Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Ai niin Dogitar... Mä voin tulla siivoamaan teidänkin kaapit mut saanko viedä kaiken ylimääräisen mukana?! Mullahan on siis oma lehmä tässä ojassa (vai miten se menee) tässä siivouksessa kun mulla on lupa sisustaa uusiksi vain jos hankin rahat kaikkeen uusintaan niin ettei ne vaikuta tiliin eikä talouteen :D
Kisak, tervetuloa vaan siivoomaan ja saat viedä ylimääräisetkin kamppeet mukanasi (varoituksen sananen: sitä sitten kyllä riittääkin!! :D ) :LOL: :LOL: No ei vaiskaan...sainpa itsestäni sitten sen verran irti että pesinkin eilen koiran ja koko kylppärin melkeen kattoa myöden :D ja viikkosiivokin tuli tehtyä viikonlopun aikana eli kyllä se tästä :LOL: ...ehkä mä noihin vaatekaappeihin ja vaatehuoneeseenkin vielä pääsen käsiksi ennen synnytystä...välillä vaan löytyy energiaa vaikka muille jakaa ja sitten välillä on ihan uupunut eikä mitään jaksa. Kait se kuuluu tähän vaiheeseen sitten... Tossa olis kyllä ideaa, että kaikki turha vaan pois ja sillä sitten sisustamaan :D ja suostuis varmaan mieskin tohon, kun sais nurkista roinaa pois...täytyypi katsoa jos ittekin tekisin moisen tempauksen :whistle:

Kiitos muuten vinkistä jumppapalloon (etkös se sinä mahtanut olla kun sitä ehdotit..? raskausdementtia vaivaa välillä oikeen tosissaan ;) ) !!!!! On ollut tosi hyödyllinen ja selkeesti auttaa selkävaivoihin ja iskiakseen sekä lonkkakipuihin...ei siis mikään turhake lähimainkaan ja mulla on ihan joka päivä se käytössä useaankin otteeseen. Auttaa myös supistuksien kanssa kun helpottaa sitä puristuksen tunnetta =) eli ihan SUOSITTELEN muillekin vaivoista kärsiville !!!

dogitar ja pikku-E 32+0 POKS POKS
 
Täällä kauhea päänsärky ollut muutaman päivän. Pelästyin jo, että jos on sitä raskausmyrkytystä mutta päätin kuitenkin odottaa huomiseen neuvolaan, kun olo on ollut muuten ihan hyvä. Voipi johtua ihan stressistä. Meillä kun on tuon taloudellisen puolen kanssa pähkäiltävää. Vuosi sitten oltiin keskellä lapsettomuushoito rumbaa eikä siinä kohtaa aivot toimineet ollenkaan. Otimme asunto ja autolainan suht samaan syssyyn ja nyt tuntuu, että rahaa ei hirveästi jää muuhun. Auto on markkinoiden halvin ja vähä kulutteinen. Meiltä on 7km keskustaan ja 10km miehen töihin. Julkinen liikenne toimii. Ainoastaan mies ei pääse viikonlopun aamuvuoroihinsa bussilla vaan täytyy pyöräillä. Autosta olemme kuitenkin päättäneet luopua, kun ajattelemme pärjäävämme ilmankin. Lähinnä ruokakauppa reissut huolettaa, kun lähi k kaupasta ei kaikkea saa. Sitten kun taas perhepäivähoitajan hommiin menen niin ruokaa on ostettava valtavasti, kun monta syöjää. Tämä ratkaisu kuitenkin mahdollistaa sen, että voin palata töihin vasta kun lapsi on 1,5v syksyllä. En haluaisi millään kolmea vierasta lasta tähän pyörimään vielä vauvan ollessa 9kk. Haaveenamme onkin, että päästäisiin nolla tilanteeseen ja voitaisiin muuttaa pääkaupunkiseudulle vuokralle. Sieltä löytyy töitä paljon enemmän kuin mitä täältä ja palveluitakin kivasti. Olimme niin tyhmiä, että otimme asuntolainaamme korkokaton ja nyt on ensin maksettava se 13t ja huomioitava, että asunnosta tulee ehkä n. 5t tappiota ja välittäjän palkkiota 5t... Mitään ei olla vielä maksettu. Nuo, kun saataisiin pois niin ollaan vapaita muuttamaan. Tämä vuosi on lyhennysvapaata lainan maksusta ja tällä välin saadaan opintolaina maksettua ja autosta eroon... Eiköhän tämä tästä...

Isyyslomaa mies pitää kuitenkin sen koko 3vkoa heti vauvan synnyttyä. Vaikka taloudellinen tilanne on tiukka. On hänellä siihen oikeus ja kyse on kuitenkin vaan yhdestä kolmesta viikosta, jonka arvoa ei varmasti voi rahalla mitata.

Lehtiä meille tulee: Ihana, Taika (mun rakkaat askartelulehdet), Vauva, Kissafani, Lemmikki. Meidän perheen tilasin juuri, kun veljeni aloitti lehtimyynnissä ja myi minulle 18e 6kk :) Lopetan sen sitten tarjous ajan päätyttyä, kuten kaikki muutkin aina. Cosmopolitani on tullut aina välillä, kun olen hyvän tarjouksen saanut.

Minä tuhlaan kyllä itseeni. Lähinnä ostelen kaikkia ihania askartelujuttuja. Olen tykästynyt korttien tekoon tällä hetkellä. Myös nukkekoteilua harrastin jossain vaiheessa paljonkin. Noihin askartelujuttuihin menee oikeastaan kaikki ylimääräinen mitä minulle jää itseeni joskus käytettäväksi. Välillä sätin itseäni liiasta ostelusta, kun rahalle olisi muutakin käyttöä mutta toisaalta pitäähän elämässä olla jotain kivaakin. Varsinkin nyt, kun vaan kotona olen möllöttänyt jo monta kuukautta. En kuitenkaan osta esim. meikkejä tms. Vaatteita hyvin harvoin,j oten muuhun en sitten rahaa pistäkkään.

Minä ostin ÄP laatikkoon pupujussikat reunukset käytettynä. Tosi söpöt :) Siinä saa vauva alkuun nukkua. Pinnasänkykin kyllä odottaa jo valmiina. Lisäksi saatiin samalta myyjältä laatikkoon pahviset keinujalat, joita kuulemma joskus myytiin/sai jostain. Nyt se on kuin söpö kehto :)

Marrr ja pikkuprinsessa 35+0 POKS! Ei enää pitkä aika :heart:
 
Leppismom minä en jaksaisi enää päivääkään olla raskaana. Koskaan en ole tästä tykännyt mutta nyt on ollut vaivaisempaa kun poikien aikana. Vauva-arki on enemmän mun juttu, jaksan kyllä valvoa ja vauvaa hoitaa, mutta tämä paksukaisena oleminen kera ihme vaivojen on tympeää.
Lasken vain päiviä ja viikkoja että sais jo vauvan syliin.

Kömpelyys seksin aikana täällä sitäkin :wave:.
Me ollaan kyllä aktiivisia sen suhteen mutta en tunne olevani millään lailla seksikäs. Mies ei moiti ja tykkää uhkeista muodoista mutta minä en. Asentojen kanssa ei paljon valinnanvaraa...

Miehen kotona olemisesta mulla on täällä kotona työholisti. Oon kyllä niin tottunut olemaan yksikseen ettei haitaa miehen kova työn tekeminen. Saattaa lähteä aamulla klo 6 ja tulla illalla klo 21 kotiin. Nyt on tosin ollut enemmän iltaisin ja viikonloppuisin kotosalla. Täällä kotonakin kun riittää töitä.
Onkin sitten ihanaa viettää aikaa yhdessä kun se on harvinaista herkkua.
Minä jopa nautin yksin/lasten kanssa olemisesta. Puuhaan tallissa ja meillä käy paljon kavereita kylässä, ei tule yksinäistä. Jos mies menee vaikka baariin, sekään ei haittaa. Aika harvoin tuo menee, joskus oikein yllytän lähtemään viihteelle.
 
Kisak toi pariskunnat kotona- juttu lähti varmaan mun tekstistä liikkeelle...
sama täällä että kaipaan sitä omaa rauhaa ja aikaa ja nyt kun tuo mies on myös kotona (työttömänä) 24h/vuorokaudessa jo toista kuukautta, niin en häpeile kyllä tunnustaa että välillä tässä toivoisin että olisikin töissä eikä koko ajan oltais yhdessä täällä neljän seinän sisällä... ;) harrastuksiin ei ole vaan nyt varaa ja arki stressaa meitä molempia...

Kaikki ei sitä varmaan YMMÄRRÄ kun ei ole ollut siinä tilanteessa tai ovat muuten erilaisia ihmisiä kuin minä...

FA. Miehellä tosiaan on hermot kireellä tiukan rahatilanteen ja töiden saamattomuuden kanssa, kuten itsellänikin (+hormoonit jyllää...), ja mun mielestä se vaan on ihan normaalia että tunteitaan purkaa niihin läheisiin ihmisiin...ei nyt mistään riidoista ole kyse...mutta kiristäähän se hermoja vähemmästäkin, eikä asioista puhuminen sitä helpotusta silloin tuo, jos ei vaan tilanne muutu miksikään...eihän se itsestä ole kiinni kun hakee ja hakee töitä :headwall: ja rahatilanteelle ei vaan voi mitään, eikä sitä ole muuhun kuin juuri ja juuri elämiseen ja laskuihin...niin eipä siinä silloin keskustelut auta jos asia vaivaa koko ajan ja on jokapäiväistä... kyllä täällä kuitenkin asioista keskustellaan!!! : /

Ja kyllä mä nautin myös mieheni seurasta (niinkuin aikaisemmasta viestistä voi rivien välistä lukea...) ;) ja isyysloman pitää kaikkinaan vaikka olisikin sitten töissä, koska kyllä hän siitä nauttii ja haluaa olla (kuten minäkin haluan että on!!!) mukana niissä ensimmäisissä päivissä ja viikoissa! Miksei pidempäänkin jos voi...

No se siitä purkautumisesta :)
 
Viimeksi muokattu:
Vesirokon olen muksuna sairastanut ja isäntä myös. Lapsilla ei ole vielä ollut ja tosiaan kun se tuossa yhden kaverin lapsella oli, teki mieli omille lapsille se käydä hakemassa... mutta kun itsellä on NIIIIN paljon kremppaa, väsymystä ja muuta niin en nyt sitten ehdoin tahdoin halua lapsien alkavan sairastamaan.... kai se sieltä joskus sitten tännekin rantautuu.

Isyyslomaa Meillä varmaan ukko pitää sen 3vko synnytyksestä eteenpäin ja se sopii mulle. Totettelua uudenlaiseen arkeen se alku kuitenkin on niin onhan se kiva kun on se toinen puoli päivätkin apuna! =)

Tiinelli Söpö masu ja kokoakin jo aika tavalla... hauska seurata niitä viimeisten viikkojen kuvia! :D

miehen kotona olo Mulle on välillä miehen tavis työpäivätkin tuskaa vaikka tekee vaan 8 tunnin päiviä.... yksin ei meinaa saada aikaa kulumaan millään ja se tekemättömyyskin on kivampaa kun on joku troinen seurana. Ei tarvi edes mitään tehdä, mulle riittää vaan se että tiedän toisen olevan läsnä. Tosin tähän vaikuttaa sekin että olen liki 5-vuotta ollut kotosalla vaan lasten kanssa ja sama meininkin tulee vielä pari vuotta ainakin jatkumaan. Nyt pikkasen elo helpottanut kun aloitin sen koulun.... vuoden päivät päässyt säännöllisesti sivistyksen pariin, AIKUISTEN ihmisten seuraan. :D

Peiton heilutus Täällä kyllä peittö pöllyy edelleen ihan säännöllisesti, mutta aika kömpelöähän tuosta on jo tullut. Ei se vanha hyväksi todettu olekkaan enää niin hyvä kun maha on tiellä! :LOL:
Itsekin odottaa sitä aikaa jo ettei tarvi moisesta välitää. Samoin tuota "tunnelmaan pääsyä" on alkanut häiritsemään tämä kolmas osapuoli.... ei siis miestä vaan minua... kun on oikeen meno päällä ja alkaa vauva möyrimään, niin se meinaa vähän latistaa mun intoa... jotenkin se nainen minussa siirtyy vähän taka-alalle ja äiti minussa astuu enemmän esiin. Onko muilla tällästä, vai onko tää vaan mun "ongelmana"? :ashamed:

Raskaana olo kyllästyttää jo ja itsekin lasken van päivä tämän olotilan loppumiseen. Eihän tässä muuten olisi mitään mutta kun minulla tuntuu olevan pelkkiä vaivoja, ei siis normaali olo ollenkaan. Lantio ihan sairaan kipeä koko ajan ja pelkkä kävely on ihan tuskaa, närästys on ihan karmea ja oksentelen edelleen monta kertaa viikossa. Tämä vauva masu on musta ihana ja tiedän että sitä tulee joskus vielä ikävä, mutta nyt on sellanen olo että voi kun tämä osa olisi jo ohi!

Täällä taas vietetään TYLSÄÄ maanantai päivää... ei oikeen tiedä miten aikansa saisi kulumaan... Huomenna onkin sitten taas erilainen päivä kun esikko lähtee päiväksi mummun ja mun tädin kanssa humputtelemaan ja vietetään pojan kanssa päivä kaksin. iltapäivällä mulla onkin neuvola ja illalla koulu... eli huominen kuluu taas sitten siivillä. Keskiviikoksi ei ole taas mitään ohjelmaa ja torstaina mulla on aika äitipolille jossa jutustelen taas diabeteshoitajan kanssa ja menen mahdollisesti lääkärin syyniin... tarkkaa "ohjelmaa" mulla ei siis tuosta torstaista vielä ole...

Liro ja papunen 31+1
 
Dogitar: Juu se jumppapallo on hyvä! Saattaapi sitten supistusten alkaessa auttaa siinäkin kun odottelee milloin kannattaisi lähteä sairaalalle päin... Itse ainakin ajattelin et tällä kerralla uskallan viipyä hetken pidempään kotona (viimeksi odottelin 24-04, poika syntyi 11.52) ja tuota voisi siinä kokeilla. Edellisellä kerralla taisin tajutessani et onko tämä menoa nyt ekana pakkailla kassia, soitella miehelle ja kuulostella vaan et oikeestiko nytkö se tulee :D

Sisustaminen/uusiminen... Mä olen aina tehnyt niin et jos haluan uusia jotain myyn eka vanhat pois. Mm. astioissa kun keksin et haluan uusia kahviastiaston ja lautastenkin värimaailmaa niin ekaks vanhat huutonettiin ja sitten vasta uudet. Olohuoneen lamppujen löytäminen kesti yli vuoden ja siihen saakka oltiin jalkalampun varassa. Keittiön lampusta jonka nyt saan olen haaveillut jo pitkään. Mutta siinä tosiaan hinta oli miehen mielestä niin suolainen ettei semmosta ole järkeä maksaa... No nyt sitten ei voi sanoa mitään kun itse hankin rahat :). Verhojen kanssa on mennyt myös ikuisuus aina ennen kuin löydän uutta mieleistä ja olinkin pitkään jossakin välissä pelkkien rullaverhojen kanssa. Siinä sit tosiaan samalla selkeytyy mitä haluaa kun katselee "tyhjiä" ikkunoita. Tosin mä omistan ainoastaan yhteensä muutamat hassut verhot eli ei olisi edes kovin paljon vaihdettavaa :LOL:
Vaatekaapin kanssa olen tehnyt pari kertaa niin, että lähes kaikki pois ja uutta tilalle! Jotenkin sinne kertyi aiemmin paljon semmostakin heräteostosta ja kirppiksellä sitten sai aika hyvän tuoton kerran käytetyistä jne. vaatteista. Niillä rahoilla sai kyllä hyvin päivitettyä koko tarpeellisen vaatteiston. No oli sinne nytkin kertynyt semmosia mitä ei ole edes käyttänyt mutta ei raaskinut vielä poiskaan laittaa :headwall:

Leppismom: Täällä myös yksi joka on aivan kypsä, tarpeekseen saanut ja haluaa nyt vaan äkkiä synnyttämään... Raskaanaolo on todellakin aivan p*rseestä suoraan sanottuna!!!!

Mä tunnustaudun siis myös ihmiseksi joka TODELLAKIN nauttii omasta ajasta ja kaipaan sitä säännöllisesti!!! (Näin taisi Dogittaren lisäksi Tiinellikin sanoa, että nauttii myös yksin/lasten kanssa olemisesta... Hyvä että joku muukin!!)
Jos mies olisi kotona yhtään enempää oltaisiin vaan toistemme kurkussa kiinni... Lähinnä koska mua alkaisi ahdistaa. Onneksi sillä et viihtyy yksin ei ole mitään tekemistä parisuhteen tilan tms. kanssa vaan jotkut nauttii siitä enemmän kuin toiset =)
 
Soittelin sinne neuvolaan ja ei nyt muuta kun seurata niitä.. Eilen illalla tosiaan olivat hyvät, sellaista 128/75. Nyt äsken kun mittasin niin oli 140/82. Päätä mulla nyt kyllä hieman särkee mutta se on mulle vasta heränneenä (kyllä, heräsin n. puoli tuntia sitten :D) normaalia ennen kuin oon saanut kahvia.

Unirytmi mulla tosiaan on mennyt sellaseksi että meen n. kahden aikaan yöllä nukkuun ja herään 11 maissa. Viime yönä sai taas kolmesti käydä pissalla. Mä oon niin iltavirkku kun olla ja voi..

Ihanan isot mahat tiinellillä ja tombattarella :heart: Mulla on ihan nysä teihin verrattuna :D Voiskin tänään tai joku päivä ottaa taas kuvaa.

Sisustus. Sisustaisin jos olisi varaa. Mutta kun ei oo niin ei tarvi moista ajatella :D Siis katon mä nytkin mikä passaa minkäkin kanssa jne. muttei ole rahaa ostaa kauniita huonekaluja jne. Ehkä joskus :)

Siivous, eilen varmaan olin ihan "pimahtanut" kun konttasin luutu toisessa ja pesuainesuihkepullo toisessa kädessä ympäri kämppää ja luutusin nurkkia puhtaaksi.. En oo koskaan ollut mikään siivousintoilija mutta nyt jotenkin iskenyt sellanen tarve puunata kaikki.

Lunta sitten on taas luvattu tulevaksi. Ihmettelinkin eilen kun kissa riehui kuin viimeistä päivää ja sitten katoin säätiedotuksen. Ja juu mä ihan oikeesti uskon että kun kissat (ehkä muutkin eläimet, en tiedä) ovat villissä niin tulee pyry. Tai kun jäseniä kolottaa niin silloinkin. Ja eilen mulla oli olkapää taas ihan hullun kipeä. Nämä on näitä mummun opettamia juttuja :p Mutta tuohon eläinten vauhkoontumiseen on ainakin ihan järkevä selitys; kuulemma kun tulee matalapainetta niin niiden turkki sähköistyy mikä saa ne sitten riehumaan. Mummun vanha 15v kissakin on aina ihan hulluna ennen pyryä.

Kylkikipu on ihan rasittavaa : / En tiedä oikein mistä se johtuu. Vauvan liikkumisesta vai omasta liikkumisesta vai mitä.. Eilen illalla makoilin sohvalla ja katoin tv:tä niin oikeen missään asennossa ei ollut hyvä kun aina koski jompaan kumpaan kylkeen tai selkään.

Mullekin aiheuttaa tämä loppukuun rahattomuus stressiä : / Oon varmaan liikaa tuhlannut tässä kuussa johonkin turhanpäiväiseen kun rahat on nyt totaalisen loppu. Eilen kävin viimeiset viemässä ruokakauppaan. Mut kyllä tässä vielä viikon pärjää :)

JennyA: Voi että, toivottavasti kivut helpottuis :( :hug:

Vesirokko mulla on ollut pienenä enkä muista siitä edes mitään.

Tuntuu että nämä päivät on ihan samanlaisia eikä koskaan ole juuri mitään tekemistä : / Siks olenkin alkanut odottaa jo vauvaa syntyväksi. Siis ei silleen, olkoon vielä kasvamassa, mutta että menis aika nopeammin. Mä oon ollut vähä päälle kuukauden tekemättä mitään ja nyt jo tuntuu että ei paska. Sitä vaan kaipaa elämäänsä kumminkin työtä/koulua vaikka nekin välillä tympäsee, aikaiset heräämiset ja stressi jne. tää tekemättömyys on inhottavinta, olis se vauva jo tässä :D Mut kai se pitää yrittää nauttia viimeisistä hetkistä kun saa olla vaan itekseen eikä tarvi huolehtia muista.

LD + Pikkunen 32+0!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Toi vesirokko on kyl tosi vaarallinen. Mun mieheen tarttui viime keväänä, ku äitisä oli sanonut että ukolla on ollut rokko lapsena, muisti vissii väärin. Se on kyl niin kamala aikuisena sairastaa. Koko kehu tulee ihan täyteen niitä pimpuloita ja jokainen on helvetin kipeä. Teki tuskaa katsella miestä ku sillä oli niin vaikeaa. Kova kuume kuuluu siihen kans ja miehen kohdalla saattaa vissii vaikuttaa tohon lasten saatiin. Kesällä kyl pamautettiin tää toinen kersa tulille, et vielä siellä kaverit oli elossa kasseissa :D
Toivon ettei kukaan aikuinen sitä tautia joudu kärsimään :|

SuzZ + masukki 33+3 <3<3
 
Leppismom Täällä kanssa odotusaikaan kyllästynyt äiti!!! Vaikka mä vannotin itteni ennen raskausaikaa, etten nurise ja marise turhasta, niin tässä sitä nyt ollaan. Mua ei enää huvita olla raskaana!!! Koko ajan jotain kremppaa kropassa ja olo on kuin keuhkotautisella valaskalalla... Toisaalta onneks on tuo esikoinen, niin se vie ajatuksia pois pelkästä odotuksesta. Pitäis kehitää vaikka mitä tekemistä, niin aika kuluis nopeempaa.. Mutta olis se jo ihanaa jos olis täysaikaisuuden viikoilla ja sais lähteä synnyttämään tämä möhkäle pihalle...

Seksi ja kömpelyys.. Silloin harvoin kun sitä tapahtuu, olen kömpelö. Suonta alkaa vetämää kesken touhun (tosi romanttista :D ), päällä olemisesta ei uskalla haaveillakkaan eikä niitä halujakaan enää oikein ole...

Dogitar ymmärrän täysin sua, vaikka meillä ei nyt olekkaan vastaava tilanne ukon kanssa. Ennen kuin ruvettiin raksaamaan, niin se oli kaiket päivät ja vapaa-ajan kotona... Huoh! Oli se raskasta katella sitä 24/7 :LOL: Siis kun me ollaan niin erilaisia ihmisiä sen kanssa. Mä olen aktiivinen ja sosiaalinen, käyn paljon kavereiden luona ja mielellään harrastankin jotain. Tämä on sitten sellainen tapaus, että se käy töissä ja that's it! Ei kyläile muualla kuin porukoillaan.. Salilla se kävi pari viikkoa, kunnes sitten alettiin rakentamaan ja se jäi. Mun mielestä on optimaalista, että toisella on pari kertaa viikossa jotain omaa menoa/harrastusta tms. ettei koko ajan könyä kotona homeskorvana.. Mä ainakin kaipaan joskus sitä, että saan olla IHAN yksi kotona.

Isyyslomaa tuo ukko-rakas aikoo viettää putkeen sen 3 viikkoa. Varmaan on paljon raksalla silloin, mutta mulle sinänsä ihan sama. Ei se nyt ekaa viikkoa malta varmaan olla, mutta kuitenkin.
 
Paineet oli ok, pissa + ja päänsärkyä on vieläkin. Veikkaan kyllä itse tuota poskiontelon tulehdusta ja huomenna lääkäri soittaa labratulokset. Jos niistä ei löydy mitään, niin sitten soitan kättärille.

Isyysloma Eipä meillä semmoista vietetä ja aikaa meillä on olla yhdessä. Tosin kyllä siippa käy tapaamassa kavereitaan. Tulisi mökkihöperöksi täällä mun kanssa.

Ne kärkkäisen teema kulhot olikin purppuran värisiä. Mutta mulle tulee iittalalta ne v.pun kipot. Löysin kyllä muuta sieltä kärkkäiseltä :D

Mua ei vielä tämä raskaana olo töki. Nautin kun saan olla kotona ja ei tarvii aamulla kiirehtiä minnekkään. Kipuja toki on, mutta niiden kanssa on jo oppinut elämään. Vielä tämä 2kk mulla on aikaa itselleni. Pitäisi varata aika kampaajalle ja jalkahoitoon haluaisin mennä elämäni ensimmäisen kerran.

Ja yksi haave on, että oppisin meikkaamaan kauniisti. Ei mulla siis mitään kamalaa sotameikkiä ole jos meikkaan. Mutta haluaisin oppia tekemään kaiken hyvin. Esim. ripsiväriä en osaa laittaa.

Silvia ja viliANNA 32+6
 
LD jos on tekemisen puute niin meille saa tulla touhuamaan, täällä ei tunnit päivässä riitä... =). Ei muuta kun juna pyllyn alle ja maalaiselämää viettämään tänne korpeen!

Minä saan tämän masun peitettyä melkein kokonaan mun tallitoppatakilla... Ihmiset kysyneet "Missä sun maha oikein on?" kun on se tietty takki päällä. Ole LD onnellinen jos on sellainen söpö masu, mulla oli keskimmäiseltä nätti maha mutta ekalta ja tältä vauvalta oon levinnyt sitten muualtakin kiitettävästi.

Itseensä tuhlaus joskus ostelen ihan jonninjoutavia juttuja itselleni, joskus en moneen kuukauteen mitään. Nyt olen tuhlannut ihovoiteisiin yms. rahaa tämän kauhean ihottuman takia. Saattaa olla että huomenna soitan lääkäriajan. Mulla siis ihottumaa siellätäällä aika paljon ja sitä kutiaan helvetillisesti!!!! Välillä se on ollut parempi ja sitten taas räjähtää koko iho.
Olen uskonut nyt jokaisen voiteen/konstin kohdalla, "nyt se helpottaa" mutta ei niin ei...
Kyllä tähän jo kai lääkäriä tarttee. Onko kellään kokemusta, määrätäänkö ihottumiin kuureja tms?
Mulla alkaa nuo ruvet olla paikoittain ihan tulehtuneita.
Ja olen koittanut karsia kaikenlaista pois ruokavaliosta plus pesuaineet vaihtanut jne. mutta ei apua, se on ihan sama miten elän, siltikin ihottumaa on ja pysyy :(

Meinaa hermotkin mennä jo tähän.
 
täällä vissiin oli muitaki dementiaa sairastavia...
lähdin kirkolle maitoo hakemaan,tarttu paljo muutaki korin pohjalle, MUT SE HALAVATUN MAITO JÄI!!! sama juttu viime viikolla kissanhiekan kans :kieh: :headwall:

minusta on jotenki kivaa käydä "tutussa" kaupassa,nytki yks myyjä rupes kyselee,et mites masu jakselee ja muisteli omaa raskausaikaansa :)

pupuiluun vaan äksään kommentoin viel...
hilijasta on. no,joka viikonloppu ainaki kerran,mut kuitenki. asennon kans ei oikeestaan oo ongelmia,mut halut puuttuu :| (siis multa) mieshän onki himoköyrijä gynther :LOL:

t & juniori
 
Kömpelyys tuntuu olevan jo jokapäiväinen juttu, varsinkin seksin yhteydessä...eipä kauheesti olla nyt harrasteltu kun mulla paikat kipeinä ja ei halujakaan oikeen löydy. Mies kyllä haluaa ja tykkää kanssa uhkeista muodoista, mutta en myöskään minä tunne itseäni yhtään seksikkääksi.

Lehdistä tulee kauneus ja terveys ja miehelle tietokonelehtiä ja alan lehtiä...sitten nuo normi lehdet kuten sanomalehdet ym.

Itseensä tuhlaaminen. Aika vähän ollaan nyt mitään osteltu...pojalle enimmäkseen ostetaan ja vauvalle nyt nuo tarvittavat jutut. Alkutalvesta ostettiin miehelle ja mulle talvikengät ja kunnon toppapuvut, raskausvaatteita en ole ostanut yhtään. Sitten taas kun saan kiloja tippumaan käyn ostamassa normivaatteita kesäksi ym.

Matkustaminen vauvan kanssa. Ei olla esikoisen kanssa vielä matkustettu kuin täällä kotimaassa pieniä matkoja. Heti alkuunsa en meinaakaan mitään reissuja edes miettiä, mutta jouluun mennessä ehkä jotain voisi suunnitella ja sitten toteuttaa ennen joulua... Mihinkään etelään tuskin lähdetään joten ihan kotimaata sitten harkitaan, esim. lapin reissua...
 
Heippa!

Kiitos, äp-laatikko vinkeistä! Mulla ei ollut aavistustakaan, että niitä saa ihan valmiinakin ostaa :ashamed: Löysin kivat : Lastentarvike Baby Style Oy - Pupujussikat Äitiyskopan Tekstiilisetti, Kaakao

Toi meidän pinnis on oikeesti niin suuri verrattuna tohon laatikkoon, joten tosiaan uskon että vauvalle "turvallisemman" tuntunen on aluksi tuo laatikko.

No raskauteen en oo varsinaisesti vielä kyllästynyt, muuten mulla vois olla ihan kivaakin tää, jos ei olis tätä hemmetin hiivaa, mä vedän varmaan jotain maailmanennätystä tän kanssa :LOL: Nukkuminen sais kanssa olla vähän sikeempää, enää ei onnistu kyljen kääntäminen ilman heräämistä ja mä en kauheen kauan voi samalla kyljellä maata enää. Jos yliaikaiseksi menee tää raskaus, niin sitten oon jo tosi kyllästynyt :D Mut toisaalta tartten varmaan tän koko raskausajan siihen, että vähän niinkuin henkisesti valmistaudun siihen itse synnytykseen sitten, jotenkin mitä lähemmäs mä sitä hetkeä tulen niin sen varmempi musta tulee. Jos synnytys lähtis ihan yht´äkkiä käyntiin ennen laskettua-aikaa, niin oisin kyllä varmaan ihan ulkona...:xmas: Joten jatkukoon nyt vaa tää odotus...

Lehdistä vielä: niin tuleehan meille seiska, miehen nimellä ja mä aina sanon (miltein joka viikko ), että peruuta se nyt jo! Se on sekunnissa selattu ja niin turhanpäivänen ja oikeesti kallis!! :kieh:

Vesirokko: oon luultavasti ainakin sairastanut itse ja mieskin on. Lapset ei ole ja sitä olikin liikkeellä joskus tossa joulukuun alussa tuolla eskarissa. Mites tommonen rokote onko parempi vaihtoehto kuin sen sairastaminen pienenä?

Kivoja masukuvia oli taas tullut!

JennyA:lle voimia, kuullostaa kyllä todella rankalta tuollainen. :hug:

Mindi83 31+1
 
heipsan

täällä on tukiliivi päällä siivottu koko aamu :) mahtavaa kun jaksaa!!! eikä supistellut ollenkaan eli nyt mä ryhdistäydyn ton liivin käytön suhteen :D

sisustus noooo mä sisustan tosi halvasti.... kirpparilta jos jotain kivaa löydän niin ostan kyllä heti, viimeisimpänä makkariin valkoiset verhot kahdella eurolla :D miehellä sisustus-silmää roppakaupalla ja yhdessä sit aina mietitään et mitä vois mihinkin laittaa... mut talo on vielä "hiukan" kesken joten hiukan tarvii himmailla sisustus-intoa :) mutta, ei munkaan rahatilanne salli koko ajan ostella... mun mielestä tärkeintä kuitenkin on et kotona on siistiä ja puhdasta, ja tavarat omilla paikoillaan eikä joka huone hujan hajan.... en kestä jatkuvaa epäjärjestystä, eikä mieskään.... siksi siivotaan kuka minkäkin vaan aina huomaa ensin :D ja mä tietty hoidan kodin muuten, oonhan kotosalla enemmän..

mies kotona niin, meitähän on monenlaista niin naista kuin miestäkin... meillä ei kyhnytetä kyljessä silti kiinni vaikka oltaiskin kotona. omaa aikaa jää silti, voi touhuilla ihan omiaan, mies rakastaa nikkarointia ja omia rakennelmiaan... mut juuri tuo että on kiva kun edes tietää et toinen ON kotona... ja yhdessä käydään ruokakaupassa, ja millon missäkin... Yhteinen "harrastus" onkin sit nämä kirpputorit... hän metsästää millon mitäkin mut mä lähinnä haen vaatteita lapsille tai itselle :)
ja molemmilla on tyylinä se, että ei pureta pahaa oloa toisiimme, eihän se kuitenkaan sitä asiaa miksikään muuta...
näin meillä menee, ja meille se sopii,, mä oon aina vihannut sitä et mä sain eksältä kuulla aina kaikki paskat niskaan, yli 10 vuoden ajan se purki muhun ja lapsiin ketutuksensa... ois hommannu vaikka nyrkkeilysäkin tai painunu hakkaamaan polttopuita... siitä tuli niin paska olo et mä oon kuin mikäkin likasanko mihin saa huutaa ja meltota kaiken pihalle... ja jos toisin päin ois koittanu et hän ois saanu kuulla mun purkauksia ni eihän siitä mitään tullu.. ole hiljaa.... älä aina valita... lopeta nalkuttaminen.. ei kiinnosta...
et toisilla tietysti tuo voi toimiakin mut mun mielestä olkoon sitten molemmin puolista ei se oikein mene et aina on se toinen joka kilahtaa, mut vielä enemmän nautin siitä et näitä purkauksia ei ole eikä tule, enkä itsekään mieheeni pura omaa stressiäni. eikä jää paha olo mieleen et ois äkkipikaisuuttaan sanonut jotain mistä toisen jää paha mieli, tai et toinen ois sanonut mulle eikä ees ois tajunnut pyytää sanojaan anteeksi.....
Sanan säilästä ihan tarpeeksi saanut....

sänkyasiat en oo koskaan tehnyt tiliä kavereidenkaan kesken et miten meillä.... se on mun mielestä ihan meidän henkilökohtainen jutun aihe... :)

itseensä tuhlaus en tuhlaa... meikit ostan halvimmat, koska lopputulos on AIVAN sama vaikka se ei paljoa maksakaan...
Vaatteeni ostan kirpparilta, löytyy hyvin :) tai sitten ihan todeeeeellla harvoin kaupasta. noi alusvaatteet ja sukat kyl ostan uutena. niitä ei vois kuvitellakaan ostavansa kirpparilta... lapsille ostan uusia aika ajoin, hennesin laskulle tilaan ja maksan aina ensin kaikki pois ennenkuin tilaan uutta. mutta jos kirpparilta löytyy hyvä niin ostan ennemmin sieltä :)
Kasvaavat niin nopeasti nuo koululaiset että ainakin täällä päin kirpputoreilta löytää tosi hyvin lapsille. on hiukan turhaa ostaa kalliilla... no, ja raha on aika tiukassa tällä hetkellä..

lehtitilaukset en tilaa mitään. edes paikallista sanomalehteä. ei siinä edes ole mitään luettavaa... netistä voi sit lehdenkin lukea jos haluaa.. lapset ovat kirjakerhossa, josta otan tilauksen jos sattuu kivat kirjat kohdalle. satunnaisesti ostan jonkun numeron millon mitäkin lehteä, jos sattuu joku kiinnostava kirjoitus...

raskaana olo on vähän kaksipiippuinen asia tällä hetkellä :D tää kömpelyys ja hitaus rassaa, muuten varsin hellyttävää ajatella et meidän suloinen ja täydellinen vauva tuolla vielä köllii..... mutta oishan se ihanaa olla jo kevyempi, jaksais paljon paremmin päivän touhutkin :)
 
niin ja kampaajalle ei mun eurot mene ;) koulutus kerran itellä ja vuosien kokemus alalta, niin leikkaan ja värjäilen itse... meikkaus-puolikin on hallinnassa, sivunnut alaa sen verran et ei tarvii kyl miettiä miten laitella mitäkin..

silvia logo ei ripsivärin laittamiseen mitään kommervenkkiä tarvita :) hyvä konsti on seuraava: jos käytät meikkivoidetta, niin sitä ensin, sitten puuteri. Tupsauta silmät kiinni puuteria myös silmäluomelle ja ripselle.
Sitten tasaisia vetoja ripsien tyvestä latvaan päin. pari kerrosta ja anna kuivua noin 3-5 minsaa. sinä aikana voi tehdä jotain muuta ;) sitten otat harjan käteen kuin kynän, ja pystypäin tuputtelet sitä väriä ripsien juureen mutta aivan ulkonurkkiin.
Käännä sen jälkeen harja oikeaan poikittaiseen asentoon ja harjaa rauhallisin vedoin tyvestä latvaan väriä.
Moni tekee sen virheen et sipaistaan kauheella vauhdilla väri ripsiin ja ei siitä kyllä mitään tule :D hyvän ja tasaisen jäljen saa juuri tällä tavalla.

Toinen vinkki: on olemassa ripsiväri jota ilman en kyllä elä, et vaikka oonkin säästäväinen, ripsiväri on aina sama :D ja se on tämä: L`orealin Double extension... eli toinen pää on valkoinen ja toinen värillinen, mulla aina musta.
Valkoinen pää on kuitua, joka pidentää ripsiä. Teepä seuraava : levitä pohjalle meikkivoide ja puuteri kuten neuvoin, sen jälkeen tuota valkoista tököttiä joka puolelle tyvestä latvaan. anna kuivua hetki ja levitä uusi kerros.
Anna kuivua taas hetki. Sitten päälle varsinainen ripsiväri. ja eniten ulkonurkkiin, saa katseen avarammaksi ja suurentaa silmiä :)
kerroksia voi laittaa kuinka haluaa, mut kannattaa antaa hetken aina kuivua...

Meikkaaminen on ihanaa, se on mun henkireikä... ja kun on huoliteltu, ei pienet eikä isotkaan väsymyksen merkit näy omassa peilissä ;)
 
Moikka!

Minun pieni prinsessani täyttäisi tänään 5 vuotta, mutta nämä ovat jo kolmannet synttärit taivaan kodissa :'( Kukkia ostettu kotiin urakalla, kynttilät palaa, haudalla käydään kunhan mies tulee...

Lauantaina olisi sitten miehen mummon hautajaiset, koville ottaa nekin. Kukkalaitteen kävin tänään tilaamassa. Pitäisi käydä ostamassa vielä itselleni paita hautajaisiin, mitään niin siistiä ei oikein ole nyt mikä mahtuisi päälle.

Me otettiin loppuvuonna se vesirokkorokotus pojalle kun hänelle tosiaan tauti voisi olla vaarallinen lääkitysten vuoksi. Sitä ennen söi moooonta kuuria estolääkettä. Se estolääke pitää muuten aloittaa 7.-9. päivänä kontaktista, ja lapsihan tartuttaa muutaman päivän ennen näppyjä jo :attn:

Mie ymmärrän dogitar täysin siun turhaantumisen! Meillä mies jäi työttömäksi muutamia vuosia sitten, ja vaikka rahallisesti pärjättiin silloin ihan hyvin (sai tosi hyvän tukipaketin kun tehdas lopetettiin) , niin mies oli todella stressaantunut työttömyydestä, se ei sopinut hänelle ollenkaan. Meillä oli tosi rankka syksy muutenkin silloin, tytön sairaus puhkesi, pojalla todettiin tuo crohn ja siihen vielä työttömyys... Oli kireää kotona! Ja tilanne helpottui kummasti kun mies sai töitä, hän todella tarvitsee sitä!

Muuten on kyllä ihanaa kun mies on iltaisin ja viikonloppuisin kotona, erityisesti kun toinen on pitkät päivät töissä, niin nauttii siitä vähäisestäkin yhteisestä ajasta. Isyyslomaa mies pitää vauvan synnyttyä heti 3 viikkoa, ja talviloman vielä päälle, sitten onkin kesällä jo heti pitkä kesäloma, ja loppuvuodesta varmaan vielä pitää isäkuukauden, ihanaa :heart: Odotan todella perheen yhteistä aikaa!

Mie tuhlaan itseeni aika vähän, ennemminkin lapsiin tuhlaan, mutta heihin kyllä aika surutta :ashamed: Paljon ostan kyllä käytettyä, mm. huuto.netistä. Nytkin ostin vauvalle sieltä melkein uuden fleecehaalarin, ja ruskovillan silkkimyssyn.

Vauvalle alkaa kaikki olla vihdoin valmiina :heart: Kestovaippojakin pesin jo valmiiksi laatikkoon. Ei siis ole kaikki tavarat vielä paikoillaan ja esillä, mutta hankittuna kuitenkin, kiva juttu. Tänään höyrähdin ostamaan vaunuihin teddykompanietin lehmä-vaunulelun... Toisen hoitoalustan voisi vielä ostaa, yksi on hoitopöydällä vessassa, ja toisen voisi ostaa liikuteltavaksi ja yökäyttöön makkariin.

Raskauteen en ole kyllästynyt, rakastan tätä :heart: Odotan kyllä kovasti vauva-arkea, ja sitä että saa lopettaa syömisten ja sokereiden kyttäämisen, ja pidemmät unet kuin tunnin pätkät olisi myös jees... Mutta supistuksia lukuunottamatta on ollut helppo raskaus, selkä on hyvässä kunnossa, ei ole närästänyt, ei ole liitoskipuja, saan lepäiltyä paljon kun poikakin on eskarissa, ja olen nauttinut täysillä kun olen saanut olla paljon tuon ihanan eskarilaisen kanssa :heart: Huomenna varmaan iskee kaikki vaivat kerralla sitten :D

Pojan kanssa oli viime viikolla se tähystys, ja hienosti sujui reippaan pikku potilaan kanssa :heart: Yö oli aika kamala sairaalassa eikä juuri nukuttu, ja poika sai jonkun reaktion joko nukutusaineista tai jostain lääkkeestä, ei tiedetä mistä. Oksensi kerran tunnin päästä herättyään, ja koko kroppa lehahti täyteen ihottumaa, joka hävisi tosi nopeasti, hyvä kun lääkäri ehti katsomaan viimisiä näppyjä. Samalla tavalla ihottuma lehahti vielä myöhemminkin ja hävisi yhtä nopeaan. Anestesialääkäri sanoi että poika oli hymyillyt unissaan tähystyksen aikana, ja mie kerroin että poju öisinkin hihittelee aina unissaan, ihana :heart:

Nyt alkaa olla romaani, joten taidan jatkaa toisella kertaa...

Teto ja rakas rv 33+2 :heart:
 
SL: No hyvä ettet perunut tilausta!!! Mä katsoin vaan siitä Teema-sivulta et siinä on mutta täytyy kyllä sanoa kun äskön kurkkasin niin aika samanväriset netistä katsottuna on... Hyvä kuitenkin et löytyi muuta mukavaa ;)
 
Vitsi kun oon niin ilonen! Löysin tänään tosi edullisesti melkeen kaikki puuttuvat jutut ja vähä enemmänkin. :D
Alun perin läksin tuolta ekotorilta ettimään lipastoa vauvan vaatteille. En sitä sitten löytäny, mutta mukaan tarttu tuollanen britaxin two way elite -turvaistuin. Tosi siisti ja ehjä ja vaan kympin siitä maksoin. :) Meillä oli kaukalon jälkeen käytettäväksi joku halpis penkki anttilast,a mikä ostettiin aikanaan tuolle kakkoselle, mut siitä ei oikeen ollu mihinkään, niin oon hirmu tyytyväinen kun tuon löysin. :)
Sitten eksyin vielä kirpparillekin ja voi pojat... Löytypä sieltä ihan uusi imetystyyny 15e, uusi rintareppu 5e, hoitoalusta 5e ja sitten vähän muutakin rompetta. :D Nyt ei puutu kun sitteri (ja se lipasto) ja senkin saan serkulta lainaan. :)

Mitähän piti kommentoida...

ÄP-laatikosta Meillä laitetaan vauva alkuun sinne, niin kun pojatkin olleet ja reunuslakana on kaupasta ostettu aikanaan.

Isyysloma Meillä varmaan mies joutuu pitämään sen myöhemmin. Ihan vaan rahatilanteen vuoksi. On töissä rengas/autojenhuolto -liikkeesä, ja sesonkiaika osuu justiin vauvan syntymän tienoille. Josko muutaman päivän raaskisi/pystyisi edes olemaan, niin ois tosi kiva.

Lehtiä meille tulee cosmopolitan, aku ankka, nalle puh ja tekniikan maailma. Nalle Puh pitäisi lakkauttaa, kun ei sitä enää lueta ja mun veli tilasi joskus cosmon vuosikerran mulle synttärilahjaksi. Jotenkin jää nykyään ihan lukematta... :ashamed:

Mies kotona Saisi olla. On töissä yleensä klo 7.30-18.00 vähintään. Vähän käy tylsäks olla itekseen. Tietty poikien kanssa, mut ilman sitä aikuista seuraa. Varsinkin nyt, kun pojat on alkanu tappelemaan JOKA ASIASTA ja KOKO AJAN. Meinaa vähän olla hermo tiukilla aika ajoin. :kieh:

Raskaana olo alkaa tosissaan tuntumaan raskaalta. Vaikea olla kun ahdistaa henkeä ja liikkuminen vaikeaa juurikin hengästymisen ja liitoskipujen takia. Ja sitten kaikki närästykset, suonen vedot... Muuten kyllä tykkään mahasta ja pienet potkut ihania, mutta nämä vaivat... :headwall:

Peittojen heilutus Eipä oo paljoa nyt heilunut... Kyllä kovasti tahtoisin, mut mut... En tiiä mikä mättää... : /

Neuvola onkin vasta torstaina, täti sieltä soitteli ja siirsi aikaa. Päivittäin supistelee usein, nyt alkanut olla myös vähän kivuliaita päivittäin. Kai silti vielä ihan normien rajoissa...

Josko sitä lähtis siivoilemaan, tänään sellanen päivä kun ei väsymys kaada sohvan pohjalle koko päiväksi. :) Sai ilmeisesti virtaa kivalta shoppailukierrokselta. :D

Ammuska ja Touhutin 30+6
 
Hurjasti taas uutta täällä.. Tetolle kovasti voimia, rankka päivä. Naurukohtaus, täällä myös yksi jo lievästi läheisriippuvainen, osittain nimenomaan aikuiskontaktien puutteen takia. Tosin myös siksi, että mies on mun paras ystävä. :)

Sänkypuuhista, meillä kyllä edelleen tasaisesti tapahtuu peiton alla ja miksei sen päälläkin. Ja yllättävää kyllä en edes tunne itseäni valaaksi (ainakaan sänkypuuhissa). Ja mies on kyllä ihana, maha on vaan plussaa jostain syystä hänelle. Onneksi tuo pieni asukki yleensä rauhoittuu, jos äiti ja isi jotain puuhaavat, luulen nimittäin, että halut voisivat kyllä heikentyä huomattavasti jos tuo alkaisi kovin möyriä seksin aikana..

Sisustuksesta ja vauvaan valmistautumisesta sen verran, että meillä on pikku hiljaa yritetty tehdä sisustusta omannäköiseksi saaduista huonekaluista luopumalla ja uusia ostamalla. Eli siis yksi asia kerrallaan. Nyt jouduttiin hankkimaan vauvan tavaroille lipasto, kun säilytystila on rajallinen. Isompaan muuttokin on edessä ennemmin tai myöhemmin, seuraavassa kodissa saadaan sitten myös maalata seiniä ja vaihtaa kaapinovia, mitä tässä opiskelija-asunnossa ei saa tehdä. Vauvalle on kaikki hankittu, ja pikku hiljaa tässä päivä kerrallaan laittelen asioita valmiiksi. Kunhan saan vaan siivottua... Joku pesänrakennuspöpö tähän raskauteen kyllä liittyy.

Raskauteen alan kyllä olla todella TODELLA kyllästynyt, kaikki kivut ja krampit ja vaivat ja tuo ruokavalion seuraaminen ja huoli siitä, että vauva kasvaa isoksi ja tulee hartiadystokiaa tai ihan mitä tahansa... Tämä mamma on kypsä nyt. Ja saas nähdä, kuinka kypsää sitä oltaisiin, jos yliaikaiseksi menisi.. :/

Vauvan sokeriseurannoista: Elän siinä toivossa, että sairaalassa olisi käytäntönä 3 hyvää arvoa.. Jorvissa viime kesänä oli 3 päivän seuranta.. En kyllä millään jaksaisi olla kolmea päivää sairaalassa, kauhistuttaa jo etukäteen. Mutta sen näkee sitten.

ON. Yritin tänään varailla synnytyskeskusteluaikaa Haikaranpesästä, mutta eipä ollut aikoja antaa. Ja torstaina uudelleen soittamaan, jos muistaa.. Mulla tuo muisti pätkii niin että hyvä kun muistan oman nimeni. Pitäisi lähteä hakemaan tyttöä päiväkodista ja viemään paketteja postiin. Mukava kävelylenkki siis edessä.

muoks. Niin joo ja mulla on jo suuret suunnitelmat kaikesta siitä, mitä teen kun vauva on syntynyt.. Syön sushia ja mätiä ja graavilohta ja mokkapaloja ja juon mansikkamargaritan. :) Mahallaan nukkumisesta unelmoin myös, vaikka edelleen pystynkin ainakin lähes mahallaan nukkumaan. Kävelen myös rappusia hengästymättä ja en ravaa vessassa joka 15 minuutti!!!
 
Viimeksi muokattu:
Voi taivahan vallat että voi olla TYLSÄÄ!!! Siis toki ois edelleen noita kouluhommia ja ainahan vois siivota ja pyykätä ja leipoa.. Muttako tuun jo mökkihöperöksi!!! Haluan laittaa farkut jalkaan, vähä meikata ja laittaa tukkaa.. ja mennä johonki kahville :ashamed: Kaikki maholliset kyläpaikat oikeastaan käyty läpi melko vasta - ei kehtoo mennä ennenko käyvät vastavierailulla. Ja mies ei ees jaksa lähtä mihinkään!! Ois kiva puhua raskaudesta ja vauvoista.. Sen sijaan että kuuntelee pahanhajuista sohvalla kuorsaavaa ukkoa!! :kieh:

Ja kaikenlisäksi on ihan tajuttoman kuuma!! Otsa ja niska hiessä kokoajan.. ja muutoinki semmonen "lökähousuolo". ARGH!

Noh. Se siitä. Eikä ees helpottanu :xmas:

ÄP:n laatikkoa en ole ajatellut ottaa käyttöön.. Toki tekis mieli, että vauvalla ois turvallinen pieni pesä ku kotiin tullaan, mutta ei oo vara ostaa mitään reunuslakanoita siihen. Joten tavallisella häkkisängyllä mennään. Taiteilen vaikka viltillä sinne jonku pesäkolon vaaville :heart:

Lehtiä tulee tilattuna vain paikallislehti. Muutoin ammattiyhdistyksen lehtiä (Ahjo, Tehy ja Sairaanhoitajalehti), metsästyslehti ja muut ilmaislehdet. Vauva-lehden haluaisin tilata.. odottelen vain jotain mielekästä tilaajalahjaa :D

Mies on töissä 40-50h viikossa, eli ihan normaalisti, mutta mua henk.koht. :)saint:) ärsyttää ku se tulee kotiin ja lösähtää sohvalle ja kuorsaa siinä loppuillan! Toki on väsynyt juu ja päikkäreihin oikeutettu.. mutta kun ite oottaa sitä kotiin koko päivän ja kun se tulee niin ihan sama ko ois sielä töissä. Mietin vaan, että mitä raivareita saan sit ku vauvakin on talossa.. ja toinen elää niin omilla ehdoillaan.

Isyyslomaa mies pitää ainakin sen 2 viikkoa. Lisäksi sillä on aika paljon ylityövapaita ja talvilomakin ajoittuu huhtikuun alkuun :) Sitten se onneksi on ainakin hetken kotona.

Peittoja ei heilutella useinkaan, koska olen nyt korviani myöten täynnä tuota ukkoa. Jos ei voi mulle, siis raskaana olevalle naiselle antaa puolta tuntia huomiota töiden jälkeen, niin en anna minäkään illalla sängyssä |O Juu. Tiedän olevani lapsellinen. Vissiin vasta nyt ne kuuluisat raskaushormoonit on iskeny minuun.

Raskaana oleminen on muutoin kivaa. Kun ei ole onneksi mitään vaivoja vielä ilmennyt. Toki ne omat farkut ois ihana saaha päälle ja mahtua autossa ratin taakse ilman että se ratti painuu mahhaan kiinni. PRKL! Yöllä on onneksi yksi hyväksi ja ainoaksi todettu nukkuma-asento.

LD sano että sullakin on tylsää ja että voitas keksiä jottain tekemistä :saint:


-Tympiintynyt Pahkuratäti ja poju 31+2-
 

Yhteistyössä