Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

Onnea uusille raskautuneille!!

Lisää tuttuja Pennin lisäksi :D HappyFeetin kanssa oltiin samassa ryhmässä muutama vuos sitten. Mä vaan oon ehtinyt jo tässä välissä tekemään yhden tyllerön. Nyt olis pojan vuoro taas kun tähänkin asti on joka toinen periaatteella menty :)

Joku kyseli matkaa sairaalaan.... Vaikka muutettiin vuosi sitten kaupungista metsään niin matka pysyy vielä kohtuullisena nyt on n. 50km, oisko ennen ollu naikkarille matkaa joku 30+. Jotenkin vaan kurjaa kun 5 syntynyt samassa sairaalassa ja nyt pitää vaihtaa.

NeliApina ja 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia =)

Synnäreistä. Meillä matkaa 80km. Ois vara valita toine pienenpi sairaala mut jotenki luotto tuohon yliopistolliseen. Jos jotain sattus vauvalle tai mulle ni taatusti paremmissa käsissä oltais.

Kiukuista. Itse en nii kiukku ole mutta kilahdan ihan jonniinjoutavasta. Ailahtelee joo :D

Kahvia vielä iha tyytyväisenä juon tässä.. milloha tekee tenät? Väsymys on paha. Eilen nukuin kahdet päiväunet, yht.3h. Luojan kiitos ukko jäi just lomalle!

Aurinkoista hellepäivää =)

Nelli 5+2
 
Onnea uusille odottajille! :flower:

Meiltä tulee matkaa sairaalaan "vain" n. 60 km. Varmaan kyllä tuntuu pidemmälle sitten kun sinne on aika lähteä (jos sinne asti pääsee).

Kiukuttelun lisääntymisestä on tosi hankala sanoa, olen tällänen ammattikiukuttelija noin muutenkin. :D Eilenkin tuli draamaa jostain niinkin turhasta kun auton tankkaamisesta. Onneksi tuo mies joka asuu meillä ymmärtää näitä mun kiukkuja.

Mullekkin maistuu vielä kahvi, en osaa edes kuvitella miten saan silmät auki jos tähän tulee stoppi. Ilman päivän muita kahvihetkiä pärjää kyllä mutta tää aamukahvi on henkireikä...
 
Etäisyydestä: meillä matkaa 60 km
Kyllähän se tietty hätätilanteessa menee ambulanssissakin mut silti on itelle vähän turhan pitkältä tuntuva matka... Pitää varmaan sit tajuta lähtee ajoissa. Vaikka silläkin uhalla et lähettävät kotio :D
 
ANGEL 25 et varmaan tiennyt että buranaa ei saa syödä kun vissiin vasta viimeisellä kolmanneksella? Ensimmäisellä kolmanneksella suositellaan että yritetään pärjätä ilman lääkkeitä, mut jos jotain on pakko ottaa niin sit panadolia.
 
Moikka vaan pitkästä aikaa, me oltiin kesälomareissussa niin en oo kirjotellu, lukenu kylläkin. Nyt on arkeen palattu :)

Meillä on tunnin ajomatka synnyttämään, mutta ei onneks hätää oon ollu niin hidas joka kerta et ois keritty ajaa tuo väli monta kertaa ;)

Omaa napaa, olo edelleen mitä mainioin, lukuunottamatta näitä vuosituhannen pahimpia allergiaoireita nenä vuotaa, silmät rähmii ja joka rööriä kutittaa! Cetiritsin kuulemma turvallinen :) muttei joka päiväiseen käyttöön ?

Meillä miehen lisäksi kaksi ystävää tietää, kertoisin heille varmasti vaikka kesken menisikin.

Unto-Helmiina ja Yrmy (6+0) ehkä
 
Nyt laitettu uus viesti Kuusamalle... Edellinen meni vähän mönkään :whistle: Lähetin jonku hiton kävijäviestin joka varmaan sit näkyy joskus siellä profiilissa... Varasin just neuvola ajankin 6.8 :D

Hyvä muuten että nyt on LA kuitenkin jo 20.3 niin ehtii varmaan syntyäkki maaliskuussa. Kaks edellistä piti olla huhtikuinen ja syyskuinen mut LA oli niin loppukuusta et tuli toukokuinen ja lokakuinen :)

On tää kyllä ihanaa...en oikeastaan ajatellut et tulee enää yhtään lasta kun ei tuo mies halunnut enempää mut jotenkin 5 tuntui jotenki vajaalta luvulta :LOL: Ja mun mielestä on ihan sama onko 5 vai 6 lasta. 4 oli jo muutos kun piti auto vaihtaa eikä me nytkään tohon mahduta kaikki mut sopivasti esikoinen muuttaa koulunperässä kotoa niin mahtuu sitte vauva kyytiin ja sillon kun mennään kaikki johonkin niin kai se on mentävä kahella autolla. Eihän me muutenkaan mahuta edes kellekään kylään niin eipä me paljoo missään käydä :D
 
Nyt on sitten laitettu spostilla faceryhmän kutsut kaikille minua viestillä muistaneille. Osa joutui (taas) odottelemaan pidempään, ei vain voi päivystää koneella ihan koko aikaa (sentään ;) ) ja puhelimen kanssa on vaikea säätää noita sähköpostiosoitteita.

Eli kertauksena vielä, että jos faceryhmään haluat, niin laita minulle yv jossa ilmoitat sähköpostisi johon sitten laitan kutsun tulemaan.

Synnärille on meiltä matkaa n. 1,5 tunnin ajo.

Kiukutellut en varsinaisesti ole, mutta hermot on täälläkin mennyt ihan olemattomasta. "Ai, joit sitten viimeisen kupin kahvia kysymättä minulta" tai "lämmitit sitten saunan ihan liian kuumaksi, en pysty olemaan!" Oikein unelmavaimo... :LOL:

Tiputtelu on onneksi helpottamaan päin, huh. Ehkä uskallan soitella neuvolaan jo kohta.

Kuusama ja Hupsis rv 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: NeliApina
KIYOKO: Eikun Buranaa ei saa syödä nimenomaan sillä viimeisellä kolmanneksella!

Itse välttelen sitä kuitenkin myös näin alkuraskaudesta. Mutta nykytiedon mukaan satunnaisesti käytettynä ok ekalla ja toisella kolmanneksella.
 
Moi kaikki. Vähän puskista hyppään mukaan maaliskuisiin odottajiin, tavallaan yllärivauva tulossa meille. La on vielä epävarma mutta luulen sen olevan 16.3. Eli saisi lisätä Kinkula-/25v/3./satks. Tämä on siis meidän kolmas lapsi, aiemmat kaksi poikaamme täyttää elokuussa 2 ja 4. Hcg oli perjantaina 337 ja tänään aamulla 1200, eli ihan ok nousu ilmeisesti :)
 
Onpas kaikilla kamalan pitkä matka sairaalaan. :O Kahden aikasemman kanssa asuttiin kauempana ja sairaalaan oli 10-15 minuutin ajomatka. Tuntui uskomattoman pitkältä matkalta. Nyt näen sairaalan keittiön ikkunasta. Hätätapauksessa pääsee perille alle 5 minuutissa kävellen. Autolla menee minuutin verran.

Pinna on tosi lyhyellä. Saatan räjähtää sadasosasekunnissa. Vedän hernepuskia aivoihin ihan mitättömistä asioista. Mies on tästä useampaan otteeseen maininnutkin.

Viikon verran on nyt tehnyt tiukkaa saada juotua sitä toista kupillista kahvia. Sitä ennen meni ihan hyvin 3 kuppia aamuisin. Tänään en saanut juotua sitä ensimmäistäkään. Pelkkä ajatus tekee pahaa. Pitänee keksiä joku toinen keino päästä hereille. Väsy on nimittäin valtava.
 
Moikka!Täällä ilmoittautuu yksi uus odottaja mukaan! :) 14.3./Leina/27/2. lapsi/LS Kirjottelen nyt kännykällä, joten en saa punaseksi tota, loman jälkeen pääsee taas koneelle näpyttelemään. Oon tehnyt kolme selkeetä plussatestiä, tänään soitin neuvola-aikaa joka on vasta kuukauden päästä... Millä.jaksaa sinne asti odottaa... :) Leina ja masu 5+2
 
Kahvi....yääääääk! Ihan oikeasti tekee pahaa pelkästään se, että luen teidän kirjoituksia tästä aiheesta..:D Muutama päivä plussauksen jälkeen alkoi etomaan ja välillä pelkkä hajukin saa oksennuksen nousemaan. Yleensä loppuraskaudesta on alkanut taas maistumaan. Sen minkä närästykseltä on pystynyt juomaan.

Minulla on sairaalaan sellainen 15-20 min matka.
 
Etäisyydestä sairaalaan: meillä on kahteen lähimpään molempiin puolen tunnin automatka, mutta valittiin nyt Kätilöopisto.. Viimeksi matka meni ihan hyvin kohtuulievien suppareiden kanssa kun mentiin näytille 41+6 ja sit ei enää kotiin päästetykään :D Kuulun myös tähän pitkään ja hartaasti hautovien ja synnyttävien kerhoon kaiketi että kiirettä ei viimeksi ainakaan ollut..

Mutta pahoinvointia riittää.. Ei hitto minkälainen kestokrapula päällä, ällöttää, maha ihan sekasin, hikoiluttaa ja ei saa nukuttua aamuyöstä kun kuvottaa. Kahvia ei voi enää ajatellakaan!

Vappuvaavi ja tulokas 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Huuh, ei yksinkertaisesti jaksa viikonloppuisin avata tietokonetta, kun sitä saa toljotella arkena niin paljon. Joten olen vain intohimoisesti käynyt lukemassa muiden kirjoituksia, kun en jaksa kännykällä näpytellä pitempiä jorinoita.

Minäkään en ole ihan vielä valmis FB-ryhmään menemään, mutta ehkäpä myöhemmin, kun saan vähän pureskella vielä asiaa :)

Synnärille on matkaa alle 10 km, saa siis olla rauhassa kotona lähes niin pitkään kun huvittaa h-hetken koittaessa ja toisaaltaan ei haittaa vaikka kävisi pari kertaa kääntymässäkin synnärillä ennen tositoimia :D

Kiukuttelut. Olen aina ollut nälkäkiukuttelija ja nyt se on entisestään pahentunut raskauden myötä, onneksi mies ymmärtää ja tietää mikä on jutun juoni! ;) Muita kilareita ei ole oikein tullutkaan, kun on yksinkertiasesti niin pirun väsynyt, ettei jaksa kiukutella edes niistä asioista mistä oikeasti voisi vaikka kiukutellakkin.

Kahvi. Joo, ei kiitos mulle! Pari päivää plussan jälkeen jäi kahvi kokonaan, kun ei mennyt alas. En tosin sitä ennenkään ollut kova suurkuluttaja, muutama kuppi viikossa, väsyneenä saattoi mennä kolme kuppia / päivä. Tee tuoksuu kyllä taivaallisesti ja sitä olen hiukan nyt lipitellyt tilaisuuden tullen. Kotona ei kuitenkaan jaksa keitellä. Nyt kun on pari viikkoa ollut ilman kahvia, niin voisi sitä oikeestaan kokeillakkin, josko pysyisi paremmin hereillä ;) Tuoksu ei kuitenkaan tee pahaa, vaikka tämä hajuaisti tuntuu terävöityneen aika reippaasti!

Olot: Olo on muuttunut radikaalisti huonompaan suuntaan noiden muutaman lähes oireettoman päivän jälkeen. Unta riittää, neljän tunnin päiväunet ei ole ongelma eikä mikään ja hyvin maistuu yöllä silti uni. Aamuisin on pahoinvointia, joka väistyy aamupäivään mennessä, mutta tilalle tulee väsymys. Oksentanut en onneksi ole, mutta syöminen lounasaikaan asti ensimmäisten suupalojen osalta pientä koettelemusta. Alavatsa kipuilee välillä oikealta puolelta ja eilen illalla sattui samasta kohtaa alaselkä, samat ilmaantui myös tänään. Aika vaihtelevaa tämä oireisto tuntuu koko ajan olevan! Nyt tämä menee taas vaihteeksi nukkumaan!

Tervetuloa uusille Maaliskuun mussukoita odottaville! :flower:
 
Ei loppunutkaan vuoto. Nyt siis vuotanut vähän kerrallaan 10 päivää. Huomenna aamulla soitan lääkäriin ja vaadin päästä tutkimuksiin. Ei tullut enää raskaustestiinkään kahta viivaa mutta ovistesti näyttää edelleen 2 tasapaksua viivaa. En ymmärrä mitä tapahtuu mutta omien fiilisten pohjalta tuntuu kovin siltä että ei tule maaliskuussa vauvaa :(
 
Matkasta: Meillä on vain 15 minuutin matka sairaalaan, onneksi, sillä esikoisen synnytys kesti vain vähän yli 4 tuntia.

Kahvia siedän vielä, mutta odotan, koska alkaa etomaan. Nautitaan vielä kun voi =)

Kiukuttelen aina vähän, kun olen nälkäinen tai väsynyt. Nyt kun olen kumpaakin raskauden takia tosi usein (noh, koko ajan) tulee vähän kiukuteltuakin!

Tänään piti avata hameen nappi istuessa =)

Mins + napero 4+2
 
Meillä synnytyssairaalaan n.25km, ihan sopiva matka, yllättävän nopeasti meni viimeksi matka sairaalaan.

S4nnn voi kuulostaa ikävältä sun tuntemukset :( tsemppiä ja toivotaan että kaikki olis kaikesta huolimatta hyvin.

Minä olen vielä säästynyt kiukuilta, mies välillä jopa katsoo pelästyneen näköisenä että koko räjähtää mutta ei vielä ;)

Hei mulla on maailman ihmeellisin raskausoire/himo, tää oli myös esikoisen kohdalla. Synnytyksen jälkeen katos ja nyt tuli takaisin. Mun on PAKKO putsata korvia väh kerran päivässä pumpulipuikolla, tuntuu niin ihanalle :"D
 
Neliapina, kattelinki et ootko samasta vai oonko lukenu jotai muuta ketjuja mistä sun nimi jääny mieleen :)

Mä oon juonu kauheesti tänää ja maha turvottaa. Voisko se olla vaan tää helle vai ihan oikeesti näin aikasi (tänään 4+0 vasta). Ekasta ei ollu oikeestaan mitään oireita ikinä. Raskausdiapetes kyl oli sit lopussa tai keskelläkö ne testas sen.. ja väsyttää kauheesti kans ja töissäki meni sanat sekasi kokoajan :D
 
Oon pystynyt tänään ottamaan taas rennosti raskauden suhteen, sillä vuoto loppui 4pv:n jälkeen, onneksi. Seuraavaa odotellessa...

Lievää etomista ollut ajoittain aikaisemmin, mutta tänään tuntuu jo rajummin. Koneella olosta tulee huono olo, samoin syöminen tai tauko syömisissä alkaa ällöttää, milloin mitenkin. Autolla mutkaista tietä ajellessa muisti myös oikein hyvin olevansa raskaana...

Turvotuksesta: Esikoisen sntymän jälkeen mulla on ollut normipainon saavuttamisen jälkeen niin, että aamulla vatsa on ihanan litteä (oon hoikka) ja iltaisin järkyttävä kessi, yäk! Eipä ole tämä mamma ehtinyt vatsalihaksia tekemään Mimmin jälkeen. Mimmiä odottaessa huomasin, että raskausmaha ei hievahtanutkaan, kun yritti vetää vatsaa sisään. Testatkaas joku kellä jo pömpöttää tota metodia ;)

Alppis ja Herne 7+0 (miinus pari päivää varmaankin)


Lisäys: en ole facebookissa, joten täällä tulee käytyä ahkeraan. Kiva kun muitakin on "jäämässä" tänne!
 
Viimeksi muokattu:
Heippistä taas!

Jotenkin hurja stressi ollu viimeset pari päivää kun on tuntunut siltä että eihän mulla edes ole mitään raskausoireita, miten muka oisin edes oikeesti raskaana... kai päässä lähinnä se ajatus et kun sitä klassista pahoinvointia ei oo niin joku on sit vialla. Esimerkiks Penni*n kuvailemaa kahviällötystäkään ei ole vielä näkynyt, eikä rintojakaan hirveesti oo enää aristanut samalla lailla kuin just ennen plussaa. Piti ihan varmuuden vuoksi (en olis ikinä uskonut itsestäni että alan sekoilemaan näiden testien kanssa näin) testata tänään uudemman kerran ja vahvan plussan toi Apteekin oma kuitenkin antoi joten kai tässä edelleen sillä ajatuksella mennään että tyyppi on messissä.


Mutta on kai sitä jotain oireita kuitenkin, vaikkakaan ei niin dramaattisia : väsyttää ainakin ihan vietävästi, jopa tämmönen yökyöpeli kuin minä kaatui eilen sänkyyn jo yhdeksän korvilla ja nyt aamullakin olis voinut nukkua niiiiiin pitkään jos vaan olis tilanne sallinut... |O Katoin tossa ketjua taaksepäin lukiessa että
suski90
mainitsi kummat unet, niitä on kyllä piisannut! En vaan olis arvannut ennen tän ketjun lukemista ajatellakaan mokomia raskausoireina =)

Ilmavaivat on sitte se kolmas jatkuva seuralainen ollu tässä vajaan viikon... äitini kysyi että mitä oireita on ollu ja kun kerroin että väsyttää ja pierettää niin kysyi vaan lakonisesti että miten se muka eroaa normaalitilanteesta. No, eihän se kyllä kieltämättä tavatonta olekaan että näin, mutta mittakaava on kuitenkin hieman eri :D

Onko jollakulla ollut ihan oireeton raskaus, ilman sen suurempia pahoinvointeja tai mitään?

Tai milloin se pahoinvointi yms. yleensä alkaa? Mullahan viikkoja vasta 4+2 että ehkä niitä kaikkia tiloja ei tässä vaiheessa vielä yleensä koetakaan.

Luin noista raskaustesteistäkin lisää, superharmitus on kyllä ettei kotona voi seurata hcg-arvoa millään mittarilla, vaan veritestit tehdään vaan tk:ssa... tois jotenkin enemmän mielenrauhaa jos vois nähdä että arvot lisii niinkun pitääkin - tästäkään en muuten mitään tiennyt ennen eilistä joten kiitos vain millipilli näin sitä tosiaan tietämätönkin oppii kun vaan kysyy ja ottaa selvää, kuten sanoitkin... :)
 
Joo mä luin netistä Buranan käyttöohejita ja siellä mainittiin että ei saa käyttää raskauden viimeisellä kolmanneksella. Muuten raskausaikana keskusteltava lääkärin kanssa käytöstä. No mutta osaako kukaan sitten sanoa, että miksi sitä ei saa käyttää? Mitä haittaa siitä voi olla. Mä nyt kerkesin kyllä muutaman jo ottamaan parin päivän sisällä. Ehkä täytyy sitte varata panadolia mukaan jos tarve tulee. Musta tuntuu että se vaan ei auta samalla tavalla :/ Mihinkään vaivaan!
 

Yhteistyössä