Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

tombatar no niin, puhutaan sitte kahdestaan täällä vaikka hevosista :D.
En tiedä miksi, mutta mulla on olo että tää raskaus menee yli että heilahtaa...
Kai se on tää supistusten puuttuminen, aiemmissa raskauksissa niitä on kyllä ollut. Tämä kierros kyllä antanut kaikki muut ylimääräiset vaivat :kieh:
 
Onnea Urholiina! :heart:

Oon ollu taas laiska kirjottelee, mut lukemassa käyn tooosi monta kertaa päivässä.
Tänne ei mitään ihmeitä, kaikki ihan hyvin. Kohta lähen labraan kokeisiin kun ens viikolla on diabeteslääkäri kun ei sokerit pysy kurissa, sillon pääsee myös ultraan :heart:. Nyt ei kerkeä tän enempää kirjottelemaan mutta yritän paremmalla ajalla!
Tsemppiä kaikille supistuksista yms kärsiville, onneks ei oo enää pitkä aika kun olo helpottuu :).

Minttis ja pokkula 31+1
 
Urholiinalle isot onnittelut pienestä pojasta! Kyllä täällä muistetaan sut :) Pikkuiselle miehelle rutkasti kasvuvoimaa ja sulle myös jaksamisia :heart: Ja vaikka sulla poitsu jo mahan ulkopuolella, niin on silti kiva kuulla kuulumisia (kuten myös Julin ja KatsuAmskunkin)

( . )
Täällä ei kummempaa, mun flunssa ja esikoisen vesirokko alkavat antaa pikkuhiljaa periksi. Tänä yönä koko perhe on nukkunut kyllä tosi hyvin! Rokko ei kutita enää ilmeisesti poikaa, joten tänään on pakko nykäistä autolla johonkin, edes mun vanhempien luo...

GCS15 & Touko-Pouko rv 34+2
 
mulla likka on ainu,joka on syntyny ns normaalisti. sillon ei ollu kans suppareita,harkkareitaki vaan tosi vähä,mut kuitenki synty 2 päivää ennen laskettua aikaa. en sit tiiä miten tän kans menee,ku on kuitenki 12 vuotta väliä edellisestä raskaudesta.

saisinkohan huomenna houkuteltua ukkelin kaupungille ostelemaan viimeset tavarat...
edelleen HALUAN sen koliikkikeinun,mut on sitte turhan kalliita. vaunulas kyl olis ihan kivan näkösiä sittereitä. pitää vissiin sit sieltä hakee : /

mulla on alkanu paljo pääs pyörimään synnytys,et miten se menee ym... ku kuitenki on ollu helppoja aikasemmin. (eka 8h ja toka 5h)

nonnii,ny meen mietteineni kans syömään. kumma ku koko ajan tuntuu olevan nälkä :kieh:
 
Urholiinan perheelle suuret onnittelut pienestä pojasta :heart:

Ja ihanaa että tänne tuli myös yksi kaksosten odottaja mukaan :flower:

flower mukavaa kuulla että olet onnellinen :flower: tuli ihan itsekkin hyvän tuuliseksi..

Meidän esikoispoika juoksee jo vaikka juuri hetkisitten kerroin että otettiin ensiaskelia =) Niin ne oppii nopeasti ja ennenkaikkea aika menee siivillä koska mun pieni tuhiseva vauvahan se vasta oli..

(.) Eilen alkoi minulla kova menkkajomotus joka johti kipeisiin supisteluihin n. 1,5h ajaksi ja aloin jo miettiä että nytkö jo lähtö tulee mutta menivät sitten ohitse. Aika jännää kun esikoista odottaessa tosiaan ensimmäinen supistus tuntui vasta kun lähdettiin synnyttämään...
Tällähetkellä kyllä tuntuu siltä ettei tuo viihdy tuolla yksiössä laskettuun asti vaikka se olisi tässä tilanteessa ollut parasta kun muuttopv on tosiaan päivä lasketun jälkeen. No mutta jos hän päättääkin syntyä ennen niin tullaan sitten aloittamaan vauva arki laatikoiden keskelle. No katsotaan viellähän on mahdollista että mennään ihan yliajallekkin asti sitä kun ei tiedä onneksi kumminkin ensiviikolla neuvolalääkäri saa tietää vähän kohdunsuun tilannetta..

Dindei + pikku 35+4
 
Kr1sselle tervetuloa pinoon! Kiva tosiaan seurata tuplaodotustakin =) Raskaus kuin raskaus, mutta teillä taitaa olla kädet vähän enempi työtä täynnä synnytyksen jälkeen :D Maha ois tosiaan kiva nähdä!

Urholiina: joo kyllä täälläkin muistetaan! Paljon onnea pojasta teille :flower: , ja poitsulle kasvamisvoimia :heart:

Flower: sun jutuista jää kyllä aina positiivinen fiilis itsellekin =)

Mä mittasin mun mahan ympäryksen navan kohdalta, ja se oli 86cm, ei mikkää koolla pilattu kyllä. Raskaus on mulla taas erilainen niin, että mua on supistellut (ei mittää kauheen kipeitä) useinkin lähiaikoina, en kuitenkaan usko että on mitenkään saanut mitään aikaiseksi. Mua ei näissä edellisissä raskauksissa kyllä supistellut mun mielestä ennen h-hetkeä oikeastaan ollenkaan...

Synnytys on vähän väliä täälläkin mielessä, miettii juuri meneeköhän millä tavalla tällä kertaa... eihän näistä koskaan tiedä, mitä tahansa voi tapahtua ja juuri mitään ei voi suunnitella etukäteen. Ponnistusvaihe eniten jänskättää, kun mä en tunne (tai en ainakaan ole tuntenut ennen ) tarvetta ponnistaa, mistäköhän semmonenkin johtuu? Aina on saaneet kätilöt sanoa millon ponnistaa...

Toivottavasti tää nyt ei huhtikuussa ihan "hevosteluksi" mene, kun minä en kyllä tiedä hevosista juuri mittää ja melko varmaan yhdessä koossa kuitenkin oon ;)

Tässä kuvaa metsolan potkarista joka tuli postista eilen, voi vitsit kun se on ihanan tuntunen, pehmee kuin melkee vauva itse =)

[URL=http://aijaa.com/v.php?i=002527389539.jpg][/URL]

Mindi83 31+4
 
Urholiinalle onnittelut pienestä miehestä :flower:

Mindi: Noi Metsolan vaatteet on ihania!!! Mä tykästyin nyt Meandin uusimmassa mallistossa housuihin jotka on pakko saada vauvalle kesäksi: pants with happy bird in the pocket

Tervetuloa uusille!!!

Aappa-makuupussi... Se pitäisi edelleen hankkia mutta kaikki muu onkin nyt valmista. Jotain rasvoja jne. vielä mutta muuten. Nyt ei malttaisi enää odottaa vauvaa syntyväksi!!!!!!
Alkaa olla jo välillä tylsää kun kaikki on valmista ja ei enää keksi mitään Odottaminen ei ole ikinä ollut mun juttu... Missään asiassa :p
Me ollaan täällä lähinnä linnoittauduttu duplojen maailmaan viimeiset pari päivää ja pyöritty kavereita moikkaamassa. Boxi on täynnä hyviä sarjoja ja leffoja joiden pariin lösähtää soffalle poitsun mennessä päikkyjä nukkumaan... =) Pitäis varmaan tänään lähteä jo kunnolla ulkoilemaan (muutenkin kuin seisoa metsässä juoksuttamassa koiria) mutta tosiaan lähipuistoilu vaatii mukaan oman lapion ja lenkkiä ei pääse tekemään vaunujen kanssa kun kaikki polut/kävelytiet on hoitamatta. Odottaa kesää... :whistle: (ja pelolla ens talvea kun pitäisi pystyä liikkumaan tuplilla...)
 
Urholiinalle suuret onnittelut pikkuisesta pojasta, ja enkeleitä teidän matkaan :heart:

Kr1sselle tervetuloa mukaan keskustelemaan :wave: Kiva kuulla myös kaksosten odotuksesta!

Eilinen siivous ja ikkunoidenpesu kostautui yöllä kivoina liitoskipuina (joilta juuri pari päivää sitten mainostin välttyneeni...), vaan nyt on kyllä siistiä ja mukavaa kotona :) Paitsi imuria on saanut heilutella jo heti aamusta kun meitin mopsi (siis ei tosiaan oon mopsi vaan saksanpaimenkoira, sitä vaan kutsutaan mopsiksi :D) pudottaa urakalla taas karvaa...

Huuto.netistä huusin eilen aivan yli-ihanan uusretro-myssyn ja tumput vauvalle, ja itselleni samanlaiset liivinsuojat :heart: Mies on sitä mieltä että huuto.net pitäisi kieltää miulta, minen ymmärrä :saint: Voi että, kunhan näkee onko tämä vauva tyttö vai poika, niin sitten minä vasta villiinnyn!

Huomenna olisi kampaaja ja kulmat laitetaan samalla, ihanaa :) Mitenkähän sitä vaan pystyy istumaan sen reilu pari tuntia tän jatkuvan pissahädän kanssa siinä tuolissa... No, laski se kampaaja miut viimeksikin välillä pissalle...

Lauantaina olisi sitten ne miehen mummon hautajaiset :( Vaatteet onneksi löytyi sinne, ja ihan kotoa vielä kun oikein kaivelin vanhoja vaatteitani, löysin pitkän harmaan hameen ja vanhan mustan minimekon joka menee pitkästä paidasta, ja ai että masu näyttää söpskältä noissa :heart:

Ensi viikon perjantaina olisi taas kokoultra ja tarkastetaan kohdunsuun tilanne, viimeksi pari viikkoa sitten kohdunkaulaa oli 2,7cm ultralla. Se muuten, jos ei ole supistuksia, ei kerro mitään mistään, mie olen molemmissa aiemmissa raskauksissa auennut ainakin 5cm ilman kipuja ja huomaamatta supistuksia... Pojalta oli kohdunsuu jo rv 32 sentin auki, tytöltä rv 37 3cm auki, ja molemmat lopulta käynnistettiin :rolleyes:

Söisiköhän taas jotain, vai oottaisko pojun eskarista ja syötäisiin yhdessä välkkäriä, äitiyslomalaisen suuret valinnat :D

Teto ja rakas rv 33+5 :heart:
 
kampaajalle täälläki tää halajaa,mut meidän oma oli pari viikkoo sitte selkäleikkaukses. pitää hetki oottaa : / no kunha ennen synnytystä pääsis...

ottipa voimille toi siivous :stick: saas nähdä kuin kipee sitä on illalla.
 
Urholiina: Onnea pojasta! :heart: Tulehan kertomaan välillä kuulumisia!

Mindi: oi että, ihanat potkarit! :)

Onkohan nää nyt niitä liitoskipuja kun kävellessä alkoi särkemään ja vihlomaan nivusiin!?? Ei mitenkään mielettömän kovasti mutta kumminkin häiritsi.. Varmaan pahenevat vielä. Ja selkä on taas ihan paskana kun kävin tommosen kilsan kävelemässä. Ei hitto. Jos joskus teen suunnitellusti lapsen niin sitä ennen kyllä treenaan selkälihakset kuntoon :D Tänään pitäs vielä äidille ja takasin kävellä, saa nähdä miten kipeä sitä sitten on.

Mä olen ajatellut etten taidakaan kysyä vauvan sukupuolesta mitään. Koska mullahan tuo tyttölupaus ei mitenkään varma ole. Kun eka näytti pojalta ja sitten tytöltä. Tiedä sitä sitten.. Oliko täällä nyt ketä jotka ei tiedä/haluakaan tietää etukäteen sukupuolta? Mä oon aina ollut sitä mieltä että haluan ehdottomasti tietää etukäteen, edes veikkauksen. Mutta nyt eilen alkoi yhtäkkiä tuntumaan etten haluakaan.

Mikshän mulla on aina yöllä maha kipeä? Onkohan ne jonkinlaisia supistuksia? Onko teillä nimenomaan öisin jotenkin erilaista? Kun herään pissalle niin maha tuntuu tosi kipeältä, niin kuin koko vatsan alueelta.

Mähän ajattelin aluksi että tämä menee yliaikaiseksi ja syntyy 1.4. tai 4.4. ja olen täällä minäkin huhtikuussa höpöttelemässä, mutta nyt en enää sanokaan mitään kun näitä supistuksia on alkanut tulemaan. Ja jos joudun sektioon niin se varmaan tehdään rv 39. Mä oon kai hullu kun mietin tämmösiä etukäteen mutta oon pikkuhiljaa sopeuttanut itseäni siihen ajatukseen että joudunkin sektioon. Eipähän tule yllätyksenä jos niin käy.

Olis jo lääkäri, haluan tietää onko vauva kasvanut. Yhtäkkiä iski pelko siitä että jos se ei olekaan kasvanut tai on jotenkin "viallinen".

Onko teille tullut pelkoa siitä jos vauva onkin jotenkin vammainen? Mä oon jotenkin tähän asti ajatellut että no kyllä se on terve enkä ole sitä mahdollisuutta juurikaan miettinyt että jos se onkin jotenkin pahasti vammautunut tjk. Tai jos synnytyksessä tulee jotain ongelmia, vaikka hapenpuutetta ja vauvalle tulee aivovamma. Jos se peräti kuolee synnytyksessä.. Mut kai tämä on ihan normaalia miettiä näitäkin välillä varsinkin kun synnytys lähenee ja sitä yrittää itteään jotenkin psyykata. Ja vallan hyvin tiedän etten voi taaskaan asian eteen mitään tehdä.

Pari päivää sitten viimeinkin muistin soittaa pissakokeen tuloksesta ja ei oo mulla pissatulehdusta tai näytteessä muutakaan outoa :)

Ai hitto, mitä tämä nyt on!? Alamahasta säteilee kipua alapäähän asti ja supistaa. :O Alkaako mullakin pikkuhiljaa muuttua supistukset kivuliaiksi!? Joo, saapa nähdä kuinka kauan vauva viihtyy kyydissä..

LD + Pikkunen 32+3
 
Viimeksi muokattu:
Naurukohtaus: Kivoja masukuvia :) Tommonen ihana pallo :D

Se piti vielä sanoa että hitto mä oon ylpee isästä kun se just soitti ja kertoi että on ollut tupakoimatta :) Sillon polttanu viimesen kun saatteli mua asemalle kun sieltä lähdin silloin pari viikkoa sitten. Ja isä on tosiaan n. 40 vuotta polttanut ja todella paljon, pari askia päivässä. Sillä on se Champix-lääkekuuri vieroitukseen. Ja sydänkuntoutuksessa se oli ollut ja tuntui puhkuvan intoa. Äidille se olikin joku aika sitten puhelimessa sanonut (soittelivat mun valmistujaisjuhliin liittyen) että on tavallaan saanut uuden mahdollisuuden ja lapsenlapsi ja kaikki tulossa.
Mä jaksan olla iloinen isän puolesta nyt kun siihen on aihetta. Ei se oo varmaan kuukauteen edes ryypännyt. Kaipa sitä saa iloita niin kauan kun tätä hyvää vaihetta kestää! :) Vaikka tiedän että pudotus maan pinnalle varmaan tulee taas jossain välissä. Ja inhoan joo tätä mun pessimististä asennetta. Niin ja isälle en tietenkään koskaan ole sanonut että "ratkeet sinä kumminkin" vaan aina jaksanut olla kannustava ja positiivinen.

Apua mä en voi olla mitenkään kun vauvan pää painaa ihan tuhottomasti rintalastan alle! Varmaan pitää mennä selälleen makaamaan että painais mahdollisimman vähän!
 
Dogitar Eikö sulla ole tutkittu asiaa missä se istukka sijaitsee?? Mulla kun oli epävarmuutta siitä, niin sitä varten oli myös yksi ylimääräinen ultra (rv30) jossa katsottiin alakautta ettei istukka sijaitse kohdunkaulan edessä. Onneksi ei ollut ja pääsee synnyttämään alateitse. =)

LDAikaisemmissa raskauksissa on ollut mitä ihmeellisempiä pelkoja, kuvitelmia päässä. Ekassa en edes uskonut olevani raskaana, vaikka ultrassa olin käynyt ja maha kasvoi. Tuntui jotenkin uskomattomalta, että minä olisin raskaana, epäilin monta kertaa odottavani ihmislasta, jos mahassani kasvaakin ufo tai joku muu olio. :whistle: Ajatuksissa ei todellakaan ole ollut järkeä aina. Olen myös pelännyt, jos minä kuolen tai lapsi kuolee.
Olen tullut siihen tulokseen, että ne johtuvat muutoksesta elämästä onhan raskaus ja lapsi suuri muutos elämässä ja sitä tulee mieleen ihan tyhmiä, outoja, epätodellisia ajatuksia.
Tässä raskaudessa ei ole vielä ehtinyt tulla mitään ajatuksia päähän, johtuen ehkä siitä että lapset, työ, koti pitäneet kiireenä. =)
 
Viimeksi muokattu:
Urholiina Paljon onnea pikkuisen pojan johdosta!! Kovasti myös tsemppiä jatkoon! Käy sinäkin välillä kertoilemassa kuulumisianne!

Aika tavalla meidänkin pinoon vauvoja jo syntynyt.... Kiire on vauvoilla kova!

( . ) Olin tänään siellä polilla mulla olikin "pelkkä" sisätautilääkäri. Niinhän siinä kävi että insuliinille määräsi. Nyt alkuunsa ateriainsuliinin niin että aina kun tulee ruuan jälkeen ylitys niin sitten päälle satsit insuliinia. Ruuan yhteydessä en siis pistä, koska mulla ei joka syömisellä ylitystä tule. Meinasi että jos nuo aterian jälkeiset arvot saadaan kuriin, voi paastoarvot laskea myös jo sillä, mutta jos ei laske niin sitten tulee rinnalle vielä iltainsuliini.

Parin viikon päästä (10.päivä.) Mulla on taas aika polille ja silloin on sisätautilääkäri, eli varmaan katsotaan kuinka tuo insuliini sitten vaikuttaa ja sitten lisäksi on myös gyne-lääkäri, eli tuolloin sitten ultrataan ja keskitytään enemmän myös vauvan kuulumisiin! :heart:

Eli nyt sitten päivittäin mittailen vaan sokereita ja tarpeen mukaan pistän insuliinia.... uuden opettelua jälleen, mutta kaipa tähänkin ajan kanssa tottuu.

Liro ja papunen 31+4
 
päiviä :)

jäi sitten aamulla kirjoittelematta, eteen tuli joskin jonkinnäköistä juttua mikä piti hoitaa alta pois.

kiitos kaikille kauniista sanoista :wave: tämä onnellisuus tuntuu välillä niin uskomattomalta, ja millaisia ystäviä mulle onkaan jäänyt vierelle... saati saanut pari ihanaa uutta :) olen saanut kunigattaren kohtelua kaikilta viime päivinä :heart: lapset ovat käyttäytyneet erittäin kauniisti, ja myös heiltä tulee kauniita sanoja... vaikka oon ihan kuoleman väsyksissä katkonaisten öiden vuoksi, on silti niin seesteinen olo, aivan kuin kroppa vetäytyisi valmistautumaan synnytykseen...
Olen vain minä ja vauva, keskityn siihen... pelkäsin että alan kiukustumaan kun en saa nukuttua, mutta ei yölläkään ketuta, me ollaan vauvan kanssa yhdessä valvottu närästystä sun muuta, silittelen vatsaa ja hengittelen rauhassa, odotan mielessä aikaa kun vauva on jo oikeasti siinä sylissä..

urholiina onnea :) alku se on elämälle tuokin, ja pääasia että vauva voi hyvin!!!

ld ja liitoskivut kyl se siltä kuulostaa että liitoskipua se on... ja tiedän tuon rintalastan painavan ahtaudenkin... tosin itsellä jo helpottanut kun vauva on laskeutunut alemmas. jos istut esim ruokapöydässä, kokeiles jotain pientä tyynyä tms selän taakse niin muuttaa asentoa hiukan kaltevaksi, eikä tällä konstin enää mulla niin tuskallista ollut istuksia.
Selkäkipuun vois auttaa se tukiliivi jos lähdet kävelylle....

koputan puuta ei liitoskipuja, ei issiasta... miten VOI olla mahdollista ???? onko kroppa jo niin muokkaantunut kahdesta odotuksesta... kai sitten.. tuntuu vaan kurjalle lukea toisten kivuista ja itsellä ei ole... mä voisin ihan hyvin ottaa jonkun verran kipuja teiltä kaikilta, niin ois helpompaa kaikille :)

tiinelli no sä kyllä varsin kauniisti sanoit taas, kiitos :hug: just tuota itsekin miettinyt et olenko oikeasti ansainnut tämän kaiken :) mutta eilinen ystävä-joukko sai mut vakuuttumaan siitä, että on opittava arvostamaan itseäni, ja OLEN ansainnut kaiken tämän :heart: en muuta tiedä mut niin varmasti sinäkin :)

laskettu aika lähenee ja ei oikeasti ole kuin kuukausi, niin meillä voi olla jo syntyneitä tässä porukassa jokunen lisää jos hyvin käy :) mä hevosihmisenä voin pitää keskustelua yllä, vaikka tänne jäiskin nää kaks heppahöperöä mindin kera pitämään perää :D mindi sä voit opiskella tässä hyvissä ajoin kaikkee hevosiin liittyvää, ja tehdä vaikutuksen noihin kahteen :D :D muista suitset ja loimet, niistä se juttu lähtee ;)

jos tää nyt taas huilais tovin, ennenku iltapäivän touhut kotitöiden osalta alkais...

muistakaa arvostaa ympärillänne olevia ihmisiä joka päivä, ne ei ole itsestäänselvyys, ystävyys ja rakkaus ovat kantavia voimia, ilman näitä elämä on hyvin paljon erilaista... olen saanut konkreettisesti nähdä kuinka itseäni vähätellen en ole huomannutkaan kuinka paljon merkitsen läheisilleni, ja tämän tiedostaminen tuntui MAHTAVALLE :)

ihan väsyksissä mut olkoon :)
 
Moro taas! Täällä porskutetaan kans edelleen eteenpäin. Sairaslomalla olen, kun väsymys alkoi käydä ylivoimaiseksi. Töissä oleminen alkoi olla tuskaa, kun ei tuolla lapsiryhmissä voi oikein hommia tehdä puolella teholla, niin sitten sitä väkisin väänsi itsestään vikatkin voimat. :/ Tämän ja ens viikon oon kotona lepäilemässä, sitten olis vielä kaksi viikkoa töitä, mutta saa nähdä, jaksaako sinne palata.

Nyt parin kotipäivän jälkeen alkaa liitoskivutkin olla helpommat. Iskiaskaan ei ole enää kipuillut samalla tavalla pariin viikkoon, mihinköhän sekin kipu hävisi? :O Vaikka en valita, hyvä vaan, kun ei kiusaa. :D Vauva liikkuu kovasti, vaikka mä pidän tätä kyllä melko rauhallisena kaverina. :) Yöriekkumiset vois kyllä lopettaa mun puolesta tai kunhan ei ainakaan jatkaisi niitä syntymän jälkeen. ;) Nukkuminen on alkanut olla tosi katkonaista, eikä unen saaminen ole enää niin helppoa heräämisen jälkeen.

Supisteluja on mulla ollut jo ties kuinka kauan, pahintahan se oli silloin ennen joulua, kun töissä oli hirvee härdelli ja ei ehtinyt yhtään lepäämään pariin päivään. Kotona lepäillessä niitä onkin ollut huomattavasti vähemmän. Mutta eipä ne mitään oo tehneet, ihan nätisti oli paikat tiistaina kiinni, kun lääkärissä kävin. :)

Urholiina, onnea kovasti pienokaisen syntymästä! Mäkin sut muistan hyvin, kovasti jännäilin teidän tilannetta silloin aiemmin. Oikein paljon voimia pienelle kasvamiseen!

Pysykäähän muut maaliskuiset vielä yhtenä kappaleena, ei nyt niin kiirettä tarvi pitää. :)

Mömmis ja Mulju 31+6
 
sukupuolesta siis meillä ei ole mitään tietoa :) eikä toisaalta edes halutakaan tietää.. sama se mulle on kumpi on kyseessä, onhan molempaa laatua jo ennestään ;) tyttöä moni on povannut mut mulla on itellä vähän sellane olo et vauva ois poika.

ld ja isästä tosi kiva kuulla, mukava että oikein tosissaan taitaa yrittää sinnitellä elossa :) kivasti piristää suakin :)

sektio ja tunne epäonnistumisesta siis mun meni nimimerkki vallan ohite kuka näin sanoi, mutta piti tulla sanomaan et ei mun mielestä tarvii aatella epäonnistuneensa jos on tarvinnut sektion, eikä normi-synnytys-tapa ole onnistunu... lapsia saadaan noilla tavoilla ihan joka puolella ja ois väärin ajatella luusereiks kaikkia niitä äitejä keitä on leikattu.. saahan sektion vissiin toivomusten perusteellakin et jos niin kamalasti alatie-synnytystä pelkää, vai oonko ihan väärässä...
että nyt vaan itsetunnon kohotus-kuurille tässä asiassa ne, joita tämä asia vaivannut on :heart: lopputuloshan se eniten ratkaisee, ei se tapa millä se saadaan aikaiseksi :)
 
LD: Yöllä mulla on aina aika mojovasti maha kipeä ja supistaa, kun herään kauheaan pissahätään. Sitten kun oon pissannu, niin hetken päästä helpottaa. Kuulemma ihan normaalia ja täysi virtsarakko "provosoi" kohtua supistamaan :)

Sukupuoli kysyttiin. Rakenneultrassa oli möttinen jalat ristissä. Pari viikkoa sitten yksityislääkäri sanoi, että tyttö, kun ei pojan vehkeitä näe ja nyt viikko sitten tiistaina Seks:in yksi ylilääkäri tuumas, että selvät kivekset heiluu :D Sekavaa! Luulen siis, että poika tulossa :)

Vammaisuudesta oon ajatellut niin, että se tulee mikä on tullakseen. En murehdi ollenkaan etukäteen koska suurin osa syntyvistä vauvoista on onneksi terveitä ja normaaleja kehitykseltään. Joskus esikon aikana mietin ennen rakenneultraa, että jos r-ultras todetaan vammaisuutta tai rakennepoikkeavuutta, niin lapsen pidän ja katson loppuun asti. En murehdi etukäteen mitään oikein...

Metsolan vaatteisiin oon mäkin hurahtanut! :heart: Esikoisella olikin yhdet housut, budjetti kun ei anna oikein periksi ostaa kasvavalle pakkaukselle 20-50 euron perusvaatetta (haalarit jne. erikseen). Samoin noi Kisakin linkittämät housut oli aivan yli ihanat :D

Tombatar mulla on ollut vissiin joskus sama parturi kuin sulla :D Tällä hetkellä käyn sillä, joka on entisen valokuvaamon tiloissa ;) Ens viikon perjantaina juurikin menossa..

Naurukohtauksella ihana masu :)

( . )
Oon ihan loppu ton esikoisen kanssa. Kamalaa sanoa, mutta onneks se menee isälleen viikonlopuksi. Ukkeli kun on ollut koko viikon ensin raksalla ja sitten iltavuorossa klo 23 asti, niin mä oon ollu yh-äippä. Muut päivät on mennyt kivasti, mutta tää päivä oli surkea. Esikoinen nurisee ja marisee koko ajan jostain turhasta ja mä oon flunssainen sekä nyt pahoinvoiva (jep, alkoi tossa muutama tunti sitten). Olo on sellainen, että tekis mieli käpertyä peiton alle ja pakko vain jaksaa. Onneks nyt esikoinen sängyssä odottelemassa unta ja sitten alkaa mun oma aika (ja SONS OF ANARCHY!!!!!).

Hip hei! Huomenna meen vyöhyketerapiaan for the first time in my life! Odotan sitä kyllä kuin kuuta nousevaa, niin saa tää kroppa rentoutua edes hetken!

Kiva kun nyt pitää yskiä, aivastella ja niistää, niin oon kyllä sellainenkin pissahousu ettei toista! Usch! :x

GCS15 & Touko-Pouko rv 34+2
 
Mäkin joskus rakenneuä:n aikoihin mietin että mitä jos vauvalla todetaan joku poikkeama. Oon jälkikäteen miettinyt että olis saanut olla aika painavat syyt että olisin aborttiin mennyt. Tyyliin jos olis ollut ihan varmaa ettei vauva tule hengissä selviämään. Mutta toisaalta tollasiakaan ei välttämättä voi varmaksi ennustaa. Vaikka turhapa sitä on enää miettiä :) Toki varmaan kaikki toivoo että oma lapsi olis terve.

Mäpäs repäisin ja pyöräilin tänään! Äidillä kävin ja tuntui kävely niin vaikealta että päätin taittaa kotimatkan sitten pyörällä. Katoin että tiet on siinä kunnossa ettei kaatumisvaaraa oikeastaan ole. Tai aina kai se on mutta en mä ole koskaan aikuisiällä pyörällä kaatunut *koputtaa puuta*. Hyvin onnistui pyörällä ajo, paremmin kuin kävely. Hieman piti kyllä jalat harallaan polkea kun maha meinas tulla tielle mutta silti :p

Huomenna ajattelin kokeilla uintia kun täällä on illalla sellainen kynttiläuinti, uimahalli on valaistu kynttilöillä. Varmaan mukavan rauhallinen tunnelma :) Ja ihana päästä saunaankin. Ja vedessä saa tuntea ittensä painottomaksi :D Kuntouinti tuskin sujuu kun niin herkästi supistelee mutta voihan sitä altaassa muutenkin lillua.

Mulla kans vauva pitää öisin elämää. Aina kun käyn vessassa niin sen jälkeen alkaa rymyäminen ja on välillä vaikea saada unta, ja välillä herään potkuihin tai ainakin ne tulevat uniin. Aamuisin on ihana makoilla vaan kiireettömästi ja tuntea vauvan liikkeet. Eilen ja tänään se onkin päivällä ollut hiljaisempi. Toki se voi johtua siitäkin että kun oon ite liikkunut. Silloin se on yleensä rauhallisempi, ja yöllä sitten alkaa varsinainen show :D
 
sukupuolesta en kysyny,eikä ehtiny rakenneultras mitää näkemään. niin nopeesti kätilö liikutteli sitä laitetta. mut synnytystapa-arvios varmaan näkee ;)

vammaisuudesta en edes veriseulaan menny,ko lapsi se on lapsi vaikka olis kehitysvammanenki.

GCS nythä sun on hyvä harjottaa niit lantiopohjan lihaksia :p ei sen puoleen,vaikeuksia oli ittelläki flunssas vaik niit ongelmia ei oo ollukkaa...

JEE kahen viikon päästä saa hakee meijän koiranpennun!!! ompahan ainaki tekemistä päivisin,ko yksin möllötän kotona ku muksut on koulus :)
 
Urholiinalle onnea vauvasta! :flower:

Miirunen Mullahan on tilanne se, että ollaan rakenneultran jälkeen jo muutama kontrolliultra otettukin istukan vuoksi...ensin vuodon ja sitten istukan paikan vuoksi (rvk 30 oli jälkimmäinen) joka on takana ja kohdunsuulla. : /
Istukka siis on ollut ja on edelleen ihan siinä reunamilla ja synnytyksen suunnittelu- ultraan juuri siksi pääsinkin (muuten en olisi päässytkään) eli tilanne on jokseenkin edelleen epäselvä. Lääkärin mukaan silti tuo alatiesynnytys olisi mahdollinen, mutta tarkastellaan vielä tuolla tarkemmin tilannetta...on siis mahdollista että istukka ei ole vieläkään siirtynyt ylemmäs ja itse olen huolissani siitä, jos joudunkin hätäsektioon jos synnytys käynnistyykin ennen tuota ultraa ja jos synnytys alateitse ei sitten onnistukaan... :O siksi siis edelleen hieman epätietoisena olen asiasta ja on alkanut huolestuttaa... Neuvolaankin on vielä reilu viikko ja ultra tosiaan vasta rvko 37. Odottavan ja epätietoisen aika on pitkä!! Lisäksi nuo supistelut saivat miettimään että vauva ei välttämättä pysykään siihen asti sisällä...

dogitar ja pikku-E 32+3
 

Yhteistyössä