*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Nippatädille, Emsulille ja Mammutille tsemppiä !!! Kuulolla ollaan.

Itse valvoin yöllä taas monta tuntia. Tyttökin yski yöllä ja oli kuumetta, ja kun tänään heräsi, niin näin heti, et vesirokko oli iskeny. Meillähän on ollu jo pitkään vesirokkoa, kun miehen lapset molemmat on nyt peräjälkeen sen sairastanu. Onhan se hyvä, että tyttö saa sen nyt, niin pääsee varmaan aika vähällä. Mutta mä kun olin ajatellu synnyttää huomenna :LOL: niin eihän siitä mitään tule. Pitää siirtää vauvan tilausta viikolla eteenpäin. Jos sitten ois vauvan turvallisempaa tulla ulos. Sit ois syytäkin tulla ulos, kun on niin lähellä laskettua aikaa.

Omat kotiutumisvaatteet mulla juurikin on leggarit (äitiysleggarit, joita voi käyttää synnytyksen jälkeenkin kääntämällä ne) ja imetyspaita. Oon muutenkin hamstrannu imetyspaitoja hirveesti, kun pidin niitä niin kätevinä viimeksi. Ei tarvinnu näyttää vatsamakkaroita.

SMV78 ja tyttä 38+3
 
Viimeksi muokattu:
vihdoin nippa on päässyt tositoimiin!:heart: toivottovasti saat nyytin syliin tän vuorokauden puolella!:)

emsulikin pääsee tositoimiin, tuskin on mitään muuta kuin lapsvettä kuin noin lorahtelee.:D

ihanaa, lisää vauvauutisia!

tutin aion miekin pakata sairaalalaukkuun mukaan. kahen ensimmäisen kaa sain sairaalan puolesta, nii olin ihan yllättynyt kun kuopuksen aikaa en saanutkaan.

marionetti kylläpäs ne nyt jaksaa kiusaa sua ton asian kaa.:hug: ei sais elätellä toiselle turhia toiveita ja sit päättää myöhemmin ihan muuta!:mad:

synnytyksessä toiveiden huomioon ottaminen toimii meidän sairaalassa, mut se siinä kun mä taas jumahdan täysin niihin kipuihin enkä osaa pyytää mitään nii niitten on sit täytynyt ottaa vähän ohjat käsiinsä, mut ikinä ei ole tungettu mitään ilman et multa olis kysytty et haluatko kokeilla....

synnytyksen käynnistyminen toivoisin tapahtuvan vesien menolla koska sit tietää et on tosi kyseessä.:D ei tartte suppailukivuissa pohtia onko tää nyt sitä vai ei...:p

pepper& typy 35+2
 
Voi vitsi, täällähän on tapahtunu vaikka mitä!

Tsemppiä synnytykseen Nippatäti ja Emsuli! Ja Mammutille tsempit sektioon!

Maitoa ei minulta vielä tule, kirkasta nestettä vaan puristettaessa. Tissit on jopa vähän kutistunu siitä mitä ne oli tuossa joku kuukausi sitten. Mut kyllä se maito varmasti nousee sit ajallaan. Esikoisen aikaan nousi kunnolla 5. päivänä. Tosin silloin maitoa tihkui hieman jo ennen synnytystä.

Tutin ajattelin ottaa nyt mukaan, viimeks ei ollu. En sitä ois muuten tarvinnukaan mut kun pojalta piti ottaa verikoe kantapäästä bilirubiiniarvoja varten niin tympee labraeukko tiuskas mulle vauvan itkiessä hysteerisesti et "eikö sulla ole tuttia?" Niin otan sen nyt mukaan jos joutuu taas ottaa sen verikokeen.

Marionetti Harmin paikka kun tilanne muuttu taas, jospa vauva tulis itekseen ennen tuota kahen viikon rajapyykkiä.

(.) Tosi hyvin oon nyt nukkunu kun mies on siellä reissussa, 1-1,5h pitempään oon saanu nukuttua kun ei miehen herätyskello oo soimassa. Vaikka vähän jännittääkin se jos synnytys käynnistyy just kun mies ei oo kotona.

Särö ja Jalo 38+6
 
Viimeksi muokattu:
Kotiintulovaatteiks oon pakannu sellaset mukavat, kevyet olohousut. Ihan sama miltä näytän, kunhan olo on mukava. :)

Leo rauta tosiaan voi aiheuttaa vatsakramppeja. Esikoista oottaessa sain Obsidanista aivan järkyttävät vatsakivut. Makasin vaan lattialla vaikeroimassa ja vatsaan sattui. Silloin mulle sopi vaan luontais-rautatuotteet.

(.) Sain sen vauvan viltin neulottua loppuun, nyt sitä pitäisi vielä jotenkin "koristella"..

CL ja poju 38+4
 
Hurjasti tsemppiä vauvautuville! :) ihanaa! hassua ajatella että itselläkin on la:aan enää reilu 2 viikkoa. Eli synnytykseen ehkä 3 viikkoa ;) itsestä tuntuu että tää syntyy 41. viikon paikkeilla. En tiedä mistä moisen olen päähäni saanut, mutta en ainakaan pety kun ei la:na mitään tapahdu :)

Omat kotiutumisvaatteet kävin hakemassa uudet Puman collegehousut kulahtaneiden tilalle, sit on toppi (ostin imetystoppien sijaan kasan ihan tavallisia H&M:n toppeja) ja joku pitkähihainen paita.. imetyspaitoja on itselläkin tarkoitus hankkia lisää kun ovat niin käteviä, nyt omistan vain 3kpl. Ajattelin ostaa lisää sitten kesän alussa kun tulee oltua ihmisten ilmoilla enemmän.

Tutin oon pakannut sairaalakassiin mukaan.

En tiedä miten meidän sairaalassa huomioidaan synnyttäjän toiveet, esikoisen synnytin eri paikkakunnalla. Viimekerrasta viisastuneena teen jonkunlaisen listan toiveistani vaikka avoimin mielin menenkin synnyttämään. Kuten joku muukin mainitsi - viimeksi kivut otti yliotteen enkä osannut pyytää enkä toivoa mitään.

Vauvauutisia odotellen :)

dania ja kovasti jumppaava pikkuprinsessa 37+4
 
Tyhmä kysymys koskien sairaalavaatteita: sinne siis ei tarvitse muuta kuin omat rintsikat (ja pöksyt kotiinlähtöä varten)? Alkkarithan tulee talon puolesta eikä niitä tarvi hamstrata mukaan? Kun osastolle mennään ja vaihdetaan vaatetta synnytyksen ollessa käynnissä, niin ollaanko pelkissä rintsikoissa alapää paljaana mekon alla?

P*ska, kävin äsken puntarissa ja paino on rapsahtanut uusille kymmenluvuille, 70.1kg :O. Maanantaina painoa oli neuvolassa 69.2, että ihan tajuton nousu... Pitääköhän ruveta kittaamaan vihreää teetä, nestettähän tuon täytyy olla. Painoin ennen raskautta 58kg että aika hurjalle tuntuu kun seiskalla alkaa paino.
 
Viimeksi muokattu:
Emsulille myös tsemppiä synnärille!

Niityvilla, kyllä sen painon kuuluukin nousta. Etenkin kun oot niin hoikka ollut ennen raskautta, niin elimistö varmaan kerää ravintoa imetystä varten. Älä huoli! Ei sulla vielä mitenkään paljon tota painoa ole edes tullut!

Greentea, mullakin vauvan hikka tuntuu jo melkeinpä persauksissa asti. :D

Siskolisko, ei täälläkään saa suuremmin mitään seurantaa, jos raskauden kulussa ei ole mitään poikkeavaa. Mullakin on ollut vaan ne ultrat vk 12 ja 21, ja rutiinineuvolat, mutta yhtään äitiyspolikäyntiä, kokoarviota, synnytystapa-arviota tai edes sokerirasitusta en ole saanut.

(.) Mä en ymmärrä miten mä onnistun aina sähläämään jotain.. Eilen menin sellasta jyrkkää, kapeaa ja liukasta oikopolkua, jonka keskellä kasvaa koivu. No, olin jotenkin huolimaton, liukastuin, ja rysäytin kylkiluut edellä siihen puuhun. :headwall: Koko kylki huutaa hoosiannaa kun vähänkään liikahdan. Onni onnettomuudessa, että en usko että vauvalle kävi mitenkään. Kuitenkin kylkiluut tosta tissin alta vaan osui, ja vauva on ollut tosi aktiivinen tällistä huolimatta.. Mutta taas tuli sitten yksi unia vaikeuttava asia, kun kääntyminen sattuu nyt kylkeenkin.

Eilen tuli saunan jälkeen kokeiltua piiitkästä aikaa sitä toistakin S:ää. :D Mulla on siis halut olleet ihan kadoksissa koko raskausajan, ja edellisestä kerrasta oli taas useampi viikko vierähtänyt. Säikähdin sit ihan miten erilaiselta se tuntui. Ihan kun olisi vauvan pää painanut paikkoja paljon ahtaammiksi. Miehen mielestä tuntui myös erilaiselta, ja oli vähän huolissaan että voiko satuttaa vauvaa. Ilmeisesti tyyppi on siis jo aika alhaalla?! :) Ässät sai kyllä aikaan koko illan ajan tosi napakoita supistuksia, mutta eipä edelleenkään mitään kipeitä.

Mun piti kommentoida vaikka mitä, mutta nyt kun en käyttänyt "apupaperia", en muista enää mitä. :D Ja taas pitää muutenkin jo rientää.. Onneksi on paljon kavereita ja sisko myös kotona lasten kanssa, niin on seuraa, eikä tartte kököttää yksin kotona. Pitää kyllä ahkeraan käydä kännykällä vilkuilemassa palstaa, kun on noita vauvauutisia taas tälle päivää odotettavissa. :heart:

Mukavaa päivää mahakkaat ja jo nyyttinsä saaneet!

Nanna 35+2
 
Täällähän tapahtuu taas todenteolla. Kovasti tsemppiä Nippatäti, Emsuli ja Mammutti päivän koitoksiin!

Siskoliskolle tervetuloa!

Kotiutumisvaatteiksi itselle otan imetyspaidan ja neuletakin sekä äitiyshousut. Imetyspaitoja kannatan, kun ovat niin käytännöllisiä mielestäni. Ostinkin taas muutaman uuden paljon käytettyjen vanhojen lisäksi.

Tutista en vielä tiedä, otanko sairaalaan mukaan vai en. En oo vielä edes ostanut yhtään, vaikka aion kyllä varalta pari hankkia. Aikasemmilla kerroilla ei ole ollut tuttia mukana sairaalassa ja nuorempi pojista ei tuttia syönyt lainkaan.

Omat toiveet on mun kokemusten mukaan otettu suht hyvin huomioon synnärillä ja yleensä on kysytty, että haluatko kokeilla tätä tai tätä. Ainut on esikoisen synnytyksessä tehty episiotomia, josta on itselle jäänyt sellainen olo, että se tehtiin kysymättä enkä osannut/ehtinyt sanoa vastaan, vaikka jäi sellainen olo, ettei se välttämättä olisi ollut tarpeen. Siitä toipuminen oli kivuliasta ja kesti kauan, kaksi viikkoa pystyin istumaan vain kottikärryn sisärenkaan päällä.

Päiväunia meillä molemmat lapset (2,5v ja 4v) nukkuu edelleen sekä kotona että päiväkodissa. 4v:llä tosin on kotona välillä päiviä, ettei uni päivällä tule, mutta sitten illat on ihan kamalia, kun on niin väsynyt.

Eilen olin melkein koko päivän liikkeellä kaupungilla, mistä seurasi melko tuskallinen ilta, kun oli pahat liitoskivut, selkä kipeä ja ei-kipeitä harjoitussupistuksiakin tuli illan aikana. Ja yöllä lonkat oli taas niin arat, että oli hankala nukkua. Tänään koitan ottaa rauhallisemmin :)

Eilen kävin taas neuvolassakin, missä ei mitään ihmeellistä ilmennyt. Vauva on jo laskeutunut melkoisen alas, mutta ei vielä kiinnittynyt. Terkkari kehotti makoilemaan välillä päivälläkin, ettei vielä pääse liiaksi laskeutumaan ja että vaivat ei yltyis kovin pahoiksi. Painoa oli tullut +600g/vko. Verenpaine oli vähän noussut aikaisemmista lukemista ja oli nyt 129/83. Hb oli pysynyt 125:ssä, kun syön rautaa noin joka toinen päivä. Sf-mitta kasvanut kolmessa viikossa vain sentin ja oli nyt 29, mikä johtuu kai siitä, että vauva on laskeutunut alemmas. Rt:ssä on ja pää alhaalla lantiossa. Sykeet oli 140-150.

Niittyvilla, omia alkkareita ei tarvi sairaalassaoloaikana, vaan ne saa talon puolesta. Muistaakseni yhdet on saanut jo siinä yhteydessä, kun synnyttämään mennessä on vaihtanut omat vaatteet sairaalan kaapuihin ja ne on olleet jalassa siihen asti, että alkaa enemmän olla ”tilanne päällä”. Synnytyksen jälkeen osastolla ollessa saa toki olla vaikka kokonaankin omissa vaatteissa, jos se tuntuu mukavammalta, mutta yhtä hyvin saa käyttää sairaalan tarjoamia vaatteita.

Jos nyt latais vaikka pyykkikoneeseen ensimmäisen koneellisen vauvan vaatteita, niin pääsis siinäkin projektissa alkuun :) Ja toki pitää pitkin päivää käydä täällä vilkuilemassa, joko on uusia vauvauutisia!

Piikunen 34+5
 
Voimia synnytykseen Nippatäti ja Emsuli! Ja Mammutille jaksuja sektioon!

Uskomattoman monta vauvaa on jo syntynyt. Onnea kaikille pienen käärön saaneille! Kieltämättä vaihtaisin mahan mielellään jo vauvaan.

Sairaalaan meinaan ottaa mukaan kotimatkalle äitiyshousut ja pitkähihaisen imetyspaidan. Sektion jälkeen ei tee mieli pukea mitään kovin istuvaa. Erehdyin eilen katsomaan lehdestä Linda Lampeniuksen sektiohaavan kuvia:O ja meinas mennä yöunet. En suosittele.

Viikon päästä on lääkärineuvolan vuoro ja kahden viikon päästä synnytystapa-arvio. Niitä kohti nyt porskutellaan.

Yrittäjiltä olisin kysellyt, meinaatteeko maksaa itsellenne YEL:iä äitiysloman ajalta? Eläkettä ei mielestäni kerry, jos ei sitä maksa.

Lexiina 35+0 Poks
 
Tsemppiä päivän koitoksiin kaikille synnyttäville tai loppuraskauden kanssa eläville!

Kotiintulovaatteiksi en ole pakannut mitään kummempaa, ajattelin tulla samoissa kotiin joissa menen sairaalaan eli mammalegginsseissä ja raskaus/imetysmekossa.

Huomenna on aika sektioon, alkaa jo jännitys nousta! Monenlaisia tunteita on, iso leikkaus kuitenkin. Luotan että kaikki sujuu hyvin. Vauvasta on huoli, että miten julmaa se onkaan kun parissa minuutissa otetaan pois äidin ihanasta lämpimästä kohdusta...Ikävä tulee isompia lapsia. Odottavalla mielellä olen ja toisaalta jännittää niin hirveesti. Haluaisin tällä kerralla osata nauttia myös sairaalassaoloajasta. Tulipa sekavasti ilmaistua tunteet sektion alla, mutta oikeesti aika sekavissa tunnelmissa olenkin.

Pihlaja78 38+4
 
LExiina En maksa yeliä äitiyslomalta, vaikka töitä aion tehdä jonkunverran mutta siin oli joku raja et minkä verran saa tiena tettei tarvi maksaa. Ei olis kyl vara maksaa muutenkaan, on ihan kamalan pieni tuo äitiyspvraha, sillä tulee ihan kituuttamalla toimeen..
 
Mää tuun tänne nopsaa päivittään, että tosiaan eilen meni lapsivesi(tuskin jäi kellekkään epäselväksi kun niin moneen kertaan päivitin :D) tänään aamulla kävin synnärillä, pistivät takas kotiin kun kaikki oli ok ja illalla uudestaan täytyy mennä ja sitten viimestään huomenna aamulla käynnistetään, jos ei nyt käynnisty itsestään -.- edelleenkään kun en tiedä miltä kipeä suppari tuntuu, hui että Mia sitten pelottaa se käynnistys, paikatkaan ei ollu juuri auki tai kypsyneet aamulla.
Mitenköhän mammutille&sintille ja nippatädillä menee? :)

Ps. Mää ihan luulin että kun vesi menee niin se olis menoo mutta näinkin kauan voi kotona hengata, ennen kun mitään tehdään
 
Piti tulla vielä kännykällä huutelemaan, kun jäi vaivaamaan aamuinen vaa'alla käynti.. Onko täällä muita, joilla olisi rv 30 paikkeilla painonnousu yhtäkkiä loppunut?? Mulla ei ole nyt viiteen viikkoon tullut yhtään painoa lisää, mikä kummastuttaa. Kuitenkin tässä ajassa vauvan olisi pitänyt kasvaa kilon verran. Itelläni on tullut turvotuksiakin, enkä tosiaan ole huomannut jaloista tai muualta että olisin laihtunutkaan. Vatsanympäryskään ei ole kasvanut ainakaan kuukauteen. Mikä tässä yhtälössä nyt oikein mättää? Eikö vauva kasva?

Kummastunut Nanna 35+2
 
Nippatädille ja Emsulille tsemppiä!!

Jokohan Mammutilla on vauva kainalossa? :)

Sen verran kamala lihaskramppi ja sen jälkeiset tunnelmat vasemmassa jalassa (kipeä, puutunut ja ihan kylmä jalka), että pitäs äitipolille soitella ja varmistella ettei ole tukosta :/ Th sanoi vaan, että suonenvetoa on. Mutta ei mulla kivuliaskaan suonenveto ole tuollaista tuskaa ollut..

37+5
 
emsuli, jännää !

Vauvan liikkeet ja etuseinämän istukka, on ressaavaa nyt ku toi muksu on valahtanu tonne ihan alas. Niin en meinaa tuntea liikkeitä sitten sitäkään vähää.. Välil on pitkiäkin aikoja, ettei tunnu mitään. Varsinkin aamusta. Ja sitte muka pitäis saada laskettua 10 liikettä per tunti, no ei onnistu multa. Ellei ihan illasta kokeile, ku silloin tää yleensä on virkeimmillään. Voi tätä stressiä! Tulis jo niin hlpottais.:)

Sairaala eväistä, mitä ootte pakkailleet? Ja missä välissä niitä eväitä olis sitte tarkotus sielä napsia? Oon ihan untuvikko, enkä keksi mitään..

greentea1 35+3
 
Vauvan häätöä jo harrastavat, tässä tulee hyvä vinkki!
Nimittäin meikäläisellä kipeitä ja aikaansaavia supistuksia aiheutti, tällainen ummetuslääke kuin Lactulos ratiopharm. Ohjeissa ei mainita lääkkeellä olevan raskausaikana haittavaikutuksia. Mutta mä oon joutunut nyt lopettaa tuon käytön, ku pisti aina supistelemaan koko yön ajaks. On kyllä ihan huippu lääke ummetukseen!! Korkillisen ku ottaa niin 2 tunnin päästä saa käydä vessassa ja ihan nätisti mitään ongelmia! Suosittelen! :D

greentea1 35+3
 
Odottelen sairaalassa miestä hakemaan meidät kotiin.
Kotiutumisvaatteina mulla on verkkarihousut, t-paita ja fleece-pusakka. Ne päällä olen ollut jo eilen täällä, en ikein tunne oloani kodikkaaksi jättimäisessä sairaalayöpaidassa sääret paljaina. Mutta kukin tekee niin kuin itse parhaaksi näkee. Ne vaatteet, jolla tulin sairaalaan, kastuivat lapsiveteen ja mies vei ne sitten kotiin kun sinne lähti.

Täällä sairaalassa sai kasan tuotenäytteitä. Joku kyseli liivinsuojien eroista. Syynäsin sitten näytteenä tulleet liberon ja toisen merkin suojat. Se toinen merkki oli materiaaliltaan aavistuksen verran pehmeämpää, libero vaikutti suunnilleen samalta kuin perus-pirkka / rainbow joskus muutama vuosi sitten. Uutena näihin oli tullut pieni liimapinta liivinsuojan takana, ajatuksena vissiin sttä se pitää suojan paremmin paikallaan. Onko nykyään kaikissa liivinsuojissa tuollainen tarra? Muok: ja se toinen merkki oli siis natusan, ei vaan tullut heti mieleen.

Täällä synnytystoiveet otettiin hyvin huomioon. Kätilö kyseli lyhyesti edelliset synnytykset ja toiveet tästä synnytyksestä. Kun mulla ei ollut kovin tarkkaa käsikirjoitusta, hän ehdotti asioita jotka hänen ammattitaidollaan tuntuivat hyviltä, ja taisin hyväksyä ne kaikki. Mutenkin tykkäsin kätilöstä, osasi kannustaa just sopivasti.

Täällä osastolla on ollut hiljaista, viime yönä oli tullut uusia synnyttäjiä. Tuntuu että meidän porukka menee samassa tahdissa, pari päivää ollut hiljaisempaa ja tänään vauja taas odotettavissa. Tsempit kaikille tositoimiin! Ja tsempit myös niille, jotka kärvistelevät sekalaisten vaivojen kanssa. Mun olo on suorastaan loistava nyt kun vauva on mahan sijasta kainalossa. Suonikohjut jaloista ovat pääosin jo hävinneet, häpyhuulissakin pienenemään päin. Alapäätä on vähän synnytyksen jäljiltä parsittu, mutta voin jo aika notkeasti esim istua ja kävellä. Ja synnytyksestä aikaa on kulunut vasta pari päivää.

Nyt ryhdyn kyttäämään ikkunasta, joko meidän auto ilmestyisi pihaan ja pääsisin pukemaan pojalle omat vaatteet päälle :)
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Nippatäti, Emsuli ja Mammutti! Kohta on lisää vauvoja taas! :heart:

Pihlajalle myös tsempit huomiselle leikkaukseen. Itse pidin leikkausta "helppona"... mut sit se seuraava päivä vasta alko olla tukalampaa kun piti alkaa liikkua ja toipua. : / Mut hyvin se menee ja pian siitä toipuu silti! Lapsen saaminen kun sattuu tavalla jos toisella, leikkauksessa vaan jälkeenpäin.

Kotiintulovaatteina mulla oli löysät college äitiyshousut (ja hyvä niin sillä sektio haavaan painaa edelleen normi housut ikävästi, eli vauvan ollessa jo lähes 1kk meikä hilluu äitiyshousuissa suurimmaksi osaksi. :LOL:) sit oli löysähkö pitkähihainen paita, huppari ja tietty imetysliivit alla ja omat alkkarit kotimatkalle. Osastolla oli ihania verkkoalushousuja jotka ei sit paina mistään, kivat jalassa, karut vaan ulkonäöltään... :)

Täällä arki rulllaa tavalliseen tapaan. Saan haalittua joka yö sen 6h unta kasaan 2-3 herätyksellä vauvan toimesta... Vaikka sängyssä viettämäni aika olisi 8-9h luokkaa ni unta en paljoa yli 6h koskaan ehdi saada kun tissitykset ja tutin laittamiset vievät sen 30min-1h kerrallansa, niin siinäpä se yö sitten onki jo paketissa lopulta. Mut ihanaa silti, loppuu tämäkin aikanaan, liian pian, tuntuu kuitenkin sitten jälkeenpäin ku vauva kasvaa niin huimaa vauhtia. :) Neukkutäti tulee käymään taas tänään punnitsemaan pientä, voi kun olisi jo 2,5kg kasassa ni päästäis ulos vaunuttelemaan pikku hiljaa... Koko isyyslomakin mennyt siihen et koko perheenä ei voi poistua kotoa, vaan vuorotellaan isännän kans "tuulettumisreissut" kauppaan tai ystäville kahville... Alkaa käydä tylsäksi. : /
Vauva syö hyvin, mut nyt ongelmana puklailu! Siis esikoinen ei puklannu juurikaan, siksipä nyt onkin ihan outoa ku lähes joka syönnillä puklaa! Yritän röyhtäyttää mut läheskään aina sitä ei tule ja sen myötä, jopa 1h syönnistä saattaa puklata melko reippaastikin. Lisäksi oon huomannu et masuakin kipristelee usein syönnin päälle jos ei röyhtäystä tuu ja sit heti helpottaa olo kun puklaa... Pyykkivuori siis kasvaa täällä.. Ja vähä pelottaa aina ku poika nukkuu ettei vaan puklaa ja tukehdu kun osaa niin hienosti jo kääntää itse päänsä vaikka kuinka kyljelleen yrittää tukea... : / Mut siis puklaaminen sinänsä ei oo vaarallista tietty, mut se et eipä tahdo yölläkään aina rauhoittua unille kun mahaa ahdistaa joko röyhtäykseen tai puklaukseen saakka... :(

Nopponen + poika 2vk6pv
 
emsuli tsemppiä! toivottovasti synnytys lähtee tänään itsestään käyntiin, välttyisit käynnistykseltä.:)

pihlajalle isosti tsemppejä huomisen sektioon!:flower:

niittyvilla sairaalavaatteet saadaan kun ilmestytään synnärille ja verkkopöksyt sekä iso side jalassa ollaan niin kauan kuin maataan toimenpide huoneessa käyrillä, sit kun siirrytään synnytyssaliin nii siel ollaan aktiivivaiheessa ilman alkkareita. itse suosittelen et on ilman rintsikoita myös synnytyksen ajan, ei ole mitään ylimääräistä hiertämässä.:)

sairaalaan eväitä en aio pakata, en vois kuvitellakaan et söisin yhtään mitään siinä vaiheessa kun synnytän, muutenki oksentelen kivusta. vuodeosastolle sit on varattuna karkkia....
 
Tervetuloo siskoliskolle!

Leo :hug:

Könkkänä, kerro jos löydät jostain tuommosen äänetön-kuvallisen tutin, olis hauska :D

Raudasta, minä oon joutunu syömään muutaman viikon obsidania, eikä oo ollu mitään kummempia mahaoireita, ei oo ees jumittanu *koputtaa puuta. Syön kyllä vaan joka toinen päivä ja aina sinä päivänä nakkaan rela tabsin perään, että liekkö vaikutusta…

Sone, toivotaan ettei mee vedet tällä kertaa ekana :D

Niittyvilla, niiiiin tiedän nuo kiputunteet ja ettei saa kunnon nukkuma-asentoa, täällä aina joutuu hirveitten kirosanalitanioitten saattelemana nousemaan sängystäki ku ei vaan meinaa nousta! eikä miehet vaan tajuu!! :mad:

Kotiutumisvaatteet, mulla on pakattuna gollegehousut ja löysä paita, samat vaatteet siis mitä oon tässä raskaanaki pitäny, kun ei tiedä jääkö sinne laitokselle tästä ruhosta mitään ja jos jää niin paljonko… ompahan ainaki mukavat päällä eikä ahista varmasti :kieh:

Imetyspaidoista, mistä te niitä ostatte?? Ja varsinki jos sattuu olemaan tällainen ”tonni” keijukainen niin mistähän mun kannattas niitä hommata? Tilasin ellokselta pari, ja sit ostin kappahlista viime viikolla sellasen ns. normaalipaidan jossa edessä on napitusta vähäsen. Millaset ois hyviä? Nuo normaalitopit ei varmaan tämän isohkon koon vuoksi varmaan oikein toimi… Tai mistä sitä tietää että vaikka tää oiski ihan pelkkää turvotusta eikä kertynyttä läskiä, ja sitä ois jo kk päästä melkein omissa mitoissa, hah :LOL:

Nanna83, hui kamalaa, onpa sulla tuuria :( etkä menny ees näyttämään päivystykseen?

Pihlajalle tsempit huomiseen sektioon! Ihanaa, taas tiedossa lisää vauvoja!

Virkistyin ja kävin vartavasten kaupassa ostelemassa uutta suklaalevyä syödyn tilalle sairaalakassiin. Just huomasin että kaikkea muuta tuli sit ostettua mutta ei sitä suklaalevyä…. ihana raskausdementia joko tästäki kohta pääsis…. pfffh....
 
Marionetti, imetyspaidoista oon käytännössä todennut parhaiksi boob-merkkiset, jotka on kyllä hintavia, mutta mun mielestä hintansa arvoisia ja kestäviä (ja myös jälleenmyyntiarvon hyväkuntoisina säilyttäviä). Niitä saa esim. monista nettikaupoista. Itse tilasin viimeksi riemulista. Siellä on kattava valikoima ja nytkin näkyi olevan jotkut mallit/värit alessa. H&M:n ja Mamaliciouksen paitoja mulla on kans ollut pari, mutta eivät ole mielestäni yhtä hyviä, kun aukeavat eri tavalla kuin tuo boob.
 
Nanna mulle neuvolalääkäri sanoi viimeksi että jos lähtötilanteessa on ollut normipaino niin raskauden loppuvaiheessa pitäisi/saisi tulla n. 500g/viikko. Itsellä on tullut enemmänkin, osa turvotuksena tosiaan. En nyt käske huolestumaan, mutta esim itsellä ei olisi toivoakaan ettei paino nousisi. Kysäse neuvolasta, varmasti he tietävät paremmin. Ja ihan oman mielenrauhasikin vuoksi jos mietityttää :hug:

Posteljoonille mukavaa alkavaa vauva-arkea sinne kotiin :)

( . ) voihan raskaushormonit. päiväunet olisivat tehneet hyvää, ensiviikolla on täällä hiihtoloma ja esikoinen on koko viikon kotona. Noo.. koira on lenkitetty, kahvinkeitin putsattu perusteellisesti, keittiön puinen työtaso öljytty, vessan kaappiin tehty yksi hylly lisää ja nyt on projektina valokuvat. Meillä kaikki kuvat 5v:n ajalta on ollut vain muistitikulla. Nyt tilasin ne ifolorilta ihan oikeiksi kuviksi, pitäisi vielä käydä muutama albumi ostamassa.. Mitähän muuta, ei ainakaan lepoa tänään :D Parasta olisi sitten yöunien maittaa!! :stick:

levoton dania & masuasukki 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: Posteljooni

Yhteistyössä