*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Pari tuntia poissa ja johan täällä on tapahtunut, ja tullut paljon tekstiä! :D

Hanskiukselle iiiisot onnittelut prinsessasta! :flower:

Nippatäti kiva kuulla sinusta, vaikka kuulumiset olikin ikäviä. :( Pystyn melkeinpä samaistumaan sun tilanteeseen... Itsellänikin ollut tosi vaikeita aikoja äitini kanssa. Hänellä on mielenterveyden kanssa vaikeita ongelmia, eikä meilläkään ole siksi ollut ikinä normaalia äiti-lapsi suhdetta. Olen saanut seurata myös sivusta kun toinen läheinen ihminen kärsi pahoista alkoholiongelmista, ja siinä kärsi kyllä koko suku ja lähipiiri. Ja vaikka kuinka kaikki yrittivät auttaa, niin tämä ihminen ei vaan apua ottanut vastaan, vaan teki sitten omat ratkaisunsa... :( Ei varmaan sinua lohduta yhtään muiden ongelmat, mutta halusin vaan kertoa, että täällä ymmärretään hyvin mitä joudut kestämään... Tsemppihalit!! :hug:
Ja ihana masu sinulla! Toivotaan kuitenkin että pääsisit siitä pian "eroon". ;)

Nuska
kiva että saat sen kokoarvion! Noin iso harppaus mitassa kuulostaisi kyllä mittavirheeltä.. :confused:

Dania
meidän 2,5-vuotias uros kastroitiin vajaan vuoden ikäsenä. Sillon syynä tosin oli sisälle kintun nostaminen, vaikka rähinääkin oli ilmassa jo sillon. Paljon haukkuu ja rähjää edelleen, mutta en tiedä kuinka paha olisi jos ei olisi kastroitu?? Paljon ollaan kyllä saatu käytöstä paremmaksi ihan kouluttamisellakin, onneksi. Mutta jos tuntuu, että kouluttamisesta huolimatta kova uho päällä, niin ei se kastrointikaan varmaan huono idea olisi.

Ai niin, mullakin alkoi nyt virallisesti äippäloma. :D Eipä kyllä paljon muutosta tilanteeseen, kun työttömänä ollut melkein koko raskausajan. Mut kivempihan se on olla äitiyslomalla kuin työtön. :D

Nanna, edelleen 35+0
 
Posteljoonille ja Hanskiukselle suuret onnittelut!

Voi jukra, ihanaa kun toiset jo synnyttää, yritän itse varautua henkisetsi siihen, että vielä voi tosiaan mennä aikaa omaan lähtöön vaikka huhtikuulle saakka! Jotenkin sitä vaan muuttuu entistä kärsimättömämmmäksi, kun täällä jo saatu nyyttejä syliin vaikka kuinka! Ihanaa muuten, että kaikilla mennyt suurin piirtein kaikki hyvin ja ainakin lopputulos ollut onnellinen. Haasteita tottakai on jouduttu kohtaamaan, mutta kaikesta tähän mennessä selvitty :)

Nippatädille tsempitykset, tuo on raskas asia, jota ei toivoisi kenellekään. Ehkä etäisyyden pitäminen tosiaan on oikea ratkaisu, mutta harmillista!

Nuska83, hyvää äitiysloman alkua :flower: Mulla loppui työt jo vuodenvaihteessa, mutta päätoimisetsi olenkin opiskelija. Nyt vielä yksi tentti tekemättä ja muutama kurssi vaatii vielä hommia vähän enemmänkin, kiinnostus on kyllä jo niin tipotiessään.

( . ) Omassa navassa rauhallista. Stressailen liikkeitä silloin tällöin enemmänkin, mutta pitkin päivää niitä kuitenkin jonkin verran tuntuu, välillä voi olla muutama tunti hiljaisempaakin, muutamaan kertaan olen liikelaskentaa ihan tosissaan harrastanut, mutta lopulta kuitenkin saanut kympin täyteen.

Hitsiläinen meidän pyykinpesukone hajosi eilen, ärsyttää!! :mad: Piti pestä viimeisiä vauvein vaatteita ja lisäksi itelle menee päälle niin vähät vaatteet, että kovin montaa päivää ei voi olla pyykkiä pesemättä. Takuuta onneksi jäljellä ja korjaajan pitäisi tulla jo huomenna.

Eipä täällä sitten muuta - laiskaa ja saamatonta TAAS vaan! Huomenna miehellä synttärit :heart: Täytyy kehitellä vähän spesiaalimpaa jo aamuun, kun lähtee sitten päiväksi ja illaksi taas työhommiin. Ja torstain lääkärineuvolaa odotellessa..

Ssaraa & nuppu rv. 35+6
 
Paljon Onnea Posteljoonille pojasta ja Hanskiukselle tytöstä :flower: :flower:

Minä olin esikoisen syntyessä kuukautta vaille 22.

Kotiintulohattuna mulla on varattuna kypärälakki ja oma neuloma villalakki + haalarin huppu. Uskoisin että noilla tarkenee.

Ihmetellä täytyy anncarolin jaksamista töiden suhteen. Itse en kyllä olis voinu olla loppuun asti töissä. Jospa ehtisit lepämään ennen vauvan tuloa.

Nippatädille voimia ja tsemppiä äitiisi liittyen!

Tänään käyty neuvolassa ja kaks viikkoo sitten oli hb 119 ja terkka sanoi että voi ottaa lisärautaa muttei joka päivä...no kävin silloin paketin ostamassa mutta en ole ottanut yhtä ainoata kun pelkään että maha menee entistä kovemmaksi...niin se paketti tuossa pöydällä auttoi :D nyt nimittäin oli taas 132!! Eipä tarvii tästedeskään ottaa. Muuten oli kaikki ok! Sf-mitta oli tippunut puolitoista senttiä ollen nyt 30,5 eli vähän on pieni huomannu jo laskeutua mutta pää heilui kuulemma vielä. Onhan tämä massu selvästi pienempi kuin viimeksi kun näillä viikoilla sf huiteli 35..36cm tietämissä. Eli jospa tästä ei ihan niin isoa tulis kuin edellisestä joka oli yli 4.3kg! Toivoa sopii!

Josko nyt jois kupposen kahvia ihan kaikessa rauhassa kun kuopus päikkäreillä :)
Siitäpä tulikin mieleen että nukkuuko teillä muilla joilla on kohta 5v. lapsi niin päikkäreitä miten säännöllisesti? Meillä on välillä yksittäisiä päiviä ettei nuku mutta vielä pääsääntöisesti nukkuu.

Aippa3 ja pähkinä 36+0
 
SaHi huhhuh, varmaan aika järkytys et joku tulee tolleen kertomaan stalkanneensa sua! :O Iteki täällä aika avoimesti kertonut kaikkea, mutta ajatellut vaan että pöh, ei mun tutut näitä lue... mutta kuinkas sitä voikaan käydä.

Oonkin ajatellut, pitäiskö meiän jossain vaiheessa perustaa salainen ryhmä, jonne ulkopuoliset ei pääse lukemaan? Käsittääkseni sekin olisi mahdollista täällä. Vaikka sitten kun on aika perustaa se syntyneiden pino? Jos vaikka haluaa lapsestaankin enemmän kertoa, niin hänenkin yksityisyyttään varjellen, en ainakaan täällä yleisellä puolella kamalasti haluais löperrellä..

Nanna
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Tuhannesti onnea Posteljooni ja Hanskius! Ihan hullulta tuntuu, että tässä pinossa syntyy joka päivä vauvoja, vaikka ollaan vasta helmikuun puoliväli ohitettu. Synnytys on itselleni edelleen täysin kaukainen ajatus, enkä mitenkään voisi kuvitella synnytäväni vielä lähiviikkoina. Onneksi tässä on kuitenkin enää viitisen viikkoa maksimissaan ja se on kyllä lyhyt aika loppujen lopuksi!

Alisa84 Maha näyttäisi valahtaneen alas, vaan ei tunnu siltä! Tosiaan, edelleen tuntuu enemmän painetta ylä- kuin alapäässä ja öistä selviän yhdellä vessareissulla, joten kovin alhaalla ei vauveli taida vielä olla. Lääkäri ei kommentoinut vauvan mahdollista laskeutumista tai kiinnittymistä ollenkaan viimeksi :confused: Hienoa muuten, että sielläkin tyyppi oli sitten oikein päin, vaikka oli epäilystä muusta!

Sone* kyseli imetystyynystä. Jos ostaisin uuden, ostaisin sellaisen, joka on styrokspalleroiden sijasta täytetty semmoisella tempurmaisella täytteellä. Eli joka muotoutuu vauvan mukaan ja pysyy kuosissaan. Olisko Boppy yksi tämänmerkkinen? Kokeilin tällaista kaverilla ja se on kyllä huomattavasti tukevampi kuin tuommoinen perinteinen malli. Ne styroksit tuntuvat aina karkaavan vauvan pään alta ja muutenkin tuntuu, että niitä saisi olla lisäilemässä koko ajan. Mutta en kyllä ajatellut tällä kertaa uutta ostaa, menen tuolla Mollavauvan olemassa olevalla, joka ajaa asiansa ihan siedettävästi kuitenkin.

Ssaraaako se oli, joka pohti ensi-imetystä? Tosiaan, maito voi nousta hitaammanpuoleisesti, mutta siksi vauvan painoa tarkkaillaan synnärillä ja eka neuvolakäynti sovitaan melko pian kotiutumisen jälkeen. Tällä varmistetaan, että vauvan paino ei pääse liiaksi laskemaan syntymäpainosta ja tarvittaessa voidaan sitten antaa vähän lisämaitoa oman tuotannon ohessa. Yleensä vauva saa kuitenkin jo niistä vähäisistä alkutipoista tarpeeksi ravintoa ja etenkin, jos ei ole mitään tarvetta sokeriseurannalle tms., niin hyvin voi luottaa siihen omaan maidontuotantoon. Ohjeistavat vielä sairaalasta lähtiessä, että tietyn verran pitää tulla pissavaippoja päivässä (en nyt muista, montako), että tietää vauvan saavan maitoa riittämiin. Alkuun vauva voi olla rinnalla lähes jatkuvasti ja äidistä tuntua, että maitoa ei tule ollenkaan. Mutta tiheä imeminen juuri lisää maidontuloa, eikä välttämättä ole merkki mistään huolestuttavasta. Kannattaa kysellä rohkeasti synnärillä imetyksestä ja jutella asiasta neuvolassa!

Itsellä on mennyt iät SaHin80 kanssa identtisesti, eli esikoisen syntyessä olin 27 v. ja nyt olen 29 v., kun uusi tulokas syntyy. Omassa kaveripiirissä olen sieltä nuorimmasta päästä, vaikken suinkaan nuorin äiti. Mutta paljon on vielä lapsettomia ystäviä läheisissä.

Aika hurja muuten tuo SaHin80 kokemus, että oli tunnistettu kirjoittelun perusteella! Muistaakseni kuitenkaan et ole mitään kauhean yksityiskohtaista täällä jakanut tai edes kuvaa, josta olisi voinut tunnistaa. Itsekin välillä mietin, mitä sitä viitsii ja kehtaa täällä kirjoittaa, jos joku vaikka tunnistaisi. Ja olen kyllä miettinyt, että onko joku helsinkiläisistä kirjoittajista oma tuttu, mutta en ole kyllä keksinyt :) Toisaalta, onneksi täällä kirjoittelu on hyvässä hengessä, eikä kenenkään meistä ainakaan pitäisi mitenkään omaa tekstiään hävetä!

Nyt alkaakin sellaiset leipomistalkoot, että poistun takavasemmalle jauhojen pariin!

kwaidan ja Puh 36+6
 
SaHi80 Kuulostaa kyllä aika ahdistavalta tuollanen stalkkaaminen :O On täällä kuitenkin sen verran henkilökohtasia juttuja kertonu et en kyllä kenenkään puolitutun haluis niitä tietävän. Tuo Nannan ehdotus salaisesta ryhmästä ei sekään ois varmaan yhtään hassumpi ajatus.

Könkkänä Itse olen pitäny vaunuissa äp-makuupussin alla lampaantaljaa talvella. En sitten tiedä pitäskö sinne alle laittaa vielä jotain muuta jos ihan pitkät päiväunet nukuttaa ulkona. Esikoisen aikaan oli niin kova pakkastalvi etten nukuttanu ulkona ollenkaan vaan vaunut oli varastossa jossa oli n. + 10 astetta. Mut en kyllä sen kummemmin oo vaunukoppaa pedannu. Kesästä mulla ei ookaan oikeestaan kokemusta (esikoinen nukkui ensimmäisenä kesänään päiväunet jo omassa sängyssä) et pitää ihan miettiä mitenkäs sitä sitten toimitaan :)

Särö ja Jalo 38+4
 
Viimeksi muokattu:
Sahi, onpa inhottavaa tilanne :/ Mie oon aika tunnistettavissa täällä kun pärstäni olen jakanut :D Ja useampi tuttu tietää että palstailen, mutta en kyllä tykkäisi jos joku tulis kaupassa puhumaan mitä on lukenut miun kirjotuksia. Tää on kuitenkin ihan erimaailma, kasvotusten sitten juttelen niistä asioista mistä haluan. Onneks kukaan ei oo tullu mitään jauhamaan..

Dania Ens yönä on sit siun vuoro juosta vessassa, ja mie nukun :LOL::saint::D

nanna Miun puolesta myös voitas perustaa suljettu ryhmä sitten kun kaikki on synnyttänyt!

37+2
 
Viimeksi muokattu:
Könkkänälle piti kommentoida paristakin jutusta. Voi, minkä asennon pikku kylkiäinen onkaan valinnut! Onhan tässä onneksi vielä viikkoja aikaa kääntyä, mutta ymmärrän kyllä, että stressaa. Itse olin ainakin ihan hermona mahdollisesta perätilasta. Ja voihan vauva täälläkin päässä vielä kääntyä takaisin persasentoon, mutta toistaiseksi kaikki sen suhteen hyvin. Itse uskoisin, että nuo konttaus- ja pyllyn ylösnostoasennot on aivan turvallisia, tuskin niillä nyt mitään kalvoja puhkoo tuosta vaan. En kyllä alkaisi itse kovasti vatsan päältä kääntelemään tai muuta. Huomasin omalla kohdallani, että selinmakuulla jalat 90 asteen kulmassa ja pari tyynyä pepun alla sai ainakin vauvaan kovasti liikettä, liekö auttanut sitten kääntymiseen. Jos th:kin on asentoja suositellut, niin rohekasti vaan kokeilemaan! Rintakumia en välttämättä ostaisi etukäteen, sillä kaikkihan sitä eivät tarvitse. Meillä ainakin synnärillä sitten sai kokeilla, jos oli tarvetta. Itselläni oli alkuun tarvetta ja muistaakseni koko määräytyy nännipihan koon mukaan. Eli rintakumin pitäisi peittää mahdollisimman iso osa koko nännipihasta. Arvioi sen mukaan, onko alue mielestäsi pieni vai iso. Ainuja oli ainakin kahta kokoa.
 
Oi, ihanaa, lisää vauvoja! Onnea tuoreille äideille!!!

Ite täällä kärvistelen närästyksen kanssa. Tai oletan sen olevan sitä kun ylävatsalla on polte. Välillä helpottaa kun otan Rennietä ja sit taas jatkuu. Kiusallinen vaiva. Mä jo hermoilin että onko raskausmyrkytys mut kai se kipu olisi voimakkaampaa...

Nivuskipuja on mullakin. Joku oli niistä maininnut. Kait ne helpottaa sit ku vauva on syntynyt (toiveikkaana).

Ootteko olleet väsyneempiä mitä aiemmin? Mulle on tullu kova väsymys.
 
Paljon onnea pienokaisista Soonfab, Hanskius ja Posteljooni!:heart:

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :) Te ootte kyllä niin ahkeria kirjoittamaan, etten perässä pysy, ehkä sitten kahden päivän päästä, kun äitiysloma vihdoin alkaa!=) Täällä on myös yksi, joka saa ravata vessassa öisin! Viime yönä muistaakseni neljä kertaa. Myös hermosärkyä jalkaan on nyt tullut. Muuten oonkin aika vähillä vaivoilla selvinnyt, paitsi suonikohjuja on kyllä tullut, sääret on pilalla ja alapää myös, toivottavasti ainakin alapään suonikohjut häviäisivät synnytyksen jälkeen! Sääriin ei taida auttaa kuin leikkaus :| Joku kyseli, minkä ikäinen on ollut, kun esikoinen syntyi. Olin silloin 23 vuotias, nyt 28, melkein 29. Sahilla on ollut kyllä ikävä tilanne, kun joku seuraa omia kirjoituksia. Nipalle tsemppiä ja haleja äidin kanssa, ei ole varmasti helppo tilanne, varsinkin kun on viimeisillään raskaana!:hug: Anteeksi, kun tämä minun kirjoitus on tällaista yhtä pötköä, jotenkin tämä kone ei anna muokata tätä tekstiä! -Aurora ja vauva 34+4
 
Onnea Hanskius!

Kiitokset kaikille tsempeistä, lohduttaa kovasti :)

Pihlaja, joo väsymys on tuttua täälläkin! Yöt menee aina pätkissä nukkuen ja päivisin on vaan pakko ottaa aina päikkärit!

Toi SaHi:n juttu on ihan älytön. Miten se kehtas tulla ees sanoo, et on tunnistanu, hyi varmaan ihan puistattaa tollanen! Mutta joo, mie kannatan sitä kans. Oman vauvan yksityisyyttä ainakin haluan sitten varjella. Oon niin tylsä tyyppi, että ei minuu kukaan jaksais stalkata :LOL:
 
meidän 5vee ei nuku enää päikkäreitä. Aamulla herätys klo 7 ja illalla on sängyssä niin että nukahtaa klo 20 aikoihin. Jos menee vähänkin myöhempään nukkumaanmeno niin on aika show tiedossa.. Nukkui tuossa 4,5v vielä päiväkodissa, mutta silloin nukkumaanmeno oli 21 aikaan. Aika yksilöllistä tuo tarve on, kaverin about 2,5v ei nuku enää ollenkaan päikkäreitä..

Vaunuissa pidin talvella lampaantaljaa ja makuupussia. Vaunujen jalkapeite vielä lisäksi siihen, säästä riippuen. Kesällä tuo lampaantalja oli kätevä myös. Sehän viilentää kuumalla ja lämmittää talvella. Muusta vaunujen petaamisesta en ole kuullut..

Pihlaja mulla oli väsymyskausi tuossa pari viikkoa sitten, meni jo ohi. Silloin olisin kaivannut talviunille.

Stalkkaamisesta eipä kuulosta kivalle :| itsellä ei tule mieleen ketään tutuista/puolitutuista ketä mun raskaus vaivoineen jaksaisi kiinnostaa.. eihän sitä silti tiedä. Nimimerkin ym johdosta oon kyllä helposti tunnistettavissa.

Rintakumia en ole ikinä kokeillut enkä lähemmin nähnytkään. Pari ekaa viikkoa oli nännit viimeksi rikki mutta lansinohilla sain ne terveeksi. Esikoisen ote oli myös hyvä niin ei tullut kellään mieleen mulle esitellä noita kumeja.

Sone hyvää yötä vain :) ensyönä jaksan taas itse heräillä.

( . ) sukkapuikkokivut.. au.. välillä jää lausekin kesken kun tuolla alhaalla tapahtuu kaikenlaista.

dania 37+2
 
Salainen ryhmä kuulostaa kyl hyvälle, vois sit tosiaan perustaa kun kaikki on vauvautunu.

Vaunuissa on talvella ollut lampaantalja ja makuupussi. Kesällä vaan makuupussi, auki tai kiinni kelistä riippuen.

Vauvan hatusta mä olen pakannut mukaan kypärämyssyn ja pienen puuvillamyssyn. Sitten on vielä huppu.

Väsymys on kyllä täällä läsnä, vaikka olen nukkunut suht hyvin. Yleensä mulla on tosi hyvät unenlahjat ja nukahan kyl mihin vaan jos väsyttää, mut nyt ei oo onnistunu. :/

(.) Onhan niitä supistuksia sitten tullut pitkin päivää aina välillä, etenkin istuessa. Sohvalla kun pötköttelin, niin ei supistanut lainkaan. Vauvakin on ollut tänään tosi hiljainen. Äsken sitten pikkuinen riekkui ja nyt on ihan hyvä olo, ei supista. Jospa nuo supparit nyt jotain tekis ja vois vaikka lähiaikoina saada nyytin syliin. :) Mahakin on ollut koko päivän kovalla ja söin tuossa hieman luumuja, jospa ne auttaisi. Kohta onkin esikon iltahommien vuoro ja sitten palaan neulomuksen pariin.

CL ja poju 38+2
 
Miun oli pakko tulla katsomaan miten täällä pärjätään.. :) Viikot alkaa pikku hiljaa loppumaan täällä kaikilla onnellisesti.. :heart:

Täällä totutellaan vauvan tuoksuiseen arkeen ja ihan hyvin on lähtenyt.. sairaalasta päästiin kun vauva 2vrk ikäinen :) Syntyi päivää vajaa täysaikaisena (36+6) ja niin olen onnellinen, ettei jouduttu olemaan sairaalassa pidempään ja ei ollut keltaisuutta eikä sokereissa vikaa :) Synnytys oli alkuunsa raskas sen takia kun ravasin 2vrk melkeen supistusten takia ennen kuin sitten käynnistyi kunnolla.. Oli henkisesti raskasta siihen asti, että sain kunnon kivunlievityksen kun vihdoin ja viimein alkoi tapahtumaan. Synnytin siis yksin kun mies oli lasten kanssa kotona kun meidän äidistä ei ollut vahtijaksi tietyistä syistä. Onneksi oli asiansa tietävä ja tunteva kätilö joka huolehti tosi hyvin kivunlievityksestä. Opiskelija oli tosin mukana, mutta ei se niinkään haitannut. Kivunlievityksenä otin siis ilokaasua ja sain kaurapussia ja epiduraalin. Olin tosi tyytyväinen :) Väsynyt olin tosin. Ponnistus vaihe kesti kaikki 5min ja synnytyksen kokonais kestoksi oli merkitty 12h 45min.. Kalvot puhkaistiin vasta kun olin 8cm auki kun eivät menneet itsestään. Kätilön mielestä kalvojen puhkaisu "ennen aikaisesti" oli tarpeetonta jos äiti ja vauva voi hyvin ( vaikka synnytys olisi nopeentunut huomattavasti ) Epiduraalin voimalla sitten jaksoin viimeiset tunnit. Ponnistus oli yhtä helvettiä niin kuin mun mielestä oli edellisestäkin.. :D Sattuu ehkä eniten, mutta kyllä sen kestää.

Niin toivon teille kaikille kärsiville pian helpotusta tilanteeseen.. itse olin ainakin niin väsynyt kipuihin, että synnytys oli suoranainen helpotus :) Tosin ensimäiset päivät olin tosi väsynyt mikä nyt tasoittunut. Vauva syö ja nukkuu ja välillä ähistään ja piereskellään, mutta hyvin pientä sellaista :) Itse olen aloittanut tänään pientä jumppaa jos saisi loput 6kg 15 kilon tulo painosta karistettua :)

Minäpä lähen tuonne lasten kanssa.. Vielä kerran tsempit kaikille :heart:


mam ja Rasmus vauva huomenna 2vkoa :heart:
 
Paljon onnea vauvan saaneille:flower:

Mä olin 20v esikoisen saadessani :)

Kotiutumispipona meillä on vauvalle ohut kypärämyssy, jonka päälle toinen suht ohkanen nallepipo. Huppu sit vielä päähän jos on tosi kylmä.

Vaunuissa meillä tulee pehmeässä kantokopassa olemaan vaan pakkauksen makuupussi. En sen kummemin sitä ajatellut petailla ja esikoisenkin kanssa tämä toimi hyvin. Kesällä voi sitten pitää jotain lakanaa tms makuupussin tilalla.

Nallu ja pikkuveli 37+3
 
ihanaa mam että sinulla meni synnytys hyvin ja pääsit pienokaisen kanssa nopsaan kotiutuu. arkikin on hyvin lähtenyt käyntiin.:flower:
suloinen pikku herra on kuvassa.:heart: toivottovasti jaksat jatkossakin välillä käydä kertomassa kuulumisia tänne!

vaunun petaaminen, en ole ikinä pahemmin pedannut vaunua kun on ollut pehmee kantokoppa siinä, kesäisin olen laittanut valkoisen pikkulakanan kyllä ettei se kuumenis ihan mahottomasti...
 
Leo On nuo sun kivut kyllä kamalan oloisia :( Toivottavasti saat jotain selkoa niihin ja loppuvat viimeistään synnytykseen :hug:

Posteljooni Onnea prinssistä!! :heart: :flower: Nopeahan tuo sun synnytys oli, vaikka edelliseen verrattuna ei ehkä :D Ne on ne miehet joita saa aina odottaa, niinkuin sanoitkin :LOL:

Nippa halauksia sun ja äidin tilanteeseen :hug: Ihana masu sullakin, ihan kuin olis jo menny alaspäin :D Ja toivottavasti tuo limatulppa nyt enteilee synnytystä ihan pian :)

Hanskius Oih, lisää vaaveja :D Onnea pienestä prinsessasta!! :heart: :flower:

Nuska mullakin terkka sai viime kerralla kauheen kasvupyrähdyksen sf-mitassa, mutta mittas vähän ajan päästä uudestaan, nii mitta oli paljo pienempi oikeesti. Vaavi vaan sattu just kääntämään peppua toiselle puolelle, nii mitta anto ihan omia lukuja :) Varmasti sullakin joku mittavirhe, sillä tuo 6cm kuulostaa hurjalle.

Niittyvilla Täällä sama paniikki, meidänkin vaavi on vielä ylhäällä ja kiinnittymättä, joten lanssi pitää tilata, jos vedet menee. Suht nopsaa pitää mennä maate, sillä napanuoran liuskahtamisen vaara on sitten suuri.

kwaidan mulla ekassa raskaudessa tuo vessassa hyppääminen ei kertonu laskeutumisesta mitään. Vasta loppuraskaudessa (n. rv 38 alkaen) kävin wc:ssä 1-2 kertaa yössä ihan synnytykseen asti :D Nyt on sama homma, vaikka vaavi ei ole vielä kiinnittynyt. Vähän kuitenkin laskeutunut. Tosin voihan se olla, että saat alkaa ravaamaan vessassa oikein urakalla, kun tyyppi alkaa painamaan rakkoa :)

mam kiva kuulla teidän arjesta ja voi miten suloinen hurmuri teillä onkaan! :heart:

Täällä kaks yötä nukuttu erityisen hyvin, viime yökin olin koko ajan unessa lukuunottamatta yhtä vessa reissua. Ihan luksusta, kun ei ole tarvinnut kahteen yöhän valvoa :D Tosin tähän tämä todennäköisesti loppuu, sillä kaks yötä on ollu maksimi, että on hyvin menny :headwall:

Me lenkkeillään koko porukan voimin kaks kertaa päivässä n. 35-45min lenkkejä eikä ne saa yhtään ylimääräistä supparia aikaan :headwall: Kyllähän mua päivittäin suppailee, mutta ei nuo lenkit yhtään lisää niitä tee. Viime yökin meni ilman ainuttakaan supparia. Tietysti pitäis olla onnellinen, että vointi on näinkin hyvä, mutta mieli vaan alkaa olla aika malttamaton. Ihan kauhuissani jo ajattelin, että ens viikon lauantai on laskettuaika :O Sitte jo :heart:

Alisa & Hippu 38+3
 
Könkkänä: Kyselit kääntöyrityksestä, meillä oli se tällä viikolla eikä onnistunut, koska vauvan peppu on niin alhaalla mun lantiossa kiinni. Operaatio ei sattunut yhtään, koska kääntöyritys jäi niin lyhyeksi lääkärin todettua, ettei onnistu. Sain arvion, että 5 %:n todennäköisyydellä vauva enää itsekseen pyörähtäisi. Liikkeistä päätellen vauva on ollut perätilassa jo noin 7 viikkoa. Sektioaika on nyt 39+4 eli tosi lähellä laskettua aikaa...

Kylkiasennosta käännöllä on kuulemma paremmat onnistumisprosentit eli toivottavasti teillä kääntö onnistuu :)

Como 36+4
 
Semmonen kysymys tuli mieleen teille jotka ootte jo synnyttäny (nyt tai aiemmin) että onko teidän toiveet huomioitu miten hyvin synnärillä? Kun nyt taas yks tuttu vaan totesi tyyliin että "turha siellä on mitään pyytää, ei siellä mitään saa ite päättää"... Tiedän kyllä että synnytystä ei voi etukäteen välttämättä suunnitella ja matkalla voi tapahtua vaikka mitä, mutta kyllä mä nyt toivon että mua kuunnellaan esim ponnistusasennon suhteen. Ja ei kai sitä toivomaansa kohtelua saa ainakaan jos ei pyydä! Toivon siis saavani mahdollisimman rauhallisen ja "luonnonmukaisen" synnytyksen, jossa ei tehtäis mitään toimenpiteitä, ellei niihin oikeesti tule jotain lääketieteellistä tarvetta. Eli vähän pelottaa että lääkäri esim. päättää puhkasta kalvot tai laittaa vauvalle pinnin ilman sen kummempaa syytä.

Piula 34+6 (Kai? Laskut on jo sekasi...)
 
Vauvaonnitelut Hanskiukselle tytön tylleröstä!

Täällä on selkeesti alkanut vauvauutisten putki. Toivottavasti saadaan kuulla täällä myös vähemmän kirjoittelevien ja "nukkuvien" palstalaisten vauvauutiset, kun maalisodottajien kokonaisäärä on niin suuri..

SMV Harrastelen myös tota nettikaupoissa pyörimistä, huutonetin laavailua ja nettishoppailua joutessani.. tässä ehtii vielä tehdä ilosen konkurssin mammaloman aikana, jos sama tahti jatkuu.. :ashamed: :)

PikkuM Hurja neuvolamatka sulla kävellä! Itellä iskee supparit jo yläkertaan kivutessa tai huikeasta 100m kävelymatkasta lähikauppaan. :ashamed: Olet kyllä sissi!

Niittyvilla, Könkkänä ja Alisa kirjotteli ambulanssikyydistä, jota itsekin kuumotan.. Mulla vauva perätilassa ja lääkäri ohjeisti tilaamaan ambulanssin, jos vedet menee ennen suunniteltua sektioaikaa (mikä tuntuu näillä supistuksin hyvinkin mahdolliselta). Mietin ihan konkreettisella tasolla, että mitä teen, jos olen vaikka lapsen kanssa kaksin vesien mennessä.. saanko heti hoitajan, kuka hakee lapsen, jos en itse voi makuuohjeistuksen vuoksi kiikuttaa lasta hoitoon, voiko lapsen hätätilassa ottaa mukaan ambulanssiin jne.

Könkkänälle vielä piti kirjoittamani, että mun mielestä toi tee-se-itse-kääntäminen kuulostaa hurjalta. Ja miksi moista pitäisi harjoittaa kotosalla...eikö olisi turvallisempaa, jos neuvolantäti neuvola-ajalla ohjeistaisi/auttaisi lantion keikutuksissa konttausasennossa, jos tekniikka on tehokas??! ..tämän kirjoitan mistään mitään tietämättä ja ilman mitään kääntökokemusta.

Moni täällä on ollu tosi aikaansaavia lasten saamisessa, kuten Pepper, Piikunen ja Sahi! Olen paljon miettinyt, miten erilaisessa tilanteessa sitä on pienten ikäerojen lapsisarjan kanssa, kuin vaikkapa itse, kun esikoiselle ja pikkukakkoselle tulee ikäeroksi liki 7 vuotta.

Stalkkaajista Tosi ikävä fiilis tuli sun puolesta Sahi, kun kuitenkin palstan ajatus ja luonne on saada purkaa mieltä anonyymisti. Itse ajattelen suorastaan säästäväni lähipiiriäni, kun saan täällä vuodattaa vaivojani, eikä tarvitse jokaisesta puristuksesta ja maitotipasta vouhkata ystäville/miehelle. Oliko tämä kyttääjä itse raskaana oleva ihminen?? Hassu ja outo ajatus, että ketään kiinnostaisi limat, pukamat, närästykset ja muut raskaana olevien hehkeät ajankohtaiskuulumiset, ellei itse ole samassa tilanteessa :LOL:

Kannatan vahvasti kovaa vaunukoppaa, ja olen pedannut koppaan muovitetun froteen, lakanan ja tyynyliinan( ei tyynyä).. niiden päälle voi sitten ulkoillessa laittaa äippärin makuupussin. Petaus säästää turhalta patjan pesulta, jos tulee sinappikakat yli äyräiden ja tyynyliina maksimoi kätevyyden, jos vauva on kova puglimaan. Asutaan kahdessa keroksessa, ja uskon, että vauva saattaapi hyvin nukkua päiväunet jos toisetkin vaunuissa ihan sisätiloissa eli aina ei ole makuupussia suojana.

HP
 
Pakko kyllä kommentoida tuota stalkkausta että hui, hyi inhottavaa!!
Olen kyllä itsekin miettinyt monesti että jos joku tunnistaisi kirjoituksista, ei kai siinä voi mitään sitten mutta en ainakaan haluaisi että kukaan sitä minulle kertoisi!! Kamalan ahdistavaa!

Mulla on parina viimepäivänä tullu ihan pienestäkin seisomisesta ja kävelystä jalat tosi kipeiks, sellasiks pökkelöiksi, tosi turvonneen olosiksi, mutta päällepäin ei hirveitä turvotuksia oo... Samoten särkee ranteita ja käsiä ja sormia inhottavaa..onks muilla ilmennyt tälläsiä kolotuksia nyt viikoilla viikoilla?
Mulla on myös tullut pahoinvointia, sellanen etova olo, ei liity närästykseen vaan on huono olo..


Mam ihana pieni prinssi teillä!! Niin suloinen!!

Jeppistä jee edelleen yhtä kuumeisesti odottelen merkkejä synnytyksestä :D

Emsuli 37+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä