Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Täällä kanssa yksi, jota tuleva synnytys jännittää enemmän, kuin kaksi edellista yhteensä. Tai ainakin mietityttää. Varsinkin edellinen synnytys oli siinä mielessä mukava, ettei tuloksena ollut yhtään tikkiä ja olo oli mitä parhain heti synnytyksen jälkeen. Eli voisiko ihmisellä käydä niin hyvä tuuri, että kolmaskin synnytys menisi yhtä helpolla (avautumiskivuista en sitten puhukaan mitään... ;) ) ? Kohtahan se nähdään!

Tiinellillä on varsin työntäyteiset päivät! Hatunnosto, että saat tuon kaiken aikaiseksi! Mä tänään vähän imuroin ja pyyhin pölyjä ja olin omasta mielestäni varsinainen arjen sankari;) Mulla käy selkään tuo koukkiminen (lue: pikkulegojen keräily lattialta) ja kävelykin välillä.

Huomenna olis lääkärineuvola ja todella toivon, että pikkuinen olisi nyt pää alaspäin. Omasta mielestäni se on kyllä koko ajan ollutkin, mutta se mun terkka epäili viimeksi, että ipana olisi ollut poikittain. Vähän hirvittää mennä vaa'alle kun on täälläkin nuo herkut maistuneet liiankin hyvin. Ja herkkujen lisäksi kaikki muukin. Tuntuu, että voisin syödä kaiken, mikä ei juokse karkuun:D

Pikkutalvio ja mönkiäinen 35+1
 
Täällä vasta tunti sitten kotiuduttu kun innostuin vähän kiertelemään kauppoja ja voi jösses nyt on kyllä kipee!!!:kieh: Lantio ihan tulessa ja ei meinaa jaksaa edes kättä nostaa,tänään uni tulee aikasin.

ON pikaisesti vaan Eli ultrassa tänään ja painoarvio oli huikeat 3600g:O Viimeksi siis rv 32 2,2kg. Ei muuta kun lapsivesipunktio ja lääkäri sanoi että soittaa mulle iltapäivällä tulokset ja jos keuhkot kypsät niin huomenna leikkuriin. No soitto tuli ja keuhkot olivat tosiaan kypsät!!!:O Olin jotenkin varma ettei vielä mutta valmis poika on :) Huomenna oli jo kaikki ajat täynnä joten meidän poika syntyy torstaina 17.2.2011 rv 36+3:heart: Olo on jotenkin epätodellinen,ehkä vähän pelokaskin mutta näin kävi :)

Tulen fiilistelemään vielä myöhemmin,nyt syömään :)
 
Täällä minäkin vielä! :wave: Mietin ja empähän taida sittenkään tuonne suljetulle suunnata, kumminkin aika harvakseltaan oon kirjotellut. Ehkä nyt yritän tiuhempaan. Lukemassa oon kumminkin käyny melkeimpä päivittäin. :)

flowerille hirmuisesti onnea rouviintumisesta!! =)

Ja uusia oli paljon ilmottautunut, kiva juttu! =)

Mä nappasin poikaset torstaina kyytiin ja heitettiin viimenen helsingin reissu ennen vauvan tuloa. :) Käyään siellä kerran 1-2 kuukaudessa mun äidin luona. Itte sieltä muutin tänne reilu 6v sitten. Myöskin mun veli ja melkein kaikki kaverit asuu helsingissä.
Käytiin siellä ollessa kattomassa tuo disney on ice jääshow ja pojat tykkäs kovasti. :) Myöskin tuo pienempi (2½v.) jakso kattoa tosi hyvin. :) Sunnuntaina tultiin sitten kotia.
Ja nyt sitten joku typerä flunssa sitten katto olevan sopiva hetki rantautua meille. :mad: Tuo pienempi poitsu on tänään yskinyt tosi häijyn kuuloisesti ja nyt jo pari kertaa herännyt, vaikka vasta reilun tunnin ollut unessa. Kiva yö tulossa, niin pienelle kun itelle. : / Onneksi mies tän viikon talvilomalla. :heart:

Viime torstaina oli myöskin neuvola. Kaikki ok, vauva jo laskeutunut aika alas ja päätäkään ei saanut juuri liikkumaan. Että kuulema ihan lähtökuopissa on hän. :) Vaikkakin neuvolatäti sanoi, että ihan normaalia uudelleensynnyttäjälle, eli ei varmaan voi päätellä syntymä ajankohdasta yhtikäs mitään. : / Oon vaan jo niiiiiiiiiiin malttamaton. Vaikkakin taidan pitää perää noiden viikkojen kanssa. :D Mutta kyllä mun mielestä vaikka kolmen viikon päästä voisi jo ihan hyvin tulla. ;)

Eilen illalla ihmettelin, kun yhtäkkiä iski muka hirvee pissahätä, sitten kesti ja kesti kunnes vähän lirahti pönttöön ja tuntui ihan, että tuli tuolta alempaa. Ei siis yhtään siltä, että olisi pissaa tullut. :whistle: Aloin jo miettimään, että nytkö sitä lapsivettä alkaa tulla, mutta ei sitten kumminkaan tullut enempää, niin kai mä sitten ihan pissillä kävin. :confused: Myöskin vähän jotain limaa valunut parisen viikkoa, en sitten tiedä onko tulppaa vaiko ihan vaan valkkaria. Ota näistä nyt selvää. :rolleyes:

Niin ja Naurukohtaukselle kovasti tsemppiä torstaille! Iiiiiikk, kuin jännää. :) Sieltä niitä vaan alkaa tulla. :heart:

Nyt pitää kyllä mennä korjaamaan pojan toppahousut, että pääsee aamulla kouluunkin. :D

Ammuska ja Vauvanen 34 *POKS POKS*
 
naurukohtaus voi ihanaa,sä saat vauvan jo pian:hug: miks mua ei oteta mihinkään tollaseen vaikka painoarvio huitelee korkealla, ja lääkäri sitä mieltä et iso on.. :( no, pääasia et joitain äitejä sentään kuullaan ja otetaan huomioon tolla tavalla..

oikein paljon onnea matkalle :wave:

suljettu palsta varasti ihan liikaa porukkaa jo tässä vaiheessa... ei oo enää kivaa iltaisinkaan tulla tänne kattelemaan,kun ei ketään oikein ole ees kirjoitellu... mukavahan se tietty on että ees joku,mutta suoraan sanottuna oon pettyny.... mä oikeesti luulin et täällä sitä pidettäis yhtä viimeiseen vauvaan saakka, ja vasta sitten halukkaat alkais jatkaa juttua suljetulla... :( on niin tosi tosi harmi.... meitä oli niin monta alusta saakka jutuissa mukana....

no, hyvät yöt vaan meille lopuille, pidetään me edes yhtä tää loppuaika :)
 
ja mulla tosiaan viikolla 32 vauvan painoarvio ollu 2,1 kiloa eli lähes sama kuin naurukohtauksella... eli mä tuun sitä nelikiloista sitten vääntämään... nice... onneks torstaina on neuvola, kysyn sieltä taas et mikä on homman nimi...

ammuska kiitos sullekin onnitteluista :) nyt saa vauvakin syntyä "viralliseen " perheeseen ;)
 
Ihania uutisia Naurukohtaus, ihana saada vauvoja tänne! Toivottavasti ehdit tottua näin äkkinäiseen sektioaikaan nopeesti. Toisaalta eipä ne vaavit yleensä montaa päivää aiemmin varottele...

Vielä toiset onnittelut Flowerille! Mä yritän rouviintua perässä, esteettömyystodistus pitäs saada keskiviikkona. Mies oli yllättäny mut ja liittyny kirkkoon että meiät voidaan vihkiä paikallisessa pienessä puukirkossa, salaa tosin! Isketäänpä kastajaisissa sitten vaan hääkakku toiseks pöytään ja nautitaan ilmeistä...

Mä harmittelin kans kun täällä on niin hiljasta. Luulin että Suljettu ois perustettu kun kaikkien vaavit on syntyny niin ois nähny ketkä todellisuudessa jatkaa kirjottelua. Ite tiedän että töihin palattuani korkeintaan yövuoroissa on aikaa kirjottaa...

( . ) Viime yö oli outo. Olin porukoilla ja nukuin äitin kans porukoiden parisängyssä. Isä nukku vierashuoneessa jonka sänky on kuulemma raskaana olevalle ala-arvonen :D. Mulla makuulla ollessa ja istuessa viilsi ihan järjettömästi tonne alapäähän, liikkuminen helpotti. Kuvittelisin että paikka oli kohdunsuu. Onks toi nyt niitä sukkapuikkoja? Samalla kyllä alaosa kohtua supisti, muttei tullu sitä tavallista supistuspolttoa ollenkaa. Vaavi on muutenkin päineen tosi alhaalla. Tuolta sisäpuolelta kokeillessa on emättimen seinä etuosasta pään takia ihan pyöree ja kohdunsuu jossain sen pään takana syvällä...

Nyt nukkuun.
Pilleriina ja Bibi 35+4
 
heips taas! =) Suljetulle rekisteröidyin, mutta en ole sinne mitään vielä kirjoitellut. Yhdyn edellisiin, meni vähän fiilikset kun osa katosi sinne ja loput jäi tänne. Itse ajattelin kanssa että se suljettu olisi ollut sitten vauvojen syntymien jälkeen eikä nyt kesken kaiken. Vaikea roikkua kahdella palstalla jos haluaa pysyä ajantasalla kaikesta..: /
No, minähän olen viimeinen maaliskuun synnyttäjä lasketun ajan mukaan, mutta nyt on ollut viikon sellainen olo että eipä taida loppuun asti mennä.
Tosiaan viime vklna oltiin laivalla ja siitähän minä kirjoitinkin et onkohan enää järkevää lähtee ja voin todeta että ei tod ollut! Jumalattomat puukoniskukivut alkoi heti laivalle päästyämme ja kestivät koko illan :kieh:. Nälkä ei ollut yhtään, joten en sitten edes käyttänyt mahdollisuutta syödä kerrankin rauhassa ( tälläin kun viime kotoapääsy kerrasta oli kulunut vain se 1,6vuotta!!! ) : /. Yöllä hytissä alkoi supistelut ja niiden kanssa sitten valvoin ja valvoin ja nukuin sinä yönä kokonaisen tunnin! Loppureissu olikin sitten vaan sitä möllötystä, mikään ei huvittanut ja kaikki tuntui menevän mönkään..Olin vain onnellinen että pääsin takaisin kotiin. Ja tulen sanomaan kaikille viimeisillään raskaana oleville että ei kannata reissuun lähteä vaikka kuinka tekis mieli..
Sen kälkeen onkin ollut tasaista supistelua ja maidontuloa joka pv. Illalla supistelee oikein napakasti, ei tosin kovin kivuliaasti mutta niin että henki salpautuu ja maito lentää. Eilen aamu oli yhtä supistelua ja töissä koko pvn pelkkää menkkajomotusta : /.Välilllä oli pakko mennä vessaan pureen hammasta yhteen.. Vauva kyllä liikkuu vielä oikein hanakasti, kiinnittynythän se ei ole mutta sekään ei tarkoita yhtään mitään.Viimeksikin poika laskeutui vasta synnytyksen aikana. Mulla olisi ensi vkn ke asti vielä töitä ja ne olisi pakko saada tehtyä että rahaa tulisi jostain.. Kroppa sanoo että nyt vaakatasoon mutta kun rahaa ei sitten tule yhtään pennin latia mistään ja sitten tulee taloudellinen konkurssi!

Elämäntilanteenmuutoskin tässä vielä edessä: saatiin toinen asumisoikeusasuntotarjous ja asunto näytti oikein sopivalta meille ja päätimme sen ottaa. Edellinen tarjoushan me peruttiin kun tuli siinä kaikennäköistä vääntöä ja kääntöä suhteessa ( tai siis varmaan mun hormooneissa ), jotka sitten saatiin kyllä selvitettyä. Me päästäis muuttaan maaliskuun puoles välis ja tosiaan mun laskettu on viim pv, että hieman vetää tiukille..: / No, ukko saa sitten tehdä muuton ihan yksinään neljän lapsen kanssa kun minä huonolla säkää makaan sairaalasssa synnyttämässä :whistle: . Enpä mä tietysti ite pystyis muutenkaan muuttoon osallistumaan niin et jotain kantaisin, mutta mä haluan miehen synnytykseen mukaan ja lapset täytyy muuton ajan kuitenkin hoitaa..aargh, liikaa mietittävää..Pitäis antaa mennä omalla painollaan, mutta ei näillä hormonimäärillä semmoista pysty tekeen =).
Stressaa nämä raha-asiatkin, kun tulee päällekkäisiä vuokria ja muuttokustannuksia..

Mua vaan ärsyttää kaikki päivä päivältä enemmän, enkä jaksais yhtään mitään ylimääräistä. :headwall: Tuntuu että vaan karjun kaikille ja tekis mieli vajota yksin johonkin maanrakoon..:ashamed: . kai tää ketutus johtuu tästä fyysisestä olotilastakin, hiki valuu, turvotus on ihan kauheeta,väsyttää ja töitä on paiskittava ja koti hoidettava..

hohhoijaa, tulipas taas valitettua..:ashamed: No, te kaikki varmasti koette näitä samoja myllerryksiä ja ymmärrätte mitä tämä on..mies ei tunnu tajuavan mutta miten se voisikaan tajuta kun ei ole raskaana ollut ;).

jep, nyt tämä tekee pika imuroinnin ja lähtee töihin ja tulee sitten umpiväsyneenä takaisin illalla kotiin valmistautuen taas samanlaiseen seuraavaan päivään...............

ärtynyt kike79 & pikkupieni 33+6
 
Huomenia!

Naurukohtaukselle tsemppiä torstaihin! Aika pikanen päätös tosiaan, pari päivää aikaa sulatella. No parempihan se on, että otetaan ulos kun noin paljon on pienessä ajassa kasvanut!

Oi vitsit, mä en jaksais odottaa tuonne 1.3 jolloin mulla on lääkärineuvola... Haluis kanssa saada vähän jotain painoarviota, mut en tiedä kyllä antaako, jos on se sama täti kun yleensä. Tää joka viimeks oli niin laski sen mitoista, mut tää toinen ei taida viitsiä. Muistan kun se vaan rakenneultrassakin sanoi: "että mitäs nää nyt näillä viikoilla on, jotain 300g, siellähän se lukee siinä Vau´kirjassa" :D Luotettavaa tietoa...

Kike: en usko että oot yksin rähjäämises kanssa, musta tuntuu että musta on kanssa tullut aikamoinen räyhääjä! Tuntuu, että tiuskiminen vaan lisääntyy... Mut sullahan on kiva kuitenkin, jos vauva ois tulossa kuitenkin ennen laskettua (edes toiveita siitä), en usko että tää meidän kyllä tulee edes maaliskuun puolella! :kieh:

Jepjep, nyt kai sitten täytyis jotain saada aikaiseksikin. Energia on kadoksissa!

Mindi83 34+3
 
kike79 onko sulla ne puukoniskukivut kohdunsuulla? Mulla on nyt kahtena iltana ollut sellaisia järjettömän kipeitä puukoniskukipuja kohdunsuulla, oon ihan kaksinkerroin mennyt tallissa ja sisällä...
Alamahaa samalla supistanutkin aika lailla. Ensimmäiset kivut pitkään aikaan tässä raskaudessa joten en viitsi valittaa. Mutta myös ensi kertaa tullut ajatus että koskahan vauva oikein syntyy. Vauva tuntuu olevan muutenkin tosi alhaalla, ja kun eilen koski niin tuli sellainen "ponnistamisen tunne" ja kova paine alapäähän. Levolla meni ohitse. Kummallista :confused:.

Oon henkisesti valmistautunut että raskaus menee sen 2 viikkoa yli, on tuntunut ikuisuudelta tämä aika ja mun tuurilla mennään vielä se 7 viikkoa :stick:...

Tänään olisi neuvola 17.30 (laittoi sellaisen ajan että mieskin pääsis) mutta taidan joutua siirtämään sitä kun meillä tallin putket jäässä ja illalla on pakko miehen kanssa sulatella niitä. Täällä oli aamulla taas pakkasta 27 astetta.

Mä ymmärrän kike sua oikein hyvin, itsekin oon ihan loppu välillä tähän oloon. Eilen pääsi itku illalla noista kivuista. Mies sanoi että oon minä perkele sissi kun kumarassa tein ruskeaa kastiketta klo 21 että mies saa eväät töihin. Oon luonteeltani sellainen etten anna millään periksi. Tänäänkin on kannettava ainakin 10 sankoa vettä talliin sisältä muiden töiden päälle, että jos liikkumalla saisi synnytyksen käynnistymään niin kyllä minä olisin jo lähtenyt. Mulla onneksi kaverit käy aamu- ja iltatallissa, yhden hevonen on meillä ja tänäänkin Sanna oli täällä isona apuna :heart:

Tuosta olosta sen verran, että mulla on auttanut valtavasti liikunnan raju lisääntyminen hevosten myötä, mielikin paljon parempi kun touhuaa että jos vointi antaa periksi niin ulos vain joka iikka :hug:!

Täällä odottelen jännityksellä flowerin synnytystä! Itsellä kun oireetkin minimissä ollut niin kiva seurata koska sulle tulee lähtö =).

Tänään poksuu rv 35 :heart:
 
Naurukohtaukselle tsempit. Voi kun itsekin jo pian sais vauvan syliinsä. :)

flower again Meillä vauvan painoarvio oli 33+4 2,6kg eli aika tavalla enemmän kun sulla viikkoa aiemmin ja meidänkin vauva pysyi mitoissaan sentään käyrillä vielä. Tuolla kasvutahdilla meillä olisi laskettuna aikana 4 kiloinen eli sulla sitten jonkun verran pienempi?
Ja onhan sellanen 4kilonen vielä aika normin kokoinen vauva. =)
 
Kirpeää pakkasaamua kaikille!
Pikasesti tulin taas poksahtelee vaan, kun lasten kanssa keksittävä toimintaa etteivät ihan tylsisty..Eli 34+0 tänää :heart: 6viikkoa laskettuun ja maks 8 viikkoa niin on vauveli maailmassa, wau! :heart: Monella viikot jo niin pitkällä että vauvauutisia odotellaan kovasti jo :popcorn:.
Nyt viihdyttämään muksuja, kun ulkona niin kylmä ettei sinne oo asiaa:|..

Minttis ja pokkula 34+0
 
Jaksamisia Naurukohtaukselle huomiseen!!

Täällä mulla on taas alkanut ihme touhu vimma tässä lopussa,sama oli ekan kanssa.
Hain eilen kellarista kasan isompia vaatteita nuorimmaiselle,vanhat pois keräykseen(tulokas kun on poika).Nyt uudet laatikot odottaa kellariin vientiä,jaksoin jopa laittaa molemmille tytöille kasan kevät/kesävaatteita omiin laatikoihin valmiiksi.
Eli semmonen maailmanloppu touhu mulla taas menossa :D

Itsellä oli maanantaina kokoarvio ja meinas että laskettuunaikaan olis 3,7kg,meinasin jo sanoa eli menee taas sen n.2vko yli ja 4kg kaveri tulossa.
Ihan turhaan ne sanoo että ei anna niin isoksi mennä.Ekan piti olla alle 4kg,oli 4,6kg ja tokan piti olla yli 4kg,niin oli 3,6kg.

Omanapa supistelee ja välillä on tosi kipeät oltavat,mutta seki johtuu tosta touhuamisesta.
Ens viikolla taas neuvola ja tätä loppu odottelua vaan..

mamskeli ja maha 36+3
 
Eilinen ilta meni kyllä ihan pimennossa kun olin niin tajuttoman väsynyt ja joka paikkaa särki. Nukahdin jo ysin jälkeen mutta heräsin sitten neljältä eikä väsyttänyt enää pätkääkään:stick: Nukhadin sitten kuuden aikoihin uudestaan ja heräsin tossa ysin jälkeen. Nyt on pää kipee,tuntuu että olis poskiontelontulehdus:snotty:

painoarviosta Tosiaan,flowerko sitä surkutteli että ei pääse ylimääräiseen. Aika ihme kyllä ettei uutta aikaa anneta koska mulla tää heppu oli ottanut niin sanotut loppuspurtit ja pongahti keskikäyrältä yläkäyrien yläpuolille. Tosin mullahan se johtuu 1.tyypin diabeteksesta eikä rd:stä mutta samat ne kai perusperiaatteet molemmissa on. Mä itseasissa odotinkin jotain tällaista koska olen itse huomannut viiime viikkoina että insuliinintarpeeni on kasvanut huimasti.

ON Tosiaan,huomenna se olisi sitten menoa. Olo oli eilen aika ahdistunut ja vähän shokissa tunnuin olevan,luulen kyllä että väsymys auttoi asiaa ja punktio aiheutti järkyttävät supistukset koko päiväksi. Mistä tulikin mieleeni että säännöllisitä erittäin kovista suppareista huolimatta,kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään!!!!:headwall::O Eipä sillä nyt tässä tilanteessa juurikaan ole väliä mutta kyllä mä meinasin pudota siitä penkiltä kun melkein kuukauden tullut todella tujakoita supistuksia ja sukkapuikkoviiltoja ja ties mitä niin kohdusuu täysin kiinni ja 3cm:O
No oli miten oli,tänään pitäisi sitten vielä hakea ihan muutamat tavarat vauvalle. Mm.talvipuku ja rintakumeja. Eilen ostelinkin jo aika paljon tarvikkeita,tänään pitää kyllä olla vähän rauhallisemmin. Tapasin anestesialääkärin eilen jolle kerroin pahoinvointi ja paniikkipelostani ja hän oli oikein asiallinen että saan lääkitystä tarvittaessa yms. Jotenkin ajatukset nyt harhailee,tuli taas pitkästä aikaa se karmiva tunne että mitä jos se masennus tulee sittenkin? :( Tai ensimmäistä kertaa tuli mieleen että jos vauva ei olekaan terve,me kun ei käyty veriseulassa. Nämä lienee normaaleja ajatuksia mutta olin jotenkin ihan varma että kun saan tietää sektiopäivän niin hihkun riemusta eikä nyt niin sitten oikein käynytkään :( Toisaalta olen riemuissani,toisaalta kauhuissani. Aika ristiriitaista:confused: Sekin on jotenkin ihan absurdi ajatus että lapsemme keuhkot ovat oikeasti kypsät :D Aiemmin kun näin ei ole ollut ja hengitysapua on aina tarvittu ekat päivät. Nyt ei tarvita:O Tää on vähän hullunkurinen tilanne kaikenkaikkiaan ja mä oon kai vähän pihalla nyt:confused:

Siitä huolimatta,lähden nyt shoppailemaan josko tää pääkipu jo helppais. Tulen varmaan illalla vielä purkamaan jännitystäni :D

-Naurukohtaus ja huomenna masusta poistuva Poikani 36+2-
 
Naurukohtaukselle voimia ja onnea torstaille.

Kyl noi päätökset tehään sit nopeeta kun on tarvetta,
Mulla itellä ensin käynnistetään ja sitten ei, mut tiistaina olen taas viisaampi, et käynnistetäänkö vai ei.

Suljetusta sen verran, et alkuraskaudesta olin esikoisia odottavien ketjussa, heti alussa perustettiin suljettu fb ketju ja palsta kuivu ihan kasaan. Sinänsä harmi, kun itse en ole noiden suljettujen kannattaja. Se mitä haluan jakaa, pystyn jakaan täällä ja tykkään tästä anonyymiydestä. Huomattavasti tämäpalsta on hiljentynyt, muttei kuitenkaan kokoon kuivunut =) Pysyy melkeimpä helpommin perillä

Eilen olin hoitamassa siskoni minimiestä 1 kk. 5 tuntia olin, syötin, nukutin, pidin seuraa ja vaihdoinvaippaa. Kyl oli ihanaa. Siskoni väsäisi sillä ajalla kastekortteja, eli tuki oli lähellä. Sisollani kans esikoinen. Ei jaksa odottaa oman syntymistä!!

Illasta sitten painelin ideaparkkiin ostaan niitä liivejä. No ei näihin daisareihin oikein löytynyt. Lopulta Changessa löyty ja sovitin valkosia, tuntu hyviltä ja isoilta. Mut ostin ne mustana ja en sovittanut mustaa, kun kerta sama malli ja nyt kotona sovitin niitä mustia ja aivan liian pienet.

Eli jos jotakuta kiinnostaa niin myyn upouudet mustat Changen basik imetysliivit kokoa 90 DD. Kaupan hinta oli 44.95, mut myyn pois 30 €. (kaaarituet on ja mustaa pitsiä) Alkuperäinen hintalappu vielä kiinni Laita vaikka privaa jos kiinnostaa


alapään kirvely Kirveleekö muilla? Mulla on ajoittain ihan kamalaa kirvelyä, alkoi toissapäivänä. Tekee ihan kipeetä toi kirvely /polttelu. Ei kuitenkaan ole VTI, koska PLV puhdas ja ei virtsaus ongelmia. Kirvely tuntuu häpäreissä.

Vessoista eilen ideaparkissa kulkiessani, kuljin aina vessasta vessaan. Tän raskauden aikana on oppinut hyvin löytään vessa kyltit :D
Mielestäni en käy usein, mut tuolla yleisillä paikoilla käyn ihan varmuuden vuoksi, jos kohta tulee kamala hätä ja joudut jonattaan kassalla monta tuntii.

Tänään ei ihmeempää ohjelmaa, kun äitin koira pitää lenkittä, mut jos tällä pakkasella saan tipsun edes pihalle, niin ihme on.


sane & toivo
 
Uh ku oli taas yö, pieni painaa tuolla virtsarakkoa tosi paljon ja vessahätä oli kokoajan.
2.6 kg painoi eilen ja arvio on että painaa n. 3.5kg kun syntyy.
Ei meillä täällä katsota mahtuuko vauva tulemaan lantiosta eikä meillä täytetä mitään papereita sairaalaa varten. Se esitietolomake mikä täytettiin ekalla neuvola kerralla, se on sairaalaan toimitettu.
Ei mitään toiveita...

Silvia ja viliANNA 36+1
 
Alapää kirvelyä/polttelua on ollut täälläkin,samoin sitä kovan "ronkkimisen" tunnetta.Välillä iltasin on pakko hieroa nivusia,särkee ihan hirveesti.
Uimaan en enää viitsi mennä,kun en tiedä alapään tilannetta.Lääkäri meinasin viime kerralla että turha sitä on katsoa kun edellisten odotusten aikana odotusajan supistukset eivät tehneet mitään kohdun suulle :p
Eli se siitä sitten kun en odota ekaa,sillon katsottiin aina.Nyt on katsottu kerran :D
Ne ilmeisesti meinaa että kyllä se äiti tietää oman alapään tilanteen.

Loppuis jo pakkaset.Meillä mies mennyt tän viikon kaverin kyydillä töihin,oma auto umpijäässä pihassa.Mun autossa vuorostaan peräkontti on näillä pakkasilla täysin jäässä,eli ei saa haettua hoitopöytää kotiin.Olis vaan kiva saada laitettua vaatteet + muut kamat valmiiksi hoitopöydän laatikoihin..
 
Naurukohtaukselle paljon tsemppiä huomiselle!! :hug: Jännät paikat :)

Mä aloin alunperin tänne kirjoittamaan sen vuoksi kun halus vertaistukea ja keskustella muiden odottavien kanssa. Ja nyt kun "ydinporukka" on muodostunut niin tuntuu paremmalta jatkaa keskustelua jollain sellaisella palstalla jota ei kuka vaan pääse lukemaan. Se miracin kuvajuttu sai kans jotenkin säikähtämään, että tätä palstaa varmaan tosiaan lukee aika moni vieraskin. Koska en halua uskoa että se olis kukaan meistä joka harmaana on Mitäs nytille sen kuvan laittanut. Vaikka olenkin ollut avoin enkä hirveästi asioita salannut, musta on jotenkin kivempi kirjottaa tonne yleiselle ja päästä myös lukemaan niiden juttuja jotka eivät täällä ole antaneet kuin pintaraapaisun itsestään. Niin ja ymmärrän hyvin sen että jotkut ei halua suljetulle ja haluavat säilyttää yksityisyytensä :)
Itseäni myös ahdistaa jotenkin se että jos tutut lukee tätä palstaa, vaikken ole itsestäni mitään valehdellutkaan. Sellaisesta on kokemusta. Suljetulle aion kirjoittaa myös vauvan synnyttyä, siellä on jo sillekin ajalle osio valmiina :)

Itselleni ei erikoisempia kuulu. Vauva kasvaa ja liikkuu ja itekään en voi tuntia pidemmäksi ajaksi mennä paikkaan jossa ei ole vessamahdollisuutta :D Ensi viikolla on synnytystapa-arvio.

LD + Pikkunen 35+2
 
Heippa tytöt!

Ajattelin tänne laitella kuulumisia kun olen kirjoitellut tuonne suljetulle palstalle myös.

Rv 36, tänään neuvolalääkäri ja ens maanantaina sitten ultraääni johtuen siitä sf mitan laskusta. Kovasti pieni potkuttelee joten en toistaiseksi ole ollut huolissani. Maha on myös hurjasti isompi kuin esikoisesta joten en usko että tuo muutaman sentin heitto sf mitalla kovinkaan ratkaiseva on. Mutta parempi että asia tutkitaan ennen synnytystä!!

Naurukohtaus
Onnea huomiselle!! Ihanaa saadaan palstalle taas lisää syntyneitä! Hurjan spurtin kasvussa tosiaan ottanut ja tuo 3,6kg tuntuu hyvältä synnyttää, esikoiseni oli aika pieni kokoinen, pienempi kuin 3,6kg ja oli kyllä hintelö. Ihana että sulle asia tuli esille, ilman ultraa et varmasti oltaisi tiedetty pienen jo olevan noin valmista kauraa :)

Itsekin jo odottelen painoarvion saamista, tosin silloin on viikkoja jo melki 37 kasassa. Toivotaan ettei ihan hirmuista möhköfanttia tuolla olisi!

Oma olo vaihtelee päivittäin, joskus on tosi kipeät nivuset ja maha painaa ja välillä vaan väsynyt olo vaikka muuten olisinkin ihan kunnossa. TUntuu pahalta välilä esikoisen puolesta, onneksi on vielä niin pieni ettei muista äidin jaksamattomuutta ja huonotuulisuutta. Kyllä tämä tästä kun saan punnerrettua tuon pienen otuksen ulos :)

Ihanaa päivää kaikille!!

A 36+1
 
painoarviosta... no eihän mulla muuten mitään hätää ole, mutta kun lääkäri totesi viikko sitten että ilmeisesti laskettu aika ON kahta viikkoa aiempi, eli siis sit ens viikolla, ja että vauva ON iso... niin ois hiukan kiva saada jotain ultraa edes... mut ei... siispä odottelen millon pääsen tästä lähtemään..

maitoa !!!!! eieln illalla hulahti liiveihin ihme tunne, ja kun kattelin niin hyvänen aika, molemmista oli valunut maitoa!!! mitä tää tämmöne on????? ei kummassakaan aiemmassa ole samoin käynyt... kaveri kuuli niin sano et sit on lähtö jo tosi liki... kuulema enteilee vaan synnärille menoa... hups...

väsyttää eileinen oli ihan ylitehokas päivä, ja tänään en sit oo saanu aikaseks yhtää mitää :D välil näitäki päiviä...

floweri ja viikkoja tänään 37+0
 
FA Mulla on tullut pieniä määriä maitoa nyt pitkään silloin tällöin. Mutta eilen oikea rinta oli ihan järkyttävän kipeä ja olin tosi tuskainen. Se päättyi siihen että sieltä tuli ihan reippaasti maitoa. Pitää alkaa seuraamaan, jos näin käy kovinkin usein ja kysyä sitten neuvolasta missä vika.
Mutta sullahan saattaa muutenkin olla kohta vauva sylissä. Onneksi sentään naimisiin kerkesitte =)

Silvia ja viliANNA 36+1
 
Heips :)

Mun on nyt pakko kirjottaa, kun täällä näyttää olevan tuosta suljetusta niin paljon juttua. Tuosta palstasta oli kyselyä aikasemmin ketkä olis sinne tulossa mukaan, kukaan ei sillon ilmoittanut olevansa sitä vastaan. Sen perustamisen ajankohdasta ei ollut mitään puhetta.

Mua saa ihan vapaasti syyttää siitä koko hommasta, minähän sitä alunperin ehdotinkin... Ajatuksena mulla oli se, että mä perustan se nyt jo, koska vauvan ensimmäisinä viikkoina en jaksa enkä ehdi perehtyä tuollaisen pyörittämiseen.

Niille jotka ovat sinne jo rekisteröityneet: Jos ette aio sinne kirjotella, niin ilmoittakaa! Mä en aio siellä katsella sellasia nimimerkkejä, jotka ei missään vaiheessa mitään kirjota. Suljen sellaiset raakasti pois. Mun mielestä se on vaan reilua, koska me muut kirjoitellaan siellä kuitenkin omilla nimillä ja esim. kuvissa näkyy lapsia ja perhettä yms. Rehellisyyden ja luotettavuuden vuoksi en anna siellä kenen tahansa roikkua kurkkimassa.

Eli jos haluat sinne kirjoitella, niin ilmoita vaikka täällä yksärinä! Vaikka en tällä palstalla enää kirjotteliskaan, niin käyn kyllä nuo yksärini lukemassa, koska sitä kautta kulkee muutakin tietoa =)

Anteeksi, jos tähän tekstiin tuli vähän kärkäs sävy, mutta en voi sille mitään. Olen aikalailla loukkaantunut tästä keskustelusta täällä.

Ja uusia en sinne suljetulle kovin helposti hyväksy mukaan, myöskään sellaisia jotka ovat monta kuukautta täällä pelkästään taustailleet. Me muut olemme kuitenkin jakaneet itsestämme jos jonkinlaista tietoa, asiaa ja tuntemuksia.

-JennyA-
 
no ei siitä kannata loukkaantua, jos me muut ois tykätty vielä yhdess täällä jatkaa... täältä kaikki alkoi, pahoinvoinnit ja suonenvedot jaettu, parisuhde-kriisit setvitty sun muut... suljettu palsta varmasti ajallaan on ihan ok, meitä jääneitä vaan surettaa se et valtaosa jo mukana pysyneistä ei enää ole täällä meidän kans.. :(

mä en varmaan sitten liity ollenkaa suljettuun, jos ei siellä saa hengailla silloin tällöin kirjoittavana, ei kaikilla ole vauvojen synnyttyä aikaa ehkä niin paljon olla koneella kun tähän asti, eikä tarvettakaan..

ja juuri tuon anonyymiuden (vai millai toi sana tulis taivuttaa... )takia mäkin oon tykänny täällä olla.. vaikka onkin kyseessä suljettu palsta,en aio itestäni ainuttakaan kuvaakaan minnekkään laitella.... palstat on palstoja, vaikkakin tämä jo on niin kovin kivaksi tullutkin...

:)
 
Muillakin siis isohkoja vauvoja tulossa. :) Meillä oli tänään äippäpolikäynti ja neljäs koko arvio. Ihan yläkäyrällä on menty koko ajan. Nyt 35+5 vauva painaa jo ruhtinaalliset 3250. :| Tänään sain seuraavan ajan rv 39+0, ajatuksena että ota sairaalakassi mukaan ja varaudu jäämään silloin sairaalaan. Synnytys käynnistetään, ellei tuolloin toisin arvioida. :)
Nyt täytyy viimeiset kolme viikkoa yrittää täysillä nauttia raskaudesta ja massusta! :D Niin ja apua.. alkaa tosissaan kaivelemaan lapsen vaatteita, vaunuja, kaukaloita, ja sänkyjä varastojen uumenista. Onhan tässä aikaa, mutta jotenkin kaikki tapahtuu nykyisin kuin hidastetussa filmissä, ja nyt pitäisi saada jostain puhtia arkeen.
 
Ei tuolla suljetulla ole tarkoitus joka päivä kirjotella. Tiedän että vauvojen synnyttyä ei ole aikaa enää roikkua palstoilla. Harvemminkin saa kirjotella, mutta kyllä ainakin esikoisen ajan palstalla ihmisillä oli aikaa käydä vähintään kerran kuussa päivittämässä kuulumiset. En mä muutaman päivän takia aio sieltä pois potkia.

Mulla itselläni on syitä, miksi en täällä halua kaikkia juttuja kertoa. Esim neuvolakäynneistä en voi puhua täällä kunnolla. Muutenkin olen sellainen ihminen, että jotkut asiat kerron mieluummin suljetulla, koska tiedän että täällä käy sellaisia ihmisiä, joiden en halua kaikkia omia asioitani tietävän. Esim. eräs ns. kaveri seurailee näitä palstoja ja joidenkin asioiden perusteella on varmaan mut jo täällä tunnistanut :( Eli ymmärrätte varmaan...

Te jotka olette tuonne tunnuksia luoneet eri nimellä kuin täällä.... Laittakaa vaikka yksäriä, kun en voi tunnistaa uusia nimimerkkejä. Kuitenkin tarkoitus on pitää tuo suljettu sellaisena, että kaikki sinne uskaltavat rehellisesti kertoa asioitaan, eli ihan ketä tahansa en sinne enää ota mukaan. Valitettavasti asia on niin. Joidenkin kohdalla ratkaisut on jo tehty, eikä rekisteröitymistä ole hyväksytty. Näitä päätöksiä en kuitenkaan ihan yksin tee, vaan olen kysellyt muidenkin mielipiteitä asiaan.

FA: Ihmettelin tuota sun vauvan painoarviota. Aika hurjaa vauhtia on kasvanut. Mulla painoarvio oli kuitenkin joskus 33+ tuo 2,1 kiloa, eikä tästä ole veikattu la:han mennessä kuin 3,5kiloista. En sitten kyllä tiedä, mitä lääkäri sanoo ens viikolla (olettaen ettei tää oo syntyny siihen mennessä). Niin ja onnittelus rouviintumisesta =)

-JennyA-
 

Yhteistyössä