Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

ANTEEKSI GCS mut totaalisesti repesin sun kirjotukselle!!!

mä oikeesti nautin raskaana olosta. kipuja ja vaivoja tosi vähä (repäisykivut ja liitoskivut)
närästyski pysyy pois,ku osaan välttää niitä ruokia,mitkä aiheuttaa.

just tänään mieheltä kyselin sen tuntoja (tää oli siis sille ensimmäinen lapsi) kuulemma jo malttamattomana oottaa vauvan syntymää :heart: ja vähä jännittääki (synnytys luultavasti)
äkkiä tämä loppuaikaki menee. kohta on nyytti sylissä :heart:

*muoks*
lisään viel sen et mulla ei vielä ainakaan *koputtaa puuta* oon kusi ruikunnu pitkin kinttuja. sillon flunnssas oli jo lähellä ko sai yskiä keuhkoja pihalle...
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen kahtenä yönä herännyt ja olen huomannut että lakana o ihan vähän kostea. Ei siis ole mitenkään kunnolla lorissut, mutta kohta pitää varmaan laittaa muovi tonne lakanan alle :ashamed:
Neuvolassa sanottiin että en ole ainoa jolle näin o käynyt, mutta kyllä hävettää. Piti siippaa varoittaa että ei ihmettele jos käy joku yö tosi hassusti :ashamed:

Silvia ja viliANNA 33 :heart:
 
Jaksamista teille keillä on vaikeaa! :heart: Pian odotus loppuu! :)

Saanen olla kiitollinen ettei mulla ole tän pahempia vaivoja. Ei liitoskipuja eikä sellasia. Kyllähän tuo selkä ja reidet kipeytyy kun liikkeessä on mutta menee hyvin levolla ohi, ei läheskään niin pahoja kun teidän joidenkin kivut : /

Mun on jo jonkun aikaa pitänyt kysyä mut oon unohtanut, että onko teillä karvojen kasvussa mitään omituista? En mä muista karvoistani osaa sanoa, mutta oon ajanut säärikarvat viimeks ennen joulua eikä ne ole kasvaneet takaisin :O Normaalisti tulee sänki heti parissa päivässä. Nyt ei mitään. Omituista, johtunee jostain hormoneista!? Mut en todellakaan valita :LOL:

Kuset ei oo täällä tulleet ainakaan vielä housuun, mutta pari kertaa on kyllä lähellä ollut jos vauva on potkaissut virtsarakkoon.

Tänään tuli Kelalta asumistukipäätös :) Ihanaa kun alkaa olla nuo rahakuviot jotenkin selvillä.

Niin ja verenpainetta oon mitannut, tänään ollut hyvät lukemat, viimeks 116/65 :)

Voisin mä ähkystä oikeastaan mainita.. Kyllä se on kumma jos syö vähänkin enemmän niin saa kärsiä seurauksia. Tuntuu että maha paisuu niin että se vetää kyljet ja selänkin ihan "tiukille" eikä mitenkään päin voi olla. Tiiän että pitäs välttää ylensyömistä mutta mummulla oli vaan tänään niin hyvät ruuat että otin lisääkin :ashamed:

LD + Pikkunen 32+1
 
Masun jälkeen aion syödä karkkia, varsinkin suklaata ja homejuustoa! NAMNAM. Ruisleipä, graavilohta,homejuustoa ja juustoa! SIINÄPÄ VASTA TERVEELLINEN JA MAITTAVA RUOKA! Ja sitte mennä heti ensimmäiselle zumba tunnille! Niin ja mennä vessaan hitaammalla tahdilla:D Ja saada kunnolla oltua, ettei tee kipeetä.

Raskaus voisi olla ohi jo. Unettomuutta, raskausarpia, alaselkäsärkyjä, supistuksia, suonenvetoja ja närästystä niistä on minun raskaus tehty, vaikkakin kolmas raskaus menossa. Mutta kuitenkin lopuksi saadaan itse palkinto. Ja minullekkin luultavammin viimeinen lapsi

Äitiysvaatteita muutamia paitoja, tuubeja,housuja ja takki.

Loma olisi alkanut tänään, mutta teenpä vielä omasta tahdosta huomisen, perjantain ja sunnuntain:D

Olo tänään ollut poikkeuksellisen hyvä:popcorn: Vähän vaa jomottanut mutta ei paljoa ja ''tyttönen'' tansii hienosti mahassa:)

Voishan lähteä pehkuihin! Ku lapset nukkuu ja mies on töissä

Saara ja ihana-Alma 35+0
 
LD mulla on täysin sama noiden karvojen kanssa. Normaalisti sänki tulee heti nyt taas ei. Esikoista odottaessa ei kyllä ollut samaa riemua päinvastoin samoin silloin mahaani kasvoi turkis johon mies aina vitsaili ostavansa joululahjaksi vahaa jos eivät synnytyksen jälkeen poistu :LOL: Hävisivät kuitenkin meidän molempien iloksi ..

flower isännöitsijän kautta nämä mittaajat tulivatkin kun miehen tuttu teki jo aiemmin kosteusmittausta meille ja sanoi että kosteutta löytyy nyt kunnon laitteilla tutkittiin ja oli kuulemma niin paha että koko kylpyhuone puretaan (onneksi me ehditään muuttamaan alta). Niin ja tosiaan tämä talo on rakennettu v-99 että luulisi ettei näin uudessa asunnossa olisi hometta. Kyllä ottaa päähän että maksettu hirmusta vuokraa ja sitten jos tää onkin aiheuttanut astman tynkää tai jotain pojalle .. :headwall:
Tästä oppineena en kyllä ikinä tule ostamaan asuntoa en uudehkoa enkä vanhaa jos ei ole kosteusmittausta tehty. Onneksi tämä kuitenkin vuokra-asunto ja ensikuussa muutto upouuteen taloon.

Täälläkin totaalista kypsymistä tähän raskaana oloon mutta niinkuin flower kauniisti kiteytti KYLLÄ SE ON JOKA KÄRSIMYKSEN ARVOISTA..:heart: niin ja paljoa ei ole jäljellä enään kenelläkään. :flower:
 
Nukkumaan pitäs lähtä. Kauhee möyriminen taas mahassa et saa nähdä tuleeko siitä mitään. Yritin jo tos 21 tienoolla kerran mut ei siitä mitään tullu. Ajatus siitä et tämä on kohta ohi auttaa jaksamaan. Vaikka välil tuntuu et aikaa on vielä kauheesti.. Maaliskuu.. mut ei se viikkoinakaan ole paljon mitään. Varsinkaa ku mullaki on alkukuukaudesta laskettu, ja raskausdiabeteksen tiimoilta eivät sitä kovin pitkälle yli anna mennä. Selvitin senkin neuvolasta. toisinsanoen vielä 6 viikonloppua. (minusta on kivaa laskee viikonloppuina kuluvaa aikaa.)

Tänään oon ollut niin reipas että huomenna on löhöpäivä. Tänään pesin saunan, linkosin pihamaan, meil on aika pitkä ajotie. Pyykkäsinki kolme koneellista.. Ja uni ei tule. On se kumma :)

SuzZ + masukki 33+4
 
Olipas paljon lukemista viikonlopun jälkeen :)

Jennylle kovasti jaksamisia :hug:

En enää muista mitä piti kommentoida. Oltiin viikonloppu lomailemassa perheen kesken. Reissun jaksoin yllättävän hyvin, mutta sen jälkeen olenkin nukkunut nämä kaksi päivää. Ihan mieletön turvotus oli myös sunnuntai iltana kun söin ja join mitä sattuu koko viikonlopun, eikä tullut paljoa levättyä.

Enää kuukausi LA:n, jaiks! Nyt alkaa kyllä jo jännittää. Pitäs kai alkaa katsoon ainakin vauvan kotiutumisvaatteet valmiiksi kun en usko miehen siihen kykenevän. Pinniskin on vielä kokoamatta.

Lomaa kohta viikko takana. Täytyy tällä viikolla soitella kelaan et pitääkö tässä töihin lähteä vai myönnetäänkö mulle äitiyslomaa :LOL:

Äippälaatikkoon minäkin haluaisin alkuun nukuttaa. Pitää kysyä anopilta ompelisiko siihen jonkin reunuksen. Esikoinen nukkui kehdossa alkuun, mutta nyt en taida uskaltaa siinä pitää kun tuo 2,5 vuotias on aika touhukas :)

Olo on tosiaan kömpelö ja selkä on ruvennut vaivaamaan, mutta aika vähäiset ovat vaivat vielä. Varpaiden kynsienleikkaus alkaa olemaan mahdotonta. Yleisesti olen kypsä tähän jättiläisolotilaan, mutta kestän kyllä loppuun asti :)

Huomenna neuvola ja perjantaina lääkäri. Mukavaa saada vauvasta painoarvio ja muutenkin nähdä onko siellä kaikki ennallaan. Multa otetaan huomenna emättimestä streptokokkinäyte, onko muilta otettu?

Peppioliina rv 35+5
 
:LOL: Mulla on kolmas raskaus enkä ole edes tiennyt että kuset voi tulla housuun, kiva kiva... Koskahan mulla alkaa sellainen lisävaiva? :D

Karvojen kasvu mulla ei kans säärikarvat kasva niin nopeaa. Mutta se on erilaista raskaudessa ettei hiuksetkaan oikein kasva. Poikien aikana on hiuksetkin ollut tosi hyvässä kunnossa ja kasvanu nopeaa. Jotkut sanoo että tytövauva vie äitinsä hehkun jo vatsassa ollessaan. Minä nimittäin näytän yleisestikin kauhealta... Iho on huonossa kunnossa yms.

LD tuosta juomaan lähtemisestä kyllä multakin yksi minun parhaista ystävistä kyselee että koska lähtisin hänen kanssaan sitten synnytyksen jälkeen kaupungille humppaamaan. "Juominen" tai "ryyppääminen" on mun kahdalla oikeastaan väärä termi, kun ei se baareilu ole enää niin humalahakuista. Enkä poissulje sitä että kesällä voisin käväistä kavereideni kanssa vaikka terassilla jos mies hoitaa vauvaa.

Eilen täällä oli ihana keväinen sää ja täysi auringonpaiste, ai että kun mä nautin ja oltiin paljon pihalla. Kyllä se kevät sieltä tulee.

tiinelli POKS 32 :heart:
 
voi kiva mikä pakkanen taas .... hupsiis :)

kuten arvelin, nukuin huonosti, 24-04 välisen ajan ihan hyvin mut muuten meni valvoskellen... uskomatonta mihin uni voikaan kadota :D kahvia vaan naamariin niin jopas se tämäkin aamu lähtee käyntiin ....

kesäksi ei mitään baarireissuja vielä taida tulla, muutenkin huonoja ollaan BAARIIN menemään, ennemmin nautiskellaan himassa. mut terassille kyllä varmasti tulee mentyä, on ehkä kerran päästävä ihan vaan istuksimaan ja kattelemaan ihmisiä.
Joillekin se on kauhistus jos ei kiinnosta lähteä enää mutta älä LD huoli, kyllä kaveritkin tottuu siihen että vauva saa sun ehdottoman huomion, eikä kaikki entinen sillä samalla tavalla ehkä kiinnostakaan :)

apua häät lähestyy ja vaikka mitä vielä tekemättä :D no, säilyypä jännitys :D kuka sanoikaan inhoavansa et asiat jää viime tinkaan.... oi sehän olin minä :D vaan rahat on niin kelalla niin kelalla, et ei oo voinu oikein tehdä mitään investointeja ennenkun tietää mitä tulee ja millon.... tosi kiva...no, syy se on tuokin ;)

univajeisena mä muuten olen sitten entistä sekavampi, nauran hysteerisenä ja oon ihan mahdoton :D mies kyllä saa hyvät naurut taas tälle päivälle :D apua, ihmisten ilmoillekin on pakko lähteä joten kiva säätö-päivä edessä :D sama se, illasta pääsen valkkaamaan kaverin vauvalta jääneitä juttuja mitä aikoo heittää pois ,jippii :)

flower again ja aivan valtavan väsynyt mutta valtavan onnellinen ja hyvän tuulinen :wave: niin, ja kooltaan myös valtava :D

nii ja tänään paukkuu pakkasen lisäks myös viikot, tänään jo 34+0 wuppi-duppi-duu :D
 
Huomenta!

Säärikarvat ei kasva täälläkään... Mahassa sen sijaan on enemmän kuin tarpeeksi haituvaa :p

Varpaankynnet just lakkasin... Olihan se operaatio juu. Ihana olo tuli kuitenkin kun sai tehdä jalkakylvyn ja uusia olemusta niistä jaloistakin. Kynnet muutenkin on nyt itse kasvaneet tosi reippaasti, mikä normiaikaan ei mulla onnistu vaan rakennekynnet on ainoa vaihtoeho. Itseasiassa lahjakortti odottaakin jo hyllyllä eli niin pian kuin suinkin keväällä kynnet kehiin =).

Mahan jälkeen... Lenkkiä, zumbaa ja punttia. Olo pöhöttyneenä valaana alkaa riittää. Aion myös käyttää KOKO kesän korkkareita ihan vaan siksi, että nyt on joutunut enimmäkseen kävelemään matalilla, turvallisilla ja rennoilla kengillä. (->Todennäköisesti vetelen crocseilla koko kesän pitkin pihaa esikon perässä mutta aina saa haaveilla...) Niin ja sitten aurajuustoa paljaaltaan NAM :D Alkoholia en pahemmin käytä niin mitään olutta tai siideriä ei tee mieli vetästä mutta ehkä lasi punkkua tai kaks.

Joku kirjoitti meikkauksesta Make Up Storella niin suosittelen! Häämeikki maksoi 120e mutta sillä sai siis 120e tuotteita. Tuo siis sisälsi koemeikin ja häämeikin. Käytän muutenkin heidän tuotteita niin oli musta tosi hyvä vaihtoehto. Tosin onhan se niin ettei sillä 60e paljoa mitään saa. Jos vaikka ajattelee et ostaa saman huulipunan/kiillon ja rajauksen joka tulee meikkiin niin siinähän se onkin. Kuitenkin päivän aikana saa sitä meikkiä korjailla. Suosittelen kyllä ottamaan koemeikin myös... Ei ne kaikki meikkaajatkaan ole ihan samalla aaltopituudella asiakkaan kanssa ja koulutus ei musta takaa tasaista ammattiataitoa (koskee myös muita aloja siis)!

Hoppupäivä tiedossa. Mies menee ottamaan kuvia mahkaansa ja me lähdetään kavereille luuhaamaan. Onneksi tuli kerrankin nukuttua hyvin!!! Ihme kyllä kun ottaa huomioon edelliset yöt... Ehkä se appelsiinimehun tankkaus illalla oli hyödyksi enkä herännyt kertaakaan fiilikseen et tukehdun kuivaan suuhun :LOL::LOL::LOL:
 
Heippa tytöt,

POKS POKS POKS 33+0

Täällä kanssa huomattu et jos pisuhätä yllättää niin on pakko päästä HETI vessaan. Ei kertakaikkiaan pysty kauaa pidättämään. Ikävä vaiva joka on nyt toisessa raskaudessa voimakkaampi, ekassa ei ollut tällaista vaivaa. Mutta toivotaan et synnytyksen jälkeen alkaisi pikkuhiljaa pidätyskykyä tulemaan takaisin :)

Neuvola takana ja kaikki hyvin. Ilmeisesti pikkuinen alkaa kääntymään rt tilaan. Hienoa!
Muutoin aika ok fiilis, huonetta vielä laitellaan pikkuhiljaa jotta saataisiin se muutaman viikon sisään kuntoon. Sitten saakin pieni tulla kun on tullakseen, me ollaan valmiita ottamaan vastaan!

A 33+0
 
Mä oon myös käynyt make up storella meikattavana joskus monia vuosia sitten, kun sai lahajkortin sinne ja voin kyllä lämpimästi suositella! :) Siinä saa ihan hyvin käsitystä siitä miten niitä meikkejä kannattaa laittaa yms. Ja ne meikit on hyviä ja laadukkaita. Mä oon aina tykännyt meikata ja laittautua ja tietyissä tuotteissa satsaan kyllä laatuun.

Maha-ajan jälkeen, mä vaan odotan, että pystyn liikkumaan normaalisti, siis ihan vaan vaikka kävelemään kunnolla! :D Ja maksalaatikkoa meinaan syödä enemmän :LOL: Ja ehkä sitä jossain vaiheessa myös vois yhden siiderin nautiskella kera (YHDEN) tupakin :ashamed:
Muuten oon kyllä syönyt suht normaalisti mitä muutenkin, et silleen mitään tiettyä ei oo ikävä.

Mäkin haluan lakatut varpaankynnet, mutta miten se muka onnistuu? :confused: Pitää varmaan pyytää miestä lakkaamaan :LOL: Käsiä olen hoitanut ja huoltanut ahkerasti; villannut, lakkaillut, öljyilly kynsinauhoja jne. Mutta varpaisiin en taida ylettyä.

Tänään pitää ottaakin ihan iisisti, kun eilen taas illalla supisteli niin paljon. Tuli kai touhuttua liikaa päivän aikana, mutta kun se on niiiin vaikeeta vaan olla :rolleyes:

~ miarci ja pikku-ukko rv 33+5 ~
 
Eilinen vierähti huonekaluja kasatessa ja villahousuja kutoessa. Niissä onkin sohvanpohjalle hommaa. Jostain syystä supistelut on nyt vähentyneet, eilenkään ei kertaakaan supistanut kipeästi (!). Ihanaa.. Tänään ja huomenna pitäisi järjestää tytön huone ja siinähän sitä urakkaa riittääkin. Kaikki ne "äiti - mä tarvitsen näitä" - roskat ja muu roina. Huoh. Mutta onhan se esikoisenkin huone oltaa hieno, kun pikkuvelikin sai uuden lipaston. :)

Mun jalat on kylvetetyt ja rasvatut ja varpaankynnet on leikattu ja lakattu.. Alan epäillä, olenko samoilla viikoilla kuin te muut lainkaan, kun ei mulla mitään suurempia ongelmia operaatiossa ollut.

Vaikka niitä kipuja ja krenkkoja alkaakin olla huomattavasti (ja niistä on kiva valittaa), on kuitenkin ihan ihanaa olla raskaana.. Tämä saattaa meillekin olla se viimeinen lapsi, jos ei kummempia yllätyksiä satu. Ja toki haluan nauttia raskaudesta niin kauan kuin sitä kestää. Vaan jos joku tulee sanomaan, että ne on helpompia niin kauan kuin ovat sisällä niin saa kyllä kuulla.. (esikoisen kohdalla piti paikkansa, tästä nykyisestä en olisi ollenkaan varma)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille, jaksamisia sitä tarvitseville ja tsempityksiä kipuileville ja muuten vaan oloonsa kyllästyneille. Kyllä tää tästä! :) :flower:
 
Viimeksi muokattu:
tiinelli tiesithän,et ratsastus pitää lantionpohjalihakset timmissä kunnossa :D siks sulla ei sen vaivan osalta oo ongelmia.

mullakaan ei kinttukarvat kasva!!! oon ihmetellykki sitä ittekseni,mut se onki ihan yleistä näköjään :O

masukki alko sit kunnon möyryämiset. pikku pylly heiluu puolelta toiselle pallean kohdalla :heart:
ihan mieli herkistyy,kun ajatteleeki pikkusta.

jaahas,vauvan tarina alko. jos keskittys siihen...

hauskaa pakkaspäivää kaikille mammoille!!!
 
Hui mikä pakkanen täälläkin:O

meikkauksesta Itse olen ammatiltani meikkaaja joten sen puolesta ei ole ongelmaa;) Ihan sivubisneksenä olen sitä tehnyt,valmistuin yksityisestä maskeerauskoulusta 2007. En sitten uskaltanut pistää firmaa pystyyn joten olen vain ´harrastelija´mielessä noita duuneja tehnyt.

kuset ei ole tullu yhessäkään raskaudessa housuun,välillä tuntuu kyllä että nyt posahtaa kun vauva potkii virtsarakkoon. Ja myös minun pitää heti pääästä vessaan kun tuntuu siltä,usein sieltä tulee vain pikkuliru vaikka on tuntunut siltä kuin rakko olis ääriään myöten täys:stick: Nää on näitä raskauden iloja :D

lakatut varpaankynnet just olen manaillut monta viikkoa että perkele kun sais vähän väriä kynsiin,vielä on syyskuisen jalkahoidon jämävärit vielä kynsissä mutta ei ne paljon ilahduta. Just eilen mietin että pyydän oikeasti miestä lakkaamaa,kyllä se onnistuu siltäkin :)

juomaan lähtemisestä mulla on viimevuosina vähentynyt halu mennä baariin todella paljon. Silloin kun esikoinen syntyi,juoksin siellä vähän liiankin tiheään:ashamed: Oltiin eksän kanssa eroomassa ja oli jotenkin ihan ihme vaihe päällä:ashamed: Sitten siitä kuitenkin rauhoituin ja ennen tätä raskautta kävin tyyliin kerran kahessa tai kolmessa kuukaudessa. Ja kyllä mä joka kerta olen vähintään huppelissa ollut:whistle: Nyt sitten tän odotuksen aikana on taas mielenkiinto nostanut päätään,en siis mitenkään voi kuvitella että innostuisin taas liikaa niinkuin esikoisen jälkeen mutta ennen raskautta mut sai melkein väkisin raahata sinne ja nyt on tullut mielenkiintoa ihan ´omasta takaa´. Se voi ehkä myös liittyä siihen että saa vartalonsa ja ´oikean´ulkonäkönsä takaisin,voi pukeutua seksikkäämmin ja naamakin näyttää paremmalta. Kuopuksen odotusaikana kävin pari kertaa kavereiden kanssa istumassa iltaa mutta nyt en vois kuvitellakaan meneväni kun olen tällanen laardikasa:ashamed: Mutta mä aion nyt panostaa imetykseen oikein täysillä,varsinkin kun saadaan tod.näköisesti täysiaikainen vauva,lähen sitten rilluttelemaan kun siltä tuntuu.

ON eilen oli neuvola ja kaikki ok. Terkka ihmetteli että miksi Naikkarilta on annettu uusi aika vasta kolmen viikon päähän kun aikaisemmin olen käynyt siellä joka toinen päivä vähintään ktg-käyrässä viikon 30 jälkeen. Toki aikaisemmat ovat olleet isoja mutta kyllä munkin mielestä on aika outoa seurantaa kun tää on kuitenkin jo kolmas raskaus ja näin loppusuoralla vauva voi ottaa koviakin kasvupyrähdyksiä. Mulla on viimeiset kaksi kertaa olleet Naikkarilla sairaalalääkäri joten sillä ilmeisesti osuttta asiaan,seuraavaksi onneksi erikoislääkäri.
Painoa oli tullut 600g vikkosa eli suht ok. Yhteensä on nyt tullut kai jotain 15kg,en muista paljon painoin alussa kun hävitin sen saamarin neuvolakortin:stick:
Sain kuitenkin ajan neuvolalääkärille ensi viikolle,kohdunsuun takia ja muutenkin, Aion pyytää reseptin Ventolinen-astmapiippuun,mulla oli se viimeksikin. Henkeä ahistaa niin perkuleesti että pakko ottaa apukeinot käyttöön.
Sf-mitta oli 30,5 mikä on keskikäyrällä. Pissat ja painett ok, Hb oli noussut 126!!!!!:confused: Se on korkein koko raskauden aikana:O Ihanaa että tuo karmea rautalitku rupeaa viimeinkin tehoamaan :)

Nyt käsi kramppaa,pakko nousta pukemaan ja lähteä kauppaan.

-Naurukohtaus ja Poikani 33+2
 
Jeah...

Nyt kyllä alkoi tehdä mieli lakata varpaankynnet. Se vois olla tämän päivän akrobaattinen projekti. Toisaalta oon kyllä saanut melko vaivattomasti leikata varpaankynnet ja huoltaa jalat, mitä nyt pieni ähinä ja puhina kuuluu. Aina kun lakkaan, niin vedän jotain tosi tosi tummaa/kirkasta/räikeää lakkaa varpureihin.. :p

Karvoituksesta... löytyy! :wave: kaikki kasvaa normitahtia, mutta mahalle on ilmestynyt joku ryijy! Esikoisesta oli sievä linea negra navasta pimpslooraan, nyt on taas miekkalisäkkeestä viiva napaan tummaa karvaa. Isäntää se jaksaa hauskuuttaa ja joskus itteäkin, varsinkin kun vetää mammabyysat pois jaloista ja karvat nousee sähköisyydestä pystyyn.. :D

( . )
Yöllä taas vähän taukattiin esikoisen vesirokkokutinan kans, mutta kaiken kaikkiaan ihan ok yö. Nyt vain mulla alkaa flunssa tulla pahemmin päälle.. Aamulla oli tosi limainen ja tukkoinen olo. Harmittaa, kun muutenkin pitää puuskuttaa kun kohtu painaa keuhkoja ja sitten on vielä nenä tukossa.. Kuulostan kyllä niin rasittavalta! Ihme kun ukko sai unen päästä kiinni illalla, kun mä huohotin vieressä kuin vanha COPD-paappa konsanaan.. :snotty:

GCS15 & Touko-Pouko rv 34+1 (kyllä se aika sittenkin rientää :) )
 
Ihanaa kun on pakkanen, viskattiin illalla matot ja sohvatyynyt ym. kamaa pihalle tuulettumaan kunnolla, ja tänään siivoon kunnolla :) Taidan ikkunatkin vihdoin pesaista, niissä kun on vielä jouluksi maalatut lumet :whistle:

Ihmeen energinen olo siis, tunnin-kahden pätkäunista huolimatta.

Miulla ei ole tainnut nyt loppuraskaudesta pissat lirahdella, en ainakaan muista, mutta alkuraskaudessa kylläkin kun oksensin sisälmykset pellolle ympäri vuorokautta :x

Mie leikkaan ja lakkaan varpaankynnet niin että istun vessassa lasten korokejakkaralla, siitä yltää :D Ja kirkasta väriä varpaisiin pitää täälläkin olla! Sormien kynsiä harvoin lakkaan kun miun touhuissa lakka kuluu niin nopsaan, mut ne onkin nätit ilmankin, miulla on ihan superpaksut kynnet jotka kasvaa hujauksessa pitkäksi :)

Baareissa mie en juurikaan viihdy nykyisin, enkä juurikaan tykkää juoda muutenkaan humalaan asti. Muutaman sidun voin ottaa, mutta se riittää.

Eilen oli jotenkin ihan superliikuttunut olo vauvasta, pohdiskelin miehelle ja pojalle ääneen, miltähän meidän vauva näyttää, ja muisteltiin miltä poika ja tyttö näytti vauvana, ja millaisia olivat, ihanaa, kohta saa sellaisen pikkuisen tuhisijan taas :heart:

Nyt jos alkaisi sitä siivousta, tai siis jatkaisi... Koittakaa jaksaa ja nauttia masuistanne :hug:

Teto ja rakas rv 33+4 :heart:
 
En liikaa halua miettiä mitä voin tehdä kun maha lähtee. Koska viimeksikin se synnytys meni siihen sektioon ja täytyy myöntää et jos tällä kertaa käy samalla tavalla, niin se masennus tulee olee syvä. Se oli tosi vaikee jo esikoisenki jälkeen ja nyt ku varsinkin toivois että onnistuis normaaliteitse, varsinkin ton toipumisen kannalta. Eihän sille mitään voi jos se siihen menee, mut ku sen jälkeen mä näen itseni vaan epäonnistujana :(

SuzZ + masukki 33+5
 
Heipparallaa!

Kaupasta kotiuduttu, löysin vauvalle alennuksesta tutan bodyn ja housut, 50% alella joten ihan kiva! Esikollekin löysin kengät alennuksesta. Käväsin myös ruokaa hakemassa niin ajattelin, että on jo aika alkaa tota sairaalakassia vähän miettimään, niin sinne hygieniatarvikkeet ostin valmiiksi. Vauvalle löytyi myös tuttipullo, samaa kuosia kun meillä on yksi marimekon ruokalappu, missä on joku tuollainen "jääkarhun tapanen" tyyppi...

Hauskaa, kun autossa soi usein sellanen kappale kuin had enough (oisko joku danko jones esittäjä ) , niin aina tää vauva alkaa jytäämään... Taitaa olla meidän vauva vähän raskaamman musiikin ystävä :D

Pissat: ei oo tullut koskaan kyllä housuun asti. Joskus ollaan siinä pisteessä oltu, että kiirettä pitänyt, muttei kuitenkaan oo vahinkoa sattunut :LOL: Nyt viime yönä mun ei edes tarvinnut herätä vessaan, ihmettelen syvästi...

Vauvan liikkeistä: vielä, että oli tosiaan ihme päivä tuo maanantai, kun niin hiljasella päällä oli... Oli tosiaan lähellä soitto synnärille ja lähtö käymään siellä. Täällä päin tosi harmillista se, että jos on ilta tai viikonloppu niin Poriin asti täytyy lähteä tarkistuttamaan tilannetta kun täällä päivystys on ihan arsesta! Eilen taas koko illan (pikkukakkosesta nukkumaan menoon asti ) veti ihan hirveetä jumppaa ja oli niinkuin "normaali" itsensä taas... onneksi =)

streptokokki: täällä on otettu ja positiivinen oli, antibiootit siihen silloin sain ja seuraavaksi sitten synnytyksen yhteydessä kanssa antibioottia suoneen.

Karvoitus: vatsassa on peite täälläkin, oikeastaan ainut paikka jossa karvat kasvaneet jotenkin epäluonnollisesti ja nopsaan... jaloissa ja kainaloissa kasvaa suurinpiirtein samaa tahtia kuin ennenkin. Jalkahoitoa, en enää niin taipuisasti saa tehtyä... ei oo kauan kun jalkojani kylvetin ja kynsien leikkaaminenkin oli hankalaa, jätin sitten lakkaamisen väliin suosiolla :D

Mä taidan mennä pika pika suihkuun rentoutumaan, musta on tullut oikeen suihkuaddikti, ja voisin siellä lämpimässä vedessä olla vaikka kuinka pitkään.

Mindi83 31+3
 
Huomenia...

Kävin tuossa lääkärillä ja kohdunsuun tilanne ihan ok. Sain luvan liikkua oman voinnin mukaan. Vauvelin painoarvio n. 2160g. Hurjasti tullut painoa, kun silloin reilu viikko sitten oli n. 1600. Mut kahden vaiheilla ollaan, jäänkö sairaalaan vai lähdenkö kotiin.

Viime yönä supisteli taas tosi voimakkaasti, vaikka olin ottanut illalla kipulääkkeen, niin heräsin suppareihin. Eli en tiedä onko kovin fiksua lähteä kotiinkaan, mutta kun siellä on meidän esikoinen kipeänä. Eilen oli noussut kuume ja oksenteli pitkin lattioita. Ei oo äipällä kovin helppoa olla sairaalassa, kun tietää miten huonona toinen on kotona :'( No täytyy miehen kanssa neuvotella, mitä mieltä se on.

Lääkäri tuossa sanoi, että kunhan nyt päästään ens viikonloppuun, niin eivät sitten enää estele syntymistä. Eli siis 34 on täällä rajana. Tähän asti ovat vielä koittaneet hillitä supistuksia, enimmäkseen mun kohdalla täyttötipalla, kun ei ne lääkkeet oikein mulle sovi. Niistä tulee vaan pää kipeäksi ja muutenkin paha olo. Viime viikolla lääke laski verenpaineet tosi alas :(

Karvojen kasvusta piti kommentoida... Mulla ei alkuraskaudessa kasvanut oikeastaan ollenkaan, mutta sit yhtäkkiä rehahti toooosi pitkäksi. Viikonloppuna just ajelin sääret, täytyykin seurata miten nopeasti tulee takaisin. Ainakaan vielä ei ole kasvanut sänkeä :) Ajelin ihan sen takia, kun lääkärin pöydällä on mukavampi maata siistinä :)

Mut nyt mä lähden syömään, kun kerran sain luvan kävellä =)

-JennyA & pikkuhäärä 33+4-
 
Mä haluan kanssa tänne:wave:
vaikka kaksosia odotankin:)
Eli täällä odotetaan ensimmäisiä lapsia La 26.3, tänään siis 31+4. Identtiset pojat tulossa.

Eilen käytiin neuvolassa, 31+3. Poikien sydänääniä yritettiin kuunnella a-vauvalla 130 ja b-vauva alkoi taas protestoimaan joten syke nousi 150, siitä tulee sitten itsepäinen kaveri:)
verenpaine hiukan noussut 133/85. painonmuutos +350g/vko. tähän mennessä yhteensä painoa tullut 5kg. Sf-mitta otettiin ekaa kertaa ja se oli 40. Ensi viikolla sairaalakäynti taas niin mitataan poikien koot, jännittää..viime viikolla 1446g ja 1485g
 
Tänk juu:) Kiva kun täällä otetaan noin pirteästi vastaan. Ei varmaan monikkomammat hirveästi huutele muiden palstoille kun olen huomannut että aina "ohjataan" monikko-onnea sivustoille tai muihin MONIKKO-ODOTTAJIEN sivustoille, harmi sinäänsä. Samapa tuo on, kuitenkin raskaana ku raskaana, sitäpaitsi aikalailla tuntuu samoja oireita,kipuja ja tunteita olevan:)
 
kr1sse
Tervetuloa joukkoon! Mukavaa seurata kaksoisraskauden vaiheita myös muiden ykkösraskauksien joukossa! Siinä olet oikeassa että raskaus on aina raskaus oli sitten yksikkö tai monikkoraskaus. Tietysti erilaisia seurantoja tms mutta upeaa että olet päässyt näinkin pitkälle ilman suurempia vaivoja!

A 33+0
 

Yhteistyössä