*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Onnea Alisa, anncarol, Tiipula ja Pixie!!

Ihania vauvoja teillä jotka kuvia olette laittaneet. Meilläkin olisi ihania kuvia pojasta mut en oikeen ite saa aikaiseksi laittaa ja jotenki tuntuu et sit salaiseen ryhmään mieluummin, vaikka eihän se haittaa vaikka ihmiset katsoo mut silti... Oon jotenki ylivarovainen näissä asioissa... :)

Täällä on paljon vaivaisia vielä toistaiseksi, toivottavasti vaivanne tekevät tulosta ja pääsette synnärille pian. :)

Minä olen pullot keittänyt siihen saakka aina kun aloitettu kiinteet ruoat, eli n. 4kk jälkeen en enää... Minulla myös oma maito riittää nii ei pahempaa pullorumbaa viel oo, silloin tällöin mun pumpattua maitoa ukko joutunut antaan pullolla ku oon käyny kaupassa... Itsekin mietin et miten kauan ne keitetyt pullot säilyy tarpeeksi hygieenisenä jos niitä ei käytä kun satunnaisesti...?

Täällä on arki rullannut samaan tapaan jo pitkään... Imetystä ja kotihommia. Ihanaa, mutta välillä hiukan puuduttavaakin. Nyt huomenna pääsenkin sinne leffaan ystävien kans ku se viime la peruuntui. Ristiriitaisin fiiliksin, ihana päästä muutamaksi tunniksi tuulettaan aivoja mut toisaalta ressaan miten täällä pärjätään vaikka pullosta syökin mainiosti... Lisäksi oon laiska lähteen senkin vuoksi ku sit vastavuoroisesti kun isi syöttää pullolla, mun tissit täyttyy ja joutuu pumppaan, ja se on niin vastemielistä mulle ku pumppasin ekat 2vk silloin... Lisäksi torstaina vien esikoista hippo-hiihtoihin jolloin mun äiti on ekaa kertaa vauvan kans sen aikaa, joutuu varmaan syöttään pullolla kerran, se vasta jännittääkin ku tavallaan "vieraan" hoidossa... Hoiti kyl mallikkaasti meidän koliikki-esikoistakin ku talonrakennus oli silloin kiireisimmillään eli eiköhän max 2h pärjää meidän rauhallisen pojan kanssa. :)
Meillä yöt parantuneet (toivottavasti en manaa huonompaan kun kirjoitan sen tänne! :) ) Nukkuu ekan pätkän jopa 4h, sit syöttö ja 3h ja taas syöttö... Sit ollaankin jo aamussa ja torkkuu vaan seskaan asti ja sit ku taikaiskusta joka aamu klo 7 alkaa meidän päivä pojan mielestä ja poika valvoo sen 1-1,5h putkeen... Mut nyt siis mäki ehdin nukkua jo muutaman tunnin enemmän ku aiemmin sen 2h välein söi. Päivällä syö edelleen 2h välein, joskus 3h. Ja iltaisin valvotaan taas se 1-1,5h edelleen ennen yöunia. Tänään jaksoi sen lisäksi valvoo jo iltapäivästäkin jonkin verran, josko pikku hiljaa alkaa voimat lisääntyä. :) Tuntuu että poika kasvaa silmissä, ekat vaatteet meni jo pieniksi... nyt jo :'( Sniif! Ja posket alkaa pyöristyä... :)
Tänään säikähdin vaan ihan hulluna ku oltiin vaunuttelemassa ja pojan herättyä aloin riisumaan häntä kun hän huusi ruokaa hulluna, hänen suun ympärys oli sinertävä!!! Ei siis huulet vaan siitä ympäriltä iho hailakan sinertävä... Säikähdin ettei saa happea ku näytti et se sinerrys ois jatkunu viel n. ½h senkin jälkeen (en oo varma kuvittelinko). Poika oli kuitenkin ihan rauhalliinen, söi ja hengitti normaalisti ja tapitti vaan itkua tihrustavaa äitiä ihmeissään ni arvelin et ei oo sit vakavaa...? En kyl tiiä mistä johtui, kylmästäkään ei johtunut ku poika niskasta kokeiltaessa ihan lämmin jne. Outoa? Onko kellään muulla samaa ollut aiemmilla lapsilla? Säikähdin kyl todella vaikka vauva oli täysin normaali muuten... :( Uskallankohan ensi yönä nukkua ku kuvittelen et ei hengitä pian... : /

Nopponen
 
Viimeksi muokattu:
Onnea paljon alisa, pixie ja tiipula

pepper täällähän mie, en vaan oo jaksanu viel kirjottaa mitään :D Supistellu tän päivää eli ei mitään uutta miun navan alle, samaa jankkausta vaan! :kieh::LOL:
Voi että, teilläkin yrjötauti, toivottavasti sie säästyt siltä! Miullehan sitä ei tullut kun meidän tyttö sen poti viikko sitten sunnuntaina. Tosin maha on kyl sekasi ollu miulla jo pari viikkoa, ja huono-olo, ruoka ei maistu, nää oireet voinee johtu ihan vaan tästä raskauden loppuvaiheesta.

nanna mahakipuja? toivottavasti menee ohitse, tai sitten jos ne onkin jotain synnytykseen viittaavaa? :0 :) ps. saitko kestot tehtyä? :) Mie ompelin aamulla 4 vaippaa!!! Jos huomen tekis imuja kun on jääny yli joustofroteeta pikku paloja ja tavan froteeta. En oo kyl joustista käyttäny imuina ennempään, onkohan se hyvä?


greentea
mahan kurailu kyllä aika usien tapahtuu ennen synnytystä, supparithan ne sitä mahaa pyöräyttäää ympäri ainaki miulla. Parisen viikkoa on tyhjennelly jo |O Mut mielumin näin perin kun et olis ummetusta, danialle osanotot siitä vaivasta tähän samaan syssyyn! :xmas: ps. miulla on toiminu parhaiten aamupalaks branflakesit tuohon vaivaan, tai sitten aprikoosikiisseli tai puuro. Luumut ei auta mitään..

Nippa ja muut mahan ikävöinnistä: Miulle on tullut kyllä ikävä aika nopsaan sitä mahaa, lähinnä niitä liikkeitä :heart: Ja jotenkin se on ollu vaikeeta tajuta että se vauva on sama kun mahassa ollut möyrijä :) Nyt en haluis luupuu tästä mahasta kun on jo valmiiks haikeeta lapsiluvun täyttyminen :( Mutta silti alkaa jo kypsyttää nää jatkuvat supparit ja muut vittumaiset vaivat että any time now vaan ;)

Voimia la ylittäneille mm smv78 ja lenkkari ainakin jo menee siellä!! :hug: Mie vähän luulen että miekin menen yliajalle, ma onki sitten ultra 40+1 jos näin käy.

PikkuM
Miulle iskee kans välillä synnytyspelot, ja välillä taas on sellanen olo et ihan sama...!!
Tänään viimeks pelkäsin sitä et jos tällä kertaa persaus repiääkin pahasti... Ekasta eppari ja ei ollut ees kipee, tokasta ei mitään repeämiä eli vähällä oon päässy kuiteki..

(.) Huomena neuvola 8.30, ei jaksas yhtään mennä :whistle:
Tänään on soittanu anoppi (kaikella kunnitoituksella, miulla on paras anoppi! :))ja isomummo ja pari kaveria että mitäs kuuluu....???? :kieh: Ootko jo synnyttämässä!!!???!?!? :stick: Onko muillakin sellanen olo ettei jaksas selittää kaikille että kyllä olen yhdessä kasassa :D Kuopus meinaan synty näillä päivillä 39+2 joten kai ne sit olettaa että tääkin tulee ulos just tänään :LOL:

39+2
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on jakauduttu taas urakalla! Onnea kaikille pikku kääröt jo saaneille! :flower: :flower:

Sone tuttu juttu, multa kysellään päivittäin vieläkö oon yhtenä kappaleena. Yliajalle näyttää menevän, joten selitän kait seuraavat 2 viikkoa että "ei vieläkään mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta". Mulla ei oo ollut yhtään kipeää supistusta ja laskettu aika ylihuomenna, että kivat vaan :mad:.

Norovirusta on liikkeellä täälläkin päin, miehen työpaikalla ollut useammalla. Tsemppiä kaikille oksutaudin kanssa kärsiville, on kyllä niin tukalat paikat jo muutenkin ettei sellaista kaipaa enää loppuraskaudessa muiden vaivojen päälle. Oksutauti + ripuli on niin karmea juttu ja vetänyt ainakin meikäläisen tosi heikkoon happeen ilman raskauttakin.

Hemoglobiini on mulla 108, olen syönyt Retaferia nyt muutaman päivän. Pierettää ja kakka on mustaa, toivottavasti auttaisikin jotain... Kaksi viikkoa sitten oli hemppa 103 ja aloitin rautakuurin Iron Vital- juomalla, mutta eipä nostanut sitten tätä 108 korkeammalle. Jospa tällä Retaferilla nyt tapahtuis jotain.

Maanantaina on neuvola-aika ja silloin olisi viikkoja jo 40 + 4. Toivottavasti ryhtyvät johonkin toimenpiteisiin, laittaisivat edes lähetettä sinne prkleen kokoarvioultraan jos lapsi ei ala tulla sitä ennen. En halua jännätä synnytykseen / mahd. käynnistämiseen saakka kokoa. Väsyttää muutenkin jo koko neuvola, olen Sonen tapaan ihan kyllästynyt punnitukseen, verenpaineen mittauksiin ja purkkiin kusemisiin.

39 + 5 ja epätoivoa pukkaa
 
Hirmuisesti onnea pikkuisista Alisa, Pixie ja tiipula!:flower:

Manduca on meillä hankintalistalla (tai Tula). Voisin kuvitella, että kesällä se on oikein toimiva peli. :) Käytettynäkin manducaa näyttää myös aika hyvin löytyvän..

Jalkojen koko
Koivet on niin pirun turvoksissa, ettei jalkaan mahdu kuin parit talvikengät.. :|

Ai hitsi, tutit ja tuttipullot vois tosiaan jo keitellä! Eipä oo tullu mieleenkään..
 
Niittyvilla juu ei jaksas yhtään lähtee kusee purkkiin tai nousta vaakaan, taidan sanoo ettei kerro miulle paljo on tullu :D Vai soittasko aamulla että auto hajos :LOL: No kai se on mentävä sinne, vauvan parhaakse se kuiteki on, ei vaan jaksas itte raahautuu ton nuorimmaisen kaa sinne. Tekis mieli vaan löhötä sohvalla aamulla..

Ps. Tänään pysty jo kävelee, kävin 1,5h lenkillä, sen verran helpottanu pukamat, thank god for that!! Halleluja! :D
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Voi ihanaa, taas tullut vauvoja!! Onnea siis alisa, tiipula, pixie!! :) (onnea myös muille jos jonkun unohdin) :)

Täällä alkaa pikkuhiljaa pahin babyblues helpottaa, hetkittäisiä ahdistuskohtauksia enää :)!! Eniten odotan että päästään pihalle viikonloppuna joten toivon todella että ei tule pakkasia. Arki sujuu siis vaippoja vaihdellen ja poikaa syöttäen. Imetys takkuaa koska minua sattuu mutta pumpannut olen maidot ja sitten pullolla syöttänyt, nyt olen pikkuhiljaa yrittänyt muutaman kerran päivässä imettää, maitoa kyllä on riittänyt :)

Tänään oli myös neuvola kotikäynti ja poijan paino oli noussut jo 130g yli syntymäpainon eli hyvää tahtia lihotaan :D
Välillä huolestuttaa kun päivisin joutuu herättämään syömään ja sillonkin imetään silmät kiinni... Mutta öisin kyllä herää 2-4tunnin välein ja iltaisin pientä levottomuutta ja vatsanväännettä mutta ei se kai vakavaa ole...

Pullojen keittämisestä: minä olen päivittäin keitellyt ja pessyt kun tosiaan niitä joutuu nyt vähän pyörittelemään tän pumppauksen takia, en tiedä sitten onko tarvista :D

Masu ikävää täällä on vähän tai oikeastaan ei mahaa mutta näin jälkiviisaana olisi vain ollut kivempi odotella laskettuun aikaan ja oikeasti nauttia viimeisistä hetkistä... Tosin nyt kun raskausaika tuntuu niin kaukaiselta niin en edes muista niitä kaikkia tuskaisia vaivoja, niin tuskin sitä olisi kuitenkaan osannut nauttia :D mutta jotenkin se jännitys katosi elämästä :D

(.) vielä pitää sanoa että nyt kyllä itse kaipaisin jotain mamma kavereita joidenka kanssa voisi näistä kaikista tunteista ja arkijutuista jutella, nyt kun sellaisia ei ole juuri yhtään.. Ja minua jopa ärsyttää osa vanhoista kavereista kun ovat käyneet kylässä :D


Tsemppiä kaikille viime metreille :)!!! Kyllä se pikku nyytti on kaiken sen arvoinen <3!!!

Emsuli ja poika 9 vrk

P.s. Kyllä tämän palstan seuraaminen on vähentynyt ja ihan pihalla kaikesta, mutta nyt yritän vähän parantaa kun arki tästä lähtee rullamaan :)
 
Sone, mulle saattaa äiti soittaa pahimmassa tapauksessa jopa 3 kertaa päivässä kysyäkseen, että " no joko se syntyy/onko jo syntyny/potkiiko vauva", sisko soittaa sentää vaan jokatoinen päivä ja kavereilta tulee päivittäin aina joltakin viestiä tai kyselyä muuten että joko on tullu.:)) Että alkaahan se olee raskasta, varsinki toi puheluihin vastailu ku tietää aina et ne on ne samat kysymykset taas...

Jalkahierontaa kokeilen taas tänään, ei tehä täyttä settiä. Mutta niitä pisteitä painellaan ja sitte ihan perus jalkojen hierontaa. Jos taas yöllä supistelee silleen ku eilen, niin uskon että sillä on sitten jotain vaikutusta. :D

paikkojen sheivailu, on äärimmäisen hankalaa jo. Ja sitten kun synnytystä tässä kovasti oottelen ni on huoli siitä et on kans sitte sääret ja kaikki vimpan päälle sitä varten.:D oon ihan hullu. Ei siin synnytykses varmaa kauheesti kerkii miettii millanen on sääri tai alapääkarvotus, mut silti kovasti sitä ressaan.:D

greentea1 37+1
 
Paljon onnea pienokaisista Alisa, Pixie, Tiipula ja Tyntti!!:heart:

Tuota jalkojenhierontaa voisi kyllä itsekin kokeilla! Sama juttu Greentea, että paikkojen sheivailu on jo äärimmäisen vaikeaa! Ja oon kans yhtä hullu, että ajattelen, että sääret ja alapää pitää olla siistissä kunnossa kun menee synnyttämään:D
Ja Dania huomasin myös saman, että kaupassa käyminen yksin on hankalaa, kun on vaikeaa saada niitä tavaroita kärrystä hihnalle!
Toivottavasti Pepper säästyy oksutaudilta!!
CL:lla ja anncarolilla on kyllä tosi suloiset pienokaiset:heart:
Toivottavasti Niittyvilla pääsisit ultraan! Mulla on torstaina ultra äitipolilla, kiva kyllä saada tietää vauvan painoarvio.
Kiva lukea teidän vauvan saaneiden kuulumisia, hyvä että Emsulin Babyblues on helpottanut :) Nipan Paven kakkahommat kyllä nauratti, hyvä ettei ole ainakaan ummetusta :D
Tänne ei ihmeempiä, tänään kävimme tutustumassa synnärille, melko turha reissu oli, kun kierros kesti noin 10 minuuttia. Mutta näin kyllä pari suloista vastasyntynyttä, alkoi niin haluttamaan saada semmoinen pian syliin:heart: Täälläkin on välillä saamaton olo, kaikki kaapit piti siivota, kun äitiysloma alkaa, mutta homma on kyllä vielä aikalailla kesken! Huomenna ajattelin lähteä shoppailemaan imetyspaitoja- ja liivejä yms.
Tsemppiä kaikille vaivojen kanssa kärvisteleville ja toivotaan kaikille oikeanlaisia supistuksia! Erityisesti jaksamista raskauden viime hetkille SMV ja lenkkari, varmaan raskasta odotella kun laskettu aika on jo mennyt! Toisaalta enää ei ole kuitenkaan paljon jäljellä!
-Aurora ja muru 36+4
 
Greentea itse kans meinasin tänään taas riskillä sheivata paikat, mutta ajattelinkin soittaa ja tilata aikaa sokerointiin, kaikki alapäästä vaan pois. On sitten helpompi hoitaa jos tulee jotain nirhaumia ym synnytyksessä. Kunhan sen ajan saisi mahd pian, nyt kun on noita jalkojen pisteitä hierottu... ;) :D jaksoin hieroa koko sarjan, mutta kyllä on mahan kanssa vähän vaikeaa ja sormet siinä väsyy..

Sone mä usein sanon nla:ssa että kävin juuri pissalla kun en jaksanut nla:aan asti pidätellä. :D Pissanäytteen oon purkittanu ehkä 3vk:n välein :whistle: mutta terkkari sanoi että kun muuten on kaikki ok ja oli ekassa raskaudessa myös niin ei tarvi joka kerta näytettä jättää..mua kans kyllästyttää se säätäminen julkisessa vessassa.
Ja ummetus..no kyllä joka päivä jotain saan uloskin, mutta tällä kuitujen syömisellä mitä oon tässä viime viikot vetäny pitäis olla kunnon kestoripuli. En tiedä mihin ne oikein varastoituu. Varmaan sitten synnytyspöydälle lahjoitan koko setin :LOL:

Nippa muistan kans kun esikoinen vauvana kakkaili.. voi hyvänen aika! :D kun uutta vaippaa oli laittamassa ja toisen peppua nosti niin sieltä lensi tavaraa kaaressa VALTAVA määrä..

Nojoo. En mulla näköjään muuta puheenaihetta ole kuin pissa, kakka ja alapää. Paras mennä nukkumaan ja odotella hieronnan tuloksia :)

dania 39+2
 
  • Tykkää
Reactions: Nanna*83
Ihania vauvauutisia taas palstalla.. Onnea Alisa, Pixie ja Tiipula!!! :flower:

Muutama kirjoitteli siitä, että vauvan tultua kaipailee mammakavereita tai että vanhat kaverit jopa ärsyttää. Ite koin ekan lapsen kanssa tosi hyödyllisenä seurakunnan perhekerhon, MLL:n avoimen päiväkodin sekä muskarin, jossa tutustui muihin perheisiin. Jälkikäteen mietinkin, että mitäpä se vauva oikeasti jostain muskarista oppi tai sai, kun kotona muutenkin lauleskellaan ja musiikki soi...lähinnä se oli väsyneen äidin henkireikä ja paikka, jossa tavata muita äitejä lapsineen. Että suosittelen lämpimästi etsiytymään muiden äiti-ihmisten pariin..

HP
 
Jaahas, se olisi siten 40+0 täynnä tänään... ja tyyppi tuntuu viiihtyvän ihan liian hyvin yksiössään. Ei edelleenkään mitään synnytykseen viittaavaa, paitsi ehkä muutama napakka supistus kävelyllä ollessa.

Paljon onnea uusille vauvoille ja tietysti vanhemille!!!

Te, jo synnyttäneet- olike teillä vauvan liikkeissä mitään muutosta ennen synnytystä? Toiset sanoo, että liikeet vähentyy ja toiset sanoo, ettei ollut mitään eroa.. Meidän poju on ainakin edelleen todella aktiivinen eikä mitään hiljentymistä ole havaittavissa...

Anyway, olen ollut hereillä muutaman tunnin ja pitää vissiin yrittää nukkua hieman ennen aamua..

Rena ja Poju
 
dania jospa se vauva kerää ne itteensä ja se onkin ISO kun mikä :D
Täällä on isohko sf-mitta (36-37) mutta maha pieni ja vauvakin omasta mielestä pienehkö, saa nähä sitten.

Rena: Juu miekiin valvoin kahesta puol viiteen.. Heräsin pariin napakkaan suppariin joita sit ei enenpää tullukkaa mut heärttivät miut ihan virkeiks ja kerkes jo vähän innostuukki |O:D
Ja hei, siulla on la tänään, onnittelut siitä, voiko siitä onnitella?? :) Toivotaan että tänään lähtee siellä!!! :)

Mie lähen kohta neuvolaan mittauttaa pläskiä ja kusemaan purkkiin!

sone ja paavo 39+3
 
Rena, onnea sinnekin täysistä raskausviikoista!

Mä sheivasin eilen kans alapään. Eka ajattelin, et menen sellaisena, ku se on nyt kasvanu, mut sit ajattelin et ei. Oli se vähä vaikeeta. Näppituntumalla, ja sivuista yritin vilkuilla, kun mahan yli ei nähnyt mitään. Voipi olla, et jäi muutama karva. :whistle:

Mulla ei vauva oo ainakaan hidastanu liikkeitään synnytyksen lähestymisen merkkinä, lähinnä päinvastoin.

Ja kaikille vauvautuneille onnittelut ihanasta arjen alkamisesta! Sitä odotellessa. Pääsisin jo vaunuilemaan, ja pitämään toista sylissä.

SMV78 40+2
 
Sheivaus tuottaa päänvaivaa täälläkin. En ihan rehottaen haluaisi synnärille lähteä. Yritin peilin, saksien ja partahöylän kanssa askarrella toissapäivänä alakerran parissa, mutta se ehtii 2-3 päivässä räjähtää uudestaan ja vauvahan ei aio tulla laisinkaan :mad:. Oon luonnostani brunetti ja karvat on tummia, joten ajamattomat sääri / alapääkarvat on tosi törkeät ja selvää sänkeä pukkaa hetkessä.

Perhekerhot ym. pitää koluta itsekin läpi. Useimmiten ahdistun tuollaisista "massatapahtumista" ja oon tosi huono tutustumaan sellaisissa tilanteissa, mutta nyt on vaan pakko yrittää vähän verkostoitua. Harmi kun nykyisessä taloyhtiössäkään ei ole ketään lapsiperheitä, joihin tutustua. Olen jo 30+ ikäinen, joten kavereilla on lapset tehtynä ja ovat palanneet työelämään. (Osalla on jo kouluikäisiä muksuja.) En tunne ketään samassa elämäntilanteessa olevaa ja ois kiva saada päiväkahviseuraa tms. ettei ihan mökkihöperöidy.

Sone itse olin kiskaissut toissaviikolla +1200g painoa lisää. Tän viikon punnituksessa painoinkin 600g vähemmän, mitä lie turvotusta / kakkakertymää siis oli tuo väliaikainen pompahdus... Vähän samoja ongelmia kuin danialla...

Tänään on kirppistelypäivä kivuista huolimatta, en vaan jaksa istua kotona. Eilen alkoi oikein seinät kaatua päälle kun ei käynyt missään.

39 + 6, huomenna liityn la:n ohittaneiden kerhoon, ei tämä aio tulla :'(
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta vaan!

Täälläkin yö valvottu. Ja sit kun ois nukuttanu, ni pitikin lähteä neuvolaan. Oon todellakin aamu-uninen, mutta jotenkin haalin aina aamuaikoja neuvolaan.
Ja neuvolassa ei tosiaan mitään ihmeitä taaskaan. Vauva tosin ehkä vähän laskeutunut.

Rena ja SMV täällä vauva on liikkunut eilen ja nyt aamulla todella paljon. Jospa meillä tuo liikkuminen enteilisi synnytystä :D
Nippatäti sun kirjoitukset on kyllä aina todella mainiota. :LOL:
Emsuli kiva, että hieman jo helpottaa. Toivottavasti pian löytyy mammaseuraa.

Fanny 39+3
 
Marais, mä nostan sulle hattua kun jaksat vielä opiskella. Hyrr, mulle tuli ihan puistatus kun mietin omia opiskeluaikoja, en tod. jaksais nyt tehdä mitään sellasta. :D

Särö, mua nauratti toi, miten teidän "hurjimus" oli suhtautunut vauvaan. :LOL: Mut hyvä että ei ihmeellisempiä reaktioita siellä!

Sdaa, mä en mitenkään pystyis uskomaan, että olisit voinut liikaa mahan päällä makaamaan, että vauvalle olisi sattunut mitään. Älä tollasia murehdi! :hug:

SMV
, voimia loppuodotukseen... Toivotaan että pian lähtisi tapahtumaan!! Yritä nyt vaan levätä ja kerätä voimia synnytykseen!

Anncarolilla ihana toukka siellä! :heart:

Nopponen, ihanaa että siellä nukutaan noin hyvin!

Sone, mäkin olin ihan varma että oot läheteny synnyttämään, kun oli ollut niin pitkään hiljasta. :D Mä oon ommellu vasta 4 tai 5 taskuvaippaa. Vaippatehtaassa työt seisoo nyt kunnes posti kiikuttaa mulle lisää kankaita. :) Tota joustofroteeta mä en ookaan vielä testannu, eikä mitään hajua miten toimis imuna? Ootko sitä laittanu peppua vasten? Mulla on imuina pussillinen siskoni lasten vanhoja imuja. Siellä taitaa olla pääasiassa froteisia ja jotain bambuisia, olisko bambucollegea. Ite ajattelin myös pari vanhaa pyyhettä tuhota imuiksi. Niin ja sit mä oon neulonu neljät villapöksyt käytettäväksi harsojen kanssa.

Emsuli hienoa, että alkaa babyblues helpottaa!

Vyöhyketerapiasta, täällä mies hieroi eilen niitten ohjeiden mukaan koko setin läpi. Mut pöh, ei sitten mitään vaikutusta. Ehkä on vaan liian aikaista. Sanoin kyllä miehelle, että varautuu sitten siihen, että saa hieroa joka ilta kunnes beibi on pihalla! :kieh:

( . ) Eilen sain kamalan vatsakivun ja päivä meni ihan plörinäksi. Olin koirien kanssa puolisen tuntia kävelyllä, ja vatsan sivuun iski taas sellanen kamala viiltävä kipu, joiden takia lenkkeily alunperinkin vähän jäi jo aikoja sitten. Parisataa metriä ennen kotia kipu oli jo niin paha, että pysähdyin parin askeleen välein huilaamaan, mutta kipu ei vaan mennyt pois. Pienikin liikahdus, jopa hengittäminen, sattu ihan älyttömästi. Itkua tihrustaen könkkäsin väkisin loppumatkan ja pääsin vihdoin kotiin saakka. Kipu jatku vielä pitkälle iltaan, pikkuhiljaa helpottaen, kun olin ihan paikallani. Ei ollut yhtään kiva kokemus, varsinkin sillon ulkona olin aika hädissäni, kun luulin etten oikeesti pääse kotiin asti. Tästä viisastuneena en kyllä enää lähde yksin koirien kanssa lenkille, ainoastaan jos mies lähtee mukaan. Mut nyt kaikki taas normaaleilla uomillaan.'
*muoks* Niin siis ei tosiaan ollut mitään synnytystä ennakoivaa kipua, oliskin ollut! Toi on varmaan jotain lihasperäistä, kohdun kasvamiseen liittyvää kipua..

Kukahan seuraavaksi tulisi kertomaan vauvauutisista? :popcorn:

Nanna 37+1
 
Viimeksi muokattu:
Huooooaaahh, taas niin huonosti nukuttu yö, että täällä on yks kiukkunen tsompi.. :mad: Supistuksia tuli niin paljon, että huh.. mutta ei mitään kuitenkaan, jomotteli lonkkiin ja selkään, mutta ei kyllä tarpeeks ja sitten menikin jossain aamuyössä ohi.. murrrrr.. hirveen vaikea löytää asentoa nukkua enää yhtään mitenkään.

Nyt sitten taas möllötän täällä ja väsyttää ihan sikana.. äääh..

Hirveetä valitusta, anteeks..

Mulla ois seuraava neuvola perjantaina, viikon välein niitä on nyt ollut, mutta toivoisin niin, ettei sinne tarttis enää mennä.. On hierottu, saunottu, siivottu ja lenkkeilty, mutta ei mitään.. |O muutakun kauheet supistelukivut..

Nanna*83 kuulostaa tuo kipu ihan mun kivulta. Se kun tulee, ei tosiaan pysty liikkumaan, eikä oikeen istumaan, vaan pakko on maata tietyssä asennossa.. :( Lääkärissä siitä puhuin ja se sano, että suoli mitä luultavammin sen tekee. Mulla se kipu on aina tuossa vasemmalla puolen mahaa ja tulee niin kovana ja viiltävänä, että itku tulee.. Niitä tuli aika alku vaiheessa raskautta ja sitten tullut aina välillä, kestää joskus vuorokaudenkin, mutta yleensä menee puolessa vuorokaudessa ohi.. :( Tsemppiä sen kanssa, mikä se sitten onkaan.. :( Kaikenlaisia juttuja sitä tuleekin.

Mullakin on suurimmalla osalla kavereista lapset tehty tai sitten on se osa kavereita jotka eivät vielä ole tehneet, eivätkä he aio vielä tehdäkkään.. Olen kanssa kolmenkympin paikkeilla.. Harvassa on ne kamut joilla pieniä lapsia.. Yksi sai nyt kuus viikkoa sitten. :)

Pikku M 39+4
 
Onnea vauvansa syliin saaneille!

Kiitos PikkuM ja Fanny, mukava että meikäläisen surkuhupaisat käänteet saa hymyn huulille :D Ja PikkuM toivottavasti tosiaan vaan väliaikaisesti jää etureppu roikkumaan:LOL:

Anncarol ihana pieni söpöliini :heart:

Dania onnea talkoisiin! ;) Ison mahan kanssa meillä ne talkoot oli välillä melko eksoottista touhua :LOL: Eikä kyllä meikäläiselläkään ole just muita puheenaiheita kun pissa ja kakka. Satunnaisesti röyhtäytys ja ehkä mietinnät siitä mitä syötäisiin vilahtelee keskusteluissa.. En ihmettele että meikäläisen ystävät on kadonneet, kuka jaksaa kuunnella näitä juttuja?!

Tuttipulloja meillä on niitä kolme, oon keitelly niitä välillä. Nyt kun rupesin miettimäön, ollaan käytetty tuttipulloa kaks kertaa ja silti mie niitä keittelen vähän väliä? Voisin jatkossa keittää niitä vaan sillon kun tarve vaatii. Hitto mikä töhö mie oon:LOL:

Emsuli, hyvä että alkaa pikku hiljaa tasautua elo siellä. Täällä on vähän samat tunnelmat, meillä kun miehen vanhemmat asuu 500 km:n päässä ja miun vanhemmat asuu kanssa toisaalla, eikä olla nyt oikein väleissä. Miulla on yks ystävä jolla on 2kk ikäinen lapsi. Hänen kanssaan on mukava jutella aina, niin olis kyllä kiva kun olis mammakavereita enemmänkin. Pelkään ehkä miten muut suhtautuis minuun tuollaisissa ryhmissä, me kun ollaan nuoria opiskelijan planttuja ja vähän ns. tavanomaisesta poikkeava perhe. Mutta hali siulle, pikku hiljaa :hug:

Paavo liikku ennen synnytystä ihan normaalisti. En huomannu että olis ollu vilkkaampi tai rauhallisempi?

Nanna hirveän kuulonen tuo masukipu! Onneks pääsit kotiin ja meni ohi. Hei, uskotaan siihen että siinä menee muutama päivä että alkaa vaikuttaa se hieronta! Meilläkin meni..? Saat ainakin mahdollisesti niitä vaippoja tehtyä ennen kun pikkutilliäinen tulee!

Voi, että te olette pitkällä kaikki?! Herranen aika, nostan kuvitteellista silinterihattua teille kaikille että olette jaksaneet. Tunnen itteni aina ihan luopioksi kun pääsin omasta Frankenmasustani eroon jo! Mie kiritän teitä täällä!!

Sone siulla on hyvä asenne! Mukavan letkeä tapa ilmaista itseäsi =)

Oma napa. Kakkaa, pissaa, röyhtäytystä, jatkuvaa pyykkäystä, vauvan haistelua, aikaisia nukkumaanmenoja. Tänään ajattelin käydä pikasaunassa. Ei muuta. Ihanaa arkea, mitäpäs muuta. Paavo on ihana :saint:

Nippa ja Paavo


PS. Taidanpa laittaa musakit soimaan ja nautin tästä hetkestä, kun vauva nukkuu ja ite on pirteä :D Reggae ok!
 
Pikku M Jaksuja sinne univelkojen keskelle. Yritä lohduttautua sillä, että nuo supparit luultavasti avaavat paikkoja ja synnytys lähestyy. :)
Mulle lääkäri sanoi juurikin että kipu olisi lihasperäistä. Siltä se vähän tuntuukin, kun saattaa tulla aina eri kohtaan. Nyt oli ollut pitkään seesteistä aikaa ton kivun kanssa, mut sit ku iski niin tulikin tosiaan paljon kovempana kuin aiemmin. Ja se oli koko vatsan sivussa, tosi laajalla alueella, ja tuntui tossa melko pinnalla. Tosi inhaa. Mitä sitten liekään. No, onneks noi kivut on kohta meillä historiaa. :) Tsemppiä!

Nanna
 

Yhteistyössä