*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

Eea
Tuo viikkojen laittaminen on hyvä idea. Ite oon jättäny ne vielä laittamatta, kun en tarkkoja tiedä. :) Huomenna se sit selviää.

Mutta jos laskettuaika olis nyt tuo 6.3 niin nyt olis sitten 7+0

Eea & pallero 7+0
 
Viimeksi muokattu:
hei vaan :wave:

täällä on väsymystä ja väsymystä, niin kuin ekastakin.. odottelen koska yökkiminen alkaa,
en muista milloin viimeksi alkoi... varasin ultran taas yksityiselle, vkoja taitaa silloin olla 7+3.
Neuvolaa en oo varannut, en kehtaa soittaa vielä :D vaikka ens vkolla sitten.

Onneks nyt on tuo yks viikari tuossa, niin ei ehdi juuri miettimään ja laskemaan päiviä :D

haikein mielin luovun ratsastuksesta jossain vaiheessa, mutta katotaan kuinka pitkälle uskallan
ja tuntuu hyvälle.

Lapsiluvusta: meillä nyt siis yksi ennestään, ja kaksi olen aina halunnut.. mutta mutta...
jo ennen tätä tärppiä oli sellanen fiilis et halusinkin kolme. mies on vaan sitä mieltä, että sitten
pitäis vaihtaa taloa tai rakentaa yksi siipi lisää :D että jokaisella ois oma huone... kun nyt on
se 4h+k++jne.. ja autokin pitäis vaihtaa kun on koirakin jne jne :D mutta pääasia taas, että
sais tämänkin nyt maailmaan :)

star_of_life & 4+4
 
Hannavä
Mua jännittää se huominen ultra. Ääääk. Entä jos se onkin väärässä paikassa, entä jos sydän ei lyökään, entä jos siellä ei mitään olekaan??! No ei murehtiminenkaan kyllä mitää auta mut just nyt tuleva täyttää ajatukset.

Hannavä ja papunen 7+1
 
Hei, liittyn joukkoonne. Olin alunperin tuolla vauvan puolella mutta tuntui olevan niin hiljaista ja tekniikka tökkii että siirryn tänne ;)

Odotan toista lasta kotiin maaliskuussa saapuvaksi. Laskettu aika näyttäisi olevan 11. päivän kieppeillä. Kotona yksi ihana murunen ja pilvien päällä toinen murunen. Lisäksi jokunen heti alkuun päättynyt raskaus takana. Ja koska historia on tuollainen niin kenellekään ei ole vielä kerrottu (tai no, tunnustan että parhaalle ystävälle möläytin) eikä kerrota kuin vasta nt-ultran jälkeen jos sinne asti suinkin päästään.

Oireettomana elelen, joten pelottaa hurjan paljon. Ultraan pääsen 1,5viikon päästä.

Eli tiedot ovat: Vesperi - toinen - LA 11.3. -KSKS- :)

(miten ne saa punaisiksi kyselee aloittelija..)
 
Viimeksi muokattu:
Vesperi, meillä myös enkelipoika, keskeytetty raskaus 15+3 vakavan kehityshäiriön takia. Ikävä on maltava ja varovaisuus ja pelko raskauden suhteen kahta kauheampi.

punaiseksi saat kirjoittamalla tekstin, mustaamalla sen ja sitten klikkaamalla tuostapalkista A-kirjainta ja valitsemalla punaisen värin. Mustattu teksti muuttuu värilliseksi ja siitä merkkinä molemmin puolin tulee lukemaan tuo Colorplaalplaa-teksti :)

Kilu ja Onni-Unelma 5+5
 
Hei taas,

Oireista Nippailut ollut pari päivää poissa ja ällötyskin vähentynyt huomattavasti. Epävarmuus on huomattavasti jatkuvaa ällötystä kurjempaa, eikä paniikkia ei voi välttää :/ Ei kuitenkaan mitään kipuja, vuotoa tms. Toivottavasti pelko on turhaa, ja pääsen tällä kertaa helpolla alkuraskauden..

Ruoka
Kahvinjuontia olen vähentänyt pannullisesta yhteen kuppiin päivässä. Ihme kyllä, olen selvinnyt päänsäryittä ja ilman muita oireita, mitkä yleensä iskee, jos kahvinjuontia koittaa vähentää. Olen kova kahvinlipittäjä, ja tulen NIIN jäämään kiinni, kun työkaverit palaa lomilta ja minä kieltäydyn kahvista.. Ruoka-aineista moni tuntuu "tunkkaselle" ja arkiruoka on mennyt uusiksi. Maustamaton jugurtti, hedelmät, kasvikset ja vauvan hedelmäsoseet uppoaa parhaiten.

Lapsiluvusta..Olen aina haaveillut isosta perheestä, entuudestaan yksi lapsi. Fysiikka kuitenkin sen verran repaleinen, että toinen lapsi on/olisi varmasti meille viimeinen. Vaikka saahan sitä aina toivoa :)

HaaveissaPulla ja Pulla 6+3 (tarkentunee)

ps. Lisään vielä, että synnytyspaikkana HUS, tarkemmin en vielä osaa ajatella. Naistenklinikka, kättäri tai Hyvinkää.
 
meillekkin lapsi on 4 ja siten myös viimeinen, niin haikeaa jo näin alkuun. Pitkään oltiin sitä mieltä että 3 ois piisannut mut niin vaan tultiin toisiin aatoksiin. Mä yritin tänään soitella itelleni alkuraskauden aikaa mutta eipä täällä meillä pääse ultraan yksityiselle kun vasta ens kuussa. Ensimmäinen aika olisi ollut vasta 15.8 jolloin viikkoja olisi ollut jo 10 tienoilla niin johan niihin aikoihin pääsen nt-ultraakin joten en sitten mene sinne ultraan. Huomenna yritän ketretä soittelemaan neuvola aikaa.

pippuri ja pallero 5+6
 
Uusille Tervetuloa :wave:

Vitamiineista Hygge taisi kysellä. Toistaiseksi syön vaan Multivitan monivitamiinia nimenomaan foolihapon takia. Pitää sitten neuvolassa kysellä muista, varmaan ainakin kalkkia ja d-vitamiinia rupean vielä popsimaan.

Marais Minulla on juurikin välillä tuollaisia jomotuksia ja vihlomisia, aluksi olin
paniikissa mutta lienevät kuitenkin ihan normaalia :confused:

Alisa84 Ihanaa, onnea mahtavista ultrakuulumisista :heart: :flower:

Kilu87 Minäkin ne rannekkeet hommasin, mutta ei ole tänne apua niistä tullut. Mutta kiva että sinulla auttaa =)

Eea ja Sone Minä synnytän SKS:ssä. Voi harmi kun ei satu nyt teillä tulo samaan sairaalaan, kun kuitenkin kohtuu lähekkäin sitten asustellaan. Hauska sattuma kyllä :D

Kohdun kasvu
Mam_87 kyseli. Minä en ole huomannut varsinaista kasvua, tai oon ehkä niin tollo etten osaa tunnustella :D Mutta jotenkin erilaiselta maha tuntuu, liekkö siitä johtuvaa sitten.

Juli87 Onnea hyvistä ultrakuulumisista sinnekkin :flower:

Kiitoksia kaikille ultrakuulumisista onnitelleille :hug: Nyt on jotenkin
helpottunut olo, vaikka toki mitä vaan voi vielä tapahtua. Ensimmäinen etappi nyt kuitenkin saavutettu, kun syke on nähty. Täällä oksentelu on ihan uusissa sfääreissä verrattuna esikoisen aikaan, jolloin oli kyllä pahaolo koko ajan... Mutta
nyt minä oksentelen 3-8 kertaa päivässä, vähän on hurjaa kyllä :$
Mutta määhän lupasin silloin ihan alussa että nautin, jos van joitain oireita ilmaantuu, niin ei kai tässä auta kuin nautiskella sitten :LOL: :LOL:
Ensi viikolla olisi eka neuvola, odottelen ihan into pinkeänä sitä.

Niin hirmuisesti tulee tekstiä ettei kaikkeen pysty aina kommentoimaan, vaikka jokaisen tekstin kyllä tarkasti luen. On se vaan ihanaa kun on tällaista virtuaalitukea :heart: Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, oireettomille, väsyneille, innostuneille, jännääville, ja rennosti odottaville masun kasvattelijoille!

Meliah 7+3
 
Heippa!

Täällä ilmoittautuisi mukaan tuore plussaaja :)
Odottelen nyt aivan onnessani pikkukakkosta perheeseemme. Esikoispoika on 2v2kk. Meinasin jo melkein menettää toivoni täysin että saadaanko koskaan enää lasta/lapsia iloksemme. Tätä toista siis "tehtiin" reilu vuosi. Ensimmäinen tärppäsi aikanaan toisesta kierrosta jo.
Vuoden aikana kiertoni ovat heitelleet (kp27-42) ja sen vuoksi en nyt aivan varma ole lasketusta ajasta mutta se sitten varmistuu ultrassa jos sinne asti päästään :)

Eli nyt mulle voi merkitä
LA 18.3/toinen/Tays

Oireista: Ensimmäiset ihmetykset aiheutti menkkamaiset kivut viime perjantaina ja kun ei vuotoa kuulunutkaan niin aloin elättelemään toiveita että vihdoin oisi tärpännyt. Tässä on niin paljon menneen vuoden aikana kuvitellut oireita ettei oikein uskaltanut enää luottaa omaan kroppaansa. Noita menkkamaisia, onneksi lieviä, tuntemuksia on ollut välillä iltaisin. Väsymystä on reilusti ja on ollut pakko nukkua päikkäreitä pojan kanssa :) Olen ollut myös aivan ihmeissäni kun olen hikoillut todella helpolla ja hengästymistä esiintynyt myös. Aivan erilaisia oireita kuin mitä oli esikoisesta. Mielenkiinnolla odotan että tuleeko tässä raskaudessa oksentelua kun esikoisen odotusaikana siltä vältyin :)

Tänään tosiaan plussasin ja heti innokkaana soitin neuvolaan :D Olin ihmeissäni että sain ajan jo 3.8 jolloin on viikkoja 7+ vasta. Ajattelin myös varata ajan yksityiselle puolelle varhaisultraan, jotenkin pakko saada varmistus että kaikki on kunnossa. Varmaan se tulee sitten tolle samalle viikolle kuin neuvolakin.

Hyviä vointeja kaikille maaliskuisille :heart:

Toiveikas84 & papu 5+2
 
meliah: Miun synnäri on SKS :) Tosin siulla on viikkoa ennemmin LA, kävin etusivulta kurkkaa! Mut eihän sitä ikinä tiedä jos samaa aikaa satutaan! Miulla syntyi esikoinen 41+4 ja kuopus 39+3.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oksenneltu tänään useampaan kertaan, viime raskaudessa pahoinvointia oli vain 9+ viikolla. Eikä ole edes aamupahoinvointia vaan ihan ympärivuorokautista :/ Omalla äidilläni on vissiin ollut pahana ekat kolme kuukautta, ainakin meistä tytöistä, että sitä odotellessa..

Kilu ja Onni-Unelma 5+5
 
Kävin tänään ultrassa ja siellä pikkuinen näkyi ja sydän pompotti :) Olihan helpottavaa! Koko aamun olin ihan hermona, kun odottelin ultraan menoa.

Kahvin juontia olen vähentänyt, ei vain maistu samalla lailla mitä aikaisemmin, kaksi isoa kuppia riittää päivässä hyvin.

Lapsiluku on meillä se neljä jos nyt vaan kaikki hyvin sujuu. Tämä on viimeinen raskaus. Saa nähdä onko tämäkin tyttö, kun meillä on ennestään kolme tyttöä.

Joku oli painosta jutellut...itellä on aina tullut semmoset 15-17 kiloa, huh. Nyt tietysti tavoitteena on ettei ihan niin paljoa tulisi painoa, mutta eihän sitä tiedä miten turpoaa :)

Väsymys on edelleen suurin oireista. Alavatsassa on myös tunne että jotain siellä kasvaa :)
 
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! Itsekin haluaisin todella paljon mennä varhaisultraan yksityiselle, kun tosiaan tuo viime raskaus päättyi kkm:eek:on. Oli niin hölmö tunne np-ultran jälkeen, kun olin tietämättäni jo viikkoja kantanut kuollutta alkiota sisälläni :'( Mutta, mutta, meidän perheen rahatilanne pariviikkoisen ulkomaanreissun jäljiltä on mitä on, että saas nähdä, löytyykö sieltä ylimääräistä ultrarahaa.. Vielä kun pitäisi loppukesä kotimaanmatkaillakin.

Yritän tässä kovasti haalia kaikenlaista tekemistä ja muuta ajateltavaa, että päivät kuluisivat nopeampaa. Onneksi tänään on ollut melkoisen huono olo. Ja pissattaa koko ajan. Ihme jutuista sitä voikin olla tyytyväinen :LOL:

Muillekin uusille tervetuloa omasta puolestani :flower: Ja etenkin Vesperille kovasti tsemppiä, on sinulla jo raskaita kokemuksia takana!

kwaidan ja ihmetys 5+2

ps. synnäriksi voi päivittää Kättärin. Mikäli sinne asti päästään.
 
Huomenta! Täällä herättiin karseeseen pääkipuun ja voi luoja tätä väsymystä, en kestä. Lapset kun herää aamulla niin mä vaan mielessäni haluan jäädä nukkumaan. Herättyäni odotan vain kuopuksen päiväuniaikaa ---> esikolle muumit tai juniori päälle ja ite sohvalle näkemään zetaa.

Eilen sitten testasin illalla uudestaan että josko plussa vahvistuisi, mutta ei tullut mitään, ei edes haamua, vaikka päivällä oli tullut selkeä haamu. Testi kyllä eri, tänään kp 28/28, joten en hermoile. Ai mäkö malttamaton kun jo eilen testailin :D

Kahvia en juo ollenkaan, en tykkää. Joskus aikoinaan aamuvuorossa oli pakko juoda ekalla tauolla, että heräsi. Oon täysin aamu-uninen ihminen, mulla kestää herätä hirveen kauan.

Lapsiluku, tää on tosiaan kolmas. Aikoinaan mies sanoi että kaksi ois sopiva määrä. Nyt se puhuu välillä että neljä ois hyvä. Että saas nähdä onko tää viimenen vai vieläkö sitten tehdään lisää. Mä tykkäisin että ois paljon lapsia. :)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! =)

-LillaVe<3 ja pieni 3+6
 
Heipä vaan!

Uskaltaisikohan sitä liittyä joukkoon. :D Pari vuotta yrittämistä ja toivomista sekä monta negatiivistä testiä takana ja nyt maanantaina tuli testiin 2 viivaa! :) Tuli sitten toiseen testiin ja vielä kolmanteenkin, niin kai sen voisi todeksi uskoa. :) Onko kukaan muu testannut markettien Predictor-testeillä, että onko miten luotettavia? Testasin kyllä myös apteekin Elivo-testillä jonka uskoisin olevan ihan luotettava.

Meidän perheeseen kuuluu itseni ja miehen lisäksi mun tyttö 09/05 ja miehen poika 05/01, eli itselle olisi toinen synnytys kyseessä ja synnytyssairaala olisi K-SKS. Netin laskurien mukaan laskettu aika olisi 4.3. Juuri äsken varasin neuvolan ja aika olis 3.8. ja saan sitten alkuraskauden ultraan ajan siellä käydessä. Tuo laskettuaikakin varmaan muuttuu sitten.

Oireista sen verran, että on ollut lievää pahoinvointia, ei onneksi niin pahaa kun tyttöä odottaessa. Kaikki hedelmät, etenkin vesimeloni on nyt mun hyvä ystävä kun auttaa parhaiten pahaan oloon. Rinnat on ollut pari viikkoa arat ja väsymystä on hieman.

Tunnen itseni tyhmäksi kun koko ajan pelottaa, että tää raskaus onkin vain jotain mun toiveajattelua ja ultraan kun mennään, niin siellä ei olekkaan mitään. Pelkään myös, että jotain sattuu ja menee kesken. :ashamed: Osaako kukaan sanoa, miten ihmeessä pääsen noista peloista?!

Kahvin juonnista. Ei ole tehnyt pahaa, mutta vähennän kyllä nyt sen juontia reippaasti. Mies oli sitä mieltä, etten saisi yhtään juoda, mutta haluan nyt sen yhden kupin ainakin juoda töissä.

Kerrottiin raskaudesta heti kaikille lähimmille, eli lähisuvulle ja tärkeimmille ystäville. Mies halusi myös kertoa pojalleen, mutta mun tytölle en halua kertoa, ennen kun on raskaus pidemmällä ja turvallisemmilla vesillä.

CandleLight ja (netin laskurien mukaan) 7+3
 
:wave: Jokohan minäkin uskaltautuisin tänne odottajien puolelle? :rolleyes:
Kenties 9 vuoden yrittäminen saisi viimeinkin onnellisen lopun...

18.6 tehtiin 5.IVF, jolloin siirrettiin 2 alkiota.
Pakkaseen ei saatu mitään, mutta siirretyt alkiot olivat 3 päivän ikäisiä. Toinen alkio oli 9-soluinen TOP ja toinen 2.lk 7-soluinen.
Molemmille alkioille tehtiin alkionkuoren avaus.

Minulla oli tukipistoksena Pregnyl 2500IU:ta 4:nä pistoksena ja viimeisen pistoksen pistin 28.6. Tuon pistoksen vuoksi virallinen testipäivä oli vasta 9.7, mutta hätähousuna aloitin tikuttelemaan jo 27.6.
1.7 jälkeen tikuttelin melkein päivittäin ja huomasin ettei testi todellakaan alkanut haalistumaan, vaan vahvistumaan, joten plussatulos ei johtunut Pregnylistä. =)

Keskiviikkona 4.7 tein digitaalisen viikkonäytöllisen ja sain tulokseksi "Raskaana 3+". Samaisen tuloksen sain sitten virallisenakin testipäivänä 9.7, kun eihän tuo testi näytä enempää.

Viime kesäisen tuulimunan kokeneena halusin saada varmistuksen jo ennen varhaisultraa, ettei vaan taas olisi kyse tuulimunasta, joten kävin tk:ssa mittauttamassa hCG:n verestä.
Viime kesän tuulimunassa rv 6+1 hCG oli vain 1168.
Maanantaina 9.7 kun kävin antamassa näytteen, oli menossa rv 5+3 ja hCG oli 8514. Tulosta soittava lääkäri sanoi, että vaikuttaa normaalilta raskaudelta.
Kun kysyin, voiko arvon perusteella sanoa, onko tulossa tuplat, niin ei uskaltanut sanoa, muttei myöskään kieltänyt kaksosraskauden mahdollisuutta.
Varhaisultrassapa sen sitten näkee keskiviikkona 25.7, jolloin minulla on menossa rv 7+5. En halunnut varata ultra-aikaa kovin aikaisin, koska odotan kovasti näkeväni sen pienen/pienten sydämen sykkeen. :heart:
Ensimmäisen neuvola-ajan sain varattua 13.8, jolloin on menossa rv 10+3.

LA 8.3 -- Sintu74 -- 1. lapsi/kaksoset -- LKS

Sintu74 + "massuset" 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Sintu74, teille toivon kaikkea hyvää! (Kuten toki kaikille muillekin), olette kyllä jo lapsenne odotuksen jälkeen ansainneet!

Itseäni pelottaa myös ihan hirveästi tuo keskeytynyt keskenmeno, maailmani romahtaisi kyllä samantein. En ymmärrä, vaikka nostan hattua, ihmisiä, jotka jaksavat vastoinkäymisiä kerta toisensa jälkeen ja nousevat jaloilleen. Itse toivon, että meidän koettelemuksemme jäisivät kertaan tässä asiassa, ei kukaan haluaisi sitä ainuttakaan kertaa. Eikös kkm oire ole ainoastaan, että raskausoireet katoavat? Toiset tosin sanovat, että oireet jatkuvat viimeiseen asti raskaushormonin ollessa kehossa.. Pelottavaa. On kuitenkin tosi asia, että suurinosa raskauksista jatkuu hyvin 6. raskausviikosta eteenpäin eli sydämen alettua lyödä. Mutta aina on ne pienet prosentit.. Eihän meidänkään esikon sairauden todennäköisyys ollut kuin 0,004% :(
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
jännää, osalla eka ultra on ennen ekaa neuvolaa.. mulla just toisin päin.. vaan ei kai ar ultra ole liian myöhään jos se on 9+4? Sen jälkeen pittäis aikalailla heti varata nt- ultrakin jo.. noh, ehkä ne tuolla neuvolassa tietää kun niitä aikoja mulle antoivat.. :)

ja suuresti onnea sintu!! :flower: toivottavasti pitkä odotus palkitaan! :)

lenkkari ja nöttis 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
mä en osaa jotenkin ees pelätä mitään.. tai jännittää.. jotenki mennään vaan päivä kerrallaan. ja ehkä sit tää väsy + hetkittäinen paha olo antaa toivoa että tuolla joku olisi.. välillä nippailee masusta, että eiköhän se pikkukaveri tilaa ittelleen vaan siellä venyttele. :)
 
Sintu74 hirmuisesti onnea! Toivotaan kovasti, että teillä kaikki menee nyt hyvin. Se oma parin vuoden yrittäminen tuntuu niin pieneltä sen rinnalla mitä te olette käynyt läpi. Mun mielestä tuo sinnikkyys ja jaksaminen on ihailtavaa vaikka varmasti on ollut hyvin rankka taival.:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74

Yhteistyössä