Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Jaksamisia ja voimia kovasti dogitar :hug: Toivottavasti saat pidettyä pikkusen masussa vielä hetken, vaikka onhan sulla viikkoja jo niin hyvin ettei haittaisi vaikka syntyisikin jo :)
Mulla on noissa verenpainelääkkeissä samaa lääkeainetta kuin tossa supistusten estolääkkeessä, joten noi haittavaikutukset on täällä ihan jokapäiväistä arkea : /

kike naistenklinikalla ei ainakaan estellä enää vkn 34 jälkeen synnytystä.

~ miraci ja pikkumies rv 35+6 ~
 
dogitar: Voi ei, kuulostaa hurjalta :( Jaksamisia sinne! :hug:

Onkohan flower againille tullut lähtö? :) Vai pitääköhän siellä muuten kiirettä häiden vuoksi!?

Mä kirjottelen tästä lähtien myös vaan tuonne suljetulle vissiin, mutta lueskelen täällä juttuja :)

LD + Pikkunen 34+3
 
En taas muista yhtään mitä asioita piti kommentoida.. :)

Eilen käytiin hakemassa uusi turvakaukalo, huuto.netistä ostin. On se vaan hieno. Pääsin heti tiikeri pehmo sitä koeistumaan kun kotiin tultiin.

Neuvolassa kävin tiistaina ja kaikki oli ihan ok. Tosin verenpaineita kun mittailtiin niin tokalla kerralla tippui 80/50, tuli siinä siis vähän heikko olokin jo. Hemoglobiini edelleen alhaalla 94. Ja vauvan sykkeet oli pikkasen korkeemmat kun aikasemmin ollut mut ei se terkka siitä mitään sanonut. Parin viikon päähän antoi uutta aikaa.

Eipä nyt tullut muuta mieleen..

Jenksu poks 36+0
 
Mä en oo vielä saanu aikaseks kirjautua tuonne suljetulle.....liekö kaikki häipyny sinne?: /

dogitar :hug: Aika ihme että passittivat vuodelepoon kun yleinen käytäntö kai on että 34 viikon jälkeen ei enää esteltäs,ei mulla ainakaan ole estelty ja molemmat syntyneet 34 viikolla. Ja sitten tuo että viikkokausia pitäis vielä maata??:O Ei kai ny sentään,toivottavasti tilanne paranee vielä.

ON Eilen neuvola eikä siellä sen kummempia,kaikki ok. Vauva alhaalla muttei kiinnittynyt. Sf-mitta oli 34 joka menee yläkäyrillä.
Illalla tulikin sitten sellasia supistuksia että :x Ihan hillittömän kipeitä n.tunnin verran. Olin jo melkein itkua vääntämässä ja olin varma että nyt se tapahtuu mutta sitten ne pikkuhijlaa hiipui ja nyt aamulla ei mitään:kieh: Mulla tuli ihan huono olo kun sattui niin paljon,sen muistan esikoisestakin että yrjö meinas lentää kun sattui niin paljon:x Mutta nyt sitten ei mitään.....Tosi vetistä vuotoa tuli eilen ja runsaasti mutta en usko lapsiveden mahdollisuuteen. Sen mä vaan sanon että jos olen kasassa vielä ensi tiistaina kun on se ultra ja mun kohdunsuulla ei ole tapahtunut mitään niin revin pelihousuni kokonaan!!!:mad: Toivon muutenkin saavani sektiopäivän tietää että voi sitten valmistautua.

Täällä tujakka pakkanen,yli 10 astetta ja aurinko paistaa ihanasti :) Lähdemme lasten kanssa kohta ostelemaan ystävänpäivätarvikkeita,kortit pitää viim.tänään laittaa postiin :) Oletteko suunnitelleet mitään erityistä ystävnpäiväksi? Tai onko teillä yleensä edes tapana viettää sitä? Mä olen joka vuosi leiponut jotain ´rakkausleivoksia´tms.miehelle mutta ei sen kummempaa :)

-Naurukohtaus ja Poikani 35+3-
 
Heips!

dogitarelle voimia, nyt sitten vaan rauhallista lepäilyä :hug: Toivottavasti kaikki menee nyt suunnitellun mukaan, mutta on varmaan kyllä aika stressaava tilanne tuollainen.

Toivottavasti floweri tosiaan saa häät pidettyä ilman vauvan väliintuloa =) Heh, aika hiljasta kyllä ollut sieltä suunnalta... jospa vauva haluaa paikan päälle todistamaan ;)

Ystävänpäivä: niin meillehän se on kihlajaispäivä... meinattiin että mentäis jo viikonloppuna syömään ulos, kun maanantai on sitten työpäivä miehellä ja siitähän ei koskaan tiedä millon kotiutuu. Kortit lasten kanssa tehdään ja postiin viedään tänään ja muksuille oon muutenkin yleensä keksinyt jotain pientä kivaa ystävänpäiväksi.

Kaipa tässä pikkuhiljaa vois lounasta alkaa väsäämään, ja muutenkin vois vähän siivota paikkoja...

Mindi83 33+4
 
Hei,
Täällä yksi varmaan sadoista taustailijoista, luen säännöllisesti kun vaan ehdin mutta kirjoitteluun ei ole aikaa ollut...

digitar tsemppiä kovasti jaksamiseen, mulla on hyvinkn samat tuntemukset!


mulla on vk 34+2 ja tilanne istukka kohdunsuun päällä ja synnytystapa "tuomio" on 23.2. jolloin saan joko sektioajan (näissä istukka tapauksissa kuulemme rv38, ei odotella pidemmälle) tai luvan alakautta synnytykseen. olen ollut sairaslomalla kolme viikkoa istukka vuotaa verta välillä, nyt tosin ollut rauhallista koska olen vain lepäillyt. toki se on ihan hanurista, kyljet kipeinä yms. mutta pakko vauvan parhaaksi.

moni täällä puhunut, että vk 34 ihan ok syntyä, varmasti niin ok että vauva selviää mutta on kuitenkin pieni ja keuhkot kehittymättömät niin haluavat mahd pitkään pitää sisällä vahvistumassa. mahd. keskoshoito on kuitenkin erikoishoitoa ja kompilikaatioita voi tulla. siksi ymmärrän hyvin miksi haluavat jarrutella vauvojen ennenaikaisia syntymisiä.

ja toivon että keskustelu tälläkin palstalla jatkuu vaikka osa siirtyy suljetulle osastolle...

tiinis 34+2
 
Viimeksi muokattu:
Vedetäänpä pakkaspohjat nyt heti alkuun. -20 on täällä pakkasta mut silti meinasin lähtä tonne ulos reippailemaan. Pakko toi aurinko on jotenkin hyödyntää ku eii sitä melkei 3-4kk näkyny täällä hemmetin kaamoksessa (nojoo en asu lapissa mut pohjoises kuitenni)
Joten en jaksa kauheesti tänään lärpättääkkään vaan lähden nyt ulos. Ja jos jumin tähän niin haukkuja vaan kehiin. Ei tästä 4 seinän sisällä kyyköttämisestä tule yhtikäs mittää! :)

SuzZ + masukki 35+6
 
Suljettu osasto Rekkauduttu on eli hyväksyntää odotellessa! :wave:

Sairaalaruoka Ei mulla ainakaan mitään kummempaa valittamista ruuan suhteen ole ollut.... toivottavasti ei huonommaksi ole mennyt sitten viime kerran! ;)

dogitar Kovasti tsemppiä sulle loppu rutistukseen!!

( . ) Tämä istui polilla aamun. Ensinnäkin aika oli taas liki tunnin myöhässä vaikka aattelisi että aamulla ne edes vähän vielä vois pitää paikkansa. :kieh:
Ultrassa kaikki ihan ok. Vauvan painoarvio oli 2670g joka siis vähän keskimääräistä isompi. Sanoi että reilu 4kg olisi sitten lasketunajan tienoilla. Sukupuoltakin katseltii ja mun mielestä oli selvä poika, mutta lääkäri sanoi että hänestä voisi olla vain turvonneet häppärit ja kallistuisi ehkä vähän enemmän tytön puolelle. :D Eli jännitys säilynee loppuun saakka.
Insuliinilla koitetaa saada nyt sokerit pysymään alhaalla ja hillittyä samalla vähän vauvan kasvua, joten päivittäin pistellään ja katsotaan onko sillä mitään vaikutusta.
Uusi aika polille tuli sitten tasan 3 viikon päähän, jolloin taas edessä sama setti eli sekä gyne, että sisätauti lääkäri. Viikot tuolloin siis 36+4.

Tässä vähän ikävääkin asiaa mahtuu taas elämään... huomiseksi olisi varattuna aika meidän toisen koiran lopettamiseen. :(
Jostain syystä koirasta tullut kauheen vihanen ja epäilevä lapsia kohtaan. Kauheeta murinaa ja hampaiden vailauttelua pitää kun lapset on vähänkään lähellä. Ja ihan 100% varma olen että lapset ei ole koiralle pääseet mitään tekemään, sillä IKINÄ nuo ei ole vahtimatta keskenään! Koko ajan vain pahenee tämä koiran käytös ja nyt on alkanut pelottaa että se tosissaan käy kiinni kohta. Ja kun on vielä iso koira niin pahaa jälkeä olisi tiedossa. Mitään näkyvää vikaa ei koirassa näytä olevan ja el.lääkäri meinasi että alkaa vaan pää rassukalla seota. Ja onhan tuo jo rodussaan iälläkin.
KUITENKIN tuo ahdistaa että nyt siitä sitten tarvisi luopua... 8-vuotta koira meillä ollut ja ihan perheenjäsenenä ja ystävänä. Kuitenkaan meillä ei ole mahdollisuutta koiraa lapsista täysin eristää ja eläinlääkärin mukaan sekään ei olisi koiralle elämisen arvoista elämää kun laumasta jotuisi eristetyksi. Luonteeltaan koira on aika arka ja erittäin isäntäuskollinen (tuli meille siis 1veenä Huonoista oloista, nyrkillä koulutettuna yms.), joten tämän vuoksi ei poiskaan antaminen ole hyvä vaihtoehto. Jo pienenkin erossaolon jälkeen koira alkaa kovasti meitä kaipaamaan.
Ihan hirveä tilanne ja pahalta tuntuu....

Liro ja papunen 33+4
 
Lirolle :hug: se on aina rankkaa vanhan ystävän nukuttaminen,mut el.lääk. on siinä oikeessa,et ei se elämä olisi enää koiralle onnellista. vaikka oonki ite eläinrakas ja pahalta tuntuu .kun joutuu luopumaan ,mut kuitenki eläimen parasta on ajateltava.

SuzZ meillä oli aamulla -22 mut ei se auta. koirat on kuitenki pihalle vietävä

ystävänpäivä meille ihan normi päivä. isäntä on töis ja muksut koulus.

taitaa floverilla olla kiire häitten kans,ettei ehi tääl istumaan ;) sit saa kyl heti tulla kertomaan tunnelmia rouvana olosta :LOL: (ei sen puoleen,itte ollu naimisis puoli vuotta)

T&V 34+3
 
Liro: ei olis mitään mahkuja saada uutta kotia koiralle, siis onko ihmisystävällinen niin että sopis lapsettomalle? Meillä oli pari vuotta takaperin vähän sama tilanne, ja saatiin toiselle koirallemme uusi koti tuon apulan kautta, lapsettomalle pariskunnalle. Ottihan se luopuminen näinkin koville, mutta pidän yhteyttä näihin ihmisiin ja näin ollen pystyn vähän seuraamaan mitä meitin yhdelle mussukalle kuuluu...

Nyt autoo lämmittämään, joskos lähtis kottero liikkeelle :D
 
dogitar: Tsemppiä viimeisiin aikoihin vaan. Kuulostaa tosi ikävältä toi odottelu ja makoilu. Itse en voisi kuvitellakaan makaavani edes kahta päivää peräkkäin!!

liro: Ikävä tilanne koiran kanssa. Mä olen joskus miettinyt, miten siihen voisi suhtautua, jos tarvitsisi perheenjäsenestä luopua.. Ihan kamalaa olisi. Osanottoni!!

Täällä ei sentään ole ollut kuin 16 pakkasta, aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja pohjoistuuli puhaltaa. Eli siis kylmä on!!

Mahassa rauhallista, ei supistuksia ei mitään. Tää ei varmaan synny koskaan. :) Nyt kuitenkin ruokaa hakemaan.

Niin ja FAlle onnea matkaan häiden laittoon, toivottavasti on oikein hieno juhla!! Ei ole pitkään enää.
pihpuu & pieni 35+5
 
Viimeksi muokattu:
Liro: välil käy noin, että koiralla kroppa kestäis mut pää ei.. Yks meidän koira piti lopettaa alle 10v ikäisenä kun ei pää kestänyt. Pelkäs kaikkii pieniäkin ääniä loppuvaiheessa ja meni pitkin seiniä, tärisi ja tutisi. Meillä se ilmeni silleen, ei siis ollut kuitenkaan aggressiivinen tai muuta.. Ei tollanenkaan kuitenkaan koiranelämää ollut. Lääkitys ja kaikki kokeiltiin ensin. Ei sitä voi kauaa katsella ja välillä koirataivaaseen pääsy on parasta mitä voi ystävälleen enää tarjota..
 
Dogitar :hug: Onpa kurja tilanne vielä loppumetreille... Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saat levättyä!

Lirolle myös :hug: Me jouduttiin lopettamaan mein edellinen sakemanni juuri ennen esikon syntymää, sillä tosin oli kasvain ja muuttui siksi aggressiiviseksi. Oli kyllä ihan hirveää luopua, ja vielä raskaana ollessa tunteet vieläkin enemmän pinnassa :'(

Mie varmaan koitan vähän molemmille puolille päivitellä kuulumisia, ei kai tämäkään palsta ihan kuihdu pois..?

Itse yöllä taas valvoin muutaman tunnin, vaikkei edes pojan yskä valvottanut. Yhden yön kun kunnolla saa nukuttua, niin sitten taas valvotaan useampi yö perään : / Noh, nukuin kyllä päiväunet kun poju katsoi lastenohjelmia :ashamed:

Pojan kanssa pestiin vauvalle sitterin kankaat, ihana miten tuo poju odottaa kovasti vauvaa ja haluaa osallistua kaikkiin valmisteluihin :heart:

Ystävänpäivä on meillä ihan normipäivä, saatan kyllä miehelle jotain pientä hömppää ostaa ja anoppilaan myös. Ajattelin että leivon vähän mokkapaloja tänä vuonna ja koristelen ne sydämin :heart:

Oih, ei enää ole pitkälti tätä odotusta jäljellä, vähän on haikea olo, ja toisaalta ihanan odottava :heart:

Teto ja kuulapää rakas 35+5 :heart:
 
Hei kaikille! Olen myös yksi maaliskuisista taustailijoista. Melkein raskauden alusta asti olen lukenut teidän juttuja, mutta osittain sen takia en ole liittynyt keskusteluun, kun tykkään kirjoitella mieluummin vähän pienemmän porukan keskuudessa. Toisella foorumilla olen jonkin verran kirjoitellut, mutta siellä suljettu puoli on niin hirmu hiljainen, ettei siellä kirjoittelu tunnu kovin mielekkäältä. Nyt siis tuo teidän suljettu palsta herätti mielenkiintoni, ja sitä kysyisin, että vieläkö otatte ihan uuden tyypin mukaan sinne suljetulle? Aikomuksenani olisi siis myös alkaa osallistumaan keskusteluun siellä.
 
Mindi83 Tuo koiran uuteen kotiin sijoittaminen ei tosiaan ole vaihtoehtona koska koira on tosi epävarma ja arka... pelkää ja arastelee uusia ihmisiä ja varsinkin miehiä. Lisäksi on todella isäntä uskollinen ja hyvin kiinni varsinkin mun miehessä. Ikävöisi kovin ja tuskin sopeutuisikaan. Lisäksi luulen että lisisi vaan myös näitä "käytöshäiriöitä". Anoppilassa tuo on välillä ollut hoidossa, mutta viikkokin erossa meistä on sille ollut jo liikaa... selvästi ikävöi, vinkuu perään ja sitten alkaa osoittaa mieltään pahanteolla yms. Lisäksi sitä ei haluaisi omalle tunnolleen että tulisi käymään myöhemmin jonkun päälle koska siitä on nyt useampaan otteeseen jo varoitellut. Selvästi siis uhkaavaa koiran käytös.
Mulle ja miehelle koira on suht koht' oma itsensä mutta muille sitten uhkaava, epävarma ja vihainenkin.
 
hei kaikki, täällä ollaan vielä :wave:

tuntuupa muuten kivalle et muakin kaivataan:hug: kiirus on ollu kauhia...

eilen ja tänään juossut loput asiat mitä oli, kyllä saakin punnertaa kaupoissa, onneks mies ja lapset on jeesiny kovasti... huomenna 15:30 on h-hetki .....ihkuu !!
kiitos kaikille jo etukäteen muistaneille :)

neuvolassa tänään käyty ja lääkärillä, alko jänskättää.........

eli seuraavaa:

hemppa 126, sain varuiksi alkaa rautaa napsimaan
painoo ei ollu tullu yhtään.... pissa puhdas....

lääkäri:
kanavaa jäljellä sentti jos sitäkään....sanoi et ihan olemattoman vähän :D
kohdunsuu pehmeä... :D
kohdunsuu sormelle auki ellei jopa enemmänkin :D
vauvan pää tunnusteltavissa alakautta ihan selkeästi :D
sanoi että niin on valmis paketti syntymään et laskettuun aikaan tuskin menee :D jiuh :heart:

ja antoi kehoituksen et jos vedet menee kotona, niin samantien soitettava lanssi pihaan, et matkaa on kuitenki toi 50 kilsaa, ja edelliset ollu suht nopeita niin varalta.....

eli mä varaudun siis lähipäivinä synnyttämään :D sanoi et jos kahden viikon sisään tulee....
ilmankos sitä limatulppaakin lähti ...

koiraongelmasta jos toi ois mun kohdalla, niin ikävä todeta mut piikille veisin. ikää jos on jo kahdeksankin vuotta, on vaikee saada tottumaan uuteen kotiin ja vois aiheuttaa koiralle liikaa stressiä...
enkä kyllä pitäis kotona odottaen et millon käy johonkin lapsista tms kiinni... ikävä juttu... jos se on kipeä jostain sisuskaluista eikä halua lasten siks tulevan lähelle?
voimia kovasti!!!

dogitar tsemppauksia sinnekin!!!!!!!

viimeistä neiti-iltaa tänään viettävä FLOWERI ja vauveliini 36+1

niin, ja ilmeisesti se mun laskettu aika ON väärin...et se olis sittenkin sen kaks viikkoa aiempi, kuten tässä pitempään on ounasteltukin.......eli viikolla 8... joten kunhan tän viikonlopun pysyy sisällä ni sit saa tulla millon vaan ;)
 
Viimeksi muokattu:
Liro: Ikävää, ettei sitten ole niin helppo uudelleen sijoittaa. Mut tosiaan, jos vaarana on että lasten kimppuun käy niin ehdottomasti järkiratkaisu on lopetus. Mä en tiedä mikä tuohon meidän koiraan tuli silloin, alkoi vaan olemaan todella agressiivinen lapsia kohtaan, mutta ei kuitenkaan aikuisia ja näin ollen pystyimme sitten välttämään tuon kohtalon. Koira oli perimältään todella metsästyspainotteinen, että varmaan silläkin oli jotain tekemistä tuon agressiivisuuden kanssa, tää koira oli siis meillä jo ennen muksuja ja vielä esikon ollessa pienempi ei ollut pahemmin ongelmia.

Mulla on vähän ristiriitaiset tunnelmat, että vastaanko suljetulle vai tänne :D

Kohta täytyis lähteä pianonsoittoon ja ei millään jaksais, jotenkin kun ei oo hirveesti ulkona tullut oltua niin heti näkee, että enempi väsyttää ja puhti ihan pois.
 
ja mä aion pysyä tällä palstalla ihan siihe asti et viimeisetkin ovat saaneet vauvansa. tässä miettinyt et mahdanko minnekkää muulle palstalle sit kuitenkaa alkaa kirjottelemaankaa, kyllä tää arki vie kunhan vauva on maailmassa. feissarissa pyörin,mut et tiedä orjuutanko itteäni sen enempää muihin enää sit kun päivisin on ihan toinen meiniki ku täs odotusaikana.... :)
 
mindi voi kiitos :) saa nyt nähä mihin suuntaa juoksen huomisen... ;) onnellisia mietteitä on kyllä pää täynnä ja varsin levollisin mielin muutoin... :) palstailen tässä kyllä varmaan tän illan ja pakko aamullakin on tulla kattomaan onks mitään muutoksia kellään tullu :)
 
On muuten aika hurjaa, että maaliskuiset alkaa jo pikkuhiljaa synnyttelemään pieniään maailmaan. Joko aikaa on mennyt niin paljon?!? Jotenkin oli pitkään sellanen olo, että aika ei kulu millään ja suorastaan matelee. Ja nyt ei itelläkään ole laskettuun aikaan enää kuin se 4 viikkoa. Hui.
 
Pikaisesti kirjoittelen taasen...

Huomenna minäkin yritän saada aikaseks rekkautua tonne suljetulle. :)
FA:lle tsemppiä ja onnea huomiselle! :) Tasan 4 kk sitten me oltiin miehen kanssa hääyön vietossa, oih sitä onnea!.:heart: Toivottavsti vauva pysyy nyt edes lauantaihin asti masussa. ;)

Täällä ollaan istuttu nyt kahtena päivänä paljon autossa. Esikoinen joutui sairaalaan, joten sinne on ollu sit matkaa. Ei oikein hyvää ole tehny tuo istuminen ku niin supistelee ja tuntuu, että vauva painaa kauheesti alapäähän. Kovasti hän myös mönkii! Huomenna onkin neuvola, että jospa siellä selviäis joko vauva on kiinnityny. Kohdunsuun tilannetta täällä ei ole neuvolassa koskaan vielä katottu ja tuskin katotaan huomennakaan.

Esikoisella todettiin sitten mononukleoosi, eli pusutauti. Onneks ei ollu mitään vakavaa!! Kauheaa oli odotella sitä lääkärin soitttoa ja sit ku lääkäri sano, että valkosolut on todella korkealla ja imusolmukkeet on niin suurentuneet, että hän kirrjoittaa heti lähetteen lastenpolille... Siinä vaiheessa tietty pelkäs pahinta ja olin sydänkurkussa ku polille mentiin.
Onneks melko nopeaa selvis, että koholla olevat valkosolut ovat "hyviä" valkosoluja eikä ole syytä huoleen. Esikoisella on edelleen kuumetta 39 astetta, perna suurentunu ja maksa arvot koholla. Pitää ottaa iisisti ettei perna vain repeä, muuten ei pitäis olla mitään hätää. :)
Kyllä kivi vierähti sydämeltä kun diagnoosi saatiin!

Mitäs täällä on puhuttakaan. :whistle: Täytyypä lukea mistä täällä on puhuttu jotta pystyy kommentoimaan enempi, mutta huomenna sitten :)

Tiitulipiituli 36+3
 

Yhteistyössä