*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Syyskuussa

Musta ei oikeestaan tunnu, että kyllästytän muita vaan tuntuu ettei muita kiinnosta ollenkaan. En ole raskaudesta puhunut jollei joku ole kysynyt, eri asia sitten äitikaverit. Kukaan ei oikeen kysy mun vointia ikinä, ei edes mun oma äiti. Esikoisesta laitan välillä kuvia facebookiin ja todellakin kirjoitan välillä hänestä. Onhan hän mun elämäni keskipiste. Vauvasta tulen varmaan kirjoittamaan ja lisäämään kuvia myös. Ultrakuvan jo laitoinkin :) En kuitenkaan "täytä" facebookia näillä, mutta se on mun oma asia mitä julkaisen. Kyllä mun eräs ystävä kirjoittaa kymmenen kertaa enemmän koiristaan kuin minä lapsistani! Ja se taas on hänen elämänsä tärkein asia.

Mekin ollaan miehen kanssa mietitty, mennäänkö naimisiin nyt raskausaikana vai vasta jälkeen. Mitään isoja häitä ei kuitenkaan pidettäis ja se varmaan suututtaakin mun äitiä ja miehen vanhempia. Harmittaa vaan, kun eikös se ole meidän oma asia miten juhlittas niitä vai juhlitaanko ollenkaan..

15+1
 
Nyt tulin jälleen kirjottelemaan :)

Pitkähihaisia äitiyspaitoja + muita ite tykkään tosta MamaMia.fi tilasin sieltä yhdet housut jo kun alkaa puristamaan normi farkut. Siel oli paljon farkkuja ym. Mutta tilasin Happy Mum Chilli Jeans. Olisin voinut tilata koko valikoiman. Jos kaikki menee hyvin niin jostain tarvitsee tskin hommata. Käytän päivittäin töissä omia vaatteita ja vieraat ihmiset näkevät minua aina kun tulee minun luokse joten en voi näyttää rähjäiseltä

Tänään oltiin tuolla Turku päivillä torilla, sekä teinille käytiin katsomassa takkia syksyksi. Eipä siellä torilla juur mitään ollu. Kaikki nämä puoluekojut kyllä siellä oli, siellä oli mun pahe metrilakua :p
Olo on ollu oudon hyvä?? Yleensä ällöttää mutta tänää on ollu kyl energisempi ja reippaampi :p Kaikille pahonvoinnin kanssa kamppaileville TSEMPIT!
Huomenna sitten taas töihin.

Mukavaa loppu sunnuntaita kaikille :)

Heidi ja Ihme 16+3
 
Mie oon sitä mieltä, että me saadaan kyllä ajatella tän lyhyen aikaa kestävän raskauden ajan paapattaa ja pohtia sitä vaikka koko ajan! Ite en voi kyllästyä raskaana olemiseen, kun oon kuitenkin enemmän raskaana joka päivä ja joka päivä jotain uutta tulee mieleen! Se lienee kuuntelijan ongelma jos se ahdistaa:LOL:

Nallu, olet ihan oikeassa. Monet miun kaverit julkaisee päivittäin jotain kissa -ja koirakuvia facebookissa ja samaan aikaan paasaa, miten tylsiä vauvakuvat on:D
Ja totta on sekin Särö, että varmasti se ihan luonnostaan muuttuu se kaveripiiri ja tukiverkosto. Onneksi on sellaisia ihan lapsuudesta saakka kestäneitä ystävyyssuhteita, joihin voi luottaa!

Niittyvilla tosi surkee on tuo miehesi puolen vastaanotto kyllä ollu.. Sukuja on niin monenlaisia, jotkut on tosi huonoja ylipäätään ottamaan muiden hyviä uutisia vastaan. Onneksi siun oma suku ja äiti tukee. Oman äidin henkinen tuki on ainakin miulle ollu korvaamatonta! Me ollaan saatu monelta taholta kanssa muuten tyhmiä kommentteja liittyen minun raskauteen ja meidän tuleviin häihin. Ihmiset on järkyttävän ajattelemattomia ja oon ite vaan itsekseni nauranu heidän pikkusieluisuudelle! Millonka muuten teidän hääpäivä on?

15+1
 
Juli ja Anyhope... :'( :hug: tsemppiä!!!

Tervetuloa HeidiHe! Kova on ollut sinun taipaleesi. Ja nyt vauva pääsee syliin saakka!!! Olen ihan varma! Olette sen kyllä ansainneet! :heart:

Raskausarvet
valtasivat vatsani esikoisen kohdalla navasta alaspäin niinkuin liekit ois noussu pikkareista. :) Nyt haalistuneet ihan vaaleiksi mut tuntuu sormilla sellaisia kuoppia et melko isoja arpia kyl tuli. Atoopikkoiho, joten nytkin arvet tulee ja varmaan myöls lisääntyy. Esikoisen kohdallakin rasvasin tosi tehokkaasti, kuten myös nyt oon rasvannu jo mut ei se kyl niitä kokonaan estä mun tapauksessani... :(

(.) Poks, poks! Ja rv 17 starttaa. :) Kyllä se aika rientää. Kovaa on vain töissä tahti ja siitä johtuen ekat supparit lievänä jo parina yönä koettu... Ei kamalan kipeitä mut sen verran kuitenkin epämiellyttävää et alko mietityttään et miten pitkään kannattaa töissä uhrata itseään ja vauvaa... (siis hoitoalan fyysinen osastotyö mulla) Esikoiselta supparit alko 20+.... Ja nyt sit näköjään 17+. Neuvolaan viel 2 viikkoa joten liekkö kannattaa soittaa ja kertoilla tilanteesta...? Onko muilla ollu viel suppareita?

Nopponen 16+1
 
Heissan!

Tervetuloa HeidiHe!!

Julille tsemppiä ja jaksamista!

Muiden kyllästyttäminen Ei ole kukaan ainakaan vielä sanonut että olisi kyllästynyt mun juttuihin. Koitan kyl olla höpöttämättä koko aikaa asiasta. Toisaalta olen ajatellut, että tämä on mun elämän tärkeimpiä asioita ja jos joku siihen kyllästyy, niin se on sen ongelma.

(.) Tuntuuko muista, että pitää istua alas varovasti? Nyt on itsellä tänään tuntunut muutaman kerran, että jos olen istahtanut vähän vauhdikkaammin tuntuu kuin kohtu "tärähtäisi", on siis epämieluisa tunne. :/ Ehkä olen vaan jotenkin herkkänä kun ylihuomenna on neuvola ja hieman jännittää, onko kaikki kunnossa.
Tänään on ollut kyllä vauhdikas päivä kun vietettiin tytön 7v. synttäreitä. Oli paljon lapsia ja kova meno, herkkuja mahan täydeltä ja kaikilla kivaa. :) Huomenna onkin vapaapäivä ja käydään tytön kanssa hieman kaupungissa shoppailemassa (huomenna on lapsen varsinainen syntymäpäivä) ja nähdään samalla mun siskoa joka on myös raskaana. :) Kohta nukkumaan!

CandleLight ja toukka 16+0 POKS!
 
Hei!

Mulle vois merkata listaan *tyttöolo*. =)

Kokemuksestahan en osaa sanoa miltä pitäisi tuntua jos odottaa tyttöä, mutta usealta taholta olen kuullut että tyttö olisi tulossa.
Rakenneultrahan on siis vasta 22.10, jolloin sukupuolen pitäisi selvitä.

Sintu74 & masukki 15+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa :) ja tervetuloa uusille!

Aika rientää hurjaa vauhtia, tänään 16+0 :)

Pientä kuplintaa olen tuntenut alavatsassa parina päivänä :) Mikäli oikein edellisistä raskauksista muistan niin liikkeitä ovat. Mukavaa :) Muutenkin kaikki on ihan ok. Pientä vihlontaa välillä vatsassa, mutta muuten olo on hyvä. Toki väsyttää edelleen, mutta pahin väsymys alkaa nykyään vasta illalla kahdeksan aikoihin.

Painoa on tullut nyt kolmisen kiloa. Vatsa pömpöttää jo kivasti eikä enää ole tarvettakaan salailla.

Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille! Nautitaan raskauksista ja höpistään siitä niin paljon kuin huvittaa, se on aina ainutlaatuista!

Pihlaja78 16+0
 
Eea
Moikka pitkästä aikaa kaikille!

Lukemassa oon melkein joka päivä juttujanne käynyt, mutta kirjottamaan en oo ehtinyt. Semmosta hulinaa on nyt elämä ollut. :)

Pitkäaikainen unelma toiminimen perustamisesta käy nyt viimein toteen, ja on pitäny asioita hoidella aika paljon sen tiimoilta. Plus tietysti lapset ja kotityöt vie oman aikansa.

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!

Olo on normaali, niin kun en raskaana oliskaan. Välillä vatsaa nipistelee, mutta muuten ei voi valittaa. Olo on mainio ja energinen! Kaikki on ihanaa ja syksy alkaa olla kauneimmillaan. :)

Kuutisen viikkoa olis vielä rakenneultraan. Sukupuoli varmaan kysytään, jos vauva tahtoo sen vaan paljastaa.

Vakuutusta ei oteta. Täällä ei ole yksityisiä palveluita.

Kaukalona Grago telakalla. On ihan törkeen iso ja painava, ja jos nyt olisin ostamassa kaukaloa päätyisin varmaan Britaxiin. on miusta pienempi ja sirompi.

Tuplat pitäis ostaa. Nyt oon yhen tutun kanssa hieromassa kauppoja emmaljungan tuplista. Saa nähä tehäänkö kaupat. :)

Mie en ole kauheesti kenellekään höpötelly koko raskaudesta, joten kenenkään ei ois kyllä kyllästymään pitäny päästä. Loppuajasta sitten tulee varmaan enemmän tarvetta valittaa ja avautua.

Raskausarpia sain esikoisen ajalta reisiin, kylkiin ja rintoihin. On nuo onneks vaalentuneet, eivätkä minuu itteeni häiritse. Kuopusta oottaessa ei tullut yhtään, ja toivottavasti ei tulis nyttenkään.

Ihanaa viikkoa kaikille!!

Eea & Pallero 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kilu87
Moikka! Tervetuloa uusille ja Heidihe - oletpa kokenut kovia, toivon kovasti tarrasukkia teidän pienokaiselle!

Juli ja Anyhope voimia ja lohtua teidän vaikeuksiinne..

Nippatäti olen kyllä ihan samaa mieltä kanssasi, kyllä tämä on niin lyhyt ja ainutlaatuinen aika, että siihen saa keskittyä ihan täysillä. Pitivät muut siitä tai eivät. Itse en ole myöskään huomannut muiden kyllästyneen aiheeseen, mutta minulla onkin onnekas tilanne, että lähipiirissä sekä suvussa että ystävillä on perheenlisäystä tässä lähiaikoina. Aihe on siis kaikille läheinen!

Me emme ole vielä vakuutuksesta päättäneet. Tuntuu tuo pienen kylän julkinenkin terveydenhuolto toimivan hyvin, mutta olen kyllä yleisesti ottaen varmistelija, joten ehkäpä päädymme siihen kuitenkin.

(.) Olen jänskäillyt pientä verenvuotoa, jota on nyt ilmaantunut joka päivä 1,5 viikon ajan. Lähinnä pyyhkiessä, eli ei varsinaista vuotoa, mutta kyllä sidettä melkein pitää pitää, jos haluaa pikkarit puhtaana pitää... Ajattelin tänään kyllä soittaa neuvolaan. Onko kellään muulla ollut tällaista? Tiedän, että periaatteessa voi olla ihan normaalia näillä main, mutta kun on niin pitkään kestänyt, niin on ruvennut pelottamaan...

Iloista viikon alkua!

Ihanainen & Silmu 13+1
 
Nippatäti kyseli Kyllästyttääkö muita tämä raskaus? En ole sellaista huomannut. Toisaalta vaikuttaisiko kohdallani se, että
on toinen tulossa ja jo ensimmäisen kohdalla matkasta jäivät sellaiset tuttavuudet joita raskaus/siitä puhuminen voisi ärsyttää ja jatkossa sitten vauvajutut.
Tietenkin tiettyjen ihmisten kanssa puhun vähemmän raskaudesta kuin toisten, enkä kenellekkään pelkkää omaa navan ympärystä jauha. Mutta se nyt on selvä että
meneillään oleva raskaus on minulle iso juttu, joten se mielessä pyörii ja siitäkin puhun. Ja nuo käskyt ettei saisi laittaa raskauspäivityksiä tai vauvan kuvia |O :mad:
Sitten ei tarvitsisi laittaa mitään koira,-kissa,-hevos,-kuntoilu,-ruoka,-matka,-parisuhdepäivityksiä tai kuvia vai mitä :D ;) Jokainen laittaa aina oman elämäntilanteensa mukaan.
Nippatäti ihan varmasti ne oikeat ystävät kyllä pysyvät vauva-arjenkin tiimellyksessä sinun mukana ja ne jotka jäävät matkasta, jäisivät jostain muusta syystä jokatapauksessa aikanaan :hug:


Niittyvilla Varmasti tuntuu pahalta tuollainen vastaanotto : / Onneksi kuitenkin sinun puolen sukulaiset ovat iloisia ja onnellisia teidän kanssanne =)

Nopponen Soittelisit vaan neuvolaan, ei kuulosta hyvältä jos nyt jo alkaa supparituntemuksia ilmaantumaan töiden takia.
Se on varmaan joku ammattitauti meillä hoitsuilla että haluaisi vaan ajatella työkamuja ja jaksaa puristaa viimeiseen asti pää kainalossa.
Mutta kun ei siitä mitään mitaleita jaeta, vaikka kuinka oman/vauvan terveyden kustannuksella siellä rehkisi menemään. Minäkin itkua vääntäen olin viikkokausia töissä, ennen kuin päätin että nyt riittää, en vaan uskalla kuunnella noita kipuja ja suppareita enää. Ja kaikki oli niiin nuivina ja selittelivät vaan kuinka heidän kummin kaiman pikkuserkku kyllä oli monta viikkoa pidempään paljon raskaammissa hommissa. Ja minä kun kärvistelin ennen poisjääntiäkin monta viikkoa. Tuon jälkeen päätin että seuraavalla kerralla en mieti ketään muuta kuin itseäni ja omia tuntemuksia.
Jos oikeasti on kipuja ja suppareita niin soronoo ja saikulle miettimättä muita, kun ei nekään minua miettineet. Nyt kyllä olenkin hoitovapaalla, ettei tarvitse sitä miettiä. Mutta minä siis sinuna soittaisin neuvolaan ja kertoisin tilanteen. Jaksuja :hug:

CandleLight Juuri tuollaista tärähtämisen tunnetta minullakin on. Jumpatessa en ole sen takia tehnyt hyppelyjä nyt enää lainkaan. Mistä lie johtuu tuollainen epämiellyttävä tunne?

Eea Ihanaa kun olet päässyt toteuttamaan unelmiasi. Minäkin haaveilen yrittäjyydestä. Onnea onnea sinulle kovasti toiminimen johdosta :flower:

Ihanainen Minulla ei ole ollut vuotoa, mutta ystävälläni oli lähes koko raskauden ajan, syytä ei taidettu ikinä löytää niihin vuoteluihin. Soittele neuvolaan ihmeessä, jos saisit sitten mielenrauhaa eikä tarvitse pelätä. Inhottavaa
kyllä varmasti tuollaiset :|


Ostin kaverilta sellaisia jatkopaloja housuihin, vetskarin tai nappien "tilalle". Saa kivasti normihousut lisää käyttöaikaa, kun mahaa ei noita käytettäessä purista yhtään. On kyllä tosi kätevät, mee like. Voin suositella.
Googletella voi haulla Belly belt tai jotain sinne päin.
Minä sitten oksensin eilen autoon kauppareissulta palatessa, kaupassa alkanut eto-olo paheni ja yhtäkkiä vaan laatta lensi
enkä kerennyt miestä komentaa pysäyttämään autoa ja ryntäämään pihalle...
Oli ihan hirmu kiva pestä reissun päätteeksi auton mattoa ja ovea :x
Nyt jo vähän naurattaa muttei kyllä silloin :LOL:

Meliah ja Tyyne-Jalmari 16+0
 
Kiitti ihanista kommenteista kaikille. Down tosiaan meillä todettiin ja ratkaisu oli heti selvä että keskeytykseen mennään. Mutta kyllä otti aika koville, kun 1,5 vuotta ensin yritettiin sitten 2 kuukautta oksennettiin ja käteen ei jäänyt mitään...Toisaalta olo on todella helpottunut, että tämä selvisi nyt eikä myöhemmin.

Noh, ei tässä auta muu kuin luoda katse kohti tulevaisuutta ja odotella sikiön lopullisia tutkimustuloksia jossa selvitetään ettei tämä ole perinnöllisä. Yleensähän on vain huonoa säkää, mutta harvoin voi olla perinnöllinen ongelma jolloin uusiutumisriski on suurempi. Toivottavasti seuraava tärppäisi hieman nopeammin kuin tämä...
 
AnyHope, en pysty kuvittelemaankaan miltä sinusta on täytynyt tuntua ja varmasti tuntuu vielä pitkäänkin! Toivon että saat vielä hymyn huulillesi ja jaksatte miehesi kanssa vielä olla toiveikkaita tulevaisuuden suhteen! Me ollaan miehen kanssa myös puhuttu että jos Down todettaisiin, olisi melko painavat perusteet keskeyttää, niin raa'alta kuin se voikin kuulostaa ja tuntua, mutta ensimmäiseksi lapseksi Down-lapsi ei välttämättä ole se meidän ykköstoive, joskaan siihen ei aina pysty vaikuttamaan itse :(

Hyvää viikonalkua kaikille!

Tigerina 13+3

Tänään selvisin sokerirasituksesta hengissä, litku ei ollut ihan niin pahaa kuin mitä oletin, joskaan näin jälkikäteen en sitä toiste joisi, tosin pakko on kun puolessavälissä raskautta tehdään uudelleen, sukurasitteen vuoksi... Onneksi mies istui uskollisesti koko kaksi tuntia mun vieressä huolehtimassa että olen kunnossa :)

Muuttoa ollaan väsätty tässä ja nyt ollaan 2 yötä ehditty nukkua uudessa asunnossa, mies olikin hommannut niin paljon apukäsiä että sohvat ja pesukoneet sun muut jääkaapit ja sängyt vaan viuhahteli mun ohi ku pojat kanteli niitä menemään :D onneksi oli niinkin lyhyt muuttomatka kuin viereiseen rappuun ni ei tarvinnu auton kanssa suhata edestakas. Mies oli tosi tarkka sen suhteen etten saanut yhtään stressata tai rasittaa itseäni, mahdoinko koko muuton aikana kantaa 2 laatikkoa vanhasta kämpästä uuteen? Toimin lähinnä koordinaattorina kun tavaraa tuli sisään. Aika paljon olen jo saanut tavaroita kaappiin mutta valitettavasti säkkejä ja laatikoita on vielä, joille paikka pitäisi keksiä.. Jännä juttu miten sitä tavaraa onkin, ei sitä huomaa kun suurin osa piilossa kaappien hyllyillä eikä tajua sitä määrää mikä niistä tulee kun ne otetaan esille.. Pian pääsee sisustuspuuhiinkin, selkeät visiot on jo minkä väristä verhoa ym mihinkin laitan :)
 
Kiitos meliah rohkaisevista sanoistasi... :) Mulla juuri sama fiilis ekan kohdalla ja nyt siis taas tokan et ei kehtais jäädä saikulle... Ja jotenki vaan töissä tekee ja tekee ku ei kehtaa sanoa et pitäis yrittää rajottaa ku on vaivoja... :ashamed: Kun tosi asia on se et ne jää muiden harteille vuorossa ne mun tekemättä jättämät työt, elio käytännössä työkavereille reiluinta on väistyä sivuun ku ei enää voi antaa tarpeeksi panosta töissä mielestäni... Mut silti sitä häpeää ja ahdistaa... Vaikkakin mun työkaverit, ainakin suurin osa on niin ymmärtäväisiä ja eivät tosiaan esim. ota mua enää parin aggressiivisen hoitotilanteisiin ja sanovat et sano heti jos tuntuu jos käy liian raskaaksi. :heart: Mut nyt oon sit päättäny et ku kerta tässä raskaudessa oon vakkarikin jo niin jään heti pois ku tarve vaatii. Millä viikoilla sinä esikoiselta jäit pois kokonaan, ja milloin alko jo kärvistelyt? Mulla esikon kohdalla supparit alko 20+, saikulle loppu ajaksi 25+...

(.) Minä sitten soitin aamulla neuvolaan ku supparikipuja jo jonkin verran havaittu (eilisilta oli taas outo... alamaha kipuili/supisteli varmaan pari tunita... huoh, nytkö tämä jo alkaa? :() ja käsky kävi ensimmäisenä labraan pissa- ja hiiivanäytteet antamaan. Tulehdukset kuulemma kans lisää suppareita, vaikka ei mulla tulehdus oireita oo ku lisääntynyut valkovuoto, mikä lisäänty heti plussauksen jälkeen. Mites muilla onko teillä valkkaria tullu ny enemmän? Sit ke aamuna ylimääräinen neuvola jossa tutkitaan ettei paikat ala pehmeneen... Saikkuakin oisin jo saanu, mut huomenna helppo istumis-koulutuspäivä ni arvelin ootella ainaki testien tulokset ja ke aamun tutkimukset ja katsella sitten tuntemuksia... Ke ois iltavuoroon meno... :( Saapa nähdä... Pelottaa toisaalta olla töissä ku siel pystyy tekeen ihan ok ja vaivat alkaa vasta illalla/yöllä.... Juuri niinkuin esikoiseltakin. ilmeisesti muhn elimistöä ei oo suuniteltu raskaana olemaan ku kestän nippanappa puoliväliin ja sit alkaa näköjään taas nää ongelmat. :( Ja tiettyhän se ahdistaa ja hävettää jäädä töistä pois... ku mähän oon vasta 17 viikolla... :( Mut nyt sit päivä kerrallaan...

Anteeksi oma vuodatus taas... :ashamed:

Tigerina: Onnea uuteen kotiin! :flower:
Mä oon käyny jo alkuraskauden sokerirasituksen, ja läpäisin onneksi! Puolivälin jälkeen uus,mullaki sukurasite ja esikoisen odotuksen kohdalla todettu raskausdiabetes. Eli kovin korkeet odotukset ei oo toiseen läpäisyyn... :(
Ne raja-arvot on kutakuinkin et pitää olla paastoarvo alle n. 5,3, 1h kuluttua alle 10 ja 2h kuluttua alle 8,6. Itsellä tuli suora 4,5 - 8 - 5,6. joten kirkkaasti läpäisin. Esikoisen kohdalla pomppasin vaan 1h arvosta... se oli 11 silloin... :(

Nopponen 16+2
 
HP poksumassa 15, elikkäs 16. raskausviikko alkaa tänään!

Pikaiset omanapakuulumiset, ollaan kipeitä koko porukka ja lämmöistä päätellen sängyn pohjalla kulunee ainakin alkuviikko. Meidän vauvauutisistahan ei edelleenkään tiedä kun lähimmät ystävät ja lähimmät työkaverit. Heille olen itsekkäästi papattanut lakkaamatta raskauskuulumisia, ja mun mielestä se on mulle ihan luvallista. Siitähän sitä puhuu, mitä sydän on täynnä!!

Anyhopelle voimia ja jaksamisia, olet kokenut kovia. Varmasti kaikki meistä toivoo tervettä lasta. Pidä itsestäsi huolta, ja etsi myös joku, jonka kanssa käydä asiaa läpi ja purkaa mieltä.
 
Moikka kaikille!

Meikäläisen voi poistaa listoilta, rakenne ultrassa pariviikkoa sit ei näkyny enää sydämmen sykettä ja tyhjennys tehtiin viime viikolla :( Nyt keskitytään sitten muuhun perheeseen ja koiranpentuihin tästä edespäin.. :)

Onnea kaikille loppuodotukseen, oli mukava kirjotella teidän kanssa :)

-Heiduli87
 
Anyhope Voimia :hug: nuo päätökset on aina todella raskaita. Toivon teille pikaista tärppiä ja toivottavasti seuraavan kanssa kaikki sujuisi sitten paremmin!

Nopponen Mulla tulee myös valkovuotoa runsaammin ja uskon sen olevan normaalia. Esikoisestakin mulla tuli koko raskauden ajan valkovuotoa enemmän kuin normaalisti ja sillon ei ainakaan tulehdusta ilmennyt.

Heidulille voimia :hug:

15+2
 
Kiitoksia tsempeistä kaikille!

Olin tänään töissä ja eihän se mitään herkkua ole pahoinvoinnin kanssa :/ Oksentamista ja ruuat ei pysy sisällä.
Pojan kanssa perjantaina jälleen neurologille ja saas nyt nähdä mitä tehdää, yhtä tärkeä on niin halvaantuneena kuin normaalina. Ei tämä päätöksen teko helppoa ole, kun on näin vakavasta kyse.. Toisin sanoen koko loppu elämästä melkeen.
Eipä muuta tällä kertaa..
Hurrrjasti tsemppejä kaikille :)

Juli ja Mini 16+3
 
heiduli87 Suuren suuret pahoittelut! Toivottavasti tyhjennyksestä selvisit niin hyvin, kuin siitä nyt voi selvitä. Ja hurjasti tärppionnea tulevaisuuteen :heart: Nyt saisi jo minusta loppua tämä porukan tippuminen, tuntuu niin pahalta teidän jokaisen puolesta :hug:

Mun elämässä ei kyllä tunnu tapahtuvan mitään raportoimisen arvoista. Työtä ja perhe-elämää. Olen ollut yllättynyt, miten kivuttomasti töihin paluu on sujunut. Toki osansa varmaan tekee se, että tietää jäävänsä pois sitten viimeistään helmikuussa :)

Toisten rasittamisesta en nyt tiedä, musta tuntuu enemminkin niin päin, että itse en hirveästi haluais koko raskaudesta puhua. Varmasti tämä tiukkaan iskostettu pelko estää edelleen hehkuttamasta ja oikeastaan edes todeksi uskomasta koko raskautta. Ne kaverit, jotka tietävät, kyselevät kyllä kovasti vointia ja oireita, itse tunnun taas välttelevän koko aihetta :ashamed: Mutta hehkuttakaa hyvät naiset, jos siltä tuntuu! Maailman ihanin asia, kyllä sitä kaiken maailman työ-/baari-/ihmissuhdelätinöitä joutuu päivät pääksytysten kuuntelemaan, että jotain oikeuksia mammoillekin!!!

Aloin tossa pari päivää sitten kirjoittamaan sitä odotusajan kirjaa ja sitten heti tuli mieleen, että tämänkin kirjan joudun roskiin heittämään. Edellisestä raskaudesta olin siis jo ehtinyt muutamia sivuja kirjoittamaan, ennen kuin meni kesken. Edistystäkin tuntuu tällä saralla kuitenkin tapahtuvan, lupasin nimittäin lähteä kaverin kanssa mammajoogaan näinkin "varhaisilla" viikoilla. Ensimmäisessä onnistuneessa raskaudessani uskaltauduin sinne vasta rakenneultran jälkeen. En olisi halunnut aloittaa joogaa, jos joku menisi mönkään. Mutta kaikille voin suositella joogaa, varsinkin, jos ei ole niin hirveän superaktiivinen liikkuja muuten. Lisäksi koen, että hengitys- ja rentoutusharjoitukset todella auttoivat myös itse synnytyksessä.

Nyt lähden kaverin vastasyntynyttä ihastelemaan :heart: Nyyh! En kestä jo valmiiksi!

kwaidan ja Puh 14+5
 
AnyHope, en pysty kuvittelemaankaan miltä sinusta on täytynyt tuntua ja varmasti tuntuu vielä pitkäänkin! Toivon että saat vielä hymyn huulillesi ja jaksatte miehesi kanssa vielä olla toiveikkaita tulevaisuuden suhteen! Me ollaan miehen kanssa myös puhuttu että jos Down todettaisiin, olisi melko painavat perusteet keskeyttää, niin raa'alta kuin se voikin kuulostaa ja tuntua, mutta ensimmäiseksi lapseksi Down-lapsi ei välttämättä ole se meidän ykköstoive, joskaan siihen ei aina pysty vaikuttamaan itse :(
Samoin me päätyisimme keskeytykseen. Down-seula ei hälyttänyt, mutta jännään nyt rakenneultraa. Siihen on vielä 1,5kk.

AnyHopelle vielä hirveästi jaksamisia ja voimia sekä uskoa tulevaisuuteen!

Meillä ei ole vielä hääpäivää päätetty, mutta halutaan mennä naimisiin ennen lapsen syntymää. Tarkoitus on käydä maistraatissa ja järkätä myöhemmin kakkutarjoilut ihan pienelle porukalla. Anoppi oli jo ilmoittanut, ettei vihkitilaisuuteen tule (välimatka on toki pitkä ja hällä ikä ja terveys painaa).

Mies on menossa parin viikon päästä kotopuolessa käymään, jutelkoon sitten äitinsä kanssa. En tiedä onko hänellä jotain mua vastaan vai mikä tässä harmittaa.

Rv 15+3
 
Viimeksi muokattu:
Juli Kyllä teitä nyt koetellaan, voimia koko perheelle! :heart:

Heidi Ilman muuta mukaan vain, tervetuloa!! :wave: Onpas teilläkin rankka historia :hug: Todellakin toivon, että tämä pikkuinen teille suodaan :heart: Onko keskenmenoihin löytyny mitään syytä?

Raskausarvista sain muutaman tyttöä oottaessa. Pitkään luulin, että niiltä säästyn, mutta rv38 jälkeen, sain niitä muutamia mahaan. Ei onneksi pahoja.

Niittyvilla Höh, on se vain kurja, miksi toiden puolesta ei voi olla iloinen? Ja jos kyseessä on vielä oma poika, niin luulis, että osais iloita toisen onnesta, mut ei se aina niin mee, surullista :'(

Anyhope Voimia koko perheelle surun keskelle! :hug: :heart:

valkkari Mulla on tullu ekasta raskaudesta asti enemmän ja enemmän valkkaria. Vaikka tähän raskauteen oli väliä reilu 2vuotta nii tuo valkkarin tuotanto on pysyny reiluna. Edelleenkin joudun kärsimään tästä vaivasta, blääh!!

Heiduli Voi eii, voimia myös teille surun keskelle :hug: :heart: Olen niin sanaton näitten surullisten uutisten keskellä :'(

Huomenna olis neuvola.. Pitääkin kysellä tästä paineen tunteesta alapäässä. Kauheen peloissani en oo, koska tätä on tosiaan jatkunut myös ekan lapsen syntymän jälkeen, joten varmaan hormoonien löysyttämä alapää (liitokset) mulla :D Liikkeitä olen ilmeisestikin tuntenut, mutta nyt on mennyt useampi päivä, ettei mitään ole kuulunut. Eilen oli pakko kaivaa doppleri esille ja etsiä sydänäänet, onneksi löytyivät. Pienoinen kivireki putosi harteilta :heart: Meillä muutto kolkuttelee oven takana, pakkailut aloiteltu ja uutta kotiakin pitäisi kohta päästä siivoilemaan. Mulla alkaakin tän viikon jälkeen 3 vkon loma, jota todella odotan :)

Voikaahan hyvin maalismasut! :wave:

Alisa & Hippu 16+2
 
AnyHopelle paljon voimia ja jaksamista vaikeassa tilanteessa.

heiduli87 suuret pahoittelut! Onnea jatkoon, toivottovasti tulevaisuudessa menee asiat paremmin!

Julille jaksamista!

Nopponen mulla myös tulee valkovuotoa enemman kuin mitä tuli ennen raskautta. Välilä pitää pitää ihan pikkuhousunsuojaa kun tuntuu että sitä tulee niin paljon.

Tigerina onnea uuteen kotiin!

Meliah mukava kuulla, että jollain muullakin on tuota tärähtämistä vaikka se onkin kurja tunne. Mulla on huomenna neuvola ja kysäisen asiasta mikäli vaan muistan.

Naimisiin menemisestä on meilläkin ollut puhetta. Ollaan puhuttu, että haluttais mennä ennen vauvan syntymää, mutta ei olla vielä mitään varsinaisesti päätetty. Maistraatissa tulee meillä joka tapauksessa vihkiminen sitten olemaan ja jotkut pienet juhlat tärkeimmille ihmisille olisi tarkoitus pitää. Ollaan ajateltu lähinnä sellaista mukavaa yhdessä olemista eikä mitään muodollista.

(.) ihan hyvä olo tänään noin kaiken kaikkiaan. Tyttäreni täytti tänään 7v. ja käytiin hänen kanssaan kaupungilla shoppailemassa. :) Mukavaa oli ja nähtiin myös mun siskoa jolla on jo kivan iso maha (saa tammikuussa vauvan). :) Huomenna neuvola, jännää!

CandleLight ja toukka 16+1
 
AnyHope Voimia teille sinne ja toivottavasti teillä tärppää pian uudestaan! Hirvittävän vaikean päätöksen olette joutuneet tekemään. Itsekin olisin varmaan päätynyt samaan ratkaisuun... :hug:

Heidulille :hug:

Teille jotka kamppailette raskaan työn ja supistusten kanssa, hakekaa vain ehdottomasti saikkua. Todella ajattelematonta jos vielä työkavereiden puolelta tulee syyllistämistä. Jos joku on jaksanut loppuun asti niin mitä siitä. Raskaudet eivät ole samanlaisia. Oma pomoni on onneksi reilu ja käy aina muistuttamassa etten saa rehkiä ja pitää heti sanoa jos on liian raskasta niin kevennetään hommia. Mutta olenkin miesvaltaisella alalla töissä että ehkä suhtautuminen on siksi erilaista.

Minulla tänään siis neuvola jonka jälkeen menen suoraan töihin. Teen pitkän päivän (12h) joten ehdin päivittää kuulumisia vasta huomenna. Sitten varmaan tiedän myös ne sokerikokeen tulokset Tigerina. Huomiseen! :)

Särö 16+4
 
Omanapa: Neuvolassa kävin, kusitesti, hemoglobiini jne kaikki ok. Vauvan sydän löi 145/min :) Mies pääsi kerranki mukaan neuvolaan. Terveydenhoitaja oli mukava. Sokerirasitukseen ja johonki sprektokokki näytteeseen varmaan ens viikolla meen.

16 poks.
 

Yhteistyössä