*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

mammutille ja sintille isosti tsemppejä huomisen sektioon!:flower: nyt saa jänskätä teidän vauvauutisia.:D

siskolisko kait siel neuvolassa sentään kokeillaan vauvaa vatsan päältä, ettei tuu yllätyksenä jokin perätila synnytys. ultrat menee näköjään samal taval kuin suomessa.:)

me saatiin meidän kissalle opetettuu heti alussa ettei sil oo mitään menoa pinnikseen, vaunuihin sekä vauvan leikkialusta oli kiellettyä aluetta, siis kun kuopus syntyi. ei se muutenkaan sa mennä mihinkään makkariin... hällä on kova kuri täs talos.:D mut se on nii nopsaan kun kissa voi käydä kynsillä kiinni pikkuiseen.

limatulpasta olen kuullut et jos se on pelkästään limaa kun tulee nii ei ennakoi synnytystä mitenkään, mut jos siinä on verta mukana nii synnytyksen pitäis käynnistyy parin viikon sisään. en sit tiiä miten hyvin toi pitää paikkansa.

posteljooni ymmärrän tunteen, miekään en viihdy sairaalassa, siel tylsistyy aivan totaalisesti, olo on kuin koomassa hyöris ja pyöris... toivottovasti vaan pääsette huomenna kotia.

alkaa jotenki huomaa ettei mul ole muuta elämää kuin tää palsta!:D vähän väliä kurkkimas täällä uutisia ja heti kun kuopus on päikkäreillä nii katson olisko edes johonki mihin kommentoida. ehkä sit höpisen ja löpisen turhuuksia tääl.:ashamed:

jospa sitä menis tekee sapuskaa....
 
  • Tykkää
Reactions: Posteljooni
pepper83 ihan samalta kuulostaa.. mun elama nayttaa pyorivan nyt tan palstan ymparilla.. unohdin melkein vieda meidan 4-vuotiaan kouluun (taalla 3-4 vuotiaat ovat 2.5 tuntia koulussa) Ja oishan sita pyykin pesua ja siivousta, mut aina sita jotenkin jumittuu koneelle :) Ja kaikki ystavat ovat toissa paivisin.

Joo kylla se meidan neuvolantati kokeilee vatsan paalta miten pain vauva makoilee, mutta muuten tuntuu et taalla ei ihan niin hyvin odottavia aiteja tarkkailla.

Siskolisko 35+4
 
Könkkänä Musta sun sairaalakassivarustelu kuulostaa riittävältä. Mikä on teidän tuttipolitiikka? Itse keitin tutin ja laitoin sairaalakassiin, kun ollaan tutinkannattajia, mikäli vauva sellaista kaipaa ja huolii. Meidän synnärillä oli ainakin viimeksi käytäntö, että tuttia saa vapaasti antaa vauvalle, jos niin hyväksi näkee, mutta sairaala ei sellaisia tarjoa.

- HP (päivän neljäs kerta palstalla pyörimässä :ashamed: )
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Tutin olen laittanut sairaalakassiin mukaan. Tarjoan, jos vauva sen huolii. Esikoiselle toimin myös huvituttina, joten jos vähän helpommalla pääsisi. Esikoinen ei siis huolinut tuttia eikä juonut tuttipullosta. Kaiken malliset tutinpäät la pullot tuli kokeiltua.

Esikoinen ei nuku kotona päiväunia. Ei ole nukkunut kaksivuotiaasta. Päiväkodissa kyllä, ja illat menee tuolloin aika myöhään.

SMV78 38+2
 
synnärillä huomiointi meillä ainakin mun vähäiset toiveet huomioitiin. Ite en halunnut mitään kipupiikkejä perusksiin enkä suun kautta mitään kipulääkettä enkä niitä myöskään saanut. Toiveissa toki oli sitten epiduraali, mutta sitä en kerennyt saamaan.

Sone laitas valahtaneesta masusta kuvaa :D En muuten oo ikinä kuullutkaan, että vauvan laskeutmista vois jollain tyylillä "avittaa", pitääpä kokeilla :p Me ei muuten tiedetä vaavin sukupuolta, joten jäänityksellä odotan sitäkin hetkeä, kun se paljastuu. Nimittäin poikaolo on vaihtunutkin ihan tyttöoloksi :)

siskolisko tervetuloa mukaan!! :wave:

Minx Ihana kuulla, että siellä on saavutettu sisäinen mielenrauha ja elämä tuntuu olevan kunnossa :)

emsuli hui, sullakin alkaa siellä jänntä paikat :D Mulla limatulpan irtoomisesta meni 2 päivää, että tyttö synty.

mammutti tsemppiä huomiseen sektioon, sullakin on kohta vaavi sylissä :heart:

Nallu Kyllä se itestäkin tuntuu jo, että loppusuoralla ollaan. Kuulostaa jo pelottavalta, ku ajattelee, että laskettuaika tulee täyteen ens viikolla :) :)

greentea Hyvä, että masukki saa vielä kerätä voimia ja kasvatella sekä kypsytellä itseään masussa :)

kwaidan Kyllä tämäkin raskaus on mennyt juurin samaa rataa. Esikoisesta olisin juossut vaikka lenkkejä loppuun asti ja nyt on sama tunne :D Esikko synty 40+4 eli suhteellisen tarkka tyttö oli. Toivon, että tämä tulisi viimeistään samoihin aikoihin.

nippatäti IIIKKSSSS!!!!! Ei ne enää sinua kotiin laita, vesien menon jälkeen on jo tulehdusvaarakin, että ei sua enää sinne päästetä :D Tsemppiä koitokseen ja tuuhan kertomaan meille ihania vauvauutisia :heart:

Limatulpasta Mää täällä epätoivoisesti yritän löytää joka vessa reissulla pikkareista sitä limatulppaa, mutta ei sitä näy eikä kuulu :D En nyt ihan tosissaan sitä vielä odota, mutta ens viikon loppupuolella sais jo alkaa tulla ;) Ellei sitten synnytys toisin käynnisty.
Viime yönä kerkesin reilun tunnin nukkua, kun heräsin ja oli pakko juosta vessan. Maha ihan sekaisin ja sitä tavaraa tuli :ashamed: Olin ihan varma, että homma enteilee synnytystä tai ainakin napakampia suppareita, mutta pyh ja pah!! ei muutaku siitä nukkumaan ja se siitä sitten. :headwall:

Alisa & Hippu 38+4
 
Mammutille ja sintille myös peukkuja huomiselle!

Ja siskoliskolle tervetuloa! Lisään sut tonne etusivulle kun ehdin taas istahtaa tietokoneelle. :)

Nanna

*taas oli kännykkä "korjannut" tekstiä, ja siskolisko oli muuttunut sisiliskoksi. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mammutti tsempit huomiseen sektioon!!! :heart:

Nippatäti: tsemppiä!!!:D

pikapäivitys äitipoli käynnistä:

vauvan koko arvio 3kg, joten on meidän vauvaksi ihan pikkuinen :heart: vauvalla muutenkin näytti olevan kaikki hyvin. pää ja masu oli vähän isompia kuin viikot mutta reisiluu vastasi aikas lailla viikkoja. joten voi vähän pienentää tuota arviota kyllä. kätilö halusi vielä kokeilla mahan päältä vielä ja sanoi, että lisäisi tohon parisataa grammaa, mutta sanoi, että ei kuitenkaan tullu 3,5kg painavalta. Mulla painoa oli tullu 3kg viikossa ja paineet vähän koholla omiin normaali arvoihin (normaalisti n. 100/60 usein yläpaine sen alle sata) nyt 126/84. turvotuksia on kyllä, mutta että 3kg viikossa... ei jumalan pyssyt. soitan vielä neuvolaan huomenna ja vähän kyselen kun jäi vaivaamaan. pissa puhdas ja sitä rataa. vattakramppi asia jäi ihan auki kyllä, lääkäri heitti jopa ääneen, jotta olisko sulla laktoosi-intoleranssi...???... siinä vaiheessa kyllä varmaan jo mun ilme kertoi, että nyt ei vastaus tyydyttänyt. no kuitenkin paikalla oli siis kaksi lääkäriä, toinen joka on ollut paikalla sen mun ison vuodon aikaan ja nelikiloista tästä ei saa kasvaa. 2 viikon päästä rv 37+6 äitipolille ja pallongilla käynnistellään ensisijaisesti jos kypsymistä tullut. mua jäi vain mietityttämään tuo, että olisko ens viikolle pitänyt kuitenkin pyytää yksi painoarvio kun edelliselläkin painon nousu huomattiin yhtäkkiä vaikka aikaisemmissa ultrissa oli normaali ja tää todellakin on pieni arvio meillä ja kun kyseessä on samaa sukupuolta oleva vauva. sitten jos paino edelleen kasvaa maltillisesti niin voisi olla rauhallisin mielin. mutta jos tää kasvaa n 300-350g/vko kuten tähän asti jo useamman viikon niin se 4kg voi pian mennäkkin rikki jos tuo reisiluun mitta sitä arvoa laskee. niillä kun oli jotenkin sellainen ajatus, että sitten vaan sektioon ja kun mä en todellakaan sitä halua. se ahdistaa mua enemmän kuin synnyttäminen alakautta. mut mä vielä kysyn neuvolasta pidetäänkö mua ihan dorkana jos vaadin vielä oman mielen rauhan vuoksi yhden käynnin. mä olisin jo nyt sen pyytänyt, mutta se lääkäri puhui todella törkeästi päälle välillä ja mä olin jotenkin niin taas lukossa etten saanut sanottua. se kramppi asia mua mietityttää ihan sairaasti vieläkin. rauta jätetään nyt tauolle, josko syy löytyisi niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin sen aiheuttamista vatsa krampeista. mun tekis mieli varata ihan yksityiselle vielä väliarvio tuosta painosta, mutta en mä taida viittiä maksaa kun toisaalta sen voisi saada tuoltakin. en tiedä. mutta tuo kaksi viikkoa on ihan hurjan vähän käynnistämiseen kyllä ja sekin jo jännittää ja ahdistaa. (pelottaa kuitenkin, että se ajoissa käynnistämine kaatuu siihen, että vauva onkin silloin sen 4kg...hitto, pakko mun on varmaan vaan rohkeasti pyytää se väliarvio vielä. kun ensisijainen tavoite on koko ajan ollut se alatiesynnytys. =/

Leo
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pepper83 ja Sone*
Tsemppiä Mammutille&sintille ja Nippatädille, hui kun alko jänskättää kun lukee näitä päivityksiä :)

Minäkin ajattelin tutin pakata mukaan. Esikoiselle annettiin valvonnassa tutti ja hyvin kelpasi.Kaipa sitä pitäs sairaalakassikin pakata..

Esikoinen nukkuu vaihtelevasti päikkyjä kotona, hoidossa aina.

Leo81: toivottavasti saisit selvitettyä kramppien aiheuttajan pikaisesti, ja vaadi vaan yksi käynti vielä jos siltä tuntuu koon suhteen!!

muoks! Piti viel kommentoida tuohon suljettuun ryhmään että kannatan ehdottomasti, esikoisen kanssa oli oikein toimiva ja sai kirjotella vähän rennommin henk.kohtasista jutuista. Tääl ei viitti :(
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille, jotka saaneet pikkuisen jo syliin! Ja tsempit kaikille, joilla jännät paikat, semmosia täällä tuntuu olevan nyt hurjan monta! :)

Meillä mies hommasi pinnasänkyyn kissansuojaverkon, muutenkin hän huolehtinut kaikki vempaimet sänkyyn kun itse en jaksanut niitä pohtia. Kissat ei oo päässy makkariin enää sen jälkeen kun pinnasänky on laitettu paikoilleen. Kuri on kova täälläkin, niin että mulle tulee aivan paha mieli. :D No, ehkä sitten kun saadaan vauva sinne, niin kissat ymmärtää asian paremmin.

Mä en ooo saanu vielä pakattua sairaalakassia, ehkä vois jo pikkuhiljaa. En oo saanu aikaseksi kirjotettua tänne taas hetkeen, koska mulla kaikki niin hyvin. Välillä tulee tunne, että oonkohan edes raskaana. Närästys on helpottanut losecin myötä, ainoastaan häpyluun alueen liitoskivut vaivaa välillä. Oon varma, että mä saan odotella vielä monta viikkoa ennen ku pääsen tositoimiin. Eniten varmaan jännitän sitä, että mies ehtii mukaan synnytykseen. Vaikka tuskin tää mitenkään hirmu nopeasti syntyykään. Ens viikolla olis aika silmäleikkaukseen, sitä aikaa oon täs pian puoli vuotta odotellu, että oikeen sopivaan saumaan tuli. :D No, onneks se on semmonen pikkunen toimenpide vaan. Vauva liikkuu masussa päivittäin oikein kovasti.

Oon saanu olla kyllä onnekas kun kaikki menny näin hyvin. Kiitollinen oon siitä. Huomenna olis synnytystapa-arvio, jänskää. :)

Minttu ja kääpiö 37+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Leo81
silläkin riskillä että tää on hiton noloa, päivitän synnytyssalista! Sain kipupiikin ja supistusten välit on noin 8 min kivutonta aikaa, mutta luonteeltaan ovat pirulaiset niin raakoja, että ei tässä nukuta! Oon antibioottitipassa streptokokin takia ja sokeritippa tulee jossain vaiheessa. Ihan alussa ollaan vielä, eli tuskainen taival on edessä. Onneksi mies sai jäädä miun viereen yöksi. Emsuli tsemppiä! Miulla alko tunnin päästä saatanalliset supistukset veden menosta. Tänne tultiin pian tuon streptokokin takia, muuten oltais kotona varmaan vielä.
 
Nippa tsemppiä hurjasti!!
Mulla ei tosiaan ollu vieläkään kipeitä suppareita, mää täällä yritän muka nukkua mutta ei tästä mitään tuu ku jännittää niin pirusti, vähän väliä lorahtelee vettä... Tai sit mun pidätyskyky on täysin mennyttä ja pissa muuttunu vaaleenpunaseks :D
Mua vähän pelottaa ku mies on kipeenä että pääseekö synnytykseen mukaan?
Ja nyt kun aamulla meen niin ei tuu olleskaan vielä mukaan, kun en kuitenkaan heti synnytä, ilmottelen sille perästä sitten että koska kannattaa tulla :D
Kyllä mää oikeesti sen haluaisin heti mukaan, mutta kun tosiaan kuumeessa on niin saa luvan parantaa ittensä kuntoon että pääsee synnytykseen...
Voi vitsit vielä pakko sanoo nipalle kunnon tsempit :) !!!
Hei niin ja mammutille&sintille tsemppiä! Ja tietysti muille!
Sori oon vähän sekasin tästä tilanteesta :)!!
 
Nipalle hirmusti tsemppiä! Jokohan on pieni maailmassa?!

Mammutti&sintti tsemppiä sektioon!!

Emsulille kans tsemppiä tulevaan koitokseen!!

Vitsit, kohta on pinossa taas paljon lisää vauvoja!!!:heart:

Leo pyydä vaan rohkeesti uutta painoarviota jos siltä tuntuu! Parempi se on kuitenkin selvittää ja saat mielenrauhan. Ja toivottavasti saat myös sen toivomasi alatiesynnytyksen!

Tutti en oo pakannu sairaalakassiin, mut nyt oon alkanu teidän puheitten jälkeen miettiä, että pitäiskö pakata mukaan. Tutin käyttöä kannatetaan itse, en kyl tiedä mikä on sairaalan kanta asiaan, mutta toisaalta mun lapsi kyseessä, niin mun päätös.

Siteistä Mä ostin Libressen Goodnight -siteitä. On isoja ja edullisia, saa sitten nähdä miten hyviä on, jos ei toimi niin pitää ostaa jotain muuta.

Maitoa ei oo mulla vieläkään tullut. Huomasin kyllä, että jotain oli tissistä kyllä vähän vuotanut kun on sellainen nännin kokoinen pyöreä "jälki" topissa jolla nukun. :D Ostin kaupasta liivinsuojiksi Rainbown kertakäyttösuojia. Vaikuttavat musta pehmeiltä ja hyviltä, saa nähdä sitten käytössä miten toimivia ovat.

Vauvan liikkeet on kyllä ollu tällä viikolla huomattavasti vähäisemmät kuin aikaisemmin. :/ Vähän kyllä pistää huolettamaan. On hää kyllä sitten liikahdellut kun on mahaa vähän töninyt ja pientä herätellyt. Liikkeitä on myös kuitenkin tullut pitkin päivää, että en ole (ainakaan vielä) kamalasti huolestunut, ajattelin kuitenkin ehkä varuilta tänään tehdä vähän liikelaskentaa, huomenna neuvola. Tosin nyt on tällä viikolla ollut noita napakampia supistuksia, että näinköhän ne voisi vaikuttaa vauvan liikkumisaktiivisuuteen?? Osaako kukaan sanoa?

(.) Heräsin tuossa puoli viideltä vessaan ja sen jälkeen ei uni enää tullut, niin päätin nousta ylös. Jospa sitä katsoisi jotain sarjaa ja jos vaikka vähän vielä nukahtaisi. Tai sitten pitää yrittää ottaa unet kun on tyttö viety kouluun. Saapi nähdä onko neidillä poskessa mustelma, kun eilen oli hiihtämässä ja kaatui mäkeä laskiessaan. Tytöllä tuli huuleen haava ja poskessa oli punainen läntti koko päivän. Tyttö-parka.

Taidanpa jatkaa vauvan viltin neulomista ja katsella jotain sarjaa!

CL ja poju 38+4
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei oo oikein ollu nyt viimeiseen vuorokauteen mitään muuta kun käyn vaan päivittämässä täällä, en oo saanu nukuttua kun jänskättää ja kohta ajattelin tilata taksin ja lähtee sinne synnärille... Mut jotenkin tuli vaan sellanen olo että mitä jos tää ei ookkaan lapsivettä, vaikka en kyllä keksi mitään muutakaan se olis :D no vieläkään ei supistele -.- tuntuu jotenkin tosi pitkältä ajalta odottaa tällai yön yli! Oon käyny suihkussa ja meikannu ja puuhaillu tässä tän aamuyön... Kai sitä tälläsissäkin tunnelmissa voi lähtee synnyttään, tosin hetki varmaan menee kun ei niitä supistuksiakaan oo

Emsuli 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: Särö78 ja Sone*
Emsuli eiköhän ne vedet ole, jotka sulla on menny. :) Sitten varmaan sairaalassa jouduttavat supistuksia jos ei ala tapahtuu, kyl se vauva sieltä tulee! Varmasti on kyllä kärsimätön olo, olis itselläkin! :D

(.) Ehkä ei sitä liikelaskentaa tarvitsekkaan tehdä kun vauva riehunu kun mikäkin koko tän aamun mitä hereillä olen ollut, pyörii, hyörii ja potkii. :)

CL ja poju 38+4
 
Onnea Hanskiukselle!

Ja tsemppaukset Mammutille, Nipalle ja Emsulille!! Ompa jännää aikaa täällä palstalla taas!!!

Täällä ollaan viel yhes läjäs, oon kotona masistellu toissapäivän ja eilisen sängynpohjalla ja oon syöny mun synnytyssuklaalevynki jo sairaalakassista :'( Kävin tiistaina kontrollissa, kun sillon viime viikolla oli lääkäri sitä mieltä että on niin iso vauva jo mahassa että pitää tällä viikolla jo passittaa klinikalle jos ei oo itestään älynny ulostautua. Noh, tämä masuasukki ei ollu kasvanu viikossa yhtään!! Voi kuulemma luottaa noihin kokoarvioihin ku sama ultralaite ja sama mittaaja. Kaikki kuulemma istukat sun muut asiat hyvin ja näin, nyt tuli tuomio että maksimissaan saa enää olla mahassa sen kaks viikkoa. Äh en usko enää ketään enkä mitään! Tämä vauva ui varmasti täällä mahassa vielä kuukaudenki päästä kymmenen kilosena. :headwall: Viime viikosta asti ollu mahassa paineen tuntu aina kun on pystyssä, supistellu on paitsi eilen oli melkein jo välillä olo että enhän mä olekaan raskaana, ja välillä on kans semmonen olo mahassa ku ois tehny jonku 1000 vatsalihasliikettä putkeen. Ei muuten mutta kun sain itteni tsempattua siihen että se nyytti on maailmassa paljon aikasemmin ku olin edes osannu ajatella, ehdin laittaa kaiken valmiiksi yms. niin nyt sit vaan ollaankin, oottellaan ja kärvistellään. ARGH!! :stick: ja valivali :ashamed:

Mutta eikait se auta nyt kun nostaa päätään, tästä muuten mitään tule. Taidan alkaa lukemaan teidän juttuja paremmin ja tarkemmin viimiseltä kahdelta päivältä, jos sais ajatukset muualle! =)

Niin, mäki oon tosi kiinnostunu siitä salasesta sivujutusta tai mikä ny onkaa, oon itekki keksiny tämän älyttömän nimimerkin enkä oo kertonu ikääni yms. just sen takia kun mietitytti jo siinä vaiheessa kun tänne sain aikaseksi liittyä et mitä jos joku tunnistaa.. Mut on kyllä törkeetä tollanen stalkkaaminen ja sit viel sen tunnustaminen!

Marionetti 37 + 3
 
Tänään onkin jännä päivä, mahdollisesti kolme vauvaa syntyy, jos ei sitten vielä enemmän, joku yllättäjä vielä ;)

Mie yöllä lueskelinkin jo nipan ja emsulin kuulumiset, kun ei nukuttanut, valvoin aamu 3-6 ja sitä ennen kävin tasatunnein kusella |O Loistavaa :)
Voimia siis toivottelen synnyttäjille!!! :D

Marionetti No voi shit, mut onhan se nyt mahdollista että synnytys käynnistyisi itsestään enne sitä mahdollista koon takia käynnistämistä. :/ Toivotaan näin ainakin :)

Alisa Kyllä miulla ainakin tää maha valahti alemmas venyttelyillä, en tiie kyl kannattiko kun tosiaan joudun nyt käymään tasatunnein vessassa yölläkin :D vääääähän *ituttaa...
Tuli mieleen että miullahan oli vauva jo tosi alhaalla rv 30 kun lääkäri kielsi seisomatyön, sanoi että vauva painaa koko ajan alemmas ja ärsyttää kohdunsuuta, joten kyllähän se painovoima sitä lykkää alaspäin, sitten kun viel tälleen loppuajasta venyttelee lantioita mikä on jo hormonien ansioista löystynyt niin kyllähän se venyy ja vauva pääsee syvemmälle lantioon. Kaiken jären mukaan :confused::D (?)
Mahakuvaa en pääse nyt laittaa tästä roikkukessistä kun en saa siirrettyy koneelle, kun en osaa ite, joo, nolo... :snotty: =)

leo Voiskohan ne krampit muuten oikeesti johtuu siitä raudasta??? :O Miullahan oli ihan hirveet tuskat kun yritin syödä retaferia, no obsidaniakaan en oo nyt kyenny popsii kun joinain päivinä, sekin kipuja. Siis toivotaan että syy olis noinkin yksinkertainen! Suolistolkivuthan voi olla ihan helvetillisiä. Onko nyt ollu millanen olo?

(.) Tässä pähkäilin että kumpa synnytys alkais tällä kertaa suppareilla ja ei olis streptokokkia, viimeks oli ja vesillä alkoi, en siis päässyt altaaseen ja jouduin sitten letkuihin kun kuumekin nousi. Eipä tähän voi vaikuttaa mutta toivoo saa. Se kuumeen nousu nimittäin vaikutti hirveesti kivun sietämiseen, ei olis enää jaksanu sitten jos ei olis epiduraalia tullut piakkoin. Toiveena olis kuitenkin synnyttää ilman epiduraalia, ja liikkua mahdollisimman paljon, tässä takana ajatus nyt vaan siitä että synnytys menisi nopeammin kun edelliset.
Hitto, varsin menee vedet tälläkin kertaa :D

37+4
 
Mielettömästi tsemppiä synnärille lähteneille ja Mammutille sektioon! Voimia nippa ja Emsuli, kohta teillä on pikkuiset kääröt sylissä :heart:!

Täällä ei mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta. Harkkasuppareita tulee päivässä noin 5kpl että aika onnetonta on, limatulppa liekö irronnut pikku hiljaa huomaamatta, koska valkovuoto on lähes loppunut. Lekuri veikkaili silloin rv 36 tarkastuksessa, että lapsi tulisi pari viikkoa etuajassa, mutta tilannehan ei ollut edennyt yhtään kun pää ei ollut tällä vkolla kiinnittynyt kuin osittain. Mä en jaksais laskettuun aikaan.

Oon niin kipeä, häpyluuhun sattuu istuminen ja kävellessä nivuseen, tuntuu ettei jalka ota alle kun yrittää sohvalta / tuolista ylös. Mitään nukkuma-asentoa ei oikein löydy, koska olkapäät ei kestä enää kylkiasentoa. Mies kehtasi tokaista eilen kun linkutin sohvalta vessaan, että "hyvinhän sulla näyttäis menevän" ja vertasi työkaveriinsa joka oli jäänyt saikulle koska oli kerännyt massaa jonkun 20-30kg ja oli niin iso ja turvonnut, ettei pystynyt enää toimistossa olemaan. Mullahan kilahti ja aloin rääkyä, että oliko työkaverillas kipuja 24/7, ettei mahan koko ole ratkaiseva tekijä vaan se, onko KIPUJA :mad:. Ilmeisesti mieheni logiikalla suuri painonnousu ja jättimaha = täytyy olla huonompi olo kuin minulla. Ihan kuin jumalattomat liitoskivut liittyisi jotenkin mahan kokoon :headwall:.

Leo minä myös epäilen rautaa mahakramppien syyksi, itse oon aikaisemmin saanut Obsidanista sellaset krampit (ja lisäksi ripulin) että piti jättää syöminen aika lyhyeen. Tällä hetkellä otan nestemäistä Iron Vitalia, voi olla teho yhtä tyhjän kanssa, mutta ensi viikolla katsotaan hemppa ja jos ei oo noussut yhtään (oli viikko sitten 105) niin pitää sitten siirtyä järeämpiin tuotteisiin.

Aiemmin joku sanoi, ettei voi enää ajatella muuta kuin vauvaa / raskautta. Sama levy pyörii mullakin. On vaan niin tukala olo ettei jotenkin osaa keskittyä mihinkään muuhun. Istun suunnilleen koneella / telkan edessä kaikki päivät ja mietin synnytykseen, vvuvanhoitoon ym. liittyviä juttuja niin että päässä sauhuaa vaan. Pitäis saada muuta mietittävää.

Tänään ajattelin mennä kirpparille pörräilemään. Viime lauantaina mua tönittiin siellä ja vannoin etten enää kirppikselle mene, mut nyt haluan tuulettua ja jospa arkena aamupäivästä ois vähän rauhallisempaa..

Omat kotiutumisvaatteet millaiset kamppeet muut on pakanneet? Olisko jotkut leggarit ja imetyspaita + neuletakki järkevä yhdistelmä? Tai onko imetyspaita tarpeellinen ylipäätään, olikohan jonkun vauvakirjan lista, josta tuon bongasin? Toppahousut menis helpoiten jalkaan mut ei taida olla pokkaa niihin :LOL:. Äitiyshousuissa on hirveä jalkaan kiskominen, että niitä en kyllä ota (kapeaa mallia kaikki ja kirraavat jo lantiosta).

POKS 38

 

Yhteistyössä