Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

älkää äidit masentuko :) kyllä vauva tulee sit kun on valmis :)

mä en viiti enempää kirjotella, niin on hiljasta täällä et menee ihan yksinpuheluks, enkä jaksa lukea vaan omiani.. :(

et ei vissiin tarvii täälläkää enää joka päivä tulla käymää..

Floweri pötseineen 37+3
 
FA: Tänään ei vaan jotenkin ole mitään kirjotettavaa... Ajatus ei kulje mihinkään, eikä vointikaan ole muuttunut mihinkään.'

Supistelee koko ajan ja aikas napakoita on. Kolmesta ässästä siivous on jo käytetty, sauna tulee illalla ja en tiedä pitäiskö vaikka se kolmaskin ottaa käyttöön, jotta saatais jotain aikaseks. Jos ennen maanantaita ei tule lähtöä, niin sit menen ainakin näytille...

-JennyA-
 
Ihanan aurinkoinen päivä takana! Pakotin lapsetkin ulos vähän pidemmäksi aikaa kun ei ollut mikään älytön pakkanen. Itsekin viihdyin leikkipuistossa kun sinne sattumalta tuli tuttu äiti ja oli kerrankin juttuseuraa. Kiipeilytelineissäkään ei tarvinnut vahdata silmä kovana kun lunta oli varmaan metrin verran pienentänmässä pudotusta =)

Kun tultiin kotiin, niin iskikin sitten päiväuni! Ihanaa luksusta kun lapsillakaan ei ollut viiden minuutin välein asiaa kuten yleensä silloin, kun äiti yrittää torkahtaa.

Kovin on kärsimätöntä väkeä täällä! ja moni on jo lähtökuopissa nokka kohti synnäriä. Ymmärrän toki, kun viikkoja on kasassa enemmän kuin mulla ja kaikki vaivatkin vielä riesana. Mä en pistäis pahakseni, vaikka pari kolme viikkoa vielä menisi, ennen kuin ipana syntyy. Eipä kyllä ole ollut mitään merkkejäkään synnytyksen alkamisesta.

Pinnasängynkin sain tänään pienen pähkäilyn jälkeen kasattua. Kauhea houkutus olisi pedata sinne vauvalle pesä, mutta enpä tiedä kannattaako vielä. Jos ne sitten vielä 1,5 kk saavat sitten rauhassa siellä pölyyntyä :D

Rauhallinen koti-ilta tiedossa: saunaa, iltapalaa ja Putousta. Ja todellakin toivon, että ilta pysyykin rauhallisena, koska mies on ollut vatsataudissa viime yöstä lähtien, enkä toivoisi kenenkään seuraavan hänen jäljissään...:x

Meillä alkoi nyt hiihtoloma ja hieman kauhulla odotan ensi viikkoa, kun kaikki ekaluokkalaisen kaverit tästä läheltä ovat jossain päin maailmaa reissussa lähes koko viikon. Me ei sattuneesta syystä lähdetä mihinkään kauas, uinti/kylpylälilluminen ei tällä haavaa enää onnistu, pakkasta piisaa jne. Mitä mä keksin noille kahdelle puuhaa, kun en itsekään jaksaisi pitkiä matkoja istua autossa tai edes kävellä? Ehdotuksia?

Iloista illanjatkoa!

Pikkutalvio 35+5
 
Täällä on oltu petipotilaana tämäkin päivä.
Eilen oli koko päivän huono olo ja RR parhaimmillaan 150/100, mut eivät halunneet TAYSiin näytille ennen kuin päänsärky ei mene ohi panadolilla ja kärpäsiä vilkkuu silmissä. No ei mulla ole ollut kuin epämääräinen huono olo ja pyörryttää ja oksettaa, etenkin kun RR nousussa.
Tänään ollut parempi päivä, mut en ole kyl muuta tehnyt kun maannut.

Jos illalla uskoltas kokeilla kolmesta ässätä kahta viimestä.
Toisaalta vois vielä viikon olla mahassa, mut niin kovasti jo haluisin pikkuisen nähä. Mukavasti on poika liikkunutkin tänään.

Kaverini laitto mulle viestiä, et nähnyt unta minusta. Vauvani ui vihreässä vedessä ja leikataan. Kehotti kiireesti lähteen sairaalaan unensa perusteella, just joo!!!
FB päivitin et olen nyt kolme yötä nukkunut putkeen ilman heräilyä. Sama kaveri kyseli heti, et liikkuuko vauvasi enään ollenkaan.
Koen nämä todella "kannustaviksi" kommenteiksi.

Musta on ihanaa, ettei kolmeen yöhön ole tarvinnut herätä pariksi tunniksi lukemaan vaan normi vessa reissut on riittänyt.

Mies sai sit tänään makuuhuoneisiin katot laitettua, eli ensi viikolla pääsee maalaan. Siitä ne sisustus hommat alkaa. Ostin Lastehuone kaupasta 3 D viidakkotapetin yhdelle seinälle.

Lastenhuone

mies halusi ehdottomasti tapetin, kun itse olisin tykännyt tarroista. No laitetaan khh yhdelle seinälle noita meri aiheisia tarroja.

Muutamalla tuntuu olevan jännät paikat koska syntyy. Mul ei mitään supistuksia tai tihkutuksia. Ihan käy kateeksi teitä joilla kunnolla supistelee ja tihkuttelee. Mäkin haluun jo merkkejä synnytyksestä.

Leppoisaa lauantai iltaa

sane ja toivo 37+1
 
pikkutalvio joo sitä mäkin vähän ihmettelen, et viikkoja kellä ei ees ole 40 täys niin jo paljon aiemmilla viikoilla ollaan toosi kärsimättömiä,, kun se voi tosta 40+0 mennä vielä se kaks viikkoa ylikin, mikä hermojen tilanne SITTEN onkaan... kai sitä nyt hyvänen aika oliskin helpompaa jos tästä synnäril sais lähteä mut kun ei niin ei... :D
Luonto hoitaa hommansa kuten on tarkoitettu, ite yritän viimeiseen saakka taistella kärsimättömyyttä ja epätoivon tunteita vastaan. vasta kun menee laskettu aika ohi, niin sit varmaan alkaa olla pinna kiree :D
Ja aina se ei niillä ennakoivilla supistuksilla lähde... kakkosesta vallankin heräsin kerralla kesken unien, sitä ennen päivisin ei ollu mitään merkkejä. tunnissa parissa tilanne koveni ja se oli menoa samantien.
Toisaalta saattaa supistella iät ja ajat ja mitään ei tapahdu, ja sit menee vielä lasketun yli.. Koskaan ei voi tietää,ja mä jotenkin ajattelen et mitä enemmän ite hermoo ja odottaa et millon millon, ni se vaan pitkittää kaikkee ja hankaloittaa oloa kaikin tavoin.
Otollisintahan olis et viimeisillään äiti rentoutuisi ja pitäisi mielen rauhallisena ja koittais ajatella mukavia asioita :) eihän tää nyt mikään elinkautinen ole ;) muutamasta hassusta viikosta sentää vaa kiinni :)
 
Ei supistuksia täälläkään. Liitoskipuja tai mitä sukkapuikkokipuja lie ovatkaan, tulee esim. pidemmillä kauppareissuilla ja esim. siivotessa.. Mutte ei varsinaisia supistuksia. Tiinellin kanssa vissiin tullaan sitte maaliskuisten hännillä nyyttien kanssa :)

Raskausarpia mies havaitsi mun masussa eilen :snotty: Sinänsä ihan sama, ku niitä lihomisen jäljiltä oli jo ennestään.. mutta saipa vaavikin aikaan muutaman :) Toivottavasti ei ihan kauheesti tulis - vaan nytpä ne alkaa sitte tulla jos ovat tullakseen..

TÄNÄÄN POKSUU 35+0!!!! Ja eka äippälomapäivä.
En ole ollenkaan orientoitunut siihen, että ENINTÄÄN 7viikkoa ja meillä on vauva :O KAAMIAA!!
Ja että parin viikon päästä voi jo alkaa odotella millon lähtö tulee.. HUI! En ees halua miettiä ku alkaa jänskättään :D

Jospa menis saunanlämmitykseen.. Ensin pitäs saaha mies hakemaan puut. Saa nähä onnistunko ;)

-Pahkuratäti ja muru 35+0- (En ennää usko että se on poika. Heh. Löysin niin ihanan retromekon :D)
 
Näyttää olevan hermot tiukalla äideillä, koittakaa kestää :hug:.
Just kun oon päässyt oireettomuudesta sanomaan, niin täälläkin jotain tapahtunut tänään. Ensinnäkin kauhea kiiruspäivä!! Tyttösiä ollut ratsastamassa ja jännästi niillä motivaatio loppunut siihen ratsastustuntiin ja talli ollut kuin pommin jäljiltä ja minäpä siellä järkkäilin paikat kuntoon, hikisille hevosille loimet jne...

Aamupäivällä jo tunsin että pikkarit kastui ja pahasti, koko päivän viiltänyt kipu kohdunsuuta ja painetta alapäässä reippaasti!! Mutta ei edelleenkään supistuksen palaakaan. Eli ihmeellistä vetisempää vuotoa ollut koko päivän ja omituinen olotila...
Noh, googletin sitten kaikkea ja ihan säikähdin kun joka tuutista kehotettiin menemään sairaalaan näytille. Soitin miehen painostuksesta synnärille ja kyllä oli niin tympeä nainen langan päässä. Selitin näitä oireita ja se väänsi ja käänsi ne ihan muuksi esim.
Minä: "Sattuu ja viiltää tuonne kohdunsuulle."
Kätilö:"No lonkkiin nyt voi tuntua jo noilla viikoilla."
Eikö nyt jokainen ihminen tunne ja tiedä minne koskee??!
Päätin sitten seurata tilannetta ihan kotosalla...

En silti ajattele että synnytyksen käynnistymisestä olisi kyse, vaan enemmänkin pelkään jotain tulehdusta. Vetisempää vuotoa on tullut runsaasti ja tuo kipuilu vähän huolestuttaa...

Pitää ottaa rennosti tämä ilta, saunaan mennään mun krapulaisen kultani kanssa :heart:.

Tsemppiä naiset kovasti toivotan ja pitkää pinnaa kipujen kanssa!

tiinelli ja tyttö 35+3
 
Huoh, tasan kaksi vuotta sitten olimme juuri päässeet esikoisen kanssa synnyttäneiden osastolle. Olihan siinä ihmettelemisen aihetta! Ja kohta olisi sama ihme edessä. :heart:

tiineli Täälläkin on välillä tosi vetistä vuotoa. Esim. aamulla lorahti kivasti. Tuo vaikuttaa kyllä valkovuodolta, kun jättää housut tahmeaksi. Itsekin mietin tulehduksen mahdollisuutta. Välillä käy kyllä alapäähän kipeää, mutta se liittyy yleensä rasitukseen, joten en tiedä, liittyykö tuo vuoto ja kipu toisiinsa. Ens perjantaina on mulla aika äitiyspolille niin sitten viimestään voi kysellä tuosta ja tietää alapään tilanteen.

Täällä ei harjotussuppareita kummempia ole. Eikä ollut esikoisestakaan ennen kuin synnytys oli tosissaan käynnissä. Olin päiväkirjaan kirjoittanut, että varmaan kaksi kaveriani, jotka olivat yhtäaikaa raskaana ja joilla oli lasketut ajat hieman mua myöhemmin, synnyttävät mua aiemmin, kun heillä oli supistellut kipeästi jo jonkin aikaa. Toisin kävi, itse synnytin 8 pvää ennen laskettua ja molemmat kaverini hieman laskettua myöhemmin.

Meep ja Tellu 36+1
 
Tiinelli: Mulla on ollu tuollasta vetistä valkovuotoa jo pitkään. Siis välillä tulee niin, että pikkuhousunsuoja on heti märkä. Ei toivoakaan että ilman pystyis olemaan... Toi viiltävä kipu vois olla ihan niitä "sukkapuikkokipuja". Eli sellasta kuin sukkapuikolla tai puukolla tökättäis yhtäkkiä, onko se sellasta? Jos on, niin sit se on ihan normaalia :) Sitä on useimmilla ja voi olla tosi pahakin kipu välillä.

Täällä ei olotilassa muutosta edelleenkään :/ Sais nyt muuttua johonkin suuntaan. Joko nää kivut vois loppua tai sitten tää sais syntyä jo... Flower ja pikkutalvio: Mä siis olen vähän kärsimätön siitä syystä, että olen niin kipeä ettei pysty mitään tekemään. Tänään yritin pestä keittiössä kaapinovia ja pakastinta, niin vajaan puolen tunnin jälkeen olin petipotilas. Tää ei siis oo enää kivaa, kipujen takia kun joutuu kärvisteleen koko ajan. Kun nää edes olis jotenkuten siedettäviä, mutta kun ei. Lisäks noi supistukset on tosi raivostuttavia, kun välillä tulee n. 10-15 välein, mut sit ne aina loppuu. Ja ovat kipeitä...

Nyt iltapalalle typyn kans :)

-JennyA-
 
heippa kaikille oli pakko tulla palstailemaan kun mies lähti kaverilleen saunomaan ja tylsyys iski..

Tuosta malttamattomuudesta sen verran että toki jokainen alkaa olla enemmän tai vähemmän kyllästynyt raskauteensa viime metreillä mutta pitää muistaa että on täysin normaalia että lapsi syntyy vaikka rv 41+6 silloinkaan vauva ei viellä ole yliaikainen. Esikoinen syntyi rv 41+5 ja tosiaan kyllästytti silloin kun kaikki kyseli joko joko ja ei syntynyt ei. Nyt minulla on menossa 38+6 ja olen asennoitunut siihen että lasketun yli mennään. Ja mitä kipuihin tulee niin ei nyt ketään "paremmaksi" ole tarkoitus laittaa mutta itse en ole pystynyt ulkoilmaan n 4kk selkä / iskias kipujen takia. Käytännössä olen ollut sen aikaa sisällä ellei kaupassa käyntejä lasketa. Sängystä ylösnouseminen on pahimmillaan aiheuttanut niin kovan kivun että itku on tullut. Närästää, kolottaa, jomottaa, ketuttaa mutta tämä on tätä loppuraskautta. Se että lapsi ei synny rv 37 jolloin sanotaan tämän olevan täysiaikainen eli valmis syntymään niin luulisi viellä ketään oikeesti totaali puuduttavan.Tai no juu kyllähän olo on ollut totaali puutunut jo silloin minullakin mutta enpä mitään pelihousuja tässä viellä ole alkanut repiä koska se ei mihinkään auta. Lapsi syntyy silloin kun on siihen valmis. Tai siis en nyt tarkoita tätä mitenkään pahalla tai loukatakseni kenellekkään mutta kyllä sitä on monella yhtä tukalat paikat mutta on vaan kestettävä. tuo laskettu pm on vain suuntaa antava kun joku päivä pitää nimetä. on todennäköisempää että lapsi syntyy lähempänä rv 40 kuin 37 koittakaahan nyt viellä malttaa eiköhän ihan kohta meillä kaikilla ole pienet muruset kainalossa :heart:

ON: bongasin tänään aamulla kirkasta limaa vessassakäynnin yhteydessä. No tätä on tullut pitkin päivää hieman ja sitten tuli ihan "kunnon" klöntti. (reilu t-lusikallien) eli nyt siis on limatulppa lähtemässä täälläkin. Näin selkeetä tulppaa ei esikoisesta tullutkaan. Hui viellä hiukan reilu viikon pitäisi toisen pysyä massussa kun kuunvaihteessa on meillä se muutto. Saa nähdä kuinka käy.

Huomenna poksutaan taas..
Dindei + pikku 38+6
 
Nyt on vauvalle kaukalon lisäksi myös matkarattaat ja sitteri. Mun ei pitänyt semmoista ostaa, mutta kaupassa oli sitteri 39€ ja siinä oli lelukaari. Meillä on mökillä niin hitsin kylmät lattiat, kun kellarissa on kaivo. Joten en halua että pikkuinen on siellä lattialla.

Löysin mä sieltä myös nylonkassin vaunuihin. Ensin meinasin ostaa verkkokassin, mutta tuo ei paljasta kaikkea mitä siellä sisällä on. Molemmat olivat poistokorissa.

Löysin myös kapaloliinan, jos sitä ei käytä kapalointiin, niin voihan sitä käyttää vaikka lakanana.

Mulla on selkä ja maha olleet tänään tosi kipeät. Samoin tonne alapäähän jomottelee. Nyt otin iskiakseen särkylääkkeen, niin tais helpottaa se selkä ja maha kipukin.

Vielä 2 pv niin meidänkin pikkuinen on täysiaikainen :heart:


Silvia ja viliANNA 36+4
 
Eiköhän kaikille kuitenkin ole sallittua turhautuminen omaan oloonsa vaivoineen kaikkineen. Jokainen kyllä tietää mitkä viikot ovat normaaleja vauvan syntyä. Opetusta täältä ei haetakaan, vaan vertaistukea.
 
Eiköhän kaikille kuitenkin ole sallittua turhautuminen omaan oloonsa vaivoineen kaikkineen. Jokainen kyllä tietää mitkä viikot ovat normaaleja vauvan syntyä. Opetusta täältä ei haetakaan, vaan vertaistukea.
Näinpä. Vaikka itellä ei mitään kaameita juttuja ja turhautumista ole, niin ymmärrän että joillakin varmasti on ja toivoisivat vauvan jo syntyvän. Jatkuvan kivun kanssa eläminen on turhauttavaa vaikka kuinka tietää ettei sitä loputtomiin kestä ja palkinto on suurenmoinen.

Liitoskivut mulla yltyneet melko pahoiksi, tuntuu että koko värkki hajoaa kappaleiksi kun kävelee. Mutta jospa se menis levolla ohi kuten aiemminkin. Itse en vielä vauvan syntymää sillä tavalla odota, oon valmistautunut siihen että tämä menee huhtikuun puolelle.

Mut täälläpä ei mitään uutta auringon alla..

Naurukohtauksen viestiä odotellessa :)

LD + Pikkunen 35+5
 
Oi voi että... Puuuh! Johtuneekohan siitä että täällä alkaa kaikki olla kärvistyneitä raskuteensa vai mistä mutta aina joku on jostain urputtamassa mitä tänne kirjottaakin. Mulla alkaa nyt oikeesti mennä maku.
Enhän minä ole ketään kieltänyt voivottelemasta täällä omia tuntojaan halusin vain kertoa että olo on varmasti sama jokaisen näppäimistön takana. Ja niin kurjalta kun se voi tuntuakkin raskaus tosiaankin voi jatkua ihan sinne tappiin asti. Miksi joka prkleen asiasta pitää täällä alottaa urputus? Mitähän tänne uskaltaa sitten kirjottaa jos jokaisesta jutusta joku ottaa itteensä tai nostaa heti kissan pöydälle? Esikoisen aikana palstailin myös täällä mutta ei tainnut olla osunut siihen pinoon näin kärkästä porukkaa.
Huoh!
Anteeksi nyt taas jos olen tuonut vääränlaista asiaa tälle palstalle joka on siis tänne kuulumatonta. En tosiaankaan ole tainnut ymmärtää mikä on tämän pinon tarkoitus ja mistä tänne saa kirjoittaa.
 
En tosiaankaan ole tainnut ymmärtää mikä on tämän pinon tarkoitus ja mistä tänne saa kirjoittaa.
No varmaan just se että saa kirjoittaa tuntemuksistaan, jopa niistä negatiivisista. Väsymisestään raskauteen jne. Mä en ainakaan ole mitenkään just sun viestiin puuttunut ja kuten jo aiemmin sanoin niin ei edes kolahda kun itsellä ei suurempia ongelmia ole =)

Relax, mammat :cool:
 
Tääl on osa tota Marcon naminami-meiningil tosi positiivisii, suotakoon se heille. Ja sit on meitä, jotka on jo kypsyneitä raskausvaivoihin ja toivois että vauveli lähtis syntymään itsekseen. Ja tietty sen tietää et se vauva lähtee syntymään sitten ku lähtee, ei paljon noituudet ja noitumiset auta :D suodaan se siis meille :)
 
Jos en ihan väärin muista niin taisin itsekkin mainita että olen jo melkolailla kyllästynyt tähän odottamiseen. Vaikeeta uskoa että kukaan viimisillä viikoilla juhlis sitä kuinka mukavaa raskausaika on (tai no varmasti on niitäkin). Tuntuu älyttömältä että joka kerta kun tänne jotain kirjoittaa niin seuraavalla kerralla täytyis "nöyristellä ja pokkuroida" kun tänne tulee kun on jotenkin sanonut taas väärin.:ashamed: Aina on joku erittelemässä sitä mikä osa tekstistäni oli jollaintavalla kohtuutonta. Mutta ehkäpä tämä minun persoonani on se joka ärsyttää.
Mun kohdalla tästä palstastailusta on alkanut nyt mennä maku. Ihan kun ei olisi muuta kuin se että jaksaisi vääntää kokoajan kättä jonkun kanssa. Taidan siis siirtyä nyt enemmän taustailemaan kun kirjottelemaan. Voikaahan hyvin palailen taas asiaan kun on JOTAIN OIKEETA ASIAA :D

Dindei + pikku 1h päästä 39+0:kiss:

Muoks. En siis minnekkään ole katoomassa en vaan jaksa kokoajan veivata ja vääntää joten keskityn nyt vaan teiän juttujen lueskeluun :attn: Muutenkin alkaa viimeinen viikko ennen muuttoa joten uudesta kodista sitten taas uusilla kujeilla jos viellä yhdessä kasassa ollaan..
 
Viimeksi muokattu:
Hei Ihanaiset! Olen yrittänyt lueskella juttujanne, mutta aktiivisempi kirjoittaminen saa odottaa siihen, että remontti olisi valmis ja pääsisin kotiin huoh... Se on ainoa asia mistä tekisi mieli valittaa... Minä en ole ollenkaan kärsimätön milloin vauva syntyy, päinvastoin toivon kovasti, ettei vielä :D Ensi viikolla joku päivä päästään kotiin, siivottavaa on paljon ja sitten kaikki vauvaa varten esille valmiiksi, joten sitä ennen toivon pikku mukelon jatkavan mylläämistä mahassa!

Tiinelli muistaakseni ja varmasti joku muukin toivoi, ettei täällä asiat kärjistyisi kovin ilkeiksi, enkä kyllä usko, että kukaan tarkoituksella riitaa haluaisikaan, mutta tosiaan aika kipakoita viestejä oli tuolla aiemmin ja itsekin toivon hieman leppoisampaa menoa. Ehdottomasti tänne saa kirjoitella mitä haluaa, mutta yritetään olla toisille kilttejä kuitenkin :heart: Oli kiva kun joku oli pahoitellutkin mielenilmaisujaan, arvostan sellaista!

Runsas vetinen vuoto vaivasi minua silloin joskus ja samaan aikaan oli vähän kipua alavatsalla, kävin varalta neuvolassa ja silloin selvisi, että minulla on streptokokki. En tarkoita, että aina se olisi merkki tulehduksesta, mutta voisihan sen tutkia. Itse olen kiitollinen, että tuo streptokokki selvisi ja näin saan antibiootit synnytyksen yhteydessä niin ei tule vauvalle ongelmia siitä. Se kun on todella yleinen odottajilla. Tiinelli sain neuvolasta mukaani sellaisia paperisia liuskoja, joilla voin itsekin kotona testata onko lapsivettä vai jotain muuta. Onko tuttuja sulle?

Ens torstaina mulla on RD:n vuoksi ultra, joka on käsittääkseni samalla synnytystapa-arvio. Nla oli ma ja sf-mitta oli muistaakseni 32cm ja oma paino noussut maltillisesti 310g/vko, ja sitä rataa ollut jo pitkään, myös sokerien mittaukset ovat pysyneet raja-arvoissa. Näinpä siis luottavaisin mielin uskon vauvan olevan normaalikokoinen, vaikka yksi yö (tai sellainen yöaikaan osunut pätkä, jonka vietin nukkuen :LOL:) näinkin unta, että vauva oli aivan valtavan kokoinen, siis sellainen, ettei se ole oikeasti edes mahdollista.

Nyt veikkaan, että muutamana päivänä mullakin on supistellut, sellaista kivutonta outoa tuntemusta, maha pingottuneena ja tuntuu, että vauva liikkuu usein samaan aikaan?! Välillä on todella voimakkaita vihlaisuja, taitavat olla niitä sukkapuikkokipuja, ihan henki salpautuu jos tulee oikein voimakkaana, mutta menee samantien ohi.

Vähän omanapaisesti tuli nyt. Tekisi mieli kirjoitella vaikka mitä ja kommentoida teidän juttuihinkin, tosin kyllästyisitte kun aloittaisin tuolta sivulta 14 :whistle: mutta taidan nyt kuitenkin luovuttaa kun tämä nettikään ei ole hetkeen pätkinyt, että olisiko tyyntä myrskyn edellä... Mulla kun on vain langaton yhteys tässä ja se ei oikein pelaa täällä. Ihanaa, kohta pääsen kotiin!!!

Kaana 35+6
 
Pikaista oma napailua. :xmas:

Kasassa ollaan vielä. Aamusta asti tuli tänään aika napakoita suppareita, mut ei ne siitä lähteny kehittymään mihinkään. Hirmu kiireellä oon tänää saanu laitettua vauvalle sängyn kuntoon, pesin loput vaatteet ja kävin ostamassa vaipat ym. tilpehöörit. :D

Oon nyt tässä kotona seuraillu tuleeko oireita tulehduksesta. Vähän ollu lämpö tänään nousu suuntanen, 37,3 oli tossa alkuillasta ja arvottiin, että lähetäänkö vaiko ei, sitten se taas laski ja päätettiin nyt oottaa huomiseen aamupäivään kun on muutenkin se kontrollikäynti. Katotaan sitten mitä siellä sanovat. Liekö olis joku pöpö sitten sinne päässyt. : / Oon jo ihan varautunu et sairaalaan täytyypi taas huomenna jäähä. :( En yhtään tykkää sairaalassa olosta ja hirmunen ikävä poikia tulee siellä. Nytkin vaikka olin vaan reilun vrk:n, niin pienempi poika niiiiin osotti mieltään kun olin ollu poissa. :( Noh, josko tässä pian tulis joku ratkasu suuntaan tai toiseen niin ei tarttis ihmetellä.

Mut nyt tää poistuu takavasemmalle koisimaan hyvät yöunet (*koputtaa puuta*), nih jaksaa sitten huomenna kärvistellä siellä sairaalassa...

Ammuska ja Touhu 34+4
 
Täällä on tilanne nyt se, että supistuksia tulee 5min välein. Tullu jo reilun tunnin ajan.
Sen verta kipeitä on että nukkuminen ei onnistu... Mutta ei nyt mitään megakipeitä kuitenkaan.
Plääh, just kun vielä eilen olin sitä mieltä että uskon tietäväni koska pitää laitokselle lähteä ni nyt en sit tiedäkkään! Ja taas supistaa..... Pentele, kyllähän nää ihan napakoita on!
En millään viittis lähtee nyt mihinkään. Tosin mun synnytykset on niin nopeita, että jos en kohta ala tietämään mitä tehään ni huonolla tuurilla tää syntyy kotiin.
En oo edes ajatellu, että tää tulis näillä viikoilla (rv 37+6 ). Mulla ei ois vielä mikään kiire synnyttämään. :)

Saas nähä miten käy. Sairaalakassi tuli kyllä tässä tuskaillessa pakattua. :)

Tiitulipiituli 37+6:heart:
 
dindei mä oon sun kans samaa mieltä... jos vertaistukea hakee odotukselle, niin vissiin pitäis vaan valittaa ja murista kaikesta. ei munkaan olotila mikään elämäni kepein ole, tuskaa on kävellä ym. mut oon koittanu tsempata toisia, koska siitä se vertaistuki ja jaksaminen ammennetaan: vaikka kuinka ollaan jo pitkällä ja väsyneitä kaiken maailman olotiloihin, niin JAKSETAAN :) mut ei, sit verrataan johonkin yli-teko-pirtsakkaan Bjurströmiin....

Valittakaa sit vaan ,mä en ainakaan jaksa kuluttaa viimeisiä viikkojani mielen pahoittamiseen tällasel palstal.. Voisin kysyä teiltä et TULEEKO JOTENKIN PAREMPI OLLA KUN AINA KIRJOTTAA PELKKÄÄ VALITUSTA???? miettikääs mikä voimavara tällasessa naislaumassa oikeesti ois tsempata toisiaan, on ne äidit ennenkin heinäpellolta lähteny synnyttämään ja sen jälkeen takas pellolle...

Mä jatkan aamukahvia ihmetellen miksi täältä tulee nykyisin niin paljon negatiivista ilmaa...

Tiitulipiituli ahiiihhhiii, mielenkiintosta tollee keskellä yötä ;) tsemppii!

ammuskalle tsempitykset kans toivottavasti ei tulehdusta, vaan ihan kropan sekoilua ennen synnytystä!

tiinelli pitäisköhän sun hiukan jo himmata tahtia ;) ei vaan hyvä se on jos jaksat vielä,mut jos ei se vauva ihan heiniin syntyis ;)

jep, pitäkää hermonne kasassa.
 
Eli siis vertaistukea haetaan palstalta mutta se on sitten sopimatonta jos joku valittaa pahaa oloaan, turhautumistaan ja kyllästymistään raskauteen?

Jos jotain negatiivista omasta olostaan sanoo, saa osakseen päivttelyn että on se kumma kun ei viimeisiä viikkoja jaksa ja rv 41+ ei ole vielä yliaikakainen ym ym. Tämä siis
VAIN YKSI esimerkki monista. Te jotka jaksatte positiivisella mielellä koko ajan sinnitellä eteenpäin niin tosi hieno juttu, mutta kaikki ei siihen pysty hyvällä tahdollakaan. Kun päivittäin supistaa, joka paikkaan sattuu, kauppaan ei uskalla lähteä kun ei juuri kävelemään pääse ja kivut on mielettömät, sokerit nousee tavaisiin, pistää suuhunsa mitä tahansa, verenpaineet heittelee ja ties mitä niin se on tosiaa vähän vaikeaa hakea sitä positiivista asennetta...

Ja tosiaan jollekin voi tulla parempi olo kirjoitettuaan pelkkää valitusta! ;) Saapahan kurjaa oloa itsestään ulos ja varmasti täällä moni huokaa toisen ruikutuksen luettuaan että enpä ainakaan ole ainut olooni kyllästynyt! Ja ainakin mun on helpompi valittaa kurjuuttani palstalle kun että purkaisin oloani koti oloissa perheelle tms. Kyllähän se paha olo on itsestään jotenkin uloskin saatava, eikö?

JA tuosta vauvan syntymän odottamisesta, että vauvat tosiaan syntyy kun ovat siihen valmiita. Itse toivon kuitenkin että tämäkin lapsi tulisi ulos ennen laskettua aikaa (kuten kaksi aiempaakin... pitkälle itsekkäistä syistä, koska minä todellakin olen tähän olotilaan jo totaalisen kyllästynyt ja sekä henkisesti että fyysisesti aika poikki jo. Lisäksi mulla RD kasvattaa vauvaa kovasti ja jo lasketunajan tienoilla lapsi tulee luultavasti olemaan iso ja mitä pidemmälle raskaus etenee, sitä enemmän tämä vauva kasvaa!

Ilmapiiri on tosiaan aika negatiivinen täällä nykyään ja tuntuu ettei mitään uskalla näppikseltään enää suoltaa ulos ettei tule sanomista! Tämäkään teksti ei ole piikki ketään kohtaan vaan ihan mun omaa ihmettelyä koko touhusta...

Ja omaan napaan en nyt enempää tällä kertaa mene koska viime yön jäjiltä ei mitään positiivista kerrottavaa löydy.

Mukavaa sunnuntai päivää jokaiselle masun kanssa tuskailevalle ja myös kaikille oloonsa tyytyväisille!!! :flower:

Liro ja papunen 35+0 *poks*
 
Tulin vain pikaisesti kommentoimaan tuosta "valittamisesta" ja tuskasta, kun vauva ei vielä synny vaikka viikkoja alle 40. Itsellä huomenna poksuu 39 ja todellakin toivon vauvan jo syntyvän. Jonkun mielestä se on hoppuilua mutta mikäpä siinä, jos tietää vauvan olevan pieni kokoinen jolla on varaa kasvaakin vielä mutta entäs, kun vauva painoi jo viikko sitten n. 3,5kg? Ensimmäinen synnytys kyseeessä ja muutenkin pelottaa. Kyllä se vaan varmasti helpompaa olisi, jos vauva ei ehtisi kasvaa ihan jättiläiseksi. Meidän suvussa kaikki olleet isoja. Itse olin yli 4kg ja 3 viikkoa etuajassa. Vielä 35 viikolla en kyllä toivonut vauvan syntyvän mutta viimeisen viikon olen kyllä toivonut todella kovasti, että alkaisi tulemaan. Olo on kurja ja jokainen varmasti valittaa ja siihen on täys oikeuskin. Itse menaan välillä tuohtua mutta omalla kohdallani muistan sen inhottavan tosiasian, että tämä on varmaan ainoa raskaus elämässäni, joten olen siitä kiitollinen. Itsellä ollut myös niin vaikea tämä raskaus, kun melkeen koko aika vuodelepoa. Supistelut jo ihan alusta lähtien, pelko vauvan menettämisestä kun ennenaikaisuuden uhka jo rv 23... Eli eiköhän tässä pää ala olla jo aika väsynyt :( Muistakaa valittamisesta valittajat, että jokaisen tilanne on eri. Täällä tosi monella on ollut jo alusta lähtien vaikeeta. Sitten on niitä onnekkaita, joilla vasta nyt hankalaa. Silloin jaksamiskynnyskin on aivan eri!

Marrr + pikkuinen 38+6
 
Viimeksi muokattu:
niin jokaisella on se oma olotila, mut täällä on niitä kellä ei tunnu usein olevan mitään muuta kun PELKKÄÄ valitusta, ja kuten mäkin tossa aiemmin totesin et kipuja on täälläkin ja tuskaista oloa, niin ei se sitä tarkoita et sit annetaan kaiken positiivisen ajattelun olla .... ja ketkä koittaa tsempata toisia ihan vilpittömästi, niin ... mitä ne saa osakseen .. juuri vaan manailua kun koittaa olla yli-ilonen...
vertaistuki on mun mielestä sitä et jaetaan ilot ja surut, ei vaan pelkkiä suruja.
 
enkä mäkään pääse käveleen kunnolla, en uskalla yksin lähteä enää kauppaan, en voi lenkille lähteä koiran kanssa, en voi kumartua siivoilemaan, koko ajan sattuu kylkiluihin, on raskas hengittää, mä en kestä tätä en kestä ,, itkupotkuraivari, HALUAN ET VAUVA SYNTYY JO!!!mä niin vihaan tätä olotilaa, miks kaikki valittaa, en tykkää tästä enkä tosta, mieskin on ihan paska kun ei ymmärrä tehdä mitään, ei ees hiero mua... mitäs muuta... niin, vielä ne ketkä koittaa tsempata toisia on ärsyttäviä, tekopirteitä yli-ihmisiä, ja sit on niin raivostuttavia palstailijoitakin...
jos palsta olis vain pelkästään edellä olevaa tekstiä, kuinka monen äidin mieli jäisi hyväksi tätä lukiessa?????
 

Yhteistyössä