*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Ihanaiselle voimia tulevaan :hug: Kohta siellä on nyytti sylissä :heart:


http://makezineblog.files.wordpress.com/2009/05/lotta_snuggler_pattern.pdf

Tuossa linkki kapalon kaavoihin jos joku muukin innostuu :)

Kokeilin ekaks vanhoista paidoista ja ihan kiva tuli! Kauhee teippaaminen oli vaan noissa kaavoissa kun tulostin ja mietin että miten perin mikäkin tulee ja mihin, mie en oo mikään palapeli-ihminen! :) Ompelin myssyn samalla, mutta vauvan päähän se tuskin tulee mahtumaan, mies oli sitä mieltä että mie vaan toivon että se mahtus ;):LOL:

 
Typerää vuodatusta Mun mies on ihan idiootti! Riidan aiheena tällä kertaa tallentava digiboxi, joka jakaa perheessä mielipiteet. Miehen mielestä tallentava ei vie aikaa, vaan säästää sitä, ja kuitenkin se uppoutui tänään(kin) kolmeksi tunniksi töllöttämään tallentamiaan ohjelmia, sen sijaan että olisi viettänyt aikaa perheen/minun kanssa. Olisin kovasti kaivannut yhdessäoloa ja lepposta tekemistä, kun olen viikon sairastellut yksin kotona. Loukkaannuin asiasta, yritin ottaa asian puheeksi, mutta riitahan siitä syntyi. Lopulta pillitin sohvan nurkassa :/ Eipä ollakaan pitkään aikaan riidelty, joten ehkä oli patoutuneita kiukkuja tallessa. Tai sitten mulla oli vaan ylisuuret odotukset viikonlopulle.

HP (kiukkuinen)
 
Pixie Miten ihanan sievä masu :heart: Ja ihanan värinen paita :D

Niittyvilla Ite en kyllä yhtään muista kauanko masun palautumiseen mei. Lähtöpainossa olin 3vkon jälkeen, mutta luulen, että masun palautumiseen meni kauemmin. Ei kuitenkaan ihan hirveän pitkää aikaa. Nyt taitaa käydä toisin : /

Ihanainen Tsemppiä sairaalaan!! Toivottavasti vaavi pysyy vielä hetken masussa, jotta keuhkot kerkeää kypsyä :hug: Onneks sullakin viikkoja alkaa olla mukavasti :)

Nopposella ihania uutisia :heart: Voi ajatella, ootte kohta kaikki kotona! :) Ja ajatella, teidänkin poika jo kohta 3vkoa vanha :)

HP Meilläkin tulee välillä jostain ihan typerästä riita ja sitten mää märisen just jossain sohvan nurkassa ja mies ei ymmärrä sitä alkuunkaan :headwall: Joskus voisivat edes leikkiä että ymmärtäisivät. Halauksia sinne, huomenna tuokin tuntuu jo ihan höpsöltä riidalta :hug:

Huomaa, että vauva on hieman laskeutunut, koska kävely ei enää aina tunnu niin hyvälle. Eilen illalla lenkillä alko supisteleen enemmänkin ja alapäähän vihlo, kun vauva paino. Sainkin sitten käydä vessassa oikein kunnon tyhjennyksellä kahteen otteeseen. :/ Yöllä mua supisteli 1,5h n. 5-10min välein hieman napakammin kuin normaalisti, tosin ei kipeesti. Nyt alko jo tosissaan jännittään, että lähtö voi tosiaan tulla ihan millon vain, vaikka oikeesti en usko, että 2-3 viikkoon mitään tapahtuukaan. :D

Mää oon nyt terkkarin kehoituksesta mittaillu verensokereita ja 6 päivän aikana kaks arvoa (ennen lounasta) on ylittyny :/ Saas nähä mitä tästä tuumaavat, vaikka näillä viikoilla nuo munuaiset alkaa olla jo aika kuormitettuina, että vissiin ei suurta "hätää" oo. Jännä vaan huomata, että miten ruokamäärät vaikuttaa noihin sokereihin. Tänään siis tuli toinen ylitys ennen iltapalaa ja se johtu ihan siitä, että anoppilassa tuli vedettyä napapinkeenä ruokaa, leipää ja laskiaispullaa sekä keksiä :p Mulla on neuvola vasta perjantaina, joten sinne asti pitää "tuomiota" ootella.
 
Iltaa,

Onpas täällä taas ihania uutisia; Paljon Onnea Juli pojasta:heart:

Kuulostaa kyllä aikamoiselta kokemukselta mutta todella toivon että vauvakin toipuisi pian ja pääsisitte kohta kotia :) Mullahan oli esikoisesta myrkytys kans ja tyttö synty 35+3. Mulla ei ees alettu käynnistää ku paikat kiinni ni suoraan sit kiireelliseen sektioon. Mulla ei menny kouristuksiin asti mutta veriarvot ja maksa-arvot alko huononee, verenpaine huiteli korkeena ja ylävatsa kipu oli jotain aivan sietämätöntä, kuin joku puristaisi rinnan alapuolelta jollain vyöllä koko ajan :(

Soonfabille Tsemppiä sinne sairaalaan, toivotaan ettei siulle myrkytystä pukkais päälle! Kohta saat vauvat kainaloon:)

Nopponen Tosi ihana kuulla että pääsisitte huomenna kotiin:heart:

Ihanainen Kohta sielläkin on jo vauveli, jaksamisia sairaalaan:)

Mä kans yritin lumitöitä tehdä tänään mut aika hiljasta oli kun alko heti suppailee..alkaa noi pulkkalenkitki esikon kanssa olla aika vaappumista kun ei tahdo jaksaa kunnolla:|
Mulla ois kans synnytystapa-arvio ens viikolla niin saas nähä mitä tuumaavat alasynnytyksesta. Haluisin kyllä kokea sen. Ihan kiva päästä ultraan pitkästä aikaan kun saa vähän kokoarviotakin..alkuun ultrattiin niin tiuhaan kun oli epäilyjä vauvan terveydestä..kyllä vaan jännittää aika paljon tuo ens viikon käynti että onhan kaikki nyt hyvin:|

Tosta RD asiasta vielä että se on kyl aika jännä miten paljon sitä nykyään on vaikka tosi moni noudattaa terveellisiä elämäntapoja ja liikkuu yms. ja ei todellakaan mässäile..Mulla oli sillon sokerirasituksessa se eka paastoarvo just siinä rajalla ja niinpä ne ruokavaliolaput pamahti postista. Neuvolassa mitattiin sokeri muurtamaan kertaan mutta ne oli hyviä eikä siitä oo sen jälkeen puhuttu mitään.. Ne seultahan on kyllä tiukentunu aikamoisesti kuulemma aiemmasta ja rajatapauksetkin tavallaan lasketaan mukaan..Ikävää että jotkut teistä on joutunut käymään kunnon taistelun sen kanssa:hug:

Karoanna 35+2
 
Tääl ei enää nukuta, ei sitten yhtään! ;) Alkuyön onneksi sain nukuttua mut nyt heräsin ja ootan vaan et lähdetään ajeleen sairaalaa kohti... (matkaa 2h...). Kaukalo tuossa oven pielessä jo odotteleekin. ;) Eiköhän se poika kotiin tuu tänään... kaikki mennyt niin mainiosti. :)

Oikein hyvää maanantaita siis kaikille! :)

Jokohan seuraavat vauva uutiset lävähtää kohta... jännää aikaa! :)

Nopponen + poika 2vk 3pv :heart:
 
Nopposelle turvallista reissua! Tänään olette kotona koko perhe! <3

Tsemppiä sairaalassa olijoille, supistelijoille ja kaikille muillekin tuskailikoille! RD:n kanssa taistelijoille jaksamista ja paljon! Yleiset käsitykset sen puhkeamisesta raskausaikana on kyllä ihan pyllystä! :( Onneksi saatte pian toivottaa sen huitsin kukkaan!!

(.)Tänään viimeinen lääkärineuvola. Mielenkiinnolla odotan onko omat supistukset saaneet mitään aikaiseksi ja varmistusta kaipaan vauvan asennosta. RT:ssa pitäisi kyllä olla, mutta liiikkeet tuntuu niin hassusti,että välillä epäilyttää..

Fanny 36+0, poks,poks
 
Nopponen Voi että! Ihanaa kun pääsette aloittamaan vauva-arjen koko perhe koossa! :)

Jännää, jännää... Tällä viikolla onkin taas vauvauutisia tiedossa: Ihanaiselle ja Soonfabille tsempit!

HP Tsemppiä miehen kans, itsekin oon huomannu et mitä lähemmäks loppua mennään niin kireemmällä on pinna. Etenkin miehen lusmuilu kotitöiden ja lapsenhoidon suhteen aiheuttaa riitoja. :mad:

Särö ja Jalo 37+3
 
Kun tätä pinoa seurailee, niin jännitystä riittää yhden ihmisen elämään. Ahkerasti luen juttuja ja elän mukana, mutta oma kirjoittelu on ollut vähäisempää. Tekemistä on muutenkin niin paljon ja väsymys painaa. Tsempit kohta synnyttäville ja raskauden vaivoista kärsiville! Yllättävän nopeasti ne vaivat unohtuvat!

Ihanaa Nopponen, kun saatte koko perheen kasaan. Sitä hetkeä olette varmasti odottaneet ja nyt se on niin lähellä. Nautinnollisia hetkiä teille pienen kanssa :heart:

Santzuusta ja Zuzasta ei ole hetkeen kuulunut mitään. Miten vauvat ja mammat voivat?

Tikuliinaa myös huhuilen. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Sori, etten kommentoi juttuja tämän enempää :ashamed: Kommentoitavaa olisi, mutta ajatukset eivät pysy kasassa.

Me kotiuduttiin melkein viikko sitten. Valohoito tehosi, joten päästiin yllättäen kotiin jo tiistaina. Vauva ei jaksa kaikkea syödä itse, joten nenämahaletku on vielä käytössä. Tänään mennään kontrolliin. Tuskin vielä ottavat letkua pois, mutta oletettavasti sitä ei enää kauan jouduta käyttämään. Olo on väsynyt, kun vauva pitää syöttää 3h välein. Jos vain imettäisi, niin voisi nukkua samalla. Nyt ei voi. Yöunet ovat katkonaiset, vaikka mies on hoitanut yhden syötön yössä. Olen kuitenkin niin onnellinen ja nauttinut elämästä :heart:

Minx ja poika 1vk 4pv
 
Nopponen ihanaa että saatte vauvan kotiin! Mielettömästi onnea! Upeaa, että pääsette nyt vihdoin aloittelemaan vauva-arkea :).

Miehiin hermostumisesta joo sitä on myös täällä ilmassa. Mulla on hermo kireällä ja mies tuntuu olevan ihan pihalla kaikesta muusta paitsi työjutuistaan ja salibandyharrastuksestaan. Voi harmi kun tällä viikolla salibandy ja synnytysvalmennus menee päällekkäin :vampire:.

Sairaalakassia olen ruvennut pakkaamaan, jos lekurin veikkailut pitäisi paikkansa ja lähtö voisi olla jo viikon sisällä... Omat hygieniakamat on jo pakattu, lisäksi parit alkkarit, imetysliivejä kahdessa koossa, villasukat ja muita sukkia. Sisäkengät vielä uupuu, taidan päätyä crocseihin kun tuskin jaksan varsinaisia sisäkenkiä (=ois mun työsandaalit) ruveta ähräämään jalkaan ja pois.

Riittääköhän vauvalle kotiutumisvaatteiksi pitkähihainen body ja housut, siihen päälle kietaisupusero, välikerrokseksi fleecehaalari tai villakamppeet ja päälivaatteiksi toppahaalari?

Huomenna neuvola. Saa nähdä tuleeko noottia painonnoususta, viikossa noussut kilon. Ei ois pitänyt käydä puntarissa äsken...

36 + 4
 
Onnea Julille ja koko perheelle, jaksuja myös!

Ja tsemppiä SoonFabille ja Ihanaiselle!

Pakko vähän tänne purkautua kun ottaa päähän - alakerran naapuri! Meillä on siis 1,5 v tyttö ja nyt tuo alakerran nainen on käynyt pari kertaa valittamassa oven takana, illalla ja puol kymmenen-kymmenen välillä et kun meidän likka juoksentelee (ei kuitenkaan koko aikaa) niin häiritsee heitä eivätkä saa nukuttua... Sanoo et lapsi ei oo normaali. Mun on vaan niin vaikea kuvitella et toi meidän 10-kilonen tyttö saa niin isoa meteliä aikaan :(
Onhan se aikas myöhänen ajankohta, neitonen menee sit kympiltä nukkumaan/sänkyyn jolloin talossakin hiljaisuus alkaa. Mä oon kyllä sitä mieltä että lapsen juoksentelu on ihan normaalia elämisen ääntä mut hän ei vissiin sit oo sitä mieltä. Prkl. Hänellä on itselläänkin lapsi, about 3 v mutta vissiin sitten hirmu rauhallinen.. Teki mieli kyllä eilen mainita sille et meitä häiritsee hänen ja miehensä toistuvat kovaääniset riitelyt, mihin aikaan vuorokaudesta vaan.. eikä oo valitettu.
Tosiasia on et tässä kerrostalossa on kyllä tosi huono eristys... mut muuten hyvä paikka asua.

Noh niin, helpotti kun sai purkautua - eiköhän tää taas tästä :)

patulikki ja masukki 36+4 :heart:
 
Juu Lexiina, oon lukenut ja vielä aamulla varmistanut eli asumisrauha naapureille ja erityisesti klo 22-07 vältettävä meluamista...Minustakin tuntuu et ihan tyhjästä valittaa mut silti ottaa päähän :)
Tosiasiahan se on ettei kerrostaloissa varmaan koskaan oo täysin hiljaista :)

Mielenkiintoista oikeastaan odottaa et mitäs sitten jos tuleva perheenlisäys on äänekästä sorttia :)
Niittyvilla minä pakkailin eilen sairaalakassia - vaatteiden lisäksi suklaata ja lakritsaa :popcorn:. Vauvalle laitoin pitkähihaisen bodyn ja housut, siihen päälle velourisen kokohaalarin ja toppahaalari sitten päällimmäiseksi. "Välikerroksen" jätin pois.. ottaa sitten vaikka peiton kaukalon päälle jos keli on kylmä.. tällä hetkellä meillä on plussakeli :)
 
patulikki äh,oot välittämättä vain naapureista. kyllä lapset kotona juosta saa :D mekin asuttiin ennen tähän omaan taloon muuttoa vanhassa, huonosti eristetyssä kerrostalossa. siellä kuuli naapurin kovaääniset aivastukset ja jokailtaiset kaljatölkin avaukset todella hyvin. muuttakoon naapurit pois jos ei teidän elämisen ääniä kestä :) pianhan niillä on tosiaan riemu irti kun teidän vauva syntyy ;)
 
  • Tykkää
Reactions: patulikki
Patulikki älä välitä siitä alakerran akkelista. Kyllä elämisen ääniä kerrostalossa AINA kuuluu. Häiritsevät äänet ja normaali eläminen on kaksi eri asiaa! Jos hiljenee klo 22 maissa, niin en ymmärrä mitä valittamisen aihetta on.

Paljon enemmän häiriötä on musiikkia luukuttavista teineistä ja jatkuvasta biletyksestä, outoa että joku jaksaa tuollaisesta nillittää, varsinkin kun on itsekin äiti...

Meillä myös aika huono äänieristys kun parikymmentä vuotta vanha talo on kyseessä, yläkerran lasten juoksut ja itku kyllä kuuluu mutta eivät tömistele öitä läpeensä. Ei kyllä tulisi mieleenkään käydä valittamassa! Enemmän häiritsi edellisessä kämpässä, kun yläkerran naapurit hoilasivat kännissä ja kolistelivat rappukäytävässä klo 04 yöllä.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Minx, että ootte päässyt kotiin nauttimaan vauva-arjesta! Toivottavasti poika vahvistuu pian niin, ettei enää tarvitsisi kellon kanssa öisin syöttää. Jaksuja!! :heart:

Nopponen, miten hienoa, että tekin saatte vauvan kotiin!! :) Turvallista reissua!

Tiipula, hyvä että lepo auttoi kipuihin! Mulla löydettiin myös kesällä ultrassa munasarjakysta. Sitä jonkin verran seurattiin ultrien yhteydessä, mutta se ei onneksi ole alkanut oireilla tai kipuilla. Synnytyksen jälkeen katsotaan sitten seuraavan kerran, mitä sille tehdään.

Nallu, mites synnytystapa-arvio meni?

Ihana maha Pixiellä!

Niittyvilla, mä kanssa jo haaveilen kivoista huppareista! Nyt oon käyttänyt kotipaitoina vaan kahta villatakkia, jotka mahtuu kun ne saa edestä auki. Ja mä olen niin kyllästynyt niihin! Mä en kato niitä enää hetkeäkään, kun vauva on syntynyt, vaan ne lentää saman tien roskikseen! Jotain kivoja huppareita tilalle, kiitos. :D

Jemimi paranemisia flunssaan!

Ihanaiselle paljon tsemppiä sairaalaan!

Tsemppiä kaikille miehiin ärsyyntyneille! Jos mua joskus joku asia ärsyttää niin se, että mies on liiankin kiltti mulle. :D Sen takia poden sit monesti huonoa omaatuntoa, jos oon itse väsyneenä ihan kelvotonta seuraa ja paska vaimo. Tasapuolisuuden nimissä, ei muakaan tarttis aina kohdella kuin prinsessaa. :D No ei, onhan tuo ihana mussukka. :heart:

Mitähän mahtaa kuuluua Mamille, Zuzalle ja santzuulle vauvoineen? :)

(.) Tulin juuri neuvolasta, kaikki ihan mallikkaasti. Verenpaine 114/70, pissa ok, hemppaa ei mitattu nyt kun on koko ajan ollut yli 130 niin tuskin enää laskeekaan, sf-mitta 30 ja painoa edelliseen verrattuna +100g/viikko. Painosta terkkari totesi että et sinä kyllä syömällä ole kiloja nyt kerännyt. Muistutteli syömään kuitenkin riittävästi ja tiheämpään, jos ei voi kerralla syödä enää normaalia annosta. No, sf-mitta oli kuitenkin kasvanut viime kerrasta 3 cm, ja hipoo keskikäyrää. Kun kerroin että synnytystä ajatellen on pelottanut jos vauvan kasvaakin kovin isoksi, niin sanoi, että kun mun mahaa katsoo, niin olisi vaikea kuvitella, että nelikiloista olisi tulossa. :) Myös käsikopelolla tunnustellen totesi, että hyvin normaalin kokoiselta vaikuttaa. Vauva oli rt:ssä ja pää tuntui jo melko alhaalla, muttei ole vielä kiinnittynyt. Näillä onkin hyvä odotella lääkärineuvolaa, joka on 2 viikon päästä.

Nanna 33+6, huomenna poksuu taas..
 
Lexiina mä olen menossa huomenna ja viikkoja on tuollon 36+3. :)

Huoh, mulla lyö pää aivan tyhjää, väsyttää ja ei jaksas mitään tehdä, jotenkin viime vkosta asti ollut ihan voimaton olo.. Eilen, kun kerrankin oli vähän parempi, niin päätettiin, että lähdetään leffaan, päästiin leffateatterille saakka, kunnes tuli ihan kamala olo ja en pystynyt enää kävellä supistelujen ja mahakipujen takia.. jäi siis leffaan menemättä.. :( onneks ei ehitty lippuja sentään ostaa. Koko illan oli sitten ihan kaamee olo ja ei vieläkään mikään hyvä ole. :( sais jo mun puolesta loppua tämä raskaus. :)

Anteeks tästä masentavasta viestistä, mutta ahdistaa, kun ei mitään oikeen pysty tehdä...

Pikku M 36+2
 
nopposella on mahtava päivä tänään, perhe-elämä alkaa kotosal!:heart:

ihanaa minx kuulla et tekin olette kotosalla, olleet jo jonkin aikaa! toivottovasti pääsette koht eroon letkuista!:heart:

tosiaan itsekin odottelen kuulumisia toisilta synnyttäneiltä mitä kaikkea kuuluu, mut ymmärrettäväähän se on et heil on nyt tärkeämpiäkin asioita hoidettavana kuin kuulumiset tänne.;)

patulikki on se kurjaa kun on noin herkästi valittavia naapureita, tottahan se on et kerrostalos kuuluu ääniä jopa läpi yön, jos ei kestä nii hankkikoot korvatulpat. eriasia olis jos muksu vaik kolistelis pattereita siihen aikaan, mut kyl omas kämpäs liikkua saa... ja tosiaan kohta heillä on viel makoisammat oltavat kun on pikkuinenkin siel.:whistle:

mitäs muille masun kasvattajille? odotusta... odotusta....

vielä olis max 8 viikkoa jäljellä! hui! se ei oo paljon, mut toivottovasti ei kumminkaan ihan noinkaan pitkään tarvi oottaa!:D

huomenna pitäisi ilmoittaa esikoinen ykkösluokalle, mun iso tyttö jo!:heart:

täällä aiheuttaa päänsärkyä tällä hetkellä nukkumisjärjestykset, vauva tulee kohta ja en mä voi heti mennä nukkuu sen kaa samaan huoneeseen kuin kuopus joka nyt on meidän makkarissa kun ei sillä kumminkaan ole mitään rytmiä vähän aikaan sekä yölliset vaippojen vaihdot sun muut, nyt kun olen saanut vieroitettua kuopuksen yöjuomisesta et välil vaa joutuu tuttia antaa mut nukkuu muuten tosi hyvin yöt nii eihän sitä voi alkaa häiritä yötouhuilla, mut samalla kun se heräilee öisin viel jonkun verran nii ei voi laittaa isoveljen huoneesenkaan häiritsee.. ja isommat, tyttö ja poika eivät halua jakaa huonetta nii mitä täs oikein tekee...:headwall: meillä siis kolme makkaria. ja kyllä se sit menee kun saa vauvalle rytmin ja ei tartte enää vaippoja vaihtaa mut tää alkuvaihe mietityttää.... mä kun olen viel semmoinen joka ottaa stressiä kaikesta...:ashamed:

pepper& typy 33+6, huomenna poksuu!=)
 
Tämähän mielenkiintoseks menee... Mies just soitti ja kerto et sillä ois työmaa Jyväskylässä, neljänä päivänä viikossa joutus siellä olemaan (täältä matkaa sinne reilu 200km). Vauvan syntymään asti. Just tuossa yritin sumplia et mitenkä sitä sit järjestää esikoisen hoidon jos synnytys käynnistyy vaikka yöllä. Ei muuta kun äidille soitto et tulee hakemaan pojan hoitoon ja sit ite ambulanssilla Kuopioon. Eri asia sit et miten hyvin sitä osaa arvioida millon on tosi kyseessä... Koirille on kyllä hoitaja jo tiedossa ja mies kerkee Jyväskylästä Kuopioon mut lähinnä se lähtötilanne jänskättää kun ei oo sitä kristallipalloo :) Et ei muuta kun jännitystä elämään :LOL: Voihan se olla et hyvällä tuurilla lähtö tulee sillon kun mies on kotona. Että tässähän tulee ihan mielenkiintoset lähiviikot, ei tosiaan tosi-tv:tä kaipaa niin kun joku sanoikin kun seuraa tätä palstaa ja sit kyttää omaa napaa :)

Patulikki Onpas siellä niuho naapuri, toivottavasti siitä ei tuu isompaa ongelmaa kun vauva syntyy. Ei muuta kun annat samalla mitalla takasin jos jatkuu et kiinnittävät vaan niihin oman elämänsä ääniin huomiota!

Pixie Tosi kaunis ja siro maha :)

Peukkuja kaikille synnytystapa-arvioon! Laskin just tuossa et minulla ei varmaan kerkee olemaan enää kun max. 3 neuvolaa! :O

Särö ja Jalo 37+3
 
tervetuloa rva J.:)

_muumis saanko udella minkä kokoisia lapsia olet saanut jos sf-mitta on ennenkin ollut isohko?
Saapi udella! :) Vähän viivästyi tämä vastaus...

Elikkäs lapsi nro.1 syntyi vk. 41+4 ja oli kooltansa 3850g ja 53cm pitkä. 40+2 on otettu viimenen mitta ja se on 38cm! :LOL: ja yläkäyrällä mentiin tuon mitan kanssa koko raskaus ja vähän yläkäyrän yläpuolellakin lopussa...

Lapsi nro.2 syntyi 36+0 ollen 2950g ja 50cm. Tällöin jälleen sama toistui sf-mitan kanssa. (tästä toki olisi tietysti voinut tulla aika iso jos olisi mennyt esikoisen viikoilla raskaus..)

Lapsi nro.3 rv. 37+1 3340g ja 49 cm. Yläkäyrillä mentiin, etenkin loppua kohden.

Jokaisesta olen käynyt synnytystapa-arviossa, oman pienen kokoni takia ja juuri tuon ison sf-mitan takia. Mutta kuitenkin kohtalaisen kokoisia muksuja tullut. Mulla ei siis ole rd:tä tms. mikä olisi lasta voinut kasvattaa. Aika pitkiähän nuo muksut ovat olleet (isänsä geenit) joten voisiko johtua siitäkin tuo iso sf-mitta. Itse kun olen tällänen persjalkanen kääpiö! :LOL:

( . ) Miinulin kanssa käyty perjantaina polilla kasvukontrollissa (osittain kalvokiinnitteisen napanuoran takia) Kaikki siellä hyvin, painoarvio (vk.34+1) oli 2200g. Kohtalaisen kokoinen, hieman keskikäyrän alapuolella mennään. :heart: Isosta sf-mitasta huolimatta. Ei siis polilla enään kontrolleja. Normaali neuvolaseuranta.
Muuten nyt sit jurppii tää odotus..ja kaikki muukin. Että parempi pitää suunsa kiinni ettei tuu teille muille pahamieli! :LOL:

Nyt mä jatkan pikaisesti teidän kuulumisten lukemista. Netti taukoilun jälkeen on tullutkin hirveesti tekstiä ja vauvojakin tais olla tupsahtanut (kateudesta vihreä) joten palaan asiaan! :wave:

kyllästynyt muumis ja nikotteleva miinuli rv 34+4
 
noista sf-mitoista voisin kans laittaa. mulla on ollut sf mitta esikoisella rv 36+ ja 37+ 39cm ja syntyi siis rv 37+6 ja oli 4130g, 52,5cm. tokalla oli 36cm rv 37+ ja syntyi rv 38+2 ja oli 3880g ja 50cm. Kolmannella oli sf mitta 35cm rv 36+ ja syntyi rv 36+6 ja oli 4480g, 52cm. eli joka kerta on sf ollut kohtuu iso, mutta esim isoimmalla lapsella sf mitta oli matalin joten ei aina kerro ihan kaikkea. ;) mulla on keskiviikkona neuvola niin saan sf mitan pitkään aikaan tietoon tässä odotuksessa. katotaan mitä näyttää. =)
 
Onnea vauaantuneille ja voimia levossa oleville!!:)

Meillä kovasti vaan nyt ootellaa milloin se lähtö sinne sairaalaan tulee.. Ollaan arveltu että tällä viikolla, jos ei niin ainaki tässä kuussa. Mutta ihme ois, jossei jo kohta tuu ku on jo niin tuloillaan. Onneks sai keuhkokypsytyksen. Supistustenestolääkitys ei mun kohalla oo enää tepsiny, supistelee yhäkin. onko muilla auttanut tuo lääkitys miten?

Lisäksi stressaan sitä et jos mulla tihkutaa lapsivettä, kun en oikein tiedä miten tunnistan tai erotan sen sitten tosta normivuodosta. Tuoksu on viikon aikana muuttunu selkeesti makeammaksi.. mistä lie johtuu. Tutkimuksissa vielä torstaina ei kuitenkaan ollut vielä merkkiä siitä että olisi lapsivettä.. Paineen tuntu alhaalla on ihan kamala. Ei kärsi kun maata, tuntuu että saa pidätellä tosiaa ettei se valu tuolta alas.:D:D

greentea1 34+0
 
kaz
Onnea uusille vauvautuneille. :) Edellinen viesti hävisi bittiavaruuteen kun palstalla oli jotain ongelmia.

Tänään käyty synnytystapa-arviossa, joka siis tehtiin käsin tunnustelemalla emättimen kautta. Ei kakkosesta niinkuin ei viimeksikään. Vauva oli rt: ssä ja lääkäri sanoi että tuskin enää kääntyy itse. Painoarvio oli 3060 g eli ihan normaalikokoinen vauveli tulossa. Ei mitään merkitystä Rd diagnoosia, jonka myötä en siis ole tehnyt ruokavaliomuutoksia. Itsellä tullut painoa lähemmäs parikymmentä kiloa. Esikoisesta lähtöpainon otin kiinni 9 kk vaikka paino huiteli samoissa lukemissa. Sen jälkeen kävin ostoksilla ja nivusissa tietää joka liikkeellä.

Kaz 36 poks poks
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä