Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Tiitulipiituli Hienoa, että esikoisen oireille löytyi syy ja nyt tiedetään, miten häntä pitää hoitaa! :)

FA:lle oikein ihanaa hääpäivää! :flower:

pihpuu Sanos muuta, kohta täällä alkaa oikea vauvasade! :heart: Itekin laskeskelin, että jos tää toinen syntyy samassa aikataulussa kuin esikoinen, niin nyt olis tasan neljä viikkoa synnytykseen. Huh, aina alkaa jännittämään, kun sitä ajattelee.

Oikeastaan tämä saisi syntyä mieluusti kolmen viikon päästä, kun anopilla on viikko lomaa, niin ei tarvitsisi miettiä esikoiselle hoitajaa. Siksi niin mietin, miten saisi esikoisen hoidon parhaiten järkättyä, kun en haluaisi, että mies "tuhlaa" isyyslomapäiviä siihen, että on esikoisen kanssa kotona, kun minä ja vauva ollaan vielä synnärillä. Noh, eipä sitä hirveesti auta miettiä, syntyy kun syntyy ja sitten mennään sen mukaan. Mutta jos toivoa sais. :rolleyes:

Jeps, taidan nyt kömpiä yöpuulle.

Meep 34+6
 
Viimeksi muokattu:
huomenta mammat :)

vielä ehdin pikaisen päivityksen tännekin tekemään :)

no niin, se suuri päivä koitti sittenkin... aah... nukuin ihan järjettömän huonosti taas, no, perhosia vatsa pullollaan, ja sitte myös närästi kuinkas ollakkaan :D Ja patukat päässä nukuin,joka vaati lähes akrobaattisia asentoja ;) mitäpä ei nainen olisi valmis kärsimään kampauksenkaan suhteen...
varastin rauhallisen aamukahvi-tuokion ja saan rauhassa olla tunnin ennenkuin talossa alkaa liikkua joku muukin.

mieheltä sain eilen lahjaksi tätä päivää varten AIVAN ihanan kaulakorun!!! päätettiin nimittäin aiemmin, et koska mulla on sormet kuitenkin sen verran turvoksissa, ni ei tule vihkisormusta nyt. ja hommataan se sitten kun vauva on syntynyt ja kropasta ylimääräiset nesteet lähteny :)
No, sit hän osti kuitenkin tän Kalevalan korun et se ajais saman asian kuin vihkisormus, et tarttihan mulla jotain olla ;) ihana mun miehein :heart:

pusutauti onneks oli vaan sitä sitte...eikä vakavampaa.. itel ollu se kans joskus vuosia sit ja luulin et henki lähtee, niin luuli äitikin... järkyttävä pöpö!!!

noniin, mut tää lähtee nyt valmistautumaan tähän rakkauden täyttämään päivään, kiitos kaikille hengessä mukana oleville, mä niiiiiiiin aion nauttia tästä päivästä :kiss:

palaan päivittämään eloa kunhan viikonloppu on ohi ja lähisuku lähtee koteihinsa :)

mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille, ja kovasti voimia kipeisiin hetkiin!!!!!!!!!!!!

Floweri the Bride ja vaaveli 36+2 eli viikkoa 37 eletään, ja very very very happy :heart:
 
Kiitos kaikille lohduttavista sanoista ja tuesta!! :'( Aika epätoivoinen olo on...illallakin sain supisteluja jo vartin välein muttei onneksi kovia. Päiväunia nukun koska hb on niin alhainen, niin sillä saan supistelut aina katkeamaan mutta alkavat sitten taas uudestaan... Kyllä tässä sairaalassa ollaan vielä (jos ei tällä niin varmasti ensi viikolla), se nyt on jo aika varmaa kun eivät nuo supistelut pysy kurissa edes levossa...
Mullahan tuo synnytys ei saa käynnistyä kun istukka saattaa revetä ja aiheuttaa massiivisen verenvuodon ja vaaran sekä mulle että vauvalle. Sektio on ainut vaihtoehto ja hätäsektio jos synnytyksen alettua sitä ei saada enää rauhoittumaan. Viikkoja on niin vähän, että vauva on vielä sen verran kehittymätön ettei sen anneta vielä syntyä (vaara saada komplikaatioita ym)...suunniteltu sektio tehdään vasta 38 viikon tienoilla, jos tulee ennen niin sitten hätäsektiolla. Normaaliraskaudessa saattaa 34 viikot jo riittää, mutta tämä on eri tapaus...

Vauvan keuhkoja kypsyteltiin jo kortisonilla varmuuden vuoksi...näyttää kuitenkin siltä että jos päästäisiin edes sinne kontrolliin asti, niin olisin tyytyväinen. Vauvan vuoksi olen valmis makaamaan vaikka kuukaudenkin vielä kaikista kivuista huolimatta, mutta tämä jatkuva pelko seuraavasta päivästa tai jopa seuraavista tunneista on ihan kamalaa, varsinkin kun tietää mitä voi tapahtua ja tuo matkan pituus kyllä tässäkin tilanteessa ratkaisee paljon (ehtiikö perille vaiko ei?!?!).
Tombatar eli meillä on 56 km matkaa sairaalaan, joten jos jotain alkaa nyt tapahtua (tulee veristä vuotoa tai supistukset kovenevat/lisääntyvät) niin sitten mennään ambulanssilla ja kovaa...ja toivotaan että ehditään perille ennenkuin tapahtuu mitään vakavaa.
Ihanaa kuulla että sinullakin lapsi selvinnyt samanlaisessa tilanteessa hyvin ja vielä noin aikaisilla viikoilla! Se tuo kyllä lohtua mullekin mutta sydän silti sykkyrällä koko ajan...ei äiti voi murheelleen mitään...

Tiiniksen kanssa ollaan siis aika samassa tilanteessa. :hug: Mulla istukka on vuodellut ennenkin ja nyt taas :| nuo supistelut on olleet mulle arkipäivää, eivätkä ne vähene millään levolla...pyrin vaan saamaan ne minimoitua ja mentyä päivä kerrallaan eteenpäin...ei tässä muutakaan voi kuin vaan odottaa. :headwall: Millainen sulla on noiden supistelujen kanssa tilanne? tuleeko paljonkin ja minkälaisia? minkälaisia ohjeita olet saanut? ihan mielenkiinnosta kyselen :)

dogitar ja pikku-E 34+4 :heart:
 
Tiitulipiituli Onneksi ei mitään "isompaa" löytynyt. Itsekin olen tuon pusutaudin sairastanut Yläaste ikäisenä ja olin silloin super kipeänä... Mulla se kävi myös maksan ja pernan päälle silloin ja olinkin ihan keltainen. Piti kanssa ottaa rauhallisesti kunnes parani kunnolla.

flower again Ihanaa ja rakkauden täyteistä hääpäivää sinulle!! :flower: :heart:
 
flowerille Onnea ihanaan päivään:flower:

tiitulipiituli Onneksi ei ollut ´kuin´pusutauti ja löytyi syyt lapsen oireilulle. Se on aina kauheeta kun joutuu lapsen takia pelkäämään :( Itsekkin muutaman kerran ollut sydän kurkussa kun esikoisella astma ja sairastui keuhkokuumeeseen ja viime vuonna sikainfluenssaan :( Siinä sai olla pelko persiissä ihan tosissaan.

Vauvoja tosiaan alkaa putkahdella :D Ihanaa!!!! Itsekkin jo niin kypsä että ajattelin että jos nyt viikonloppuna syntyis niin olis ihan jees. Joo olis ennenaikanen vielä mutta mulla kuitenkin maanantaina alkaa 36+0 viikot niin ehkä me selvittäis :) Kasattiin eilen hoitopöytä ja tänään pitäs vielä pinnasänky saada kasaan. Pesin eilen kaikki vauvanvaatteet ja peitot summuut ja tänään viikkasin laatikoihin:heart: Meillä ei muita vaatteita ole kuin ihan muutama lahjaksi saatu body ja sitten äp:n vaatteet. Ajattelin ensi viikolla mennä ostamaan muutamia bodeja vielä ja sitten tämän talven puvun. Ellen ole jo jakaantunut;)
Eilen oli oikeasti niin kauhee päivä että multa meinas naama revetä:kieh: Olin niin pahalla tuulella koko päivän että rupes jo itteäkin kyrsimään:kieh: Oli jotenkin niin kyllästynyt olo tähän raskauteen ja kaikkeen että huhhuhu. Sitten erittäin kypsästi kiukuttelin lapsille ja miehelle koko päivän:headwall::ashamed: Oli jotenkin ihan sellanen fiilis että ei kestä enää :( Illalla ei tullut kuin pari tujakkaa supistusta kun aikaisemmin ollut tunnin,parikin putkeen. Nyt aamulla on ollut epämääräistä menkkajomotusta:confused: Mulla on nyt muutaman päivän ajan tullut tosi vetistä vuotoa joka haisee tosi oudolle:x Tulee oikein sellanen lehahdus nenään kun käy esim.pissalla:x Jotenkin ruvenut karmimaan että mitä jos se onkin sit' lapsivettä? Mulla esikoiseta meni kaikki vedet kerralla ja nyt ei oo tullut edes mitään ´aaltoja´vaan ihan sellaisia kahen sormenpään kokoisia lirauksia:confused: Jotenkin en vaan usko että lapsivettä tulis noin vähän kerralla. Mutta saapi nyt sit nähdä,ajattelin että menen käymään laitoksella varmuuden vuoksi jos supparit tänään yltyy kipeiksi. Oman mielenrauhan vuoksi. Tuollahan oli helmikuistten pinossa vauva kuollut kohtuun eräällä äidillä:'( Mutta hänellä oli siis vauvan liikkeet loppuneet ja sitten oli asia selvinnyt. Kerrassaan karmeaa:'(

Nyt voisi pukea ja vaikka imuroida. Hyvää viikonloppua kaikille :)

-Naurukohtaus ja Poikani 35+4-
 
Täällä odotellaan vahvistusta tuonne suljetulle! :wave:

Dogitar voi kamala sun tilaas! :( Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja kiirettä sairaalaan ei tule! :hug: Äitinä huoli lapsesta on kyllä valtava, eikä se helpota millään muulla kuin sillä, että tietää kaiken olevan hyvin.
Oikein paljon jaksamista sinulle!

Liro jaksamista myös sinulle. Sulla on tänään rankka päivä, kun koirasta pitää luopua. :( Eipä tuollaisessa tilanteessa paljoa vaihtoehtoja ole. Täytyy varmaan vaan yrittää ajatella, että päätös on koirankin parhaaks. Saman kokeneena tiedän, että se on raskas paikka!

Neuvola ois tänään, mutta en tiedä kuinka sinne tarkenen mennä. :/ Auton lähellä ei ole tolppaa, että sais sitä lämppäriin ja matkaa neuvolaan on melkein 2km. Niin ja pakkasta on sellaset -25... Kaks tuntia ois aikaa miettiä mitä tekee. Hmm, voi olla että jätän väliin tän päivän.
 
Täällä odotellaan vahvistusta tuonne suljetulle! :wave:

Dogitar voi kamala sun tilaas! :( Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja kiirettä sairaalaan ei tule! :hug: Äitinä huoli lapsesta on kyllä valtava, eikä se helpota millään muulla kuin sillä, että tietää kaiken olevan hyvin.
Oikein paljon jaksamista sinulle!

Liro jaksamista myös sinulle. Sulla on tänään rankka päivä, kun koirasta pitää luopua. :( Eipä tuollaisessa tilanteessa paljoa vaihtoehtoja ole. Täytyy varmaan vaan yrittää ajatella, että päätös on koirankin parhaaks. Saman kokeneena tiedän, että se on raskas paikka!

Neuvola ois tänään, mutta en tiedä kuinka sinne tarkenen mennä. :/ Auton lähellä ei ole tolppaa, että sais sitä lämppäriin ja matkaa neuvolaan on melkein 2km. Niin ja pakkasta on sellaset -25... Kaks tuntia ois aikaa miettiä mitä tekee. Hmm, voi olla että jätän väliin tän päivän.

Flowerille ihanaa hääpäivää! :flower:
 
Huomenta!

Täällä sohvan nurkassa vaan makoillaan eikä muuta voida :)

dogitar: mulla alko tänä etinen istukka oireilee eli vuotaa ekan kerran marraskuussa rv 20+3 ja kolme kertaa olin polilla osastolla jotta saatiin vuoto loppuu. joulukuussa ihan rauhallista ja nyt taas tammikuussa jolloin olin polilla taas, jonka jälkeen jäin sairaslomalle. sillon supisteli paljonkin mutta nyt kun kotona olen ollut ei juurikaan supistele. enemmän vaan jomotusta alaselässä. Noin kolmen viikon välein olen käynyt ultrassa ja istukan sijaintia tarkasteltu. viimeksi kysyin mahd. vaaroista mitä nyt on jos synytys käynnistyisi, niin mulle ei puhuttu istukan repeämisestä (netistä itse luin) ja kun kysyin asiasta lääkäri ei ollut siitä halukas puhumaan...vaan verenvuodosta puhui. mutta seksi ja kaikki raskas hommailu on ollu kielletty jo rv 20 lähtien. ohjeena on annettu että jos alkaa verenvuoto tai voimakkaat supitukset HETI päivystykseen. meillä on matkaa kättärille noin 25km. viimeksi puhuttiin kanssa kortisonista mutta päättivät että ei vielä tarvitse. Toivottavasti sulla rauhoittuu se supistelu ja muuten mieli rauhoittuisi :) voimia sinne kovasti! mä olen vähän taas niin etten juurikaan halua miettiä asiaa ettei ala liikaa vaivata. sairalakassi kun on ollut käytössä marraskuusta lähtien :(

Flowerille onnea hääpäivään!

Seksistä eikö se ihan turvallista periaatteessa ole jos raskaus on ihan normaali mutta jos paikat auenneet tms limatulppa irronnut voi käynnistää synnyksen + tulehdusvaaara. ei ole vielä perinteistä seksiä tänä vuonna ollut etisen istukan takia :( halut ne on hiirelläkin kuten sanonta kuuluu :)
 
Viimeksi muokattu:
Höh, miks tuo mun teksti tuli kahteen kertaan. :confused:

Niin, onneks oli vain pusutautia! Kyllä sitä jo kerkes pelätä vaikka mitä... On melko sitkeä tauti kyllä tuo. : /
Sikainfluenssa on kyllä kans ihan kauhea tauti ja sillon kyllä kans varmaan saa todella pelätä, varsinkin jos on vielä astmaa! Miehellä oli kans se vuos sitten ja hällä on myös astma.. Sai tosiaan pelätä, että kuinka se selviää.

Naurukohtaus mulla ois kyllä sellanen käsitys, että lapsivesi ei haise. Hyvähän se on käydä näytillä jos sille tuntuu.
Tuo ei oo kyllä yhtänä kivaa itestäkään ku on sellanen kiukkupäivä! Onneks täällä ei oo ollu vähään aikaan.... *koputtaa puuta* Jospa tänään ois sulla jo parempi päivä! :)

Voiihh, kaikilla muilla taitaa olla jo kaikki valmista vauvan tuloon, paitsi meillä! Eilen just mietittiin miehen kanssa, et mitä pitää vielä tehä ennen vauvan tuloa ja lista on melekonen! Vois vaikka tänään aloittaa pesemällä noita vauvanvaatteita, mitä en oo vielä pessy yhtään.... :whistle:
 
Mä kans ajattelin että josko johtuis tulehduksesta tms.tuo haju mutta muistan sen kun esikoisesta meni vedet että se haisi kloorilta tai vähän niinkun spermalta:x Ettei ihan hajutonta ollut vaan enemminkin sellanen steriili tuoksu. Ja tuo mitä multa tulee,haisee sellaselta tosi kirpeeltä ei niinkään pahalta,siis ei sellaselta sillilaatikolta miltä voi haista jos oikein paha tulehdus:x Vaan sellaselta kirpakalta. Noh,katsotaa tässä miten edistyy,nyt tuntunut menkkajomotusta koko aamun,saapi nähdä kuinka käy.

Joo tuo sikainfluenssa oli kaikista karmein tauti meillä :( Esikoisella kuume oli korkeimmillaan yli 42 astetta ja tauti kesti yli viikon :/ Olin todella kauhuissani ja valvoin koko viikon kuunnellen esikoisen hengitystä :(

Nyt ryhdistäydyn ja menen sinne imuroimaan :D

-Naurukohtaus ja POikani 35+4-
 
Naurukohtaus LÖYSIMPÄS ETSIMÄNI!!!

Sairaalaan lähdetään aina kun lapsivettä alkaa tulla. Lapsivesi on yleensä kirkasta ja juoksevaa. Jos mietit vedenmenon mahdollisuutta, laita terveysside pikkuhousuihin ja seuraa tilannetta. Siteen kastuessa kauttaaltaan on kyse todennäköisesti lapsivedenmenosta. Loppuraskaudesta emättimen valkovuoto saattaa olla juoksevan runsasta, jota usein ajatellaan lapsivedeksi.

toi on siis suoraan kopsattu seinäjoen synnytysvastaanoton sivulta
 
X3
Dogitar, voimia viimeisille viikoille, tuo on varmasti todella stressaavaa!

Ja onnea Flowerille :)

Minä sain eilenillalla jonkun kummallisen päähänpiston pestä ja järjestellä kaikki vauvanvaatteet. Tänä aamuna sitten alkoikin kunnon kivuliaat "oikeat" supistukset. Ja sitten loppuivat. Mutta nyt sen jälkeen olo on ollut kaikkea muuta paitsi normaali... ei pysty edes kävelemään kun tuntuu että vauva tippuu... taisi laskeutua aika alas! No ensi viikolla on lääkäri, sitten nähdään mitä tapahtuu, kuten joku toinenkin jo sanoi, niin todellakin revin omat ja miehen pelihousut, jos ei ole kohdunsuulla tapahtunut mitään! Edellisessä kontrollissa rv 30 kaulaa oli vielä 4,5cm ja täysin kova ja kiinni... mut jotenkin mulla on sellainen olo, ettei tämä maaliskuuhun saakka enää odottele!

Minä oon nyt vähän kahden vaiheilla, minne kirjoitella, kun en jaksa kahta palstaa seurata. Taidan nyt siirtyä kokonaan sinne suljetulle puolelle...

X3 ja Lahja 36+0
 
FA onnea :heart:

Mä en ole muuten saanut neuvolasta mitään tietoa, milloin pitää sairaalaan lähteä.
No eilen sain onneksi tietoa, tosin muistankohan sitten enää kun on sen aika :D


Silvia ja viliANNA 35+4
 
löysin kirpparilta kolmella eurolla hoitolaukun joka avautuu myös hoitoalustaksi!!! ja on ihan uuden veroinen. kannatti käydä!!! joskus sitä tulee hyvääki tavaraa vastaan. ja vauvalle pussillinen sukkia eurolla =)
nyt varmaan jo FAlla puntit tutisee jo ;) muistaakseni se vihkiminen oli 15.30
täällä olo ihan tavallinen,ei mitään mainittavaa...
 
pikasesti tänne kirjottelen pakkaus / siivous rumban keskeltä (2vkoa viellä aikaa mutta tavaraa on paljon että aloitettava on hyvissäajoin)...

Flowerille suuret onnittelut täältäkin

Tuonne suljetulle palstalle en minä ainakaan viellä aijo liittyä. Tässä on meinaan muutto, yksi taaperoikäinen ym jotka pitää hyvin kiireisenä. Saa nähdä sitten kun vauva syntyy niin liitynkö keskustelujen jatkeeksi vai onko silloin vielläkin kiireempi. Kurjaa kyllä jos osa porukasta siirtyy pois tältä palstalta näin viimemetreillä :'( Olisi ollut kivaa kuulla kaikkien vauvautumisista ja siitä kuinka kenelläkin vauva arki starttaa.. Noh onneksi tänne ilmeisesti aikoo edes muutama jäädä??

Nyt kömmin untenmaille
Dindei + pikku (40min päästä poksuu 38+0)
 
Pakkashuomenta:wave: Täällä hurjat 17 astetta miinuksella mikä on näin espoon ilmastoon hyvinkin paljon:whistle:

Täällä on kyllä väki vähentynyt ihan sikana:O Itse en ole myöskääm liittynyt suljetulle kun tuntuu että tämä on jotenkin ´kotoisampi´.Tottumiskysymys lienee :) Mutta suurin osa näyttää häipyneen jo muualle :( Pidetään me dindei sit kahestaan vaikka palsta pystyssä:D

ON Ei ihmeempiä. Hillittömiä suppareita tullut nyt melkeinpä kaksi päivää putkeen,yötä vasten rauhoittuu,viime yönä heräsin pariin aika mojovaan. Mutta silti ei mitään vuotoa tms.että vois olla varma että pitää lähteä:confused: Ajattelin nyt sinnitellä sinne tiistaille niin näkee sitten tilanteen. Olen jo ihan asennoitunut että saan tässä viikon sisällä vauvan syliin :D Se ei ole ehkä paras vaihtoehto jos mulle sysätäänkin sektioaika vasta kolmen viikon päähän:kieh: Tää on niin ärsyttävää kun ei tiedä että pitäskö käydä näytillä vai ei. Ei tässä nyt synnytyksestä ole kyse,kyllä mä sen tiedän mutta kyrsii kun joka päivä saa ´toivoa´ettö joko tulis lähtö ja sitten ei kuitenkaan:kieh:
Eipä tänne muuta,esikoinen menee kummitätinsä kanssa tänään katsomaan Hartwalille DIsney on ice-showta,me varmaan miehen kanssa laitetaan pinnasänkyä kasaan summuuta. Ulos en taida lähteä vaikka aurinko paistaakin upeasti,on niin pirun kylmä.

-Naurukohtaus ja Poikani 35+6-
 
Rouviintunut ja onnellistakin onnellisempi maalismamma ilmoittautuu tällä palstalla pysymään loppuun saakka :)

Tilaisuus oli poieni, nopea,herkkä, ja kaunis... kaikkea mitä voi toivoa... loppumetreille meinas tulla kauhia kiire, mutta ehdin saada kaiken kuntoon ennen lähtöä.
Mikä ihaninta, mies ajoi itse, oli siis vesiselvä... tästä ei ollut hänen kanssa edes etukäteen puhetta,mahtavaa että hän itsekin halusi näin. sitten korkattiin kuohuvat kun päästiin avioituneina kotiin :) maistoin minäkin juhlan kunniaksi hiukan kuoharia, ja ruuan kanssa nykäisin ihan hyvällä omalla tunnolla lasillisen punkkua :)
Nyt olo on kyllä väsynyt, koko viikonlopun ollut väkeä, univelkaa on, mut ei ole uutta ;)

vauva pysyi siis sisällä :D hehehhe, tästä alkaa erilainen arki, jännittävin tunnelmin että milloin tulee lähtö synnyttämään :)

palailen illasta kurkkimaan onko ketään jäänyt kirjoittelemaan tänne...

Kiitos kaikille onnitteluista :)
 

Yhteistyössä