*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Marraskuussa

Mittasin mun vatsanympäryksen isoimmasta kohtaa 8pvä sitten ja se oli 104cm.. Nyt mittasin uudestaan niin oli 107,5cm.. :O Kasvanut siis 3,5cm 8pvän aikana.. hurjaa vauhtia kasvaa mun mielestä.. (?) Huomasin taas viime yönä kuinka hankalaa nukkuma asennon löytäminen on.. Mä nyt marisen täällä yksinäni.. :D Koittakaa kestää.. ^^
 
Hienoa Särö että kaikki on hyvin :)

Mam_87 ihana masu :) Harmi, että painoa on kertynyt reippaasti, mutta jos siitä ei mitään haittaa ole vauvalle tai sinulle, niin hyvä niin. Toivotaan, että paino putoaisi helposti synnytyksen jälkeen eikä painoa enää tulisi kovin paljon.

Kävin kurkkaamassa helmikuisten pinoa ja siellä oli jo yksi vauva syntynyt :O Onneksi tilanne vaikuttaa ihan hyvältä, vaikka reippaasti etuajassa syntyi.

Nyt saa poksua Minx 26+0
 
Mam_87 vihdoinkin löydän "kohtalon toverin". Eli täällä on toinen, jolle painoa on tullut hurjasti. Ihmeissäni ja kateellisena katson, kun muilla painoa on tullut 2 kg - 6kg, täällä mennään ihan toisissa kymmenlukemissa kuin normaalisti. :( Minun kokoni ennen raskautta oli kutakuinkin sama kuin sinulla, BMI ihan normaalilukemissa ja nyt painoa on tullut hurjasti. Turvostusta ei ole (ei ainakaan suuremmin). Eilisissä sokerirasituksissa jäin sitten kiinni - menen tänään neuvolaan kuulemaan jatkosta. Oletko sinä Mamollut sokerirasituksessa? Jos, niin oliko mitään erityistä? Ruokapäiväkirjaa olen pitänyt, että huomaisin, syönkö ohimennen jotain potaskaa, mutta siitäkään en ole saanut itseäni kiinni. Pian alkaa tämä paino rasittamaan polven (operoitu) niveliä ja kauhulla ajattelen, että painonlisäyksen pitäisi vasta alkaa loppuraskaudessa!

pepponen 26+0
 
Mam On kyllä sellanen helpotus nuo sokeriarvot et kivi putos sydämeltä. Oli se sen verran raskasta ja stressaavaa se jatkuva syömisten kyttääminen.

Voisko tuo mahanympärysmitan iso muutos johtua ihan turvotuksestakin? Minulla ainakin vaihtelee mahan koko tosi paljon vuorokaudenajasta riippuen. Ja eikös tuo turvotuksesta johtuva painonnousu oo semmosta joka häviää sit synnytyksen jälkeen kun aineenvaihdunta ym. normalisoituu. Eli kilojen pitäis myös lähtee helposti...? Että älä ressaa liikaa tuosta painosta :hug:

Anoppi...huoh. Olivat käyneet eilen appiukon kans ja oli ilmeisesti ollut jonkun aikaa esikoisen kans keskenään sisällä niin kyllä oli paikkoja taas tongittu. Kyseessä siis sairaalloisen utelias ihminen joka ei kunnioita toisten ihmisten kotia ja yksityisyyttä millään lailla. Oli ilmeisesti tutkinut minun tiliotteita makkarinpöydällä (taas) ja lieneekö saanut siinä samalla meidän vauvan sukupuolenkin selville (pöydälläni oli nimiehdotuslista pojalle) En tiedä viitsinkö edes miehelle mainita asiatsa kun siitä tulee kuitenkin vain riitaa. Ihmetyttää vaan se miten joku ihminen voi olla noin sairas ja miks mulla on ollu niin saamarin huono tuuri saada just tollanen anoppi. :headwall: Vahvisti vain minun päätöstä pitää meidän välit entisellään eli POIKKI.

Eipä muuta, kohta töihin. Jospa aamulla sais nukkua edes siihen asti kun mies herää. Tänä aamuna heräsin puol kuudelta siihen kun koira putos unissaan sohvalta :D

Särö ja Jalo 26+6
 
Viimeksi muokattu:
Pepponen: Olen ollut aiemmassa raskaudessa sokerirasituksessa kun paino nousi samalla tavalla ja ei ollut sokereissa vikaa.. Olen nyt vaan taipuvainen jotenkin nostamaan painoa raskauksien aikana : / Enhän nyt voi sanoa, ettei sokereissa olisi vikaa tällä kertaa..

Särö:
Kyllä se paino on lähtenytkin hyvin pois aina ja laskenut kilot nopeasti.. mutta silti hiukan vain stressaa.. : / Mä luulen kyllä, että vauvakin on iso kun vauvan vatsanympäryksen koko oli 25+1 niin 26+2...
Ihmeellinen anoppi sulla kyllä.. :O Viittiikin tutkia toisten tavaroita..
 
Viimeksi muokattu:
mam_87 sä oot sit samankokoinen prikulleen ku mä ennen raskautta.. siis 163 cm ja 59-60 kg.. :) mulle oli tullu 8 kiloo painoo et täällä räjähtää kohta kans se 70 rikki.. joka itteä hirvittää ihan, ku ei ikinä oo painanu niin paljoa..

lenkkari ja nöttis 27+0 (TASAN)
 
kaz
Eea :hug:

Painosta Jos viilataan pilkkua, niin minulla painoa tullut jo yli 9 kg, mutta ekasta neuvolasta reilut 6 kiloa. Noudatin vhh-dieettiä ennen raskautta, joka pitää kehon ylimääräisen nesteen minimissä, joten minulla painon nousu johtuu suurimmaksi osaksi siitä että olen ottanut hiilihydraatit takaisin ruokavalioon, joka kerryttää nestettä. Minulla tuli ekassa raskaudessa painoa lähemmäs 20 kg, mutta siihen vaikutti liitoskivut yms. joten liikunta ei ollut herkkua.

Mahanympärys näyttäisi olevan 108 cm, minkä kyllä huomaa, kun ei aina pyörähtäessä osaa varoa vaan maha osuu johonkin. Sf mitta oli viikolla 21 jo 23cm, mutta ei ollut nyt viikon 24 neuvolassa noussut kuin yhdellä sentillä. Potkut tuntuu navan yläpuolella. Toivottavasti myös jatkossa, sillä en halua toista sektiota perätilan vuoksi.

Särö Otan osaa anoppisi uteliaisuuden vuoksi. Minua myös ärsyttää, jos joku syynää tavaroita ja tutkii paikkoja. Minun anoppini on jo pilven reunalla ja ottaisin hänet sieltä pois jos vain saisin.

mam_87 Painoahan lähtee tosi nopeasti heti synnytyksen jälkeen kolmen viikon hikoilunkin muodossa ja sitten jos imettää, niin sekin vaikuttaa. Itse olin 9 kk synnytyksestä vanhoissa painolukemissa vhh-dieetin myötä. Vatsahan se tietysti viimeisenä lähtee, mutta mulla alkoi kasvaa uudestaan ennen häviämistä ;)

kaz 25+3
 
Jännä miten eri tavalla kaikille kertyy painoa. Te ootte niin timmejä pimuja että varmaan sitten keho tarvii sitä painoa ja massaa. Ja näähän saattaa nyt kasvaa ihan eri tahtiin? Ja Mam siula on ihan jäätävä maha, niin siihen se on kyllä kaikki menny, ei näy missään muualla ainakaan ylimäärästä :D Miulla paino laskee suurinpiirtein kilon viikkovauhtia nyt näköjään. On sellanen aneeminen ja masentunu olo, ja tuntuu ettei mitään voi edes syödä, ettei sokerit nouse. Ja oli laskenu verenpaine johonkin 90/60. Normaalisti on se 125/75 suurinpiirtein. Ei sillä, miulla on ollu vähän ylipainoa ennen raskautta jo, niin ei kai se oo vaarallista, että vähän laihtuu, jos olo olis muuten hyvä.

Rahatilanne on meillä kanssa tiukka. Joulu ei hirvitä, koska me ollaan miehen kanssa kahdestaan kotona, mutta muuten tietysti on usein vähän taiteilua rahan kanssa. Mie oon meillä sellanen talouskurinpitäjä. Yritän tehdä aina ruokalistan viikoksi eteenpäin ja sitten käydään ISOT ostokset kerran viikossa. Menee about 100 e viikossa ruokaan ja henk. koht pesuaineisiin yms mitä nyt aina tarvii kotiin. Sitten tietty joskus on ylimäärästä käyntiä ja esim nyt kun oon ollu kipeenä, en oo tehny tarkkaa listaa:ashamed: Mut mie oonkin kotona, niin on aikaa ja sitten kun oon vähän syntyjäni Martta, niin mielelläni väkerrän ite kaiken. Mut ei voi haluta oikeen mitään ylimäärästä. Esim. televisio on vanha kuvaputki rämä, mutta se uusitaan vasta kun hajoaa :LOL:

Millasia joulusuunnitelmia teillä muilla on? Millasilla fiiliksillä joulua odotatte? Minuu joulu vähän ahdistaa joka vuosi, kun tulee mieleen aina oman lapsuuden joulut ja kännissä olevat vanhemmat ja yksinäisyys. Surettaa myös se, kun oma äiti on taas tavoittamattomissa ja ränni kolmatta viikkoa päällä. Aina jotenkin sitä varjostaa tollaset jutut. Siks me ollaankin ihan keskenään, saa omanlaisensa joulun.

Särö onnea sokereista! Miusta on ihailtavaa miten käsittelet tota synnytyksen jälkeistä masennusta. Se on ollu taatusti raskasta aikaa. Hyvä että se otetaan nyt jo huomioon odotusaikana!

Kirjotan näköjään aina ihan jäätävän pitkiä tarinoita tänne :O
 
Täällä myös yksi paljon painoa kerännyt:( Painoa on tullut lisää kymmenen kiloa! Esikoisesta tuli kaiken kaikkiaan n.18kg. Ja nyt ainakin alkuun painoa on tullut vielä nopeammalla tahdilla. Yleensä en joudu tarkkailemaan symisiäni ollenkaan ja painoindeksi pysyy alle 20, mutta näin raskausaikana elimistöni näköjään kerää ylimääräistä todella helposti. Rakenneultrassa poika oli viikkoihin nähden iso ja neuvolan punnituksessa minulle oli tullut painoa taas 800g/viikko. Ja kaikki päivittelee mun VALTAVAN kokoista vatsaa...Päätin ryhtyä toimiin, kun oma olokin on niin epämiellyttävän turvonnut, nyt olen herkkulakossa ja jätin kaikki ylimääräiset sokerit (maustetut jogurtit jne.) pois. Täytyy sanoa että jo vähän yli viikossa oloni on kohentunut, eikä ole sellaista ihan valtavaa hiilarihimoa. Saas nähdä seuraavassa neuvolassa miten tämä muutos vaikuttaa painonnousuun.Sokerirasitukseen mua ei edes laitettu kun edellisessä raskaudessa arvot oli niin tasaiset ja hyvät, eikä muita riskitekijöitä ole. Toki tiedän että painoa mulle tulee joka tapauksessa reippaasti raskauden aikana, kun lähtöpainokin oli aika alhainen, mutta itsellä on kivampi olo kun jotenkin hallitsee syömisiään. Niistä sokereista kun mulla ainakin laukeaa, ihan hillitön hiilarihimotus.
Tsempit meille kaikille kilojen kerääjille;)

Kettuliini ja poitsu 22+6
 
Sahi, eipä se liikatoimintakaan hyvä juttu ole varsinkaan raskaana ollessa :/ No mutta jos seuraavissa kokeissa on jotain muutosta tai oireet karkaa käsistä niin vaadit vaan toimintaa sen mukaan! Kilpirauhasongelmia hoidetaan -täytyy sanoa- aika huonosti!
Miulla on kans vähän sitä levottomuutta mikä kuuluu liikatoimintaan, mutta tää on tosiaan viel ok, ja sitä vajaatoimintaa en halua missään nimessä. Sit tiedän et menee pahasti liikatoiminalle jos unet häviää, silmiä pakottaa, hikoiluttaa ja tulee paniikkihäiriöitä. Mites siun unet?

paino: viimeeks oli tullu 6kg joten eiköhän se 7kg jo ole plakkarissa ja 70kg poks! Herkkuaj en ole vetänyt kolmeen viikkoon joten painonnousun pitäis olla kohtuullista. Samalla linjalla jatkan loppuraskauden, paitsi joulun <3 <3

mam, siulla voi olla paljon lapsivettäkin, kun maha on noin iso, ja ihan simspsakaltahan sie muuten näytät, niin eiköhän se painonousu nyt johdu siitä vauvasta ja voihan sitä vähän turvottaakkin jo :) Ja jos ennenkin on hyvin kilot hävinny niin kyl ne nytkin häviää :)

25+4
 
Kiitos, kun te muutkin painoa keränneet tulitte esiin, mm.Mammutti, kettuliini, kaz. ;) Ajattelin, jo että en ilkeä täällä tulla kaapista ja kertoa mitään omasta tilanteestani, kun muut ovat raportoineet vain tosi pienistä painonlisäyksistä. Onhan meitä muitakin, jotka saamme tarkkailla verensokereita sekä ateriarytmiä. Itse kävin juuri neuvolasta hakemassa verensokerimittarin sekä ohjeita. Mammutti sama tilanne täällä, että normaali liikuntamäärä on tippunut. Minulla asiaan on vaikuttanut armoton väsymys. Ehkä juuri nyt vaikuttaa alhainen hb (eilen mitattu 104), tuntuu, että mitään ei jaksa.
 
Viimeksi muokattu:
Unipusseista, kannattaako sellainen vauvalle hommata? Minkälaisia ootte tykänny käyttää? Onko paksu vai yöpukumainen parempi? Entä mitä sisään? Tai kenties vielä peitto päälle? Edut/hyödyt?

Mikä unipusseissa on ideana?:) (tyhmänä kyselen ku ensimmäistäni ootan)

En oo koskaan tullu aatelleeks et semmosta vois käyttää, kunnes näin Me and I:lla semmosen ja mietin, että oisko se pienellä vauvalla kätevä..

greentea1 23+3
 
Viimeksi muokattu:
Eealle paljon voimia suruun :hug: Vetää taas niin sanattomaksi. Aivan liikaa tässä pinossa koettu surullisia uutisia.

Onnittelut teille jotka olette saaneet hyvät arvot sokerirasituksessa :) Ja tsemppiä niille jotka joutuvat nyt mittailemaan arvoja. Itse siis mittailen tällä hetkellä kerran viikossa arvoja ja tuossa vielä ennen joulua tulee sellainen 6pv:n seurantajakso. Kummallista on se että vaikken täysin ole dieettiä koko ajan noudattanut ja silloin tällöin syönyt melkein mitä vaan niin arvot ovat olleet hyviä. Eivät lähellekään raja-arvoja. Toki nyt aion tiukentaa entisestään herkuttelua ettei vauvan koko turhaan kasvaisi suureksi.

Joulua täällä odotellaan kovasti :) Tällä viikolla olen laitellut valoja kun on niin synkkää koko ajan. Pikkuhiljaa voisikin sitten vaihtaa jouluverhoja ja laittaa muuta rekvisiittaa esille. Tykkään niin joulusta vaikken tosin ymmärrä sitä hössötystä mikä alkaa kaupoissa jo syys-lokakuussa. Mieli tekisi tänä vuonna laittaa kuusi normaalia aikaisemmin jo esille kun ollaan kumminkin koko joulu poissa kotoa. Olisi mukavaa ehtiä nauttimaan siitä edes pieni hetki.

Kilpirauhasarvoista on ollut puhetta. Itse juuri tänään sain neuvolassa tietää uusimmat arvot, T4V 12,7 ja TSH 0,93. Meillä ainakin tosiaan kummatkin arvot tarkastetaan. Neuvolatäti olikin yrittänyt soittaa päikkäreiden aikana, varmaan lääkitystä oltaisiin hieman nostamassa kun nuo arvot olivat hieman huonontuneet viime kertaisista. Vaikka tosin onhan tuo TSH vielä hyvin sen alle 2.

(.) Täällä oli tänään tosiaan neuvola. Paino on edelleen -10kg lähtöpainosta ja hyvä niin. Hb oli nyt hieman tippunut edellisestä kerrasta (115) ja ohjeeksi tuli näin alkuun ottaa lisärautaa 3krt/vk. Sf-mitta oli nyt 24cm, kyllä huomaakin että vatsa on isompi kuin esikoisen aikana. Kela-laput sain mukaan ja ne jo netissä täyttelinkin eteenpäin. Nyt vaan odotellaan milloin saa noutaa äitiyspakkauksen :)

Maanantaina oli uusintaultra kun ensimmäisellä kerralla ei sydämen kaikkia suonia saatu pienokaisen huonosta asennosta johtuen näkyviin. Nyt kaikki tarvittava nähtiin ja kaikki hyvin! Kasvoista tosin ei vieläkään nähty kuvaa kun veikka oli pää kohti selkää. Selvisi että tuon rd-diagnoosin vuoksi on rv27-28 aikana seuraava ultra, kasvukontrolli. Itse en toki pahaksi pistä nähdä pienokaista vähän väliä. Tällä hetkellä vauvan paino ainakin on viikkojen mukainen eikä olisi tulossa jättiläistä.


Toiveikas84 & papu 24+0 POKS :heart:
 
greentea1: Unipussi oli ihan must meidän esikoisella... etukäteen en sitä toki hankkinut, enkä edes oikeestaan tienny moisien olemassa olosta ennenkuin tyttö ekan kuukauden jälkeen alko potkia peiton pois jatkuvasti öisin ja kitisi sen vuoksi... Sisko antoi oman unipussinsa kokeeksi lainaan ja meillä se rauhoitti öitä... Lämpöisessä pysyi pikkuinen koko yön vaikka kuinka yöllä potki unissaan. Nostin aina tissillekin tytön pussissa yöllä, kätevää. :) Eka pussi oli sellainen paksuhko, sit vähä isomman koon teki mummu ite ihan normaalista kankaasta, eli siihen viel peittoa päälle silloin lisäsin. Sit ku alko liikkuun jäi pussit pois pikku hiljaa. Mut tulevallekin aion käyttää jos vaan hän tykkää yhtäpaljon kuin isosiskonsa. :) Suosittelen siis, mut varmaan vauvasta riippuu mistä tykkää. :)

Paino
on noussut mulla myös reilusti (huh, en oo ainoo! :)) 9kg. :D Esikoisen aikaan nousi sen 10 koko aikana, eli nyt siis odotettavissa enemmän... En oo kyl kauheena herkutellu... noudattanu jo pari kuukautta ennakoivasti rd-ruokavaliota, v.loppuisin vaan herkutellu viel ennen ku saan virallisen tuomion... Mut kyllähän se kehon paino nousee väkisinkin... en jaksa olla itselleni liian ankara painon suhteen ku kuitenkin lähtöpaino on normaali ja esikon kohdalla noudatin ruokavaliota liiankin tiukasti ja tyttö vaan 2,7kg rv 38... Nyt kyl aion syödä enemmän niitä terveellisempiä hiilareita ja jättää sit herkkupäivät pois jos diagnoosi napsahtaa parin viikon päästä, just ennen joulua on rasitus eessä. Tosin jouluna viel kyl syön herkkujakin, se on varma! Tän tokan paino sais ollakin vähä enemmän ku kerta näil näkymin poloinen otetaan jo 36-37 viikoilla pois massusta leikkaamalla... : /

Nopponen 26+5
 
Viimeksi muokattu:
kaz
greentea1 Unipussin idea on kohdunomainen lämmin paikka, niinkuin kapalollakin. Tosin meillä ei viihdytty kapalossakaan, kun piti saada olla tilaa liikkua. Meillä oli tytöllä aluksi peitto päällä, mutta kun sen oppi potkimaan pois, niin ei ole peittoa huolinut. Nyt 1v 2kk. Muutenkin on liikkumaan oppimisen jälkeen ollut koko pinniksen pinta-ala käytössä :D Ja muistaakseni vauvaa ei saa ylikuumentakaan, kun siihen liittyy kätkytkuoleman riski. Joten unipussin jos otatte käyttöön, niin ei mielellään peittoa lisäksi ja viileä huone. Viileässä nukkumistahan suositellaan kaikille, koska se lisää aineenvaihduntaa öisin ja on tutkittu, että viileässä nukkuvat eivät kärsi niin usein ylipainosta, kuin lämpimässä nukkuvat. Nukkuuhan vauvakin hyvin ulkoilmassa ;)

SaHi minun mielestä on myös kurjaa, että omia juttuja ei kommentoida. Muutaman palstan kirjoittelun aikoinaan heitin pois, kun kukaan ei koskaan kommentoinut mitään. Tietysti jos ei ole omakohtaisia kokemuksia, niin ei tarvitse kommentoida kuin tietäisi vaan juuri niinkuin kerroit, että tuoda jotenkin ilmi se että on jutun edes lukenut.

Joulusta Muutettiin viime viikolla uuteen kotiin ja ollaan ensimmäistä joulua ihan perheen kesken. Tytölle yritän laittaa mahdollisimman mukavan joulun, koska vaikka mitään konkreettisia muistoja ei vielä kerrykään, niin alitajuntaan jää vaikutelma joulutunnelma (vähän niinkuin ne toitottaa neuvolassa siitä varhaisen vuorovaikutuksen tärkeydestä). Verhotankoja yms muuta puuttuu vielä, joten välttämättä jouluverhoja ei ehdi kaikkia laittaa, mutta tonttuja on jo seinällä ja jouluvaloja ikkunoissa. Viimeksi olen joulua laittanut -08, kun asuttiin omassa, mutta rakentamisen vuoksi ollaan useampi vuosi oltu milloin missäkin jouluna, niin ei ole ollut oikein tunnelmaakaan. Joulu on lasten juhla ja kahden aikuisen joulu ei ole mielestäni sama asia kuin jos on lapsia. Ja onneksi ollaan saatu pitkän odotuksen jälkeen tyttö meidän elämään, niin pelkästään se on palauttanut jouluilon meille. <3

nippatäti
Harmi, että sinulla on tuollaisia ei niin mukavia muistoja lapsuuden jouluista ja äitisi huolettaa. En osaa sanoa oikein mitään lohdullista, kun meillä ei ole alkoholin kanssa läträtty, eikä oikein tapeltukaan kotona, niin ei ole kokemuksia.

Rahatilanteesta
Minä olen hoitovapaalla ja mies on töissä. Rahaa ei ole liikaa, mutta kyllä me pärjätään. Onneksi tulee ihan kiva veronpalautus niin saadaan helpotusta rahatilanteeseen sen myötä. Mistään ei ole tarvinnut koskaan tinkiä, mutta mitään kallista ei kyllä koskaan ole ollut tapana kaupasta ostaa. Säästäväinen perusluonne kun on :) Opiskeluaikana oppi venyttämään senttiä ja hyvän mallin on myös saanut lapsuudenkodista, jossa ei myöskään koskaan ole rahalla mällätty.
 
Mä en voi muuta todeta tähän kuin kiitos tsempeistä kaikille painoasiassa.. :) teitä oli niin monta etten muista kaikki kuitenkaan eritellä :heart: tosi lohduttavaa kuulla, että meitä muitakin on joilla paino nousee.. :D Mä en pahemmin edes herkuttele, että tosi minimaalisesti.. no senkun nyt sitten tulee painoa.. onhan tässä sitten aikaa taas niitä pudotella ja suurinosa on lähtenyt ensimäisen vuoden aikana pois :)

Joulusta niin ollaan varmasti mun äidin luona aattona syömässä ja saunomassa ja avaamassa lahjat, mutta yö ollaan kotona :)
 
piti vielä vatsanympäryksestä sanoa, että kyllähän siihen vaikuttaa millainen jokainen on ruumiin rakenteeltaan :) Että älkääs pelästykö jos saatte huimia lukemia tai pieniä :) Toi sf-mittahan on sitten sitä mihin on hiukan enemmän luottamista ;)
 
Mä yhdyn tässä kohtaa kyllä nyt SaHin ja kazin kirjoitteluun tuosta palstan omanapaisuus-leimasta. Itsekin enää äärimmäisen vähän tänne kirjoittelen mitään, koska omat tekstit on aika usein hukkunut suruvalittelujen sekaan kun täällä tuntuu harva se päivä olevan jotain huonoja uutisia ja ihan myöskin oman mielenterveyteni vuoksi en halua niitä enää tulla tänne enää lukemaan, musta on suoraan sanottuna aika tylsää lukea 3 sivua voimahaleista ja pahoitteluista. On todella ikävää että ihmisille käy kamalia asioita, mutta täällä myötäelämisen henki tuntuu olevan niin voimakas että joidenkin kirjoittajien hyvät uutiset jäävät täysin jalkoihin.

SaHi sanoi hyvin että monien kirjoitukset koskevat osaksi vain omaa elämää ja siinä tapahtuvia juttuja, mikä tekee omastakin mielestäni tästä vähän blogimaisen.

Itsekin koen hankalaksi kommentoida suurinta osaa täällä keskusteltavista asioista, kuten juuri nuo supistukset koska mulla ei mitään kokemuksia niistä vielä.

Ja ne, jotka tästä tekstistä nyt loukkaantuivat, niin loukkaantukaa rauhassa. Kirjoitan mieluummin siellä missä koen todella olevani osa ryhmää.
 
Iltoo!

En missään tapauksessa loukkaantunu, mutta harmittaa että tänne on nyt tullu tällanen ikävä tunnelma. Eikö tärkeintä olis kuitenkin että jokainen saa sillä tavalla täällä avautua ja tukeutua muihin odottaviin äiteihin kun haluaa/osaa/pystyy? Miusta on ollu tärkeää että ikävistä asioista puhutaan ja se luo sellasta luottamuksen ilmapiiriä. Ja jos on vaikeeta, niin on tosi vaikee sillon kommentoida muiden juttuihin ja sillon on tottakai vähän itsekeskeinen, kun mielessä on omat surut yms.

Miun mielestä täällä on empaattinen ja ymmärtäväinen meininki ja jokainen aina sellasista asioista osaa keskustella mistä on edes jotain tietoa tai kokemusta? Ja täällä on vissiin paljon (miun tapaan) ensikertalaisia jotka ei tiedä miten keskustelupalstoilla kuuluu kirjoittaa. Alussa mietin, että kirjotanko väärällä tavalla, mutta melko pian totesin, ettei sitäkään kannata liikaa miettiä tai jää sitten tämän palstan hyödyt saamatta.

Kaz oli niin ihana kuvaus unipussista "kohdunomainen lämmin paikka" että haluisin itellenikin moisen unipussin! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Minx82

Yhteistyössä