*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Pikaisesti sairaalasta: meille syntyi 23.3. Rv 40+2 Tyttö, 4070/53 kaikki meni hienosti, synnytystapa oli kuitenkin lopulta sektio. Hienosti voimme tyttösen kanssa, erittäin temperamenttinen neito kyseessä, ei jää mamille epäselväksi, jos jotain ollaan vailla :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Särö78
Onnittelut kaikille vauvautuneille ja jaksuja niille jotka vielä nyyttiä syliinsä odottavat :heart:

Täällä totutellaan uuteen arkeen, ei ehdi oikeen koneella istua, eikä paljon puhelimessakaan puhella/tekstailla :) Ukko ja isosiskonsa 1v7kk pitävät äiteen kiireisenä :LOL: Poika syö päiväsaikaan tiiviisti, yöllä sitten ottaa pidemmät unet omassa sängyssään. Ulkoilemassakin on jo käyty, nyt onkin ollut ihanan aurinkoisia ilmoja mutta tuo tuuli pahus on ollut kylmä.

Sylissä viihtyy tuo ukkeli todella hyvin, mulla oli Manduca vuokralla testattavana ja oli kyl hyvä kun sai kädet vapaaksi :) nyt pitäis sit oma ostaa... ja liinailua haluaisin kans kokeilla ja sen tiimoilta pitääkin ottaa yhteyttä tukihenkilöön että saa oikeen henkkoht opetusta.

Laitoin minäkin anomuksen tuonne suljettuun kerhoon.. siellä sitten enempi jos pääsee mukaan ja koneella ehtii istua joskus ;)

Aurinkoista päivää kaikille!

patulikki ja ukko reilu kaks viikkoo :heart:
 
isot onnittelut vauvautuneille!:)

Odottamattomasti meijän typy näki päivänvalon sunnuntaina 24.3, 3220g/50cm, rv40plus4! :) Synnytyksestä voin kertoa kunhan päästään kotiin, ei tää puhelimella päivitys oo heleppoo!

Millap ja typy 2vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Särö78
Meille syntyi mahtava tyttö 11.3 klo 17.41,3 viikon käynnistelyn jälkeen,yli vuorokauden yritin synnytystä
alateitse mutta taas päädyttiin kiireelliseen sektioon jossa oli myös hurjasti ongelmia,tytöltä murtui
solisluu ja hän sai vatsakalvotyrän.Nyt kuitenkin kaikki suht hyvin ja kotona opetellaan uuteen arkeen.
Mittoja oli neidillä 3465 g,50 cm ja pipo 34 cm.

Hurjasti onnea kaikille!!!

Taffo ja Lotta
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Särö78
Laitoin pyynnön siihen salaiseen kerhoon. Toivottavasti huolitte vielä mukaan, vaikka olenkin kirjoitellut vain pari kertaa.

Päivitystä: La 29.3. ja poikalupaus

Mie olen vielä yhessä kasassa. Tympii. Mahanahka on ku karttapallo ja liitokset repiää ihan just. Pojan painoarvio oli viikko sitten jo 3800 g. Olis se kiva jos saada maailmaan muidenkin ihmeteltäväksi. :)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!

Suljetusta kerhosta... meillä on aika tiukka linja ollu siinä, ketä sinne otetaan. Eli älkää ottako itseenne jos ei hyväksytä sinne. Ajatuksena on, että me ketkä ollaan jo kauan oltu aktiivisia ja kirjoiteltu paljon, jaetaan siellä asioita luottamuksellisesti. Eli perustuu sellaiseen keskinäiseen luottamukseen. Ajatus vähän kärsii jos sinne hyväksytään aivan uusia käyttäjiä.

Kaipaillaan mm. Mamia jaTikuliinaa kovasti kerhon puolelle! Ja Minx miten menee? Toivottavasti kaikki on hyvin! Sinua kaivataan myös!

Kaikki kerhot - Kaksplus Tuolta valitset Maaliskuun Mussukat ja painat Liity niin pyyntö tulee perille, noin kerran päivässä niitä hyväksyn
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun maaliskuu lähenee loppuaan ajattelin kirjoittaa tänne yleiselle puolelle viimeisen kerran ja kiittää kaikkia tällä palstalla mukana olleita. Kyllä tämä huikea matka on ollut ja on ollut mahtia jakaa ylä- että alamäet tässä raskaudessa teidän kaikkien kanssa. Kiitos kaikille vertaistuesta vaila vertaa!!

Nyt matka jatkuu tulevaisuuteen pienen pojan kanssa... :heart:

Kiitos ja kumarrus
Rena ja poju 2vk 2 päivää
 
  • Tykkää
Reactions: Särö78 ja Tea84
Kovasti onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Tässä vaiheessa lienee aika kiittää kaikkia yhteisestä matkasta ja kokemusten&tunteiden jakamisesta ryhmässä. Itse en tule salaiseen kerhoon liittymään, sillä karsastan todella sitä ettei mukaan "huolita" hiljaisempia tai vasta liittyneitä.. Minulle jokaisen ajatukset ja mietteet ovat olleet yhtä tärkeitä, koko ajan! Kiitos siis niistä kaikille! :)

Ihanaa kevään jatkoa kaikille mammoille ja nyyteille, nautitaan näistä ainutlaatuisista päivistä ja viikoista joita ei takaisin saada myöhemmin! ;)

Tea ja Pikkupikku J :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87 ja tiiw
Meidän pikkuinen tyttö syntyi keskiviikkona 27.3. (rv 39+4). Painoa 3210g ja pituutta 49,5cm. Kaikki meni hyvin ja sain toivomani lyhytjälkihoitoisen synnytyksen, eli kotiin päästiin reilun vuorokauden iässä, ja sairaalaan mennään vielä tarkastuskäynnille tiistaina.

Piikunen ja pikkuneiti 2 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Särö78 ja tiiw
Heissan!
Montakos meitä loppukuun odottajia on vielä jäljellä? Täällä on kyllä hiljentyny jutustelu aika rankasti sen jälkeen kun tuo suljettu ryhmä tuli, mutta jos täällä vielä muutama muukin loppukuun odottaja hengailis?
Meillä laskettu aika oli ja meni eilen, eikä naperolla taida olla minkäänlaista kiirusta tulla näytille. Pieni pääsiäistipu ois ihan jees! Omassa olossa ei juuri muutoksia, juuri jouduin tönimään mahaa että sain pikkukaverilta vähän liikettä aikaiseksi, ollut tänään jotenkin hiljainen? Voisko se sitten merkata että keräilis voimia synnytykseen?
Edelleenkään ei ole ollut yhtään kipeämpää supistusta, tylsiä harkkareita vaan! Kovin omanapaista tekstiä, sorry.
Nanso&Napero 40+1
 
Moikka kaikille,
en jostain syystä saanut koskaan rekisteröityä itseäni tänne, olen lukenut ja saanut VALTAVASTI vertaistukea maaliskuisten ryhmästä niiden noin 3-4 kk aikana jolloin olen käynyt täällä tekstejänne lukemassa . On ollut helpottavaa kuulla muiden ajatuksia ja usein kävikin juuri niin, että kun joku raskauteen tai lähenevään synnytykseen liittyvä asia oli minulla mielessä, ei tarvinnut kuin tulla vierailemaan maaliskuisten ryhmään ja joku olikin siellä jo samaa asiaa pohtinut..

Harmittaa että jatkoryhmästä tuli suljettu, olisin kovastai mielelläni vielä imetyksestä ja muusta jatkanut jutustelua, omaa nyyttiäni odottelen vielä saapuvaksi, laskettu aika on NYT, ja sais kyllä vauva tulla jo. Mitään oireita menkkakipujen ja kivuttomien suppareiden lisäksi ei ole ollut.

Voitaisiinkohan me joilla ei ole asiaa suljettuun ryhmään perustaa oma aukinainen ryhmä ja jatkaa siellä jutustelua?

-OmppuJaSiemen
 
  • Tykkää
Reactions: Mandalay
Tervetuloa messiin OmppuJaSiemen! Minä ainakin kannatan ajatustasi jatkosta, suljettuun ei ollut mullakaan asiaa, mutta kovasti kaipaan vertaistukea. Meillä on jännittävät ajat edessä! Jospa jatketaan tässä ryhmässä jutustelua, ja katsotaan sitten huhtikuun puolella joskus jos oma ketju laitetaan pystyyn. Ja ihan julkisena, ettei tarvitse kenenkään tuntea itseään ulkopuoliseksi.
Nanso&Napero
 
  • Tykkää
Reactions: Mandalay
Mullaki on vielä vauva masuasukkina. Tänään on laskettu päivä. :) Vauva on siis tullu minuun, eikä isäänsä. Mie olen aina myöhässä ja isä etuajassa.
Harmittaa tuo kerhon sulkeutuminen. En oo ite paljoa kirjoitellut, ku olen netissä kännykän varassa ja kirjoittelen esikoisen facebook-ryhmässä päivittäin. Kunhan vauva syntyy niin vertaistukea kaipaa enemmän. Jotenki tuntuu että sitä on jo unohtanu kaiken vauva-ajan, vaikka esikoinen on vasta 1 v. 8 kk (ensi viikolla).

Paljon onnea kaikille jo vauvansa syliin saaneille!
 
Moi!

Olen taustaillut pidemmän aikaa, koska raskaus oli helppo eikä tuntunut olevan juurikaan kirjoiteltavaa. Olen kyllä seurannut palstaa ja saanut vertaistukea joinakin synkkinä hetkinä.

Olen samaa mieltä kuin Tea, että jokainen on tärkeä enkä pidä ikään kuin ihmisten "jaottelusta", joten jos keskustelu jatkuu täällä julkisella puolella, olen mukana.

Niin ja poikamme syntyi siis 12.3. Rv 40+1, 3400g ja 50cm.

Onnea kaikille nyytin syliin saaneille ja tsemppiä vielä odottaville!

Kuunalle ja poju
 
Tuosta kerhosta on puhuttu jo pari kuukautta, että se perustetaan ja siitä tulee salattu. Viime kuussa mietittiin että aletaanko kerhon puolella jo jatkaa keskustelua, mutta päätettiin jatkaa sitä vielä maaliskuu julkisesti, että mattimyöhäiset voivat päästä mukaan. Muutama silloin alkoikin aktiivisesti kirjoitella ja he ovat kerhoon päässeet. Nyt sitten on hirveä yllätys että siirryttiin sinne ja moni laittanut ensimmäisen viestinsä ikinä vasta nyt ja samaan aikaan vaahtoaa miten on ketjua seurannut jo kuukausia.. Tässä ei ole tarkoitus jaotella ihmisiä mitenkään eikä loukata. Jos jossain ihmiset haluaa jutella asioista niin, ettei tarvitse pelätä että joku stalkkaa, niin miusta se pitää heille sallia. Montaa nyt vaan häiritsee ns. taustailijat jotka eivät keskusteluun osallistu! Kaikkea hyvää kaikille ja mukavaa loppuodotusta ja vauva-aikaa! Peace out!
 
Ai täällä on jo siirrytty tuohon kerhon puolelle :( Olisi kiva lukea maaliskuisista ite kuitenkin olin mukana vaikka kuitenkin syntyi sitte helmikuussa..
KUITENKIN TE JOTKA KIRJOITATTE TÄNNE JULKUSELLE PUOLELLE MÄ OON MESISSÄ! Vaikka poika syntyi helmikuussa joten hyvä juttu jos joku jatkaa tällä puolella :)

HYVÄÄ PÄÄSIÄIST KAIKILLE

Juli ja Ensku
 
Viimeksi muokattu:
Heippa maaliskuiset!

Minäkin olen tätä ketjua lukenut ohella, kun tuolla huhtikuisissa olen kirjoitellut. Mun LA olikin jo maaliskuun lopulla niin oli mukava seurata myös tätä. Aattelin vaan vinkata loppukuisille maaliskuisille (ja siis miksei muillekkin maaliskuisille) et huhtikuisten pino on yhä avoin jos sinne haluu tulla vaihtaan kuulumisia.

Moika ja Nuppu 3vrk
 
Juli Sinuakin on kaipailtu suljetun kerhon puolella, paljon kuitenkin kirjoittelit maaliskuisissa. Tässä on linkki kerhoon:

Kaikki kerhot - Kaksplus

Paina Maaliskuun Mussukoiden kohdalta liity niin Nippatäti hyväksyy sinut. Olet varmasti tervetullut niin kuin kaikki muutkin jotka ovat maaliskuisissa aktiivisia olleet. Kerhon idea on että siellä voi jokainen saada vertaistukea ja myös vastavuoroisesti antaa sitä. Tästä on muutama ulkopuolelle jäänyt nyt selvästi mielensä pahoittanut mutta kyse ei todellakaan ole siitä että jonkun ajatukset olisivat vähäpätöisempiä kuin toisten. Synnytykseen ja vauva-aikaan liittyy paljon henkilökohtaista ja intiimiä jota ei välttämättä halua jakaa "kaiken kansan nähden" julkisella nettifoorumilla. Ja kun maaliskuisissa oli paljon porukkaa jotka tuota salaista kerhoa kannattivat niin oli luonnollista sellainen perustaa. Mukava kuulla jos näistä meidän jutuista on moni saanut vertaistukea mutta sitä olisi ollut mukava saada myös teiltä taustailijoilta joita tuntui olevan kuitenkin melkoinen määrä. Toivottavasti löydätte teille sopivan kanavan saada sitä vertaistukea myös jatkossa esim. tuolla huhtikuisten ketjussa. Mukavaa vauva-aikaa kaikille! :)

Särö ja Jalo n. 1kk
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Moikaa peesaan, tervetuloa vaan huhtikuisten ketjuun kaikki edelleen avoimessa netissä keskustelua haluavat. =) Moika on tosiaan jo nyyttinsä saanutkin ja monilla on siellä la maaliskuun puolella ja aiheet aika sama kuin teilläkin.

Minä olen ilolla lukenut teidän hieman edellä olevien juttuja, kiitos!:)

Äitituuli huhtikuisten pinosta
 
En mä ainakaan pahastunut suljetusta kerhosta, tietenkään kun en itse mitään kirjoitellutkaan hehe, mutta aattelin vaan huhuilla täällä että jos on muitakin maaliskuulaisia jotka haluaisivat jakaa loppuodotuksen ja vauva-arjen juttuja että löydettäis toisemme. Ainakin joskus muuten se laskukaava oli että yhtä kirjoittajaa kohti ainakin kymmenen lukijaa on netissä, enkä olis kauheen ihmeissäni et just esim täällä mammailupalstoilla suhdeluku olis paljon suurempikin.

Varmaan siis kirjoittelen tuonne huhtikuisten puolelle vielä näitä odotusjuttuja, katsotaan jos sieltä sitten perustetaan joku julkinen vauvaantuneiden ryhmä jossa voisi jatkaa sitten vauva-arjesta.

Rauhaa ja Rakkautta kaikille tasapuolisesti :D

Ai niin, omanapa vielä, mulla tuli eilen aamulla kahteen otteeseen ilmeisesti limatulppaa eli semmosta veriviiruista vähän niinku valkovuotoa ja sit jotenkin olin niin pistoksissa koko päivän ja yön että jahas, alkaisko synnytys kohta, etten ihan kauheesti saanu esim nukuttua. Mut eipä tämä näytä tästä mihinkään etenevän, höh..
 
Heippa! Täälläkin yksi vihdoinkin vauvautunut. Yli nelikiloinen potra poika syntyi viikoilla 39+3.

Synnytys meni ihan ok. Vähän harmitti kun supistukset laantui kokonaan avautuminen jälkeen ja sain oksitosiini tippoja. Ne kun tekevät supistuksista niin epäluonnollisia ja vaikeita kestää. Lisäksi vauva oli avotarjonnassa ja aika iso. Ponnistusvaihe oli siis aika hurjaa. Onneksi en kuitenkaan revennyt pahasti eikä eppariakaan jouduttu tekemään.

Vauva-arjessa haasteellisimmalta on tuntunut se miten jakaa huomionsa vauvan ja esikoisen kesken. Esikoinen on ottanut vauvan ihan hyvin, mutta itsellä tuppaa vähän tulemaan syyllisyys kun molempien huomiosta joutuu tinkimään. Miten muilla joilla on toinen lapsi syntynyt?

Minäkin voisin mielelläni kirjoitella tänne kun minua ei tuo suljettu kerhopuoli kiinnosta. Olisi mukavaa jos olisi paikka jossa voisi jakaa ajatuksia ilman mitään velvoitteita. Eihän täällä tarvitse jakaa mitään tarkkoja vauvan syntymäaikoja tai tietoja jos pelkää tulevansa tunnistetuksi.
 

Yhteistyössä