Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Päivitystä... Ja nyt sitten tulee valitusta, hypätkää yli jos ette jaksa lukea. Pakko vaan purkaa tää johonkin...

Lääkäri ei suostu edes tutkimaan tänään. Sanoi, että kun on kerran eilen katottu tilanne, niin ei kannata tänään ärsyttää tilannetta. Vaikka koko illan ja nyt aamupäivänkin on supistellut. Jotenkin tulee sellanen olo, että mua ei taaskaan oteta ihan tosissaan :( Sais edes vähän liikkua, mulla alkaa olla selkä jo niin jumissa, etten kohta pääse kääntymään tässä sängyssä, mut noi hoitajat ei ota sitä kuuleviin korviinsa... Mä taidan karata täältä kotiin :(

Tässä oon miettiny, että miks ihmeessä nää täällä ei oikein ota tosissaan sitä mitä mä sanon. Yritin sanoa, että en jaksa enää tätä tilannetta, kun ei yhtään liikettä pysty tekemään ilman kipua... Eihän tuolla vauvallakaan voi olla hyvä olo, kun äiti vaan murehtii koko ajan. Nytkin nousee väkisin kyyneleet silmiin, kun alan olla niin väsyny :'( Musta alkaa tuntua, että mä en halua koko vauvaa. Miksi tän pitää olla näin hemmetin vaikeeta :'(

Ainoo toive tällä hetkellä olis, että sais edes sen verran olla liikkeellä et pääsis kanttiinissa käymään. Sais kahvia ja jotain naposteltavaa...

Mut nyt mä taidan painaa pään tyynyyn, kun menee itkemiseks tää homma. Jos yrittäis nukkua hetken ja toivois että serkkutyttö tulee illalla käymään...

-JennyA-
 
Ensiksikin JennyAdelinalle iso halaus ja tosi paljon voimia sairaalassa makaamiseen! :hug: Tänne saat valittaa aivan niin paljon kuin sielu sietää, kyllä me jaksetaa lukea. Mä niin jotenkin ymmärrän sua, vaikken ookkaan joutunut makoilemaan. Mutta kun olin sen yhden yön silloin joulukuussa, niin itku oli tosi herkässä koko ajan ja tuntui, että olin tuuliajolla siellä. Toivottavasti tilanne helpottuisi!

Pilleriinalle pidetään peukkuja synnärireissulle!

Mindi83 hyvä että alkoi vauveli liikkumaan, täällä on varmaan kaikilla raskaudessa se vaihe tulossa, että vauvat alkavat rauhoittua masussa ja kehittelemään selkeitä unirytmejä, jolloin tulee murhetta, kun vaavi ei potkikkaa niin aktiivisesti kuin ennen. Minä kuulun samaan kastiin, välillä huolestuttaa, kun masussa on hiljaista :(

Naurukohtaukselle voimia oman olon kanssa. Tää alkaa jo olemaan monille uuvuttavaa odotusaikaa.. Nyt ei enää riemulla tarvitse odottaa ekoja potkuja tai masun näkymistä, vaan enemmänkin tulee huolta masumatkaajista ja oma olo alkaa olemaan vaivainen, väsynyt ja hermostunut.
Yritetään mammat jaksaa viimeiset viikot! Ei enää pitkä matka maaliin, vaikka päivät menee hiljalleen eteenpäin.. :hug:

Tombatar mä olin kans tänään neuvolassa, mutta tossa klo 11. Ei törmätty :D
Onko siis sulla hevosia/talli? Tiedän sit ehkä sut.. voipi olla että mun serkkuja käy ratsastamas sun hepoilla :) Tai en tiedä

( . )
Yö meni hieman pipariksi. Vasta klo 3 nukahtanut, kun esikoinen herätti ekan kerran jo klo 23 itkemään kutiavia vesirokkonäppyjä. Sama toistui sitten klo1, jolloin olin vielä hereillä. Onneks saatiin nukkua aamulla 9 asti. Ostin tänään vesirokkovaahtoa apteekista ja se on kuulemma tehokasta.
Mutta päivän murheenkryyni! Nyt vasta hoksasin, että oltiin kyläilemässä tytön luona tiistaina, jolla on ollut leukemia ja hänen ei saisi saada vesirokkoa. Soitin sitten tänään sinne ja he soittelevat TAYS:siin, että pitääkö olla huolissaan ja miten toimitaan. En mä tiennyt, että meille se on tulossa, kun vasta sunnuntaina tuli ekat näpyt. En silloinkaan vielä ollut varma, että ovatko vesirokkoa, kun olivat vain pieniä punaisia näppyjä. Eilen tuli sitten ne vesikellot.
Nyt itseä harmittaa ja vaivaa NIIN kovasti, sen pienen tytön puolesta. Toivottavasti ei ollut vielä silloin tartutusvaiheessa... :(

Olin neuvolassakin. Kuulumisia:
RV tasan 34!
Painoa tullut 450g/vko ( yhteensä neuvolan mukaan tasan 12kg)
Turvotus +
Pissa puhdas
Paineet ok
Hb 126 (vähän noussut)
sf-mitta 31
RT
syke 145 ja liikkeet ++

Nyt vesirokkomiehen kanssa katsomaan ihmeperhettä (ehkä viidettä kertaa 2 päivän sisällä :rolleyes: )

GCS15 & Touko-Pouko rv 34+0 POKS POKS POKS POKS POKS
 
JennyAdelina: Voi ei, tosi kurjaa :( Uskon että on ihan p*skaa maata vaan siellä kun mitään ei tehdä eikä mitään tapahdu ja kipuja on. Itsekin itkin joskus sairaalassa kun tympäs niin maata siellä ja kotiin ei päässyt.

Pilleriinalle myös jaksamista! :hug:

GCS15: Kurja juttu tuo, siis kun kerroit tuosta leukemia-jutusta. Toivotaan ettei tytölle tule vesirokkoa :) Ja eihän tommosille jutuille mitään voi kun ei voi tietää milloin tauti on tulossa : /

Musta tuntui aamulla että vauva oli poikittain. Jee, jospa se kääntyis siitä vielä pää alaspäin! Liikkeet ainakin tuntui niin selkeesti kummassakin kyljessä. Musta tuntuu että mun vauvan liikkeet ovat vaan lisääntyneet. Maha sen kun hytkyy koko ajan :p

Laitan nyt sen selällään kuvan mistä todellakin näkee niin hyvin ettei maha ole eteen työntynyt :D Ei mulla oikeasti ole noin leveän näköinen vyötärö! Mut se on jotenkin nyt :p Selällään näytän tosiaan ihan siltä niin kuin olisi vaan kaljamahaa kertynyt. Mut ei se mitään, ei kaikki voi olla samanlaisia :)



SL: Joo mäkin olen lukenut niitä juttuja : / Ja sitten jos joku ei juo niin saattaa monesti saada kummeksuntaa osakseen. Ihmetteleekö sun juomattomuutta kukaan?
Mun äiti on absolutisti ja sille ihmiset puhuu että eikö ole viinan tuskat. Äiti on siis uskonnollisista syistä ollut juomatta n. 10 vuotta. Ja mun paras ystävä ei juo kännejä oikeastaan ikinä, joskus saattaa jonkun yhden siiderin juoda, ja sitä ihmetellään kovin. Ja kysellään syitä. Ja pidetään outona kun sanoo että ei huvita juoda ja siinä ei ole järkeä.

Kyllä oli eilen illalla mullakin unen saanti vaikeaa, kun selkä ja reidet oli ihan tulessa.

Nyt lähden tästä mummulle syömään ja jos illemmalla yrittäs käydä kävelemässä.

LD + Pikkunen 32+1
 
Heippa,

JennyA Voimia kauheesti sinne sairaalaan. :hug: Toi on kyllä tosi kurjaa jos ei oteta sitä sun olotilaa tosissaan.

Pilleriinalle Myös tsempit täältä!

Isyysloma Meillä mies pitää varmaankin 2vko heti vauvan synnyttyä ja sit sen vikan viikon myöhemmin ja sitte sillä on vielä talvilomakin pitämättä. Ja sitte melkeen kesälomatki pukkaa päälle, ni saadaan harjotella tätä perhe elämää oikeen urakalla. :heart:

Naurukohtaus Että mua alko naurattaa toi sun juttu mitä meinaat tehdä kun masusta eroon pääset. :LOL: Mutta totta joka sana.

Vauvan liikkeet Täällä on kyllä selkeesti muuttunu. Ei tuu sellasia meheviä potkuja enää kun harvakseltaan. Ennemmin just sitä möyrimistä ja venyttelyä.

Neuvolasta tulin mäkin just..

RV 35+1
Paineet ok
pissa puhdas
liikkeet ++
RT
HB 121!!! (reilu viikko sitte 108)
Paino +800g/vko :ashamed:
Turvotus +

Kaikki siis hyvin. Toi paino mua taas harmittaa, mut oon nyt päättäny olla siitä stresssaamatta. Mä oon vissiin vaan niitä ihmisiä kenellä se paino raskaudessa nousee ja sille ei vaan voi mitään!!

Huomaa muuten että ihmiset rupee olemaan nyt jo kotona enemmän ku tekstiä tänne tulee tätä tahtia. :) Mä ainakin notkun täällä koko ajan.. :D

Oon nyt pessy ja silittäny puolet vauvan vaatteista. :heart: On ne niin pieniä ja sulosia että...
Ylensä en juuri mitään vaatteita silitä, mut nyt päätin että ainaki tän ekan kerran silitän ne, kattoo jatkossa sitte onko aikaa niitä enää silitellä.

LD Söpö masuhan se sullakin on. :)

Mulla on ensimmäinen virallinen äippäloma päivä tänään. Nyt se siis alkaa olla jo lähellä,että saa vauvan syliin.. :heart: Iiiik... :D

Nunnika+Prinsessa rv 35+1
 
Kotona taas!
JennyA, koita jaksaa. Toivotaan että vauva osais ite päättää parhaan syntymishetken, kun se sen saa päätettyä, ei estelyistä oo enää hyötyä. Kun se vaan sais sen sullekin kerrottua, niin et stressais odotellessa. Synnärillä ne just anto morfiinisukusta kipulääkettä (Oxynorm) yhelle kipeesti supistelevalle, joka ei ollu nukkunu pariin yöhän. Se voi lopettaa supistuksetkin kokonaan ja auttais myös noihin liikkumiskipuihin ja vielä nukuttaiskin. Se vois ehkä auttaa suakin...

Äitiysvaatteita mä en oo ostanu yhtään. Muutaman pitkän topin ostin Lindexiltä, mut ne on tavallisia ja tulee meneen mulle jatkossakin aluspaitoina. Kahdet äitiysfarkut sain kiertoon serkultani.

Meillä ei oo mitään ulkonäköodotuksia, on liikaa vaihtoehtoja odotettavissa. Mulla on siniset silmät joissa on vihreetä ja miehellä (pronssin)ruskeet silmät joissa on vihreetä. Vaaville voi siis tulla vihreet, ruskeet tai siniset silmät. Mulla on punanen tukka ja miehellä vaalee, mut syntyessä molemmilla oli kunnon peikkopehko. Mulla oli punanen ja kihara, miehellä pikimusta ja piikkisuora. Tukka siis voi olla mitä vaan, mutta todennäkösesti sitä on paljon. Iho tulee oleen ihan vitivalkonen, kumpikaan meistä ei rusketu...

( . )Sairaalareisu tuli tehtyä. Kotiin pääsin, erittäin runsasta vuodelepoo suositeltiin ja uudelleen alkavissa säännöllisissä suppareissa käskettiin soitella. Jos oisin asunu kauempana tai mulla ois ollu lapsia, ois mut otettu osastolle vuodelepoon. Käyrillä oli useita pieniä supistuksia 5 minuutin välein. Mua nauratti kun kätilö sano että on tossa nyt jotain pieniä supistuksia, joihin kyllä sikiökin sykkeillä hyvin reagoi. No ne oli tosi pieniä, vähä tuntu mahassa, ei tuntunu selkään tai tonne peräsuolen etupuolelle lainkaan. Sanoinkin kätilölle etten tällästen takia lähtis mihinkää, näitä on ollu jo 2 kuukautta. Ne joiden takia lähdin, herätti mut unesta ja oli Paljon voimakkaampia. Synnärillä oli tuttu gyne töissä. Kohdunsuu oli ulkoo vähän auki ja vähän pehmee, 10 päivää sitten vielä ihan kiinni ja kiintee. Labrat ok, ultralla kohdunsuu sisältä kii ja 30mm pitkä (marraskuussa 38mm). Käskivät vaan olla ja levätä ja herkästi ottaa yhteyttä. Todennäkösesti samaa tulee jatkuun loppuun asti... Mut tolla reissulla huomasin että mä nään mun varpaat taas! Niitä ja lakattuja kynsiä olikin jo ikävä, mutta mihin mun maha on muka voinu hävitä?! Kun kokonaan saan mahan pois, aion syödä valkohomejuustoo, lasillisen portviiniä, suklaata, maapähkinähilloleivän ja vietellä mieheni, jos vielä syömisen jälkeen pääsen liikkumaan. :)

Päiväunille raahautuva
Pilleriina ja Bibi 32+4 (2750g :O)
 
Arghhhhh!!! Pakko tulla tänne kirjottelemaan omia juttuja kun niin raivostuttaa. Joo elikäs meidän nykyisestä asunnosta löydettiin tänään melkoinen kosteusvauria (=hometta?). Koira oireillut jonkin aikaa ja itselläkin ollut nenän kutiamista siitä asti kun tänne muutettiin. No asiahan on meidän kannalta siinnä mielessä hyvällä mallilla että ollaan muuttamassa ensikuun lopussa pois mutta nyt huolettaa ettei esikoiselle ole aiheutunut tästä mitään. Tänne viellä oli huoltofirman mukaan tehty kosteusmittaus juuri ennen kuin muutettiin sisään 1,5v sitten ja paskanmarjat ole mitään tehty!! No pitääköhän tälläsissä tapauksissa lähteä hakemaan jotain korvauksia vai mitä tietääkö joku??

Viellä tuosta verotuksesta sen verran että palkkatulo ja etuus(tulot) niinkuin kaikki mamma/hoitovapaa rahat on veroitetaan eri tyylilllä. Eli siis vaikka saan tuon minimin 660e/kk niin siitä siitä tosiaankin viedään viellä 140€/kk veroja ja vaikka näin asia ei menisi jos teinaisin tuon verran kuukaudessa niin etuuksien kohdalla valitettavasti kyllä. Viimevuodelta taitaa tulla muutama sentti palautuksina että jos pienentää veroprosenttia niin valtio kyllä perii ne sitten takaisin ja äkkiä siitä muodostuu suurehkokin summa. Tosin en ole kelassa töissä että kannattaa jokaisen itse ottaa sieltä selville ja ratkaisuthan kaikki tekevät itse näissä asioissa.. On kyllä raivostuttavaa että tuosta pienimmästäkin summasta peritään "niin paljon" pois vaikka monille maksetaan paaaaaljon suurempia rahoja. Noh ei auta valittaminen parempihan sekin on kuin se että monessa maassa ei ollenkaan käsitetä edes sanaa äitiysraha.

Anteeksi tuo asuntoraivous täällä :headwall:
 
JennyAdelinalle Kovasti tsemppiä ja jaksamista!

Täällä kanssa neuvolakäynti takana!

RV 31+2
Paino -50g/vko, tässähän hoikistuu ihan silmissä! ;)
Turvotus +
Pissassa valkuainen heikko +
Paineet 68/122
Hb 122, eli syöty rauta tehoaa ja hyvin.
sf-mitta 31 ja senkin kanssa päästiin pilvistä yläkäyrälle! :D
RT
syke 135-145 ja liikkeet ++

Mun sokerivihkoa selaili ja tuumi että jotain niillekin tarvii tehdä... :D Meinasi myös että insuliinia varmaan koitetaan kun eivät kerran ruokavaliollakaan alhaalla pysy.... Mutta ei muutoin kummempia... torstaina poli ja jos ei siellä kummempia niin seuraava neuvola sitten taas parin viikon päästä.

Nyt herättämään sohvalta nukahtanut pikkupoika ja sitten kouluun! =)

Liro ja papunen 31+2
 
Nii eli ennemmin annan olla ton 20% kuin maksan mätkyjä.
Harmittaa vaan että ne työt mitä teen mammalomalla menee myös tolla samalla 20% :p
Aikasemmin tein kahdentyön hommat könttisumma periaatteella,eli molemmista sama veroprosentti.Eikä niin että kakkostyöstä menisi joku ihan älytön veroprosentti.
 
GCS mun neuvola oli 8.15... luultavasti en oo se joksi luulet... mulla on vaan yks heppa ja se on mun kaverin luona Laihialla. Sillä kyllä kaverin kaverit ratsastaa sillon tällön... Toiveissa olis,et saatais tänne tehtyä talli ja saisin mun mammanmussukan kotiin :)

Takan lämmitys sit meni puihin. nukuin 4 tunnin päikkärit ja todennäköisesti ei sit ens yönä tuu unta silmään :stick:
 
mamskeli eikö kumminkin etuuksiin ja työtuloihin saa erilliset verokortit kun ne on erinalailla verotettavia tuloja? Minulla on ystävä joka on äitiyslomalla tehnyt melkein kaikki sunnuntait töitä jolloin se ei siis vaikuta mammarahaan ja hänellä on muistaakseni veroprosentti siinä ollut melkein mitätön? Kannattaa kysyä asiasta en nimittäin tiedä tästä itse juurikaan..
 
Viimeksi muokattu:
Mä makselin aikoinaan esikon jälkeen reilut 500 euron mätkyt, kun eivät silloin kelassa viitsineet mitään vihjaista, että verotus noissa menee eritavalla :kieh: kyllä pikkasen vi****i!! eli suosittelen lämpimästi pitämään sen veroprosentin siinä 20, ellei tosiaan halua niitä mätkyjä maksella.

Tänään taas kävin naistenklinikalla. Käyrässä makoiltiin reilu tunti, katottiin pissa ja paineet. Kaikki ihan ok ja perjantaina sit taas seuraavan kerran. Sain kotiin mukaan noita pissastixejä, niin voin itekin seurailla jos on tarvetta. Käyrillä makoiltiin taas kauan kun oli jälleen melko tasaista. Mutta kyllä lääkäri sen kelpuutti, eli ei kai tässä mitään hätää ole : /

JennyA:lle tsemppi ja voimia kovasti! Eihän se sairaalassa makoilu kivaa ole, mutta varmasti teidän molempien parhaaksi just nyt. Koita jaksaa :hug:

Jatkan myöhemmin... pitäis kauppaan raahautua...

~ miraci ja pikkumies rv 33+4 ~
 
Verokortin tiimoilta kannattaa asioita verotoimistossa.
Itse hankin kaksi erillistä, etuuksille ja työssäololle. Samoiten teki siskoni. Hän sai vielä 15% verotuksen etuuksille asuntolainojenvuoksi, itse ihmettelin kovasti miten voi olla mahdollista, mutta verotoimisto hänelle laski tuon vero%, kuten myös mulle 20% kaikille tuloille.

mammavaatteet
rv 12 ostin kahdet housut H&M kokoa 48 ja niillä menen loppuun asti. Tiukkaa jo tekee, mut kun ei isojen tyttöjen kokoja oikein ole. kotona usein sukkahousut ja tunika päällä.

Itselle ostaminen jonkin verran on tullut itseäkin hemmoteltavan. ulkoiluvatteita sun muita, mut kantavat sitten ensitalven lumileikeissäkin.

Isyysloma Meillä pidetään heti kaikki ja mies rakentaa, jos vaikka pääsis juhannukseksi uuteen kotiin.

vauvanliikeet tuntuvat enemmän ja useemmin. ei niinkään potkuja mutta pyörimistä ja möyrimistä.

Pupuilu vähäistä, vaikka haluja löytyy. Ajanpuute ja väsymys suurimmat esteet.

Lehdet vauva, 7 päivää, matkaopas, body, rumba, saundi, pitäjän surkee ja ammattilehdet

Kesällä matkalle Kovatsi olisi hinkua lähteä, mutta ei rahat kyllä salli. No mökkeillään senkin edestä. Mökillä tosin alkeelliset olot. Rakastan matkustelua. Harrastamme kohteita jossa pääsee näkeen ja kokeen uutta. Lomamme aina olleet aktiivista liikkumista ja kulttuuriin tutustumista.

äippälaatikko Otan käyttöön, mutten varma teeenkö olehuoneeseen kakkossängyn vai nukkuuko vallan siinä. Pehmusteet sain miehen siskolta joka itse tehnyt ne aikoinaan omille lapsille.
Olen myös nähnyt ihan tavallisella pinnasängynsuojalla pehmustettavan.

mielikuva Pullea poskinen ja mahainen. Toivon tummaa hiusta ja paljon. Mut pääasia että kaikki menisi hyvin.

mahan jälkeen suklaata, suklaata ja suklaata. sitten jäätelöä ja kaikkia muita kiellettyjä herkkuja. Ei kuukauteen maitorahkaa tai rae-juustoa!!!!!
Omaa rauhaa perheen kanssa

(( . )) itse en koe että mahani on kovinkaan iso, vaikka kasvanut onkin. Liikkuminen hankalaa vain toppavaatteissa ja yöllä kääntyily, kun paikat jumittaa.
Sokerit täällä pysynyt tiukasti kurissa ja perjantaina taas TAYSiin näytille.
Verenpaine ihanteellinen ja paino tippunut 5 kg ja ulkonäköön pakko olla erittäin tyytyväinen.

Ensi viikolla alkaakin virallisesti äitiysloma!!! ihanaa. aika täällä käy pitkäksi yksin kotona, kun mies joko töissä tai raksalla. Raksalla tällä hetkellä olen enemmän tiellä kuin hyödyksi.

Itse kuulun kans niihin, jotka ei halua olla 24/ 7 yhdessä, mut ei tämä 20/7 erossakaan kivaa ole. Töissä ollessa nautimme kumpikin mun vuorotyöstä toinen sai omaa aikaa aamulla toinen illalla.

Vauvan tavarat on kaikki, nyt pitäs vaan järjestellä paikoilleen.itseltä puuttuu imetysliivit.

Nyt mies huutelee syömään

Sane & toivo rv 33+4
 
Tuosta verotuksesta on pakko kommentoida... Mä sain edellisestä äitiyslomasta 400€ mätkyjä. Olin sen vuoden osittain opintotuella,sairaspäivärahalla ja sit äippälomalla.

Normaalisti mulla menee veroja 15,5% eikä oo mätkyjä tullu. Hieman oudolta tuntuu, et kun saat äippärahaa niin sit otetaan enemmän. Mut kysyin sitä verotoimistosta ja sanoivat että tuo 20% ei riitä tällä seudulla missä kunnallisvero on yli 20...

-JennyA-
 
Me käytiin ostoksilla, tuon siipan kanssa se ei vaan ole niin kivaa.
Mutta ostin itselleni 2kg käsipainot, jos niillä saisi alleja vähän pienennettyä.
Samoin ostin itselleni paitoja 46/48 ja 50/52 kokoa. Nyt kaikki kauhistelee että on se iso täti, mutta noi paidat ovat mulle ensi kesänä ja toiset sitten syksyllä sopivia, pakko olla.

Oli stockan outletissa -60% joten hintaa jäi vaan vähän yli 3€ /paita.
 
Nyt kun oon ollut vuoden 2006 lopusta äitiyslomalla tai kotihoidontuella, oon nostanu mun veroprossan suoraan 21,5 tai 22 niinku nyt. Kivempi saada muutama kymppi ees takas ku maksella penniäkään mätkyjä...

Äippävaatteet: yhet housut oon ostanu ja collegepaidan ja harmaan topin henkalta. On mul jotai vanhoja äitiysvaatteita kellaris säilytykses mut ne ei kyl nappaa, tyyli on sen verran muuttunu täs parin vuoden aikana.

Neljä vuotta sitten musta tuli ekan kerran äiti :heart:

t. Peppi ja alien 34+5
 
:mad: Alkuraskauden oireita alkanut tulla esille, pahaa oloa, jalat kipeät! ! ! ! ! Tänään töissä alavatsassa oli paineen tunnetta, mistä sellainenkin voisi johtua?
Iltaisin tuntuu, että ei henkeä saa. Yöllä sängyssä kääntyminen on yhtä helvettiä, alapää sattuu kiitettävän paljon. Mä en jaksa enää! ! ! ! ! !

Se oli tämmöinen vuodatus.
 
voi Miirunen :hug: kaikelle löytyy selitys.
paha olo : kohtu painaa mahalaukkua->syö vähä kerrallaan usein
kipeät jalat : painon nousu->aina kun mahdollista,nosta jalat ylös tai käytä tukisukkia
paineen tuntu : taitaa vauvan pää välilla painaa siel alhaalla
hengen ahdistus : kohtu/vauva painaa ja keuhkot ei saa kunnolla verta->makaa puoli-istuvassa asennossa tai kyljellään
alapään kipu : lantion liitosten löystyminen
noihin muihin ny ei sit oikein multa apuja löydy. kuuluu raskauteen.
luulen,et meiltä kaikilta läytyy samat vaivat ;)
 
:mad: Alkuraskauden oireita alkanut tulla esille, pahaa oloa, jalat kipeät! ! ! ! ! Tänään töissä alavatsassa oli paineen tunnetta, mistä sellainenkin voisi johtua?
Iltaisin tuntuu, että ei henkeä saa. Yöllä sängyssä kääntyminen on yhtä helvettiä, alapää sattuu kiitettävän paljon. Mä en jaksa enää! ! ! ! ! !

Se oli tämmöinen vuodatus.
:hug:
En mäkään meinaisi jaksaa. Mutta mehän ollaan naisia eikä tehty paperista. Me kestetään melkein mitä vaan tällä naisten sisulla!! Toivon että ensi yö ja huominen päivä olisi sulle edes vähän helpompia.
Pian saat oman vauvan syliin. :heart:
 
Kiitoksia. =)

Syömisestä: syön kyllä, mutta huomannut ruokahalun vähentyneen.
Kyllähän nämä kestää, alkaa vaan ottamaan päähän.

Kusihousunen olen myös minä välillä. Aivastus, yskähdys, pari kertaa ulkona kaatunut niin jälki on kosteaa. Hävettävää, mutta onneksi ei kestä ikuisuutta.

Olisikohan jotain testiä, missä miehet voisivat koittaa olevansa raskaana. Veikkaisin, etteivät suoriutuisi hommasta läpi edes. :LOL:
 
onpas taas kireitä pinnoja.....

mä en valitettavasti löydä mitään mistä valittaisin... ei tässä monta viikkoa jäljellä ole:heart: tiinellin kans jälleen samoilla linjoilla.....

mä lisäksi oon sen verran helposti uusiin ihmisiin tutustuva, että juttuseurasta ei kyllä ole pulaa :D maha on iso ja painava, mutta enhän olis raskaana jos ei mitään tuntoja oliskaan :) vauva möyrii ja liikkuu hitaita kääntyilyjä mutta säännöllinen rytmi on tallella.

yöunet oli mitä oli, nukuin sitten päiväunet... liitoskivut: ei VIELÄKÄÄN mitään... lienen jo niin väljä tapaus :LOL: on meinaan molemmista ollut varsinaiset kivut....no, parempi kyllä näin...

kävin taas uimassa, ja voin kyllä suositella kaikille!!! vesi on niin pehmeä elementti, et ihan kokonaan unohtuu mahan paino... supistuksia tuli vain yksi, eli huomattavasti paremmin menee uiden kun mitenkään muuten liikkuen.... saunassa ihana rentoutua ja nauttia rauhasta.... iltaan antoikin hurjasti energiaa, ja oon kyllä vallan hyvän tuulinen ollut.
Ja todennutkin että jos ei käy ulkoilmassa eikä liiku niin mun nuppi ainaki alkaa kiristellä :D eli näin kun vaan touhottaa ympäri ämpäri niin kaikilla on mukavampaa, ja mulla ja vauvalla ennen kaikkea tietenkin :)

jennyadelinalle toi on kyllä varmasti ärsyttävää, mutta vauvalle on tietenkin kaikista paras ettei syntyisi ihan vielä.... ettei ne kivut sitten johtuis mistään et joku hermo on puristuksissa?? tosi kurjaa.... lääkärit tekee parhaansa ja varmasti ensiijaisesti ajatteleevat vielä syntymätöntä vauvaa, jonka keuhkot vielä hetken saisi vahvistua :heart:

äippälaatikko meni lelujen varastointi-laatikoksi :) pinnasänkyyn vauva menee heti kotiin päästyään, tosin aion peitoilla pienentää tilaa hiukan että on toisella sellanen mukavan ahdas pesäkolo alkuun :)

pilleriina lakattuja varpaankynsiä täälläkin haikaillaan :) kyllä sekin aika koittaa vielä :)

yleis-tsempitys kaikille tuskailijoille!!!! älkää tässä vaiheessa turhautuko niin valtavasti :heart: miettikää miten pitkälle on jo päästy, vauvan syntymä lähempänä kuin kertaakaan ennen tätä :) vaivoja on, ja ne ei ole kivoja, äidiksi tuleminen vaan vaatii tämän kaiken.... loppujen lopuksi se kaikki mitä nyt joutuu kestämään vain siksi, että saa vauvan, on hyivn pieni aika siihen nähden kuinka pitkän aikaa siitä lapsesta saa sitten iloita :heart: tiedän että tämä positiivisuus ei monia auta yhtään, mutta mä olen aina koittanut tsempata kaikessa kaikkia sen mitä vain suinkin voin :) meilä on edessä se kaikista parhain palkinto, mitä ikinä voikaan kuvitella.... pieni hinta on kärsiä siitä tällä hetkellä.... ja uskon, että kun vain kaikkensa koittaa pitääkseen mielen positiivisena ja rauhallisena, siitä on enemmän hyötyä kuin jatkuvasta asioiden murehtimisesta ynnä muusta... Toivon kaikille makoisia unia niissä puitteissa, kuin se jokaiselle on mahdollista... itse vuoraan neljä tyynyä pään alle, koska närästää.... mutta ainakin pääsen sänkyyn :D ja jalkojen väliin pari tyynyä että on hyvä asento kaikin puolin. ja voinen odottaa jälleen valvovani yöllä... mut mitä sen väliä.... lopputuloksena tästä kaikesta on VAUVAMME, jonka kanssa alkaa toisenlainen arki, ja mitä se pitääkään sisällään... ties kuinka monet yöheräilyt ja kävelemiset huoneessa edes takaisin itkevä nyytti sylissä... odottaen että toinen rauhoittuisi jo.... tai jotain vastaavaa...
nukkukaa hyvin, ja ne joita ei nukuta, niin ajatelkaa mukavia asioita, niin stressi ei pääse liiaksi vaivaamaan :wave:


flower again ja rakkauspakkaus ... haluaisi että kaikilla olisi asiat hyvin, ja kaikki saisi nauttia odotuksen jännittävistä viimeisistä viikoista :hug:
 
Ihanaa kun yskäistessä tulee kusi housuun :mad:
Voi näitä raskauden monia iloja! :D

Kaikenmaailman vaivoja liitoskivuista jalkasärkyyn ja supistuksiin löytyy täältäkin, mutta oon vaan niin iloinen, että tämä raskaus on edennyt jo näin pitkälle ja mulla on jopa mahdollisuus saada täysiaikainen vauva! :heart: Esikoisen odotus päättyi niin dramaattisesti ja nopeasti, että olen tosi kiitollinen kun nyt on mennyt näin :)
Mutta joo, tänään on taas supistellut ja kauppareissulla nojailin kärryyn kuin mikäkin vanha mummo rollaattoriinsa :LOL: Ja nää alapääkivut, mitälie liitoskipuja mut ai että tekee kipeetä!

Kaikista vaivoista ja kivuista huolimatta yritetään nyt (edes vähän) nauttia näistä viimeisistä viikoista =) Mulle tämä saattaa olla viimeinen raskaus, joten haluan nyt nauttia tästä masusta täysillä :heart:

~ miraci ja pikku-ukko rv 33+4 ~
 
dindei oisko ideaa soittaa isännöitsijälle..??? onneksi pääsette pois tuosta kämpästä...toivon ettei ole aiheuttanut mitään vakavia... useinhan home kyllä aiheuttaa juuri tukkoisuutta tms. hengitys-tie- oireita tai miten sen sanoisi.. aika outoa sinänsä, eikös tää teidän talo ole suht uusikin? kaikki varmasti järjestyy, ja onni että selvisi edes tässä vaiheessa :hug:
 
Nytpähän on tekstiä kertynyt paljon...

Mullapa iski toissayönä klo 3 vatsatauti ja menikin sit seuraavat 12tuntia vessanpöntöllä istuen ämpäri sylissä. Eipä oo vatsatauti ennen ollut noin rajuna mulla, saatika ottanut näin koville. Onneks tänään en oo oksentanut iltapäivän jälkeen ja mustikkakeittokin pysyy jo sisällä! =) Tää oli kyllä sen verran voimia vievä kokemus, että toivottavasti ei monet joudu kokemaan...

Tsemppiä kaikille täältäkin, ei oo enään kun pikkunen odotus ja sit saakin oman vauvan syliin ! :heart:
 

Yhteistyössä