*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

Tervetuloa taas uusille! Meitä alkaakin olla täällä jo ihan kivasti :)

Onpas teillä joillain aikaisin neuvola. Mä joudun odottelemaan vielä kolmisen viikkoa ensimmäistä käyntiä..

Mä olen hoitovapaalla kotona, joten sikäli olen onnekas kun ei tarvitse väsyneenä töihin raahautua :)

Tänään testasin digitaalisella ja tulos oli Raskaana 3+. Eli masuasukki on pysynyt matkassa. Toivottavasti pysyy maaliskuuhun asti ja syntyy terveenä :) Mä näin viime yönä unta vauvasta. Unessa vauva oli poika ja sillä oli jo hampaita :D Menkkamainen tunne on jo melkein kokonaan jäänyt pois :) Rintoja (varsinkin nännejä) aristaa, mahalla on vaikea maata sen takia..

Nallu 5+3
 
Nallu: Mie olisin mielumin menny suoraan ultraan, mutta sanoivat että pitää käydä eka neuvolassa, ei hoitunu puhelimessa se asia. Tosin miulla on sit viel toi kilpirauhasen vajaatominta niin sen takii meen nyt kans, saa tietää kohta ne arvotkin ja sitten kattoovat onko lääkitys kohillaan. Varmaan seurataan muutenkin ylimääräisillä ultrilla (jos nyt raskaus jatkuu, toivotaan niin, )meinaan molemmat miun lapset on kontrolloitu pienikokoisuuden takia raskausaikana.

Hui kun kamala jännitys päällä, nyt oon alkanu stressaa viel enenpi et onks tuol mahas joku tyyppi vai ei.

Tervetuloa uusille, toivotaan meille kaikille onnea matkaan :)
 
Tervetuloa uusille.. :wave:

Sone*: mukavaa neuvola käyntiä.. :)

Nallu: mie testasin kanssa tuossa yhdessä vaiheessa digillä kaksi kertaa, että nouseeko viikot.. :D

).:) Eli omaa napaa.. oireita ei siis juurikaan edelleen ole.. väsymys iskee aikaisin illalla ja nännit aristaa.. pahaolokin ollut nyt syömisen jälkeen poissa niin ja vessassa saa kyllä ravata pissalla. kuitenkin ultrassa varmistettu, että sielä paikalla on joku ja vielä sykkeineen eli siis kai tämä nyt on vaan niitä "oireettomia" raskauksia.. Tietenkin iskee sitten jossain vaiheessa kaikki oireet rytinällä..:LOL:

Mites onko teillä muilla millainen olo painonnousun kanssa? Mulla painoa on sen 59kg ja olen 163cm.. esikoisesta tuli 17kg ja tytöstä 12kg.. nyt yritän että tulisi alta kymmenen.. mulla kun on mennyt aina ainakin vuosi ennen kuin olen ollut täysin lähtöpainossa kun toisille jää kaikki synnärille.. :) Hyvä puoli tässä nyt on ettei ole tehnyt mitään herkkuja edes mieli ollenkaan.. liikuntaakin harrastan enempi kuin noissa raskauksissa se oli aika vähäistä.. :)

hyvää keskiviikkoa kaikille.. :)

mam ja riisi rv 6+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Eka neuvola aika odotellessaan! :)
Erilaisia oireita on tullut esille, ravannut vessassa, väsynyt, päänsärky, pahonvointi merkkejä alko eilen esintymään, mieliala vaihtelee...
Välillä niin kärtynyt ja itkunen ja sit välillä räkättää nauruun kaikista jutuista! :)
Arat rinnat ja niin herkkä hajuaisti että.
No päivä kerrallaan ja saa toivoa kaikkee parasta! :)

5+4
 
mulla alkaa olee ällötys kokopäivä hommaa.. kiva kun töissä pitäs yrittää keskittyä töihin sekä siihen ettei ole paha olo.. :D ristus.. eilen vielä oli epäilys että onko tuolla ketään kyydissä mut tänään kyllä jo oksettanut niin että on siellä pakko olla jonkun.. vielä tunti niin pääsisi kotiin nukkumaan.. jospa sillä illaksi helpottaisi..
 
Mam87: Painonnoususta! Joo mie yritän kans pitää kilot kurissa, 10-15 on ihan ok. Esikoisesta tuli vaan 9kg ja kuopuksesta 12kg (ennen ekaa neuvolaa oli noussut jo 2-3kg eli yht.14-15kg) Miulla on ollut joskus nuorempana ylipainoa reilusti, niin en halua sitä uudelleen kokea. Nyt oli ihan kiva ylläri että melkeen pari kiloa oli pudonnut paino, tänään neuvolassa sen sijaan että olisi noussut. :)

Eka neuvola on nyt takana, ja hirveen mukava täti :) Ultra aikaa varailen huomenna iltapäivästä ja sinne parin viikon päähän eli viikolle 7+! (Hirvee tuulimunan pelko!)

Sone 5+3
 
heeeippa!


Tänään olis 6+2rv. oltiin eläinpuistossa, jonka jälkeen juoksin sattuneesta hädästä vessaan. Ette usko, kun säikähdin kun paperiin oli tullut vaaleanpunaista verta.... Olin jo et noni. se siitä. Sitä tuli kun pyyhki.

Nyt kotona tulee sellaista vaaleanpunaista valkovuotoa... Mitä tää on? onko normaalia? miä jo menetin toivon, sattuneiden tapahtuneiden johdosta.... Ala mahaa on nippaillut muttei sattunut :(
 
Eea
tyntti alkuraskauden vuodothan on usein ihan vaarattomia. Miulla ainakin keskenmenot on alkanu sellasella ruskeella vuodolla. Tuommonen vaaleenpunanen valkovuoto kuullostaa aika harmittomalta. Jos vaikka jossain limakalvolla on pieni nirhauma josta pikkasen tihkuttaa verta. Tsemppiä!

painonnousu sais kyllä tällä kertaa pysyä aisoissa. Pudotin kuopuksen ja tämän raskauden välissä painoa 8kg, enkä todellakaan haluais niitä takaisin. Toivottavasti paino nousee korkeintaan kymmenen kiloa. Oon 171cm ja painoa 75kg, eli ihan tarpeeks. Aikasemmissa raskauksissa painoa on tainnu tulla n.13kg.

Onko muiden mahat miten turvoksissa? miun maha on iltasin ihan järkyttävä!! Toivottavasti häviäis tuo turvotus mahdollisimman pian tai kohta ulkopuoliset hoksaa mistä on kyse.
 
Turvotus: Jep, aamulla ei ole niinkään paha mutta iltapäivästä alkaa turvottaa ja vessassa ravaaminenkin alkaa sillon. Joutuu vetää vähän mahaa sisään välillä ;)

Nyt täytyy sanoo että on paha olo, oksu ei oo lentäny mut velloo todella ikävästi. Ääh, toivottavasti ei oo mahatauti tulossa...
 
Eea
Miulla ainakin aikasemmissa raskauksissa varsinainen vauvamaha on pullahtanu näkyviin melko myöhään. viimeks tää turvotus kesti muistaakseni jonnekin viikolle 10 asti. Nyt tää on kyllä paljon pahempi, ja voihan se olla et kun on kolmas vauva tulossa niin maha näkyy sit jo aiemmin. :D
 
Eea: Meille on myös kolmas tulossa ja luulen että tulee näkymään paljon aikaisemmin. Miulla on ollut pienet mahat molemmista raskauksista. Ja pienet vauvat, joten luulen että samaa rataa mennään nytkin :)
 
Nopponen
Moikka kaikille! Löysin tän uuden ketjun ja palailen nyt maisemiin. :) Kahden viikon reissu takana ja voitte kuvitella miten ihana oli palata kotiin! :heart:
Oon ihan pihalla teidän jutuista mut enköhän mukaan pääse taas...
Oireista: Mulla ei alku reissusta ollu mitään erikoisempia oireita mut pari päivää sit heti ku 6+ viikolla päästyäni alko pahoinvointi... yököttää niin aamulla, illalla kuin yölläkin. Varsinkin jos syönnistä on liian kauan ja sit täytyy väkisellä syödä vaan... :( Toinen "ihanan" tuttu oire jo esikoisesta, jäätävä päänsärky. :( Joka ei lähe millään panadolilla ei vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Toisaalata kiva kun on oireita mut toisaalta sitten taas ei. Kesäloma menossa joten sekin menee nyt vähä pipariksi... toisekseen kiva ku ei tartte töissä kärsiä, ainakaan vielä. Loppuispa pahimmat oireet jo ennen loman loppua pliiis!!!! :x

Kertominen oli mulle se murheen kryyni ennen reissua, ja sainkin asian hienosti pimitettyä yhtä enoa lukuunottamatta mut se lupas ettei viel puhu kellekkään. Mulla eka ultra 2 viikon päästä. sit heti kaverin hääjuhlat jossa kaikki mun lähimmät ystävät, tällöin on kai pakko asia julkistaa jos ultrassa on kaikki hyvin. Silloin alkaa jo 10. viikko kuitenkin.

Nyt palailemaan ihanaan koti arkeen! :) Kommentoin taas lisää kun ehdin mukaan paremmin juttuihinne! Pyykkivuori odottaa tuolla selättäjäänsä! :)

6+4
 
Viimeksi muokattu:
Uusille Tervetuloa :wave:

Sykerajat Minä en niistä tiedä, kun lenkkeilyni ovat pääasiassa vaan vaunujen työntämistä. Oliskin aika mielenkiintoista tietää missä sykkeet liikkuu, on kuitenkin tosi mäkistä meidän maasto, niin hyvin pistää huohottamaan lyhytkin lenkki.

Paino
Minä olen 169cm pitkä ja painoa 58kg. Edellisessä raskaudessa söin ja herkuttelin ainakin kahden edestä(painoa tuli 28kg) ja vieläkin on 3 kiloa siitä jäljellä. :ashamed: Tälläkertaa aion todellakin olla tarkkana kuin porkkana :LOL:

Vuodot Alkuraskaudessa tosiaan taitavat olla aika yleisiä. Inhottavaa silti varmasti, tsemppiä kaikille vuotojen kanssa :hug:

Turvotus
Määkin haluun! Ei minkäänlaista turvotusta ole näkyvillä, tuntuu silläkin ihan epätodelliselta tämä. Paitsi pahaolo tietysti viittaa raskauteen..

Pahaolo ja oksentelu jatkuu, jeee :LOL:
 
Mulla oli eilen aivan törkeen väsy. Onneks sato vettä, että sain maata sohvalla sen aikaa, kun tyttö kattoi piirrettyjä, ja sit illalla iski viel päänsärky. Menin maate jo puol yhdeksältä.

Mulla on illalla maha turvonnut, niin ku ois raskausviikot pidemmälläkin. Ekasta ei näkyny mitään vielä rv 10.

Mulla nousi paino ekasta 10 kg, jotka sain aika helposti pois. Nyt lähtöpaino on sama ku ekasta. Paitsi neuvolakorttiin, ku se on vast puolentoista viikon päästä, tulee isompi lukema, ku oon syönyt ku hevonen. Tuntuu, et on koko ajan nälkä. Mut se kans pitää hyvin pahan olon loitolla.
 
Viimeksi muokattu:
Nal
Hei, täältä ilmoittautuu myös yksi maaliskuun odottaja LA 10.3. Kovin epätodellinen olo, kylläkin toivottu raskaus! Yhden km läpikäyneenä toivoisi tällä kertaa kaiken menevän hyvin. Oireiden vähyys tällä hetkellä huolestuttaa, mutta ajatuksissa olisi varata varhaisultra viikolle 7 tai 8. Hyvää alku odotusta kaikille maaliskuun mussukoille!

Nal 5+3
 
Painonnoususta Esikoista odottaessa mulla nousi paino 11kg. 6,5kg jäi synnärille ja loput oli kadonnu kahden viikon sisällä synnytyksestä. Imetyksen loputtua kuitenkin muutama tuli takas ja ne on vieläkin sitkeessä.. Toivon, ettei paino kauheesti nousis mutten ota siitä stressiä.

Maha on todellakin turvoksissa. Housut kiristää! Saa nähä koska joku kysyy kun maha pömpöttää vielä normaalia enemmän. Mulla tosin tuli esikoisestakin vauvamaha aika aikasin näkyville. Turvotuksen jälkeen odotettavissa siis se söpömpi kumpu :)

Mulla on välillä ennen syömistä tai syömisen jälkeen etova olo, mutta muuten ei pahoinvointia näy. Väsymys alkaa vaivata enemmän, ei saa yhtään mitään tehtyä..

Nallu 5+4
 
Onko muuten kellään rintarauhaset turvonneet? Miulla on oikeessa rinnassa iso patti, tullu nyt plussauksen jälkeen! Viime kierrossa ennen menkkoja tuntui myöskin ja sitten painui pois. Mietin vaan että onkohan toi patti rauhanen vai mikä ihme, nopsaan se on tullu. Pitää varman näyttää se siel polilla kun meen ultraan. Vähän vaivaa..
 

Yhteistyössä