*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Syyskuussa

vakuutuksesta meille tulee kakkosellekin ehdottomasti. Esikoista on käytetty ainoastaan yksityisellä ja palvelua on tosiaan saanu samana tai väh. seuraavana päivänä. Meillä tyttö sairastellu paljon korvia. Huoletta ollaan saatu kaikki lääkkeet ym. vakuutuksesta takaisin, nytkin pitäis laittaa vakuutukseen lääkkeet ja lääkärikäynnit, "palautuksia" tulee varmaan 700e, joten mukava "säästö" siellä on :D Meillä siis ehdottomasti kannattanut. Meillä koirallakin on kaiken kattava vakuutus :D

vihlomisesta Mulla on tullu muutaman kerran todella kipeitä vihlovia kipuja :/

vaunuista ja turvakaukaloista Suosittelen ehdottomasti telakallista turvakaukaloa, meillä ollu gracon turvakaukalo ja siitä ollaan tykätty. Vaunuihin kannattaa ehdottomasti satsata, jos niitä käyttää paljon. Meillä vaunut olleet kovalla käytöllä, kolmekin kertaa päivässä tyttöä niillä lykin, ku koiran kaa tehtiin lenkkejä. Hyvin on meidän emmaljungat kestäneet ja niillä on varmasti satoja kilometrejä menty. Hyvin ollaan päästy säässä kuin säässä niillä liikkumaan, joten suosittelen ehdottomasti :)

Voi hitsi miten nopsaa nää viikot pyörii, ihan mahdotonta. Esikkoa ku oottelin, niin just 13-17 viikot meni nii hitaasti ja nyt täällä paukkuu jo kohta rv 16 rikki :D En oo nyt ihan niiin hysteriinen ku ekaa odottaessa, mutta kyllä edelleenkin käy mielessä, että onkohan siellä masussa vielä elämää..

Alisa & Hippu 15+5
 
AnyHope Ketään en olisi halunnut poistaa listoilta ja vähiten enää tässä vaiheessa :'( Teillä sitten se istukkabiopsia ei antanut hyviä tuloksia? Olen äärettömän pahoillani puolestanne ja toivotan kovasti jaksamisia raskaan asian käsittelemiseen ja toipumiseen. Paljon kauniita ajatuksia, kannustusta ja iso :hug:

Täällähän on muuten käynyt valtava keskusteluryöppy, pakko käydä työpäivän aikanakin kurkkimassa, ettei vallan kärryiltä putoa!

Vakuutusta ei varmaan oteta. Esikoinen on sairastellut perusflunssien lisäksi ehkä max 2-3 krt vuodessa niin, että olisi tarvinnut lääkäriin asti lähteä. Ei ole koskaan saanut edes kunnon antibiootteja, silmätulehdukseen jotain tippoja kerran ja vaippaihottumaan lääkesalvaa. Itse olen ollut todella tyytyväinen meidän terveyskeskukseen. Aina pääsee samalla päivälle ja monesti ihan tunnin-parin varotuksella. Ja itselleni tämä kunnallinen terveydenhuolto on vähän niin kuin periaatekysymyskin, haluan sen olevan jatkossakin kaikkien saatavilla ja suht helposti.

Vaunuista Meillä oli esikoisella Quinnyn Speedit ja nyt on tosiaan noi Phil&Tedsit jo valmiina odottamassa uutta tulokasta hoitolapsen jäljiltä. Mulle se kolme pyörää on tosi tärkeä juttu, tykkään kun kärryt voi pyöräyttää vaikka itsensä ympäri. Ei tarvitse aina olla nostelemassa, kun meinaa kääntyä. Isot pyörät on kuitenkin ehdoton edellytys, ainakin talvisin. Suosittelen tarkkaan harkitsemaan pienipyöräisten kärryjen ostamista. Niillä ei kyllä talvella pääse eteenpäin. Matkarattaina meillä on Cosatto-merkkiset, ihanalla lämpöpussilla varustetut yksilöt, nekin oikein toimivat.

Turvakaukalo on Maxi-Cosin ja samalla mennään. Meillä ei ole autoa, joten kaukaloa tulee käytettyä todella harvoin. En niin jaksa sitten siihen panostaa, telakat sun muut on aivan turhia meidän taloudessa!

Aika tuntuu kuluvan nyt vauhdilla, en olisi uskonut pääseväni tällaiseen olotilaan kaikkien alkuraskauden hermoiluiden jälkeen. Töissä on ihan kivaa ja viikonloppuisin kun on jotain ohjelmaa, niin siinähän se viikko taas hurahtaa! En ole moneen päivään edes muistanut sydänääniä kuunnella, mutta ehkä tänään korjaan vielä tilanteen ;) Töissä en ole kertonut vieläkään raskaudesta. Tosin mun siskon 6 v. tytär oli jo kysnyt äidiltään, että "onko täti raskaana, kun sillä on niin iso maha?" Eli jos 6 v. sen huomaa, niin eiköhän se naisvaltaisella työpaikallanikin ole jo huomattu, mutta kukaan ei vaan ole kehdannut suoraan kysyä :LOL:

kwaidan ja Puh 14+1
 
Moikkis kaikille! Täällä taas pidetty hiljaiseloa palstailusta, pahoinvointi se vaan jatkuu ja tuntuu vievän kaikki voimat mennessään. Kuulumisianne olen kyllä käynyt lueskelemassa.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille :flower:

AnyHope Voi ei :'( Jaksamista teille kovasti paljon :hug:


Edelleen oksenteleva Meliah ja Tyyne-Jalmari 15+4
 
Mulla tais kroppa ilmoittaa, että on aika levätä, kun on ollut muutama aika vauhdikas viikko (niin töissä kuin vapaa-ajallakin) ja eilen iski tehokas flunssa. Tänään siis flunssailen kotona ja sitten taas maanantaina ihmettelemään töihin, että eteneekö mikään jos ei itse ole paikalla. ;)

Töissä kerroin juuri eilen rehtorille ja koulusihteerille sain ihanan vastaanoton ja rehtori jo toivoi, että voin sitten joskus vauvan jälkeen taas palata heille! (vaikka kaikki toki riippuu opettajatilanteesta sitten) Kertoa piti, kun ens tiistaina on lääkärineuvola ja piti sitä varten anoa vapaata, enkä edes tiennyt anonko palkallista vai palkatonta, mutta palkallista se onneksi on. :)

Muuten olo on ollut ihan ok, vaikka väsymys on edelleen jotain ihan uskomatonta. Mitään ei jaksa, jollei saa nukkua päiväunia ja se väsymys tuntuu monesti ihan koko kropassa. Päätäkin alkaa heti särkeä jos väsyttää liikaa... Mutta muuten olisi kaikki hienosti, jollei sitten tämä flunssa olisi iskenyt!!! :(

- Nuska ja tiitiäinen 12+5
 
Anyhope suuret osanotot.. :hug: perheäsi koetellaan nyt todella. Toivon sinulle kuitenkin kaikkea hyvää ja asioiden järjestymistä.. :hug:

Vakuutusta ei oteta.. ollaan ihan hyvin pärjätty ilmankin :)

Vaunuja ei ole hankittu vielä.. Katsotaan hyväkuntoisia käytettyjä kun niitäkin saa ihan siistinä :)


Turvakaukalokin
pitäisi hankkia :) Riippuu paljon meneekö tuo romu katsastuksesta ensi kuussa läpi.. :D

(.) Masu kasvaa ja potkuja/liikkeitä tuntuu päivittäin monta kertaa :) oma olo ihan ok. Mitä nyt hiukan unettomuutta, vaikka oikeasti väsyttäisi ja ajottaista päänsärkyä ja naama kukkii ohimoilta ja otsalta tai on sellaista pienen pientä näppylää |O Täällä ei siis mitään muuta uutta auringon alla :) Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

mam ja risbe 16+1 :heart:
 
AnyHope voi ei! :( Jaksamista!!:hug:

Onnea hyviä uutisia saaneille!

Vaunut ja kaukalo vaunut meillä on Brion, mallia en muista. Hyvässä kunnossa ovat, pitää vaan kankaat pestä. Kaukalon merkkiä en kyllä yhtään muista, ollut vain yhdellä lapsella ja on kuitenkin hyvässä kunnossa. Pitää kaivaa ne esiin.

(.) Ensi tiistaina olisi neuvola!! Jännitävää! Onneksi tässä on tätä hulinaa kun tytön syntymäpäivä on maanantaina ja sunnuntaina pidetään kaverisynttäreitä. Eilen meni muutama tunti kun väkersin sokerimassasta Angry Birdsejä ja possuja. :D Tyttö on väkertänyt hulluna julisteita, piirtänyt hienoja kuvia.
Naapureiden kanssa ei ole asiat sen paremmin. Ne lapset kun on tulleet luvatta meidän pihalle (meilläkin on aidattu takapiha ja heitä on kielletty tulemasta sinne) tekemään tihutöitä tai olleet parkkipaikalla autojen kimpussa (kokeilevat ovia ja koittavat päästä autoihin, kerran koittivat vanhempiensa autoa käynnistää), niin ollaan otettu siitä kuva että voidaan todistaa, että näin tapahtuu. Ja sehän on laillista ottaa kuva jos joku (aikuinen tai lapsi) tekee tihutöitä tai tunkeutuu luvatta toisen pihalle. No, naapurin ruova kävi sitten eilen huutamassa ja uhkailemassa meidän ovella. :/ Heidän poikansa kiusasi taas eilen meidän tyttöä pihalla ja pelotteli tätä, että meidät häädetään meidän kotoa ja tyttö jää yksin kun minut ja mieheni viedään häneltä pois. Ja kuulemma näin oli hänen äitinsä sanonut hänelle, että hän vain toistaa vanhempiansa laukomia juttuja. Onpa ihanaa kun heidän ja meidän asuntojen välissä on vain yksi asunto...

CandleLight ja toukka 15+5
 
AnyHope Voimia! <3


Täällä ollaan taas pidetty hiljaiseloa... Olen paininut nyt raskaudenaikaisen migreenin kanssa. Onkohan kellään kokemusta sellaisesta? Mulla on ollut ihan järkyttäviä migreenikohtauksia nyt raskauden aikana ja aina kun sellanen tulee ja joutuu ottaamaan siihen lääkkeen niin tulee väistämättä mieleen, että toivottavasti tämä on turvallista vauvalle :| Toivon niin, etä nä jo loppuisivat kokonaan!!

*raskausarvista* itse olen säästynyt niiltä onneksi, mutta siitä rasvauksesta olen kyllä kuullut ettei siitä olisi mitään hyötyä. Jos on sen tyyppinen iho johon niitä arpia tulee niin ne tulee kuulemma kuitenkin.En tiedä. Luin jostain kirjasta (en tarkoita että tämä kirja olisi sitten mikään tieteellinen kirja) että raskausarvet olisivat perinnöllisiä. Voi vain välttyä niiltä jos ei äidillä niitä ollut eikä edes äidin äidillä... En tiedä tuon asian paikkansa pitävyyttä, mutta ainakin omalla kohdalla pitää paikkansa :)

*vauvan tavaroista* meillä on onneksi nuo isoimmat asiat jo säästössä tuon esikoisen ajoilta. Meillä on vauvuina Brion combi joka on ihan ok ja turvakaukalona on maxi cosi telakalla johon olen ollut ihan tyytyväinen. Pinnasänky ja hoitopöytäkin löytyy :)

*vakuutuksesta* aiomme ehdottomasti ottaa vakuutuksen. Tuolla pöydällä seisoo jo vauvavakuutuksen paperit ;) Meillä esikoisella on myös vakuutus ja on tullut todella tarpeeseen. Varmasti olemme jo "tienanneet" vakuutuksen hinnan monesti takaisin kun tuo esikoinen syntyi ennenaikaisesti ja sillä on sitten vauvana ollut noita flunssa kierteitä sun muita. Minä ainakin suosittelen! Tosin onhan se arvokas satsaus mutta oltais oltu jo ihan "konkurssissa" (no okei ei nyt sentään) jos ei tuota vakuutusta olisi ollut. On se hyvä jos sitä ei tarvitsisi mutta sitten kun sitä ei ole ja todellakin tarvitsee niin kyllä silloin ketuttaa

No mutta tässä kuulumisia hieman. Mukavaa syksyn jatkoa kaikille ! :)

Sannamary ja sissi 14+4
 
Viimeksi muokattu:
Anyhope Pahoittelut ja paljon voimia :hug:

Vakuutus Aikaisemmin sanoin, että otetaan. Aloin kuitenkin enempi miettiä asiaa, enkä enää tiedä. Esikoisella on edelleen se sama KALLIS vakuutus ja kertaakaan ei olla sitä tarvittu. Ollaan käytetty julkista terveydenhuoltoa ja oltu tyytyväisiä. Neiti on perusterve ollut. Yhden korvatulehduksen ja kurkunpääntulehduksen lisäksi ei ole ollut kuin flunssia. Ensin ajattelin, että tottakai tälle vauvalle otetaan jos onkin sitten joku sairaus kun syntyy. Mut pitää miettiä vielä uudestaan. Esikoisenkin vakuutus ollaan varmaan lopettamassa.

Candlelight En kyllä ihmettele miksi lapset on tuollaisia, jos vanhemmatkin on vähän omalaatuisia! Luulisi, että tuolle asialle voisi jotain tehdä. :hug:

Koskakohan tää jokapäiväinen päänsärky menee ohi. Lääkkeet ei auta kuin harvoin ja silloinkin vain hetkeksi. Muistaakseni esikoista odottaessa tätä ei kestänyt kuin hetken, mut nyt näköjään on toisin. Oon hieronut niskoja ja hartioita, ulkoillut jne. Ei vaan auta :(

14+6
 
Heippa!

Ultrassa todettiin lasketun ajan olevan hieman eri, kuin olin itse laskeskellut, joten minut voisi siirtää uudelle päivälle. Ja jos saisi tuon nimen/nimimerkin oikeaksi samalla, kun se on väärin mennyt (tuo Marjaana87 siis väärin)...

Vanha LA 22.3. -->

Uusi LA 25.3.
mariana87 -- 1. lapsi -- KYS


KIITOS! :)
 
Hei tämäkin uskaltautuu viimein ilmoittautua maaliskuisten pinoon:

18.3. BabyBloom - 2. lapsi - ulkomailla

Kyse ei kyllä ainoastaan ole uskaltautumisesta, vaan myös huonosta nettiyhteydestä.. :stick:

Ekan kerran lääkärillä kävin jo 6 rv:n lopulla, jossa kuultiin sydänäänet, sitten piti oottaa viikolle 13 asti, että tiedettiin pienen olevan yhä matkassa :heart: Ja että hän oli jo viikon omia arviointejani suurempi :rolleyes: Niskaturvotus oli normaali, enää odotellaan veriseulan tuloksia ensi viikolla. Pahoinvointi oli ihan kamalaa joskus 7-11 rv:lla, mutta nyt ruoka maistuu ja hyvin taas. Melkein pari kiloa on tainnut paino noustakin, vaikka olen yrittänyt olla herkuttelematta ja syömättä liikoja ällötyksen karkottamiseksi... Vain liha ja erityisesti kana taisi ällöttää, roskaruokakin meni hyvin, ja hedelmät ovat olleet suurta herkkua.

Maha oli aluksi turpea vain, sitten laski turvotukset. Nyt reilu viikko sitten pompsahti :) Ihanaa, mutta olen pitänyt edelleen töissä salassa.

Päässyt ehdottomasti helpommalla tässä toisessa raskaudessa ainakin pahoinvoinnin suhteen, väsymys vain edelleen rajaa vähän elämää, kun heti töistä päästyä nukahtaa pystyyn (olen kokopäivätöissä). Säälittää vaan 16 kk vanha isoveli, kun torkahtelen jo iltaruokaa ja kylpyä laittaessa enkä sitten jaksa oikein leikkiä siihen päälle enää. Odottelen vain että energisyys hiukan lisääntyisi.. Isoveljelle ollaan kerrottu raskaudesta jo ihan alkuun, mutta ei hän taida vielä ymmärtää...

raskausarvista - täällä niiltä vältyttiin ekassa raskaudessa, en tiedä oliko rasvaamisella siihen mitään merkitystä, kun ei niitä suvussakaan ole. Käytin ihan perusvauvaöljyjä, mutten hirmu säännöllisesti jaksanut, kun sitten oli vaatteet aina niin rasvassa.

vaunuista - meillä oli jotku ihan halpisrattaat ekalle (ei tunnettu merkki, en edes muista mitkä), jotka kyllä yllätti todella positiivisesti. Nyt pitäisi ostaa tuplat, ajattelin juuri sellaisia perässäistuttavia, samanlaisia ehkä kuin kwaidanilla, kiitos vain paljon vinkeistä!

Kemikaaleista - ekan raskauden kanssa värjäsin tukkani kerran asiaa tiedostamatta ihan alkuraskaudessa, tämän kanssa ajattelin sinnitellä mahdollisimman pitkään värjäämättä. Tosiaan, kun noita aineita on niin vähän tutkittu. Mutta en todellakaan usko että ne vauvalle mitään tekevät kunhan pitää kohtuuden rajoissa, mutta mä voin olla hyvin mielin ilmankin. Meikkaamisen rajasin ripsiväriin ja kajaaliin, jotta kehtaan töissä naamaani näyttää, muuten olen ilman jos ei suurempia menoja.

Syvimmät osanottoni AnyHope, varmasti aikaa tarvitaan parantamaan haavat, mutta eiköhän tämän suuren surun jälkeen saada onneakin vielä... Paljon voimia ja jaksamista!

CandleLight Sääli ettei kukaan tee mitään, olisi varmasti parempi puuttua tilanteeseen tässä vaiheessa, ettei ilkivalta pääse pahemmaksi ja saada lapset tarvittaessa huostaanotettua. Ei kiusaamista saisi sallia koulujen/työpaikkojen ulkopuolellakaan, vieläpä kun alaikäisiä kyseessä ja kun eivät aikuisetkaan voi siihen mitenkään puuttua pahentamatta tilannetta. Toivotaan kaikkea parasta!!!

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Voimia AnyHope :hug:

Tervetuloa BabyBoom!

CandleLight On kyllä todella törkeää toimintaa naapureilta. Ihan sääliksi käy ne lapset koska kotona opittuahan he vain toistavat. Kerää ehdottomasti kaikki mahdollinen todistusaineisto minkä vain saat, eihän sitä tiedä vaikka joutuu vielä oikeuteen tuollaisten pöpien kanssa. Toivottavasti tilanne kuitenkin selviää ilman sitä, muuttaisivat vaikka pois tai jotain. Onko kyseessä siis vuokralaiset vai omistavatko ihan tuon asunnon? Toivottavasti saatte heidät kuriin yhteisvoimin naapureiden kanssa!

Särö 16+0 POKS! :heart:
 
Tervetuloa BabyBloom!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Raskausarvista Ekassa raskaudessa sain vatsaan kunnon arvet, ne on kyllä jo kadonneet. Saa nähdä kuinka käy nyt, ajattelin koittaa ahkeralla rasvaamisella ehkäistä jahka vatsa alkaa venyä.

Kiitos kaikille tsempityksestä. Vuokralla on tuo perhe tuossa, aivan kuten mekin tässä. Kotoa opittua se lasten käytös on. Vanhemmat koittaa selittää asioita sillä, että pojalla on adhd, mutta ei sekään tuota kaikkea aiheuta. Aika iso osa käytöksestä on sillä, ettei lapsilla ole mitään rajoja ja vanhemmat eivät viitsi nostaa takapuoltaan ja pitää kuria. Sitten vanhemmat vaan hyökkää kimppuun jos jostain asiasta sanoo, huudellaan lasten kuullen tappouhkauksia ym. Sääliksi niitä lapsia käy ja rehellisesti sanottuna, mun mielestä niiden lasten olisi parempi jos ne otettaisiin pois. Isännöitsijä on meille sanonut, että sossu kuulemma tekee jotain toimenpiteitä ja jos ne ei auta saa tämä perhe häädön. Jos sossun toimenpiteet on pelkästään muutama kotikäynti, ei se mitään muuta, kyllä tässä tarvittaisiin jo kunnon puuttumista. Sori taas tämä vuodatus, stressaa vaan ihan kiitettävästi.
Nyt nukkumaan, huomenna olisi vielä töitä ja sunnuntaina tytön synttäripippalot, joten tekemistä riittää! :)

CandleLight 15+5
 
16+0!!!

Pojan aivokasvain oli pahentunut ja vaatii leikkausta ja jatkuvaa seurantaa
Että meille kävi juuri näin?? Kasvain on alkanut kasvamaan ja alkaa painamaan toista aivojenosaa jolloin pojan motoriikka voi lähteä eli pahimmassa tapauksessa halvaantumiben. Eli meille annettiin vaihtoehdot leikataanko vai ei aivokeikkaus ei ole mikää pikku juttu siinä on valtavat riskit noin pienelle mutta jos sitä ei hoideta poika voi lakata puhumasta, syömästä itse ym
Koko 3pv on ollu kamalaa shokissa!!

Pahoinvointi jatkuujatkuujatkuu ja jatkuu. Olo on huono koko-ajan ja ruokaa ei mee. Vaaka näyttää miinus viisi :/ Neuvola onneksi maanantaina.

Turvakaukalo viime vuonna ostettu Britax Baby Safe Plus Shr II, oli kyllä koko 200e arvoinen. Ostettiin koska oli saanut todella hyvät autoliiton arvostelut, oli hyvä kantaa ja näin. Kaveri makso 70e kun halus ostaa sen. OSTETAAN SIIS UUSI joko Britaxin tai Maxi-Cosi .. Vaunuina oli Emmaljunga Mondial Duo Combi olin todella tytyväinen!! Js tälläkin kertaa hommataan aika varmasti sama merkki

Tänään flunssa parani ja poika pääsi kotiin! Töihin yritän taas maanantaina mennä. Maha eipä tuo nyt ole iso. Tollane pieni "pömppis" on jotenki pienentynyt.. :D

Viikonloppuja kaikille!!

Juli ja Mini 16+0
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Täälläkin yksi pitkään hiljaiseloa viettänyt maalisvauvaa odottava. Nyt täytyy yrittää aktivoitua palstailun suhteen. Olen siis lukenut aktiivisesti kyllä, mutta kirjoittamiselle ei tunnu muka löytyvän aikaa ja paikkaa.

Np-ultrassa oli kaikki hyvin. LA siirtyi ja on nyt 10.3., jonka voisi päivittää listaan. Oli iso helpotus, kun esikoisen kanssahan käytiin istukkabiopsiassa ja se tulosten odottelu oli piinaavaa. AnyHopelle tässä samassa yhteydessä :hug:

Alkoholista. Olikohan se Triida, joka oli saattanut myös maistaa miehensä oluesta ja minulla ollut sama linja. En siis missään nimessä ole juomalla juonut alkoholia, mutta olen saattanut ottaa juhlatilanteessa sentin verran kuohuviiniä tai maistaa ruokailun yhteydessä toisen viinilasista. Ja tämäkin todella harvoin. Mielestäni nämä on niin mitättömän pieniä määriä, ettei niistä voi olla haittaa sikiölle. Jokainen toki tekee tavallaan, mutta minä en ole tästä ottanut stressiä. Samoiten olen syönyt kaikkia pastöroidusta maidosta tehtyjä juustoja, mukaanlukien tuorejuustot. Raa'at kalat ja lihat olen jättänyt väliin, samoin maksatuotteet. Esikoista odottaessa olin paljon tarkempi, mutta nyt relampi ja maalaisjärjellä liikenteessä.

Turvakaukalosta. Meillä on ollut esikoisella Maxi-Cosin telakallinen (ostettiin uutena) sekä samanmerkkiset yhdistelmävaunut (ostettiin käytettynä, oli ollut yhdessä lapsella aiemmin). Ollaan oltu tosi tyytyväisiä ja samoillahan sitten tämä kakkonenkin liikkuu.

Oloista. Alkuraskauden aamupahoinvointi ja kamala väsymys on tiessään. Myös iho alkaa olla parempi. Liikkeitä en ole vielä tuntenut. Tsemppiä kovasti edelleen pahoinvoinnin kanssa taisteleville. En voi edes kuvitella, miten kamalaa on, kun on näin pitkään joka päivä huono olo...

Julille vielä oikein erikoistsempitykset ja voimahalit. Äitinä sitä aina ajattelee, että kun voisi ottaa lapsensa kärsimykset itselleen. Ja kun toinen on vielä niin pienikin. Olette ajatuksissani.

Nyt en taas ehdi enempää, mutta toisella kertaa taas kuulumisia. Kaikille hyviä vointeja ja ihanaa syksyä!

Kuunalle ja pikkuinen 14+4
 
Juli Voi hyvänen aika. Tsemppiä teille kovasti, en osaa kuvitellakkaan mitä teidän täytyykään käydä läpi :'( Ja jaksamisia varsinkin pienelle pojalle tulevaan koitokseen :hug:

Kwaidanko se puheli noista tuplarattaista, ja sen innoittamana rupesin nyt kuitenkin pohtimaan Phil&Tedsejä, olin siis jo kerennyt päättää hankkivani Britaxit... soutaa huopaa :D Kaveriltani saan ostettua Mandukan halvalla, joten sitten olisi nuo liikkumavälineet kunnossa. Esikoisen jäljiltä on turvakaukalona Britaxin puolitoistavuotta vanha tapaus ja vaunuina Brion Happy-yhdistelmät.

Meliah ja Tyyne-Jalmari 15+5
 
Uusi mukaan?

1.3 HeidiHe-2.lapsi-Tyks

Yli 10 vuotta lapsettomuudesta kärsinyt, 14 keskenmenoa ja 1 kohtukuolema jossa pikkuisemme Sanni kuoli 14.5.2004 rv 30+5.
Kuitenki perheessä on jo 16 vuoden ikään tullut tytär jonks sain nuorena sen jälkeen ei ole raskaus mennyt loppuun. Myös aviopuoliso löytyy ja jaloissa pyörii terrieri.

Nyt kuitenkin tämä ilouutinen, olen yrittänyt nauttia mutta pelko keskenmenosta ja kohtukuolemasta on. Raskaus alkoi koeputkihed.
Tälläinen nainen täällä kirjoittelee

Heidi ja ihme 16+2
 
Juli Todella paljon voimia teille ja pienelle suojelusenkeleitä matkaan! :hug:

Heidihe Onpa teillä ollut rankkaa :( miten voikin yhdelle ihmiselle kasaantua noin paljon. Toivottavasti nyt tämä pikkuinen jaksaa syliin asti! :hug:

15+0 POKS!
 
Rankkoja juttuja käsitelty täällä, Anyhope ja Juli toivoa ja voimia teille!Tosi vahvasti täällä kyllä myötäelää kaikkien fiilikset. Ihanaa, että ihmiset on tässä ketjussa toistensa puolella ja toisiaan varten.

Tuntuuko teistä muista, että kyllästytätte muita ihmisiä raskaudessanne? Miusta tuntuu, että kun oon ite kaveripiiristäni ensimmäinen joka saa lapsen, että jotenkin erkaannun muista. Oon yrittäny jaksaa käydä muiden kanssa heidän pippaloissaan ja olla mukana heidän jutuissaan. Kuitenkin tuntuu, ettei nämä miun opiskelevat ja sinkkuelämää viettävät ystävät ole edes iloisia meidän puolesta. Yksikin ystävä sanoi, että "et sitten laita facebookiin mitään raskauspäivityksiä ja kun se vauva syntyy, et täytä sitä vauvan kuvilla". Yritän olla puhumatta tästä raskaudesta kovin paljon heidän kanssaan, etten kyllästyttäisi heitä, eikä vaikuttaisi siltä, etten osaa puhua mistään muusta. Pelkään vaan, että jään yksin viimeistään siinä vaiheessa kun vauva syntyy, kun en ole enää tarpeeksi hauskaa seuraa:ashamed:
No, se siitä. En nyt jauha enempää itsestäni! Poksahdan vain 15+0!

Olette ihania :heart:
 
Täällä on tosiaan ollut surullisia uutisia. Ei toivoisi pahimmalle vihamiehellekään tuollaista mitä Anyhope ja Juli ovat joutuneet kohtaamaan. Mielettömästi jaksuja ja haleja teille!

Nippatäti: musta tuntuu että mies ja oma äiti alkavat väsyä... Eilen puhelimessa kerroin äidille, että lainasin kirjastosta kasan Vauva- ja Kakspluslehtiä. Kommentti oli, että "yritä nyt ajatella jotain muutakin". Mulla ei mahdu kaaliin paljon mitään muuta kuin työ ja raskaus, koska sitä tämä arki ja elämä tällä hetkellä on. Ei ole energiaa mihinkään syvälliseen tahi luovaan ajatteluun ja jutut tosiaan pyörii vaan sen ympärillä, mitä töissä on ollut ja millainen olo mulla on, särkeekö selkää ja turvottaako :ashamed:.

Kaverit on kaukana toisella puolen Suomea, joten heitä rasitan vain satunnaisesti FB:ssä tai maileilla. Läheisimmät kaverit on itsekin äitejä, eivätkä onneksi toivo kovin jänniä keskustelunaiheita :). Musta tuntuu, että olisi kiva jos kaverit olisivat eri elämäntilanteessa niin saisin minäkin muutakin ajateltavaa ja puitavaa kuin lapsi- ja raskausjutut.

Metsästän pitkähihaisia trikoopaitoja onko vinkkiä, mistä voisi löytää, mielellään sellaisia joissa sivussa rypytys? Voi kyllä olla normimallistoakin jos paidan pituus on about pepun puoliväliin (silloin joku XL koko varmaan ois ok). Seppälässä käyty tänään ja paidat oli ihan liian lyhyitä, H&M:llä vain teeppareita tarjolla äitiysosastolla.
 
Viimeksi muokattu:
Nippatäti: pakko nyt todeta että siun ystävät on itsekkäitä tai ne ei ole ystäviä. Hyvä ystävä jaksaa kuunnella vaikka elämäntilanne on erilainen. Ikävää ettet voi puhua vapaasti odotusasioista ystäville ja joudut pidättelemään puheitasi. On muuten aika kohtuuton pyytää ettet tekisi raskaus tai vauvapäivityksiä, sehän on elämäsi isoin asia nyt <3 ethn sinäkään sanele mitä ystäväsi voi ja ei voi päivittää. (?) Mutta, eri elämäntilaneet kyllä osoittavat ketkä ovat niitä oikeita ystäviä. Itse olen onnekas, minulla on muutama sydänystävä jotka ovat olleet viimiset 15 vuotta mukana iloissa ja suruissa. :)
 
OmanapaPurkaus: mies oli soittanut äidilleen ja kertonut raskaudesta ja että meidät vihitään maistraatissa ennen lapsen syntymää. Taisi olla seitsemänkymppiselle muorille hirveä järkytys ja shokki, koska ei ollut sanonut oikein mitään. Ei ilmeisesti juuri edes onnitellut.

Nyt sitten juttu leviää sinne miehen puolen sukuun ja arvatenkin miehen puhelin alkaa kohta pärrätä. Mies totesi, että siskonsa varmaan "paskoo housuunsa kun kuulee". Oli ollut niin yllättynyt meidän kihlauksestakin aikoinaan.

Me on 3v oltu yhdessä ja mies täytti juuri 36v, että ei mitään teinejä olla. Noh, kaiketi ei sitten ole ollut kovin suuri usko suhteemme vakavuuteen. Se on kyllä tietetty alusta asti, että mitään lastenhoitoapua tms. käytännön hjelppiä ei tulla miehen suvulta saamaan , meidän tukiverkosto koostuu 99% mun porukoista.

Onneksi mun sukulaiset on iloisia ja vanhempani auttavat hääjärjestelyissä ym. Miehen puheista tuli sellainen käsitys, että anoppia ei ehkä hirveänä innosta vihkikahvitkaan... :( Osasin odottaa, että siellä ei olla onnesta soikeana mutta siltit untuu pahalta.

15+2
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan HeidiHe! Onpa sinulla rankkoja kokemuksia takana, kunpa kaikki menisi nyt hyvin ja pitkä odotus palkittaisiin! :hug:

Nippatäti Onpas harmi että sinulla on noin ymmärtämättömiä ystäviä. Minulla oma kaveripiiri lisääntyi käytännössä kertarysäyksellä kun oltiin kaikki kolmekymppisiä ja nyt sit odotetaan toisia lapsia yhdessä. Eli yhteisiä juttuja riittää eikä raskausjutut ärsytä ketään. Toivotaan että ystäväsi tottuvat uuteen tilanteeseen etkä jää yksin. Toki vauvan saamisen myötä saat varmasti ihan uusia ystäviä muista äideistä. Mutta kyllähän se niin on että se ystäväpiiri hieman muuttuu perheenperustamisen myötä, minulla ainakin on loppunut yhteydenpito sellaisiin ystäviin jotka tykkäävät juosta baareissa ym. Kun ei se enää itseä kiinnosta.

Niittyvilla Ei kyllä ole mukavaa tuollainen vastaanotto jos ei se hirvee höösääminenkään ja asioihin puuttuminen. Jospa se asenne vielä muuttuisi.

Minulla on vihdoinkin maha pullahtanut esiin, ihan kuin vatsalihakset olisivat päättäneet yhdessä että ei tätä pömppää jaksa enää kannatella! :) Ylihuomenna ois vihdoin neuvola, ei millään jaksais odottaa... Liikkeitä en oo tuntenu ja on alkanu epäilyttämään et oliko ne parin viikon takasetkaan liikkeitä vai vaan jotain lihasnippailuja.

Särö 16+2
 

Yhteistyössä