+Maaliskuussa poksuvat+

Onnea Meritähti plussasta :) Ite meinasin kans aluks jättää neuvolan varaamisen myöhemmälle mut nyt ku on niin paljon paremmat merkit kuin km-raskaudes ni uskalsin sit varata :9 tänään on appivanhempien 30v. hääpäivä syömingit ja tietysti kuoharia on tarjolla mutta ei voi ottaa eikä haluta viel uutista kertoo ni pitää ottaa verukkeeksi antibioottikuuri :D
 
HUH! Onpas tullu tekstiä tänne sillä aikaa kun minä olin perheen kanssa mökkeilemässä! =) Ja uusia poksujiakin on tullut! Tervetuloa uusille odottajille!!! Onnittelut plussista!!! |O

Juu, tosiaan oltiin viisi päivää mökillä ja toi viisi päivää on mulle just kyl ihan riittävä määrä mökkeilyä - alkoi tätä prinpressaa jo vähän kyrsiä ulkohuussi ja vesien kanto yms... :D Tuli koti-ikävä... :LOL:

Pahoinvointia on vähän silloin tällöin ollut, mut ei mitään kauheeta onneksi. Mut väsymys on kyl ihan kauheeta!!! Oikeesti, voisin nukkua varmaan koko ajan jos vaan mahis ois. En muista, että edellises raskaudessani oisin NÄIN väsynyt ollu. Mut toisaalta varmaan tuo vaikuttaa kun tuo edellisen raskauden tulos on 10,5 kk:n ikäinen ja onhan sen ikäisen hoitaminenkin aika uuvuttavaa välillä. :/

Prinpressa ja Piipiäinen rv 5+6 (huomenna poksuu 6 viikkoa täyteen!!!)
 
voi vidja osaan kyl lukee ihmisten nikit vääri |O Metsätähti jos ny menis oikee ;D teil tulee oleen hauskaa mun typojen kaa xD
jooh syömiset meni hyvin ja antibiootti-kuuri tais tepsiä kuoharista kieltäytymisen verukkeeks,ainakin toistaseks,pitää vitä keksiä myöhemmi jotain muuta :D ja mieheltä sain kauheesti kehuja ku rinnat on kasvanu paaaljo kuulemma,ja maha on ihan turpee ku söi niin hyvi :D
 
Kiitos kaikille jotka toivotti tervetulleeksi porukkaan:)

Minky mä syön maalaisjärjen rajoissa kaikenlaista:) Juustojahan soi syödä esim.Auraa ihan turvallisesti, kun se on ison meijerin tekemä juuto ja se on pastöroidusta maidosta, niin kuin lähes kaikki juustot nykyjään.

lilla mulla ihan samoilla viikoilla on noi raskaudet näkynyt kun sullakin :D Ja nyt musta jo tää masu tuntuu, siis jotenkin sisäisesti :LOL: Mut mitään ei vielä näy ja normi housut menee jalkaan koko viikonlopun syöpöttelystä huolimatta (esikoisella oli kolme vee synttärit ja kaikkien vieraiden tullessa oli "pakko" syödä jotain:)

Nyt mulle on tullut raskausväsymys, tänään olin ihan sikiunessa kun esikoinen tuli sanomaan et "äiti tuu avaa verhot" ja eilen haukottelin jo iltapäivästä asti.
Oon nyt taas opetellut syömään aamupalaa ettei heikotus ja nälkäkuvotus pääsis yllättämään.

Metsätähti ja pieni 5+3
 
Ääh tää väsymys ja laiska olo iha kauheeta |O piti herätä jo puol 9 ni kitkuttelin 10 ja sillonki sänky tuntu parhaalta paikalta :D työttömän arki :/enää 9 päivää neuvolaa ;D ei jaksa oottaa :) mä oikein tiiä miltä mun masu näyttää, ku se on jo valmiiks sellanen raskaus masu :D ja eiskoista oottelen ni en si tiiä..mut kyl se vähän taitaa olla muutenki turvoksis,tai sit on vaan toiveajattelua ;D
 
soittelin aamulla neuvolaan ja sain ajan 4.8.
Tuosta vatsan näkymisestä, esikoiselta tais mennä sinne rv 20 paikkeille ennenko rupes näkymään, keskimmäiseltä rv12 ja nuorimmaiselta rv10 ja nyt mulle ei mahdu mitkään housut jalkaan ja arvatkaa oonko säästäny mitään mammavaatteita? Oikeastaan vähän raivostuttaakin että nyt on tasan rv 5 ja emäntä ei mahdu vaatteisiin :kieh: painoa ei oo tullu lisääkään että kai tää sit on vaan oikeesti pullahtanu esiin :whistle:
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Mulla esikoisesta masu näkyi jo rv 10 tai 11 pintaan suht selvästi ja rv20 monet jo kysyi, et koska sä saat.. :) (siis luulivat, et laskettu aika olis jo lähelläkin..) Tuntuu kyl et nyt olis jo jotain pömpötystä havaittavissa, mut mulla myös tosi paljon ylimääräistä, joten itse sen vain huomaan kaiken tän läskin alta! :)

Paha olo on onneksi pysynyt kurissa, kun pakolla vaan syö vaikkei tee mitään mieli! Heti huomaa, et alkaa kuvottaa, ku pari tuntii ruokailusta on kulunu, joten pakkosyömisellä mennään.

Sain aikaistettua mun ultraa parilla päivällä ja se onkin jo sitten ens maanantaina 13.7. ( 7+1 ) Apua, jännittää niin p***keleesti... Mä en jotenki halua usko, et taas tulis huonoja uutisia... Varasin ajan vielä samalla lääkärille, joka ultras esikoisen. Jos se lääkäri vaikka tois hyvää onnea! :LOL:

Kävin tänään ostaas itselle ihan tuikun pyörän ja ajattelin nauttia tän kesän vielä pyöräilemisestä, ku ens kesänä se tuskin onnistuu kun olis kaks kyyditettävää. Poika oli raukka ihan kauhusta jäykkänä ku kokeiltiin mennä pieni matka eteenpäin, mut sit se alkoi jo tykätä menosta! :)

Nyt sohvalle lötköttelemään ku poika on päikkäreillä, et jaksaa taas klaarata tän päivän väsymyksen keskellä! :)

Minky 6+1
 
Lilla Mä ostin sellaset samanlaiset ihan muuten vaan, on muuten pirunhyvät jalassa tässä tilanteessa - ei tosiaan purista ;) Pitäsköhän sellaset käydä hakemassa vielä toisen väriset :whistle:

Tänään mennään kertomaan tuleville isovanhemmille uutiset. Päätettiin, että kerrotaan heti - kävi miten kävi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jemppi:
Lilla Mä ostin sellaset samanlaiset ihan muuten vaan, on muuten pirunhyvät jalassa tässä tilanteessa - ei tosiaan purista ;) Pitäsköhän sellaset käydä hakemassa vielä toisen väriset :whistle:

Tänään mennään kertomaan tuleville isovanhemmille uutiset. Päätettiin, että kerrotaan heti - kävi miten kävi :)
Mulla on muuten kans samanlaiset housut! :)
 
aattelin ite investoida tänää H&Mn masutuubii :D vaikuttaa aika kätsyltä,varsinkin kun rakastan farkkujen pitoo :D onkos muilla kokemusta niistä? onko oikeesti niin kätsyjä :)? plaah sainpas tiskattua,ja viel tänään ku eilen miehelle lupasin :D pitäis vramaan valua tuota keskustaa kohden et pääsee työkkäriin taas vaihteeks |O
 
Tervehdys!
En malta olla liittymättä porukkaanne, vaikka raskaus on vasta kotitestillä todettu. Olen innoissani ja hymyilyttää koko ajan. Mulla olisi omien laskujeni mukaan la 11.3. KYS on synnytyssairaala. Mitään oireita ei ole vielä ilmaantunut. Esikoisen (1v2kk tytön) odotusaikana kuvotti alkuraskauden aikana. Siihen auttoi mulla se, etten päästänyt mahaa tyhjäksi ja nälkää tulemaan. Eli pähkinäpussi tms. kulki aina mukana, jopa yöpöydällä aamua varten. Inkiväärijuomakin toimi hyvin.
Mulla on edessä tätini 50v. juhlat, joissa tullaan alkujuomia ja ruokajuomana viintä nauttimaan. Sukulaisille tosin menee ihan hyvin läpi niistä kieltäytyminen tytön vuoksi eli ei tarvitse antibioottikuuria tekasta syyksi. ;) Mies ei ole lähdössä mukaan, joten tytön hoitovastuun piikkiin voin tämän laittaa.
Lauantaina tuumasin äitiysvaatealerekin kohdalla, että olisipa kiva kun noita saisi taas katella. No on kai se lähettävä ostamaan, nyt kun halvalla saa. Ekan raskauden aikaset vaatteet olen jo eteenpäin antanut suurimmalta osalta. Viimeksi en hankkinut housun vyötärön jatkopalaa, mutta nyt sen hankin. Sen avulla menee pidempään "omat" vaatteet. Sen voisi tietenkin itse ommella, jos viitsimistä olisi... Hassua, miten ajatukset ovat jo noissa asioissa, vaikkei taida olla vielä mikään kiire. Hyvä etten jo kummeja kysele ja vauvauintiin ilmottaudu! :LOL:
Toivotaan onnea raskauden jatkumiselle itse kullekkin maalisvauvaa odottavalle!
 
Terve kaikille!

Mä varasin ekan neuvolan tänään, se on sitten tasan kahden viikon kuluttua, sopivasti kesälomalla niin ei tartte töissä selitellä. Vaan kahden viikon päästä!! Esikoisesta oli eka neuvola kait vasta joskus 10+ jotain viikolla.. No siellä ei ollut np-ultraakaan, Oulussa nimittäin asuin kun sain esikoisen.

Täällä ei oo kauheesti tuntemuksia eikä vatsa mun mielestä ole mitenkään vielä muuttunut. Esikoisesta alkoi vauvamaha näkyä ehkä jonkun rv 20 jälkeen vasta. Pahaa oloa odottelen, oon ihan varma että se alkaa. Esikoisesta tais joskus noin rv7 alkaa eli siihen on vielä vähän aikaa. Menkkakipuilua on ja vessassa saa ravata.

Mä jaksan ihan hyvin odotella np-ultraan asti, nimittäin esikoisen kanssa odotin rakenneultraan asti, joka siis oli eka ultra. Nykyään kuulemma Oulussa ei enää rakenneultraa oo ollenkaan vaan ne on vaihtaneet ne, pelkkä np vaan. Vähän hurjaa jotenkin musta.

Noh, vointeja kaikille!

Bamboo rv 5+1 (kait?) neuvolatäti ei puhelimessa puhunut mitään raskausviikoista, lasketusta ajasta, monesko raskaus tai mitään.. ehkä oli kiire ja ehtiihän noi jutella sit kahden viikon päästä.
 
Mulla nuo alavatsa kivut on hellittäneet aikas paljon *kopkop* nyt on vaan kun venyttelee niin vihloo :D ja äsken meinas oikeesti lentää laatta kun mielenkiinnosta etsin siel vauva-lehden sivuilta sen "toosa" ketjun ja näin sen alkuperäisen kuva :$ en oo ehkä eläissäni nähnyt niin kauheaa kuvaa :S mutta pois se minusta hyihyi
 
Annien älä ees puhu vielä mitään takeista, mä en uskalla edes ajatella voinko talvella mahtua johonkin takkiin sen valtavan masuni kanssa :eek: :D

Ihanaa ajatella että masussa voi kasvaa joku:)

Onnellinen metsätähti ja pienenpieni :heart:
 
Mulla on muutama masutuubi, tosin itse tehtyjä kun eivät ole kovin vaikeita. Esikoista odotin talvella ja muutamien housujen ja paitojen kanssa pidin ja kylmillä ilmoilla ihan muuten vaan. Lämmitti tosin hyvin mahaa ja tuntu mukavalta. Muutamissa housuissa oli vähän matala vyötärö, joten ei ainakaan napa vilkkunut paitojen alta. Niillä saa myös kivasti piristettyä vaatetusta jos antaa tuubin vähän näkyä helman alta.

Käytiin tänään sänkyostoksilla ja erehdyin laittamaan farkut jalkaan. Koko ajan autossa oli pakko avata nappi ja vetskari kun teki pahaa. Tosin mulla on kyllä ylimääräistäkin makkaraa, mutta kyllä sitä ollaan silti turvoksissa varsinkin illalla. Pitänee siis myös katsella niitä paljon kehuttuja housuja.

Voi olla että kuvitelen, mutta musta tuntuu jo jotenkin pahalta tai lähinnä vaikealta nukkua mahallaan, vaikka kovasti pidänkin niin nukkumisesta. Vatsaan tulee paljon painetta ja tissit litistyy. Aamuisin on hontelo olo, mutta tosiaan kun muistaa tasaisesti syödä niin helpottaa.

Huomenna meinaan eritellä esikoisen vaatteista sellaiset joita voisi käyttää niin tytöllä kuin pojallakin. Voi hyvällä syyllä taas hypistellä pieniä vaatteita.

Maijoh 5+2 (puolitoista viikkoa neuvolaan)
 
Glow
Lilla; mä ositn viime kesänä veromodasta kahdet semmoiset housut, ne oli tosi kivat jalassa alkuraskaudesta ja käytössä on nyt taas =) Ainut vaan, että niitä valkosia housuja mä en pystynyt heti raskauden jälkeen käyttämään kun mua oksetti ne :LOL: siis johtu varmaan siitä että mä käytin niitä paljon kun odotin poikaa ja silloin mua oksetti. Heh, nyt mun on pakko käyttää niitä koska farkut ei muakaan oikeen houkuttele.

TAKKI, Ruotsissa oli joku vaatekauppa missä myytiin ihan odotusajan takkeja! Mulla on niin vartalonmyötänen talvitakki että eihän se menny viime talvena ollenkaan kun ootin poikaa. Käytin miehen takkia pihalla :whistle: ja seppälästä löysin hyvän "normaalin" vähän pidemmän toppatakin mikä meni loppuun asti. Alkoi se takki sitten inhottaa ja lopulta, synnytyksen jälkeen taisin sen heittää menemään kun näytin siinä muka valaalta :LOL: olisi pitänyt säilyttää se!!! hyvä raskausajan takki! tai voi olla pieni mahdollisuus että se takki on tuolla syvällä varaston uumenissa, ehkä...

Mulla oli viimeYÖNÄ oksettava olo. Ja syömisen jälkeen nyt joka kerta :x Taidan ostaa apteekista semmoisen pahoinvointi rannekkeen.

Mustakin tuntuu pahalta nukkua mahallaan :eek: ja se on normaalisti ollut ainut hyvä asento nukkua...

Tomaattihimo ollu mullakin, mutta huulet kärsii niistä :/ kutisee/kirvelee/rohtuu... joten pakko kait hillitä!

 
Maijoh mullakin on sama etten oikein mahallani voi nukkua kun jotenkin painaa kauheesti ja tulee huono olo :eek: ja niin tykkään mahhallani nukkua,ehkä ihan hyvä jo ny tottua siihe ettei voi :D
meinasin muuten oksentaa työkkäriin tänää :D siinä vuorooni ootellessa tuli ihan hirvee olo ja nieleskelin vaan ja purin hampaita yhtee et nyt ei saa :D
mul ei oo sellasta erityistä mielitekoo viel tullu,paitti ehkä valkosipulituorejuustoo :D sitä vois syödä vaik pelkästää :D
murgu ja masumonsteri 5+4(5+2) :D
 
Heippa!

Väsymys alkoi eilen. Koko päivä meni haukotellessa. Tosin muutama yö on kyllä menny pyöriskellessä, että sekin väsyttää. Mutta en normaalisti ihan näin väsyksissä ole, vaikka yö olis mennykin huonommin. Muita oireita ei sitten vielä olekaan. Masu tuntuu ihan samalta kuin ennenkin ja vanhat vaatteet menee hyvin päälle.

masutuubista ja talvitakista tuubista ei ole kokemusta, mutta varmasti näppärä "vaate". Voisin itekin kokeilla sitten, kun tulee tarvetta. Mitään jättitakkia en omista talven varalle, että varmaan uusi täytyy ostaa. Yks villakangastakki kyllä löytyy, joka on sen verran väljä, että sillä pääsen varmasti alkuun.

mielitekoja ei ole, eikä esikoisen aikanakaan juuri ollut. Silloin teki kaikkea raikasta esim. hedelmiä alussa mieli. Makeat herkut ei maistunu.

eka neuvola mulla on heinäkuun vipalla viikolla.

t. M ja pikkuinen rv5+4
 
Huomenta!
Talvitakista: Muistan viime raskaudelta sen miehen xl-talvitakin, joka mulla oli sen jälkeen kun sukulaisen vanha "teltta" ei enää mahtunut päälleni! Täytynee kai miettiä joku muu ratkasu ens talvena, vaikka niin mukava se miehen takki olikin pankin mainosteksteineen... :x
Odotan innolla kuvotusta. Ainakin on varmuus siitä, että mahassa ollaan olemassa. Viimeksi se alkoi viikolla 6.
Marimint81 : Meillä on näköjään samanikäiset tytöt isosiskoiksi pääsemässä. :)
 

Yhteistyössä