*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

Viimeiset tupakat poltan tänään. Tulee olemaan vaikeaa, sillä olen muutenkin äkäinen aamuisin, nyt vielä se korostuu raskauden aikana ja sitten kun jätän tupakan, niin voi ihmis raukkoja jotka joutuu olee miu kanssa tekemisissä :|

Pissalla ravaaminen vaan lisääntyy koko ajan. Johtuu varmaan siitäkin kun juon jonkun verran enemmän appelsiini mehua kun ennen, tähän huonoon oloon.

Lapsien lukumäärästä. Haluaisin 2-3. Tämän ensimmäisenkin alkuun saanti kesti kauan ja oli tuskainen tie, joten voi olla että jää tähän yhteen muruseen :)

Kauhean epäuskoinen olo tuli jostakin syystä. Mitä teen, jos seuraavassa ultrassa ei masussa olekkaan ketään? :( Maailma romahtaa... varmaan. Mutta turha sitä on vissii ressata, on jos on ja jos ei ole, niin sitten sen kanssa on elettävä :) harmittaa vain kun mies ei pääse mukaan...

Ja jos kaikki on ultrassa hyvin, ajattelin ihan jonkun pikkuisen vaatekappaleen käydä kirpputorilta hakemassa! :)
 
Iltaa kaikille!

Kiitos Raita12 foolihappolinkistä. Mun mama-vitamiineissa on foolihappoa, joten ehkä se saa nyt riittää ja loput yritän hankkia ravinnon kautta. Ja mitä vihlaisuihin tulee, niin luulen kyllä, että juuri niistä repäisykivuista on kyse.

Mukava juttu Katjuliisa, että ultra järjestyi.:)

Itse juon kahvia max. 2 kuppia päivittäin, joten luulen, että määrä pysyy samana, tosin vaihdan varmaan jossain vaiheessa pienempiin kuppeihin. Tietysti, jos närästys alkaa kovasti vaivat, niin sitten täytyy arvioida uudelleen. Migreenin vuoksi aamukahvi on kuitenkin pakollinen. Hassua kyllä, että olen aina nauttinut kahvista todella paljon, mutta viime päivinä se ei ole maistunut läheskään yhtä hyvältä kuin aikaisemmin.

Oireita on täällä ollut nyt parin päivän aikana hieman selkeämmin. Väsymys on aika melkoista ja päivällä ei meinaa silmät pysyä auki. Palelu on myös liittynyt seuraani ja tissitkin ovat hieman turvonneet ja arat. Masuakin välillä hentoisesti vihloo..Kunpa tää murunen nyt pysyisi täällä kyydissä ja kaikki menisi hyvin..

Ymmärrän hyvin tyntti nuo epäuskon tunteet, miten sitä saisikaan relattua ja keskityttyä muihin asioihin?!

Sateen keskeltä,
Hygge ja murunen 5+4
 
Hygge kiitos myötätunnosta! :hug:

eea tsemppiä ultran odotteluun! :) Täällä kans tuota yökukkumista, jos satun heräämään. tyttöä oottaessa oli just sama, mut se tuli vaan jossain puolen välin paikkeilla.

kwaidan Tervetuloa mukaan ja toivottavasti masukki pysyy nyt matkassa mukana :heart: Täällä myös yks keskenmeno takana, joten tiedän nuo "tippumis fiilikset" :(

Tervetuloa myös muille uusille! :wave:

Heidsu Asioilla on tapana järjestyä, joten uskon, että sunkin asia järjestyy parhainpäin :hug:

kahvin juonnista Mää en kahvia juo ollenkaan, niin ei onneks tarvi sen asian kans taistella :D

ON: Ultrassa käyty ja voi elämä miten sydän hakkas ja pelkäsin koko hetkeä. Ensimmäisenä kun kätilö laitto anturin vatsan päälle, niin näin vain kohdun ja tyhjän sellaisen. Hyvä, etten purskahtanut itkuun samantien. Sitten näkyi jotakin "ylimääräistä", mutta ei sykettä. Siinä vaiheessa kätilö kysyi, että paljonko niitä viikko pitäisi olla kasassa. Siinä vaiheessa olin varma, että ei siellä ole ketään elossa. Sen jälkeen kätilö sanoi, että viikkoja hän saa tälle raskaudelle 7+1-7+3 ja kyllä siellä pieni syke näkyy :heart: Voi elämä mikä helpotuksen tunne valtasi koko kropan. Pikkuinen vastasi siis aikalailla niitä päiviä mitä itse olin ajatellut, mutta tarkempi LA määrittyy sitten np-ultrassa.
Tästä on nyt hyvä jatkaa eteenpäin, ainakin hetken aikaa. En vain tiedä miksi pelkään sitä pahinta edelleenkin.. : /
 
Alisa84, meillä on kontrolliultrat tavan ultrien lisäksi viikolla 10 ja 16. Np-ultra pitäisi olla siinä 12. ja sitten rakenne 20. tuntumissa. Pojan sairaus huomattiin 12+6 np-ultrassa niskaturvotuksena 3,7 mm ja se turvotus kierti koko kehon. Sitten meillä seuraavana päivänä istukkanäyte, kromosomit olivat lopulta terveet, ja ultraus tehtiin silloin ja viikolla 14+1 ja vielä 15+1 ja huomattiin käsien olevan rinnan päällä ja jalat koukussa, eikä koskaan mitään liikettä. Eka kontrolliultra just siks viikolla 10, kun raajat alkavat kehittyä. Onnea sinulle ultrauutisista!

Hannavä ja tyntti, minulla kanssa oli 5+0 punertava valkkariklöntti, joka säikäytti. Onneksi ilmeisesti ei mitään vakavaa. Runsas valkovuoto on kuulemma muutenkin ihan normaali raskausoire ?

Mam_87, hurja kokemus tuo varhaisultra sinulla! Onneksi kaikki kuitenkin parhain päin!

Sone*, täällä myös ihan järkyttävää tuo hengästyminen! Kävelylenkillä ylämäessä puuskuttaa kun ikinä mitään liikuntaa olisi harrastanutkaan.

meliah, minä ostin tänään kaverin suosituksesta pahoinvointirannekkeen ja hyvin tuntuu toimivan. Suosittelen! Onnea ultrauutisista ?


Nopponen, hassua että sinulla noin päin, sitähän sanotaan, että tytöstä on pahempi raskauspahoinvointi, kun tyttö vie äitinsä kauneuden ;) minulla Pojasta oksetutti viikon 9, mutta nyt tässä raskaudessa voin jo 3+ pahoin.. eli tyttöä fiilistelen :D

AnyHope, jee! Meillä sama laskettu!

Hygge, täällä ainakin käytössä raskausvitamiinit, joissa myös foolihappo. Viime raskaudessa en foolihapollisia nauttinut ja nyt todellakin, kun pelottaa, jos niiden takia lapselle tulikin niin pahat kehityshäiriöt, vaikka eiväthän ne niistä johtuneet. Niin pieni vaiva kuitenkin syödä sitäkin varalta, että todellakin pidän huolen vitamiineistani.
 
Kyllä mua sitten aivan oksettaa kun jännittää niin kovasti torstainen ultra. Oon nähnyt jos jonkinmoisia unia kyseisestä tapahtumasta, eikä tokikaan mitään kivoja. Nyt on antanu ittellensä luvan olla onnellinen tästä raskaudesta, mutta kun ultra lähenee, niin pakko ottaa faktat huomioon. Hieman oon pessimistisella tuulella. :/ Vaikka tietää, ettei asialle mitään voi, jos jotain vialla, mutta ei pysty olla miettimättä. Anteeksi hieman omanapainen päivitys. Ollu ihana lukea teidän, jotka ootte ultrassa käyneet ja saanut nähdä pikkusen sykkeen. :) Kumpa mekin saatais.
 
Alisa ihanaa :heart:

Tyntti: Tsemppiä, kyl sie pystyt siihen, ei se tee kun jokusen päivän sit tiukkaa :) Raskaus on paras motivaatio tumppaamiseen :)

Voi elämä, eilen tuli ekat yrjöt ylös ihan ilman varotusta ja oli pakko nielasta viel takas kun ei ollu mitään paikkaa mihin oksentaa! :LOL: Mie täs yritän kasata itteeni töihin, voi tulla kaamee päivä! :)

Näin viimeyönä unta keskenmenosta, punertava vuoto alkoi unessa ja aattelin että arvasinhan mie tämän! Aamulla sit nopsaan vessaan ja huhhuijaa mikä helpotus että se olikin vaan unta! :)
 
Eea
Meitä PKKS:ssä synnyttäviähän alkaa olla jo aika monta. =) Mistäpäin muut siellä synnyttävät olette? Mie asustelen Kesälahdella.

Ihania ultrakuulumisia olette saaneet! :heart:

Väsymys on nyt pikkasen helpottanut ja viime yönä sain jo nukuttuakin hieman paremmin. Ens yö varmaan menee sit valvoessa huomisen ultraa jännittäessä.

Täällä sataa vettä. On satanut jo useemman päivän. Tää kesä on ollut kyllä säiden puolesta pikkasen ikävä.
 
väsymykseen : appelsiini mehu! ;) ainakin täällä toimii!:)

kahvi ei enää maistu yhtään :eek: ennen meni se 8kuppia päivässä, nyt ei vaan maistu.
taas alkanu pahoinvointi uudelleen, ihan tuskasta..mikään ei vaan yksinkertaisesti pysy sisällä.:( huimaus on mitä melkoinen lähinnä kai verensokerin takia..eka neuvola olis perjantaina ja sillon siis 8+0.

täällä kans yksi entinen tupakoitsija ja loppui plussan jälkeen välittömästi.. tiukkaa on tehnyt kun mies vetää naaman edessä tupakkaa mutta ei silti itsellä pala. tsemppiä tyntti! :) mamiko& öttimönkiäinen 7+5 <3
 
Uusi ilmoittautuu mukaan tähän ryhmään :) Etusivulle saa pävitellä: LillaVe<3, kolmas lapsi. Sivusta seurannut teidän juttuja jo viikon ajan ja nyt uskallan hypätä itsekin kelkan kyytiin, juuri äsken tein haamun. Oireitaki on, joten vahvempaa plussaa odotellessa. =)

Meillä on jo kaksi aiempaa tyttöä, kolme ja yksi vuotiaat :heart:

Oireina lähinnä ollut ihan kaaaaaamea väsymys, ihan pientä etovaa oloa mutta se on mennyt heti ohi kun olen tajunnut sen :D Ja sit se rasittavin, vessassa ravaaminen, puolen tunnin välein jopa välillä! Masua vihloo välillä alhaalta ja turvotustakin on havaittavissa.

Me ollaan miehen kanssa ajateltu, ettei kerrota raskaudesta mitään kenellekään, ei edes vanhemmille, että saa sitten ihmiset ihan itse huomata. Katsotaan, pystytäänkö pitämään salassa kuinka pitkään.

Synnytyssairaala on ihan auki, joten siitä ei vielä mitään. Tilanne on se että asutaan paikkakunnalla jossa ei tykätä asua ja muutto kotikonnuille pyörii mielessä, joten katsotaan missä sitä sitten synnytetään.

Nyt lopetan tän pölinän ja aloitan siivousurakan. Palaamisiin!

- LillaVe<3 3+5
 
Viimeksi muokattu:
Kahvia juon enkä siitä luovu. Raskaana ollessa aina maistunut vaan paremmalle ja on mun pelastus sillon ku iskee kauhee väsymys päälle. Tarkoitus ois vähentää roimasti kuppien määrää, mutta loppuun asti juon :)

Lapsiluvusta Tää odotus on viimeinen odotus. Haikea mieli heti jo näin alkuun, koska en ihan haluaisi kaikkea lyödä lukkoon kun olenhan vielä nuori vm-88 että josko sitten joskus se viides iltatähti :D Mut meillä mies kantansa sanoi selväksi, että kun yritys alkoi ja nyt plussa pärähti, niin viimonen on.

Mulla on synnytyssairaala vielä auki enkä moisia vielä mieti. Jorviin en enää mene se on selvä, mutta ainakin ultrat käyn siellä. Kättärille varmaan sit ois tarkoitus mennä synnyttämään.

Neuvolaan soitettu ja se on 31.7. ja ekaa kertaa oikein puhelimessa käskettiin syömään d-vitskua :D no tää mamma meni ja osti vitskut. Ois pitänyt samalla muistaa ostaa Rennietä, koska eilen illalla sit närästi ja pirun pahasti. Tää loppuu sit synnytykseen, että ois vielä hetken voinu olla pois :p
 
Nimendi, oletpas nuorena aloittanut! Minkä ikäisiä muut lapsesi ovat? :)

Eea, Sone*, nyt kävi pelottaa.. Tarvita mitään kaksplussan sivua, kun voidaan perustaa oma ryhmä ;D

).( eilen oli tosiaan raskaudenkeston ultraus ja siellä oli kaksi millinen vauva ja syke löytyi. Itse en sykettä nähnyt, kun en edellisen raskauksen näkymie takia uskaltanut edes tauluu vilkuilla :( Eihän siellä poikaa olisi näkynyt, mutta kummitteli silti :( Tänään hirveä ikävä esikkoa, eile olisi tullut 34+0 :( Pitäisi siis olla jo synnytyksee valmistautumassa eikä jännätä ekoja viikkoja :( Mutta onneksi siellä kaikki nyt tällä hetkellä hyvin. Luulen kyllä, että sykkeen puolesta viikot voisivat olla pidemmälläkin, harvoin näkee jo näin varhaisessa vaiheessa. Kontrolliultra varattii neljän viikon päähän.

Missä vaiheessa jo aiemmin lapsenne saaneet ootte saanu kotidopplerilla sydänäänet kuuluu? Ite sain muistaakseni 10+.. Niitä odotellessa <3

Tuntuisko porukasta hankalalta, jos laitettas aina loppuun viikot, joilla ollaan menossa? :) Pysyis mukavasti perässä minkä viikon oloista kukin kirjoittaa :)

Kilu ja Onni-Unelma 5+5
 
Heippa tänne.. :)

hirveästi tullut taas juttua ja uusia joten tervetuloa uusille taas vain... :wave:

En millään jaksa lukea kaikkea vaikka yritin silmäillä.. anteeksi siis siitä.. :ashamed:

Kahvia en siis juo tai ole koskaan juonut.. ei ole oikein mun juttu.. :D Jääteetä juon silloin tällöin tai teetä.

Lapsiluvusta niin kolmas ja viimeinen on.. onhan se hiukan haikeaa ajatella, että viimeinen raskaus ja viimeinen vauvani, mutta ehkä osaan nauttia sitten senkin edestä.. :heart:

Synnytyssairaala on siis TYKS ja neuvolaan pitäisi soitella, mutta jotenkin olen ollut kauhean laiska sen suhteen kun tiedän ketä mulla on neuvola täti ja se on tosi elämäänsä kyllästynyt ja sellainen masentava täti... :D

).(: omaa napaa sen verran, että ruoka ei maistu tai oikeastaan mikään kunnolla. :ashamed: Yritän toki syödä, mutta heti kun olen syönyt rupeaa yököttämään ja tulee oksennus refleksi..:x Muuten ei ole huonoa oloa.. ainoastaan ruuan jälkeen tai jotkut hajut tekee pahaa. Eilen illalla huomasin, että kohtu on suurentunut.. tuntu siis selvästi kun istui että sielä on jotain isompaa kuin ennen.. :D Muita ketä huomannut kohdun kasvussa saman? Väsymystä on jonkun verran etenkin iltaisin yhdeksän maissa mutta sitten taas välillä tosi vaikea saada unta jos herää keskellä yötä vessaan tai joskus nukkumaankin mennessä.. ei jotenkin ota unen päästä kunnolla kiinni vaikka väsyttää.. :/

Hyvää keskiviikkoa kaikille.. :flower:

Mam ja riisi 7+5 :heart:
 
Ultrassa käyty ja sydänäänet löytyi!!! Olo on uskomaton vaikka pelokas.. Keskenmenoka takana ja yksi oli vasta rv 12. Joten kyllä pelottaa mutta pitäis nyt vaa uskoa parasta.

Esikoisen fysioterapiassa ensin aamulla ja siitä suoraan ultraan. Esikko leikki koko-ajan kiltisti :) Esikoisella on onneksi aivan ihana terapeutti.

Vessapönttö oi se on kuningas! Tullut 2 päivän hyvin tutuksi ja tulee olemaan. Aamulla 2krt ja eilen illalla. YYH

Tänään viel pitäis käydä kaupassa esikoiste unien jälkeen ja nyt onki ruoka-aika ja sitte rauha laskeutuu hetkeksi. Kerranki suht ok ilma mutt ei kiva..


Juli ja Mini 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kilu87
mää en o mitään kohdun kasvua huomannut.. tosin tää on eka raskaus joten en varmaan osaa sitä niin tunnustellakaan.. :)

mulla oli aamulla kamala oksennusrefleksi ku limaa mahottomasti kurkussa, onneks yrjö ei kuitenkaan lentänyt..

mä huomaan vaan sen et voisin nukkua kuin paljon vaan ja syödä pitää tiheemmin, muuten tulee huono olo.. nii ja tissit on ihan sikakipeet, huomasin yöllä asentoa vaihtaessa et jumantsuikka ku sattu.. ja yks minkä huomasin on se, että mulle on tullut ihan sikana finnejä. ihan ku teininä konsanaan.. ja kipeitä, ja paljon.. kääk.. :O

vitsi, millään jaksais oottaa sitä ekaa ultraa 9+4.. noh, äkkiä se aika menee.

lenkkari ja nöttis 7+6
 
Nimendi, oletpas nuorena aloittanut! Minkä ikäisiä muut lapsesi ovat? :)

Tuntuisko porukasta hankalalta, jos laitettas aina loppuun viikot, joilla ollaan menossa? :) Pysyis mukavasti perässä minkä viikon oloista kukin kirjoittaa :)
Juu nuorena mä halusinkin lapseni saada :) Elikkäs esikoinen on 04/08, tosikko 09/09 ja kolmonen 08/11

Ja hyvä idea tosiaan laittaa r-viikot näkyviin loppuun. Pysyy jopa itsekin paremmin sit tulevaisuudessa kärryillä missä vaiheessa menossa.

Nimendi & Masumatkaaja 3+5 (hihhih miten vähän vielä :D )
 
Heipat ja onnittelut kaikille tasapuolisesti! :)
Ilmoittaudun listan jatkoksi elikkäs --->

LA 22.3. / ensimmäinen / KYS

Neuvolaan en saanut aikaa ennen kuin elokuun lopulle, mutta omien laskujen mukaan on nyt kertynyt rv 4+5 :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä