Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Miraci ihana kuva! :) Taiteellinen ja jotenkin herkkä!

EMPU tervetuloa mukaan :)

Onko teillä muilla kohtu kipeä kun sitä painelee? Mulla on välillä. Viimekskin neuvolassa kun terkka sitä paineli niin kävi tosi kipeää ja hän sanoikin että tuollainen pinkeä tuo maha. Ja silloin kun se on sellaisena niin vauvan liikkeetkin tuntuu kipeiltä : /

Kipeitä supistuksia mulla ei ole ollut vielä ollenkaan joten mun tuskin tarvii lähtöä odotella vielä hetkeen. Tuntuu että "kaikki" muut on jo ihan valmiita synnyttämään :p Mä en kumminkaan haluais että vauva ennenaikaisena syntyy. Vielä nelisen viikkoa että on täysiaikainen.

Mäkin taidan kuorsata, ainakin kaveri sanoi että kuorsaus kuuluu :D Varsinkin varmaan jos selälläni makaan.

Minäkin oon parina yönä herännyt suonenvetoon mutta onneksi se on mennyt pian ohi eikä ole jäänyt kramppaamaan!

Karvoja ei säärissä edelleenkään juuri ole. Voisi kyllä tuon pienen sängen ajella ja kattoa että miten kasvaa takaisin. Tosiaan ennen joulua oon ajellut säärikarvat viimeksi. Kainaloihin ainakin kasvaa ihan entiseen malliin ja alhaalta oon kyllä antanut karvojen nyt rehottaa kun ei ne mua häiritse ja kun en tuonne näe. Tarkoitus kumminkin sohia nekin siistimmiksi tässä :D

Vaikka puhuin ettei mulla ole kipeitä supistuksia niin muuten on kyllä kipuja. Eilen just mietin että johtuukohan se vauvan päästä kun alamahalle sattui aika kovasti, mutta ei se kyllä sellainen supistus ollut. Tai mistä minä tiedän millaisia ne on.. Muttei se tuntunut yhtään samalta kuin harjoitussuppari. Mut meni sitten ohi sekin kipu. Ja nivuset on aina tosi kipeät kun kävelen tai nousen seisomaan tai käännän kylkeä jne. Samoin selkä kipeytyy ja lantion seutu kun jotain tekee. Eilen ajattelinkin että tuli yllätyksenä että raskaus on näin kivuliasta ja vauva syö kohta mun kaikki elintoiminnot näköjään! Kun hengästytti ja tunnuin olevan ihan katkeamispisteessä.

Kai sitä tällekin päivälle pitäis jotain tekemistä keksiä..

LD + Pikkunen 34+1
 
Mulla on myös maha kipeä jos sitä painelee. Viimeksi neuvolassa meinasin jo pyytää että voiskos lopettaa ku sattuu. Mutta päätin kestää sen.

Kivuista Mulla on taas alkanut iskiaskivut ja liitoskivut senkun pahenee. Yritän vaan positiivisesti ajatella, että ne kuuluu tähän ja ollaan kokoajan lähempänä synnytystä. Itku välillä pääsee kun kääntää kylkeä ja tuntuu että jalka meinaa irrota. 5 viikon päästä on jo laskettu aika, joten eiköhän tämä loppu mennä hammasta purren.
Mulla ei tämä raskausaika ole ollut mitään ihanaa aikaa, kaikkea muuta. Mutta eiköhän tuo palkinto sieltä masusta ole se paras sitten :heart:

Silvia ja viliANNA 35+0 POKS :heart:
 
Tervetuloa EMPU. :)

Mä ilmeisesti kuorsaan satunnaisesti. Pääasiassa meillä mies ja kissa (!!!) hoitavat tämän äänipuolen. :D Mä tökin miestä, jos satun olemaan hereillä, se reagoi aika herkästi kyllä, kun on jo tottunut. Vaikka olis ihan sikiunessa.

LD Mulla on myös kohtu ollut kipeä ja kosketusarka koko raskausajan, mä olen liittänyt kohdun supistusherkkyyteenkin tuon. Mutta tie häntä, onneks ei koko ajan satu vaan just vaikka painellessa.

Kun nää raskaudet on tosi erilaisia niin on vaikea sanoa, milloin se "lähtö" nyt sitten varsinaisesti koittaisi. Kun esikoisesta ei tosiaan supistuksen supistusta ennen h-hetkeä ja tällä kertaa kuitenkin päivittäin vähintään muutamia kipeitäkin supistuksia. Mä jaottelen noi nykyään ennakoiviin, jotka tekee kipeää ja harjoituksiin, jotka ei tee kipeää. :) Ja joinakin päivinä mikään ei saa supistuksia aikaan, ei siivous ja rehkiminen eikä seksi. :D Ja toisina päivinä taas pelkkä seisomaan nousu tai istumaan meno aiheuttaa supistuksia.

Miracin kuva oli tosi kaunis, oikein kateeksi käy. :)

En nyt enää muista, olisiko pitänyt vielä jotain kommentoida, joten taidan siirtyä leikkaamaan liivinsuojiin kankaita. Jos sitten iltapäivästä ompelisi.

pihpuu & pieni 35+3
 
Yhessä kasassa edelleen.. Mä alan nyt jo luovuttaa.. Eilen illalla suppareita tuli säännöllisesti ja kipeesti 21-00 välisen ajan. Sitte ne TAAS loppu.. Yöllä heräsin muutamaan napakkaan suppariin, mut siin ne taas oli..
Luulis nyt et noi jotain sais aikaan tuolla alakerrassa. MÄ AINAKIN TOIVON NIIN!!!

Miraci Tosi kaunis kuva.. :)

Vitamiineista Oon syöny koko raskauden tota raskaus multivitaa.. Myös kalsiumia oon nappaillu, ku maidon saanti aika vähästä..
Sillon ku oli hemppa alhaalla söin myös rautaa hyvinki epäsäännöllisesti, mut kai se hamppa sillä kuitenki nousi..

Mäkin luin helmikuun pinosta sen kun oli syntyny kotiin se vaavi. HURJAA!! Onneks ei oo itellä kun 10min matka sairaalaan.. Luulis kerkeevän.. :)

Mä tein äsken koko pihan lumityöt, puuh.. Nyt oon ihan loppu. Lunta täällä tullu lähes 20cm ni hommaa oli. Sit ku noi kinokset rupee olee niin korkeet ettei meinaa jaksaa millään heittää sitä lunta sinne enää.. Kaikkeni mä yritän että tää nyt käynnistyis tää synnytys.
Mut paskat, muutama supistus tuli ja ISKIAS TOSI KIPEEKS!!

Kuorsaus Mies ainaki sanoo että en kuorsaa. Ite välillä illalla havahdun siihen että kun meinaan nukahtaa, ni rohahdan. Mutta ilmeisesti sitte kun oon unessa, ni en kuorsaa. :D

Nunnika+masussa hyvin viihtyvä prinsessa 37+1
 
Täällä on kanssa jo muutama viikko elelty supistusten kanssa. Melko rauhallisesti saanut ottaa viime päivät... Saikulla olen tästä syystä ollut jo useamman viikon. :/ Päivät menee aika vaihtelevasti, välillä ei ole ollenkaan supistuksia ja seuraavana päivänä saattaa olla useitakin.

Huomenna olisi taas neuvola, terkkari saa tarkistaa miten päin pieni mahassa viihtyy. Pari viikkoa sitten käytiin ultrassa ja perätilassahan pieni oli. Lääkäri ei oikein jaksanut uskoa, että enää mahtuisi omatoimisesti kääntymään... Mä olen sitä mieltä, että jalat edelleen alaspäin, kahden viikon päästä taas ultraan katsomaan. :/ Tämä aiheuttaa suurimmat jännitykset tällä hetkellä...

Ai niin, mulle saa lisätä tietoihin että kohta 24- vuotias olen ja synnäri on SATKS. :)
 
Turvavyö: Turvallisuudesta en tiedä mutta virityksiä olen kyllä nähnyt raskaana oleville. En nyt löydä netistä kuvaa mutta olen nähnyt vauva kuvastossa.

Seksi: Meillä on alkanut molemmat synnytykset seksin jälkeen (tai toisesta meni vedet mutta mitään sitten ei tapahtunutkaan.) Mutta sitä ennemmin mulla oli ihan järkyttävät halut molemmissa raskauksissa että tuskinpa sitten loppujen lopuksi oli seksistä kiinni.

Suhteen alku: Me ollaan tavattu netissä tylsästi. Yhteisiä kavereita meillä oli monta vuotta ennen kun tavattiin. Sen jälkeen vietettiin video konferensseissa netin kautta ja puolen vuoden päästä siitä lähdin ekaa kertaa Hollantiin (joululoma) . Jännitys oli kova että jänistääkö miäs ja jättää mut kentälle. Mutta ei oli siellä vastassa isänsä kanssa, jonka englannista en ymmärtänyt sanaakaan. Teeskentelin nukkuvani ja nukahdin sitten autoon. Seuraavan kerran mies tuli Suomeen hiihtolomalla ja sitten lähdin kesäksi Hollantiin ah, ja hups plussasin, ja sitten jäinkin tänne.

Lastenhoito: Mitään väliä ei ole sinänsä että koska alkaa. Mieluiten haluaisin että anoppi tulee lapset hakeen yöllä, kun en halua olla hiirenhiljaa kun sattuu ettei tytöt herää. Sinänsä ei ole väliä kun kätilö tulee ja sitten eka soittaa hoitajan paikalle. Joka avustaa synnytyksessä ja pitää seuraa muille lapsille tarvittaessa. Anoppi on luvannut kantaa kännykkäänsä mukanaan koko ajan. Muutenkin soitolla saan jonkun kyllä hakeen lapset. Anopille soitan yöaikaan jos anoppi on vapaaehtoistyössä niin ottaa puhelimen mukaan tai sitten soitan jollekin muulle sukulaiselle. Aina löytyy joku, joka voi. Hädässä tytöt voi viedä miehen mummon ja paapan luo päiväsaikaan. Ne asuu tossa korttelin päässä.

Vauvan huone on maalattu ja nyt pitäis siivota maalipöntöt pois sieltä ja sitten hakee huonekalut anopin luota ja pistää kasaan. Vaatteet roikkuu tos ammeen reunalla suurin osa silitettynä. Pitäis hankkia pari lakanasettiä viel ja leikkikehään leikkimatto.

Hoitaja palvelu soitti tuossa viime viikolla ja kysyivät haluanko tietyn hoitajan kokemusta kun on muutamasta esikon ja kakkosen aikaan. Sanoin sitten kaksi nimeä ja se jonka halusin enemmän niin oli se soittaja :headwall: Eli ei kuulemma tee enään hoitsun hommia. Ne yrittää laittaa sen toisen hoitajan sitten tänne, jos ei ole jonkun muun perheen luona tekees, tai vapaalla. Harmi kun kaksi nimeä olisi taannut sen että melko varmasti tulee tuttu.

Oli mulla muutakin kommentoitavaa mutta en nyt muista, tuntuu että aika mennyt jonnekkin kun niin paljon tekemistä. Nyt lähden käymään hakees ruokaa koirille, kun typerä kauppa on tiistai iltapäivät kiinni aina.

Eilen kävin kätilöllä ja kuunneltiin vauvan sydäntä ja kätilö kysyi lapsilta että mikä tää ääni on? Esikko "en tiedä" Nuorempi "Kermavaahtoa" Kätilö meinas tipahtaa kyllä jaloiltaan. Kertoi että ei ole koskaan kuullut samaa selitystä xD

Mucho poks 33 viikkoa :D
 
Mulla tuli eilen illalla kanssa niin kipeitä supistuksia, että mietin jo pitääkö lähteä näytille. Synnytykset kun on ollu nopeita ja synnäriltä on useaan otteeseen toitotettu, että heti on lähdettävä kun sille tuntuu.
Supistuksiahan mulla on suht paljon, mutta en ole niitä pitäny minään. Eilen sit tosiaan alkoi koskemaan alamahaan, selkään ja lonkkiin aina kun supisti.
Menin sit nukkumaan ja ennen nukahtamista supisteli sellaset 4 kertaa, mutta sit ne onneks meni ohi.
Tänään mulla oli aamulla hammaslääkäri ja kohta pitäis viedä esikoista uä:neen ja thoraxin ni ei millään ois kyllä nyt kerenny synnyttämään lähteäkkään. ;)

Ihan paras hammaslääkäri reissu kyllä oli!! Mulla piti vetää viisaudenhammas, mutta eivät alkaneet vetämään sitä kun raskaus on näin loppuvaiheessa. Niinpä tämä ihana lääkäri vaihtoi hampaaseen vaan lääkeaineen ja paikan. Kaiken huipuks lääkäri sanoi, että raskauden kunniaks hän ei ota tuosta mitään maksua! :D Sain siis ilmaisen lääkärikäynnin ja uuden aineen hampaaseen! Ihan mahtavaa, huippu lääkäri!! (Sama lääkäri on jo tehnyt sen raskausajan ilmaisen tutkimuksen joitain kuukausia sitten )

G. Musiikkia synnytys saliin aiotteko ottaa, ja jos otatte niin mitä? :)
Meillä lähtee mukaan Serj Tankianin levyt ja varmaan Irinaa. Saas sit nähdä keretäänkö niitä kuunnella. :D Mies on suuri musiikin ystävä ja musiikkia pitää siis olla synnärilläkin. :D
Ja kyllähän siitä "voimaa" saa synnytykseenkin. Muistan edelleen kuinka radiosta soi esikoisen syntymähetkellä Celine Dionin My heart will go on, ja aina tuo biisi saa jännät, ihanat tuntemukset aikaan. :heart:

Miehen tutustuminen lapsiin ettei kukaan nyt ymmärtänyt väärin, niin vaikka nopeita oltiinkin niin täysin edettiin lapsien ehdoilla. Tai lähinnä esikoisen. Kuopushan oli koko ajan vaan innoisaan miehestä, mutta esikoiselle se oli kovempi paikka ja hän hetken kapinoi asiaa vastaan. Mikä oli kyllä täysin ymmärrettävää ja oltiin hyvin mielissään siitä, että hän niin selvästi totesi, että tää homma ei näin käy. :D Mies toimi aivan loistavasti esikoisen kanssa tilanteessa josta mulla ei ollut minkäänlaista kokemusta, eikä kyllä miehelläkään, muuta kuin omasta lapsuudestaan..
Hyvin nopeeta esikoinen kuitenkin tykästyi mieheen (tai tykästyi jo alusta asti, mutta mustasukkaisuus äidistä sai tunteet kuumiks. :D ) ja oli hyvin onnellinen kun hän meille muutti.
Esikoinen onkin nyt sanonut, että hänen elämänsä onnellisin päivä oli se, kun me mentiin miehen kanssa naimisiin. Ja voi niitä liikutuksen kyyneliä joita esikoisen silmissä oli toimiessaan sormuspoikana, ihana! :heart:

Kuorsaus kuorsaan kuulemma tosi paljon! Edellis yö mies raukalla oli menny valvoessa, kun minä korisin vieressä... Kauheeta! En oo ikinä ennen kuorsannu ja nyt huomaan sen joskus itekkin ku meinaan nukahtaa ni alan pitää ihme korinaa. Hampaitten narskuttelua ei enää huomaakaan tuon kuorsauksen ansiosta... :whistle:

Tänään tulee olemaan hyvin outo ilta. Meillä menee lapset mumminsa luokse yöks. Ei olla oltu ilman lapsia sitten marraskuun... Mitenkähän sitä osaa edes olla kahdestaan! :)
 
vitsit ku täällä alkaa jo niin monella olla synnytys lähellä :) Mulla on ihan semmonen tunne et menee kyllä maaliskuun puolelle ja reippaasti, vaikka 37 viikon jälkeen vauva sais mun puolesta jo tullakkin.
Supistuksia ja kipuja ei täällä enää juurikaan oo, fyysinen olo on helpottanu huomattavasti. Närästys on ainut isompi ja jatkuva vaiva enää.
Synnytys ajankohta on todennäkösesti yöllä/aamuyöllä niinku aikasemminkin enkä mä muuta osaa oikein kuvitellakkaan. Vaikka ihan sama toisaalta mihin aikaan vuorokaudesta, lapsille saadaan varmasti hoitaja mut toivottavasti synnytys käynnistyy niin et mies ei oo työreissussa et ehtii mukaan :eek:
Musiikkia synnytykseen, en ota mitään omaa, mulle riittää radio jos saatavilla on...
Miehen kans tavattiin teininä jossain kaupungilla yhteisten kavereiden kautta. Seurustelin sillon vielä miehen kaverin kanssa :D Nyt oltu 11v yhessä ja naimisissa kesällä 7v :heart:

nannah&pieni 35+1
 
Kiitos mukavista kommenteista :heart: Hassua miten joidenkin mielestä kuva on liian intiimi/paljastava! :confused: Eihän tuossa näy mitään sellaista mitä ei esim. uimahallissa tai kesällä rannalla näkisi. Ei voi ymmärtää, mut eipä mun tarviikaan :D

Tuosta miehen tutustumisesta lapsiin, me siis tavattii ruotsinlaivalla ja mulla oli poika kyseisellä reissulla mukana ja oikeestaan mies ja poika alkoivat tekemään tuttavuutta meitä ennen :D Ja poika oli myös mukana kun nähtiin laivareissun jälkeen seuraavalla viikolla. Musta tää on mennyt just hyvin näin, ei oo tarvinnu miettiä ja pähkäillä, että koska ja miten ja tuleekohan ne toimeen yms. :)

Päätin sittenkin mennä vielä neuvolassa käymään. Vaikka onhan se aika turhaa, kun ite voin kotona seurata verenpainetta ja pissan protskuja. Mutta onpahan ainakain jotain tekemistä ja näkee paljonko paino on noussut ja mikä mahtaa olla sf-mitta. Painossa menee varmasti 20kg rikki :whistle: Edellisestä käynnistä on nyt siis kolme viikkoa.

Ei kai tässä muuta tällä erää...

~ miraci ja minimies rv 35+4 ~
 
Munkin piti sit käydä lukemassa se kotiin synnyttäneen juttu... Hui kamala :O

Just tuon mahdollisuuden takia mä olen ehkä vähän liiankin herkkä lähtemään sinne sairaalaan. Mut miehen kans on puhuttu, että tosiasia on se, et jos mulla menee vedet kotona, niin tuuria on jos edes ambulanssi ehtii paikalle. Meillä kun tuonne kylällekin on matkaa 10 kilsaa, eli menee niillä ennenku ne tänne ehtii. Esikoisella meni noin vartti kun syntyi kalvojen puhkaisun jälkeen. Ja jos pahin mahdollinen tilanne on, niin olen yksin kotona kun tää tulee.

Joka tapauksessa meillä on tuonne synnärille niin paljon matkaa, et jos tää nyt tosissaan alkaa syntyä ja kiire tulee, niin voi olla ettei perille asti keretä. Täytyy vaan toivoa, että edes ambulanssi ehtis paikalle. Kaverilla tuli loppiaisena kiire synnärille, kun ambulanssikin tuli naapurikunnasta.

miraci: Oliko toi sun kuva se, mistä tuolla mitäs nyt:in puolella nyt vauhkotaan? Inhottavaa tuollainen :(

Kuorsaus: Tunnustan :/ Kuorsaan ihan ilman tätä mahaakin. Tosin oletan et se johtuu ainakin osittain ylipainosta (jota siis oli ennen raskautta sellanen melkein 30 kiloa) ja tupakoinnista. Jospa se häipyis nyt kun saa vauvan ulos ja pääsee aloitteleen laihdutusta... Tupakkakin on jäänyt pois :)

Musiikit synnärillä... Ei ollut viimeksi, mutta en mä kyllä kaivannutkaan. KUn ne muutamat tunnit siellä salissa meni niin nopeesti, et en edes muista oliko siellä radiota.

FA: Voihan se olla että tää jatkuva stressaaminenkin pahentaa oloa. Yritän kyllä rentoutua, oon lukenu ja tehny vaikka mitä sellasta mitä pystyy tekemään makuullaan. Kattelen paljon telkkaria yms. En tiedä sit onko ollu vaikutusta vai pysyykö se stressi koko ajan tuolla takaraivossa. Kiitos kuitenkin =) Samoin kuin kaikille muillekin myötäelämisestä...

( . ) Viime yönä oli ihanaa... Sain nukuttua jopa neljän tunnin pätkiä :D Tänään onkin sit ollu vähän parempi olo, ei ole supistellutkaan niin paljon. Täytyykin tästä kohta lähteä päikkäreille, jos vaikka jaksais illalla olla typynkin kans.

Kaveri tuossa piipahti tuomassa pieniä sukkia, oli niitä töistä saanut :) Samalla tuli juteltua kaikkea mukavaa, kun ei oo pitkään aikaan nähty vaikka asuvat tuossa parin kilsan päässä.

Noista kivuista piti kommentoimani... Kyl mä alan olla aika väsynyt tähän tilanteeseen :/ Henkisesti alan olla ihan loppu jo, yksin ollessa ei hirveesti ole ongelmaa, mut heti kun on joku muukin läsnä, niin on tekemistä itkua vastaan taistellessa. Tällä menolla mä en jaksa edes synnyttää tätä muksua :(

Miehen kans eilen juteltiin asiasta ja oli puhetta että jos tässä tilanteessa ei oo parin viikon sisään tullut mitään muutosta, niin sit soittelen synnärille je kysyn et onko tätä mitään mahdollista käynnistää. Jossain vaiheessahan niiden on otettava huomioon myös äidin vointi ja jaksaminen. Ei ne voi aina vaan sanoa, että antaa sen tulla sitten kun tulee. Kun ne nyt kuitenkin siellä tietää tilanteen ja tietävät myös sen kuin kipeä mä olen koko ajan. En sit tiedä näkyykö siellä mun papereissa kivuista mitään, kun en niitä ole itse nähnyt...

Mut nyt pötkölleen kokeileen tulisko se nukkumatti käymään...

-JennyA & pikkuhäärä 35+3-
 
Kävin tuossa äsken lumitöitä myös tekemässä, mut eipä muuta aiheuttanut kuin kamalan väsymyksen..itsepähän pyysin lunta että sais tätä synnytystä käynnistymään, mut ei ihan näin paljoa kuitenkaan ois tarvinnut sataa...:headwall:

Vitamiinit ja muut aamulla yritän muistaa yhden multitabs-raskausvitamiinin nappaista, samalla vetäsen närästyslääkkeen ja rautatabletin. Närästyslääkkeen jos unohtaa ennen aamupalaa ottaa on tiedossa niin kamalat närästykset että oksat pois. Sen takia suoraan sängystä lääkkeiden syöntiin. Rautatablettina on Obsidan joka on välillä aiheuttanut sellaiset ummetukset että vallan, nyt on puoli viikkoa ollut maha kummallisen toimelias =)

Sairaalakassi Sen verran etenin tänään siinä hommassa että etsin sen laukun jonne tavarat meinaan pakata..muuta en sitten sen eteen oo tehnyt. Lapsille pakkasin jo kassin valmiiksi, jos sattuu käymään niin että appivanhemmat eivät olekaan paikalla lastenvahteina vaan joutuu viemään lapset omille vanhemmille..

Synnytysajankohta Mieluiten päivällä..esikoinen syntyi klo 16 ja kuopus klo 20, joten yöllä ei kertaakaan olla jouduttu lähtemään..nyt tietysti käy niin..Appivanhempien olisi tosiaan tarkoitus tulla vähän ennen laskettua aikaa meille, mutta jos vauva päättääkin syntyä etuajassa on lapset vietävä sitten omille vanhemmille. Siinä on vain sellainen hankaluus, että oma isäni käy töissä ja äitini sai aivoveritulpan kolmisen vuotta sitten joten hänestä ei ole tuon kuopuksen hoitajaksi. Toivotaan vaan ettei isälläni olisi mitään tärkeitä menoja helmikuun lopussa..

Miehen tapaaminen Minä tapasin mieheni Ilosaarirockissa (joku muukin oli tavannut omansa), vuonna 2000. Ihan yhden illan jutusta tämäkin tarina sai alkunsa..Nyt ollaan oltu siis kohta 11 vuotta yhessä, ja tänä vuonna vietetään 3-vuotishääpäivää..me mentiin naimisiin tosi arkisissa oloissa maistraatissa, todistajinakin oli vain viraston kaksi työntekijää ja meidän esikoinen..siinä ei mennyt kuin 5 minuuttia ja oltiin aviopari, eikä oo päivääkään kaduttanut etteikö järjestetty isoja häitä, me ei olla sen tyylisiä..

Eilen illalla huomasin, että hei pystyn hengittämään paremmin, elikäs vauva ilmeisesti valahtanut vähän alaspäin kun hengenahdistus loppui..Vähän kivuliaampia supistuksia on ilmestynyt, mutta kun tietää millaisia ne kipeät oikeasti ovat eihän nämä tunnu vielä missään..

Suljettu palsta kiinnostunut myös siitä, ehkä sinne tulisi sitten enempikin kirjoiteltua..

muikkunuu79 ja asukki 36+6

Meidän kuopustyttömme 1 v 5 kk oppi VIHDOIN JA VIIMEIN kävelemisen taidon..nyt onneksi ehtii treenaamaan sitä taitoa ennen vauvan syntymää..
 
miracin kuvasta no jos joku haluaa itsestään kuvan laittaa niin mun mielestä se on ihan sen ihmisen oma asia.... kaunis kuva sinänsä, vaikkakaan itse en otattais enkä laittais julkiseen jakoon.... mutta kukin tavallaan ja jotenkin toi mitäs nyt- palsta on vaan täynnä kritisoijia, jotka todella kärkkäästi arvostelee heti kaikkea....

että antaa kaikkien kukkien kukkia :)
 
Miraci mun mielestä ei kyllä ollenkaan liian paljastava tai intiimi, enemmänkin herkkä hyvällä tavalla.

( . )
Olin neuvolassa
Kaikki oli niin kuin pitääkin (pissat, paineet yms.)
Sf-mitta oli kasvanut huimasti 2 viikossa, vaikka sama mittaaja. 3 senttiä tullut lisää ja kätilö tuumas, että on jo tosi hyvän kokoinen vaikka syntymään. Lähemmäs 3 kiloa, ellei jopa tasan :) Tuumas myöskin, että Helsingin reissun kannattaa unohtaa, ettei tule yllärisynnytys jossain kätilöopistolla :D Näinhän mäkin olin ajatellut.
Se tuumas tuosta kuorsaamisesta, että raskaana ollessa jopa poskiontelon limakalvot turpoavat, jolloin saattaa erittyä lisää limaa (joka mulla aiheuttaa öisin hirveetä korinaa). Eli toivotaa, että tääkin vaiva helppais synnytyksen myötä. Vauva ei ollut laskeutunut sen kummemmin, eikä kiinnittynyt, mutta kätilö sanoi ettei kaikilla toissynnyttäjillä niin tapahdukkaan. Ei mulla esikoinenkaan laskeutunu & kiinnittyny. Kai mulla on niin leviä lantio, ettei sinne tarvi porautua sen kummemmin, kun putkahtaa vain pihalle :LOL: no ei vaiskaan..

Joo, mutta siis hyvä neuvolakerta ja tästä on hyvä jatkaa.
Oon tehnyt suursiivot... :whistle: Jopa saunan porstasin.
Nyt on koti tiptop ja voisin vaikka yöllä lähteä synnärille :D tuskimpa, mutta saahan sitä ajatuksella herkutella, vai mitä ;)

GCS15 & Batman rv 36+0 POKS
 
Ehtisiköhän tässä vielä kirjoittaakin tänne ennen kuin esikko herää päiväunilta...

Neuvolassa olen minäkin käynyt tänään. Täälläkin kaikki ok. Hemppa oli noussut 109->119 ja verenpaineet oli tosi hyvät. Ne kun tuppaa mulla välillä olemaan koholla. Seuraava neuvolakäynti onkin vasta maaliskuun alussa. Mulla on äippäpolille aika parin viikon päästä, niin ei ole kuulemma järkeä käydä neuvolassakin samalla viikolla. Tietenkin sinne saa soittaa ja käydä, jos olossa tulee muutoksia. Ylläri oli, ettei uudelleensynnyttäjällä olekaan neuvolalääkäriä näin loppuajasta. Mutta tuo äitiyspolikäynti korvaa itsellä sen. Voipi olla, ettei olekaan enää ehkä tuo yksi neuvolakäynti tai ehkä ei sitäkään. Esikoinen syntyi 38+6 viikoilla niin neuvolatäti meinasi, että tämä kakkonen saattaa syntyä jopa aiemmin. Jännä nähdä, miten käy...

Täällä on kyllä huomattu poskiontelojen limakalvojen turpoaminen. Syksystä asti ollut nuhaa ja monesti herään juuri kun olen nukahtamassa omaan korahdukseen. Enemmälti en tietääkseni kuorsaa.

Vitamiineja otan vain D-vitamiinia päivittäin ja tuota rautaa joka toinen päivä. Magnesiumia otan tarpeen mukaan. Se tuntuu auttavan suonenvetoon.

Sairaalakassin sisältöä olen kyllä miettinyt, mutta en ole sitä vielä pakannut. Pitää tehdä joitain ostoksia siihen. Ehkä sitten, kun rv 36 tulee täyteen, niin pakkaan laukun. Vauvan vaatteet olen kans miettinyt valmiiksi, mutta vielä en ole laittanut pussiin.

Synnyttämään lähtisin mielelläni perjantaina klo 17 jälkeen, niin mies ja anoppi ehtivät kotiin töistä. Esikko voisi sitten mennä mummolaan hoitoon ja mies pääsisi synnytysavuksi eikä hänen tarvitsisi sitten olla pois töistä. Jos vielä sunnuntaina pääsisi kotiin, niin sitten olisi täydellistä. :D En kyllä usko, että parilla sairaalayöllä selviän, kun miehen puolella ovat kaikki olleet keltaisia ja sinivalossa useamman kerran. Oma esikkokin oli valossa kolme kertaa, joten meidän synnäriaika venyi kahdeksaan päivään. Se tuntui silloin kauhealta ja nyt tuntuisi varmasti kahta kauheammalta, kun esikko odottaa kotona. : /

Me tavattiin miehen kanssa discossa 1999. Teini-iästä asti ollaan oltu yhdessä. Ei silloin olisi osannut arvatakkaan, että tässä se tuleva aviomies on, mutta mitäpä tuota huonompaan olisi mennyt vaihtamaan. ;) Meillä menee luonteet ja ajatukset niin hyvin yksiin, ettei missään asiassa ole tullut suurempia kahnauksia.

Mutta nyt esikko heräsi, joten poistun takavasemmalle. :wave:

Meep & Tellu 34+4
 
Esikko heräsi tänä aamuna jo kuudelta yskimään eikä nukahtanut enää, huoks... Onneksi nukahti päikkäreille, että oli suloinen kun katselin vain kun toinen tuhisi :heart: Öisin ei tule istuksittua katselemassa, ja päivisin ei yleensä mein eskarilainen nuku... Itsellekin voisi taas päikyt tehdä terää...

Onneksi pojulla kuume alkaa laskea, tänään ollut korkeimmillaan enää 37,8. Yskä on kyllä kurjan kuuloinen. On nukuttu sipulit sängyssä kun ne helpottaa selvästi pojun oloa ja poika on ollut nyt kipeänä koko yöt vieressä, niin makkari on haissut mielenkiintoiselta, mutta mies sanoi että hänellä on öisin alkanut tehdä mieli grilliruokaa kun sipuli "tuoksuu" :D

Tervetuloa Empu :wave:

Miracin kuva oli tosi kaunis, eikä mitenkään liian paljastava, ihme kohu nousi tuolla :O

Miuta mietityttää kanssa synnytys, meillä matkaan menee reilu puoli tuntia + esikon hoitajan saapuminen (onneksi anoppila on tuossa kivenheiton päässä), vaan jos vedet menisi kotona, niin voisi tietää haipakkaa, esikko tuli 2½ tunnissa vesien menon jälkeen ja tytynen 1½ tunnissa :whistle: Sit taas jos synnytys alkaisi supistuksilla, en yhtään tiedä milloin pitäisi lähteä, ja kaiken lisäksi en ole synnytyssupistuksia saanut ennen vesien menoa koskaan, vaan olen auennut ihan pienillä menkkajomotuksilla senttikaupalla... Simppelein olisi, jos tämä käynnistettäisiin ja ihan vain kalvot puhkaisemalla, cytoteceja ja oksitosiinia en haluaisi...

Ihan hurjaa, oikeasti voi olla ettei enää montaa viikkoa mene että vauvan vihdoin saa syliin :heart: Tai voihan siinä mennä vielä vaikka 7 viikkoa, mutta tosiaan jos murunen on hirmu iso niin käynnistellään varmaan ajoissa. Rv 38+4 olisi se sairaalakäynti missä tarkistetaan koko ja mietitään käynnistyshommeleita. Rv 38 asti saisi minusta kasvaa ja kypsyä rauhassa masun sisällä, mutta sitten saa tulla jos on tullakseen :heart:

Voimia kaikille kivuista kärsiville :hug: Ei tämä enää pitkään kestä!

Teto ja kuulapää rakas 35+3 :heart:
 
JennyAdelina: Tuli vaan mieleen että voihan sen lanssin onneks soittaa matkaltakin niin voivat tulla vastaan ja kuljettaa sit sairaalaan :) Varmaan turvallisemmalta tuntuis kumminkin ambulanssin kyydissä olla kun omassa autossa.

Poskionteloista.. Ahaa. Siksköhän mulla on melkeinpä koko raskausajan kans ollut rään erittyminen jotenkin runsaampaa ja aamuisin varsinkin usein saa niistellä.
 
pikasesti ON juttuja: Neuvolasta kotiuduttu, raskausmyrkytys epäilys :ashamed: Paineet koholla ja valkuaista pissassa.. Huomenna mittaamaan uudestaan verenpaineet ja pissanäyte jos viellä sama tulos lähete NKL .. Huuuh! Tuntuu että kyllä sitä yhtä ihmistä koetellaan muutenkaan ollut mikään nautinnollinen raskaus (kivut, kolotukset yms) ja sit viellä tämä kun 3vkn päästä olis muuttokin. Noh palailen huomenna kertomaan tilannetta.. Onneksi viikkoja on sentään kasassa jo mukavasti

Dindei + pikku 37+2
 
Dindei onneks tosiaan noita viikkoja on noinkin hyvin. Jospa tilanne muuttuis parempaan päin huomiseen mennessä.

Poskionteloista Täällä kans ollu iäisyyden "nuha". Aamulla on nenä täynnä räkää ja limakalvot niin koetuksella, että etupäässä tulee verensekaista limaa.
Saattaa tosiaan tuokin siihen kuorsaukseen vaikuttaa.

Meillä lähti äsken lapset mummin luo ja heti kun ovi meni kiinni mulla tuli itku. Ihan hirveä huoli tuosta esikoisesta koko ajan, mutta olen yrittänyt pysyä vahvana, kun lapset olleet paikalla. Nyt ei sit pysty muuta tekemäänkään ku itkemään... Pelon sekaisin tuntein odotan huomisaamua, kun lääkäri soittaa tuloksista. Ihan hirveetä tällänen. Lapset on maailman ihanin asia, ja varmaan ainoa mikä aiheuttaa näin suuren huolen. :heart: :'(

Onneks mies tulee kohta töistä niin saa muuta ajateltavaa.
Onneks tänään on supistellu ihan normaalisti, ettei ole ollu kipeitä niinku eilen.
 
Ikävä juttu dindei, ja sit ei saisi yhtään rehkiäkään, jos paineet nousee.. :/

GCS15 Kävi ihan naurattamaan tuo ajatuksella herkuttelu. :)

miraci Ikävää, kun ihmiset ymmärtävät "väärin". Kuten jo sanoin, kuva on tosi kaunis ja herkkä eikä siinä ole kyllä mitään likaista.. Mutta me ollaan kaikki erilaisia ja onhan se niinkin, että toiset haluaa provosoitua kaikennäköisistä..

Me ei olla miehen kanssa oltu ehkä ihan yhtä nopeita kuin jotkut tässä ketjussa, mutta kyllä mun anoppi edelleen ihmettelee ja harmittelee, että on alunperin yhteen menty, saati sitten "hankkiuduttu" raskaaksi (vahingossa kylläkin). Vuosi oltiin seurusteltu, kun esikoinen ilmoitti tulostaan. Ja edelleenkin anoppi ilmeisesti elätteli toiveita, että pääsisi musta eroon - toisen lapsen tulo oli jotenkin kovin raskas juttu hänelle.

Nuhaa on täälläkin ollut koko raskausajan ja huomaa siitäkin, että aamuisin on aina suu ihan kuiva ja huulet halkeilee. Tai ei varsinaista nuhaa vaan just limakalvojen turvotusta. Mulla vuotaa myös nenästä verta, mitä ei koskaan tapahdu "normaalitilassa".

muoks. Ja hurjasti voimia tiitulipiitulille, lapsen sairaus on kauhea asia, varsinkin jos on jotain epäselvää.. Meillä on ensi viikolla lääkäri tytön kanssa, kun on ollut yskää jo syyskuusta asti.. Astma saattaisi olla. Toivottavasti teille tulee hyviä uutisia!!
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti Dindein paineet tasaantuu ja protskut häviää, lepoa nyt vaan mahdollisuuksien mukaan!

Tiitulipiitulille kovasti jaksuja :hug: Muistan kyllä ikuisesti sen ajan kun meidän tytynen sairastui, kaikkein kamalinta oli odottaa tuloksia kaiken maailman testeistä, se jatkuva huoli ja epävarmuus :'( Toivottavasti ei teillä löydy mitään vakavaa!

Miulla muuten kanssa öisin tahtoo nenä, tai ainakin toinen sierain mennä tukkoon, ja sitten öisin kun heräilen ja aamuisin noustessa hengitän tosi raskaasti, hirveä puuskutus päällä jonkin aikaa, varmaan sekin johtuu juuri turvonneista limakalvoista... Ja öisin kuivaa suuta, hirveä jano joka kerta kun käyn pissalla, eli usein... Siitähän se kiva kierre syntyykin! Viime yönä kylläkin nukuin yhden kerran 2 tuntia putkeen, luxusta :D
 
dindei :hug: voi itku. Kyllä tuli todella huonoon saumaan kun olis se muuttokin. Toivotaan et menis jotenkin parhain päin. En tiedä juuri mitään raskausmyrkytysepäilystä, voiko osoittautua ihan turhaksi, niin toivon!

tiitulipiituli :hug: toivotaan että tulokset tuo helpotuksen, varmasti on kova huoli!

Mikäs kohu siitä miracin kuvasta on noussut? Kaunishan se oli ja ajattelin kuvaa katsoessani että kyllä raskaana oleva nainen on todella kaunis, kelpaa kuvata =).

Mulla kans tukkoisempi olo ja kuten jo mainitsin, sarvikuonokannulla huuhtelu voi olla jollekin siihen toimiva vinkki että saa vähän onteloita auki ennen unille menoa. Itseä vaan ahdistaa se touhu enkä voi sitä käyttää. Musta tuntuu että mun vasen puoli on tukkoisempi ja mulla olikin elämäni eka poskiontelontulehdus nyt tässä raskaudessa, justiin vasemmalla puolella.

muikkunuu onnittelut pikkuisellenne uudesta taidosta. Ne on niin suloisia ne ensimmäiset askeleet, kovin nopeasti muuttuu jo vakaammaksi se meno.

JennyA toivotaan et synnärillä kuunnellaan sun tuntemuksia. Nimenomaan pitää ottaa äidin jaksaminen huomioon.

Empu tervetuloa


Onko teillä muilla samoihin aikoihin omilla ystävillä vauvoja tulossa ? Mun yhdellä ystävällä on vauva tulossa ihan lähipäivinä ja on tosi kivaa saada melkein samaan aikaan babyt. Oltiin hänen kanssa jonkin aikaa myös silloin samaan aikaan äitiyslomalla kun esikoiseni syntyi.

On ollut kiva lueskella miten kukakin on tavannut. Monenlaisia tarinoita.

flower mä oon vähän samaa mieltä sun kanssa, ettei sitä naimisiinmenoaikaa kalenterista katsota. Me oltiin oltu melkein 6 v kun mentiin naimisiin mutta oltiinkin aika nuoria (20v) kun tavattiin. Kihloihinkin mentiin vasta 3-vuotispäivänä. Silti tiesin kyllä jo tuon 1,5 vuoden seurustelun jälkeen että tässä on elämäni mies. Ei ulkopuoliset voi normittaa milloin kukakin saa siirtonsa tehdä =).

Toissayö meni ilman heräämisiä mutta muuten jo monena yönä oon heräilly 3-4 aikaan ja valvon pari tuntia. Ostin eilen ristikkolehden että on jotain tekemistä unen tuloa odotellessa. Oon onnekas kun sitten vielä kuuden maissa nukahdan lämpimässä suihkussa käytyäni, niin jaksan kyllä päivän ihan hyvin. En oikein ole meinannut jaksaa niinä päivinä jos en yöllä tuosta kolmesta eteenpäin ole lainkaan nukkunut. Jostain syystä unikaan ei tahdo tulla ennen iltayhtätoista, usein vasta puolilta öin.

Ihania fiiliksiä kun välillä niin kirkkaasti tajuaa että kohta meillä on uusi ihana pieni tuhisija :heart: Olokin on helpottanut kun keuhkoilla on nyt taas paremmin tilaa kun vatsa on alempana. Eikä tarvitsekaan sitä dieettiä murehtia ja kun vähensin liikuntaa nin supistelukin on helpottanut.

Leppismom 35+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä