Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Onnittelut vielä flowerille rouvaantumisesta

Täällä kaikki on mallillaan. Vauva liikkuu edelleen paljon, yöt on menneet tosi hyvin, energiaa on ON/OFF-tyylisesti vaihdellen päivittäin. Tänään on OFF-päivä selkeesti. Pakkastakin oli iha perkeleesti ni ei uloskaa oo mitää asiaa.. Huomenna mies menee taas töihin ja saa päivät olla kahdestaa tytön kanssa :(

SuzZ + masukki 36+2
 
onnittelut täältäki flowerille :flower:

suhteellisen hyvin nukuttu yö takana. mitä ny kahen aikaan pentu piti käyttää pisulla,mut muuten sit saiki nukkua ku mies heräs aamupisulle viemään kuuden aikaan.

kyllä määki täällä edelleen kirjottelen ja päivittelen :attn:

täällä -25,et eipä pahemmin nenää viitti pihalle pistää. pikasesti vaan koirat kusetan :stick:

nyt iski taas yllättäen hirmu nälkä : / onko muilla silleen,et se iskee niinku puun takaa yllättäen?
 
Mä olen täällä kurkkinut säännöllisesti, ja flowerille paljon onnea!! :flower:

Kyllähän tuo suljettuun siirtyminen vaati totuttelua mutta nyt siihen on ihan tottunut :) Siellä on siis joka päivälle omat ketjut, kestovaippaketjua ja respetiketjua niistä kiinnostuneille, kirppisketju, valokuva-albumit, eläinketjut ja esittelyketju :)

LD + Pikkunen 34+6
 
Heips!
Kyllä miekin pyörin tälläkin puolella ja kuulumisia päivittelen myös tänne :)
Mein pokkula on päättäny kääntyä taas pt:hen..Hikka tuntu aamulla ihan ylhäällä ja potkut tuntuu alhaalla : /..
Tänään ollu tosi touhukas aamupäivä ja nyt voimat ihan loppu eli kohta jos söis ja painuis masun viereen päikkäreille ;)
 
Flower: Onnea uudelle rouvalle! :flower:

Kyllä mäkin käyn täällä lukemassa, mutta aina ei ehdi kirjoittamaan. :(

Masuasukki säikäytti mut eilen, kun ei liikkunut paljoa aamusta ja päivällä, mutta tänään taas onneksi liikkuu normaalisti. :heart:

Mä nautin täällä ylhäisestä yksinäisyydestä, kun mies lähti esikon kanssa käymään mummolassa. Pitäis kyllä järjestellä paikkoja, mutta jospa vielä hetken viihtyis täällä netissä... ;)

Meep ja Tellu 35+2
 
hyvä tietää naurukohtaus että meitä jää tälle puolelle ainakin kaksi :LOL: Musta olisi mukavaa laittaa viellä tuonne syntyneiden osastolle pinoa pystyyn sitten kun vauvamme näkee päivänvalon. Mulla on kanssa se että kun johonkin olen tottunut niin olen niin kaavoihini kangistunut etten ihan tostavaan niitä vanhoja tapoja muuttele. Tai siis olen kirjoitellut kaks+ sivuilla vuodesta -08 ´ja minä kun en muutenkaan ujostele oman itseni esiin tuomista niin minulle tuo suljettu palsta ei toisi avoimmuuttakaan enempää tai siis äh kylläpäs nyt oli selostus mutta jokatapauksessa tänne aijon ainakin minä jäädä höpisemään..

Tänään poksuu jo hurjat viikot 38+0 :kiss:
Jos mitään kipuja ei olisi ei tosiaan tuntuisi siltä että näin pitkällä ollaan jo. Että enköhän mä viellä jaksa odotellakkin ihan kiltisti vaikka yli meniskin
 
Kyllä miekin koitan tännekin puolelle päivitellä kuulumisia myös!

Tehokas aamu takana, olen pessyt muutaman koneellisen pyykkiä, imuroinut, siivonnut keittiön, pessyt vessan ja leiponut ihania suussasulavia mokkapaloja ystävänpäiväksi :p Ai mikä rd-dieetti :ashamed: Pitää viedä niitä pojun kanssa myös anoppilaan viemisiksi niin ei tule itse mässättyä liikaa...

Liitoskivut ja jumalaton yskä kiusana täällä, huhheijaa... Yöt menee valvoessa, ja päikkärit tai kahdetkin tarvitsen päiviittäin.

Huomenna neuvolaan, ja reilun parin viikon päästä (rv 38+4) äitipolille kokoultraan ja synnytytapa-arvioon. Jos vauva on edelleen tosi iso, niin keskustellaan käynnistämisestä, hui! Ihana ajatus, ei välttämättä mene enää montaa viikkoa kun saadaan pikkuinen tuhisija syliin :heart: Kiva kuulla kohdunsuun tilanne, viimeksi oli ultralla kohdunkaulaa 1,7cm jäljellä (käsin tunnustelemalla ei paljoa olisi) ja selvästi pehmeän näköinen, saa nähdä miten on vielä edistynyt. Vaan miulla on kyllä molemmissa aiemmissakin raskauksissa kypsynyt aikaisin paikat, eikä se ole kertonut mitään synnytyksen ajankohdasta, molemmat käynnistetty lopulta.

Onnea FA :flower:

Mukavaa pakkaspäivää kaikille :flower:

Teto ja kuulapää rakas 36+1 :heart:
 
flowerille onnittelut

itse viimeaikoina pikemminkin lueskellut. Itse en suljetulle aio rekisteröityä ja vauvan synnyttyä varmasti (toivonmukaan) vähenee koneella olo, mut kirjottelen kun jaksan.

Täällä on voitu aikas hyvin. Virallisesti äitiyslomalla, ihanaa. Sokerit on kohallaan ja sain lopetella ahkeran mittauksen. RR nousussa ja sitä pitää mittailla taas kotona ja muutaman kerran on tullut valoilmiöitäkin, mut ei sen hätyyttävämpää.
Kontrollit TAYS 1,5 viikon välein.
Poika kasvanut tasaisesti, paino viimeksi 2,9kg eli hieman isohko. Pää oli 5 päivää edellä. Reisluu viikon edellä ja maha kaksi viikkoa edellä. Maha oli harpannut ja seuraavassa mitauksessa taas ei kasvua ollenkaan. Tosin oli evl mittaamassa ja totes ettei luota mittauksiinsa kun huono kone ja poika liikku vilkkaasti.
Mahan koon vuoksi todennäköisesti käynnistus rv 38 tietymillä. Seuraava TAYSkeikka 22 päivä ja sillon rv 37+4. Hieman jännittäää mitä tulossa.

Sänky on paikoillaan ja pedattuna, muut tavarat vielä varastossa tai mummolassa.

Nyt ollut kunnolla ummetusta ja joka ilta ottanut levolacia hieman. No eilen sit tuplasin annoksen kun kamala ähky ja turvotus, maha ei ole toiminut. Koko yön kärvistelin kun ei edes ilmaa tule. No klo 3 otin pikkasen lisää ja ei mitään apua, no klo 5 otin vielä vähän ja sitten 5.30 alko armoton ripulointi. No nyt ei turvota eikä ummeta ;)

Vauvakin ihan sokissa viime yöstä ja liikkunut niukasti, mut nyt näyttää hänkin toipuvan. No koska viime yö mennyt valvoessa ei jaksanut mennä tänään raksalle siivoon tai tehä mitään muutakaan.

Siskon pojan kastajaiset 6.3, ja nyt pohdituttaa et pääseekö sinne meneen vai ei. Siskolla käydessä ei malta odottaa et oman nyytin sais paijattavaksi.

Täälä paistelee ihanisti aurinko ja pakkasta, mut ei jaksa ulkoilla. Mut meikä likka on säästä huolimatta käynyt ahkeraan läpi talven tontilla kyykkypissalla, et kyl tääl on paikat karaistuneet pakkaseen.:D ja on pysynyt pöpöt poissa.

Aika menee rakentaessa ja vauvaan valmistuessa.

lepposia kevät päiviä
Sane & toivo rv 36+2
 
dindei sullahan on jo valmis rakkauspakkaus sielä =) itestä tuntuu,et on viel kauan noihin viikkoihin vaikka loppupelissä vaan kolme viikkoo!!!

huomenna siis poksutaan 35+0

tuntuu et mulla jotenki toi maha kasvanu enemmän eteenpäin ku ylöspäin... tunkee peppua vaan nahan läpi ;)
nahkaki on jo ihan pinkee...

nyt suunnittelemaan ruokaa nassuun...
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Täälläpä on väki vähentyntyt! Mä ilmoittauduin mukaan jokin aika sitten, mutta en oo ehtinyt työ- ym. kiireiltäni kirjoitella, lueskellut vaan. Huomenna on eka virallinen äippälomapäivä, joten nyt sitä aikaa sitten pitäisi olla. =)

Mielenkiinnolla odotan seuraavaa neuvolaa ensi viikolla, kun viimeksi terkkari epäili, että vauva olisi massussa poikittain. Hän passitti mut Kättärille yhteen kontrolliin asian varmistamiseksi, mutta se on vasta seuraavan neuvolakerran (lääkärineuvola) jälkeen. Eikös täällä ollut joku muukin, jolla epäiltiin vauvan olevan "väärin päin" ?

Kuka teillä on tehnyt noita painoarvioita? Mun terkkari ei ainakaan ole puolella sanalla viitannut mihinkään painoarvioon. Onko ne tehty ultran varassa vai ihan käsituntumalla? Ehkä sitten Kättärillä mäkin saan jonkin suuntaa-antavan arvion vauvan koosta.

Väsymys alkaa vaivata, kuten kahdessa aiemmassakin raskaudessa tässä vaiheessa. Päiväunille olisi päästävä edes hetkeksi iltapäivisin. Selkääkin kolottaa ja lonkat ovat kipeänä, mutta muuten en edes kehtaa valitella vaivojani, kun täältä on saanut lueskella muiden paljon ikävämmistä raskausvaivoista.

Onnittelut munkin puolesta Flowerille! :flower:

Pikkutalvio 34+6
 
Onnea Flower!!!! :flower:

Painoarvio Mulle tehtiin tiistaina (33+3) ja oli 1800g. Pieni on ja siksi sain kontrolliajan parin viikon päähän, jolloin tarkistetaan napanuoran virtaukset yms. Esikoinen oli 3800g syntyessään (40+4) eli kait ne kattoo myös sen mukaan, kun eka oli tommonen hyvänkokonen..

Täällä oli aamusti -23, päivällä -13 ja siitä on sitten lähtenyt uuteen laskuun..
 
Jenny A. Ainakin yritin rekata itseni sinne suljetulle, tosin nimellä Tiunamiuna, millä olisin tännekin aluperin halunnut, mutta ei onnistunut. Jos en voi sinne tulla sillä nimellä niin kerro niin rekkaan uudestaan Kaanana ;)

Minä ainakin aion tätä lukea ja kirjoitellakin heti kun saadaan kotona tilanne hallintaan remontin osalta. Nyt ollaan siis evakossa naapuriasunnossa, jossa netti toimii langattomana hieman pyhällä hengellä :stick: ja muutenkin on hässäkkää, joten lukemaan ihan normaali tahtiin en ole oikein ehtinyt. Mulla onkin kova homma ottaa teidät kiinni sitten :)

Huomenna neuvola, josta näinkin painajaisunta, että jokin ei ollut kuten pitää, tosin ei selvinnyt unessa mikä... Toivottavasti nyt kuitenkin kaikki olisi hyvin. Moni oli valitellut täällä tukkoista oloa ja sama ongelma täälläkin, nenän limakalvot on kuivana, tosin onpa tuo pakkanenkin melkoinen, patteri helottaa täysillä ja remontista pölyä joka paikka täynnä, aivan mahtavaa.

Hui kohta kai vauvoja alkaa syntymään kun pikaisesti selailin mitä ootte kirjoitelleet!!!

Kaana 35+0 POKS!
 
Viikonloput tuntuu kiireiseltä, koneella ehtii käymään mutta ei kunnolla kirjoitella.

Aamu alkanut supisteluilla, ei kipeitä kumminkaan ja niitä pitkin päivää tullut. En tiedä mitä lorahtelee alkkareihin, jotain märkää se kumminkin on. Ei pissaa, enkä usko lapsiveteenkään. Töissä pitäisi vielä tämä viikko olla ja laittaa vauvalle kaikki kuntoon. Tavarat on olemassa, mutta vielä varastossa. Pakko myöntää JÄNNITTÄÄ, tuleeko lähtö piankin vai meneekö yli.

Viikoistakaan en tiedä, olisiko jotain 34?? =)
 
Onnea FA :heart:

Minä en aio suljetulle rekisteröityä. Tämä on hyvä ja kahdelle palstalle ei ole aikaa kertakaikkiaan...
Edelleen jos joku haluaa pitää yhteyttä niin fb:ssa voin alkaa kaveriksi :hug:. Enkä kyllä rehellisesti ymmärrä miksi meillä pitää olla joku suljettu palsta? :ashamed:

Täällä ollut kiireisiä päiviä edelleen. Eilen olin ulkona ja hevosten kanssa koko päivän klo 7 alkaen.
Opetan talli-ihmisiä toimimaan kaikin tavoin sitten kun mulla tulee sairaala-aika ja pari viikkoa aion pyhittää vauvalle kokonaan synnytyksen jälkeen, vaikken varmasti tallista ihan täysin pysty poissa pysymään.
Eilen kaaduin tallilla, siis ihan kirjaimellisesti kompuroin omiin jalkoihini. Tulin kuitenkin suht kevyesti lonkalleni ja sain kyynärpäänkin eteen. Vauva seurailin koko päivän ja hyvin liikkuu eikä kipuja.

Meillä on nyt tallissa 5 hevosta, eilen innostuin pitämään tytöille tunteja hevosilla ja juoksuttelemaan kopotteja muuten vaan. Tänään iisimpi päivä jo pakkastenkin takia.

Ongelmaksi on muodostunut naapurin poika. Ekaluokkalainen niinkuin omanikin. On usein meillä viionloppuna molemmat päivät ja arkisinkin tulee heti koulusta taksilla (täältä kun kulkee lapset taksilla kouluun). Saattaa olla 8-9 tuntia meillä, eikä kukaan kysele perään tms... Kaiken lisäksi tuntuu olevan käytösongelmainen, aina kiusaa muita lapsia ketä meillä on. Rikkoo leluja jne.. Laitoin hälle jo kerran porttikiellon tänne, eilen tuli kuitenkin oven taakse ja sanoin että jos käyttäytyy niin saa vielä yhden mahdollisuuden. Noh.. illalla selvisi että oli kiusannut meidän lemmikkikania ja lemmikkihiiriä täällä salaa :kieh:. En ymmärrä mikä saa 7-vuotiaan kiusaamaan pienempiä lapsia ja eläimiä...

Olin illalla niin pahalla päällä että ihan huonoa teki. Sille pojalle olen antanut jo aikoja sitten totaalikiellon tulla talliin, sattuneesta syystä...

Oon päättänyt tällä viikolla pestä kaikki vauvan vaatteet ja laittaa muutenkin kaiken valmiiksi, ei supistuksia edelleenkään ja vointi ihmeellisen hyvä. Johtuukohan tuosta älyttömästä liikunnan määrästä, tai mistä lie?

Ihana jos täälläkin joku vielä jaksaa mun kanssa löpistä :heart:

tiinelli ja tyttö 34+5 (kai.. oon jo ihan sekaisin viikoistakin..) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tiinelli: Sä tietty tiedät siellä varmaan et millainen tuo poika on ja millaisia noi ongelmat on mutta ekana tulee mieleen et pelottavaa jos naapurista löytyy tommonen! Siis kun on eläimiä ja vauvaakin kohta nukuttaa pihalla jne.
Kannattaa varmaan miettiä voisiko tuohon puuttua jotenkin (ottaa yhteyttä kouluun, vanhempiin tms) jos ongelmat jatkuu sen kanssa. Seurata ainakin et pysyy poissa teiltä! Meinaan sukulaisilla sattui niin et tämmönen tapaus oli viillellyt lehmien kylkiä laitumella. Tuosta on jo aikaa ja kyseinen poika on nyt jo aikuinen kuten heidänkin lapset. Mutta taustalla oli kanssa vissiin jotain puuttumista käytökseen/porttikieltoa. Jota sitten "kosti omalla tavallaan". Tosin ongelmiakin on eri tasoisia eikä kaikki ole samantien kirvesmurhaajia :attn:
 
huomenta mammat :)

kivaa ja kylmää pakkasaamua, -29 hrrrrrrr......

häähulinat ohitse, arki palautui ja kieltämättä oli illalla AIVAN IHANAA istua miehen kanssa kahden, ei ketään pölisemässä ympärillä ;) hiukan mä väsyin liikaa, mut kerrankos sitä naimisiin... :heart: Kiitos vielä kaikille muistaneille, oli kyllä jännittävää ja ihana oli täällä käydä pikaiseen aina välillä lukemassa onnitteluja ;) hih!

suljettu palsta no mua kyllä harmittaa oikeesti kans se, et valtaosa paineli samantien sinne, vaikka käsitin niin et se otettas käyttöön vasta kun on syntyneet kaikkien vauvat... ei mulla ainakaan tule olemaan aikaa käydä kahdella palstalla, ja tää on niin tuttu ja turvallinen :) ja sitä paitsi, en tiedä kuinka paljon tulee tännekkään kirjoiteltua vauvan synnyttyä... sitten kun taas pääsee juoksemalla itekin eteenpäin, päiviksi tulee kehiteltyä varmasti paljon touhua ja kaikkee, mut en aio tätä kokonaan jättää vaan omien mahisten mukaan käydä kertoilees kuulumisia :)

Tiinelli kauheeta oot kaatunu!!!!! onneks ei käyny pahemmin... ja mitä tohon naapurin kersaan tulee, ni mä kyllä soittaisin sen vanhemmille.... tai kävisin ihan ovella juttelemassa... eihän tommonen käy laatuun... siinähän se sit on joka ruoka-aikaankin teidän pöydässä, ja vaikka itse olenkin varsin vieraanvarainen en mä sillä, mut kyl tarttis sen vanhempienkin tajuta että kotonakin ollaan...... mur.... pistät vaan tiukasti säännöt ja vaikka ihan selkeät päivät ja ajat millon sit saa tulla. mä kokeilin jossain vaiheessa lasten kavereiden kans, kun meinas olla niin et ne oli aina meillä syömässä ja muuta, niin sanoin lasten vanhemmillekin että meillä on se ja se päivä kaveripäiviä. ja kylmästi sanoin että siihen asti saa olla kunnes on ruoka-aika.
Ei se satunnaisesti haittaa tietenkään,mut mä en tykkää et perheen yhteinen ruokahetki on aina samalla myös koko kaverikunnan ruokinta-aikaa :D

tsemppiä tohon !!!!

kaana mäkin näen välillä hurjia unia... mut tosin vauvasta en mitään kamalia ole... mut esim ennen noita häitä näin unen et mies tulikin katumapäälle ja haukkui mut ihan kokonaan :D mikä ei siis todellisuutta vastaa lähellekkään :D lie sitä morsiamen asiaankuuluvaa hermoilua ;)
Ja jotenkin nää unet lapsistakin on aina sellasia mitä itse eniten pelkää, ja alitajunnassa se huoli pääsee mylläämään...
Mukavaa neuvolakäyntiä,kaikki on varmasti ihan tosi hyvin :hug:

pikkutalvio ja painoarvio no mulla sen on tehnyt joka ultrassa lääkäri. se näkyy siinä kuvassa ja kone on antanut suoraan painot sun muut mitat. neuvolatäti ei käsin vatsan päältä ole muuta todennut, kuin et ei mikään pieni ole ;) et ihan hyvän kokoinen....
Taitava lääkäri osaa ammattitaidolla heittää painoarvion käsinkin vatsan päältä, mulla ainakin ollut hyvin osuneet arviot noista edellisistä. toivottavasti tämäkin menis siihen arvioon et maks, 4kg.... mut eikän ei tiedä,ja lääkäri totesi viime viikolla et iso vauva on... :D ei noista sit ota selvää kuka mitäkin mieltä on,ja musta tuntuu et aina kun menee eri ihmiselle, se sanoo ihan eri lai ku kaikki muutki :D

teto joo ei paljoo oo tullu dieettiä noudatettua tässä lähipäivinä... jotenki huomaan kyllästymistä koko juttuun... tosin mulla arvot edelleen olleet normeissa,mut en kyl jaksais tuijottaa jatkuvasti enää et mitä saa syödä ja mitä ei... noo,kait sitä tarvii vaan pitää napakkaa otetta niskastaan kiinni...
Ja eihän tässä enää kauaa ole jäljellä aikaakaan..Ja sitä paitsi, kyllä sitä tarvii herkutella välillä. Mä ainakin oon sallinut itelleni karkkipäivänja monesti lauantaisin on syönyt pullaa tai mitä sit ikinä onkaan tehnyt mieli. ja sit taas skarpannu viikon alussa :D

närästys siis aivan järkyttävä!!! aamupäivisin ei niinkään, mut illat on ihan jäätäviä... ei auta oikein mikään lääke, piimää vetelen purkkitolkulla, se kyllä tekee hyvää, tuntuu et se voitelee kurkkutorvenkin joka vaikuttaa niin palaneelta jo :(
Koitan ajatella et ei tätä kauaa kestä, närästys jäänyt aiemmissakin odotuksissa synnytyssaliin.... mut iltaisin ei paljoa uskalla mitään enää syödä, muuten yö on ihan yhtä piinaa..

mukavaa alkanutta viikkoa jälleen, mihin tää aika oikein meneekään :) palstaillaan nyt edes me ketä tänne jäi :)

Floweri ja vaaveli 36+5
 
kylmää ystävänpäivää mammat. täällä pakkanen paukkuu -30 :eek: ei kyllä tee mieli pitää nenää ovesta pihalle,mut pakko koirat käyttää...

tiinelli kyllä tollasesta pitää vanhemmille sanoo. ja jos ei vanhemmat tee mitään,nii sit vaikka koululle. tollasen käytöksen takana on jotain isompaa.
ennen ku muutettiin tänne,likalla oli luokkakaverina joku poika ja se kiusas ja haukku monia,myös mun tyttöö. koulu meinas mennä ihan perseelleen sen takia. oisin puuttunu aiemmin siihen,nut se ei kertonu mulle ennenku vähä ennen pois muuttoo. ja sillon siitä oli jo valitettu toiselta taholta.
ja oohan kuule varovainen sielä!!! ittekki melekonen kompurajalka mut mulla noi koirat aiheuttaa välillä kunnon vaaratilanteita ku rymyäävät jaloissa.

närästys mulla on vähentyny. tosin vältän kaikkee mikä pistää pötsin pöhisemään ;)

vauvan vaatteet on pestynä ja kaapissa jo (minäkö muka hätäinen?!?!?) jotain pikkukamaa viel kaupas esim. maidonkerääjä,puhd.pyyhkeet mut ne ehtii vielä hommata.

( . )
POKSUU 35+0 ja äippälomaki alko tänään :D
olossa ei muutoksia. liitoskipuja ja puuskutusta :p
 
Valotan vielä naapurin pojasta sen verran että, kun ensimmäisen kerran oli tullut tänne, en ollut itse kotona vaan kaverin kanssa toisella tallilla käymässä. Mies sanoi jo silloin että oli ollut tosi epäkohtelias, ei kiittänyt välipalasta ja tokaissut kaikkea kummallista mun lapsille kuten:"No ei tuo äijä kyllä teidän isä voi olla!" Kun lapset puhuttelee mun miestä etunimellä jne.
No, sain sitten koulun rehtoriltakin puhelun että pitäisin silmällä oman poikani käytöstä kun tää kyseinen poika on samalla luokalla ja kulkee samalla taksilla kouluun. On kuulemma ottanut mun pojasta sillä lailla kaverin että omii mun lasta eikä anna muiden leikkiä sen kaa jne. Ja rehtori sanoi että on niin huono käytökseltään ja voi vaikka kiristää ja uhkailla mun poikaa yms.

Tässä lähellä asuu mun vanha koulukaveri joka myös valotti asiaa kun hällä samanikäisiä lapsia. Kertoi perheen äidin olevan sillai tulinen ettei hälle auta puhua... Mun mies sanoi että kyllä täältä emännältä pesee jos riitaa siitä asiasta tulee :D.

No viime kerta meni niin että löi ja potki muita lapsia ja kun huusin ulkona poikaa tulemaan juttelemaan asiasta, näytti keskisormea ja lähti kotiin. Olikin pitkä tauko ettei käynyt ja nyt taasen eilen tuli ja juttelin että on viimeinen mahis näyttää että osaa käyttäytyä. Mulla tapana syöttää lasten kaveritkin jos on pitkän ajan täällä. Mutta koskaan kukaan ei sen lapsen perään kysy tai mitään, se on musta surullista.

Heillä rotikkakin juoksee pitkin maita ja mantuja, eilen ei päästänyt mun tallityttöjä koirineen tiellä ohi se koira, murisi ja haukkui vain. Ja kuulemma tää äiti pitää tokoa monena päivänä viikossa. Sillä lailla erikoista kun oma koira ties missä...

No, siksipä vaikea tilanne jos koko perhe on päättömiä kun mun pitää yrittää jo hevostenkin takia pitää naapurisopua yllä, että uskallan just eläimiä laittaa ulos jne. ilman että kukaan esim päästää ne irti tai jotain....

FA kuulostaa kiltiltä tuo sun mies =). Toivon teille onnellista ja kaiken kestävää avoielämää :heart:!!
 
Pakkasta täälläkin 20 astetta,hyrr...

tiinelli Aika kauheeta käytöstä pojalta :( Mutta mun mielestä antamasi kuvaus osuu ihan täysin johonkin käytöshäiriöön tms. Ikävää jos pojan vanhemmat ei kaipaile perään,ihmekkös tuo jos on pahansisuinen lapsi :(

painoarvio tehdään joka kerta rakenneultran jälkeen ja viimeksi se on tehty rv 32 jolloin se oli 2,2kiloa, Huomenna sitten se kauan odotettu ultra :)

närästystä ei ole ollut kuin muutaman kerran *koputtaa puuta* ja piimä on auttanut hyvin.

vauvan tarvikkeet ostan kaikki loput varmaan tällä viikolla. Huomista tilipäivää on odoteltu että saadaan kaikki kuntoon. Koliikkikeinun huudan Huutiksesta,sitten ostan parit bodyt ja potkarit vielä kun meillä ei ole kuin nuo äpn vaatteet ja sitten joku untuvapuku. Samaten kaikki maidonkerääjät,liivinsuojat summuut pitää hommata ja hoitoalusta. Siinähän ne sitten onkin. En malttais odottaa enää ollenkaan,odotan sitä ihanaa tuoksua ja imetystä ja jopa sitä ihanaa sinappikakan tuoksua,sitä kun ei usein saa haisteltua :D

ON Ei ihmeitä. Tänään selkä ja lonkat jotenkin ihan jumissa. Olen huomannut että tyyny jalkojen välissä yöllä,vähentää liitos ja lonkkakipuja huomattavasti:O Mulla sellanen aika napakka muhkea tyyny jalkojen välissä,ei siis mitään untuvaa. On auttanut todella paljon :)
Mies poti eilen krapulaa oikein urakalla:x Oli lauantaina veljensä ja siskonsa kanssa istumassa iltaa ja oli ilmeisesti mennyt vähän överiksi. Oksensi muutaman kerran ja nukkui koko päivän:rolleyes: HArvoin noin huonossa kunnossa on ja pohdimmekin että josko olisi saanut jonkin pöpön jostain. JA nyt sitten harmittelen täällä että jumankekka jos sairastun huomiseksi enkä pääse sinne ultraan!!!!:kieh: Toivon totisesti että se oli ´vain´krapulaa,mulla on muutenkin kauhea oksennuspelko:ashamed: En ole koskaan sairastanut vatsatautia,oksentanutkin olen vain muutamia kertoja ja ne kaikki kerrat liittyy enemmän tai vähemmän alkoholiin:whistle: Olen oikeastaan koko ikäni ollut tosi fanaattinen tuon oksentamisen suhteen,aina jos jollain on ollut tauti,mulla käsidesi virtaa ja menen jotenkin ´paniikkiin´:ashamed: Tästäkin kun pääsisi eroon niin elämä olis helpompaa mutta ei :( No se siitä,toivon kuitenkin että pääsen huomenna sinne ultraan :D

Mä näin flowerista viime yönä unta :D Johtuuki lie siitä kun juuri ennen nukkumaanmenoa kävin täällä vielä ja kun on touhotettu noita Flowerin häitä.
Unessa siis minä ja kaverini oltiin ostamassa Flowerin asuntoa,asuitte jossain Hyvinkäällä tms.ja asunto oli todella suuri,varmaan 200 neliötä ja useita huoneita. Itse olin raskaana ilmeisesti samassa vaiheessa kuin nytkin. >Flower oli myös ja oli kyllä aikamoisen,miten sen sanoisi rehevässä kunnossa:whistle: PAinoit jotain arviolta reilu 150kg ja sulla oli tummanruskeet päätä myöten menevät hiukset :) SItten kun esiteltiin toisemme,mä sanoin että moi,olen Naurukohtaus niin sinä esittelit itsesi Floweriksi:LOL: Sitten kehuit minua kauheasti kun olen niin laiha ja itse voivottelit omaa kokoasi ja esittelit asuntoa. En muista saatiinko kaupat tehtyä mutta kyllä mua nauratti aamulla kun palstalaiset tulee jo uniinkin:LOL: Pitäisköhän keksiä välillä vähän jotain muutakin:LOL:

Nyt siivoomaan:wave:

-Naurukohtaus ja poksuva Poikani 36+0-
 
Naurukohtaus Kuulostaa NIIIN tutulle toi sun oksennus kammo..
Mä oon myös ihan järkyttävän kammonen siihen. Ja siis tälläsinä aikoina kun sitä tautia paljon liikkuu,ni mulla menee paljon energiaa siihen KAMMOKSUNTAAN! Just toi käsidesi on kovassa käytössä. Ja eniten mua pelottaa se tässä tulevassa vauvassa, et sit ku se saa ensimmäisen yrjötaudin, et miten ihmeessä mä selviin siitä.
Kuulostaa varmaan hullulta, mut tää on sellanen asia mitä mä pelkään kuollakseni!!! Joten ymmärrän sua paremmin kun hyvin.

FA Onnea rouviintumisesta! :flower:

Tiinelli Kauheelta kuulostaa sen pojan käyttäytyminen. Toivottavasti siitä ei tuu kauhee riesa ja antaa sun lasten olla rauhassa.

Nunnika+Prinsessa POKS POKS POKS RV 38!! :kiss:
 
Hyvää pakkasenkuorruttamaa ystävänpäivää mammat!

Tiinelli Jos mää olisin sää, jota en kuitenkaan oo, niin painelisin sen pojan kotio ja kertosin vanhemmille pojan käytöksestä. Jos he sen hyväksyisivät eivätkä saisi poikaa ruotuun, niin asiallisesti ilmoittaisin, ettei poika ole meille tervetullut, koska meidän perheessä eri säännöt ja vieraidenkin täytyy niitä kunnioittaa ja noudattaa niiltä osin, ettei aiheuta mielipahaa tahi vahinkoa ei eläimelle eikä ihmiselle. Ja juu.. mulla ei ole lapsia eikä kokemusta, mutta maalaisjärkeä oon verenperinnöksi saanu kuitenki :D

FA:lle hurjan paljon onnea Rouvaksi tulemisesta näin jälkikäteen :) Olen ehkä NÄÄÄÄÄÄÄÄIIN paljon kateellinen ku ei muka ite saatu häitä järjestyyn ennen vauvan syntymää.

Naurukohtaus Mullakin käytössä "haarovälityyny" :whistle: Se on miltei välttämätön hyvän asennon löytämiseksi.

Onko teillä kuuma?! Mullon kokoajan! Ärsyttää lähtä kyläileen tms. ku pitää pukea "oikeat" vaatteet päälle.. ja sitte hiki valluu. Ja yöt nukun ilman peittoa.. ja silti oon litimärkä aina ko vessareissulle herään.

Suljetulle olen rekisteröitynyt myöskin ja siellä enimmäkseen nyt kirjoittelen niinkuin moni muukin. Kuitenkin harmittaa ja surettaa ku moni teistä jo tutuksi tulleista masunkasvattajista on päättäny olla sinne tulematta. Hmh. YRITÄN kirjoitella myöskin tänne.. Koska jonkulaista linkkiä teihin muihinkin haluan säilyttää.
Mutta taas sen huomaa, miten erilaisia me ihmiset olemma. Minusta tuommonen suljettu on paljon "turvallisempi" paikka kertoa elämästään, jakaa valokuvia jne. Kaikilla ei tietysti sellaiseen ole tarvetta - sen ymmärrän. Mullakin on pitkä palstahistoria takana täällä.. Joten en jotenkin ees osaa ajatella etten kävis juttuja täällä lukemassa. Tiedän myös, että moni tuttu minut täällä tuntee.. Ja tuolla suljetulla pystyn aroistakin aiheista keskustelemaan.. ilman että ne "ei-toivotuille silmille" tulee luettavaksi.
Mutts siltikin harmittaa nyt ns. porukan kahtiajakautuminen. Ehkä pääsen yli tästä. :snotty:


-Pahkuratäti ja Pojurakas 34+2-
 
Heips!

Minua kanssa harmittaa tämä kahtiin jakautuminen, mutta itse koitan taiteilla tässä välillä. Koen tuon suljetun noiden kuvien kannalta turvallisemmaksi ja sinne oonkin jo jotain kuvia laittanut. Pelkään vaan, että vauvan syntymän jälkeen aikaa kumpaankaan ei hirveesti kyllä jää ;)

Flowerille: tosiaan täältäkin onnittelut vielä uudestaan :flower: Heh, hienosti sait kaiken järjestymään pienessä ajassa ja ennen tosiaan vauvan syntymään. Vähän itseä kyllä jännitti. No mut onneksi nyt voi sitten vauva ihan vapaasti tulla =)

Neuvolakuulumisia:

rv34+1
pissa: puhdas
RR: 121/79
Paino: 61,2 (60kg kaksi viikkoa sitten)
Sf: 31
Syke: +
Liikkeet: ++

RT:ssä vauva oleilee ja kaikki ihan hyvin masuvaltakunnassa ilmeisesti :heart:

Päivän piristeeksi laitan teillekin tähän joka naisen niksikirjasta vinkin, kun lapsi on jo vähän isompi:

"Lasten jättäminen yksin kotiin on aina vaarallista. Jos se on välttämätöntä, on heidän ulottuviltaan poistettava kaikki sellaiset esineet kuin sakset, veitset, parranajokoneenterät, ampuma-aseet, lääkkeet, puhdistusvälineet, mustepullot ja ennen kaikkea tulitikut. Pääkaasuhana on suljettava. Vaikka lapsia kuinka kiellettäisiin nousemasta ikkunalaudalle ja avaamasta ovea, kun ovikello soi, ei se auta. Parempi olisi sen vuoksi hankkia ikkunaan rautalankaverkko, joka estää pääsyn ikkunalaudalle, ja vaientaa ovikello, ettei sen soitto kuulu, ellei ovea saa takalukkoon. Keittiöllä on lapsiin erikoinen vetovoima. Sen vuoksi on lapset keittiössä totutettava ehdottomaan tottelevaisuuteen ja annettava heidän oppia tuntemaan syyn ja seurauksen laki. "

Että näin vuonna 1951 :D

Mindi83 34+1
 

Yhteistyössä