*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

Täällä yksi maalismussukkaa odottava lisää!
Entuudestaan 6v ipana.
Plakkarissa plussa PITKÄN yrityksen jälkeen!
Rv 5+ jotain eli LA maaliskuun alkupuolella.

Lueskelin ketjua, ja löysin paljon omia tuntemuksia. Pitkän yrityksen jälkeen sitä ihmettelee, voiko tämä olla tottakaan? Lapsihaaveet kun on ehditty kuopata yrityksen aikana jo moneen kertaan (vauvatarvikkeetkin epätoivon hetkinä hävitetty). Ennenkaikkea jatkuvasti jäytää pelko keskenmenosta tai tuulimunasta - en näköjään ole ainoa joka sitä miettii.

Tuntemuksista.. Satunnaista ällötystä sekä hajuherkkyyttä, nippailua alavatsalla ja yletön pissalla juoksemisen tarve!!! Ekassa raskaudessa olin ihan rikki, kun huono olo vei kaikki voimat - nyt suorastaan odotan ja toivon ällötystä ja oksentelua (plussan vahvistukseksi)!

Yksityiselle aika ultraan kolmen viikon päähän (sit ois rv8+). Samalle viikolle aika ekaan neuvolaan. Neuvolasta sanottiin, ettei neuvolassa ultrata eikä ekalla käynnillä kuunnella vielä edes sydänääniä, joten oli pakko varata aika yksityiselle. Miten sitä ikinä selviäisi np-ultaan (rv 10-13) asti ilman vahvistusta siitä, että tämä on totta??!
 
Hannavä
Itsellä ainakin tosi turvonnut vatsa. Tänään oli outo mahatuntemus, ei menkkamainen, kesti hetken aikaa, ihan huomattava. Mut kai kaikki kuuluu asiaan. Tänään käytiin kertomassa miehen vanhemmille, vähä jännitti mitäköhän he sanoo mutta onnittelivat vaan :) Äitinsä sano ettei lapsi oo koskaan huono asia :) Häistä myöskin juteltiin. Eilen sain soitettua neuvolaankin ennen töihin lähtöä ja aika on ensi perjantaina. Tuntuu että sinne on ikuisuus.

Hannavä ja papunen 6+2
 
Nopponen
Mulla ainaski on turvonut alavatsa!!! Lemppari housut on jo tosi tiukat... näin kesällä hankala piilottaa se jäätävä turvotus joten varmaan kohta joku arvaa ennen ensimmäistä ultraa. Mun alavatsa menee siis ylhäältä katsottuna yli rintojen... mitä se ei todellakaaan vielä muutamaa viikkoa sitte oo tehny, ja rinnatkin on paisunu joten en voi kyl vaan kuvitella! Kesämökillä olin sivuprofiilista uimapuku päällä ihan päärynän muotoinen, turvonneet tissit ja sit pieni kaari ja iso turvonut alavatsakumpu... :) Toisaalta kiva et alkais näkyä vatsaa mutku haluais viel pimittää aikansa tätä. :) Oon kuullu et jos kyseessä toinen raskaus niin vatsakin alkaa näkyä useimmilla paljon aiemmin kuin esikon kohdalla... tiedä sit onko perää???

Mulla on huonovoinntisuutta ja sama ongelma mitä sitä söis ettei kuvottais enempää. Lähenevä työn alku kans ressaa et mitä sitä siellä sit suuhunsa nakkaa jos tää kovin monta viikkoa viel kestää... !!! Nolo pitää välipalataukoja tunnin välein... etteivätkö arvaa??? Tosin päätin et loman jälkeen on eka ultra ohi ja joudun monille tulevissa ystävän häissä kertoon, missä yksi työkaverinikin on vieraana joten arvelin et mitäpä sitä työmaallakaan pimittämään sen enempää... juorut liikkuu niin pian. Joten rehellisesti sanon jos on pahaolo jne... Työ muutenkin niin rankkaa et kiva sanoo syy miksei yksin "revi" kaikkee... mitä normaalisti tekee... (vanhustenhoitoa, lähihoitaja)
Päänsärkyä ei nyt pariin päivään oo ollu... en oo varma mut ystävä sano et sen raskaus aikana sillä ei auttanu mikään muu kuin kahvi päänsärkyyn.... (sitäkään ei kyl liikaa saa tietty juoda...) Mä nimittäin pari päivää jätin kahvin juonnin välistä ku tuntui et siitä tulee huonompi olo ja heti oli pääkipee, sit nyt oon juonu 1 kupin aamulla ja 1 iltapäivällä niin eilekään ei ollu ollenkaan kipee...? Voiskohan oikeesti auttaa? Esikoiselta kärsin päänsärystä monta viikkoa mut en kyl juonu kahviakaan ku se ällötti...??

Ultraan viel 2 viikkoa!!! Ei jaksa odottaa! Vaikka oireita on lähes koko ajan, pelottaa silti löytyykö sieltä mitään???

Listaan voi lisätä synnytyssairaalaksi OAS

Nopponen 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Miulla ei varsinaista pahoinvointia ole, pientä ällötystä vaan, mut hedelmät, tuoremehu ja kaikki raikas maistuu hyvältä. Ei tee mieli mitään rasvasta ja täyttävää ruokaa.

Alamaha on nyt alkanu tuntuu silleen kireeltä ja välillä vihloo. Varmaan niitä kohdun kasvuun liittyviä kipuja. Viimeks raskaana ollessa minuu vaivas ihan kamalat liitoskivut. Toivottavasti nyt eivät tulis niin pahoina. :| Turvotusta oli sillon myös ihan älyttömästi ja sormet oli puuduksissa koko ajan ja ranteita pakotti öisin. Voi kun välttyisin nyt näiltä vaivoilta.

Miun vanha ystävä kävi eilen meillä kylässä. Kertoi, että heillekin on tulossa helmikuun lopussa vauva. Miun oli sit pakko paljastaa et niin meillekin maaliskuun alussa. :D
 
Hei vain tänne.. :)

Mulla tehnyt mieli kaikkea raikasta, vaikka ei nyt ole huonoa oloa kuin hiukan syömisen jälkeen.. jotenkin vaan raikas tuntuu sellaiselta mukavalta ja hyvältä syötävältä.. :)

Täällä on paljon stressaajia jota itsekin harrastan välillä.. helpottaa kummasti kun sen sykkeen näkee ultrassa, vaikka ei sekään kaikkea takaa, mutta kuitenkin.. :)
Mulla vatsa pömppää myös jonkun verran ja juurikin alavatsa.. mulla kun ei ole hirveästi vatsaa niin tohon alas tulee oikein selvä kaareva pömppö minkä saa kyllä piiiloon hyvin ja ei ainakaan ketään ole kysynyt sen enempää kun suurinosa läheisistä tietää.. :D

Eilen käytiin merenrannassa kävelemässä perheen kanssa siinä vesirajassa ja voi vitsi kun olikin tosi nautinnollista.. :) suosittelen kaikille luonnon ystäville..

Eipä täällä siis kummallisempaa kuin hyvää viikonloppua kaikille.. :wave:

Mam & riisi huimat 7+0 POKS :heart:
 
täällä pahoinvointi helpottanut jo suurimmaksi osaksi, aiemmassa raskaudessa toimi sama kuin nytkin, eli sokeripala kielen alle kun huono olo yllättää.. mikään muu ei ole toistaseks toiminu, kaikki mitä yrittää juoda tai syödä on heti ulkona jos sille päälle kroppa sattuu..

turvotuskin alkanut helpottaa ja farkut ei enää niin pahasti purista :). pieni kumpu on alavatsalla toki muttei enää sellanen ähky olo ole enää aamusta iltaan:)

tänään tuli ekat kunnon vihlonnat?ensimmäisessä kumminkin muistaakseni vasta joskus rv 14 alkoivat?.. onko muilla jo tässä vaiheessa?
hieman pelästyin että mitä tämä nyt jo tässä vaiheessa on?? :eek:
 
Mulla on repäisykipuja jos liikahdan/nousen nopeasti, mut vihlontaa ei vielä ole ollut.

Mulla on vieläkin vähän oireita esikoisen odotusaikaan verrattuna, mut yritän olla stressaamatta. Jokainen raskaushan on erilainen. Tosin esikoisestakin pahoinvointi alkoi sillon 6+ viikolla. Nyt siis menossa 5+5.
 
Hassu juttu, mutta mua pelottaa sekin, että kuvittelen raskausoireet ja vauvaa ei olisikaan. Voivottelin tänään yököttävää oloa aamusella. Mies heitti siihen, että sun raskausoireet on varmaan psyykkisiä. Tuhahdin tietysti kiukkusena takasin, mutta jäin miettimään, että toki osa voi ollakin? Haluan niin kovasti tuntea, että tunnenkin. Tai kuulostelen niin tarkkaan itseäni, että teen tuntemuksia normaaliolostakin. Eikä vatsakaan ole enää yhtä timmi kuin ennen ekan lapsen odotusta.. Tuoreessa muistissa sekin, miten (pitkän) yritysaikana joka kuukausi kuukautisten alla olin tuntevani oireita, joita ei sitten ollutkaan..

No, raskausoireista selvin on tietysti se, että kuukautiset on jääny pois ja tikussa on tarvittavat viivat, sitä en ainakaan ole kuvitellut :D
 
Nopponen
mamiko:Mulla viime yönä eka vihlaisukipu kun käänsin kylkeä... ja menkkajomotusta ollu nyt pari päivää, lienee siis liittyy kohdun kasvamiseen... Esikoisen kohdalla en muista milloin vihlaisut alkoi mut muistin erittäin hyvin heti mistä on kyse viime yönä... :) Mulla siis 6+5 tänään...
 
Moi!

Uusi odottaja ilmoittautuu!! Nyt viikot 3+5, ja la 24.3. Eli ihan alussa ollaan, tänään tärähti Clearbluen digiin raskaana 1-2 vko :)

Himoja on suolakurkkuun, ja toisena oireena ottaa päähän - aika lailla kaikki...:D

Todella toivottu juttu, 1,5v meni taas et tähän päästiin. Esikoinen 3v poika.

Sairaala MKS,

T. Marais & helmi
 
Tervetuloa taas kaikille uusille, mukavaa, että porukka löytää tiensä tänne!! :wave: :heart:

Painonnoususta, mulla oli ekassa raskaudessa maltillista painonnousu. Kiloja tais tulla 8,5 eli ei paha. Nekin hävis 3 viikossa synnytksestä, mut siihen se paino sitten jämähtikin. Tavotteena tällä kertaa sama eli max 10kg, vaikka ihan normaalipainoinen olenkin.

turvotuksesta Mulla myös ihan täysi työ pitää vatsa piilossa.. turvotus on melkoista.. ei mulla ekassa tällästä ollu :/ Mulla oli ekassa raskaudessa viikolla 15 tällänen maha.. Tässä vielä kuvaa toissapäiväsestä:



(.) omaan napaan ei edelleenkään erikoista. Turovtus on nyt se "pahin" riesa. Kovasti odottelen, että tätä mahaa ei tarvitsisi piilotella. Mulla mieli heittelee sen verran, että välillä uskon, että masussa on elämää ja toisena hetkenä olen ihan varma, että ei siellä ketään ole tai ainakaan hengissä :ashamed: Meillä yksityiselläkin uä ajat todella vähissä, joten taidan odottaa maanantain neuvolaan ja kuunnella terkan mielipide, että pääsiskö sitä kuitenkin keskussairaalaan ultrattavaks..

Yritän päivitellä listan ajantasalle, vinkatkaa, jos joku uupuu :)
 
Täällä ollaan kanssa pahoinvoinnin kourissa. Ei siinä muuten mitään, mutta miula on todella, todella herkkä yökkäys refleksi. Ompas kiva yrittää pitää piilossa!!

Väsymys on ihan järjetöntä. Oon ottanut nyt vitamiineja sun muita, muttei ne auta. Voisin nukkua vain kokopäivän!

Alisa84 mulla meinaa olla sama. Pelkään seuraavaa ultraa, koska ajattelen että mitä jos siellä ei olekkaan elämää? kaikki ihanuus olis poissa. Sit taas tulee olo et ihanaa kun pampula kasvaa. Mutta kaippa nämä tuntemukset kuuluu asiaan :)


Tyntti & pampula 6+4
 
Hannavä
Mä en edes viiti peitellä turvotusta :D Siinäpähän on. Varsinkin kireästä paidasta helposti havaittavissa. Yritin äsken ottaa kuvaa mutten kehdannut yhtäkään tähän laittaa :ashamed: Bepanthenin tuoteselosteessa muuten luki että ei ole viitteitä että siitä olis haittaa raskausaikana mutta että pitäis kuitenkin käyttää vaan lääkärin suosituksesta, laitoin nyt kuitenkin sitä kun ulkoisestihan sitä käytetään ja haavat alapäässä on taas niin pahoja että huhhuh, himskatin kuivuusongelmat. Tänään oli vähän jotain vihertävää valkovuotoa, viittaa ehkä johonki tulehdukseen, toivottavasti ei vauvan alulle olis mitään vaaraa :(

Hannavä ja papunen 6+3
 
Täällä ilmoitautuu uusi odottaja. Lapsi on meille 4. Kotona temmeltää ennestään 3 tyttöä. Esikoinen täyttää syksyllä 10v, keskimmäinen 3v ja nuorimmainen täytti juuri 1v. Oireina on ollut rintojen arkuus ja rautanaula maku aamuisin suussa. Täälläkään ei tee mieli rasvaista ruokaa vaan mieli tekee salaatteja, raejuustoa, omenamehua. Aurajuustoakin tekisi mieli mutta olen vielä onnistunut hillitsmään himoni. Ei ajatusta kumpaa sukupuolta vauva olisi, jotenkin automaattisesti ajattelen 3 tytön äitinä että tämäkin olisi tyttö. Sukupuoli ajatus kypsyy varmaan raskauden edetessä. Esikoisesta ei kysytty sukupuolta, keskimmäisestä ja nuorimmaisesta kysyttiin. Varmaan tästäkin kysytään. Keskenmenon pelko kummittelee täälläkin. Me ollaan koettu esikoisen ja keskimmäisen välissä 3 keskenmenoa. Neuvolaan en ole vielä soitellu, ehkä ensi viikolla. Mullakaan ei oo synnytyksen jälkeen ollu mitään säännnöllistä kiertoa vaan kierto vaihdellut 26-44 päivän välillä. Oon nyt laskenut viimesimmän kierron mukaan lasketua ajana joka ois 14.3 muuttuu varmaan viel, mutta nyt näin ja synnytys sairaala koks

eli päivitys tiedot pippuri81 la 14.3 4 lapsi ja synnytys sairaala koks

pippuri 5+2
 

Yhteistyössä