Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Tyhmä kysymys.. Kannattaako meidän harrastaa suojaamatonta seksiä ku luin et miehen spermassa olis jotain käynnistäviä aineita ja mullaku meinas käynnistyy jo 33+5 niin ainaki viikoksi sillon lääkäri sano et lepoo. Mut ei ollu mitää puhetta sit tosta yhdynnästä. Nyt oon jo 35+3
 
Huomenta vain..

Synnytyksestä toivoisin että käynnistyisi illalla/yöllä. Esikoinenkin "lähti" tulemaan klo.23 illalla ja synnärillä oltiin aamuyöstä tosin poika vetkuutteli ja syntyi vasta klo.19.30. Puuduttavinta tuossa tosiaan oli se ettei oltu nukuttu koko yönä silmänräpäystä ja supistuksilta ei montaakaankymmentä minuuttia nukuttu ennen ponnistusvaihetta. Tosin en kyllä silti tiedä miksi mutta haluaisin että tämäkin lähtisi iltasella syntymään sitten kun meinaa maailmaan saapua.. No sen näkee kun tulee ajankohtaiseksi.

Meillä ei mieheni kanssa ole mitään romanttista alkua eli yhdenillan jutusta on lähtenyt ja ensimmäisen ja toisen kerran välillä oli monta kk. Kuitenkin alettiin sen jälkeen tapailemaan melko tiiviisti ja lopputulos oli se että muutettiin yhteen :heart: no eipä sillä ole merkitystä mielestäni vaikkei alkanutkaan konvehtirasioilla ja ruusupuskilla koska minä olen löytänyt elämäni miehen ja uskoisin että tullaan yhdessä pysymään loppuikämme. Kihloissa jo olemme ja häitä suunnitellaan vuoden 2012 kesäksi vaikka mies olisi jo halunnut mennä maistraatissa naimisiin mutta ilmeisesti mennäänkin sitten ihan kirkossa.

ON: ei kummallista tässä yhdessä kasassa porskutetaan ja hyvä niin koska toiveena olisi että kerettäisiin kuunvaihteessa muuttamaan ennen vauvan tuloa.. Huomenna neuvola ja mielenkiinnolla odotan tuota sf:n mittausta kun viimeksi neuvolalääkäri sai mitaksi 35 ja tuntui niin hurjalta että paljonkohan mahtaa olla tuon saman neuvolatädin mittaama ..:O

Dindei + pikku 37+1
 
X3
Me ollaan miehen kanssa tavattu vajaa 7 vuotta sitten netissä... siis kovin romanttista ;) Molemmilla oli haku päällä...

Noita "sukkapuikkokipuja" minä tunsin ekan kerran jo jotain viikolla 12, mutta silloin ne oli lieviä ja lyhyitä ja tosi harvinaisia... nyt tullut ajoittain, mut eilen kyllä ennätys! TUNNIN ajan putkeen, kokoajan vihloi... ja tietenkin oltiin silloin kaupassa :ashamed: Ei auttanut ku pysähdellä välillä ja jalat harallaan nojailla ostoskärryihin. Porukka varmaan katsoi, että toi synnyttää nyt... mut ei mulla supistellut, vihloi vaan tosi kipeesti. Nyt ei taas mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Alkaa vaan nyt mietityttää tuo uinti... vieläkö uskaltaa? Ei mulla oo hajuakaan onko paikat vielä kiinni, kun edellinen ultra ja tarkistus oli 5 viikkoa sitten. Seuraavaan on reilu viikko. Limatulppaa mulla ei ole tullut, mutta eipä tullut kahdessa edellisessäkään raskaudessa edes silloin kun synnytys käynnistyi.

Muuten, sain tällaisen vinkin itse, ja toimii! Siis auton turvavyöstä, ilman sitä raskauden aikana käytettävää alentajaa se lantiovyö menee väkisinkin just vauvan pään ja niskan yli... ja jos tulee kolari, niin ei voi hyvin käydä. Ilmankaan ei ole turvallista olla. Mutta kun laittaa sen vyön niin, että normaalisti lantiolle tuleva vyö kulkee toisen jalan alta, niin ei paina mahaa, mut on silti turvallinen! Toki se on vähän hankala viritella kun ei meinaa taipua, mutta käytän itse ainakin pidemmillä matkoilla.

Jennylle tsemppiä koitokseen, jos nyt lähtö tulee!! :)


X3 ja Lahja 35+3
 
JennyAdelinalle tsemppiä täältäkin ja mielenkiinnolla odottelen kuulumisia! :)

Maitohappobakteerit.. Niin, voishan niitä tietysti ostaa kun ei niistä haittaakaan ole.

Oletteko te syöneet raskauden aikana vitamiineja? Mulla on noita Lady vita Mama-vitamiineja mutten kyllä ole läheskään joka päivä muistanut ottaa.. Tyyliin tuosta paketista minkä pitäis riittää kolmelle kuukaudelle, mulla on vielä tabletteja jäljellä vaikka oon ostanut ne varmaan puoli vuotta sitten :ashamed: En normaalisti ole ottanut purkista vitamiineja niin ei varmaan sitten ole selkäytimeen jäänyt se tapa :D

Nyt on jo parempi mieli kun eilen oli sellainen itkuinen ja epävarma. Kyllä tää tästä :) Tänään on taas synnytysvalmennus illalla ja siellä on aiheena suun hygienia tai jotain, ja erilaiset synnytykset joista tulee lääkäri puhumaan. Mitähän muuta sitä tänään tekis.. Ajattelin kumminkin jos silittäis noita vauvan vaatteita joutessaan.

meni jälleen kerran huonosti, heräilin tunnin välein. Tämmöstä tää kai sitten on ja ei voi mitään. En mä varsinaisesti kipuihin herää, välillä vessahätään kylläkin, vaan ihan muuten vaan.

Tuli sellanen kysymys mieleen teiltä kenellä on jo lapsia, että vaikuttaako se miten vauvan yöheräilyihin ja sellaseen, kuinka paljon äiti raskausaikana heräilee öisin? Tai se miten aktiivinen vauva on yöllä? Tämä on kyllä sellainen yökukkuja. Aina on liikkeellä kun herään, ja päivisin sitten on hiljaisempaa.

Minäkin yksi päivä tein liikelaskentaa kun tuntui että vauva on hiljaisempi. Terkka tosiaan antoi ohjeet että puolen tunnin sisällä pitäis viisi liikettä tuntua ja laskenta pitäis tehdä silloin kun vauva on muutenkin aktiivisimmillaan. Tätä palstaa kun lukee niin huomaa että muidenkin mieltä on askarruttanut liikkeiden väheneminen, että kai se alkaa olla jo normaalia että ne vähentyy kun ei pienellä enää niin paljon tilaa ole. Muutenkin nuo liikkeet on erilaisia kuin ennen. Selviä ja napakoita potkuja ei tule enää niin paljon vaan liikkeet on enemmän "möyrimistä" ja kääntyilyä ja semmosta että maha nousee ja laskee :D

Aurinkoista (täällä paistaa arska!) viikon alkua! :)

LD + Pikkunen 34+0!! :)
 
Vauvan liikkuminen meidän pikkuinen taitaa viihtyä selkä mun mahaa vasten. En mä juurikaan enää potkuja tunne, mutta tonne ylös nousee aina iso kohouma ja välillä laskee ja vaihtaa paikkaa. Hikka tuolla pienellä o ollut taas aamuyöstä ja se tuntui nyt tosi alhaalta.
Huomenna poksahtaa jo 35 täyteen. Äkkiä tämä odotusaika on mennyt.

Silvia ja viliANNA 34+6
 
Gallup Miehen kanssa on tavattu, kun seurustelin vielä exän kanssa - olivat kavereita ja myöhemmin myös kämppiksiä. Vakaalta kaveripohjalta on siis meidän suhde aloitettu ja mies on nähnyt mut pahimmillaan jo pitkälti ennen kuin on aloitettu edes seurustella. Siitä huolimatta meidän seurustelu on alusta asti ollut kiihkeää ja vakavaa, käytännössä asuimme yhdessä ensimmäisen yhteisen yön (ja seurustelun alun) jälkeen. Maailman paras mies, ulkonäkö ei ehkä ole joka naisen unelmamiehen - mies kun sattuu olemaan lyhyt (siis oikeasti), mutta sisällä on maailman kultaisin ihminen. <3 <3

Maitohappobakteereista jäi myös minulla kommentoimatta, aina ei muista, mitä kaikkea on jo kommentoinut. Mutta uskon hyötyyn ja käytän säännöllisesti.

Vauvan liikkuminen oli siis täälläkin sen verran vähäisempää torstaina ja perjantaina, että soitin vielä varuiksi sairaalaankin. Kävi kuitenkin ilmi, että pieni olikin vaihtanut selän taas eri suuntaan ja liikkeet tuntuivat erilaisina eri paikassa (ja kai se istukkakin on enemmän tuolla vasemmalla). Tuon jälkeen on ollut oma aktiivinen itsensä, hiljenemisestä ei tietoa. :D

Yöllä heräilystä Mun raskaus- ja vauva-ajan kokemuksen mukaan sillä, miten sikiö on hereillä ei ole kyllä juurikaan merkitystä vauva-ajan heräilyyn. Meillä nukuttiin yöllä syömisiä lukuunottamatta 5 kuukauden ikään, jolloin rintaraivarit alkoivat ja 6 kk iässä oltiinkin sitten unikoulussa. Vauvat on yksilöllisiä ja tarvitsevat eri määriä unta. :) Ja mä ainakin toivon, että sikiöajan aktiivisuus ei olisi verrattavissa vauva-ajan aktiivisuuteen, HUI! :)

Synnytysajankohta Ei ole niin väliä, mihin aikaan käynnistyy. Virka-aikaan olisi siinä mielessä kiva, että sairaaloiden valmius erikoistilanteisiin on parhaimmillaan. (omaa napaa ojassa) Ja muuten olisi kiva, jos ei olisi 8.-11.3. kun äitini on työmatkalla (eli esikoisen hoitopaikka olisi hankalampi järjestää). Ja sitten yleisesti olisi kiva, jos synnytyksen aikaan ei sataisi kauheasti lunta, kun esikoisen hoitajan kyyti on töissä tiehuollossa ja joutuu aina lumisateella vuorokaudenajasta riippumatta töihin. :D Eli tulkoon kun tulee. Esikoinen syntyi aamuyöllä, auringon noustessa. <3

Esikoisen hoito Tyttö jatkaa osa-päiväisenä päiväkodissa vauvan syntymän jälkeen. Olemme muutenkin yrittäneet pitää tyttöä kotona mahdollisuuksien mukaan 1-2 päivää viikossa, joten virallinen osapäiväisyys ei tule muuttamaan arkea ihmeemmin. Eli on hoidossa 3 päivää viikossa 5-7 tuntia kerralla. Jos tyttö olisi pienempi, voisin ehkä harkita, että hän jäisi kokonaan kotiin, mutta pian 5 vuotias kaipaa kyllä jo kavereita ja leikkiseuraa. Ja kesäloma on onneksi pitkä niinkuin viime kesänäkin!! :)

Vitamiineja syön säännöllisesti päivittäin, mulla on käytössä Multivitan raskausvitskut, joita ei tarvitse ottaa kuin yksi päivässä. Mulla kun muitakin päivittäisiä pillereitä niin muistan helposti (nykyään) ottaakin lääkkeet.

JennyA Tsemppiä, ja uutisia pian!

LD Noita alakuloisuuden hetkiä täälläkin tulee ja menee, kuuluvat tavallaan asiaan. Näin meidät herkistetään hormonien keinoin ottamaan vastaan vauvan sanaton kommunikointi ja viestintä. <3

Suzz Jos paikat on jo auki, en ehkä suosittelisi suojaamatonta seksiä enää. Kannattaa kuitenkin varmistaa esim. neuvolasta?

Tästä tuli taas romaani, kun keskustelua oli kertynyt niin kamalasti.

pihpuu & pieni 35+2
 
vitamiinit no en oo mitään lisää ottanut,jo senkään takia kun hemppari ollu koko raskauden niin älyttömän hyvä. D-vitamiini on ainoa lisä mitä otan päivittäin. sen pitäis olla hyväksi myös RD: n ollessa kyseessä. muuta en napsi. eikä tuonkaan muistaminen vaikeeta ole, siinä se on purkki kahvinkeittimen yläpuolella , et aamulla kun muistaa kerran kahvin laittaa tulemaan ni kumma ellei yhtä vitamiinia.

muutenkin mua kummastuttaa ihmiset ketä ei muista esim e-pillereitä syödä joka päivä? mä pidin niitä aina meikkipussissa tai kahvinkeittimen vieres. kun ne on sellasessa paikassa mitä joka päivä käyttää, niin ei luulis unohtuvan.... :)

yökukkujat no mä vaikka heräänkin öisn, koitan silti pysyä maate, tai sit ainakin löhötuolissa. en halua opettaa pientä yöllisiin kävelytuokioihin ... en tiedä oonko se mahdollistakaan et näin mahassa ollessaan oppis, mut koittanut oon. EN halua illan virkkua enkä yöllä keikkujaa... ennemmin illalla ajoissa unten maille ja aamulla aikaseen ylös :D se sopis mulle, mut harvemmin sitä kai itse varsinaisesti voi vaikuttaa... vaikkakin vauvan rytmi on nyt tosi selkeä.
ja molempien kanssa ennenkin oon tehnyt näin samoin, eli jos yöllä oon heränny ni takas sänkyyn eikä mitää touhuamisia, ovat olleet ihan hyvin yönsä nukkuneita. kai siin sit jotai perää on...

suzz ja sekstailut no, ehkä sinuna varmistaisin asian neuvolasta. mutta eikös nää hommelit ole ihan turvallisia ihan missä vaiheessa raskautta vaan, jos on normaali raskaus kyseessä... toki se voi siitäkin käynnistyä et hommailee, eikä pelkästään siemennesteestä.... kai... itte elän selibaatissa tällä hetkellä, ettei VAAN synny vielä.... viikon päästä on sit jo toinen juttu ;)

miehen kanssa tavattu kesällä tulee kaks vuotta. aluks oltiin kaverit mut parin viikon pyörimisen ja miettimisen ja puoleensa vetävyyden tuloksena alettiin seurustella, ja miks oiskaan päästetty irti, olihan kumpikin löytänyt juuri sen mitä oli salaa toivonutkin löytävänsä.... :heart: vuoden yhdessä olon jälkeen tulin siis raskaaksi ja hän yllärinä kihlasi mut... ja yllärinä myös ehdotti tätä naimisiin menoakin ennen vauvan syntymää... ja tän viikon perjantaina sanotaan tahdon :':)kiss::flower: että silleesti :)

pientä kodin järjestelyä ja sitten päiväunille :)
 
Vähän ehkä nolottaa soittaa sinne tästä asiasta.. :D
Jotenkin normaalin tarkastuksen yhteydessä se menis siinä sivussa, mut ihan täs asian tiimoilta soittaa.. :D Pitää katsoa, odotellaanko sit vaan se synnytys.. :D
 
Synnytyksen toivoisin tapahtuvan päivän aikana. Niin, että ois hyvin nukuttu (tai edes jotenkuten nukuttu) yö takana. Vaikka toisaalta yöllä vois olla rauhallisempi tunnelma synnärillä. Tai sitten kaamea kaaos, niinku maaliskuun aikana aina :D

Miehen kanssa tavattu ekakerran ala-asteella :kiss: Seurustelemaan on alettu 2002 ku minä olin 15v ja mies 17v. Tänävuonna siis tulee 9v. yhdessäeloa. Ja sama kaveriporukka oli siihen aikaan ku alettiin seurustella. ..ne jumalattomat -37 pakkaset moponkyydissä ei unohdu koskaan :heart:

Vauvan vaatteet on nyt valmiina lipastossa. Sänkyä en vielä ole valmiiksi laittanut, mutta sillä nyt ei niin kiire olekaan. Vauvalle oon kotiutumisvaatteet katsonu valmiiksi. Tosin saatan vaihtaa ne vielä sata kertaa sinne kassiin :snotty: Meillä synnärille n.45km matkaa ja mies tulee kuitenkin päivittäin mua ja vauvaa katsomaan niin jos munkaan tavarat ei kaikki ole kasassa ko lähtö tulee niin kylläpä ne sinne sairaalaan hoituu.

Maitohappobakteerit on vielä ostamatta - suunnitelmissa kyllä. Vaikkakin tiedän jo nyt, että meän vaavi perii äitinsä koliikkimasun. Hmph. Jospa ne jotain avittais.. Tavallisia raskausvitamiineja oon epäsäännöllisesti syöny. Mua jotenkin närästää ne ihan kauheasti :O Mut kuulema voivat närästystä aiheuttaa vitamiinit yleensäki.

Pahoinvointi on löytänyt tiensä tänne. Alkuraskaudessahan oli pahoinvointia, muttei silloinkaan oksentaa tarvinnut. Nyt tekee pahaa lähes koko ajan.. YÖK! Yölläkin heräsin pahaan oloon.. Eikä millään meinannu uni tulla sen jälkeen.

Alavatsakipua on alkanut olla säännöllisen epäsäännöllisesti päivittäin. Ei siis mitään supistuksenomaista vaan lähinnä sellaista kokoajantuntuvaa. Ihan siis ku menkkakivut. Eli en osaa supistuksiksi ajatella kun se kipu saattaa kestää 4h putkeen ilman taukoja. Tukivyötä ajattelin kokeilla josko helpottais kipuja. Eikä ne kyllä mitään vihlovia kipuja ole.

JennyAdelinalle tsempitykset jännittäviin hetkiin :)

LD ne hormoonit ne hormoonit :saint: Mielialanvaihtelut ja epävarmuudentunteet on normaaleita. Eilen yks vanha mummo mulle sano, että ilman niitä raskaus ei olis todellinen. Että ajatustyötä tekemällä ja erilaisilla tunteilla äiti valmistautuu synnytykseen ja uuden elämän ihmeeseen. Tuli jotenkin hyvä mieli kun se jotenkin niin rohkaisevasti puhui.
Itestäni oon huomannu, että oon välillä ihan tavattoman ilkeä esim. miestä kohtaan. Ja sekunnin päästä itkeä vollotan sitä omaa ilkeyttäni. Ja olen varma etten selviä synnytyksestä tai vauvanhoidosta. Mutta aina ne ajatukset selviää.. :wave:

Illalla tosiaan synnytysvalmennus taas. Jotenkin tuntuu että unta vastaan saa taas sinne lähteä taistelemaan :whistle: Toivon yllättyväni iloisesti!

-Pahkuratäti ja poju 33+2-
 
Heippa!
Oli muutaman päivän tauko kun viikonloppuna juhlittiin esikoisen 5v kekkereitä molempina päivinä niin hulinaa riitti :) Kauheesti tullut tekstiä taas tänne!

tapasin mieheni jo yläasteella. Hän tuli muistaakseni 8.luokalla meidän kouluun toiselta paikkakunnalta ja paras kaverini alkoi seurustella hänen kanssaan :) Tämä siis 9 vuotta sitten. Olin jo tuolloin tavattoman ihastunut mieheen vaikka oltiin kakaroita vielä ja olin niin kateellinen kaverilleni kun hän sai tämän namipalan :D KAveri ja mies erosivat kuitenkin n.vuoden seurustelun jälkeen ja mulla oli pieni säätö miehen kanssa joku aika heidän eronsa jälkeen :( :ashamed: KAveri tottakai suuttui vaikka oli vaihtanutkin mieheni toiseen. Sitten ajauduimme miehen kanssa erilleen ja tapasin exäni jonka kanssa tein sitten esikoisen ja ostin asunnon. Mutta tapasin nyksän aina välillä baarissa,välillä kaupassa ja ruvettiin ´kaveeramaan´. Siinä vaiheessa en todellakaan ajatellut mitenkään seksuaalisesti tai ylipäänsä mitenkään muutenkaan nyksästä,hän kuulemma oli tässä vaiheessa jo todella ihastunut minuuun:heart: Kävimme sitten aika ajoin kahvillla tai tapasimme leikkipuistoissa kun hän hoiti kummipoikaansa joka on puoli vuotta vanhempi kuin esikoiseni. Tässä vaiheessa esikoiseni oli reilu 6kk ja meillä alkoi exän kanssa mennä huonosti. Sitten samana kesänä ´erehdyib´pussailemaan nyksäni kanssa baari illan päätteeksi. Kerroin asiasta heti exälle ja sovimme asian ja se jäi siihen. Ostimme vielä asunnon tämän kaiken päätteeksi exän kanssa jossa ehdimme asua vain puoli vuotta kunnes erosimme. Tämän jälkeen muutimme esikoisen kanssa vuokrakolmioon ja exä majaili äitinsä luona kun ei heti saanut asuntoa. Erosimme siis täydessä yhteisymmärryksessä ja sovussa. Sitten pikkuhiljaa nyksäni alkoi ilmestyä asunnollemme yhä useammin ja useammin kunnes muutti sinne kokonaan :) Pistin aika hanakasti vastaan aluksi,en tietenkään halunnut suin päin suhteeseen kun oli lapsikin. Mutta hyvin meillä on nyt 4-vuotta mennyt:heart: Ylä ja alamäkiä on ollut mutta niistä on selvitty. Että tällainen tarina meilläkin,ei kauhean romanttinen jos miettii että ´vein´ystäväni miehen. Tämän kaverini kanssa olemme yhä sydänystäviä :)

maitohappobakteerit olen syönyt jo useita vuosia gefilus-tuotteita päivittäin. Meillä on aina jääkaapissa Gefilus-jukurttijuomia ja mehua. Pillerimuodossa en ole ottanut,en ole kokenut tarpeelliseksi. Mulla ei koskaan ole ollut mahatautia,tiedä onko noilla osuutta asiaan. Esikoisella sitten oli koliikki vaikka söin noita jo odotusaikana.

synnytyksen ajankohta on mulle oikeastaan aika sama. Olisi kyllä kiva jos olisi levännyt jo varastoon niin jaksaisi paremmin vaikka sektioonhan mä tod.näköisesti menen,. Meillä lapset viedään vuorokaudenajasta riippuen joko äidilleni tuohon viereen tai sitten mummilleni vähän pidemmälle. Mummillani viettävät kuitenkin yönsä sitte kun olen laitoksella. Esikoisen synnytys käynnistyi vesien menolla neljän aikaan päivällä ja hän syntyi vasta seuraavan päivänä yhdeltä. Siinä kyllä väsytti.

ON Täällä flunssa on päällä:kieh: Kurkku öisin niin kipeä että meinaa itku päästä. Karseeta.
Viikon päästä taas ultraan ja ihana ajatus että käytännössä mä voin synnyttää jo ensi viikolla jos lääkärit antavat sektioajan. Mähän en ole koskaan ollut näin ´pitkällä´raskaana kun tänään poksuu 35+0 vaan kuopus syntyi 34+4 :) Odotan kovasti ensi viikkoa. Ei kuitenkaan ole enää kuin muutama viikko :)
Nyt taidan mennä lepäämään,josko nenä alkais vetämään:kieh:

-Naurukohtaus ja poksuva Poikani 35+0-
 
Vitamiinit: Multitabs 1 päivässä ja sen lisäksi välillä kun muistan otan rautaa kun hemppa on muutenkin alhainen. Syön myös D-kalsoria kun klexanehoitohan kuluttaa kalsiumia ja en juo maitoa tai syö muutenkaan paljoa maitotuotteita. Paitsi piimää himoitsen nykyään!

Vauvan maha-ajan ja syntymän jälkeinen rytmi ei meillä ainakaan kohdannut mitenkään. Toivottavasti ei nytkään...

Suzz: Suosittelen kondomia. Muutenkin jos on esim. tulehduksia tai hiivaa niin ei kannata raskausaikana harrastaa suojaamatonta seksiä. Ne altistaa vaan lisää kun pääsee "vieraita" bakteereja paikkoihin.
 
Juu ei ole uutisia... Tai on sen verran, et näköjään meikäläisellä ei nuo supistukset tee mitään vaikka jatkuvasti kovenevat ja kipeytyvät :( Eli varmaan vielä huhtikuun puolellakin täällä kirjottelen ja itken kipeätä oloani... Kokkolassa siis käyty tälle päivälle, autossa istuttu yli 250 kilsaa :(

Kohdunsuun tilanne on edelleen ihan ennallaan, yhdelle sormelle auki ja kanavaa 3 cm. Supistelee jatkuvasti, oon niin kipeä ettei kärsi juurikaan askeleita ottaa, mut eipä ne sinne käyrälle kunnolla piirry. Kun kerran mitään vaikutusta ei ole, niin ei voi muuta kun odottaa. Eivät suostu vielä avittamaankaan asiaa...

Nyt täytyy lähteä kokeilemaan tulisko se nukkumatti nyt, kun ei kerran yöllä suostunu tulemaan. V......aa vaan, kun eivät voi antaa edes mitään kovempia kipulääkkeitä kotiin, eivätkä mielellään unilääkkeitäkään... Eli ei voi muuta kuin kärsiä vaan :(

-JennyA-
(Sori valitus...)
 
No onpa helpottavaa kuulla että epävarmuudellekin ja epätoivolle on järkeviä selityksiä :) Varmaan suurin osa varsinkin jotka eka kertaa äidiksi tulevat, kokevat pelkoa ja epävarmuutta tulevasta!

Yökukkuminen, niin en minäkään varta vasten ala yöllä kävelemään, mutta välillä on pakko käydä vessassa. Mutta siis vauva on liikkeessä öisin vaikka vain makaankin :p Mä ite olen aina ollut ilta/yövirkku ja aamulla ei millään meinaa päästä ylös. Inhoan aamuja (paitsi vapaapäivinä) eikä mulle aamuisin kannata edes puhua mitään :D

Te kenelle tulee Vauva-lehti niin kattokaapa kun meikän kirjoitus oli päässyt sinne Palautetta-palstalle vai mikä onkaan! :D Otsikoksi oli laitettu "Kiitos yh-äidit". Kerrankin ajattelin laittaa lehteen palautetta kun osui omalle kohdalle hyvin juttu :)

Pillereiden muistamisesta, mä oon kyllä "oikeat" lääkkeet aina muistanut ottaa ja joskus kun käytin e-pillereitä niin ei kyllä unohtunut yksikään.. Tai jos on ollut joku muu säännöllinen lääkitys. Muisti mulla kyllä muuten on ihan surkea :D Viime viikolla menin hakemaan mummulta sen tekemiä tyynyliinoja niin enköhän sitten kumminkin unohtanut ne sinne..

Vauva viihtyy oikealla puolella enemmän, ja mulla onkin usein koko oikea kylki ja puoli mahasta jotenkin puutunut ja kipeä. Kai se nojailee jonnekin tuonne.. Mä en tunne hyvin/juuri ollenkaan liikkeitä mahan keskellä siis tuossa ihan edessä, koska istukka on etuseinällä niin se varmaan jotenkin estää sitä. Eikä siinä liikkeet paljon päälle päin näykään. Eniten sivuilla.

muoks. JennyA: Voi että, kurjalta kuulostaa :( Olisivat kyllä saaneet antaa jotain kipulääkkeitä. Varmaan tuskaa koko ajan olla kovissa kivuissa. Koita jaksella!!
 
Viimeksi muokattu:
Huh että väsyttää taas, viime yönä ei onneksi pojan yskän kanssa tarvinnut valvoa kuin reilu tunti, mutta muuten kyllä tavallisen levoton yö oli... Pikkuressulla kuume vaan jatkuu, on se sentään laskenut nyt alle 39:n...

Me tavattiin miehen kanssa ilosaarirockissa, mie olin 14 ja hän 17v. Siitä tulee kesällä nyt 15v. Seurusteltu ollaan oikeastaan ensitapaamisesta asti, vaan enpä olisi silloin uskonut että hänen kanssaan loppuikäni viettäisin, vaan tässä sitä nyt ollaan :D :heart:

Sokerit meinaa heittää, varmaan kun olen nukkunut nyt niin huonosti, ja viikonloppuna tuli herkuteltua :ashamed: Ei nyt vielä rajoilla ole, mutta paasto oli 5,3, en ole yli viiden lukemia saanutkaan paastoksi :O Lounaan jälkeenkin oli 6,5, miulle aika korkea luku. Jospa tämä tästä, pitää seurata tiheemmin.

Jokohan JennyAdelina on tositoimissa, hui! Uutisia odotellessa!

Maitohappobakteereja olen syönyt nyt varmaan viikon verran, niitä kun esikolle päivittäin annan niin muistaa itsekin. Ja raskausajan vitamiineja syön myös, miusta on helppo muistaa ottaa tabut aamupalan kanssa, ja kun on lapsille joutunut kuitenkin vuosikausia lääkkeitä syöttämään säännöllisesti niin helppo muistaa.

Miulla on molemmat syntynyt päivällä, tyttö yhdeltä ja poika illemmalla puoli kuusi. Mielellään nytkin synnyttäisin päivällä, olisi ehkä vähän nukuttukin ennen koitosta. Vaan jos yhtä nopeaan tulee kuin aiemmat, niin samapa tuo mihin aikaan tulee , kunhan tulee:)

Nyt taidan kyllä vetäytyä päiväunille, väsyttää julmeesti...

Teto ja kuulapää 35+2 :heart:
 
Maitohappobakteerit Muistakaa että niitä ei saa ottaa antibiotin kanssa samaan aikaan. Toinen tuhoaa silloin toisen.
Monta kapselia olette ottaneet päivässä nyt raskausaikana? Tuota mitä mulla on saisi ottaa 2/pv

Linea negra Mulle alkaa ilmestymään se navasta ylöspäin. Ja tyttöä on veikattu, saa nähdä miten käy.

Jenny Jaksamista sinne :hug:
Jos se pikkuinen vaikka jossain vaiheessa päättäisi tulla ulos, ennen huhtikuuta.
 
JennyA kovasti tsemppiä!

Vitamiineja olen syönyt siitä asti kun vauvasta aloin haaveilla. Rakausmultivitaa taitaa olla. Maitohappobakteereja en oo syöny. Tää oli mulle ihan uusi tieto.

Sukkapuikkokipuja tai enemmänkin puukoniskukipuja täällä myös ollut useamman viikon jo. Välillä tulee enemmän ja välillä on päiviä ettei ole ollenkaan. Ne kai mullakin paikat kypsyttänyt.

Nyt on parina päivänä alkanut olemaan kipeämpiä supistuksia. Muakin on alkanut jänskättämään tuo matka synnärille. Osaankohan lähteä ajoissa vai lähdenkö liian aikaisin. Meilläkin matkaa tulee noin 100km. Esikoisesta aloin tihkuttamaan lapsivettä niin sen vuoksi määräsivät laitokselle. Mitään suurempia supistuksia ei ollut, mutta pakkohan se oli mennä kun käskettiin.

Käytiin eilen katsomassa kaverin vauvaa, jolla oli vatsavaivoja. Yhtäkkiä muistin miten raskasta aikaa esikoisen kanssa oli vaivojen kanssa. Nyt alkoi kyllä hirvittää! Kaikki se kantaminen ja hyssyttely sekä oman ruokavalion tarkkailu ja "pierutipat" ym. Pahimpana ne unettomat yöt... Mihin sitä on taas alkanut :) Esikoisellakin on jokin uhma menossa jos en anna tarpeeksi huomiota niin pissailee housuunsa. Olen kai liikaa kaksin tuon tytön kanssa! Viikonloppuna pissasi päiväpeiton, untuvatäkin, pehmonallen ja helmalakanan jotka olivat lattialla kasassa. Ihania nuo lapset :)

Meidän suhde alkoi yhdenillanjutusta 6 1/2 vuotta sitten eli romantiikka kaukana. Jälkeenpäin sitä romantiikkaa sitten oli kun mies lämmitteli minua oikeaan suhteeseen. Nykytila onkin sitten mikä on. Mies ei meinannut antaa minun saunoa eilen kun pelkäsi synnytyksen käynnistyvän. Hänelle olisi huono aika nyt vauvansyntymälle :LOL:

Peppioliina rv 37+3
 
Jaksamisia JennyAdelina :hug:!

Vitamiinit Juu syön raskausvitamiinia, kalaöljyä ja kalkkia.
Maitohappobakteereja syödään jogurtin ja gefilusmehujen muodossa aika paljon koko perhe.
Minä yleensä muistan esim vitamiinit ottaa, mutta mua ei todellakaan ärsytä se miten muut niitä syö. Ylipäänsä mua ei toisten asiat jaksa ärsyttää kyllä koskaan, musta kumma ajatus että vaivaisin päätäni miten muut toimii.

Meidän suhde alkoi kaveruudella, minä katselin miestä salaa. Oltiin 1,5 vuotta kavereita kunnes alettiin tekstailla tiiviimmin ja mentiin treffeille. Meillä on ollut pari miettimistaukoa tämän kahden vuoden virallisen suhteen aikana (yhteensä tunnettu siis liki 4 vuotta). Kuitenkin palattu yhteen ja hyvä niin :heart:.

Täällä tulee asiaa niin että minä putoan kelkasta näiden omien kiireiden takia :ashamed:.
Tuntuu olevan monilla synnytys jo ihan lähellä, mua ei edelleenkään supista juuri koskaan. Kivut ja vaivat puolittunut sen jälkeen kun liikunnan määrä on viisinkertaistunut hevosten myötä.
Yöt tosi huonoja, herään kolmelta enkä saa nukuttua. Uni ei vaan tule. Sängyssä pysyn kuitenkin, mitä nyt nousen pari kertaa pissalle.

Vauva tuntuu tosi isolta, varpaat kaivelee mun kylkiluiden välejä, ja tuntuu että kaikki tila on jo käytössä. Pää poraa alemmas ja alemmas koko ajan. Vaikea istuakaan enää....

Nyt on meilläkin vaunut, sitteri, rintareppu yms. kun käytiin ostoksilla. Vaatteita ihan mieletön määrä, ne pitäisi jo piakkoin pestä ja laittaa vauvalle ostettuun lipastoon odottamaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :hug:

tiinelli ja tyttönen 33+5 :heart:
 
Hui, kun on taas tullut tekstiä, kun olin muutaman päivän pimennossa! Ihan kaikkia vajaata kymmentä sivua en jaksa lukea, mutta kommentoidaan nyt uusimpia juttuja kuitenkin. :D

Mieheni tapasin asuessani opiskelija-asunnossa, olimme molemmat 17-vuotiaita. Pidin pienet pippalot ja kun en hirveesti täältä porukkaa tuntenut, niin kaveri soitteli paikalle omia kavereitaan. Mieheni sitten eksyi yhden kutsutun siivellä paikalle. Mä en oikein tiedä, että mitä siinä tapahtui, mutta menin ihan puihin miehen koko olemuksesta. En mä nyt todellakaan mistään rakkaudesta ensisilmäyksellä menis puhumaan, mutta vahvasti ihastuin kyllä heti. Kavereiden armollisella avustuksella jompi kumpi teki aloitteen (olin sen verran naamat loppuillasta, että en tosiaan muista kaikkea ihan skarpisti :D ) ja siitä se sitten lähti. Mies oli silloin selvin päin, eikä kai uskonut hetkeäkään, että musta vielä kuuluisi. Mutta aika pian me alettiin seurustella ja yhdessä on oltu nyt yli 6 vuotta. :)

JennyA:lle isot tsempitykset! :hug:

Maitohappobakteerit! Himputin himputti! Mun on nyt monta kuukautta pitänyt niitä ostaa ja en vaan muista, murrrr.

Vauvan liikkeet on täällä oikeastaan vaan mylläystä ja muljuntaa. :) Kunnon potkuja tulee oikeastaan vaan silloin, kun hikotuttaa, vauvalla taitaa mennä hermo välillä ja sitten saadaan aivan hervottomia potku- ja huitomiskohtauksia. Ja taas hetki ollaan hikan kourissa. Ja taas potkitaan. :D Mutta on kyllä liikkunut hyvin viime aikoina tai siis ei oo tarvinnut huolestua. :)

Omassa navassa kaikki hyvin, ei mitään kummaa. :)

Mömmis ja Mulju 33+3
 
JennyA sulle iso :hug:. Mahtaa olla turhauttavaa tehdä tuollainen reissu ja lopputulema on että joudut kipujen kanssa kuitenkin kotiin. Voimia sulle.

Naurukohtaus sulle paranemisia flunssaan!

X3 eiks auton turvavyö ole todettu turvalliseksi sikiölle? Se on niin hyvässä suojassa äidin kohdussa että kestää kyllä kolarin vaikka olisi turvavyön kohdalla? Itse uskon, ettei turvavyö alavatsalla ole riski sikiölle, koska jos olisi, odottajille olisi taatusti jokin viritys.

Maitohappobakteerit esikoisen aikaan söin, tokan aikaan en. Mitään vatsavaivoja ei ole ollut. Käytin sillon Rela-tippoja ja kuulin vaan että voivat aiheuttaa vatsakipuja koska ovat öljypohjaisia ja siihen loppui mun innostus antaa niitä. Musta toi ei oo niin kun silvia sanoit, ettei saa syödä antibioottejen kanssa. Eiks niitä justiin suositella antibioottien kanssa, jos antibiootit pistää vatsan sekaisin? Ja ne auttaa monella? Mulla oli joulun jälkeen ab-kuuri ja otin maitohappoja kun apteekissa sanoivat et on sellainen lääke joka voi sekoittaa vatsan. Kuuri tehosi kyllä ja poskiontelontulehdus parani.

Suhteen alku tavattiin yli 13 vuotta sitten ravintolassa. Mä olin aika maistissa, mies kuskina. Oltiin aika ihastuksissamme toisistamme, jokin siinä miehessä vaan veti.. Ja annoin numeroni ja mentiin sit heti seuraavana päivänä leffaan. Mies oli silloin intissä joten seuraavat treffit oli siitä viikon päästä. Voi miten rakastuneita me oltiin :heart:. Edettiin kyllä aika siveellisesti, johtui varmaan siitä intistä :). Uskaltauduttiin suuteluasteellekin vasta sitten kolmantena viikonloppuna. Kyllä ne ekat vuodet oli sellaista ihanaa onnen huumaa. Hyvä on yhdessä yhä, mutta onhan se arki jo elämään astunut vuosia sitten. Ja on ollut vaikeitakin aikoja, tietysti.

Mulla kanssa linea negra navasta ylöspäin ja tyttö tulossa.

Samoja ajatuksia välillä kun peppiinalla että mihin sitä on taas alkanut :). Haluanko todella taas herätä öisin ja olla täydessä palveluksessa kun olen saanut nauttia lasten omatoimisuudesta jo jonkin aikaa. Puoltoista vuotta jo kuopuskin syönyt itse... Mut tää on tätä, viime hetken ramppikuumetta. Kyllä mä tiedän että sydämestäni tätä haluan, saan vielä yhden ihanan pikkuisen tytön noiden maailman rakkaimpien kullannuppujeni lisäksi.

Mulle tulee Vauva ja tulit kyllä LD mieleeni siitä jutusta ja mietin et ootkohan lukenut.

Lasten hoito mä olen ollut kotiäitinä vuoden 2006 syyskuusta. Esikoinen täytti lokakuussa 4 ja on kaksi kertaa viikossa seurakunnan kerhossa 2 tuntia. Ensi syksystä siirtyy 5-vuotiaiden ryhmään joka on 3x vko 3 tuntia. Minusta ihan riittävä. Poika täyttää elokuussa 3 ja aloittaa kanssa sitten srk:n kerhon, 1 krt vko 2 tuntia. Vähän se kerhoihin kuljettelu varmaan ensi syksynä kypsyttää kun on jo noin monta kertaa, mut uskon että se on ihan hyvä juttu, etenkin tuolle isommalle jo ihan paikallaan. Perhekerhossa käydään myös melkein joka viikko ja tavataan sitten muuten vain muita kotiäitejä lapsineen että seuraa on mulle ja lapsille aika usein päivisin. Tyttö alotti myös nyt tammikuussa 1 krt vko tanssitunnit. Se ei nyt sitten tule menemään päiväkotiin ollenkaan, koska olen näillä näkymin kotona ainakin eskariin ja varmana jopa koulun aloittamiseen asti.

Nukuin viime yönä hy in, en siis jäänyt ollenkaan sänkyyn pyörimään kun kahden aikaan heräsin, ihanaa!

Leppismom 35+3
 
Kiirettä pitänyt, niin en ole ehtinyt lukemaan enkä kirjoittelemaan, mutta mutta...

vitamiineista Ainoastaa rautaa ja D-vitamiinia syön. Muita en oikein osaa ottaa, kun ei ole ollut tapana. Nyt en edes ostanut sitä raskausmultivitaa.

Oranssi pissa Voisikohan johtua, liian vähäisestä juomisesta? Itselläni on tosi tumma pissa, juon liian vähän. :( En tiedä mikä siinä juomisessa vastustaa aina raskaana ollessani.

Seksi Eiköhän sitä seksiä voi harrastella, jollei paikat ole lähteneet aukeamaan eikä ole limatulppaa tullut. Niin mä olen ainakin ymmärtänyt. =)

Tänään koko päivän supistellut, muutenkin outo olo. Jos saisi tehdä mitä haluaisi ja pystyisi, niin hautautuisin peiton alle lepäilemään. Mutta velvollisuudet kutsuu, lapset, mies, ruoka. :|
 
Leppismom tarkoitin että antibiotin ja maitohappobakteerejen välissä pitää olla useampi tunti. Muuten ne antibiotit tuhoaa nämä toiset. Tarkoitus siis on ottaa niitä samana päivänä mutta parin tunnin välein.

Seksi Mä luin jostain, mutta en muista mistä, että sperma pehmentää kohdun suuta. Pitää muistella että mistähän sitä luin. Tämän takia ehkä kannattaa olla varovainen.
 
Viimeksi muokattu:
JA voih, ei ole hääviä, kun tuolla tavalla supistelee ja mitään ei kuiteskaan tapahdu. Jaksamista!

Vitamiineista minä syön multivitan raskausvitamiineja. Sen lisäks syön Maltoferin rautatabletteja.

Maitohappobakteereista kuulin asiasta jo kuopuksen aikaan, siis 4 vuotta sitten. Söinkin silloin Rela tabletteja, mutta eipä ne vauvan mahavaivoihin valitettavasti auttanu...

Mulle on muuten täysin uusi tieto tuo, että antibioottia ja maitohappobakteereita ei saa syödä yhtä aikaa?! :O Yleensä, kun niin nimenomaan suositellaan ottamaan... Kaikkea uutta oppii, kun palstailee! :D

Argh, poltin sormeni, kun yritin tehokkaasti tehdä yhtä aikaa ruokaa ja istua koneella... Parempi vaan siirtyä hellan ääreen. :wave:

Poks 36+0:heart:
 

Yhteistyössä