Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Jopas täällä keskustelu kukoistaa taas vikkelänä :) Kivaa lukea teidän juttuja ja kuulumisia!

Vammaisuutta en ole oikeastaan edes miettinyt. Toki, jos jotain ihan kaameaa ois selvinny - tyyliin että suolisto mahan ulkopuolella, sisäelimiä puuttuisi tms, niin kyllä tosissaan olis joutunu miettimään, että mikä on LAPSELLE parasta. Ja esim. Downihan voi olla "helppokin", mutta siihen liittyvät vaikeat sydänviat taas ei aina tee muutoinkin erilaisesta elämästä helppoa. Vammaisuutta olen läheltä seurannut ja ehkä sen vuoksi tiedän, että arki voi sujua ihan "normaalisti" (kuka sitten normaalin mitenkin käsittää). Niih.. onneksi ei ole tarvinnut moisia pohtia. Toivon ettei kenenkään ikinä tarvis.

Sukupuolta kysyttiin rakenneultrassa ja sitä seuraavassa neuvolassa.. molemmissa poikaa veikattiin, mutta melko epävarmasti - napanuora kulkee vauvalla jalkojen välistä, mikä voi kuulemma sekottaa. Poikaa kuitenkin ootellaan, tyttö ihan yhtä tervetullut :) Enää ei aiota kysyäkään. Kyllä se synnytyksessä selviää :D

Miehen lähellä nukkuminen on vaan aina yhtä ihanaa :) Tai oikeastaan se, että tietää että sinne kainalopaikalle pääsee aina. Nukkuessa haluan vaan tilaa.. Iltasin kyllä lähitysten mennään nukkuun, mutta iltahöpinöiden jälkeen käännytään molemmat eri suuntiin nukkumaan :LOL: Minen voi sietää toisen hengitystä mun iholla.. saati että toinen hengittää mun naamaan. Muutoinki nykyään öisin ihan jumalattoman kuuma ja tuo mies on ku lämpöpatteri vieressä :D Mut ihan parasta on, että mies siinä vieressä kuitenkin nukkuu :heart:

Tunnustaudun materialistiksi tietyltä osin.. tai en tiiä miten sanoisin, mutta mulle estetiikka yleisesti on tärkeää. Esim. sisustuksessa juttujen pitää sopia yhteen eikä kaiken olla eriparia. Jos verhot ei sovi muuhun sisustukseen, niin jätän ne sitten kokonaan pois. Eriparihuonekaluista ja epämääräisestä sisutuksesta sain tarpeekseni ku asuttiin kerrostalossa vuokralla. Nyt kun oma talo, niin jotenkin haluaa panostaa enemmän. Hinnalla ei taas ole mitään väliä - en ole merkkiuskollinen.. Sama pätee vauvan/lastenvaatteisiin - merkillä ei ole väliä, kunhan on edullinen ja hyvännäkönen! Ja mukavuus on tärkeää. En vois kuvitella ahtavani pikkuvauvaa farkkuihin :x Musta se on karmean näköistäki ku vaippa pönköttää ja hyvä että jalat liikkuu tiukoissa farkuissa. Toki semmoset löröfarkut jollain resorivyötäröllä eri asia.. ÄH. En ossaa ees selittää ennää. Päässä pörrää tuhat asiaa.

( . )
Sain pullataikinan tehtyä. Pullanleipominen on niiiiin ihanaa! Kohta saan leipasta ne ku on taikina kohonnu tarpeeksi. Mietin, että tekiskö kanelikierrepullia vai vanilja-kookospullia? Hmm - sama se, katoaa ne parempiin suihin kuitenkin :D
Lisäilen myöhemmin pullakuvaa ja mahakuvaa (ne ei paljon toisistaan eroa :D) Ja olitte tainneet vaunujakin joissain vaiheessa kuvata, jospa minäkin! Katsotaan saanko aikaseksi.

-Pahkuratäti ja minipoju 31+6-
 
Suzz mulla oli molempien lasten kanssa niin et halusin antaa korviketta imetyksen lisäksi. Ja saihan siitä Kättärillä aika tiukkaakin noottia. Mulle oli tärkeää ettei vauva ole nälässä ja tiesin et maidon nousun kans kestää kun tehtiin sektio. Ja niin sitten molempien kanssa kävi, että ensin kuuntelin hirveät syyllistykset korvikkeen antamisesta ja seuraavana päivän tultiin sanomaan, että pitää antaa korviketta herkästi koska vauvan paino on lähtenyt laskuun! Mua kiehuttaa kaikenmoinen fanaattisuus ja mustavalkoisuus, ja imetys on kyllä sellainen asia missä fanaattisuuteen välillä törmää. Tsemppiä, sä tiedät jo kokemuksesta miten sulla menee toi maidon tulo, yritä luottaa siihen ja olla välittämättä mahdollisesta kohtaamastasi paatoksesta
Mulla toi maidon tuleminen on sukuvika. Että rinnat täyttyy kyl maidosta, se ei vaan tule tissistä ulos. Ihan sama kuinka mä imettäsin ilman korvikkeen apua. Minusta on aika tylyä arvostella ihmistä Äitinä jos on vielä tollainen suvussa kulkeva vika. Muut suvussa ei oo joutunu sektioon ja mäkin synnytin 17h ennen ku menin hätäsektioon. Et maito kyl nousi tosi nopiaan, ei vaan tullut ulos. Nyt kun vietin täs pari päivää osastolla tiputuksessa yms, niin huomasin et se nainen joka mulle sillon aiheesta valitti ei ollut töissä minäkää niistä päivistä. Toivon ettei ole töissä missään.
Asian voi ilmaista asiallisesti, tai sen voi huutaa. Ja tämän akan kohdalla asiallisuus oli kaukana.

Sellaista tilitystä :D

Takas lepäilemään ettei ala taas supistelee ku hermostuu.. : /

34!!!
 
Kylläpä mä tänne tänään kirjoittelen, mutta kun koko ajan asiaa :p Muuten hirveen monta sivua jo tätä ketjua, olisko ennätys? :D Tai no varmaan ihan aluksi joskus kesällä oli myös pitkiä ketjuja kun oli enemmän kirjoittelijoita.

Leppismom: Kuulostaa tutulta tuo kun kerroit sun nukkumisesta. Mulla on kans joskus ongelmia ja hankala nukkua jos joku on ihan kyljessä. Ja uskon etten osais nukkua lapsenkaan vieressä. Toisinsanoen mä nukun parhaiten yksin. Ite oon myös joskus joutunut ottaan nukahtamislääkkeitä, mut en onneks pitkään aikaan.
Mullakin on ollut säännöllisesti pelko että vauva kuolee. En muista olitko silloin jo keskustelussa mukana kun aika paljon asiasta puhuinkin ja koko raskausajan riesana on ollut pelot siitä ettei vauvalla olekaan kaikki hyvin. Nyt onneksi helpottanut kun tuntee liikkeet säännöllisesti :)

Materialistisuudesta.. Kotona mulla ei ole sen näköistä kun haluaisin, huonekalut justiinki on eri paria ja verhotkin on jotain vähä mitä sattuu, olkkarissa liian lyhyet. Mut se johtuu siitä kun ei tällä hetkellä ole varaa ostaa semmosta mitä haluaa. Tykkään kyllä katella kauniisti sisustettuja koteja :) Vaatemerkeistä tai semmosista mä en ymmärrä mitään. Tai kyllä kai mä tiedän mitkä on vähän kalliimpia merkkejä mutten koskaan ite ole ollut mitenkään niiden perään.

Mä päätin että nyt meen viimeinkin ens viikolla parturiin, ja leikkaan hiukset lyhyeksi. En kestä näitä kauheita..

Käytiin hakemassa pikkuveljelle silmälasit ja samalla pizzalla. Siitä tulikin mieleen että kenellä teistä on silmälasit? Itselläni on ja siks onkin hyvinkin mahdollista että lapsi saa myös lasit jossain vaiheessa. Itse sain 12-vuotiaana. Ei sillä että siinä olis jotain kauheaa, kunhan mietin vaan :)
 
Pahkuratäti, mä olen ihan samaa mieltä noista farkuista vauvan päällä.. Tai edes pienen lapsen. Tyttö on pian 5 ja edelleenkään ei ole farkkuja koskaan käyttänyt.

Vaatemerkit on mulle myös ihan tuntemattomia, tai siis toki mä tiedän että on olemassa kaikkia hienoja merkkejä... :D Mutta en siis todellakaan ole mikään merkkivaatteiden ostelija. Meidän perheen vaatekaappeihin vaatteet tulee yleensä Lindexiltä, H&M:ltä, satunnaisesti KappAhlista tai Seppälästä. Miehelle pitää ostaa muualtakin, kun se on niin lyhkänen.. Jos meillä on jotain merkkivaatteita niin ne on takuuvarmasti saatu muualta lahjoiks. :)

muoks. Niin mulla on kyllä lasit, mutta en kyllä niitä oikeastaan käytä, kun ovat tarkoitettu vaan tosi lievän hajataiton korjaamiseen..
 
Viimeksi muokattu:
Silmälasit Mulla on rillit ja meinasin just hommata uudet, kun optikko sanoi että kannattaa tulla näöntarkastukseen vasta 2kk synnytyksen jälkeen. Siipan suvussa ei rillejä juurikaan tarvita, mutta mun suvussa kyllä o. Toivon että lapsi saisi olla ilman laseja.

Lähekkäin nukkuminen Ei mua ennen ole se häirinnyt, mutta nyt kääntyminen on vaikeaa ja tuskaista. Samoin on kuuma yön, joten nukkuisin oikein mielelläni koko sängyssä yksin. Yleensä tuo yksi taapertaa jossain vaiheessa ihmettelemään, jos mä en yöllä nuku vieressä. Mulla on parina yönä ollut niin kamala närästys, että en ole voinut olla edes maaten. Vaan olen yrittänyt nukkua istueltaan.

Ennen ketjut just ja just olivat suunnilleen saman mittaisia ku kk o päiviä. Mutta nyt huomaa että väki alkaa olemaan kotona.

Silvia ja viliANNA 33+3
 
nukkumisesta vielä. samoilla linjoilla siis ku pahkuratäti. ennen ihan hyvin saatoin nukahtaakki siihen kainaloon,mut nyt ku muutenki on hankala sitä hyvää asentoo löytää ja heräilee vähän väliä ni mies siin painamassa ei tehny hyvää mun unille. mut otin tos ihan pienet päikkärit perunoiden kiehuessa,ni on jo paljo virkeempi mieli =)

rillipää löytyy täältäki. seiskaluokalla sain ekat rilli ja siitä lähtien on ollu joka päiväisessä käytössä.

vaatemerkit mulla ei oo merkillä väliä kunhan tuntuu hyvältä päällä. enkä sit niit huippukalliita yleensä kattelekkaa.

oon kans huomannu nyt,ku aletaan pikkuhiljaa siirtyä äitiysloman puolelle,et täällä on ahkeria kirjottelijoita. IHANAA! lisää vaan,musta on mukava lueskella teidän ajatuksia :kiss:

T & V 32+4
 
LD: Mieti vielä!!! Mä olen tehnyt sen pariin otteeseen kun hiukset oli musta huonossa kunnossa ja katunut... Kokeile eka vaikka et ostat hyvän hoitoaineen, hoitonaamion, latvasuojan ehdottomasti jos pitkät hiukset ja itse suihkin vielä hiuksiin hoitosuihketta päivittäin (ihan kuiviin siis). Mutta tietty jos haluat muutenkin leikata niin sitten eiku mallia valitsemaan =).

Farkut vauvalla.... Ehdottomasti must juttu ja varsinkin yhdistettynä tennareihin... Ei voi olla mitään söpömpää :D. Meillä tais olla esikolla ja tällä kakkosellakin ekat farkut kokoa 56 ja itseasiassa poitsu viihtyy farkuissa! Mä en taas pidä semmosesta vauvamaisesta pukemisesta eli mistään potkupuvuista jne. ollenkaan. Tietty bodyt, puolipotkat, verskat yms. on käytössä kotona ja lenkillä... Mut jos johonkin kylään, kaupungille jne. mennään niin puen kyllä lapsenkin. Mulla taas herättää hämmästystä se miksi lapsi joka ei kävele muka tarvitse kenkiä?! Siis sitä en ole ikinä ymmärtänyt. Meillä nekin oli jalassa alusta saakka ja jo varmaan vuosi ne on osattu laittaa itsekin jalkaan... Oikeisiinkin yleensä =)
 
Saa nähdä miten käy, mutta mä en osaa tällä hetkellä kuvitella että vien lastani kauppaan... talvihaalarissa (paitsi nyt keväällä). Paljon helpompi ottaa takki pois ja housut on kivemmat sitten ku mytätty haalari. Meidänkin pienellä o farkkuja ja tiedän että baba tahtoo ostaa lapselleen kohta levikset. Saksasta niitä jo nettikaupasta katselin, mutta pitää hänen siskon ne tänne sitten lähettää.

Mun mielestä kengät kuuluu pienellekkin. Ostin alesta parit söpöt ja saa nähdä mahtuuko ne koskaan jalkaan. Pitää myydä ne sitten huutonetissä pois.

Välillä tekee pahaa katsoa ku kauppakeskuksissa on pienillä haalarit kiinni ja hatut päässä. Itkevät ja vanhemmat vaan ärjyvät, että pitää olla hiljaa. Kuuma niillä pienilläkin on. Tai sitten raahataan väsyneitä lapsia keskellä päivää tai iltaisin kauppoihin (en tarkoita nyt ruokakauppaa) ja sitten koko perhe kiukuttelee.
 
SL: Mä ihastelin kanssa pieniä leviksen lappiksia poitsulle vauvana mutta en raaskinut sitten ostaa... Netistä sais kyllä edullisemmin tilattua. Toppaliivi on muuten kanssa kiva tossa keveemmällä/syksyllä! Meillä on paljon käytetty niitä ja alla paksumpaa neuletta, hupparia tai windstopperia.
Jos olet ostanut jotkut koon 13 kengät niin taatusti menee siinä ihan aluksi. Musta ne ekat oli sitä kokoa. Pitäis kurkata. Meillä oli tennaritossukat ja sit semmoset ugg-kopiot ihan siinä aluksi. Mä kun olen aika kenkäfriikki ja rakastan just esim. adidaksen ja lacosten tennareita niin muistan kun olin tosi pettynyt kun ekat löysin vasta kokoa 16 :p Niin turhamaista... Mutta toisaalta ajattelin et kun tulee vaan se yksi lapsi niin :whistle:. Onneksi tosiaan poitsun kaikki vanhat kengät edelleen löytyy kaapista niin ei tartte uudestaan niihin laittaa rahaa. Aika hyvin tosiaan kuitenkin noita voi vielä kierrättää... Jopa näitä tän talven saappaita aion käyttää uudelleen kun mihin ne olisi kulahtaneet. Meilläkin on jo kolmas talvisaapas koko menossa tän talven aikana niin eipä paljon kulumaa ole!
 
Urholiina Onnea, onnea! Onneksi kaikki päättyi lopulta onnellisesti :flower:

Pilleriina Ei oikeen voi auttaa miestä jos ei itse ymmärrä tilannetta/ halua tehdä mitään.

Vammaisuudesta kaikki seulonnat on käyty läpi. En pelkää, et tulisi vammainen lapsi. Toki synnytyksessä voi käydä huonosti, tiedän pari tapausta. Toinen on lievästi (toinen jalka hieman kierossa ja kävely vaivalloista). Toinen vaikeasti vammainen, ei puhu, päästää housuihinsa, oksentelee, raajat vääntyneitä, makaa vaan sängyssä.
Myönnän, et oon niin hirvee ihminen, et antaisin vaikeasti vammaisen lapsen pois (tuo jälkimmäinen tapaus). Ihan itsekkäistä syistä vieläpä. Kuolisin henkisesti pois, kun elämässäni ei olisi mitään muuta kuin ikuinen vauva, joka vain kasvaa aikuisen mittoihin ja omassa elämässä aika pysähtyisi siihen. Kivittäkää jos tykkäätte :ashamed:

Nukkumisesta Lähekkäin nukkuminen onnistuu. Mulla nyt on tosin kolme tyynyä ja ylimääränen peitto jaloissa suonenvetojen takia. Vähän nää mun ekstramatskut aiheuttaa tungosta punkkaan, mut onnistuu se haliminen ihan hyvin :D

Enpä erityisesti oo materialisti. Toki kaikkee sälää on, mut ostan yleensä vain tarpeeseen ja vain sellaista "pakko saada"- kamista. Kestävyys, laatu ja ulkonäkö ratkasee, mitään kertakäyttösii tms halpapaskaa ei osteta. Esim. astioissa suositaan Arabiaa, Hackmanii yms, jotka kestää ja arvo säilyy.
Sisustusjuttuja mietin joo, en tykkää et kaikki on eriparii ja sata eri väriä siellä täällä. Hillitysti on kamoja esillä, en tykkää pölypesäkkeistä ja pikkukrääsästä.

Vaatemerkeistä en varsinaisesti suosi mitään. Nansoo ehkä jos itelle katson jotain. Kappahlista en ikinä osta mitään, Lindexiltä tosi harvoin, kun noissa tuppaa olemaan ihan paskaa kangasta ja lindexin useista vauvan vaatteista ne painatukset haalistuu jo ekassa pesussa. Käsituntumalla aika hyvin pystyy arvioimaan laadun, mut välillä tulee näitä mikkä on ekan pesun jälkeen muodottomia ja haalistuneita. Lapselle ostan aika paljon kirppikseltä, mut uutena yleensä ostan Tuttaa. Värit ja kankaat kestää niissä hyvin.

Farkut vauvalla en tykkää. Musta ne ei oo söpöt eikä käytännölliset. Meitin kolmivuotiaalla ei käytetä vieläkään farkkuja. Yhdet niitä nyt on, kun semmoset tuli lahjaksi. Saas nähdä löytyykö ne joskus ensi vuonnakin laatikosta vielä laput kiinni niissä :whistle:

G 31+6
 
Vauvan farkuista vielä senverran, että juu, jos ne on MUKAVAT niin ok, mutta mun tekkee pahhaa katsoakin ku vaaviparka on puettu tiukkoihin, joustamattomiin vaatteisiin, joissa se ei pysty liikkumaan. Mut esim. nuo lappuhaalarithan on yleensä vähän löysemmät? Joten semmoset voisin ehkä kuvitellakin hankkivani :)

Tässäpä teille kuvia.

Aijaa.com - 7398620.jpg

Masu tänään 31+6. Huomenna en ehi kuitenkaan lisäilemään.

Aijaa.com - 7398479.jpg

Siinä niitä pullia. Ois kiva saaha seuraa iltakahville :p

Aijaa.com - 7398480.jpg

Meidän vaavin tulevat vaunut. Onneksi serkulla tosiaan samanmoinen maku ku mulla :)

(.) Voi herrijee, että on alamaha kipiä tuon leivontaurakan jälkeen. Ja sit vielä imuroihtin, tosin vaan puoli taloa.. mutta nyt on melko tukala olo. Noh, aikasin nukkumaan nii pääsee aamusta aikasin ylös. Pikkusiskot ja -veli tulee aamusta ennen päikkäreitä meille mäenlaskuun :) Pääsen keittelemään kaakaota. En taida mäkeen uskaltaa ite.. saa mies olla pulkanvetäjänä ja mäenlaskukaverina.

Littledeath ootko huomenna kotona? Jos tuun pullien kera kahville? Mies tulee sinnepäin pikkuveljensä autoa korjaamaan..

-Pahkis ja poju-
 
Viimeksi muokattu:
Aina mun vastaukset menee jonnekkin bittiavaruuteen. Taas joutuu miettimään mitä kirjoitti : /

Mä en voi kovin merkkivaatteita ostaa kokoni puolesta. Ellos ja cellbes "laatua" ne ovat tähän mennessä olleet. Nyt on onneksi nansolla... isojakin kokoja, mitä en ollut silloin ennen. Odotan vaan että maha pienenee ja pääsen vaikka anttilaan vaate ostoksille. Ostin ekaa kertaa elämässäni stockan outletista itselleni vaatteita. Vielä ne ei toki mahdu mahan takia, mutta eiköhän ne kesällä ole sopivia.

Mutta myönnän että olen materialisti.
Astia kuviot ovat varmaan suvusta perittyjä. Pitää siis olla erikseen arki ja juhla astiat
Arkiastioina mulla on valkoista teemaa ja siinä lautasia monessa eri koossa. Sen seuraksi on kastehelmeä ja nyt ne ihanat v.pun teema lasikulhot. Jotka tosin ovat mun vanhemmilla odottamassa mun isompaa kotia. Juhlavampi on V&B:n vanha Luxemburg ja sen seurana retro country kirkkaana. Ja aterimet ovat kans V&B:n
Halusin jo nuorena kerätä sarjoja, mitä saa pitkään ostettua. Mun vanhemmat ku alkoivat keräämään noita mulle, kun muutin pois kotoa 18v.

On mun pienellä toki myös potkareita... ja haalareitakin löytyy piha ulkoiluun. Mutta mielummin puen kauppaan takin ja housut. Kysykää sitten vuoden päästä miten mä oikeasti sitten puen :D
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja kaikille..

Vauvalla farkut siis juu pakko kommentoida tähän että miksi ihmeessä pukea lapselle epämukavia vaatteita varsinkin silloin kun hän on viellä tuhisia iässä. Vaikka itse tykkäänkin käyttää muodikkaita vaatteita sisustan kotini tyylikkäästi niin kyllä lapseni puen niin että hänellä on pääsääntöisesti mukavaa. Vaikeata kuvitella että lapsella olisi mukavempaa tönkön kankeissa farkuissa kuin "vauva housuissa" Vierailu on tietysti erikseen sillonhan voi laittaa päälle vähän silmää miellyttävämmät kuteet mutta kyllä mun mielestä lapsi on yhtä söpö onko se puettu sitten miten vain. Sääliksi minun on käynyt kun muutama ystäväni on pukenut vauvaikäisiä tyttöjään ihan pilli farkkuihin ja liikkuminenkin on näillä ollut huomattavasti hankalempaa mutta juu tyylikästä ollut??
Tämä siis mun vaan minun mielipide eikä ole tarkoitus ketään sormella arvostella vaikka kipakasti oman kantani esiin tuonkin :D

ihania masu kuvia oli taas koskakohan itse saisi aikaiseksi kuvattua pötsin ..

Hyvät vloput kaikille minäpä kerkiän varmaan vasta sunnuntaina tai alkuviikosta takaisin palstailemaan.. Voikaahan hyvin kaikki :kiss:
Dindei + pikku 35+5
 
Vammaisuus en oikeastaan pelkään, tietty jos lapsella oli paha vika, niin ei ole kenenkään edunmukaista,jos äiti hoitaa parhaansa mukaan ja kuluu loppuun henkisesti ja fyysisesti,joten silloin olisi parempi, että lapsi on asiantuntevassa vammaistenasunnossa eli siis ns.hoitokodissa eli lapsella saa olla tosi paha vika, jos en häntä hoitaisi kotona, eli siis parhaani mukaan ainakin yrittäisin. Mutta enemmän pelkää lapsen menettämistä!

Vaatemerkit pyrin välttämään H&M, muut vaatteet käykin aika hyvin ja mieluummin sitten laadukasta, kun huonoa ja kiinassa tuotettua.

Farkut kyllä mä pidin, mutta yleensä vain silloin kun oltiin kylässä:)

Nukkuminen mies toisella puolella ja mä omalla puolella, selät vastakkain:D

Töistä päästy, nyt lapsetki on jo nukkumassa. Vois tehä itelle jottai ruokaa ja painua pehkuihin

Saara ja Asukki 35+3
 
Viimeksi muokattu:
Pahkuratädin pulla on herkullisen näköisiä! :p Voi ku itekkin osais leipoo noin kauniita... Mä oon onneton pullan leipoja, ne ei onnistu mulla ikinä.

Farkut vauvalla Jos on sellaiset pehmeät ja joustava farkut ni ne on musta ihan ok, mutta sellaset kovat ja tiukat ei.
Meillä tuo kuopus 4vee on nyt halunnu sellaset vuoden päivät käyttää farkkuja. Jos se saa päättää mitä päällensä laittaa ni ne on farkut. Mun mielestä se on jotenki hassua ku esikoinen taas ei voinu ekaan kymmeneen vuoteen sietääkkään farkkuja! :D

Materialisti en juurikaan ole. Tai no saattaisin vaikka ollakkin jos vaan ois rahaa! :D Vaatteita ostan kyllä yleensä sen mukaan mille ne näyttää, en hinnan tai merkin perusteella. Yleensä ne on suht edullisia ja just tyyliin henkkamaukka.
Astiat on ihan mihin on sattunu varaa olemaan. Aterimet ja veitsisarja on fiskarsia ja Hackmania. Arabiaa on joitain vanhoja astioita. Täytyis keksiä joku hyvä sarja mitä alkais keräämään ni sit vois niitä alkaa hankkimaan enemmän..-

Raskauskiloista oli ollu jossain vaiheessa puhetta... Taidan vetää pohjat niissä. Mulla kun noita kiloja on tullu tähän mennessä 19kg.:ashamed: En kyllä ota niistä mitään stressiä, koska uskon, että parissa kuukaudessa olen ne karistanut jo pois. Siis jos vaan imetys sujuu. :)

Karvankasvusta Olen kans huomannut, että säärikarvat kasvaa tosi hitaasti! Olen ajanut viimeksi ne lokakuussa ja ne on vieläkin huomaamattomat. :O Yleensä niitä saa ajella vähän väliä!
Kainaloonkin kasvaa karvat hitaammin ja mahasta on nyt lähteny se untuvakarvoitus pois..

Napakorusta onko kellään? Ja jos on ni millasia koruja ootte nyt pitäny? Mä vaihdoin normi napakorun joskus lokakuussa tälläseen pitempään ja joustavampaan koruun. Tää oli hyvä valinta koska on sopinut ihan hyvin olemaan. :)

Uusin mielitekoni on Knorrin kana-nuudelikeitto, nam!! Äsken keitin pussillisen sitä, ja niin vaan koko litra tuli syötyä. :D
Onkos teillä mitään mielitekoja tässä vaiheessa raskautta?

Kahtois hetken Duudsoneita, niissä kun on intiaaneja ja meillehän on intiaanivauveli tulossa.:heart: Tai no ei suoranaisesti, mutta miehen isän puolella virtaa intiaaniverta, että kaippa sitä tähän vauveliinkin asti virtailee. :)

Tiitulipiituli
ps. Ihania masukuvia taas tullu tänne! :)
 
Pahkuratäti, ihana maha ja iiiiihanan näkösiä pullia. :p Onks noi ihan jotain kanelipullia vai onks niissä jotain muuta välissä? Näyttää niin meheviltä. :) Huomenna meinasin ite leipoa mansikka-valkosuklaahyydykekakun, kun sunnuntaina tulee vieraita. Tekis kyllä mieli leipoa pullaakin taas, mutta viimeks tuli niin hirveet supistukset sen vaivaamisen jälkeen, etten oo ihan varma, viittinkö. : / Pakkasessa on vähän pullaa, tiikerikakkua ja suklaakuivakakkua, että ei sitä pullaa ihan välttämättä tarvis vääntää. :rolleyes:

Onkos täällä muita, jotka tykkää leipoa? Mä oon ihan höperönä leipomisjuttuihin, en mä mikään kamalan taitava oo, mutta mielelläni kokeilen uutta. :) Kovin usein en viitti kyllä leipoa, kun muuten ne tulee syötyäkin. :LOL: Mutta aina, kun tulee vieraita tai on vähänkin syytä juhlaan, niin oon innoissani suunnittelemassa leipomuksia. Nyt vielä pesänrakennusvietti on tainnut lisätä leipomisintoa. :) Sais lisätä mieluummin vaikka siivousintoa. :D

Mä en tunnusta olevani materialisti. Musta olis ihanaa kyllä ostella kaikkea kivaa ja nättiä, mutta oon melkoisen pihi. :rolleyes: Ostan omat vaatteeni yleensä alesta. Merkillä ei oo mulle varsinaisesti mitään väliä, mutta yritän panostaa laatuun. Jos tuote vaikuttaa heppoiselta tai merkistä on ennestään huonoja kokemuksia, niin oletettavasti en katso kahta kertaa.

Lähekkäin nukkuminen, aika usein oon miehen kainalossa alkuun ja sitten jossain vaiheessa vaihdan toiselle kyljelle, kun saan sillä puolella helpommin unen. Näin on ollut ennen raskauttakin, tosin silloin nukahdin yleensä mahalleni. Joskus harvoin saatan nukahtaa kainaloon, mutta herään joko miehen liikehdintään tai omaan tukalaan oloon. Musta on kyllä ihanaa, että mies on lähellä, mutta ei mun tarvitse ihan kiinni toisessa nukkua. Omaa tilaa arvostetaan molemmat. :)

Mömmis ja Mulju 32+0
 
Tiitulipiituli minulla oli napakoru ennen esikoisen odotusta mutta koska se kiristyi niin pahasti otin pois ja loppuraskaudessa se myös lähti repeämään se "yläpallon alla oleva reikä". Nyt vaikka esikoisen syntymän jälkeen en takaisin enään laittanut niin vanha napakorun paikka revennyt taas aika tai siis todella ikävän näköiseksi. Joillainhan tuollekkaan ei käy mitään.. Mulla on n.10cm mittaiset arvet vatsan päällä jotka lähtee tästä vanhasta napakoru paikasta. :ashamed: Piti aiemmin itsekkin kysellä onko muille käynyt näin mutta tosiaan kun puheeksi otit oli pakko tuoda oma (kurja) kokemus esille.. Tosin mulla on myös tässä raskaudessa napakin sanonut plop melko ajoissa.. Ei taida olla yleiselle rannalle ensikesänä asiaa :LOL:

muoks* Lisäisin viellä että otin tuon korun pois aikoinani jo ennen rv12 että en ymmärrä miten tuo silti niin repesi. Kaduttaa kyllä koko korun hankkiminen omassa tapauksessani :/
 
Viimeksi muokattu:
Pakko tulla kommentoimaan vielä ilta(yö)puhteiksi, että rakastan leipomista.. :) On mun ehdottomia ykkösjuttuja maailmassa, mieskin on saanut kärsiä tästä ylimääräisten kilojen muodossa. Eli siis ei meillä kovin usein leivota, kun sitten myös syödään ja lihotaan. Ja on ollut tuskaa ja kärsimystä, kun en ole voinut juuri mitään kivaa leipoa nyt tuon typerän diabeteksen takia. Ja odotankin kovasti kaikenlaisia kissanristiäisiä, joita on tiedossa sitten lasketun ajan jälkeen ja saan taas leipoa juhliin ja jopa syödäkin hyvällä omallatunnolla. :)
 
Leipominen Mä tykkään kyllä leipoa, mutta kun olen tässä nyt vuosia yrittänyt laihduttaa, niin en myöskään leivo. Sitten kun olen normaalia lähempänä, niin voin taas alkaa leipomaan. Ja pikkuinenkin on sitten varmaan jo sen ikäinen että saa osallistua.

farkut En mä nyt mitään pillifarkkuja ole ostamassa. Mä en yhtään tykkää college housuista en itselläni ja en lapsilla. Musta ne o tosi rumia. Pikkuisella vielä menee ne paidat, mutta isommalle en varmaan ostele. Tuo mun siippani o tosi tarkka omista vaatteistaan ja niin olen minäkin. En mä nyt ylipainoisenakaan kulje college vaatteissa...

Menin eilen nukkumaan klo 22 niin nyt olen sitten ollut pystyssä 05.30 : /
Ja kun mä saisin nukkua vaikka kuinka pitkään. Tylsää olla hiiren hiljaa että toinen saa nukkua.

Silvia ja viliANNA 33+4
 
Hyvää ja aikaista lauantaihuomenta :)

LD mää huomaan kyllä notkuvani täällä tooosi paljon ja kirjoitella voisin koko ajan. Kai se on tämä vaihe, kun porukka alkaa jäämään mamma-/sairaslomalle ja päivät on vähän tylsiä (mulla ainakin :whistle: )
Mulla myöskin silmälasit, mutta käytän pääsääntöisesti piilareita ja aion mennä leikkauttamaan näön kuntoon jossain vaiheessa 10 vuoden sisällä. En jotenkin enää viihdy laseissa. Sain rillit 8-vuotiaana, joten onhan niitä jo käytettykin kauan..

Farkut lapsella on ihan ok tilanteesta riippuen. Kotona mä en pue milloinkaan farkkuja esikoiselle. Ehkä 1-4 kertaa vuodessa yhteensä (viimeks jouluaattona) ja yleensä synttäreillä tms. pikkujuhlissa (isompiin juhliin on liituraitapuku :D )
Vauvalle ostin 56 senttiset "farkut", eli kangas ihan farkkukankaan näköistä, mutta ohutta ja joustavaa. En halua lapsia turhaan pukea ahdistaviin ja kiristäviin vaatteisiin, meillä ollaan pääsääntöisesti college/verkkari-linjalla. Joskus on kyllä ihanaa laittaa pikkuinen vauveli "söpöksi" kaikilla turhuuksilla, mutta harvoin :)

Pahkuratädillä ihana masu ja herkullisen näköisiä pullia! :p

Tiitulipiituli rupes naurattamaan toi intiaaniveri... Mun esikoinen on alkanut kyselemään tosi paljon inkkareista ja länkkäreistä kaikkea, kun meillä keittiön pöydällä Mauri Kunnaksen kuvittama suojus, jossa "taistelevia" inkkareita & cowboyta. Sitten se tuli yks päivä sanomaan: " äiti, mä en halua kasvaa isona inkkariksi!". Kerroin, että intiaaneja ei ole oikein enää olemassa paljoa ja niillä on musta tukka (+ että ne asuu lähinnä amerikassa) ja hän pysyy omana itsenään, kun inkkariksi ei voi kasvaa. Ihmetteli sitten, että oonko mä intiaani, kun mulla on musta tukka :D Pitänee kertoa, että äiti palstailee sellaisessa paikassa, jossa yhden toisen äidin miehessä virtaa intiaaniveri.. Raukka pelästyy kuoliaaksi :LOL:

Napa ei ole mulla pullahtanut, eikä sisällä korua :p Luulin aivan että se pullahtaa tässä odotuksessa, kun alkoi tulla pintaan niin nopeesti (mulla tosi syvä napahole!), mutta ei vielä näy ja sentti matkaa navassa jäljellä. Miehen mielestä se on kyllä hassun näköinen...

( . )
Heräsin 5 mais ihan itsestään (tai no pissahätään) ja uni ei tullutkaan enää. No, ajattelin keittää teet, palstailla ja naamakirjoitella hetkisen. Sitten voisin köllähtää ukkokullan viereen pariksi tunniksi.
Eilen olin tosiaan siellä vyöhyketerapiassa, en osaa sanoa auttoiko se mihinkään, mutta tuntui taivaalliselta! Ajattelin mennä uudestaan sinne ja se "lupasi" että voi tehdä synnytystä käynnistävän hoidon sitten lasketun ajan kieppeillä. Kertoi, että jos kroppa on valmis synnyttämään, niin se yleensä tehoaa. Esikoisesta tein 41+4 viikolla ite akupainantaa synnytystä käynnistävistä pisteistä aamulla, klo 12 alkoi supistelemaan, klo 20 ollaan oltu sairaalassa ja sitä rataa.. :)
Voipi toki olla, että teen sen taas itse. Se terapeutti sanoi myöskin, että yksi mahdollisesti käynnistävä kikka on se, että mies hieroo öljyllä naisen tissit :) Toisaalta aloin miettimään, että sehän johtaa meillä ainakin 99% todennäköisyydellä seksiin, eli sperma alkaa vaikuttaa kohdun suulla :LOL:

No joo, olo hyvä ja kaikin puolin mieli virkeä ja iloinen.

GCS15 & Touko-Pouko rv 34+4
 
Hmm mitäs öljyä pitää ostaa?
Mihin se tavallan vaikuttaa?

Mä olen kans menossa 2 viikkoa ennen laskettua aikaa vyöhyketerapiaan. Kaikkea voi kokeilla , jos olisi apua synnytyksessä.
 
Viimeksi muokattu:
huomentaaaaaaa :D

päivän ruoka on uunia vaille valmista,keittiö siivoiltu, ja lasten kans pian ulkoilemaan :) ihana aamu, vaikkakin yöllä taas meni katkonaisesti....

vauvalle farkut nooo, mä sain aikanaan tytölle ihan pienet farkut :) ne oli tosi suloiset, ja kuminauha-vyötäröllä.
Ja söpöltä ne näyttää siitä isommillakin :) eihän kaikkien tarvii niin piukkaa olla kun itse käyttäisi, eikä pienten lasten mallistoista mitään korsetti-mallei olekaan...MINDIN nuorimmainenkin on syötävän söpön näköinen farkuissaan ja slipoverissaan :heart:
et kyllä kotivaatteet meilläkin on rennommat,mutta jos johonkin ihmisten ilmoille lähdetään niin farkut on on ollu in, niin pieninä kuin isonakin :)

silmälasit on meillä molemmilla, mies tosin saanut omansa vasta kolmisen vuotta sitten.mä jo viidennellä. et mahikset on fifty-fifty. tosin mun aiemmilla lapsilla näkö on priimaa,pojalla jopa parempi kuin ikäisillään kuuluisi :)

materialisti no en ole, vaikka ois rahaakin niin tuskin käyttäisin sitä designiin tmskalleimpiin kauppoihinkaan... sen verran säästäväinen toi puolisokin on, että autolainoja ei esim olla otettu. säästetty rahaa että saatiin myös tuo kakkosauto ostettua käteisellä. velkaa siis vain talosta, eikä sitäkään paljon, vaikkakin tuo remppa tekee osansa että ilmaista ei sekään ole...
elämä pyritään pitämään yksinkertaisena, on paljon helpompaa,sitten on paljon vähemmän stressiäkin.autot kuitenkin ei mitään parin tonnin räppänöitä, vaan kunnossa, toimivia, ja ei ikääntyneitä...

mistäs täällä muuta on puhuttu? mä oon hiukan pihalla, en meinaa ehtiä millään pysymään ajan tasalla, kun puuhasteltavaa on niin paljon joka päivä :) ite jaksaa vielä touhuta kaikkea, joten nautin olostani täysin siemauksin :) menee loppuodotus kyllä nopsaanvoin kertoo... ei tässä ehdi murehtimaan omaa isoa kokoaan millään :)
 
VaatteistaEn omista merkkivaatteita, lapsille en niitä myöskään ole ostanut. Jotain ovat kyllä saaneet lahjaksi. Mukavuus ennen kaikkea, poika ei tykkää yhtään farkuista, koska kiristävät. Vauvan puen potkohousuihin/puolipotkareihin. Mukavasti ja rennosti. En tykkää yhtään siitä kun pieni lapsi puetaan kuin aikuinen...mitä se pukeutuminen sitten teininä on.
Eikä ole kenkiäkään käytössä ennen kuin lapsi oppii kävelemään/harjoittelee kävelemistä.
 
silmälasit olen saanut viime vuoden huhtikuussa. Sitä ennen käyttänyt yläasteella jolloin ´nousin kapinaan´ja viskasin rillit mäelle enkä sen jälkeen ole käyttänyt. Nyt sitten otin itseäni niskasta kiinni ja hommasin lasit,päänsäryt helpottivat huomattavasti.Nykyäänhän nuo lasit käy asusteesta;)

materialisti myönnän olevani jos olis varaa:whistle: Tiedän kyllä varmaan kaikki merkit mitkä nyt voi vaan tietää ja rakastan luksusta ja laatua. Omistan useita merkkilaukkuja ja lapsilla muutamat merkkivaatteet(esim.Burberry) mutta ne on kaikki lahjaksi saatuja,itsellä ei ikinä ole oikein varaa ostaa mitään tuollaisia. Omat sekä lasteni vaatteet ovat perus Hennes laatua suurimmaksi osaksi ja ihan tyytyväinen niihin olen. Jos olisin rikkaampi,tuhlaisin varmasti laadukkaampiin vaatteisiin ja asusteisiin. Kosmetiikassa en kuitenkaan suostu tinkimään vaan ostan aina tiettyä merkkiä mikä on ns.laatukosmetiikkaa.

farkut meillä on molemmat tytöt käyttäneet niitä pehmoisia ´pussimallisia´farkkuja jo aika pienenä. Esikoinen sai tuliaisiksi Kreikasta aivan ihanat Hello Kitty farkut missä on kaikenmaailman kimalletta ja todella söpöt ja pituus oli oikein hyvä mutta jumankekka nappi ei meinannu millään kiinni ja kun se meni niin farkut jäivät lantiolle:headwall: Annoin sitten kuopukselle ja hänelläkin kiristää jo nappi joten koristeeksi menevät,en raaski kuitenkaan roskiin heittää,ovat niin söpöt. Kumpikaan meidän tytöistä ei halua pitää jos vähääjään kiristää ja ymmärtäähän sen ja minä en kyllä lapselleni mitään lantiofarkkuja laita.

pahkuratäti mitä pullia nuo ihanaiset oikein on???:p Reseptiä kiitos,mä tahdon kans!!! :D

napa pullahti jo kuopuksesta ja jäi sellaiseksi vähän ´lörpöksi´ja nyt sitten jo alusta asti ollut pullahtaneena kun nappi. Mun mielestä se on todella ällön näköstä:x Toivon että voin ottaa korun napaan tämän synnytyksen jälkeen jotta saan navan piiloon,ja olen muutenkin koko ikäni halunnut napakorua ne ovat mielestäni tosi kauniita.

ON eilen oltiin äidin kanssa katsomassa serkkuni 3viikkoista tyttövauvaa:heart: Kyllä ne vauvat on niin ihania,toivoin että tämä ´tapaaminen´olisi saanut omat tunteeni ´poksahtamaaan´kun tässä nyt ollaan vähän taisteltu tämän ahdistuksen kanssa mutta ei mulla kyllä herännyt mitään ´ihanaa,mä en voi enää odottaa´efektiä :( Mut eipä mua kyllä ahdistanutkaan yhtään että sikäli. Toivottavasti tää vielä hyväks muuttuu.
Mä oon tosi pahalla päällä tänään:kieh: Eilen illalla supistelu 5-15min välein kaksi tuntia ja yölläkin heräsin pariin aika tujuun ja itseasiassa heräsin kolmen jälkeen ja mies kotiutui peli-illastaan vasta neljän jälkeen ja mä valvoin sitten johinkin kuuteen ja heräsin puol 10. Jotenkin ihan tööt olo ja mua kyrsii toi ukko taas ihan urakalla:kieh: Onneks pääsee tänään sinne ystävän synttäreille,nyt tuntuu tarvitsevan todellista hermolomaa.

miehen kanssa nukkumisesta Niin tulikin tässä mieleeni että mä kyllä nukkuisin mielelläni miehen vieressä mutta valitettavasti usein mies nukkuu sohvalla. Se vaan kertakaikkiaan nukahtaa sinne todella usein eikä sitä saa ylös millään. Ja sekös mua vituttaa:kieh: Ne kerrat kun mies tulee mun kanssa samaan aikaan nukkumaan niin mäkin olen sentyyppinen että hetken halailen mutta sitten käännän kylkeä. Ja nyt varsinkin kun joka paikkaan sattuu ja hiki lentää mutta silti mua kyrsii todella paljon kun ollaan miehen kanssa kun joku eläkeläispariskunta|O Mua vituttaa tänä aamuna kaikki,anteeksi:headwall:

-Raivotar ja Poikani 33+5-
 
Jee. Tein tänään pissatestin ku oli proteiinit osastolla kahdella plussalla, tulos oli negatiivinen. Ei onneksi tarvii ainakaa tänään sinne takas mennä. Ei vähään aikaan kiinnosta sairaalassa maata. Muut äitit paijaa vauvojaan nii sinne mennä makoilemaan :(
Oli kyl tosi masentavaa..

SuzZ + masukki 34+1 ;)
 

Yhteistyössä