun pitää vaan kääntää se vaakaan ja leikata siitä se kappa. Tuunata omaan kuosiin siis =). Olen nyt kahden viikon aikana uusinut olohuoneen verhot ja kattolamput, eteisverhon ja keittiöön on myös tulossa uusi kattolamppu. Minkä takia tarvitseekin siis lisää väriä ikkunaan. Loputonta sisustamista... No kohta ei ole enää aikaa liikaa katsella seiniä... Ja todellakin olen kateellisena täällä kaikille niille jotka remontoi ja laittaa muitakin pintoja kuin vain tekstiilejä ja sisustustavaroita uusiksi!!!! (edes kivat jutut ei peitä kulahtanutta maalarin valkoista seinissä...)

Ai niin SL jos meinaat ostaa niitä kulhoja lisää niin ne maksaa Karkkaisella nyt 5e kappale!!! Mä tilaan sieltä aina esim. kaikki Teemat ja Kartiot kun on halvempia ja postarit pienet sekä hyvin pakattu!!! Mutta siellä ei ollut nyt kuin sitä vaaleanpunaista.

Ai niin Dogitar... Mä voin tulla siivoamaan teidänkin kaapit mut saanko viedä kaiken ylimääräisen mukana?! Mullahan on siis oma lehmä tässä ojassa (vai miten se menee) tässä siivouksessa kun mulla on lupa sisustaa uusiksi vain jos hankin rahat kaikkeen uusintaan niin ettei ne vaikuta tiliin eikä talouteen :D
 
Viimeksi muokattu:
SL: Tosi on, imuria vois samalla pyytää. Mutta mua oikeesti hävettää. Nyt kun mulla ei ole ensi kuussakaan mitään tuloja, niin sossu joutuu maksaan mun vuokran ja vielä sen päälle perustoimeentulotuen. Maaliskuussa onneks alkaa saamaan muitakin tukia. Asumistukihakemus siis on vireillä mut Kelallahan nyt vähän kestää.. :whistle: Mut teen varmaan niin että varaan ens kuussa ihan ajan sinne sossuun ja puhun asiasta, helpompi ja selkeempää päin naamaa kun lapulle kirjottaa :)

Välillä kyllä hävettää olla tämmönen yhteiskunnan elätti, mut lohduttelen itteäni että se on väliaikaista. Kiitollinen olen että apua saa tämmösessä tilanteessa.
 
Höh, 12 mä niitä tilasin ja maksoin jo. Ehkä mä kysyn saako sen vielä perua. Saisin ne paljon halvemmalla tuolta kärkkäiseltä. En mä ole moisesta koskaan edes tiennyt.
Mä ajattelin että en ihan pienelle anna sitä v.pun kulhoa. Mulla on noita halpoja ikean kulhoja, joista haluan päästä eroon jossain vaiheessa.
Mulla on kaikki astiat valkoista teemaa ja lasit iittalaa. Nyt vaan aika sekalainen seurakunta, mutta tarkoituksena on ostaa Aino Aaltoja lisää. Ennen tiskikonetta sain niitä hajotettua ihan urakalla. Sitten mulla on 12:sta kastehelmen kulhot ja leipälautaset ja isolautanen. Meillä on vaan niin pieni keittiö, että ei tänne astioita juurikaan mahdu.
Noi v.pun menee mun vanhemmille varastoon siksi aikaa, että saamme isomman kodin. Haaveissa siis isompi keittiö. Ja haaveissa on että menemme naimisiin elokuussa 2012 =)


LD Älä häpeile. Sitä varten meillä on sosiaalitoimisto että sieltä saa apua. Mä maksan veroja ja mieluiten suon ne lapsiperheille, kun taas alkoholisteille joilla ne rahat menee nopeasti kurkusta alas. Imuri on lapsiperheessä tarpeellinen ja se on halvimmillaankin kallis hankinta.
 
Phuuh... aamupäivällä kirjoitit pitkät pätkät ja kun koitin lähettää, niin kone sekosi ja kaikki katosi bitti avaruuteen... uutta yritystä siis kehiin.

Sisätutkimuksista Täällä tehdään aina neuvolalääkärin yhteydessä joita normaalissa raskauden seurannassa on kolmesti odotuksen aikana. Myös täällä äitipolilla käyty lääkärikäynti korvaa tuon neuvolalääkärin jos sattuu osumaan lähelle, eli ei tarvitse molempiin mennä. Polilla eivät välttämättä tutki tosiaan tuota alakerran tilannetta ja näin se jääkin sitten arvailujen varaan, MUTTA jos ei ole mitään vaivoja niin turhahan sinne on mennä ronkkimaankaan... Asia on tietty eri jos on kovasti supistanut kipeästi tai on muuta vaivaa alapäässä, niin sitten asia eri, mutta jos olo ihan hyvä ja sellaista niin varmaan alakerrassakin on tarvittavan hyvä tilanne! :D
Uudelleen synnyttäjällä tuo kohdunsuu saattaa aueta ja pehmetä/kaula kadota jo jokusia senttejäkin useamman viikon ennen synnytystä....

Imetysliiveistä Mulla nämä on olleet super tarpeelliset molempien lapsian vauva aikana enkä itse olisi kyllä ilman pärjännyt. Meni useampi kuukausi ennen kuin tavis liivejä käytin ja melkeinpä koko imetysajan oli imetysliivitkin käytössä. Näin tulee varmasti menemään myös nyt mikäli imetys onnistuu kuten aiemminkin! =) Helpottaa ja NOPEUTTAA paljon imetystä ja esim kyläillessä tms. imetys sujuu oikeastaan täysin huomaamatta (Imetyspaidan kanssa) ettei tarvii sen enempää vaatteita repiä pois! Lisäksi normi liiveissä saumat ja kaarituet saattaa painaa ikävästi, kun imetysliivit taas on tehty jo niin etteivät paina. =)
Toisille riittää tavis liivitkin mutta itse en ilman imetysliivejä kyllä pärjäisi....

Esitietolomakkeeseen Laitoin kyllä itse sinne ruksin siihen Psyykensairaudet kohtaan,koska mulla on se masennustausta... osaavat jo synnärillä seurailla jos tulee jotain masiksen merkkejä. Ja sairaushan se on siinä missä muutkin... ei hävetä eikä nolota sitä mitenkään myöntää. =)

sokerien mittailusta Mulle annettiin ohjeeksi tässäkin raskaudessa että mittailua 2-3krt/vko ja nyt sitten kun arvot on koko ajan koholla, mun pitää mitata päivittäin, niin saa lääkäri sitten todenmukaisen kuvan mun sokruista!
Täälläkin on tosiaan ollut että kolme perättäistä arvoa pitää vauvalla olla ok ennen kuin kotiin pääsee ja niitä seurataan syntymästä se 2vrk.
Mulla kahdella aiemmalla nuo on olleet ok... kakkosella tais ekalla mittauksella heittää 0,1, mutta sen jälkeen pysyivät hyvin rajoissa, eli sokeritippoja ei kuitenkaan kaivattu.
Porissa siis kuulemma tapana tuo että vaikka arvot olisivatkin ok niin VÄHINTÄÄN tuon 2vrko niitä seuraavat... kakkosesta olikin tuskaa tuo vähäinenkin sairaalassa olo kun oma ja vauvankin vointi olisi kuitenkin ollut niin hyvä että olisi voinut heti painua kotiin. Ja kun just tuolloin tuli se käytäntö että uudelleensynnyttäjä voidaan kotiuttaa 6-24h synnytyksen jälkeen. Vitutti kuin pientä oravaa kun itselle ei tuota mahdollisuutta sitten annettu. Nyt jo etukäteen tiedän että vähintään 2 kokonaista vuorokautta siellä loikoillaan joten ehklä sitä asennoituukin sitten eri tavalla...

Vauvan kanssa reissuun Me suunniteltiin reissua ensi syksyksi... silloin pieni jo vähän isompi vaikka ihan vauveli kuitenkin vielä. Kakkonen oli vajaa 9kk kun oltiin viikko etelässä ja hänkin meni lennot yms. (6tuntia koneessa) todella hyvin.... Mä en siis ainakaan poelkää pikkuisen kanssa matkustaa... =)

( . ) Meillä oli tänään esikon 4v synttärikemut ja kahviteltiin vieraita koko päivä... nyt on tästä mammasta veto pois. Issias kivt olleet ihan mielettömät koko päivän ja tuntuu taas pahenevan iltaa kohden. Onneksi on isäntä kotona niin saa autella mua ylös sohvalta ja tuoleita kun en itse vaan pääse. Myös käveleminen sattuu ihan mielettömästi.
Tämän päivän syömiset menneet ihan pipariksi kun on ollut niin paljon kaikkea herkkua tuossa... voileipäkakkua tullut syötyä useamman ihmisen edestä. :snotty: :ashamed: Sokereiden mittailunkin jätin tältä päivältä väliin niin ei turhaan tule paha mieli... taivaissahan ne olisi ollut. Huomenna palaudun taas kuriin ja järjestykseen! ;)

Närästys on ihan järkyttävää ja päivän oonkin (herkkujen lomassa) puputtanut rennietä ja antepsinia... kumpikaan ei vain auta... pitää lääkäriltä vielä kysyä, josko jotain muuta vielä kokeilisi.

Nyt väsy painaa niin kovasti päälle että pakko kömpiä peiton alle... rankkaa tämä bileiden pitäminen! :D

Liro ja papunen 30+6 (Huomenna poksutaan!!!)
 
Mukavan paljon taas tullut tekstiä. Joihinkin asioihin tekee mieli kommentoida, mutta en varmasti taas muista ku muutaman :whistle:

Otetaan valitusta tähän alkuun, öisin on alkanut olla suonenvetoa, kauheeta... onneksi ei supistele ollenkaan, mutta liitoskivut on välillä aivan helvetilliset, ei tartte varmaan enempää sanoa... Nyt taitaa olla pakko luovuttaa ja aloittaa lomailu kun ä-loman alkuun on vielä 3 vkoa. En pysty liikkumaan töissä siihen tahtiin kuin olis tarvis.

Sokereita mittaan nyt vain paasto, aamu 1h ja iltapalan jälkeen 1h ja neljänä päivänä ja sitten soitto hoitajalle. Mulla ei ole ollut kuin pari aamupalan jälkeistä arvoa koholla silloin kun mittasin 2 krt/vko ja 5 krt/päivä. Mitään syömisiäni en ole muuttanut. Sisätutkimus tehty jokaisella lääkärikäynnillä ja nla on nyt 2 vkon välein. Perhevalmennuksessa käytiin ja oli meidän mielestä melkoista... no kivahan se on, että järjestetään, eikä sinne ole pakko mennä. Aiheena oli synnytys ja kivunlievitys ja vähän harmitti kun ei siellä mitään uutta tietoa oikein tullut. En oikein välitä tuollaisista keskustellaan tuntemuksistasi valitsemasi nalle kortin pohjalta :ashamed:

Vauvan kanssa matkalle olen ajatellut, että syksyllä voisimme lähteä. Tietysti riippuu paljon millaista elämä sitten on kun ei ole kokemusta, mutta ajatuksen tasolla en näe estettä. Miehen kanssa aikaa tulee aivan ruhtinaallisesti lisää kun en mene enää töihin. Se on aivan mahtava asia!!! Molemmat odotetaan kovasti sitä uutta arkea :heart: Normaalisti työmme ovat täysin eri aikaan ja yhteistä aikaa ei ole kovin paljon.

Liivejä Suomeen mm. täältä Nursing bras from Emma Jane nursing bra through to Bravado nursing bras or anita nursing bras kuten jo todettu, ovat todella paljon edullisempia!

Jollain olikin täällä kinkkisesti muutto la:n aikaan ja muutkin ovat muuttaneet tai remontoineet. Kun olen niitä lukenut niin pakosti olen ajatellut, että huh huh ja nyt helkkari olen itse yllättäen siinä tilanteessa, että maanantaina alkaa keittiö- ja kylpyhuoneremontti. Kyllä ei yhtään vähempää... Kämppä on nyt kuin hävityksen kauhistus kun keittiön tavarat on olohuoneessa ja kaikki vähän sekaisin. Maanantaina puretaan kaapit ja kaikki viedään pois. Sitten vain odottelen toivottavasti ihanaa lopputulosta. Mukavaa oli ostella uusia laattoja yms. =) Onneksi meillä on mahdollisuus mennä tuohon viereiseen kalustettuun asuntoon majaileen rempan ajaksi kun siellä ei ketään ole, että ei tässä hätää kun nyt olen jo päässyt yli pikku paniikista. Eikös noissa kaikissa oppaissa just tähän raskauden viimeiseen kolmannekseen suositella muuttoa, remppaa ja mitä tahansa normaaliarjesta poikkeavaa suurempaa muutosta :LOL:

Kaikille hyviä vointeja!

Kaana 31+6
 
Raha-asiat
No juu, ei tällä opintotuella paljoa kehuskella, saan 410e kuussa, vuokraan menee 380, eli elämiseen jää 30e/kk, muuta ei heru, syksyllä painoin paljon viikonloppu työvuoroja, nyt teen sunnuntaisin vuorot, eli huomen aamulla töihin tuplavuorot ja illalla takas, syyskuussa tienaamilla rahoilla oon sitte kaikkea tarpeellista vauvalle ostanut, nytki sunnuntain tuplavuoroista tuli mukavasti ja muutamasta pyhäpäivästä!
Sisustus ja siivous siivosin tänään oikein urakalla ja kyllä supistelin sen jälkeen, aika kipeästikkin, 20min levossa ni poika rauhottui, no kuitenkin tuli pestyä kaikki liinavaatteet,omat vaatteet, imuroitua, mopattua lattia, pestyä´vessasta kaakelit ja pöntön, keittiöstä jynssäsin altaat ja siivoin kuivaainekaapit:D Sitte vielä laitoin pesuun verhot, pöytäliinat ja pyyhkeet:D Koti haisee liiankin siistiltä:D Tuolla viellä rummussa menee viimeisiä. Ja sisustustakin olen tässä 38 neliöisessä yksilssä vähän tehnyt.
Astioita, sain rippilahjaksi(08) 4x Iittalan Aino Aaltokulhoja ja 4x Aino Aalto Juomalaseja 22cl. Ainiin ja on Arabia 24h sarjasta 2X26cm lautasta ja tänä jouluna mammalta 24h 2x0,34l mukia Ja Hackmanin haarukoita, veitsiä ja luskoita, kaikki pannut ja ym.. olen ostanut ikeasta. Niin ja 2 muumi mukia, olikohan ne Tiuhti ja Viuhta ja sitte vielä mymmeli ne olen itse ostanut. Eli merkkitavarat yleensä on tullu lahjaksi, mutta haaveilen ostavani lisää sarjoja
Vaatteita On minunki tosi hankala löytää, olen myös isokokoinen, joten tällä hetkellä kuljen gollareissa ja 1 farkut oon löytänyt ja isomman kokosissa paidoissa.
Närästystä on ainaki mulla ainakin aina kun herään, pahaa oikein teke, onneksi suonenvetoja on harvaksiltaan.
miraci tosi kaunis kuva!

Pinsku ja EE 34+3
 
Heippa vaan...

Kuulumisia täältä suunnalta. Eli Kokkolassa osastolla makoillaan :( Supistuksia tulee ympäri vuorokauden noin 10-15 min välein, lääkistyskään ei pidä niitä pois. Levolla on joten kuten saatu pysymään nyt tilanne hallinnassa. Kohdunsuu pehmeä, mutta onneksi sisäsuulta vielä kiinni ja kanavaa jäljellä 3cm. Tilanne ei ole muuttunut sunnuntain jälkeen, eli ilmeisesti levolla on vaikutusta. Huomenna ehkä saisin lähteä kotiin, mut en tiedä uskallanko. Kun ei siellä kuitenkaan malta kunnolla pysyä rauhassa :/

Mä olen siis täydessä vuodelevossa, vessassa ja suihkussa saan käydä, sekä syödä istualtaan. Muuten pitää olla makuullaan, puoli-istuvaakaan asentoa ei suositella.

Vauveli painoarvio oli sunnuntaina 1611g (rv 32+1) eli sais vielä jonkin aikaa pysyä tuolla mahassa. Ai niin... Sukupuoltaan ei suostunut vieläkään näyttämään vaikka kuinka yritettiin houkutella...

Nyt alan valmistautuun nukkumaan, täytyy huomenna lueskella paremmin kuulumiset läpi...

-JennyA & hätäinen pikkuhäärä 32+4-

onpas outoa, jos näin saa sanoa.
mulla oli SVOlla (muoks toissayönä oltiin sielllä) kaulaa 3cm ja paikat pehmeät, vähän auki merkannut korttiin. enkä kyllä oo vuodelevossa edes kotona, kaikki ylimääränen liikunta vaan pois eikä mitään lääkityksiäkään :O
mentiin siis kun ilm. osa limatulppaa meni (tlusikallisen kokonen) ja supisteli eka 15min välein ja siellä käyrillä maate vähän tiheämmin.

Salla ja 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos PinskuPinsku! :)

Silvia itse tilasin imetysliivit juurikin tuolta Kaanan laittamasta linkistä. Kannattaa käydä katsomassa!
Joku sanoi ettei tykkää imetysliiveistä kun ovat lörppöjä, eikä niin kovin nättejä. Mulla ihan sama vika, vaan tuoltapa löytyikin tosi kivan näköisiä liivejä (mm. Hotmilk), ei uskoisi, että kyseessä on imetysliivit ;)

Saa nähdä joutuuko tässä taas polireissun tekemään : / Eilen illalla oli paineet taas aika korkeat, alapaiine vähän alle sadan, mutta kuitenkin. Puoli viiden aikaan heräilin vessassa käymään ja mittasin paineet siinä samalla = 150/94, eli aika korkeat kun miettii, että olen lääkkeet ottanut 6½ tuntia sitten. Menin takaisin lepäämään ja tunnin kuluttua mittasin uudestaan ja 161/103 oli lukemat :O Otin lääkkeet samantien vaikka normaalisti otan ne vasta seitsemän-kahdeksan maissa (usein seitsemältä paineet vielä niin hyvät, että otan vasta kahdeksalta). Seuraan nyt tilannetta ja soittelen tässä aamupäivän aikana sairaalaan, mutta tödennäköisesti sitä makoillaan taas osastolla iltaan mennessä :|

~ miraci ja pienimies rv 33+2 ~
 
Kiitos, kävin niitä katsomassa ja pitää päivällä soittaa siskolle, että joskos se tilaisi ne visalla.
Mulle on tavallaan sama miltä ne imetysliivit näyttää. Pääasia että ovat käytännölliset ja hyvät päällä.
Ne ku sattuu olemaan muiden vaatteiden alla. Ja ei isorintaisena niin kauhean kauniita alusvaatteita edes saa. Ja ku sattuu muutenkin olemaan vielä isokokoinen. No ehkä vuoden päästä olen ihan eri kokoa.

Mulla o ollut pääkipeä nyt pari päivää. Just kävin neuvolassa ja kaikki oli ok. Tänään nappasin särkylääkkeen ja jos ei ala helpottamaan, niin pirautan kättärille ja kysyn. Mietin tuossa aamuyöstä, että mitenhän nopeasti raskausmyrkytys voi edetä?

Mä en ole vieläkään saanut neuvolasta mitään esitietolomaketta. Pitäis varmaan keskustella miten päätämme kirjoittaa ne arabiankieliset nimet.


Silvia ja viliANNA 32+5
 
Silvia kokemuksesta voin sanoa, että raskausmyrkytys voi edetä todella nopeasti! Kannattaa pirautella sinne kättärille jos ei särky häviä. Onko sulla muita oireita (ylävatsakipua, näköhäiriöitä, turvotusta)?
 
miraci,mulla tuli kakkosen kanssa lopussa raskausmyrkytys ja sain lopussa myös lääkityksen siihen.Paineet huiteli 150/100 paikkeilla ja sitte kun ilmeni virtsassa myös merkkejä asiasta,niin jouduin samantien äitiyspolille.Lääkäri käyntejä oli tiuhaan ja piti tarkkailla oireita,omaa vointia.
Jouduin osastolle raskausmyrkytyksen takia aikasemmin ja sitten synnytys käynnistettiin,oltiin rv 41+5.
Tsemppiä sulle!

Multa myös kyseltiin humiseeko päässä,näkyykö pisteitä,onko näköhäiriöitä,päänsärkyä yms.
Mulla ei itsellä tommosia oireita ollut,vaikka oli raskausmyrkytys päällä ja oma vointi oli ihan normaali.Eli sekään ei aina ole välttämättä kunnolla oireileva juttu.
Tällä kertaa paineet aikalailla 115/70 ja mulla kun on aina paineet olleet korkealla + suvussa verenpainetautia.Tää onkin sitten erilainen odotus,nyt vuorossa noi sokerit.

Ensimmäinen lapsi oli 4670g,eikä sokereissa ollut mitään häikkää.Lääkärit sanoi edeltävänä päivänä että on alle 4kg.Toinen oli 3620g,eikä sokereissa ollut mitään,sillon lääkärit sanoi edeltävänä päivänä että on 4kg.
Saa nähdä millanen kaveri nyt tulee.Jokaisella odotuksella oma maha on mennyt samaa yläkäyrää kasvun suhteen,eli sekään ei kerro aina kaikkea.Nyt rv32 sf-mitta oli 34,5cm.
Molemmilla odotuksilla painoa on tullut se 20kg,nyt painoa on tullut 7kg.


Jaksamisia oireilijoille!!
Täällä lähdetään viemään tyttöjä hiihtämään kohtapuolin ja äiti on raato loppu päivän.Eilenkin vedettiin koko porukka melkein 3h päikkärit ;)
 
Huomenta...

Täällä taas takana todella kivulias yö :( Supistelee ja polttelee ihan jatkuvasti, kipu on sen verta voimakasta, että panadolista ei ole mitään hyötyä. Ja en kyllä todellakaan ole tehnyt yhtään sen enempää kuin sairaalassa ollessakaan, eli ei voi olla siitä kiinni. Paitsi saunassa kävin, mut 40 asteen lämmössä neidin kanssa vähän aikaa. Saapa nähdä kauanko täällä kotona ollaan...

Salla: Onkohan toi sit vähän sairaalastakin kiinni? Mulle sanottiin heti viime sunnnuntaina kun osastolle menin, et liikkua ei saa. Sama juttu oli tuon esikoisen kans, lepoa määrättiin silloinkin.

Toki perjantaina kun lähdin osastolta, sanottiin et nyt saa sit syntyä, ettei aleta enää esteleen. Oon jostain lukenu, et kun päästään viikolle 34, niin ei estellä.

Nyt aamupalalle, sairaalassa oppi taas syömään säännöllisemmin ku kotona ja tuntuu et jatkuvasti nälkä...

-JennyA & pikkuhäärä 33+1-
 
sunshine tervetuloa!

vauvan kanssa matkalla oltiin Roomassa 5 päivää kun esikoinen oli 5 kk ja sujui loistavasti. Imetin ja kanniskelin pientä liinassa. Etelänreissu 10kk ja 2,5-vuotiaan kanssa olikin sitten jo paljon työläämpi.

Onkohan mulla jotain hormonaalista päänsärkyä kun nyt neljättä päivää särkee. Voisko Silviallakin olla sit samantyyppistä? Mulla ei oo raskausmyrkytyksen oireita ja se on epätodennäköinen siksikin kun tämä on kolmas raskaus eikä mulla ole sitä ollut. Torstaina oli neuvola ja sielläkään ei merkkejä myrkytyksestä. Mistään niskalihasjumista ei selvästikään oo kyse, mies on paljon hieronutkin.

Mulle on nyt tullut vähän paineita kun kaikki hankkii jo täällä imetysliivejä ym. Itsellä on vielä aika vaiheessa hankinnat. Tarvii noita liivejä (mäkin oon sitä mieltä että tarvii imetysliivit, ei kai tavalliset liivit voi hirveästi siitä venyttelystä tykätä), hoitoalusta, tuttipulloja, kevyt ulkopuku ja yhdet lakanat. Sitten pitäisi pestä vaunujen ja turvakaukalon kankaat. Ja päivät vaan kuluu enkä mä oo tehnyt noita hommia! Kuukausi ennen laskettua pitäis varmaan olla hankinnat tehty. Voisi sitten olla rauhassa sen ajatuksen kanssa että pikkuinen päättääkin tulla. Mut kun leikataan, niin ei olis ehkä ihan unelmatilanne tulla kotiin kun kaikki on laittamatta ja haavan kanssa touhuaminen on aika rajattua.

sisustus olisi ihana laittaa kotia. Me ollaan asuttu tässä yli 7 vuotta ja rempattu sinä aikana keittiö ja makkari uusiksi ja verhotkin oon uusinut vain kerran (mut ostan aika hintavia verhoja). Muuttaessa ostettiin kalusteet uutena ja laitettiin seinät oikeansävyisiksi. Sohvat alkaa olee kulahtaneet ja monta kohtaa tekisi mieli laittaa mutta ei raaski. Me muutetaan 3 vuoden päästä niin siihen asti nyt olisi järkevää sinnitellä, kun rakennetaan uusi talo niin mieluummin siirtäisi hankinnat kuten uudet sohvat sinne. Tosin koska olemme nyt kolmiossa, meidän on tilanpuutteen takia ostettava uusi vaatekaappi vauvaa varten ja eteinen maalataan kun maali mennyt listojen päältä huonoksi.

Imetysliivien kauneudesta vielä, ainakin meidän lähellä olevassa liivikaupassa oli kauniitakin liivejä kun muutama vuosi sitten kävin, muitakin kuin iänikuisia mustia ja valkoisia. Tosin silloin päädyin tylsiin, tuttuihin ja turvallisiin Anita-liiveihin.

Tuleeko teille mitä lehtiä kotiin? Mä tilasin vasta Vauva-lehden ja on kiva kun se tulee. Oli edukas tarjous, 9 kk 26 euroa. Lisäksi oon tilannut Me Naisia jo parisen vuotta ja sitten tulee Hesari. Enemmänkin olisi kiva lehtiä tilailla. Jossain vaiheessa tuli Meidän perhe ja sekin on ihan kiva lehti. Mutta pitää vähän pihistellä tuon rahan kanssa niin tuskin uusia tilailen ja tuon Vauvankin katkaisen ennenkuin tarjouslehdet loppuu ja kestotilaus alkaa.

Nyt on ollut vähän parempi olla tän masun kanssa, kun viikolla oli sellaisia päiviä ettei millään meinannut tukaluutta jaksaa. Johtuu varmaan viikonlopusta kun mies on kotona niin saa levätä enemmän. Crosstrainerilla polkeminen on sujunut ihan kivasti nyt ilta-aikaankin ja eilen jaksoin kävellä reippaan lenkin mut siinä 40 min jälkeen kyllä loppumatka oli yhtä pysähtelyä supistusten takia. Heti on mieli virkeämpi kun saa liikkua. Täytyy vaan yrittää noihin aamupäivän liikuntahetkiin panostaa kun iltaisin supistelua on selvästi enemmän.

Leppismom 33+2
 
Sunshine mukaan vaan :wave:

JennyAdelinalle isot tsempitykset! Toivottavasti supistukset rauhoittuisivat. Vaikkei ne saisikaan mitään aikaan, niin silti on tosi raskasta, kun koko ajan on supistuksia ja olo "ei niin hyvä".. :hug:

Toivottavasti myös Miracilla tilanne rauhoittuisi ja paineet laskisivat :hug:

SilviaLogo oo nyt tarkkana, ettei oo mitään myrkytyksen poikasta kehittelemässä.. :(

( . )
Omassa olossa ei sinänsä kummempaa.. Rasittaa, kun selkä alannut vihoittelemaan ja ukkokaan ei hemmottele mua! Oletan saavani prinsessan kohtelua sohvalla, mutta ei.. Siinä se haisee sohvan nurkassa miniläppärinsä kanssa. Vinkua en jaksais, kun ei sitä kiinnosta hieroa mun selkää vaikka pyydän.. PAAAH!!! no, onneks on pienet ongelmat...

GCS15 & Touko-Pouko rv 33+5
 
Viimeksi muokattu:
Leppismom: Meille tuli kanssa uudet sohvat kun ostettiin eka yhteinen asunto ja nyt ne alkaa olla 6 vuoden aikana hieman kärsineet sekä koirien pomppimisesta, että muutenkin. Sama ajatus kuitenkin on että sinne seuraavaan omaan kotiin vasta ostetaan uudet. Sitä paitsi se on äkkiä ISO potti ellei satu löytämään vaikka alesta mieleistään. Noissahan on järkyttävät katteet et melkein kannattaa siirtää ne vanhatkin vielä uuteen aleaikaa odottamaan :whistle:

Lehtiä meille tulee muutamia... Lähinnä itse tilaan tarjouksia ja perun ne sitten ennen laskutuskauden loppua. Loppuvuonna tilasin Perhelehden vuodeksi ja viime viikolla saivat mun ostamaan 6kk Vauvatkin. Ainoa tuossa on et noissa on joskus ollut samoja juttuja... En tiedä onko näin enää. Mies sitten tilaa harrastuslehtiään joiden laskujen tullessa pyörittelen aina päätäni :O

JA: Nyt voit keskittyä siihen lepäämiseen mutta samalla ei tarvitse enää pelätä sitä vauvan syntymääkään kun hyvillä viikoilla jo ollaan!!! Tsemppiä!!!

Viime yön jälkeen mä en pistäis enää pahaksi vaikka alettais kohta puoliin syntyäkin... Pari kolme viikkoa tietty jos menis niin vauva alkais olla siinä koossa ettei sairaalassaoloaika varmasti olisi normaalia pidempi, kaiken mennessä siis hyvin. Esikko syntyi viikolla 39+2 niin tää vois tulla viimeistään 38+2 eli helmikuun puolella ihan äitiään ajatellen...
 
Verenpaine. Mä kans just mittasin ja oli luokkaa 160/98. : / Mutta ei mullakaan kyllä mitään muita oireita ole. Ei turvotusta eikä päänsärkyä, pissa ainakin oli viime keskiviikkona puhdas mutta mistäs sen tän hetkisen tilanteen tietää..

Lehtiä, mulle tulee Alibi ja Vauva :)

JennyAdelina: Tsemppiä! :hug:

Ei kai tässä, noista verenpaineista lähinnä tulin sanomaan, ja huolestuttaa. Pitää tarkkailla niitä päivän mittaan..

LD + Pikkunen 31+6
 
porin synnäri ja sokerit vauvalla no, kaveri pääsi kyllä seuraavana päivänä vauvan kanssa kotiin. ei siltä vaadittu kahta päivää et mittaukset ok. vaan syntymän jälkeen ne kolme peräkkäistä mittausta piti olla ok. et kai sitte lääkäristäkin kiinni...

mies kotona kyllä mä ainakin nautin että saadaan olla yhdessä kotona ja odotan isyyslomaa, jota hän pitää niin kauan kuin mahdollista :heart: aivan mahtavaa...

tervetuloa uusi jäsen jälleen :)

matkustaminen vauvan kanssa etelään ei olla menossa.. ollaan ennemmin pohjoisen kävijöitä :) mutta helppoa se joka tapauksessa pienen kanssa on. kaikesta toki voi tehdä just niin vaikeeta kun ite vaan haluaa :D

nyt lepäilemään, supistaa..
 
Ompas tänne taas kertynyt tekstiä, vaikka mäkin koitan lukea usein, niin silti tippuu kyllä kärryiltä :D

Jaahas, tänään poksahtaa sitten 31+0 =)

Sisätutkimuksista: yhden kerran on virallisesti tehty, siis neuvolalääkäri. + alkuraskaudessa päivystyksessä verenvuodon vuoksi ja joulun alla myös tehtiin, kun mulle tuli se ihme kohtaus...


Lasten kanssa matkalle: en tiiä oisko mulla tän konkkaronkan kanssa haluja ulkomaille lähteä vauva-aikana, suomen sisällä kyllä voisin matkustella, mut ei mitään lentokone rumbaa kiitos tänne. Varmaan enimmäkseen ensi kesänä mökkeillään vaan :)

Itseen tuhlaus: en ole kauheesti kanssa nyt itselle mitään ostellut, mut ei nyt hirveesti oo ollut tarvettakaan. Lapsille tykkään ostella kyllä, mut koitan kanssa välttää turhaa krääsää, sen huomaa kun se alkaa kertymään niin jo on paikat sekaisin. Mun pitäis kanssa tehdä oikeen perusteelliset kaappiraivaukset kyllä!!!

Miehen kanssa: flowerin aamutuokiot kuullostaa tosi kivoilta, mut meillä se nyt on oikeastaan ihan mahdotonta, jos en sitten ennen kolmee yöllä herää keitteleen kahvia, ei taida kauheesti olla järkeä :D Kun kuopusta odotin mies oli reissuhommissa, joten nyt on ihan luksusta että tulee ees kotiin! Ja isyysloman pitää normaalisti, sitä odotankin ihan innolla...

Sisustus: tykkään myös hirveesti sisustella, mutta mun tyyli taitaa erota aika paljon massasta. Meillä ei edes ole mitään normi sohvia, vaan molemmat sohvat on vanhoja puisia, toinen on varmaan jo yli sata vuotta vanha, niihin olen itse sitten pehmusteet kyhännyt. Meillä on suurin osa huonekaluista vanhoja, osa ollaan itse laitettu kuntoon kun on ollut huonossa hapessa ja toiset on ollut parempi kuntoisia, peiliovesta oon kyhännyt apupöydän keittiöön ja kuopuksen sänky on kanssa ainakin 70v vanha, siitä tehdäänkin nyt lastenhuoneeseen sohva, kun muksut siirtyy kerrossänkyyn. Meidän sisustus sopii kyllä tähän taloon missä asutaan, kun on vanha niin ei tänne oikeen mikään kauheen moderni varmaan edes sopisi ja pintaremontti on ihan loputon urakka. Nyt keväällä ois tarkotus vetää eteisen lattia auki, katsoa joskos sieltä löytyis lautalattiaa...

Onko tässä pinossa kukaan kyhännyt tohon äp-laatikkoon noita "suojia, koristeita" ja laittanut vauvaa sinne nukkumaan tai meinaako laittaa? Meidän tuo pinnis on sen verran iso, että jotenkin mun täytyy aluksi varmaan laittaa tohon laatikkoon (tai ainakin rajata tota sänkyä jotenkin ), mulla on siihen kankaat tehtynä, mut miettisin oisko täällä joku tehnyt vaikka erilaisen näköiseksi? Voisin laittaa vaikka kuvaa tuosta laatikosta jossain vaiheessa jos sais jotain ideoita miten sitä vois laittaa toisella tapaa... Vinkkejä otetaan vastaan.

Lehtiä tulee: vauva ja kaksplus, glorian koti tuli hetken aikaa takaperin mut sen tilalle otin hyvän terveyden. Mä yleensä otan jos tulee jotain hyviä tarjouksia. Meidän perhe ja me naiset ja kodin kuvalehti on oikeastaan ainuut lehdet joista en ole liiemmin pitänyt, kauheesti mainoksia ja semmosta turhaa tilantäytettä...

katsuamsku: ihanaa kun pieni kasvaa lujaa vauhtia niin vahvistuukin =)

Miracille, Silvialle ja JennyA:lle, voimia!

Olikohan nyt jotain muutakin kommentoitavaa, mut ei tuu mieleen ei...

Mindi83 31+0
 
Otin aamulla särkylääkkeen ja se pääkipu meni ohi, mutta nyt se taas palas.
Olihan mulla tossa yksi yö vähän huono-olo. Ehkä mä sinnittelen huomiseen ja soitan huomenna neuvolaan. Soitan jo aamulla jos saisi ajan kenelle tahansa th:lle, ellei omalle olisi aikaa.

Paino ei ole noussut ja ei ole turvotusta. Niskatkaan ei ole nyt mitenkään kamalan jumissa : /
Mä vielä tarkkailen itseäni niin kamalan helposti, että ei vaan mitään tule.
Mulla oli syksyllä ehkä v. 18 kamala päänsärky ja silloin sanoivat että ei niillä viikoilla voinut olla vielä r.myrkytys. Se meni sitten itsestään ohi.

Mulla on kyllä ollut nuhaa nyt pidemmän aikaa ja alkaa poskipäitä pakottamaan. Jos tämä onkin poskiontelon tulehdus : / Parempi seki ku raskausmyrkytys. EHkä mä odotan huomiseen, niin ei tarvii maksaa kättäristä ja sitten vielä lääkäri terveyskeskukseen.

Lehtiä Mulle tulee meidän perhe ja vauva. Niputan ne vanhat ja kiikutan vanhemmille, mistä ne sitten lähtee mun serkulle luettavaksi. Serkku saa vauvan syksyllä, eli meidän pikkuisella on suomessa sentään pikkuserkku samaa ikää.

Meidän vauvan ensisänkynä on vanha kori, jonka jalat mun isä on tänään korjannut. Oli pari rottinkia päässyt purkaantumaan.
Siihen pitäis ensi viikolla mennä ostamaan patja vielä.

Annoin siipalle tänään isyyspakkauksen. Kovasti tykkäsi :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mindi83 Mä tein esikoisen äippäpakkaukseen molemminpuoliset reunasuojukset kankaasta. Ei mitenkään ihmeelliset, mutta näytti paremmalta kuin perus laatikko. Netistä muistaakseni katsoin ohjeet, mutta siitä on 5 vuotta aikaa, joten ei kovin hyviä muistikuvia. Helppo se oli tehdä.
Nyt en ajatellut tehdä sellaista. Ei huvita enkä jaksa :D
 

Yhteistyössä