*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Rutosti onnea Posteljoonille pojasta! :flower:

Mä olin melkee 31, kun sain esikoisen. Nyt olen 34. Apua, täytän tänä vuonna jo 35!

Meillä on kans vähän tylsää esikoisen kanssa kotona. On tän viikon lomalla hoidosta (muuten siis 2-3 pv viikossa). Mut mut kun hällä on kuumetta. Ei oikeen voi mennä pulkkamäkeen tai shoppailemaan, joten pitää tehdä nettishoppailuja. Niis mä oon haka. Suurimman osan hankin nykyään netin kautta, kun ei jaksa aina lähtä täst pienestä kauungista muualle.

SMV78 38+1
 
Nippa Ihana masu, ekassa kuvassa näyttäis että on laskeutunu. Kurja tuo tilanne äitisi kanssa. :( Jaksamista!

HP Joo, jännittää ja odottaa tyttö kovasti. Eilen aamulla kysyi viimeksi, että "Onko sulla äiti ollu kipeitä supistuksia? Lähetkö tänään synnyttämään vai voiko mun kaveri tulla koulun jälkeen kylään?" :D Ihana on. :heart: Tyttöhän on mun esikoinen ja olin 21 kun hää syntyi.

Sairaalakassi tuli eilen sitten pakattua. Pitäisi sinne vielä jotain herkkua saada, mutta pahoin pelkään, että jos käyn ostamassa niin ne tulee syötyä ennen kuin lähtö tulee. :D No, pitää hakea että kaikki on ja sitten pitää pää kylmänä ettei syö ja piilottaa ne mieheltä kun se sitten ainakin syö ne jos löytää. :D

Anncarol kyllä täytyy nostaa hattua, että jaksat vielä töissä olla! Itestä tuntuu, että onneksi jäin jo tammikuun alusta lomalle ja siitä suoraan äippälomalle, en ois jaksanu enää töitä tehdä!

Nyt en muista mitä muuta piti kommentoida..

(.) Selkää on jomottanu koko aamun, välillä vähän menkkamaista jomotusta, mutta ei supistele. Perjantaina olis neuvola. :)

CL ja poju 38+2
 
Onnea kovasti Posteljooni!!!!

Mulla on huomenna 38 viikkoa täynnä eli saisi jo alkaa tulla. Jotekin vaan tuntuu, että menee yli. Ei millään malttaisi odottaa enää.. Pitää vissiin alkaa kaivaa noita Ässiä hihasta..

Nippatädille kovasti tsemppiä vaikeiden asioiden kanssa. Kyllähän tuollainen vetää mielen matalaksi.. :hug:

Tämän päivän missio: saada sairaalakassi pakatuksi ja josko saisi kampaamoon ajan varatuksi loppu viikolle. Tää kuontalo alkaa olee aikaa kauhee. Ja kun on sen verran turhamainen ja voisin kuvitella, että piakkoin joutuu pärstää näyttämään valokuvissa, että pakkohan se on mennä...

Eipä tässä,tän kummosempia juuri nyt.

Rena ja poju 37+6
 
Onnea Hanskius tytöstä!!! Näitä vauvoja alkaa nyt tupsahdella vähän väliä tänne!

Nipalle tsemppiä!

Neuvolassa käväisty. Lääkärineuvola oli tosiaan kyseessä ja muuten kaikki edelleen hienosti, mutta se lääkäri tais mitata sf-mitan jotenkin hassusti tai sitten mun maha on tehnyt kahdessa viikossa kauhean kasvupyrähdyksen... 6cm oli mitta kasvanut kahdessa viikossa ja nyt siis viikoilla 35+2 mitta oli 36cm. Pääsen/joudun sitten vielä painoarvioon ja pääsen siis vielä näkemään ultralla pikkuisenkin. Eli jotain hyvääkin samalla. Pidetään vaan peukut pystyssä, että mitta oli mitattu eri tavalla tai sitten maha on vaan ulkoisilta mitoiltaan kasvanut kauheasti. En haluaisi mitään jättiläisvauvaa, varsinkaan kun synnytyksestä ei ole mitään merkkejä vielä ja jotenkin epäilen että tässä odotellaan vielä huhtikuun puolelle asti.

Niin ja mullakin alkoi eilen vihdoin äitiysloma! Ja eilen kävin hoitamassa viimeisiä asioita vielä töissä joten tänään on ensimmäinen päivä oikeasti kotosalla lepäillen! Ihan vielä en kyllä siksikään haluaisi tätä vauvaa masusta maailmaan!

Nuska ja siis viikot 35+2
 
HP itse olin vähän vajaa 21 vee kun esikoisen sain. Nyt 26v, aika menee nopeaa. Ei tunnu yhtään että synnyttämisestä olisi noinkin "pitkä" aika. Kaverithan siinä jäi kun muut vasta opiskeli ja eli vapaasti. Mutta olen saanut hyviä ystäviä tilalle :)

Posteljooni no johan yllätit! :) hirmusti onnea teidän perheelle ja hyvä kun ehdit sairaalaan

Kiva kuulla Nippa että hengissä oot :) Huolehdit nyt vaan itsestäsi. Nuo on aina rankkoja juttuja, mutta ei kenenkään läheisen vastuu ole sietää juomista. Tai siis sitä ihmistä miksikä ihminen juodessaan muuttuu. Meillä suvussa miehillä tuota ongelmaa myös.. Tsemppiä! :hug:

Sone ai sinä siis olet käynyt mun puolesta yöllä vessassa? Kiitos :D Meinaan viimeyönä en KERTAAKAAN herännyt vessaan!! ihme.. mulla nää yöunet näköjään vaihtelee - joka toinen yö on hyvä ja joka toinen huono.

omaan napaan ei kummempaa.. Lähinnä koira ärsyttää. En tiä kuin paljon auttaisi kastraatio vajaa 3v urokselle. Tuo on niin kovapäinen alfauros-rähisijä ulkona ollessaan. ihan mahdoton. sisällä ei ongelmia. ARG.

dania 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Ohhoh! Tännehän alkoi tipahdella vauvoja ihan liukuhihnalla! :)

Paljon onnea Hanskius pienestä tytöstä!
:heart:

Nippatäti Kylläpäs sinua nyt koetellaan, todella ikävä tuo tilanne äitisi kanssa :( Noista peräpukamista tuli mieleen kun kirjoittelen yhdessä fb-ryhmässä ja siellä yhdellä odottajalla oli sama vaiva niin kirurgi oli sanonut ettei niille ennen synnytystä tehdä mitään mutta oli väläyttänyt mahdollisuutta käynnistää synnytys jos ihan mahottomaks kivut yltyy. Ja kotikonstiks oli antanut että laittaa tomusokeria pukamiin, poistaa nestettä. Tiedä sit auttaako jos hyvin pahat ovat. On kyllä todella kurja vaiva, minulla oli tosin vasta esikoisen synnytyksen jälkeen.

Minä olin esikoisen syntyessä 32-vuotias.

Anncarol Kylläpä sinä jaksat hurjia työpäiviä tehdä vielä! Älähän rehki liikaa!

Nuska Vähän oudolta kuulostaa tuo sf-mitan nousu, voisko johtua eri mittaajasta. Minulla sf-mitta on noussut max. 1cm/vko ja mittaaja on ollut aina sama. Mutta hyvä että pääset vaavia vielä ultraan kurkkaamaan :) Ja leppoisaa mammalomaa!

(.) Täällä on kans vähän huonoa omaatuntoa ilmassa kun en jaksa esikoisen kans touhuta niin paljon kun ehkä pitäis. Minusta on vaan tullu nyt äippälomalla sellanen kotihiiri et ei viittis mihinkään lähtee, hyvä kun ulkona käydään pojan kans kerran päivään. :ashamed:

Särö ja Jalo 38+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvan saaneille. :) En enää edes muista ketä jo onnitellut.

Täälläkin alkaa olla kateutta teille muille vauvautuneille ilmassa.. :) Itsekin mieluusti ottais jo tuon syliin tuolta. Tosin kauhulla ootan jos meneekin yli niin miten sitä sitten jaksaa. Oon jo nyt niin loppu. Tosin mulla alko jo ennen viikkoa 30 paikkojen pehmentyminen suppareitten vuoksi ja viikko sitten lääkärissä oli paikat jo centin auki, eli en tiedä sitten onko tuossa mitään ennustetta. Lääkäri kyllä sanoi, että voi hyvin mennä silti yliajalle..:O Plääh... Supistuksia on joka päivä kyllä ja kovaa paineentunnetta, sekä kipuja tuolla alapäässä. Hyvä, että pääsee enää illalla sängystä ylös. :D

Oih, ootan niin sitä, että sais vauvan syliin ja olon pikkuhiljaa paremmaksi, ainakin fyysisesti. :D

Sitäpaitsi, tuntuu, että ei oo mitään tekemistäkään täällä kotona yksin, tai no koirien kanssa. Kävelyillä käyn, mutta sitten oon niin kipee, että loppupäivä meneekin siinä..

Valivali.. :x

Mullakin vuosi jotain eilen tisseistä. :D

Huomenna olisi neuvola, pitäisi sinne kävellen mennä, kun myytiin toinen auto pois ja mies menee autolla töihin.. Tulee yhteensä 4,5 km lenkkin eestaas.. no lyllerrän sen hitaasti. harmi kun sais koirat mukaan, tarkeniskohan ne sen 15 min siinä pihalla.. hmmmh.. :|

Pikku M 37+3
 
Vautsi, taas on tullut uusia vauvauutisia! HURJASTI ONNEA Hanskius, Soonfab ja posteljooni! :flower:

Nippatäti Tsemppiä. Kokemusta on alko-ongelmaisesta läheisestä ja tiedän miltä tuntuu, kun luottamusta ei ole ja pullon korkki voi aueta pahimpaan mahdolliseen aikaan. Joskus yhteydenpidon rajoittaminen ihan minimiin on itselle armollisinta ja säästyy paljolta pahalta mieleltä :(.

Neuvolassa käyty ja sf-mitta 33, paino oli noussut viime viikosta yli kilon, kääk :eek:. Terkka sanoi, että lapsen pää heiluu vielä ja jos vedet menee niin pitää soittaa ambulanssi ja lähteä kylkimakuulta sairaalaan. Säikähdin, koska luulin että vauva on kiinnittynyt jo ja nou hätä, jos vedet menee niin ehtii rauhassa pakata viimeiset tarvikkeet kassiin... Kunpa synnytys ei käynnistyisi vesien menolla!

Mies tekee vähintään 10h työpäivää joten todennäköisesti olen yksin synnytyksen käynnistyessä. Ollaan äidin kans sovittu, että jos / kun alkaa supistella niin mami kurvaa tänne ja kärvistellään yhdessä kunnes on aika lähteä sairaalaan. (Miehen duunipaikka on 500m päässä sairaalasta, joten tulee varmaan sieltä suoraan.)

En ollut ottanut huomioon vaihtoehtoa, että joutuisin yksin paniikissa soitteleen lanssia, joten alkoi vähän hermostuttaa! Saako olla pystyasennossa enää ollenkaan, pitäähän siinä jotenkin putsailla ittensä ennen lähtöä jne jne...?

37 + 5
 
anncarol onnittelut sektiopäivän tiedonsaannista! :) ei ole enää pitkä aika, yritähän ottaa vähän rauhallisemmin ettet vedä itteäs ihan loppuun.

hanskius onnittelut prinsessasta!:flower:

ihania yllätyksiä ollut taas tänään täällä!:D

esikoisen syntymän aikaan olin vähän päälle 22, ja nyt tän 4:en kaa olen 29, et ehkä aika hyvä suoritus kun kaikki muksut ovat syntyneet ennen kun oon ehtinyt täyttää 30.:D

nippatädille jaksuja! :hug: ehkä kohta huomaat että on sulla tärkeämpikin henkilö mietittävänä kuin oma äiti! olen itse joutunut kärsimään lapsena juoppo vanhemmista ja silloin jo mietin et kunsiitä helvetistä pääsen irti nii saavat elää elämäänsä miten haluavat, ei enää vaikuta muhun... mutsin kaa olen tekemisis kun se on selvinpäin mutta tietää ettei ota muhun yhteyttä kun on juonut, faija eros mutsista ja kääns meille kaikille lapsille selkänsä, yritettiin parantaa välejä muutama vuos takaperin mut myttyyn meni kun se alkoi lupauksista huolimatta ottaa yhteyttä kännissä, joten that's it! mutta tiedänpä itse millaisen vanhemmuuden en varmana anna omille lapsilleni!

tää pikkuinen on alkanut varmaan tänään poraa itteään aina välillä alaspäin, vihloo tuolla alhaalla nii mukavantuntuisesti et alkaa ihan irvistyttämään... positiivista, anna mennä vain alaspäin!:D

pepper& typy 35
 
Onnea Posteljooni ja Hanskius!!! :heart: :heart:

Nanna: mulla harittaa vissiin silmissä :LOL: ihan katoin, että ei muuten ole Mamin tietoja ollenkaan :kieh: hyvä kun joku muu lukee vielä joka rivin.

juu kyllä nuo krampit alkaa voimia viedä, mutta saa nähdä mitä mieltä äitipolilla ovat asiasta. huomenna siis sinne aika. Tutkia se pitää, vaikka ei sen vuoksi käynnistelekään. mä halua ensin tietää onko siellä jotain sellaista mikä ei kestä supistuksia. voi luoja mua rasittaa. mä olen jo niin asennoitunut normaaliin mitä todennäköisemmin käynnistettyyn synnytykseen ja jos tuo vatta vaiva pilaa sen niin ristee!!! mutta huomenna viisaampi toivottavasti.

Leo
 
niittyvilla jos nii kävis et vedet lähtis ennen kuin pää on kiinnittynyt nii ei varmaan kannata ottaa riskiä ja olla jaloilla kun siinä kumminki on se napanuoran esiinluiskahdus riski nii suuri. kannattaa hätänumeroon soittaessa kysyä tarkempia ohjeita. mut ehtiihän se viel kiinnittyä. :) mullakin oli viimeisimmän kanssa sama juttu myöhäisillä viikoilla ja panikoin suuresti, mut seuraaval neuvolakäynnillä se olikinkiinnittynyt, muistan viel kysynneeni et onks se ihan varma asiasta et se tosiaan on kiinnittynyt...:D
 
Soonfabille onnea prinsessasta ja prinssistä, Posteljoonille onnea prinssistä ja Hanskiukselle onnea prinsessasta :flower:

Omaa napaa, eilen käyty kontrollissa ja vauveli jarrutellut nyt sitten kasvuaan siihen malliin et lääkäri puhui jo käynnistyksestä - soitti sit kuitenkin ylilääkärille joka taas oli sit sitä mieltä että nou hätä, katsotaan perjantaina käyrää ja sit taas 10 pvän päästä kontrolli.

Minä oisin oikeestaan jo valmis synnyttään, ja luulinkin jo eilen illalla et nyt ollaan hyvällä alulla mutta plääh.. niin lopahti supparit. Tais vaan häiriintyä hiukan kun lri kahteen kertaan "ronkki" sisältä. Ensin katto kohdunsuun ja kaulan tilannetta, sit halus vielä tsekata onko kalvojenpuhkaisu mahdollista, ja onhan se. Lienee limatulppaakin eilen tullut, vähän näky punertavaa limaa mustissa alkkareissa, oisko ollut ;)

No, täytyy tästä lähteä nyt ton tytön kans lääkärineuvolaan, josko se päiväkävely sais taas jotain aikaan :)

Jaksuja kaikille!

patulikki 37+5
 
e79
Täähän alkaa näyttää siltä, että vauvoja tupsahtelee kohta useampi päivässä tahdilla tähän pinoon... Paljon onnea soonfab, posteljooni ja hanskius vauvoista!

Anncarolille tsemppiä sinne töihin, toivottavasti pääset pian ottamaan kuitenkin vähän iisimmin! Olis jännä kuulla millainen äippälomasysteemi siellä teillä on :)

Neuvokaas kokeneemmat mammat mitä vauvalle kotiintulovaatetukseen kannattaisi varata päähän. Joku puuvillainen ohuempi pipo/kypärälakki ja sen päälle jotain muuta? Äitiyspakkauksen kypärälakki tais olla kokoa 70 eli taitaa olla ihan liian iso. Jos semmoinen olis hyvä, niin minkähän kokoista pitäisi metsästää? Jossain taisi olla myytävänä ilmeisesti päänympäryksen mukaan mitoitettuja...

Se ois tänään synnytyssairaalaan tutustuminen iltapäivällä, kiva päästä vähän kurkkaan paikkoja ennakolta :) Täällä odotellaan esikoista ja ikää jo 33.

E79 + möyrijä 36+5
 
Heipsan!
Ja onnea vauvautuneet hurjasti!!

Nipalle tsemppiä!

Mää alan oleen ihan kateellinen ku täällä ei sitten merkin merkkiä että synnytys lähestyy, no kärsivällisyyttä :D

Mulla on paikat varmaa terästä kun ei ollenkaan auki, lyhentynyt tai pehmentynyt..
Ja sitten kaikki vaan odottaa että tää syntyis jo mutta kyllähän tässä voi mennä vielä kuukausi!!(en kyllä kestä) jossain vielä luki että yliaikaisuus olis perityvää ja ollaan miehen kanssa molemmat kunnolla yliaikasia, niin kai tämäkin lasketunajan yli ainaski vähän menee :(
Oon kaikkia Ässiä kokeillu, mutta ei oo supistuksen supistusta tullut, ihan muutama harkkasupistus sillontällön. Nyttenkin makaan vaan sängyssä ja odotan että koska tää syntyis :D voi voi, tällästä omaa napaa :)!!

Emsuli 37+3
 
paljon onnea posteljoonille pienestä prinssistä ja hanskius onnea sinne pikku prinsessasta

E79 minä otan kypärämyssyn kokoa 60 mukaan ja sitten vielä paksumman hatun, varmaan sen äp:n vaikkakin se on iso.

Jemimi
 
Viimeksi muokattu:
:flower: Paljon onnea SoonFab4, Sannamary, Posteljooni ja Hanskius! :heart: Ihanaa, kun vauvauutisia satelee! Alkaa tässä kohta itseäkin jo kuumottaa. :)

Esikoisen syntyessä mulla oli ikää 29, nyt toisen kanssa aika tarkkaan 31 vuotta. Oon sanonut, että varmaan se syntyy mun synttäripäivänä kun ei mun tarvi enää juhlia, kolmekymppiset pidetty jne.

Kotiutumispäähineeksi ajattelin ohutta puuvillamyssyä, joko kypärää tai muuta, ja sen lisäksi itse neulottua lakkia. Haalarin huppukin tulee varmaan laitettua lisäksi - ei luulisi ainakaan palelevan!

Mullakin on täällä yks tylsistynyt hiihtolomalainen - 15-vuotias siskoni nimittäin. Vaikka urheasti se on tänäänkin aamuseitsemästä asti tehnyt salaattia ja keitellyt muhennosta tuon vajaa parivuotiaan kanssa. :D No, ainakin itsestä tuntuu lomalta kun normaalisti se olisin mä, joka leikkii aamusta iltaan joka päivä samoja leikkejä...

Nippatädille taas kerran tsempit, alkoholismi on ihan vihoviimeistä!


Tiipula 37+5
 
Onnea Posteljoonille pienestä pojasta ja Hanskiukselle pienestä tytöstä!

Minä olin esikoisen syntyessä paria viikkoa vaille 29, edellisen syntyessä 30 ja nyt 33.

Kotiutumislakiksi vauvalle lähtee sopivan pieneksi pesussa kutistunut kypärämyssy ja sen päälle itse neulottu villalakki.

Piikunen 34+3
 

Yhteistyössä